Anselmi, 15.11.2007 13:09:
Mitä on medioita seurannut niin haastatteluja ja eduskuntaa myöten
Tehy sekä haastatellut hoitajat on painottanut vain ja ainoastaan rahaa. "Rahalla se ratkeaa" "Kyse on vain rahasta" jne raha raha raha. . Mutta hyvä että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Propsit siitä Tehylle ja hoitajille.
Toki tässä ovat palkankorotukset pääosassa. Mutta tuo miksi hoitajat puhuvat siitä, että rahalla tämä ratkeaa tarkoittaa -ainakin näin minä sen olen uutisia jne katsoessani kokenut- pitkälti sitä, että kiista ratkeaa rahalla mielummin kuin lakolla ja ihmishengillä. Ei tähän tarvita lakkoa jos poliitikot vain pitävät lupauksensa ja antavat sitä rahaa palkankorotuksiin.
jUSSi, 15.11.2007 13:10:
Kun kaikki ovat samaa mieltä siitä, että terveydenhuolto on tärkeää, niin kannattaisiko tällaisen toimen/tilanteen edessä vihdoin uskoa, että sitä työtä ei enää tehdä pyhällä hengellä tai kutsumuksesta. Kompensaatiota on pakko parantaa.
-klips-
Kun hoitajapula on oikeasti ongelma, niin miten se pitäisi korjata ellei lisäämällä rahoitusta ja resursseja? Kamelin selkä on vain nyt taittunut, paska homma, mutta miksi se on päästetty tähän? Henkilökohtaisesti minua vituttaa tällä hetkellä eniten poliitikot. Koska kunnat ovat riippuvaisia valtion rahoista, heillä on kaikki keinot ratkaista tämä, mutta siellä vai jauhetaan paskaa.
Näin juuri.