135 posts, 7 pages, 24,645 views
mä en oo kuullu mitään muuta ku valitusta koneistosta niin kauan ku se on ollu olemassa, miten vitussa se valitaan kumminki joka vuos vuoden platipum skenejoujou tapahtumaks?
-M
Mark:mä en oo kuullu mitään muuta ku valitusta koneistosta niin kauan ku se on ollu olemassa, miten vitussa se valitaan kumminki joka vuos vuoden platipum skenejoujou tapahtumaks?
-M
Ne ketkä siellä käy äänestämässä ei tiedä muita niistä kuin koneiston? Sattuu käymään niin että plattarissakin palloilee sellaisia henkilöitä ketkä eivät tunne "skeneä" IMO. En tiedä faktoja noin veikkaan.
Muistan viimevuonna kun päätimme mennä päräyttelemään ihmisiä täysissä kiksukuteissa keppejen kera. Kyllä muutamaan otteeseen huomasi jengin katseita että pahemmin tiennyt mistä oli kyse.
Viime vuonna koko tapahtuman pelasti tapsa IMO. Hajoiltiin aivan totaalisesti esim The Orbin aikana, muistakaan tapahtuman esiintyjistä en erityisemmin lämmennyt. Mutta suht kiva reissu silti oli, sieltä kävelimme hakaniemen kautta illuihin.
Sehän on tietysti faktaa, että tuo bileen suuruus vaikuttaa tuohon äänimäärään radikaalisti. Enemmänkin haluaisin siksi kiinnittää huomion siihen että vaikka koneisto on mukamas paskaa vuosittain, silti mesta on joka vuosi täynnä ja samat naamat tulevat edelleen hymyssä suin paikalle.
Hän, kuten minäkään ei todennut kovinkaan monen olleen tapahtuman aikana kovinkaan pettynyt. Liki kaikki (omat tuttuni) olivat aivan fiiliksissä ja ihmeissään siitä että joku on tehnyt uskomattoman suorituksen ja roudannut niin _monipuolisen_ kaartin soittamaan (vastaesimerkkinä labyrinth).
Haluaisin tuon toisen aiemmassa postissa mainitsemani ryhmän nillittäjien nimeävän joitakin henkilöitä jotka pystyisivät järjestämään vastaavan tapahtuman paremmin, mikäli itse koneisto ei olisi tiellä.
No joo, omista tutuistani suurin osa taas manasi järjestelyjä
alusta pitäen, varsinkin ne jotka oli itse tekemisissä
tapahtuman kanssa esim. ovijärjestelyissä. Varsinkin
siitä syystä että paitsi toistettiin samoja virheitä kuin
aiempina vuosina (palautteesta huolimatta), oltiin
myös onnistuttu tyrimään asioissa jotka aiempina
vuosina olivat toimineet.
Ensi alkuun, en oikein pidä käsitteestä "skene", koska kyseinen termi on vähän liian omiva ja ylimielinen. Ja moiseen itsensä jalustalle nostamiseen sortuu useimmiten juuri ne joilla siihen on kaikista vähiten varaa.
Toivottavasti ymmärsin oikein: Tiesitte etukäteen, että mikäli laitatte kiksuvaatteet päälle, teitä mulkoillaan, koska silloin nimenomaan te vaikutatte olevan asioista tietämättömiä. Täten pilailitte siis sekä muiden kiksuttelijoiden, että asiat liian vakavasti ottavien musafriikkien (minä) kanssa. Ja onnistuitte. Nokkelaa.
Huomioisin ettei oikeassa kontekstissa kiksuvaatteissa ole mitään vikaa. Vertaa: Uikkareissa rannalla vs. uikkareissa stockmannilla. Tietysti vapaa maa, vapaa asu, mutta mulkoilulta ei voi välttyä.
Emmä ainakaan valita kun koneisto2003 pidetään stadis, aina mukavampi ku pääsee omaan kotiin nopsaa, ei tarvii lähtee ulkopaikkakunnalle hakee kiksii ku sitä saa täältäki samalla mitalla.
No kaikilla on omat mielipiteet asioista, jotkut lämpee jotkut ei.
Tanssi kulttuurin painaminen maanalle ja salkkumiehien syrjiminen on naiivia. Ainoat bileet joita eivät rullaa salkkumiehet ovat kotibileet ja sielläkin on usein ainakin yksi salkku tai mies.
Undergroundista tuli Global Underground jne. Se mikä pitää tanssi kulttuurin tuoreena on sen jatkuva muuttuvuus, jota koneiston pitäisi tukea.
Anna:Meitsi missaa koneiston, eikä haittaa yhtään. Mut joo, Pertti-perusreivaaja nyt ei tunnetusti välitä vaikka kulissien takana potkittaisiin pikkulapsia päähän kuhan tapahtumassa esiintyy tarpeeksi kovan luokan nimiä.[muokattu 26.4.2003 15:08]
Eikä tiedä varmasti moni muukaan. Jos nyt on sattunut edes mitään. Yhtään kattavaa perustelua en ainakaan minä ole lukenut täältä ja tiettävästi minulla näkyy samat viestit kuin muillakin. Joka vuosi se tapahtuma kuitenkin on onnistuttu järjestämään ilmeisen kiitettävästi, kun se jatkossakin järjestetään, oli sen aikaan saamisessa puutteita tai ei. En ole kuullut esimerkiksi yhdenkään dj:n jääneen vaille levysoittimia tai mikseriä. Jos siitä taas kuuluu kiitos jollekin muulle kuin Koneiston henkilökunnalle, niin ihmettelen miksi ne ulkopuoliset avuliaat miehet tai naiset ovat tukeneet moista toimintaa ja (mahdollisesti) nyt kuitenkin dissailevat järjestäjiä.
Eikä tiedä varmasti moni muukaan. Jos nyt on sattunut edes mitään. Yhtään kattavaa perustelua en ainakaan minä ole lukenut täältä ja tiettävästi minulla näkyy samat viestit kuin muillakin. Joka vuosi se tapahtuma kuitenkin on onnistuttu järjestämään ilmeisen kiitettävästi, kun se jatkossakin järjestetään, oli sen aikaan saamisessa puutteita tai ei. En ole kuullut esimerkiksi yhdenkään dj:n jääneen vaille levysoittimia tai mikseriä. Jos siitä taas kuuluu kiitos jollekin muulle kuin Koneiston henkilökunnalle, niin ihmettelen miksi ne ulkopuoliset avuliaat miehet tai naiset ovat tukeneet moista toimintaa ja (mahdollisesti) nyt kuitenkin dissailevat järjestäjiä.
Sama juttu sinunkin kanssasi: mikä pointti oli tänne avautua asiasta, jos et kuitenkaan halua siitä keskustella *nauraa*
alien:ihan jees tosin koneisto kuuluu turkuun!!! prkl... *mur*
Täysin samaa mieltä! Pitäsköhän alottaa adressi Koneiston palauttamisesta Kupittaalle? Kuten viimekin vuonna, niin myös tänä vuonna: TÄMÄ TAPAHTUMA ON PAKKO MISSATA!
Koneisto: syyhkyintä menoa teknoskenessä jo vuodesta 2001 (IMO)
Muuten, ei muuta ku railakasta vikaa Koneistoa Helsingissä
Mikä vituttaa? Se, että tapahtuma voisi olla jopa break evenissä, ellei messissä olisi niin sniikkejä elementtejä. Tämän johdosta Koneisto nielee nyt mm Stadin kulttuurimäärärahoja mutta ennen kaikkea hämättyjen idealistien ja skenen kilttien ihmisten vapaaehtoisen antautumisen kunnioittamalleen kulttuurille, kulttuurille, jonka tilasta ei monikaan Koneiston johtavassa asemassa oleva myyntitykki välitä napanöyhtänsä vertaa (en edes tiedä kuinka paljon apurahaa on jaettu, ehkä organisaatio kertoo jossain vaiheessa ), eli salkkumiehet häärii ja sanelee asioita Kaapelin nurkissa. Eikä siinäkään mitään vikaa olisi, ellei kyseessä siis olisi jo tapahtuma, joka pysyisi tolpillaan, ellei sitä joka kerta tahallisesti kampitettaisi ylibudjetointiin
Ja vaikka dissaankin isoja tapahtumia, nyt Köneistöä ja aiemmin Coxin Kaapelin keikkaa, nii tajuan, että se on vain minun mielipiteeni. Olinhan mä viime vuonna Loveparadessa ekaa kertaa ja nautin tapahtumasta täysin rinnoin! Eli jokainen tykätköön mistä tykkää, mut mä en todellakaan pidä Koneiston tavasta toteuttaa Suomen suurimmat teknofestarit.*eiei*Enkä mä usko, et vaikka organiosaatio olis kuinka epäterve, ni se ei perttiperusreivaajaa paljoo nappais *uuh*Mikä on erittäin ikävää, IMHO. Ja vielä kerran, itse tapahtumassa saattaa olla tunnelmaa tosin viime vuonna sekin oli kuulemma latistunut ja lähes kadonnut, itse siis olin vikoissa Kupittaan kekkereissä, ja siellä ne saiskin pitää joka kerta!
Tämänkin "rivikävijän" kokemukset Kaapelilla viime vuonna olivat kuitenkin sellaista paniikinomaista kaaosta, että aika paljon vaaditaan, jotta tukisin tapahtumaa ainakaan samalla venuella ihan heti toistamiseen.