Millainen on oikeasti kaunis nainen?

1,334 posts, 67 pages, 779,990 views

Avatar
#1 • • Pirpeli Guest
Kun katselee näitä Klubituksen kuvia, ja neitokaisia niissä, herää kysymys....Kaikissa kuvissa, joissa esiintyy massasta poikkeamaton, tiukkavatsainen, pitkähiuksinen tyttö/nainen, kaikki ovat ihan "oo, kaunis", "söpö, ihana jne.." Miksi he ovat kauniita?????*täh*Kaikki samannäköisiä.

Minä en ole kaunis. En ole varma olenko edes söpö. Minä olen vain minä, mahoineni kaikkineni silmälaseineni finneineni*hymy*Silti sain eilen bileissä kuulla kommentin, joka osoitettiin ystävälleni:"Sä olet aina sen kauniin naisen kanssa bileissä." Minä olin tämä kaunis nainen*häh*

Kertokaa siis toverit, mikä tekee naisesta kauniin? Onko se ulkokuori, vai onko sillä sisustalla enää mitään väliä?
Avatar
#2 • • soulsister Guest
Mä olen tullut samaa asiaa pohtiessani siihen tulokseen että kauneutta on monenlaista. (yllättävää - kauneus on katsoja silmassa..jne)*joo*
Mutta on olemassa perus kauniita ihmisiä, joita juuri nämä hoikat pitkät naiset ovat - jotka ovat kaikkien ihmisten silmissä kauniita - haluttavia.
Sitten on olemassa sellaisia, kuin esim. minä.
okei, jos nuo edellä mainitut ovat ns. 100% mielestä kauniita - minä olen sitä noi 85-90% mielestä - loppujen mielestä vaikka ihan nätti. Mutta, jos vaikka joku poika joka kuuluu tuohon 85-90% saa valita lähteekö hän yrittämään minua vai niitä ihania naisia niin hän yrittää minua, koska olen hänen silmäänsä kauniimpi ja sopivampi.*justjoo**ding* Järkeä???*häh*
Esimerkiksi minulla on kuvankaunis kaveri, jolla vientiä riittää eli hän on peruskaunis*joo*, mutta kun kerran herraseurassa päivittelin hänen kauneuttaan totesi moni poika, että onhan hän kaunis mutta musta sä oot paljon kauniimpi*hih*...
Eli jos yhtään tajusit mitä meinasin, niin meissä kaikissa on säteilyä, joka tehoaa eri-ihmisiin. Sun säteilys tehos siihen sun ulkomuotoa kehuneeseen henkilöön. *vink**hih*
Avatar
#3 • • yana Guest
ei tuohon voi antaa mitään yksiselitteistä vastausta. ihminen on kokonaisuuksiensa summa ja maailmassa on aika harva asia jota voi muutenkaan laittaa yksiselitteisesti yhdelle viivalle..

eikä kauneutta näe aina päällepäin. viimeistään viimeinen silaus tulee aina sisältäpäin. ilmeet, eleet yms voivat toki antaa siitä jonkunlaista osviittaa.

[muokattu 19.9.2002 13:47]
Avatar
#4 • • Guest
yana4000:

ei tuohon voi antaa mitään yksiselitteistä vastausta. ihminen on kokonaisuuksiensa summa ja maailmassa on aika harva asia jota voi muutenkaan laittaa yksiselitteisesti yhdelle viivalle..

eikä kauneutta näe aina päällepäin. viimeistään viimeinen silaus tulee aina sisältäpäin. ilmeet, eleet yms voivat toki antaa siitä jonkunlaista osviittaa.

[muokattu 19.9.2002 13:47]


Tossa viimesessä lauseessa onneks tiivistit. Sen kai jokainen meistä, joka ei ole peruskaunis tms. haluaa kuulla.Valitettavasti sen kuulee vain niin harvoin. Mutta että edes joskus*nauraa*
Onkohan mulla joku minä-dissauskausi päällä...?taidan tehdä asialle jotain...Mutta keskustelu jatkukoon*hih*
Avatar
#5 • • Pirpeli Guest
Ja tuohan sitte oli multa....Kun ei aina muista kirjautua....*justjoo*
TanyaK

Posts: 745

#6 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Mun mielestä persoonalliset naiset on kauniita. Mä en katso niin naisissa kun miehissäkään ulkonäköä hirveästi. Ihanne..? En tiedä mitään neiti täydellisyyttä mutta liian laihat naiset jää multa kyllä huomaamatta. Itse tunnen oloni lähinnä vaivautuneeksi jos joku tulee ja sanoo että hitto sä olet kyllä kaunis. Sitä ei tiedä mitä ajatella ja alkaa miettiä että miten se mut näkee..pelkkänä ulkokuorena vai helppona nakkina jolle riittää muutama hyvä lause..vai..
Mnj

Posts: 174

#7 • • Mnj Mönjä

Kaikissa kuvissa, joissa esiintyy massasta poikkeamaton, tiukkavatsainen, pitkähiuksinen tyttö/nainen,



jotkut on hyvän näköisiä oli ne sitten pyöreitä tai laihoja

mun mielestä kauneus (ulkokuori) on verrattavissa vaatteisiin eli kun joillekkin sopii ton ja ton tyylinen hame niin toiselle se taas ei sovi. sama juttu on ulkomuodossa jollekkin sopii ton muotoset silmät/maha/perse/nenä/kädet/huulet ja jollekki ei. pysyykö joku kärryillä??? ajatelkaa vaikkapa ökkö tiukkavatsaisena *ökkö*. tai sitten kuvitelkaa itsellenne isot peuran silmät tai vastakohtaisesti kissamaiset viirusilmät

nojoo... nyt tais mennä vähä liian monimutkaseks

jokaisen kauneus pitäisi arvioida tapauskohtaisena, niin ulkoinen kuin sisäinen

[muokattu 19.9.2002 19:57]

--
Dead to the world. Alive for the journey.

tuitui

Posts: 1,258

#8 • • tuitui .:Shiny disco ball:.
Jokainen ihminen o kaunis jonkun mielestä.
Jokaisessa o kauneutta muille joka piristää toisen päivää.
Kauneutta voi olla myös hyvä huumorintaju,älykkyys,pirteys,huolettomuus..jokaisessa o kuitenkin sitä jotain joka saan sen tietyn jonkun väreilemään.
Noin mä ainakin haluan uskoa.Kaikki ei voi tykkää kaikista eikä kaikkien kauneus tehoa kaikkiin.

Jos on kaksi naista..kuten soulsister sanoi...toinen peruskaunis (?) ja toinen sellainen kuin hän...öö..mikä tässä mättää...jokainenhan on kaunis...ja sit sanotaan että o hoikkia ja pitkiä joita kaikki haluu...ei se oo noin jos esim. joku on teille sanonut mielummin ottavansa teidät...monipuolisuus ja erilasuus kunniaan.

Jokainen on kaunis mut kaikki ei osaa/uskalla tuoda omaa kauneuttaan ulos..tai sit tekee sen väärin..mut kyllä se oma oikee tie vielä siltä löytyy...mun o ainakin pakko uskoo siihen koska en omaa "kauneuttani" osaa kylläkään edustaa *hih*

mä ainakin haluisin olla niin henkisesti kuin fyysisesti kaunis...jollekin..ei tarvii todellakaan kaikille..se oma kulta (sit kun se elämääni tulee...tulisi jo ;) on se tärkein..ja hänelle haluun olla haaste niin ulkoisesti kuin fyysisesti...kauneudellani...

hmm..puhunkohan nyt ihan läpeä päähäni :o

........öö.....nähkäillään..............

- hulivili hupakko -

[muokattu 19.9.2002 20:09]

--
\\\"Dance before it´s too late\\\"

Hexa

Posts: 98

#9 • • Hexa Toimittaja
Kaunis nainen on sellainen, joka ensi silmäyksellä saa sydämen melkeen pysähtymään ja tuntuu, et jalat pettäis alta.. *sydän* Ja vielä tutustumisen jälkeenkin kun huomaa, että myös pään sisällä liikkuu jotain, ni se on tän pojan menoo..

Myös perinteitä (tai ainaki jenkki sellasii) kunnioittaen, kaikkihan on sitä mieltä että oma äiti on kaunein... *enkeli*

--
24 / 7

Avatar
#10 • • soulsister Guest
esmierkkini oli tahalleen yksikertaistettu ja kärjistetty. Pointti siinä oli se, että kuten mainitsin sisäinen säteily ja se klishee, että kauneus on katsojan silmässä. Mutta onhan tosiasia, että meidan luomien käsitteiden mukaan on luotu sellainen kuvitelma minkälaiset ihmiset ovat kauniita. Tämä ei siis tarkoita, että itseajattalisin niin...joo

joka tapauksessa kauneus on siis jokaisessa ihmisessä esillä eritavoin..

selvensiköhän yhtään.....*hmph*
TanyaK

Posts: 745

#11 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Kesy:

Ei ollu tarkotus olla mikä kiihkoilija.. sori *hih**piis*

Ymmärrän yskän. Mua kiusattiin joskus koulussa kun olin sellainen laiha ja pieni kukka keppi. Tämä oli taas vain yhden ihmisen henkilökohtainen mielipide. Turhan laihat naiset ei vaan saa mun päätä kääntymään.. Mutta otetaan huomioon sekin että vaikka joku typy olis laiha niin ei tarkoita että joku "isompi" olis läskimpi. Tiedän pieniä ja "löysiä" typyjä myös. Toisaalta jos persoonallisuus ja se sellainen on kohdalla niin KOOLLA EI OLE VÄLIÄ..heh
*vink*
Avatar
#12 • • -Loyal- Guest
Oikeasti kaunis nainen on sellanen viaton ja omanikåäseltä näyttävä tyttö :-)
Ei mikään peikko vaan oloasu housut jalassa ja joku college paita päällä ja saunan jälkeen! söpöä....*plur*
Avatar
#13 • • Pirpeli Guest
Niin, itsehän pidän muodokkaista, pitkähiuksisista tirpoista...Ja sellasista persoonallisen näkösistä*vink*
Miespuolisissa (vaikkei niistä nyt ollutkaan puhe*nauraa*), viehättää siistit rastat, vekkulimaisuus, "körriys" jne...*huoh*
Avatar
#14 • • -Loyal- Guest
vaeltajatar:

Niin, itsehän pidän muodokkaista, pitkähiuksisista tirpoista...Ja sellasista persoonallisen näkösistä*vink*
Miespuolisissa (vaikkei niistä nyt ollutkaan puhe*nauraa*), viehättää siistit rastat, vekkulimaisuus, "körriys" jne...*huoh*

Tosi moni nykyajan nainen tykkää näköjään rentusta millä on puolipitkät hiukset tai rastat/letit jne jne.?
Tai silleet, et niitä kun kattoo niin ekaks tulee mieleen sana "renttu"
sune

Posts: 2,096

#15 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Mä oon todennu et ei tarvii olla pitkää lettiä ollakseen renttu *hih*

--
ei kovin ihku eikä plur

Katrina

Posts: 605

#16 • • Katrina
Mun mielestäni kukaan ei voi olla pelkästään kaunis eikä kukaan pelkästään ruma. Ne ovat ne ilmeet, jotka tekevät meistä muutakin kuin tyhjiä kuoria.
Katrina

Posts: 605

#17 • • Katrina
Avernian:

Katrina:Mun mielestäni kukaan ei voi olla pelkästään kaunis eikä kukaan pelkästään ruma. Ne ovat ne ilmeet, jotka tekevät meistä muutakin kuin tyhjiä kuoria.



*nauraa**nauraa**nauraa* Et ole tavannut mua vielä




*Odottaa jännityksellä tapaamista*. Koskas?
Katrina

Posts: 605

#18 • • Katrina
Avernian:

Katrina:Avernian:Katrina:Mun mielestäni kukaan ei voi olla pelkästään kaunis eikä kukaan pelkästään ruma. Ne ovat ne ilmeet, jotka tekevät meistä muutakin kuin tyhjiä kuoria.



*nauraa**nauraa**nauraa* Et ole tavannut mua vielä


*Odottaa jännityksellä tapaamista*. Koskas?



*pelle*Sillä hetkellä kun tulet nykimään hihasta ja kysyt että "hei, ooksä se Avernian" *vink**iloinen*



Tai mielummin toisin päin, kun en tiedä kuka olet...
Pan

Posts: 140

#19 • • Pan
kaunis....kauneus... tää menee jo vaikeeks.....

Oudolta tuntuu ainkin se, että monella ihmisellä näyttää olevan jokin tarkka muotti mihin "kauneus" rajataan. Tyyliin: kauniilla ihmisellä on keskipitkät vaaleat hiukset, korkeat poskipäät ja kauneuspilkku 2cm oikean ylähuulen yläpuolella.

Jos puhutaan klassisesti kauniista ihmisistä kuten mallit/missit ym. niin omalla kohdallani nämä eivät nouse ryhmään -kauniit ihmiset,(ennemminkin hyvännäköiset) Tottaka heillä on hyvä iho, symmetrist kasvonmuodot, tiukka kroppa, mutta usein ns kauniista ihmisistä puuttuu se jokin.
Kauneus on jotain yksilöllistä, se on jotain syvempää joka ei välttämättä avaudu kaikille (eli periaatteessa kauneus on katsojan silmissä). Joten en pysty sanomaan minkälainen on kaunis ihminen, koska nurkan takaa voi kävellä täysin uuden -ja erillainen nainen jonka hymy, nauru,pyhetyyli älykkyys tai pelkkä olemus voivat viedä jalat alta.

*mur*odotan sitä päivää kun netti kehittyy siihen pisteeseen, että ei tarvitse kuin pistää piuha päähän ja jakaa mielipitteensä ja tunteensa ilman köykäsiä vokaaleja ja konsonantteja.

mut joo toivottavasti te kaikki löydätte sen kauniin ihmisen vierellenne*sydän*

(nyt meni maine, joten koitetaan pelastaa ne viimeiset rippeet katu-uskottavuudesta. shut up biach!and give me some puss* *dissaa*)

--
Positiivinen pakana

Hurjimus

Posts: 188

#20 • • Hurjimus Team Yökukkujat
Joo, eli siis nyt tätäkin asiaa vois käsitellä aika usealta eri kantilta, mutta käynpäs nyt vain tässä ekana mieleen tulleita asioita läpi.

Jos kauneutta (niin miesten kuin naisten ja kaiken olevaisen luonnon pienimmistä molekyyleistä avaruuden mittaamattomien suurien galaksienkin) aletaan tutkimaan ja luokittelemaan, huomataan eräs hyvinkin mielenkiintoinen seikka: kultainen leikkaus. Kaikkia elämänmuotoja, miksei myös kemiallisia reaktioitakin, viehättää kultaisen leikkauksen suhde, mikä lie 1.68914 olikaan. *hymy* Kultaisen leikkauksen suhde "miellyttää silmää", eli aktivoi jotain tiettyjä reseptoreja meidän aivoissamme ja johan alkaa kuola valumaan.. *nauru*

Mutta mutta! Itse en ainakaan voisi mennä allekirjoittamaan edellistä täysin varauksetta. Kauneus on kuitenkin osittain opittu, osittain muista sekundäärisistä asioista, ja ehkä myös hieman jostain tetriäärisestä "piilo"-merkityksistä johtuvaa.
Eli mielestäni vaikka nainen voi olla suunnattoman kaunis, ns. täydellinen, mutta oikeasti täydellisen kaunis nainen ei välttämättä olisi täydellisen kaunis, vaan näyttäisi tietokoneella tehdyltä, koska tietty symmetrinen epäsymmetriä, eli pienet strategiset "virheet" tekevät kauniista entistä kauniimman. *iloinen*
Sitten kun tähän lisätään vielä suunnattoman kaunis "sielu" ja vielä jotain muuta maustetta, niin siinä on sellainen soppa jota ei voi unohtaa koskaan.. *huokaus* *uuh*

Aina kuitenkin pitää muistaa suhteellisuudentaju, ja se että ihmiset ovat (onneksi) erilaisia. Toisen mielestä toinen on kauniimpi kuin toisen, syytä ei tarvitse tietää; ts. miksi korjata jotain mikä ei ole rikki? *hymy*

Eh, menipä taas vähän höpö-vaikeaksi tuo loppu *igor*, noh koittakaa kestää. *nauru*

--
Nullum magnum ingeniae sine mixtura dementiae fuit.