Katutaide-topic

367 posts, 19 pages, 274,770 views

Syce

Posts: 1,649

#281 • • Syce
The Art Market @ bcn
Syce

Posts: 1,649

#282 • • Edited Syce
myös barcassa näppästy
Worin

Posts: 526

#283 • • Worin
Muuttui aikasempi mielipide kun tutustuin tilanteeseen tarkemmin. Graffitien suhde helsingissä on 1/10000 jos ei huonompikin. Eli korkeintaan 1 graffiti kymmentä tuhatta töhryä kohden. Se siitä hienosta setistä sitten.

En tiedä mitä pitäis tehdä ja ei taida tietää kukaan muukaan. Sotkujen siivoominen maksaa vaan helvesti yhteiskunnalle ja jos ne jättää siivoomatta niin ne näyttää pirun rumalta.

Ehkä joku vuoropuhelu, maalaus mestojen valinta ja sit kilpailutus et kuka maalaa ois paikallaan. Siis kaupungin puolelta. Tai jotain vastaavia harrasteita/tiloja kaupungin puolelta. Ei toimi vaan kunnallinen systeemi niin nerokkaasti, että rahat voitas ohjata luovasti töhryjen siivouksesta ostopalveluina sinne ennaltaehkäsevälle puolelle.
calvin

Posts: 513

#284 • • calvin

Worin, 20.2.2009 16:51:
Muuttui aikasempi mielipide kun tutustuin tilanteeseen tarkemmin.



Tuskin oot hirveän tarkemmin tutustunu :D Eiköhän sitä taidetta sieltä siltojen alta ihan löydy, kun vaan kaivaudut sinne.
Worin

Posts: 526

#285 • • Worin

calvin, 21.2.2009 00:04:
---
Worin, 20.2.2009 16:51:
Muuttui aikasempi mielipide kun tutustuin tilanteeseen tarkemmin.

---


Tuskin oot hirveän tarkemmin tutustunu :D Eiköhän sitä taidetta sieltä siltojen alta ihan löydy, kun vaan kaivaudut sinne.



Oon kävelly helsingin metron maanpäällisen osuuden läpi, et tiedän ainakin siltä osin aika paljon. Sen enempää en sit tiedä, mut tohon perustan oman mielipiteen.
Jone

Posts: 8,258

#286 • • Jone Archibald Haddock

Worin, 21.2.2009 16:06:
Oon kävelly helsingin metron maanpäällisen osuuden läpi, et tiedän ainakin siltä osin aika paljon. Sen enempää en sit tiedä, mut tohon perustan oman mielipiteen.



No, siinä mielessä sulle pitää antaa muutama piste, että olet ihan oikeasti edes koittanut löytää kunnon piissejä. Valitettavasti huolella ja ajan kanssa väännetyt duunit eivät vaan sijaitse siellä vaan ihan muilla mestoilla.

Tää on itseasiassa aika tyypillistä. Ihmisillä on voimakas mielipide asiasta siitä huolimatta, että noin 99:llä sadasta ei ole etäisintäkään käsitystä kokonaistilanteesta. Eipä siinä, epätodennäköistähän se oliskin että olis, koska mäkään en tällä hetkellä enää tiedä suurinta osaa paikoista joista kannattaisi edes lähteä etsimään ja oon kuitenkin aikoinaan tiennyt suurinpiirtein kaikki tietämisen arvoiset pk-seudulta. Paikat joihin kunnon piissejä maalataan ovat usein enemmän tai vähemmän purkua odottavia rakennuksia (tai muuten vaan todella syrjäisiä mestoja). Niinpä ne vaihtuvat jatkuvalla syötöllä jossain määrin - vanhoja puretaan ja uusia ilmaantuu.

Kyllä siellä metroradallakin satunnaisesti on ihan piristäviä juttuja, mutta oon käsittänyt että se on enemmän poikkeus kuin sääntö.
tbo

Posts: 935

#287 • • tbo budhisattva
Nyt sit taas siistein juttu ehkä tähän mennessä ikinä. Behold:

http://www.flickr.com/photos/supersolveig

oon niin äimänä et vaikee pukee sanoiks. Toi tyttö peinttaa _kenet_tahansa_ suohon riipumatta siitä miten kingi on muka kyseessä. Lähinnä palvon.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Jone

Posts: 8,258

#288 • • Jone Archibald Haddock

tbo, 26.2.2009 12:50:
Nyt sit taas siistein juttu ehkä tähän mennessä ikinä. Behold:

http://www.flickr.com/photos/supersolveig

oon niin äimänä et vaikee pukee sanoiks. Toi tyttö peinttaa _kenet_tahansa_ suohon riipumatta siitä miten kingi on muka kyseessä. Lähinnä palvon.



Jos mulle ikinä syntyy tyttäriä, niin toivon erittäin voimakkaasti että niistä kasvaa juuri tällaisia.

Toi mimmi tulee olemaan teh awesomeness jo paljon ennen kuin se on edes niin vanha kuin mä olin aloittaessani maalaamaan.

Mahtaa muuten olla vähän raskasta maalailla pikku kätösillä. Ei ne lekat kuitenkaan ihan kevyitä ja pieniä ole + suuttimen painaminen väsyttää munkin käteni muutamassa tunnissa.
Juhgu

Posts: 7,921

#289 • • Juhgu Virnistelijä
seuraavankerran.jpg

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Stene

Posts: 430

#290 • • Stene

Juhgu,


hienoja ihmisiä onneksi kirjoitetaankin hyvää tekstiä eikövaan ???
Twist

Posts: 925

#291 • • Twist Team Kemuttajat
Näin Madridissa *vink*

calvin

Posts: 513

#292 • • calvin
Ja näin ruotsissa *vink*

Jone

Posts: 8,258

#293 • • Jone Archibald Haddock

Stene, 1.3.2009 16:52:
hienoja ihmisiä onneksi kirjoitetaankin hyvää tekstiä eikövaan ???



Niin, eihän ton kuvan ottamisestakaan ole kuin 15 vuotta. Veikkaan ettet tiedä taustatarinaakaan tohon liittyen, mutta korjaa ihmeessä jos olen kovinkin väärässä.
Stene

Posts: 430

#294 • • Stene

Jone, 2.3.2009 15:07:
---
Stene, 1.3.2009 16:52:
hienoja ihmisiä onneksi kirjoitetaankin hyvää tekstiä eikövaan ???

---


Niin, eihän ton kuvan ottamisestakaan ole kuin 15 vuotta. Veikkaan ettet tiedä taustatarinaakaan tohon liittyen, mutta korjaa ihmeessä jos olen kovinkin väärässä.


En tiedä. Kerro toki, niin ehkä kyseinen maalaaja saa minultakin sympatiat. *nauru*
Jone

Posts: 8,258

#295 • • Jone Archibald Haddock

Stene, 2.3.2009 21:18:
En tiedä. Kerro toki, niin ehkä kyseinen maalaaja saa minultakin sympatiat. *nauru*



Tuskinpa saisi, mutta kyllä stoorin tietäminen silti antaa tollekin kuvalle uusia ulottuvuuksia.

Ko. piissi oli joskus muistaakseni myös Helsingin Sanomissa otsikolla "vuoropuhelu tiukkenee." 1994 ei graffitiasioissa ole viisitoista vuotta sitten vaan aikalailla valovuoden päässä ja toi maalaus sai olla tossa seinällä Oulunkylän aseman vieressä vuosia provokatiivisesta lisäviestistä huolimatta - tuskin sen takia.
hallucinogen

Posts: 8,190

#297 • • hallucinogen Edain

Twist, 11.3.2009 15:22:
http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903099207968_hi.shtml

ja

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903069197745_uu.shtml


Näkeekö joku tässä jotain järkeä ? *ding*


Toi pari kk linnaan voi tehdä ihan hyvää. Hetki aikaa miettiä niitä tagejaan. Mut mitä noiden kahden rikoksen vertailuun tulee niin ihan järjetön epäsuhta. Hyväksikäyttäjä pääsee kuin koira veräjästä ja korvauksetkin varmaan pienemmät. Tosin en yllättynyt kun kyseessä on Itä-Suomen hovioikeus. Seksuaali- ja väkivaltarikoksista pitäisi mun mielestä saada huomattavasti kovempia rangaistuksia.

--
pikku-*possu*

Avatar
#298 • • REivaaja Guest

hallucinogen, 11.3.2009 16:14:
Tosin en yllättynyt kun kyseessä on Itä-Suomen hovioikeus. Seksuaali- ja väkivaltarikoksista pitäisi mun mielestä saada huomattavasti kovempia rangaistuksia.



Vanha trendi. Nyt on in antaa kovempia tuomioita sielläpäin. Saa nähdä koska rantautuu tännekkin päin kun ihmiset ei oo yhtään ajan tasalla ;)
tbo

Posts: 935

#299 • • tbo budhisattva

hallucinogen, 11.3.2009 16:14:

Toi pari kk linnaan voi tehdä ihan hyvää. Hetki aikaa miettiä niitä tagejaan.



haista nyt jo vittu, kymmenen päivää vankilaa yhdestä tägistä? mitä seuraavaks, elinkautinen punasia päin kävelemisestä? telotuskomppanian eteen pummilla matkustamisesta?

Sen sijaan et ois maksettu jollekki huoltoäijälle normi palkka ja putsauskulut (jonka olis voinu viel periä takas tolta "töhrijältä") niin nähdäänkin järkevämmäks maksaa ton jarkon vankilakeissistä 24 000 euroo joka on ehkä sata- tai kaksataakertainen summa teon aiheuttamiin kuluihin nähden. Tätä rahakasaa säkin varmaan makselet mielelläs. Ja varmasti toikin kaveri pitää rangaistustaan täysin oikeudenmukaisena ja katuu tekojaan eikä varmalla enää ikinä töhötä tussilla niin että laskuja ei enää jatkossa synny.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

hallucinogen

Posts: 8,190

#300 • • hallucinogen Edain

tbo, 11.3.2009 18:14:
haista nyt jo vittu,


Tosi rakentavaa keskustelua *sydän*

Monesti tässä topicissa ollaan kyseenalaistettu suuret vahingonkorvaukset kun ne sitten vaan kasvavat korkoa kun niitä ei pystytä maksamaan ja tämän seurauksena ei paljoa kannata mennä töihin. Myös jos asenne on hällä väliä et tuleeko sakkoja/korvauksia koska maksamattomia sakkoja ei nykyään voida muuttaa vankeudeksi niin ehkä on parempi kokeilla sitten pientä istumista. Se kun tuskin on kivaa vaikka eihän noi Suomen vankilat oloiltaan kamalimmasta päästä ole. Tuskin kyseisen jannun oli pakko niitä tageja piirtää yleisiin kulkuneuvoihin.

--
pikku-*possu*