Darude - My Game preview

149 posts, 8 pages, 50,496 views

lilius

Posts: 719

#61 • • lilius

Damien, 21.8.2007 11:49:
---
Zapa, 21.8.2007 11:18:
---
Jussi Lius, [


...europop on kuitenkin tämänpäivän ja tulevaisuuden sana!!


---


Aijaa, mistä lähtien? Ootko lukenut Suosikista??

Itse biisistä, kitarat tuossa ei toimi ollenkaan mulle.

---


Se on muuten Deep pop päivän sana, ...



Kiitoksia 'valistuksesta'... tämä biisi/ralli on siis sitä itseään.


- jussi
Damien

Posts: 2,882

#62 • • Edited Damien [tr3ox]

kosmo, 21.8.2007
Teosto porskuttaa huolimatta pienestä ryhmästä edm-artisteja jotka siellä on joten niiden tukematta jättämisellä ja tolla "haistakaa paska" -mentaliteetilla saadaan aikaan ainoastaan se että hyviä edm-artisteja laittaa hanskat naulaan, lopettaa kokopäiväisen tuottamisen ja hakee duunia muualta että skidit sais ruokaa.



Pistit niin monta viittausta mun posteihin et ihan oletan et käsittelet mua tässä clipissä. Mä en oo enää pitkään aikaan kuunnellu aktiivisesti toisten tuottamaa musiikkia. Autossa mulla soi GrooveFm, kotona Topi Sorsakosken ja Agentsien tuotanto ja omat tuotokset. Kuten sanottua levyjä mulla on perkeleesti ettei se musa vahingossa lopu kesken, mut yleisesti ottaen uudesta musiikista niin mikään mainstream artisti ei ole enää pariin vuoteen iskenyt. Streetsin uuden levyn taisin muuten erehtyä ostaa toissa vuonna ja Zak Wylden Black label society tuplan viime vuonna.

Eli kyll mäki sille piilosalaa vielä tuen niitä artisteja keitä arvostan, mikserissä heittämällä feedbackiä ja silloin tällöin ostamalla levyn. Vituttaa vaan niin suuresti et on pakko heittää tällasta läppää mitä teen.
dixoff

Posts: 199

#65 • • dixoff hmm Terve

CM, 21.8.2007 09:40:
Tosta Allmp3:sta: Saiko artistit edes rahoja niistä biiseistä mitä se kauppa myi? Jos ei, niin kukas se rahastaja olikaan? Venäjällä ei muutenkaan kukaan välitä mistään eikä kenestäkään yhtään mitään. Siellä on ihmisellä just sen verran arvoa, mitä siltä voi varastaa.



Yksi esimerkki aiheesta. http://www.monolake.de/downloads/organised_piracy.html
CM

Posts: 1,507

#66 • • CM

dixoff, 21.8.2007 12:59:
---
Yksi esimerkki aiheesta. http://www.monolake.de/downloads/organised_piracy.html



Joo voi vittu toi on todellista varastamista ja röyhkeimmästä päästä. Myydään muitten tavaraa ja kääritään rahat omaan taskuun. Melkein sama, kun ostaisit kadulta omat kuteet takaisin siltä, joka ne varasti. Kuka vittu tollasta voi tukea millään tavalla? .357:lla töitä taas olis
lilius

Posts: 719

#67 • • lilius

CM, 21.8.2007 13:10:
---

Joo voi vittu toi on todellista varastamista ja röyhkeimmästä päästä. Myydään muitten tavaraa ja kääritään rahat omaan taskuun. Melkein sama, kun ostaisit kadulta omat kuteet takaisin siltä, joka ne varasti. Kuka vittu tollasta voi tukea millään tavalla? .357:lla töitä taas olis



Venäjällä hommaa nimitetään nimikkeellä Business-Business... (puuttumatta sen enempää aikaisempaan kirjoitteluun sekä itse piratismiin). ..leikkimielisesti.

- jussi
Jussi Soro

Posts: 6,385

#68 • • Jussi Soro choon!

juju, 21.8.2007 11:45:
sori nyt kun menee ot, mut tätä asennetta mä en oo koskaan oikein käsittäny. miks ihmeessä levy-yhtiöitä ei sais kiinnostaa raha? duuniahan siellä tehdään ihan samalla tavalla kun missä tahansa muussa yhtiössä. ja se duuni tehdään nimenomaan artistin markkinoinnin eteen, eli hommaa mihin yksittäisen artistin rahkeet ei yleensä vaan yksinkertaisesti riitä jos tähtäimessä on isompikin breikkaus.

en oo varma ootko sä jussi oikeesti tota mieltä vai oliko toi vaan kuitti yleistä asennetta kohtaan, mutta olipahan pakko puuttua *piis*


Joo toki levy-yhtiö yrittää maksimoida oman voittonsa. Välillä sitten vaan ammutaan itseään jalkaan, kun koitetaan väkisin pitää kiinni fyysistä levyistä (enemmän voittoa) kuin uusiutua muuttuvan maailman mukana.
Juhgu

Posts: 7,921

#69 • • Edited Juhgu Virnistelijä

CM, 21.8.2007 13:10:
---
Joo voi vittu toi on todellista varastamista ja röyhkeimmästä päästä. Myydään muitten tavaraa ja kääritään rahat omaan taskuun. Melkein sama, kun ostaisit kadulta omat kuteet takaisin siltä, joka ne varasti. Kuka vittu tollasta voi tukea millään tavalla? .357:lla töitä taas olis



Mjoo, ei tosin mikään uusi asia että venäjällä ei paljoa copyrightejä tai rojalteja maksella. Itseasiassa noille nuo saitit ovat varmaan vain loogisesti nettiversio niistä lukuisista kadunkulmissa olevista levykaupoista. :)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#70 • • opmdevil Guest

JussiS, 21.8.2007 15:18:
---
juju, 21.8.2007 11:45:
sori nyt kun menee ot, mut tätä asennetta mä en oo koskaan oikein käsittäny. miks ihmeessä levy-yhtiöitä ei sais kiinnostaa raha? duuniahan siellä tehdään ihan samalla tavalla kun missä tahansa muussa yhtiössä. ja se duuni tehdään nimenomaan artistin markkinoinnin eteen, eli hommaa mihin yksittäisen artistin rahkeet ei yleensä vaan yksinkertaisesti riitä jos tähtäimessä on isompikin breikkaus.

en oo varma ootko sä jussi oikeesti tota mieltä vai oliko toi vaan kuitti yleistä asennetta kohtaan, mutta olipahan pakko puuttua *piis*

---

Joo toki levy-yhtiö yrittää maksimoida oman voittonsa. Välillä sitten vaan ammutaan itseään jalkaan, kun koitetaan väkisin pitää kiinni fyysistä levyistä (enemmän voittoa) kuin uusiutua muuttuvan maailman mukana.



Itse pidän kynsin hampain kiinni siitä fyysisestä tuotteesta. Hirmuisesti kiinnosta latailla jotain biisejä netistä. Onhan ne halvempia, mutta sehän siinä on, että jos kovo laukee tai soitin häviää, niin sinne menivät. Jos kuitenkin on fyysinen levy tallella, sen voi ripata uudestaan. No, onhan joissain palveluissa mahdollisuus ladata kipale uudestaan jos sen hävittää. Vakuutus kun ei korvaa sisältöä, vain vehkeen mutta se kuitenkin korvaa ne levyt jos sattuvat menemään rikkipoikkihäviämään matkalla. Mielelläni maksan.
Apo

Posts: 1,574

#71 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

CM, 21.8.2007 13:10:
---
dixoff, 21.8.2007 12:59:
---
Yksi esimerkki aiheesta. http://www.monolake.de/downloads/organised_piracy.html

---


Joo voi vittu toi on todellista varastamista ja röyhkeimmästä päästä. Myydään muitten tavaraa ja kääritään rahat omaan taskuun. Melkein sama, kun ostaisit kadulta omat kuteet takaisin siltä, joka ne varasti. Kuka vittu tollasta voi tukea millään tavalla? .357:lla töitä taas olis



Tuossa taustalla ilmeisesti sellainen kuvio, että paikalliselta tekijänoikeusjärjestöltä on saatu lupa myydä musiikkia mp3-muodossa. Tekijänoikeusjärjestön pitäisi tilittää myynnistä saadut maksut eteenpäin artisteille ja varmaankin se maksaakin ne artisteilleen ja yhteistyöyrityksilleen sopimusten mukaan. Pienen luokan artisteille rahoja ei välttämättä ikinä tule, koska ne katoavat byrokratian rattaisiin.

Samahan pätee esim. Suomessa. Käsittääkseni radioasemat eivät maksa tekijänoikeusmaksuja kuin tekijänoikeusoikeusjärjestöille, jotka tilittävät rahaa vain jäsenilleen ja ulkomaisille yhteistyökumppaneilleen. Rahaa artisteille ei siis välttämättä tule jos soittomäärät jäävät pieniksi tai artisti ei kuulu tekijänoikeusjärjestöihin. Rahan virtaaminen ulkomaille on myös hyvin kankeaa. Muistaakseni jokin iso ulkoimainen stara haastoikin mennä vuosina Teoston oikeuteen siitä että Teosto ei ollut tilittänyt hänelle minkäänlaisia rahoja.

Ongelma juontaa siis todennäköisesti juurensa vanhaan kekkosslovakialaiseen byrokratiamentaliteettiin ja aatamin aikaisiin tietojärjestelmiin jotka eivät sovellu nykyaikaiseen käsitykseen läpinäkyvästä ja toimivasta tapahtumakohtaisesta laskutuksesta.
kosmo

Posts: 759

#72 • • kosmo TJH87

Apo, 21.8.2007 16:05:
---
Samahan pätee esim. Suomessa. Käsittääkseni radioasemat eivät maksa tekijänoikeusmaksuja kuin tekijänoikeusoikeusjärjestöille, jotka tilittävät rahaa vain jäsenilleen ja ulkomaisille yhteistyökumppaneilleen. Rahaa artisteille ei siis välttämättä tule jos soittomäärät jäävät pieniksi tai artisti ei kuulu tekijänoikeusjärjestöihin.



Oon törmännyt tähän väittämään ennenkin mutta kyllä mä olen saanut ihan yksittäisistä radiosoitoistakin rahat. Mikäli artisti ei kuulu tekijänoikeusjärjestöön pitää hänen itse hoitaa laskutus / lupa-asiat kunkin radioaseman kanssa erikseen jos maksuja haluaa.
Apo

Posts: 1,574

#73 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

kosmo, 21.8.2007 16:18:
Oon törmännyt tähän väittämään ennenkin mutta kyllä mä olen saanut ihan yksittäisistä radiosoitoistakin rahat. Mikäli artisti ei kuulu tekijänoikeusjärjestöön pitää hänen itse hoitaa laskutus / lupa-asiat kunkin radioaseman kanssa erikseen jos maksuja haluaa.



Ottiko radioasema itse suhun yhteyttä vai jouduitko itse ottamaan?
NegaPose

Posts: 151

#74 • • NegaPose Tonton
Itselläni ei henk-koht säily fyysiset levyt yleensä yhtä kauaa soittokunnossa, kuin sähköisessä muodossa olevat, mutta tämä on varmaan osittain luonnevika - en vaan osaa säilyttää niitä.

Lisäksi levyjen vaihtelussa on liikaa vaivaa, ehkä sekin on luonteenpiirre (huono sellainen DJ:lle) :P

Mutta ihan vakavastikin puhuen CD-levyt eivät ole ikuisia, ne kestää muutamia vuosia vaikka niitä pitäisi kuinka hyvin. Vinyylit taas kuluvat joka soittokerralla. Varmuuskopiot pitäisi siis voida tehdä jokatapauksessa ainakin klassikkolevyistä, jotka haluaa säilyttää alkuperäisessä kunnossa vuosikaupalla.

Okei saahan siinä "oikean" levyn mukana hienot kannet ja on sitten se aito ja alkuperäinen levy mikä on hienoa. Itse musiikkiin ei kuitenkaan mielestäni vaikuta se onko se ostettu bittivirtana vai muovina. Täydellisessä maailmassa suurin osa tuotosta menisi suoraan artistille.
kosmo

Posts: 759

#75 • • Edited kosmo TJH87

Apo, 21.8.2007 16:28:
---
kosmo, 21.8.2007 16:18:
Oon törmännyt tähän väittämään ennenkin mutta kyllä mä olen saanut ihan yksittäisistä radiosoitoistakin rahat. Mikäli artisti ei kuulu tekijänoikeusjärjestöön pitää hänen itse hoitaa laskutus / lupa-asiat kunkin radioaseman kanssa erikseen jos maksuja haluaa.

---

Ottiko radioasema itse suhun yhteyttä vai jouduitko itse ottamaan?



Liityin teostoon! :) Eli en osaa varmasti sanoa miten radiokanavat tässä asiassa toimii mutta mutu on että itse olisi pitänyt ottaa yhteyttä.

...jospa joku tarkentaisi ?

edit: komeasti raiteiltaan lähdössä.. lähtenyt tämä topicci. Sori Ville :D
Apo

Posts: 1,574

#77 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

kosmo, 21.8.2007 16:33:
Liityin teostoon! :) Eli en osaa varmasti sanoa miten radiokanavat tässä asiassa toimii mutta mutu on että itse olisi pitänyt ottaa yhteyttä.

...jospa joku tarkentaisi ?



Mutupohjalta mullakin se käsitys että artisti joutuu itse hakemaan korvauksia. Tarkennusta kaipaisin itsekin :)

Käytännössä se että artisti joutuu itse hakemaan korvauksia on melko lähellä sellaista tilannetta että Teosto-maksulla saa hoidettua tekijänoikeusvelvoitteet ilman että tarvitsee lähteä selvittelemään tekijänoikeusjärjestöihin sitoutumattomien tekijöille kuuluvia pennosia. Tämä voi johtaa siihen tilanteeseen mitä ensimmäisessä postissa kuvailin, eli kun tekijänoikeuskuviot ovat virallisella tasolla hoidettu niin itsenäisten (erityisesti ulkomaisten) artistien voi olla hankala saada rahojaan.

Apo, 21.8.2007 16:05:
Rahaa artisteille ei siis välttämättä tule jos soittomäärät jäävät pieniksi tai artisti ei kuulu tekijänoikeusjärjestöihin.
kosmo, 21.8.2007 16:18:
Oon törmännyt tähän väittämään ennenkin mutta kyllä mä olen saanut ihan yksittäisistä radiosoitoistakin rahat.



Teosto taitaa muuten käyttää yhtenä maksuperusteena kuulijakunnan kokoa, ts. valtakunnallisista asemista saa enemmän rahaa kuin pienistä, joten sinänsä se oma (myönnetään huono) esimerkki radiosoitosta voi pitää paikkansa ;)

edit.

Tuon väitteen toisen osan takana kuitenkin seison. Itsenäisille artisteille kuuluvan rahan saaminen voi olla hankalaa. Tuon mainitsemani ulkomaisen artistin tapauksessa rahoja haettiin lakiteitse Teostolta, eikä esim. radioasemilta mikä viittaisi siihen että Teosto on kerännyt artistille kuuluvat rahat itselleen vaikka kyseisten kappaleiden tekijänoikeudet eivät olleet Teostolla tai sen yhteistyökumppaneilla.
Caro²

Posts: 5,301

#78 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

darudevil, 20.8.2007 23:36:
Caro (vidu mä osaa laittaa tohon tota kakkosta, paitsi ehkä kopy-pastella olis voinu koittaa):


Jos siul on pc-rautaa, niin ascii-koodi 253 pelastaa (ALT pohjaan ja 253). Jostain syystä ei toimi läppäreillä, mutta windows merkistöstä löytyy potenssimerkki kyllä. Ja taitaa klubbarissakin olla koodi hakasulku-sup-hakasulku, joka nostaa yläindeksiin normitekstiä.. mut niin *iloinen* ite asiaan taas:


Ei kyl fundeerattu Ameriikkaa tai muutakaan aluetta, rehellisesti, vaan toi lähti tosiaan siitä punk-meiningistä ja ehkä siitä ja muustakin melodisuudesta (?) voi vetää ton johtopäätöksen.


No en kyllä tietty ite seuraa mitenkään noita poppilistoja, mutta sillon kun niitä tuli vielä jonnin verran (jostain mielenhäiriöstä) seurattua, niin jenkkilän suunnalla tuommonen kitarapoppi lievillä punkvaikutteilla oli ainakin jollain asteella se "päivän sana" - jos ei laskettu gangstamusaa tai ärränpeetä mukaan. Siitä vaan tuumailin :)
kosmo

Posts: 759

#79 • • kosmo TJH87

Apo, 21.8.2007 16:55:
Teosto taitaa muuten käyttää yhtenä maksuperusteena kuulijakunnan kokoa, ts. valtakunnallisista asemista saa enemmän rahaa kuin pienistä, joten sinänsä se oma (myönnetään huono) esimerkki radiosoitosta voi pitää paikkansa ;)

edit.

Tuon väitteen toisen osan takana kuitenkin seison. Itsenäisille artisteille kuuluvan rahan saaminen voi olla hankalaa. Tuon mainitsemani ulkomaisen artistin tapauksessa rahoja haettiin lakiteitse Teostolta, eikä esim. radioasemilta mikä viittaisi siihen että Teosto on kerännyt artistille kuuluvat rahat itselleen vaikka kyseisten kappaleiden tekijänoikeudet eivät olleet Teostolla tai sen yhteistyökumppaneilla.



joo teoston maksama soittolupamaksu ja sitäkautta artistin saama liksa määräytyy radiokanavan koon mukaan. En muista miten se koko sitten määräyty, oliko se jotenkin että kaupallisissa tulot ja muissa kuulijakunta.

Oot varmasti ihan oikeassa tuossa, eli itsenäisenä artistina toimiminen on hankalaa ja ihan tarkoituksella koska yksittäisten maksujen hoitamisesta kertyy myös radiokanaville työtä (ja teostolle vähemmän taaloja). Eli ajetaan artisteja tekijänoikeusjärjestöihin.

vois melkeen käydä ihastelemassa taas teoston sivuja kun tässä töiltä kerkiäis.. :)