Millainen on oikeasti kaunis nainen?

1,334 posts, 67 pages, 783,109 views

Riku

Posts: 3,187

#501 • • Riku The Little Prince
Kyllä aika monella naisella silti tuntuu iskevän tuo laittautumisen tarve nimenomaan siinä vaiheessa kun on tarvetta poistua kotioven ulkopuolelle :)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

äm

Posts: 2,376

#503 • • äm

Hyzenthlay:
höpsistä. Miksi sitten meikata ja laittautua vaikka keskellä metsää mökillä, kun kukaan mies ei ole näkemässä? kyllä ainakin mun tekee mieli laittautua välillä, vaikkei kukaan olisikaan näkemässä. Toisin sanoen: laittaudun itseäni varten.



Tästä on nyt varmaan taas ihan turha väitellä, kun ei kukaan kuitenkaan tule toista vastaan, mutta...

Kyllä mä uskon, että maailmasta löytyy turhamaisia (kyllä, se on se sana, mitä minä tässä käytän) mammoja, jotka värittävät naamansa ihan missä olosuhteissa tahansa. Mikäs siinä. Antaa värikynien heilua.

Kun sitten on olemassa ihmisiä, jotka väittävät laittautuvansa itseään varten, niin miksi heitä ei näe pahana päivänäkään sitten mörkönä esim. bileissä? Tai jos näkee, niin henkilöt ovat heti selittämässä, että ”kun mulle sattui tänään sitä ja sitä, niin ei ollut fiilistä laittautua”. Pitää heti pyydellä anteeksi, että tuli omana itsenään paikalle. Aika hassua, jos jokaisella sattuu aina bileiltoina olemaan sellainen olo, että ”tänään laittaudun itseäni varten” *ding*

Ymmärrän kyllä, kun joku sanoo, että laittautuu esim. bileisiin sen takia, että siitä tulee hyvä olo. Silti sanon, että paskanmarjat, jos hän väittää tekevänsä sen itseään varten. Kukaan näistä henkilöistä ei istu vessassa tuijottamassa itseään peilistä koko iltaa. He peilaavat ulkonäköään muiden ihmisten kautta. Jos joku katsoo ihaillen, se tuntuu hyvältä, mutta onko sillä sitten enää mitään tekemistä oman itsensä kanssa? Itse ei kuitenkaan näe omaa lärväänsä ja kaikki se hyväksyntä, minkä kiva kasvomeikki saa aikaan, tulee toisilta ihmisiltä. Itseluottamus, minkä saa laittautumisesta, ei lähde siis mielestäni millään tavoin itsestäsi vaan siitä hyväksynnästä/ihailusta, mitä otat sen ansiosta vastaan toisilta.

Meneekö vaikeasti ymmärrettäväksi?

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

kilobitti

Posts: 2,419

#504 • • kilobitti 1-2-3 techno

äm:
Itseluottamus, minkä saa laittautumisesta, ei lähde siis mielestäni millään tavoin itsestäsi vaan siitä hyväksynnästä/ihailusta, mitä otat sen ansiosta vastaan toisilta.



Äm puhuu asiaa*joo*

Itse pukeudun aika lailla samalla lailla bileisiin kuin arkeenkin. Pukeutumisellani ilmennän, niin kuin _kaikki_ muutkin, omaa persoonallisuuttani. Ts. viestitän muille kuka olen, jolloin yhtälössä on ehdottomasti muitakin komponentteja kuin vain minä itse.

Miksi sitä pitää kritisoida? Etenkin klubikulttuurissa aika moni mies satsaa ihan yhtä lailla kuin naisetkin. Kumma kyllä, miesten suunnasta ei kuulu yhtään soraääniä siitä ”kenelle tai minkä takia tänään on laittauduttu”. Ja mitä tulee feminismiin, kumman usein olen kuullut sekä ”laittaudun vaan itseäni varten” ja ”nainen tarvitsee miestä yhtä paljon kuin kala polkupyörää” samasta suusta.

off-topic-trivia: jälkimmäisen lauseen keksinyt Irina Dunn meni naimisiin pari vuotta sitten.

[muokattu 23.12.2003 10:59]

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Avatar
#505 • • greenie Guest

kilobitti:
off-topic-trivia: jälkimmäisen lauseen keksinyt Irina Dunn meni naimisiin pari vuotta sitten.



Miehen kanssa? ;)
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#506 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Jos joku katsoo ihaillen, se tuntuu hyvältä, mutta onko sillä sitten enää mitään tekemistä oman itsensä kanssa?



joo, tässähän on kyse enää siitä, miten ajattelee. Jos laittaudun, ja oma itseni nauttii ihailevista katseista, niin silloinhan teen hyvää itselleni, ja laittaudun siis itseäni varten.

btw, jos näyttää hyvältä, niin onhan se kiva kävellä peilinkin ohi *nauru* vaik kymmenen kertaa *hahjust*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

äm

Posts: 2,376

#507 • • äm

Hyzenthlay:
Jos laittaudun, ja oma itseni nauttii ihailevista katseista, niin silloinhan teen hyvää itselleni, ja laittaudun siis itseäni varten.



Eli kun laittaudut itseäsi varten, olet silti riippuvainen toisten antamista katseista ja aiheuttamista tuntemuksista. Vaikka olet laittautunut itseäsi varten, et saa siitä mitään irti ilman muita.

Ja jos joku katsoo sua ihaillen, eikö se ole silloin pukeutumista myös häntä varten, sillä ilman antamaasi ihailun tunnetta toinen ei tuntisi mitään, eikä näin antaisi sinullekaan aihetta tuntea hyvää oloa.

Nyt viimeistään menee vaikeeksi *hymy*

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#508 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
nimen omaan, saanhan mä ainakin jotain irti kun kävelen peilin ohi *nauru* ei siihen välttämättä ketään ihailemaan tarvita, mutta onhan se kieltämättä kivaa.

edit: en siis ole riippuvainen muiden mielipiteistä

[muokattu 23.12.2003 13:42]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Metsäpiru

Posts: 418

#509 • • Metsäpiru metsäpiruilee
kjähää, meikä on ainakin narsisti *pupu**nauru*
Howdy

Posts: 7,955

#510 • • Howdy Oldie
Äääh typerää keskustelua oikeesti hei .. jotkut on turhamaisia toiset ei .. so what? miksi kantaa huolta siitä miksi joku muut pukeutuu jne .. .aaaaargh .. .ei ois pitäny kirjottaa mitään .. mut joo on ÄM n kirjotuksessa perää .. jees .. mut älkää kommentoiko tätä kirjotusta mitenkään .. jeps .. jouluja .. hiu*piis*

--
Käpy vailla vertaa

henkka

Posts: 4,973

#511 • • henkka
hiuhiu*piis*
pinkki

Posts: 308

#512 • • pinkki säätö et co.

äm:
Eli kun laittaudut itseäsi varten, olet silti riippuvainen toisten antamista katseista ja aiheuttamista tuntemuksista. Vaikka olet laittautunut itseäsi varten, et saa siitä mitään irti ilman muita.

Ja jos joku katsoo sua ihaillen, eikö se ole silloin pukeutumista myös häntä varten, sillä ilman antamaasi ihailun tunnetta toinen ei tuntisi mitään, eikä näin antaisi sinullekaan aihetta tuntea hyvää oloa.


en mä sanois et se ny iha noinkaa mustavalkosta on. Kun ihminen on laittautunu itselleen mielekkäällä tavalla uhraten siihen vähän aikaa, niin se tuntee itsensä paljon itsevarmemmaks, tuntuu että on huoliteltu ja siisti eikä rähjänen tai ”juosten kustu” ..vaikka muutos olisi niin pieni ettei sitä muut edes juuri huomaa. Tottakai siihen välillisesti vaikuttaa muut ihmiset, mihinkä ny ei vaikuttais, mutta ei se mitenkään sulje pois sitä että ihminen laittautuu itseään varten. Tuskin täällä on kovin montaa jotka suoraa vuoteesta noustuaa tassuttelee ulos sukimatta itteään sekuntiakaan, se vaan vaihtelee paljon kukin tuntee tarpeelliseks tehdä. Mun mielestä se kun sanoo laittautuvansa vaan itseään varten tarkottaa nimenomaan sitä että tekee sen itselleen mieluisalla tavalla eikä miellyttääkseen kaikkia muita ja/tai saadakseen ihailua. Ei niin etteikö jotkut jauhaiskin täyttä paskaa sanoessaan niin, mut se ny lähinnä riippuu ihan ihmisestä

Se taas miks naiset keskimäärin laittaa itteään ja puollustelee enemmän onko laittautunu vai ei ny on ihan päivänselvää. Naisiin kohdistuva paine ulkonäöstä on vieläkin paljon suurempi kuin miehiin, vai kuinka moni kundi muistaa että vaikkapa joku tuntematon nainen kommentoi baarissa/kadulla/julkisissa pahasti ulkonäöstä. Mä muistan montakin tapausta kun vastakkaiselta sukupuolelta tulee aivan suoraa palautetta jollei kroppa/naama/hiukset/meikit/vaatteet herraa miellytä. Itsetunto saa olla aika pirun valtava ettei sellanen vaikuta yhtään vaikka kuinka tietäs ettei siitä pidä välittää. Tuossa vaiheessa jos vielä tuntee itsensä epäsiistiksi niin voi jo painua pöydän alle loppupäiväks.

turhamaisen ihmisen raja menee ehkäpä siinä, kun ei voi suoriutua arkisimmistakaan rutiineista/asioista ilman että tällää itsensä ”juhlakuntoon”
keisha

Posts: 1,394

#513 • • keisha bullet with butterfly wings

Howdy:
Äääh typerää keskustelua oikeesti hei .. jotkut on turhamaisia toiset ei .. so what? miksi kantaa huolta siitä miksi joku muut pukeutuu jne .. .aaaaargh .. .ei ois pitäny kirjottaa mitään .. mut joo on ÄM n kirjotuksessa perää .. jees .. mut älkää kommentoiko tätä kirjotusta mitenkään .. jeps .. jouluja .. hiu*piis*

*nauru**nauru**nauru**nauru**nauru**nauru**nauru**nauru* Johtuneekohan pienestä kuumeesta mut ei hitto et repesin tälle!
Jatkakaa....

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Avatar
#514 • • ALIEN Guest
siis _oikeasti_ kaunis nainen on semmoinen, joka ei tarvitse meikkejä näyttääkseen hyvältä mun silmissä.

Ja ihan, kuin te ette jo sitä tienneet... *nauru*
LiLa

Posts: 159

#515 • • LiLa
Aina voi olla kaunis muiden mielestä. Tärkeintä on kun itsensä mielestä näyttää joskus hyvältä, silloin voi sanoa olevansa kaunis. Juup olipa taas hienosti ilmaistu *ding* Täytyypi harjoitella tuota ilmaisua että muutkin ymmärtävät minua *hymy* Hauskaa ja rentouttavaa joulua nii jaksetaan taas temmeltää eteenpäin!
mushi

Posts: 714

#516 • • mushi laura
nainen on kaunis silloin, kun itsella on hyva olla eika tarvitse miettia, milta nayttaa.
kilobitti

Posts: 2,419

#517 • • kilobitti 1-2-3 techno

greenie: Miehen kanssa? ;)



Kyllä. Mutta ”omilla ehdoillaan”*joo*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

inka

Posts: 179

#518 • • inka juppihippireivaaja

bella:
nainen on kaunis silloin, kun itsella on hyva olla eika tarvitse miettia, milta nayttaa.



ai niinku esim ... ööö.. takapuoltaan? *iloinen*
Avatar
#519 • • ALIEN Guest
siis aivan helvetin ruma nainen on kaunis nainen, kunhan vaan on hyvä luonne *nauru*
keisha

Posts: 1,394

#520 • • keisha bullet with butterfly wings

inka:
---
bella:
nainen on kaunis silloin, kun itsella on hyva olla eika tarvitse miettia, milta nayttaa.

---


ai niinku esim ... ööö.. takapuoltaan? *iloinen*

Sul on kuule hyvä pylly!*slurps*

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)