No, minä olen useammin saanut paskaa hoitoa yksityisellä puolella. Julkisella puolella ainoat ongelmat ovat olleet odotusaikojen kanssa, jolla varmaankin on jotain tekemistä ikuisen resurssipulan kanssa :)
Yksityiseltä saa päivystysajan heti kun tarttee saikkua kuumeen takia, se onkin ainoa asia missä yksityinen puoli toimii IMO paremmin kuin julkinen (ja miten se julkinen puoli korjattaisiin, rahalla kenties ;). Ja missä muussa maassa pääset tarvittaessa ilmaiseksi maan parhaan kirurgin leikkauspöydälle?
Yksityiselle puolelle voi kuka tahansa, taitoihin katsomatta, perustaa lääkäriaseman ja myydä palveluitaan, mutta yliopistolliseen sairaalaan ei ihan noin vain päästä töihin.
Eli julkisella puolella saat paljon todennäköisemmin parempaa hoitoa. Nämä yksityiset rahastusasemat toimivat hyvin vain tiettyyn pisteeseen saakka, sillä kun vaiva on tarpeeksi paha, niin aina käteen lätkäistään lähete julkiselle puolelle.
elikkä meinaat nyt, että julkisella puolella on pätevämpi henkilöstö kun yksityisellä :) eli yksityisklinikat esim. Tampereella mulla on paljon kokemuksia Koskiklinikasta... päättää hakea henkilökuntaa ja koska heillä on paremmat liksat kuin julkisella puolella, niin etsivät... öö epäpätevämpiä ja kokemattomampia työntekikijöitä duuniin??
okei... no mutta tää on vähän niinku kyllähän liikennelaitoksen bussitkin on ismompia kuin taksit. Mutta kyllä mä silti mielummin taksilla ajan, pääsee nopeammin, saa parempaa palvelua ja laukut kannetaan jne...
aikoinaan olin pahastikin vatsavainainen ja tuli käytyä läpi Porin sairaala, Tampereella Hatanpää ja Tays... ja kaikissa ne vaan yrittivät siirtää mua eteenpäin ja kukaan ei halunnut lähtee arvailemaan + että jokaisella oli tasan 15 min aikaa mulle... lopulta kuin ei mitään tapahtanut niin menin Koskiklinikalle ja pääsin samana päivänä hoitoon ja sain apua