Koneisto 2003

135 posts, 7 pages, 23,526 views

Mark

Posts: 7,311

#21 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
joo, suurin, kaunein, paras *dissaa* rite! mulle riitti viime vuonna hietsussa loikoilu, niin taitaa käydä myös tänä vuonna jos nyt ei aivan ihmeitä tapahdu..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Karski

Posts: 6,049

#22 • • Karski Pomon kätyri
Mark:

mä en oo kuullu mitään muuta ku valitusta koneistosta niin kauan ku se on ollu olemassa, miten vitussa se valitaan kumminki joka vuos vuoden platipum skenejoujou tapahtumaks? *täh*

-M



Do the math:

Koneistossa oli enemmän ihmisiä, ja jos whinettäjien
suhteellinen osuus on sama kuin 500 ihmisen bileissä, niin
luonnollisesti isommista bileistä whinetetään enemmän.

Vastaavasti isommissa bileissä on liki väistämättä enemmän
tyytyväisiä asiakkaita, mistä johtuen isommat bileet
jyräävät aina yleisöäänestyksissä tapahtumien oletetusta
absoluuttisesta paremmuudesta riippumatta.

Eli: jos joku järjestää 20 000 ihmisen teknofestarit joissa
päälavalla esiintyy vähintään Orkidea, valitaan ko. festari
äänestyksessä vuoden parhaaksi tapahtumaksi, vaikka
turvatarkastuksissa menisi kolme tuntia, vessoja ei olisi
lainkaan ja vesipisteitä alueella olisi tasan kaksi.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Juha Vilkamo

Posts: 19

#23 • • Juha Vilkamo
Lightsi:

Mark:mä en oo kuullu mitään muuta ku valitusta koneistosta niin kauan ku se on ollu olemassa, miten vitussa se valitaan kumminki joka vuos vuoden platipum skenejoujou tapahtumaks? *täh*

-M
Ne ketkä siellä käy äänestämässä ei tiedä muita niistä kuin koneiston? Sattuu käymään niin että plattarissakin palloilee sellaisia henkilöitä ketkä eivät tunne "skeneä" IMO. En tiedä faktoja noin veikkaan.



Siis mitäs mitäs :D

Ensi alkuun, en oikein pidä käsitteestä "skene", koska kyseinen termi on vähän liian omiva ja ylimielinen. Ja moiseen itsensä jalustalle nostamiseen sortuu useimmiten juuri ne joilla siihen on kaikista vähiten varaa.

Sehän on tietysti faktaa, että tuo bileen suuruus vaikuttaa tuohon äänimäärään radikaalisti. Enemmänkin haluaisin siksi kiinnittää huomion siihen että vaikka koneisto on mukamas paskaa vuosittain, silti mesta on joka vuosi täynnä ja samat naamat tulevat edelleen hymyssä suin paikalle.

Kuten joku junkkatyyppi sanoikin tossa viime koneistopalautteen yhteydessä, että missäs vitun ihmemaassa te (plattarin palautekirjoittelijat) oikein elätte? Hän, kuten minäkään ei todennut kovinkaan monen olleen tapahtuman aikana kovinkaan pettynyt. Liki kaikki (omat tuttuni) olivat aivan fiiliksissä ja ihmeissään siitä että joku on tehnyt uskomattoman suorituksen ja roudannut niin _monipuolisen_ kaartin soittamaan (vastaesimerkkinä labyrinth). Herkuteltiin niin teknolla, ambientilla, hiphopilla, trancella, junkalla, psykellä, breikeillä, jazzilla, idm:llä.. jne jne.

Haluaisin tuon toisen aiemmassa postissa mainitsemani ryhmän nillittäjien nimeävän joitakin henkilöitä jotka pystyisivät järjestämään vastaavan tapahtuman paremmin, mikäli itse koneisto ei olisi tiellä.

Lightsi:

Muistan viimevuonna kun päätimme mennä päräyttelemään ihmisiä täysissä kiksukuteissa keppejen kera. Kyllä muutamaan otteeseen huomasi jengin katseita että pahemmin tiennyt mistä oli kyse.

Viime vuonna koko tapahtuman pelasti tapsa IMO. Hajoiltiin aivan totaalisesti esim The Orbin aikana, muistakaan tapahtuman esiintyjistä en erityisemmin lämmennyt. Mutta suht kiva reissu silti oli, sieltä kävelimme hakaniemen kautta illuihin.



*justjoo*

Toivottavasti ymmärsin oikein: Tiesitte etukäteen, että mikäli laitatte kiksuvaatteet päälle, teitä mulkoillaan, koska silloin nimenomaan te vaikutatte olevan asioista tietämättömiä. Täten pilailitte siis sekä muiden kiksuttelijoiden, että asiat liian vakavasti ottavien musafriikkien (minä) kanssa. Ja onnistuitte. Nokkelaa.

Huomioisin ettei oikeassa kontekstissa kiksuvaatteissa ole mitään vikaa. Vertaa: Uikkareissa rannalla vs. uikkareissa stockmannilla. Tietysti vapaa maa, vapaa asu, mutta mulkoilulta ei voi välttyä. *vink*

--
ent. "Jay Logic" -> nimi muuttuu mutta shaisse säilyy

Karski

Posts: 6,049

#24 • • Karski Pomon kätyri
Jay Logic:


Sehän on tietysti faktaa, että tuo bileen suuruus vaikuttaa tuohon äänimäärään radikaalisti. Enemmänkin haluaisin siksi kiinnittää huomion siihen että vaikka koneisto on mukamas paskaa vuosittain, silti mesta on joka vuosi täynnä ja samat naamat tulevat edelleen hymyssä suin paikalle.



Itselleni se, että 5000 ihmisestä suurin osa on tyytyväisiä
ja osa innoissaan, ei ole mikään yllätys. Hesburgerillakin
pyyhkii hyvin, vaikka ruokansa on vastenmielisiä ;)
Toisaalta mäkkärin safkoja ei voi tukea muista kuin
ruoan makuominaisuuksiin liittyvistä syistä.

Jay Logic:


Hän, kuten minäkään ei todennut kovinkaan monen olleen tapahtuman aikana kovinkaan pettynyt. Liki kaikki (omat tuttuni) olivat aivan fiiliksissä ja ihmeissään siitä että joku on tehnyt uskomattoman suorituksen ja roudannut niin _monipuolisen_ kaartin soittamaan (vastaesimerkkinä labyrinth).



No joo, omista tutuistani suurin osa taas manasi järjestelyjä
alusta pitäen, varsinkin ne jotka oli itse tekemisissä
tapahtuman kanssa esim. ovijärjestelyissä. Varsinkin
siitä syystä että paitsi toistettiin samoja virheitä kuin
aiempina vuosina (palautteesta huolimatta), oltiin
myös onnistuttu tyrimään asioissa jotka aiempina
vuosina olivat toimineet.

Jay Logic:


Haluaisin tuon toisen aiemmassa postissa mainitsemani ryhmän nillittäjien nimeävän joitakin henkilöitä jotka pystyisivät järjestämään vastaavan tapahtuman paremmin, mikäli itse koneisto ei olisi tiellä.



1: En ylipäätään pidä Koneistoa sellaisena juttuna
joka on välttämätöntä järjestää, maksoi mitä maksoi ja
keinolla millä hyvänsä (kuten nyt on tehty), joten
kysymys on irrelevantti.

2: Jos nyt kuitenkin haetaan todellista kompetenssia tällaisen
festivaalin järjestämiselle, niin suomestakin löytyisi pitkän
linjan ammattilaisia projektin menestykselliseen
toteuttamiseen. Tämän voi todeta jo siitä, miten paljon
paremmin käytännön järjestelyt on hoidettu muissa saman
kokoluokan tapahtumissa. Parkkari ja kumppanit
pyörittävät koneistoa työkseen, ja pyrkivät saamaan
elantonsa tämän yhden festivaalin järjestämisestä
(mikä on luonnollisesti sinänsä ihan ok), ja tämän takia
heidän asemassaan voisi olla kuka tahansa palkollinen
festivaalialan ammattilainen, joka hoitaisi homman
kunnialla.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#25 • • Jussi Soro choon!
Tres:

No joo, omista tutuistani suurin osa taas manasi järjestelyjä
alusta pitäen, varsinkin ne jotka oli itse tekemisissä
tapahtuman kanssa esim. ovijärjestelyissä. Varsinkin
siitä syystä että paitsi toistettiin samoja virheitä kuin
aiempina vuosina (palautteesta huolimatta), oltiin
myös onnistuttu tyrimään asioissa jotka aiempina
vuosina olivat toimineet.



Mä kävin roudaamassa paikalle n. 20 teknarii, 10 mikseriä, vinon pinon cd-soittimia ja jonkun verran PA:ta. Ja voi kyllä sanoo, ettei juuri vittumaisempaa hommaa oo ollut. Yksikään stagemanager ei ollut samaa mieltä mein kanssa niistä laitteista jotka niitten lavalle kuului, suurin osa lavoista täysin puolivalmiina siinä vaiheessa kun mein piti vaan kantaa kamat paikalle. Osalta lavoista puuttui mm. soittopöydät, joita sitten jouduttiin itse metsästämään ympäri Kaapelia.

Sanomattakin on selvää, että matkalle jäi kaksi teknaria (saatiin myöhemmin takaisin), sekä yksi mikseri, jota ei saatu takaisin (korvattiin kuitenkin rahana myöhemmin). Neuloja ja rasioita katosi kourallinen.

Yleisesti koko järjestelyt olivat erittäin kummalliset. Stagemanagerit eivät olleet lähellekään oikeilla paikoillaan, suurimmalla osalla ei ollut laitteistoista mitään aavistusta, ja esim. lavan sijoitus huoneessa tuotti ongelmia vielä muutamaa tuntia ennen avaamista.

Uskomatonta sähläämistä jokatapauksessa.
ilarip

Posts: 731

#26 • • ilarip
Jay Logic


Ensi alkuun, en oikein pidä käsitteestä "skene", koska kyseinen termi on vähän liian omiva ja ylimielinen. Ja moiseen itsensä jalustalle nostamiseen sortuu useimmiten juuri ne joilla siihen on kaikista vähiten varaa.



Lainausmerkkejen tarkoitus oli kenties lieventää kyseistä termiä?


Toivottavasti ymmärsin oikein: Tiesitte etukäteen, että mikäli laitatte kiksuvaatteet päälle, teitä mulkoillaan, koska silloin nimenomaan te vaikutatte olevan asioista tietämättömiä. Täten pilailitte siis sekä muiden kiksuttelijoiden, että asiat liian vakavasti ottavien musafriikkien (minä) kanssa. Ja onnistuitte. Nokkelaa.

Huomioisin ettei oikeassa kontekstissa kiksuvaatteissa ole mitään vikaa. Vertaa: Uikkareissa rannalla vs. uikkareissa stockmannilla. Tietysti vapaa maa, vapaa asu, mutta mulkoilulta ei voi välttyä. *vink*



Hitto miten tän selittäis, itse en asiaa kovinkaan epäyhtälömäiseksi näe, tai ainakaan niin että vertaisin kyseistä pukeutumista stockman reissuun uimahousut jalassa IMO :)
Karski

Posts: 6,049

#27 • • Karski Pomon kätyri
Tosta pukeutumisesta vois sanoo sen verran, että funktionaalinen
pukeutuminen (vrt. uima-asu) lienee hiukan eri asia kuin
viihdepukeutuminen.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#28 • • tuntematon Guest
Koneiston pitäisi mielestäni olla synonyymi sanalle random.
Rajaton konemusiikkikonsepti joka keskittyy tulevaisuuden musiikkiin, ihmisiin ja interaktiivisuuteen.

On hienoa että ko. tapahtuma järjestetään Suomessa ja kaapeli on mielestäni ihan ok location. Jos olen Helsingissä menen ehdottomasti.

Tanssi kulttuurin painaminen maanalle ja salkkumiehien syrjiminen on naiivia. Ainoat bileet joita eivät rullaa salkkumiehet ovat kotibileet ja sielläkin on usein ainakin yksi salkku tai mies.

Undergroundista tuli Global Underground jne. Se mikä pitää tanssi kulttuurin tuoreena on sen jatkuva muuttuvuus, jota koneiston pitäisi tukea. Ja siksi mua vähän arveluttaa yksi asia...

...seb fondue?

cheeseus...

...

miksi


*uuh*
Avatar
#29 • • Pirpeli Guest
salamapotku_jack:

Emmä ainakaan valita kun koneisto2003 pidetään stadis, aina mukavampi ku pääsee omaan kotiin nopsaa, ei tarvii lähtee ulkopaikkakunnalle hakee kiksii ku sitä saa täältäki samalla mitalla.
No kaikilla on omat mielipiteet asioista, jotkut lämpee jotkut ei.*pahis**klubitus*




mä oon samoilla linjoilla. kivaa kun ei tarvitse matkustaa pitkälle, ja omasta fiiliksestähän se kiva tulee!*plur*ja kaverien fiiliksistä.

olis jo kesä....
Karski

Posts: 6,049

#30 • • Karski Pomon kätyri
tuntematon:


Tanssi kulttuurin painaminen maanalle ja salkkumiehien syrjiminen on naiivia. Ainoat bileet joita eivät rullaa salkkumiehet ovat kotibileet ja sielläkin on usein ainakin yksi salkku tai mies.

Undergroundista tuli Global Underground jne. Se mikä pitää tanssi kulttuurin tuoreena on sen jatkuva muuttuvuus, jota koneiston pitäisi tukea.



En vastusta kaupallistumista sinänsä: Labyrinth/Hallmark,
Screen, Unity ja Millennium ovat hyviä esimerkkejä
onnistuneista bile- ja klubibrändeistä, joiden asiakkaana
tiedän saavani tietyn tasoista palvelua ja täyden vastineen
rahoilleni. Koneisto puolestaan on lähinnä keskittynyt
hypetykseen sen sijaan että olisivat hoitaneet perusasiat
kuntoon (tällä viittaan käytännön järjestelyihin, kuten
sisääntulokontrolliin - asioihin jotka näkyvät ensimmäisenä
asiakkaille), joten tuote ei ole täyttänyt toiveitani. Lisäksi
Koneiston suhtautuminen asiakaspalautteeseen on ollut
varsin härskiä, ja jopa sponsoreille on naureskeltu
tiedotusvälineissä. Tätä en pidä mielekkäänä liiketoiminnan
kannalta.

Samoin omat kokemukseni Koneiston yhteistyökumppanina
kahtena ensimmäisenä vuotena eivät antaneet kovin
ammattimaista kuvaa toiminnasta. Olin odottanut
paremmin organisoitua (tai ylipäätään organisoitua) ja
asiakaslähtöisempää palvelua - etenkin vuonna 2001,
jolloin Inkvisitio osti messuständin messualueelta.
(Tässä yhteydessä on toki mainittava, että sekä oma
esiintymiseni Koneistossa 2000, että mainittu Inkvisition
messuständi ovat olleet hyvää promootiota, puutteista
huolimatta. Se, miten paljon parempaa se olisi voinut
olla, on spekulaation alaista.)

Koneisto ei myöskään edusta muutosta, kuten ei mikään
tuotteistettu konsepti, vaan päin vastoin tuotteistamisella
pyritään vakiinnuttamaan markkina-asema ja välttämään
turhia riskejä - juuri siksi että tässä on joillakin ihmisillä
elanto kiinni. Siksi Koneiston esiintyminen näennäisesti
jonkinlaisena marginaalimusiikin airueena Suomessa
on nähdäkseni täysi kupla.


Ja vielä: näkemyksesi salkkumiehistä bileiden moottorina
on kieroutunut. Monet parhaista bilekokemuksistani
ovat syntyneet tapahtumissa, jotka on pystytetty talkoo-
voimin, ilman brändejä, ilman markkinointibudjettia,
rakkaudella ja nuoruuden innolla - Ei siksi että saisi
leipää pöytään. Loput hyvät bilekokemukset sitten
tietysti niissä kaupallisissa, tuotteistetuissa ja tutun
turvallisissa klubeissa, joiden palvelutasoon voi luottaa *vink*

[muokattu 30.4.2003 21:52]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Nadifa

Posts: 326

#31 • • Nadifa
Onhan se niin, että "oikea ja ainoa Koneisto oli Kupittaalla".. no joo, kun tapahtuu muutoksia huonompaan suuntaan niin tottakai usein aika vaativa jengi ottaa siitä herneen nenään.

Itselleni Helsingin Koneistolle yleisesti tapahtumana tulee miinukset siitä, että Kaapeli tuntui vaan yksiltä mega isoilta bileiltä ja se Hietsu ei jotenkin tuntunut luonnolliselta ja yhtenäiseltä osalta Illan tapahtumiin..

Kupittaalla oli hienoa se yksi ja sama paikka missä oli kaikki ja se teki siitä koko meiningistä enemmän festarihenkisen yhtenäisen ja erilaisen verrattuna yleisesti bileisiin..

Niin eli huonot muutokset tietysti synnyttävät uudelle tietynlaisen asenneongelman. Mutta jos Koneisto olisi alunperin järjestetty Helsingissä voisi yleinen asenne siihen olla erilainen. Niin ja löytyy varmasti myös ihmisiä jotka ovat tyytyväisiä nykyiseen (?).

Jos ei menneitä mietitä niin mielestäni on todella hienoa, että meillä täällä Suomessa järjestetään näinkin hieno ja monipuolinen tapahtuma. Onhan siihenkin syysä, että muutoksia on tehty. Haikeutta ilmassa menen todennäköisesti taas nauttimaan täysinrinnoin tulevasta Koneistosta!!!

Niin ja vuoden tapahtumana on ihan ymmärrettävää, että Koneisto suuruudellaan vei pisteet kotiin.. vaikkakin itse äänestin aivan muuta. Onnittelut siitä vaan! Ja kivaa, että Koneisto järjestetään taas kerran *plur*

[muokattu 30.4.2003 21:57]
Nadifa

Posts: 326

#32 • • Nadifa
Jone:

Anna:Meitsi missaa koneiston, eikä haittaa yhtään. Mut joo, Pertti-perusreivaaja nyt ei tunnetusti välitä vaikka kulissien takana potkittaisiin pikkulapsia päähän kuhan tapahtumassa esiintyy tarpeeksi kovan luokan nimiä.[muokattu 26.4.2003 15:08]



Hmm..vielä pakko sen verran kysästä, että mitä niin kauheeta ja älytöntä Koneiston kulissien takana on tapahtunut!? Tosta saan ainakin sen kuvan, että jotkut dissaavat Koneistoa jostain syystä mitä en ilmeisesti tiedä..*täh*
mixufin

Posts: 4

#33 • • mixufin
Koneisto jaa... Mikä siinä mun mielestä meni päin sitä alapäätä. Ja missä oltiin oikeessa.

Alkushokki... Ensimmäisenä kun tultiin paikalle jonoteltiin noin tunnin verran koirien saartamana et päästiin koluttavaks perin pohjin. Siinä tuli sellanen keskitys leiri olo seisoo poliisien saartamana pari jonossa kiltisti oottaen huoh!

Ymmärrän kyllä että huumeet pois on päivän sana mutta kuitenkin jotain järkee siihenkin toimintaan.

Sisällä... Alussa oli iha kivaa jytkettä torakka poraili kivaa psycee valssaamossa ja tais siinä tulla tassuaki nostettua! :)

Pimenee... Torakan lopetettua käytiin siinä muutamat kaljat nappaamassa pihalla. Takasi sisälle päästyämme olikin vastassa semmonen ihmis paljous et ei meinattu päästä main arenalle ollenkaan.

Pyöriessä... Epätoivoisesti raivasimme tiemme main areenalle jossa muistaakseni rinneradion piti aloittaa ihan niillä näppäimillä. Just kun päästiin sisälle niin saatiin tietää että se keikka myöhästyy puolituntia tai jotain.

Ei mitään musaa mitä kuunnella... Olis nyt etes laittanu jonku soittelee jotain sinne lavalle tai levy etes pyörii siks aikaa! Puolituntia kuunnellen hiljasuutta no ei kuitenkaan!

Ei auttanu lähettiin pyörii ympäri areenoja jotka oli kaikki niin täynnä ihmisiä et ei ollut mitään jakoja mahtua sisälle mihinkään. Rupesi oikeesti tuntuu siltä että tästäkös sitä nyt sit maksettiin oli kuitenkin kohtuu arvokkaat ne liputkin.

Takasi... Main areenalla oliki rinneradio jo aloittanu kun saimme raivattua tiemme sinne taas sen vellovan massan läpi! No nyt oli taas niitä laatu hetkiä oli kiva jamitella rinneradiota ;)

Rupeskin siinä jo tassut tutajaa ja hännät vippaa! Mutta sit yritettiin päästä takasi valssaamoon mutta sepä oliki niin täynnä et ei sinne voinu mennä. No mutta sekaan vaan kyllähän sinne mahtuu!

Ei sinne vaan mahtunu ei sitte ei millää! Eikä mihinkään muuallekaa missä tuli omasta mielestä hyvää musaa!
Kaikkein eniten minua ainakin haittasi se että kun yrititti etes hetken tanssia niin aina oli joku tulossa tai menossa jonneki!
Tottakai siinä mennessään piti vielä vähän tönästä! Että varmasti katoo se viimenenkin halu tanssia!

Paikka! olis kyllä pitäny olla isompi siihen väki määrään nähden... Nyt jos joku keksii tulla sanoo että eihän sinne tanssimaan oo tultu vaan kuulee artisteja!

Artistit... Voipa sitte miettiä että mitä tarkotusta varten tuo kone musiikki on ja mihin se suuntautuu! Minä ainakin punnitsen artistin sen mukaan että millasia fiiliksii se saa mussa aikaseks! Se on hyvä artisti jos en viitsi muuta kuin kävästä äkkiä ottamassa juotavaa ja polttelee tupakin sit pitääki jo rynnätä takas nostaa tassua! Vai??

Ulos... Rahat loppu mikäs nyt neuvoksi ei auta kuin mennä käymään automaatilla eli joutuu lähtee pois alueelta eiiiiihhh.....
Just ja mullaki tietysti fiksuna poikana vielä reppu narikassa ja lompakko repussa! Ei auta narikka jonossa sellanen vartista puoleen tuntiin! Jonka jälkeen yks poliisi penko jo repua. Mitäänhän sieltä ei sitten löydetty vaikka kuinka pengottiin ja kateltiin. Olin kaiketi unohtanu laittaa dödöö aamulla kun koira niin innostu mun takamuksesta. hohoijaa!

Takasi... Päästiinkin jo helposti ei jonoa ei mitään mahtavaa!
Taas oli kyllä sellanen keskitys leiri olo siinä valvovan silmän alla. Toisaalta onhan ne siellä meidänkin turvana jos jotain sattuu.

Henki... Mikä henki kaikki tuntu joten käyttäytyvän aika epäsosiaalisesti. Kenenkään kanssa ei oikeen päässy juttuun.
Tanssimaankaan ei mahtunu! Voi itku mikä neuvoks muutamat kaljat taas ulkona ja haetaan vähä karttaa!

Huippu... Dj Orkidea main areenalla sinne oli jo niin pakko päästä että tungettii väkisi aika eteen ja keskelle. Taas se alkoi ei sitten hetken rauhaa aina joku tönäisee mennessään ohi tai sit joku eessä olevista tulee varpaille. Voi Voi ;)

Missään muualla missä olen käynyt ei ole tarvinnu varoa käveleviä ihmisiä vaan väistellä tanssivia kun itse kävelee.

Aaaah... Vihdoinkin löydettiin sellanen kiva soppi jostain siitä puoli väliltä salia että siinä ei kulkenu ainuttakaa ihmistä! Ei kyllä näkynyt sitten senttiäkään lavasta! Siinä viimeset irti ensimmäinen kunnon hetki koko koneiston aikana kun pääsi kunnolla nostaa jalkaa! Mahtava lopetus! :))

Siitä matka taipukin jo sitten kohti hietsun rantaa autolle! Siinä pikku tirsat kalliolla! Auringossa makaillen ja heräten kivaan rauhalliseen musaan! :)

Sellainen oli meidän tarinamme koneistosta!
En halua olla vastaan enkä puolesta! Sika kivaa meillä oli joka tapauksessa!

Jotain olisi voinut tehdä toisin mutta järjestäjät tietää sen varmasti itsekin. Uskon että ensi kerralla monta asiaa on jo korjattu :) Toivottavasti ainakin!

Vieläkin harmittaa kyllä se että muille kuin main areenalle ei paljon ollut asiaa! Etenkin Valssaamoon olis ollu kiva päästä!

*plur*
Jone

Posts: 8,258

#34 • • Jone Archibald Haddock
J-Tone:

Eikä tiedä varmasti moni muukaan. Jos nyt on sattunut edes mitään. Yhtään kattavaa perustelua en ainakaan minä ole lukenut täältä ja tiettävästi minulla näkyy samat viestit kuin muillakin. Joka vuosi se tapahtuma kuitenkin on onnistuttu järjestämään ilmeisen kiitettävästi, kun se jatkossakin järjestetään, oli sen aikaan saamisessa puutteita tai ei. En ole kuullut esimerkiksi yhdenkään dj:n jääneen vaille levysoittimia tai mikseriä. Jos siitä taas kuuluu kiitos jollekin muulle kuin Koneiston henkilökunnalle, niin ihmettelen miksi ne ulkopuoliset avuliaat miehet tai naiset ovat tukeneet moista toimintaa ja (mahdollisesti) nyt kuitenkin dissailevat järjestäjiä.



Voi *kirves!* että lähtee taas verenpaine nousuun heti lauantaiaamusta kun täällä niin puolustetaan Koneistoa argumentilla "En oo kuullut enkä nähnyt mitään vaikka se on 42 kertaa kerrottu. Therefore mitään ei ole tapahtunut."

Menen nyt syömään aamupalaa. Sitä ennen kehotan niitä tahoja, jotka väittävät että perusteita penseilylle ei ole esitetty, lukemaan sekä Klubituksen että Platinum+:n vanhoja Koneisto-aiheisia topiceja läpi.

Tässä vielä quottaan itse itseäni Platinum+:n Platinum Awards 2002-palautteista (viesti osoitettu Koneiston järjestäjille):

"Miten mahdat selittää organisaationne keikkapalkkioiden maksuun liittyvän kikkailun? Eräälle tuttavistani koostuvalle kokoonpanolle jätitte keikkapalkkion kokonaan maksamatta ensimmäisestä Koneistossa vaikka sellaisesta oli sovittu ja toiselle keikkapalkkio toisesta Koneistosta tipahti melkein vuoden myöhässä sovitusta ja silloinkin vasta kun he olivat asiasta kuumotelleet teitä aika rankalla kädellä. (Ko. kokoonpanojen nimiä en mainitse yksinkertaisesti siitä syystä etten ole heidän lupaansa siihen kysynyt)"

Tässä ainoastaan yksi vittuuntumista minussa herättävä asia, jotenkin musta tuntuu etten jaksa toistaa sitä mitä olen itse sanonut ja mitä muut ovat sanoneet enää 43 kertaa ihan vaan sen takia että aina löytyy joku joka ei ole vielä asiasta kuullut.

[muokattu 3.5.2003 09:53]
Karski

Posts: 6,049

#35 • • Karski Pomon kätyri
J-Tone:

Eikä tiedä varmasti moni muukaan. Jos nyt on sattunut edes mitään. Yhtään kattavaa perustelua en ainakaan minä ole lukenut täältä ja tiettävästi minulla näkyy samat viestit kuin muillakin. Joka vuosi se tapahtuma kuitenkin on onnistuttu järjestämään ilmeisen kiitettävästi, kun se jatkossakin järjestetään, oli sen aikaan saamisessa puutteita tai ei. En ole kuullut esimerkiksi yhdenkään dj:n jääneen vaille levysoittimia tai mikseriä. Jos siitä taas kuuluu kiitos jollekin muulle kuin Koneiston henkilökunnalle, niin ihmettelen miksi ne ulkopuoliset avuliaat miehet tai naiset ovat tukeneet moista toimintaa ja (mahdollisesti) nyt kuitenkin dissailevat järjestäjiä.



Ääh. Ihan niinkuin yksi yksittäinen tapaus jonkun
tapahtuman taustalla aiheuttaisi laajamittaista kritiikkiä.
Olen esitellyt platinumissa joka vuosi koneistojen
jälkeen näkemykseni siitä mikä meni pieleen ja mitä
pitäisi mielestäni korjata. Materiaalia on niin paljon
etten sitä tähän enää ala edes referoimaan - semminkin
kun koko Koneistosta keskusteleminen kiinnostaa yhä
vähemmän; miksi markkinoisin tapahtumaa jota en aio
tukea. Ja miksi tukisin tapahtumaa, jonka sisältö
ei mielestäni vastaa lupauksia ja joka perustuu
arvomaailmalle jota en voi tukea.

Toki yksi syy tämänhetkiseen Koneisto-boikottiini
on myös Parkkarin oma asennoituminen Koneistoon, ja
toisaalta Parkkarin asennoituminen saamaansa
palautteeseen, ja tapa jolla hän siihen vastaa.
Toisilla ei o minkäänlaisia käytöstapoja. *justjoo*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#36 • • Karski Pomon kätyri
J-Tone:


Sama juttu sinunkin kanssasi: mikä pointti oli tänne avautua asiasta, jos et kuitenkaan halua siitä keskustella *nauraa*



Olet oikeassa, lähinnä tosta kuvastuukin mun
suhtautuminen klubitukseen paikkana jossa voin välillä
avautua perustelematta *vink* Tää on kuitenkin loppujen
lopuks hyvin subjektiivinen boikotti, enkä siksi edes toivo
saavani muita ihmisiä boikotoimaan koneistoa. Joten ei kai
siitä sen enempää: ketäänhän ei varsinaisesti kiinnosta
sekään olenko mä kasvissyöjä vai en *piis*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#37 • • ALIEN Guest
kuilu:

alien:ihan jees tosin koneisto kuuluu turkuun!!! prkl... *mur*
Täysin samaa mieltä! Pitäsköhän alottaa adressi Koneiston palauttamisesta Kupittaalle? Kuten viimekin vuonna, niin myös tänä vuonna: TÄMÄ TAPAHTUMA ON PAKKO MISSATA!*joo*

Koneisto: syyhkyintä menoa teknoskenessä jo vuodesta 2001 (IMO)

Muuten, ei muuta ku railakasta vikaa Koneistoa Helsingissä…*dissaa*

Mikä vituttaa? Se, että tapahtuma voisi olla jopa break evenissä, ellei messissä olisi niin sniikkejä elementtejä. Tämän johdosta Koneisto nielee nyt mm Stadin kulttuurimäärärahoja mutta ennen kaikkea hämättyjen idealistien ja skenen kilttien ihmisten vapaaehtoisen antautumisen kunnioittamalleen kulttuurille, kulttuurille, jonka tilasta ei monikaan Koneiston johtavassa asemassa oleva myyntitykki välitä napanöyhtänsä vertaa (en edes tiedä kuinka paljon apurahaa on jaettu, ehkä organisaatio kertoo jossain vaiheessa…), eli salkkumiehet häärii ja sanelee asioita Kaapelin nurkissa. Eikä siinäkään mitään vikaa olisi, ellei kyseessä siis olisi jo tapahtuma, joka pysyisi tolpillaan, ellei sitä joka kerta tahallisesti kampitettaisi ylibudjetointiin…*dissaa*

Ja vaikka dissaankin isoja tapahtumia, nyt Köneistöä ja aiemmin Coxin Kaapelin keikkaa, nii tajuan, että se on vain minun mielipiteeni. Olinhan mä viime vuonna Loveparadessa ekaa kertaa ja nautin tapahtumasta täysin rinnoin! Eli jokainen tykätköön mistä tykkää, mut mä en todellakaan pidä Koneiston tavasta toteuttaa Suomen suurimmat teknofestarit.*dissaa**eiei*Enkä mä usko, et vaikka organiosaatio olis kuinka epäterve, ni se ei perttiperusreivaajaa paljoo nappais…*uuh*Mikä on erittäin ikävää, IMHO. Ja vielä kerran, itse tapahtumassa saattaa olla ”tunnelmaa”… tosin viime vuonna sekin oli kuulemma latistunut ja lähes kadonnut, itse siis olin vikoissa Kupittaan kekkereissä, ja siellä ne saiskin pitää joka kerta!




pakko laittaa quote kun nyt tuli niin hyvää faktaa!! ...prkl
Koneisto Hietsus/kaapelilla on ihan PASKA verrattuna Turuuun Kupittaaaseeen!!!!!

[muokattu 4.5.2003 22:24]
Avatar
#38 • • Turkoosi lammas Guest
Eipä valitettavasti tullut Kupittaan Koneistoa aikoinaan koettua. Tämänkin "rivikävijän" kokemukset Kaapelilla viime vuonna olivat kuitenkin sellaista paniikinomaista kaaosta, että aika paljon vaaditaan, jotta tukisin tapahtumaa ainakaan samalla venuella ihan heti toistamiseen. Enkä tarvitse taustatietoja. En tarvitse kuin tunteen siitä, että etukäteen erittäin mielenkiintoisesta line-upista ei tuntunut jäävän lähes mitään käteen.

No mut ei hätää, oon kuullut huhua että ens kesänä on ainakin Tampereella paremmatkin bileet vaihtoehtona tuona viikonloppuna. ;>
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#39 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
No mutta toisaalta, eipähän tarvitse matkustaa minnekään turkuun. Säästyy matkarahat ja yöpymisongelmat...*hih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jukka I

Posts: 155

#40 • • Jukka I
Turkoosi lammas:

Tämänkin "rivikävijän" kokemukset Kaapelilla viime vuonna olivat kuitenkin sellaista paniikinomaista kaaosta, että aika paljon vaaditaan, jotta tukisin tapahtumaa ainakaan samalla venuella ihan heti toistamiseen.



Kuten myös. Viime vuonna tuli jonotettua useammankin vuoden edestä - ensin sisään alueelle, sitten venuelta toiselle/vessoihin/baaritiskeille. Sama olisi todennäköisesti edessä nytkin, joten jää menemättä. Lineup vaikuttaa kyllä jälleen kerran erittäin mielenkiintoiselta. Mutta toisaalta tuntuu hölmöltä maksaa kiljoonasta nimestä, joista lopulta missaa 90% kun kaikkialla ei voi olla samaan aikaan.