Darude - My Game preview

149 posts, 8 pages, 50,477 views

darudevil

Posts: 427

#21 • • darudevil Darude

Damien, 20.8.2007 15:52:
Niin ymmärrän kantasi, tässä omani.

Noh, tää on mun kokopäiväduuni ja tykkään syödä kans, siks must on pelkästään helvetin kivaa, jos joku radio ottaa biisiä rotaatioon, ja Teosto lähettää niistä sitten juhannus- ja joululahjoja. Se rotaatio poikii myös keikkoja, joissa soitan omia ja muiden biisejä joiden takana seison 100% (radiorotaatiolla tai ilman). Toki kierolla tavalla waretushan saattaa myöskin johtaa biisin tai artistin klubikansan tietoisuuteen, mikä olisikin pelkästään hienoa jos ihmiset käyttäisivät imuttelua vain tsekkailuun ja painuisivat kauppaan sen jälkeen. Sanot mitä sanot, niin jokainen ei-maksettu ja uudelleen ja uudelleen nautiskellen kuunneltu (eli ei huonoksi todettu eikä deletoitu) biisi on kuin ottaisi palasen leipää artistin ruokapöydästä. Sen sämplekuuntelun voisin katsoa läpi sormien, mutta kun niin monella se ei jää siihen. Toki myönnän, että sekä reaalimaailmassa että webissä kaikennäköinen lainsäädäntö, valvonta jne on jälkijunassa ja lastenkengissä.

Jos ymmärsin oikein, niin nyt siis kuset kanssataiteilijoittesi kintuille kun et maksa musiikistasi, vai ymmärsinkö väärin ja lopetit musiikin kuuntelun kokonaan, tai kuuntelet vain laillisilta ilmaissivuilta (esim. mikseri) saamaasi musiikkia?
Damien

Posts: 2,882

#22 • • Damien [tr3ox]

darudevil,
---CLiPP---
Sanot mitä sanot, niin jokainen ei-maksettu ja uudelleen ja uudelleen nautiskellen kuunneltu (eli ei huonoksi todettu eikä deletoitu) biisi on kuin ottaisi palasen leipää artistin ruokapöydästä. Sen sämplekuuntelun voisin katsoa läpi sormien, mutta kun niin monella se ei jää siihen. Toki myönnän, että sekä reaalimaailmassa että webissä kaikennäköinen lainsäädäntö, valvonta jne on jälkijunassa ja lastenkengissä.

Jos ymmärsin oikein, niin nyt siis kuset kanssataiteilijoittesi kintuille kun et maksa musiikistasi, vai ymmärsinkö väärin ja lopetit musiikin kuuntelun kokonaan, tai kuuntelet vain laillisilta ilmaissivuilta (esim. mikseri) saamaasi musiikkia?



Haista nyt Ville jo jotain raikkaampaa. Ymmärrän kyllä että sä oot virallisen levy-yhtiön virallinen edustaja mut jos tuut mulle veisaa tota samaa ". . .me menetämmä x / kopioitu kappale. . ." nii oot tyhmepi kuin luulinkaan.

Jatka tuottamista rauhassa, en tule imemään levyäsi vaikka alkuperäisen Sandstormin ostin vinyylinä, sinun tukemisesi loppui myös henkisessä mielessä tähän.

Jos haluat vastakommenttia jatkossa, pistä privaan, koska tää asia on niin lähellä kipuhermoa etten voi enää olla vastuussa herjauksista, mitä sormistani saattaisin päästää.

Sut on aivopesty samalla RiAA-hevonpaskalla, millä suomen Teostokin innostui Liedeksen johdolla ratsastamaan. Nyt pari vuotta ja pari tuhottua ATK-järjestelmää myöhemmin (ku sun idiootti levy-yhtiö levitti rootkittejä maailmalle), asiat on vieläkin päin persettä.

Onhan se niin että kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Mulla ei ois munaa myydä tekijänoikeuksiani kappaleisiini ja siten samalla palaa sielustani rahalle. Olet rohkeampi kuin minä.
Toivottavasti levysi menestyy kansainvälisesti.
Flinck

Posts: 33

#24 • • Flinck
Ei tää uus kyl iskeny yhtää.. jos kaikki muut tol levyl on tommosta rokki renkutusta ni saattaa jäädä hyllylle. Jos on ees vivahdetta vaikka siitä mitä edellinen albumi tai sinkku ni joutuu kyl poistaa ja skippaa vaa aina tän My Gamen tai sitte vois olla joku edition mist olis poistettu tää biisi *pepsodent* . Anyway korkeet odotukset kyl noista remixeistä.
Damien

Posts: 2,882

#25 • • Edited Damien [tr3ox]
Ja loppukaneettina, mitä sanottiin VHSstä sanottiin Kaseteista sanottiin CDrstä sanottiin MP3sta sanotaan p2pstä, eli VALEHTELUA. YYh me menetämme rahaa, kansaa kopio eikä osta. Vittu kansa lakkaa ostamasta silloin kun siinä haisee sianpaska niin pitkälle, et pitää seuraavassa kylässä miettiä kannattaako sydää spliffin vai nou?

Vitun valehtelua kaikki vitun tyynni. Sä sitä paitsi saat vittu kasettimaksua jos joku saatanan assembly nörtti joka elää DEMOsceneessa, ostaa kovalevyn. Kaikesta verotetaan ja koitetaan pitää vanhasta rahastuksesta kiinni.

. . .Filosofiaa

Aina kun uusi tekniikka tulee, sitä koitetaan jarrutella koska vanha lehmä lypsää vielä ihan hyvin. Sit itses kaltaset, kansalle tutut hahmot ensin aivopestään ymmärtämään että tämä on teiltä pois, koska eihän kansa usko jos levy-yhtiö kertoo sitä, NEHÄN ON JO NIIN MONTA KERTAA PUHUNU PASKAA. Onneks artistit saa rahaa niiltä, nii ne vielä uskoo näitä dinoja oikeiksi eikä näe taustalla vaanivaa älykästä suunnittelua. SAATANA! MÄ VITTU KIEHUN TÄÄLLÄ!

Uudet teknologiat mahdollistavat uudenlaisia bisnesmalleja. Mitä vittua sä meet selittää 10v päästä uudelle Ville Virtaselle, joka julkaisis täydellä tenholla matskua ja ois tehny sitä jo tänä vuosikymmenä ellei kehitystä ois keinotekoisesti jarrutettu. LEVY-yhtiöt ovat aikamme suuri kupla. Niitä ei enää tarvita. Tarvitaan tuottajia, taitelijioita ja kuuntelijoita, mut kellään ei oo munaa purra kättä kuka sitä ruokkii. No mua se ei ruoki eikä tuu koskaan ruokkimaan ja nauran tälle tekstille 10v päästä kun olen ollut niin perkeleen oikeassa. . .

edit: kasettimaksu meni liian henk.koht. Meinasin vaan että kaikkea verotetaan kopioinnin varjolla. Rahaa valuu teostolle joka suunnasta ja sen oikeudenmukaisuudesta ei aina tiedä.
Juhgu

Posts: 7,921

#26 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Noh, jos haluaa ihan oikeasti ammattitasolla tehdä musiikkia, niin kaipa siihen menee sen verran aikaa, että ei voi käydä esim. päiväduunissa tienaamassa. Jolloin ihan noin hengissäpysymisen kannalta on varmaan ihan jees että jostain tulee rahaa. Kun ei tee musiikkia kokopäiväduunina vaan harrastuksena, niin hyvähän siinä on sit jakaa taidetta ilmaiseksi moraaliarvot korkealla ja paheksua kaupallisuutta kun omat massit tulee muualta :) (Tätä teen muuten itsekin)


Minusta "harrastelijat" voisivat lopettaa "ammattilaisten" dissaamisen teostoon tms. kuulumisesta, kun se on monilla kai lähinnä keino tulla toimeen, ja ehkäpä "ammattilaiset" voisivat myöskin lopettaa "warettajien" paheksunnan ainakin siksi aikaa kunnes nuo tekijänoikeusääliömäisyydet saadaan sellaiseen järjestykseen että niitä on edes jossain määrin mielekästä tukea. Agree to disagree ja silleen.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

darudevil

Posts: 427

#27 • • darudevil Darude

Flinck, 20.8.2007 22:33:
Ei tää uus kyl iskeny yhtää.. jos kaikki muut tol levyl on tommosta rokki renkutusta ni saattaa jäädä hyllylle. Jos on ees vivahdetta vaikka siitä mitä edellinen albumi tai sinkku ni joutuu kyl poistaa ja skippaa vaa aina tän My Gamen tai sitte vois olla joku edition mist olis poistettu tää biisi *pepsodent* . Anyway korkeet odotukset kyl noista remixeistä.

Fair enough - mutta - albumilla tulee todellakin olemaan muutakin kuin miesvokaaleja ja rock-sämpleisiä biisejä, joten niistä pääsee kritisoimaan sitten jotain muuta näkökulmaa... ;) Naisvoksuu ja instruu tulossa, ja muutama trancempi vähän aiempiin vivahtaen. Mut vaikee noit on kuvailla. Varmaan tulee jotain previkoita sitten kun on julkaisun aika.
Caro²

Posts: 5,301

#28 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Damien, 20.8.2007 22:23:
---
darudevil,
Jos ymmärsin oikein, niin nyt siis kuset kanssataiteilijoittesi kintuille kun et maksa musiikistasi, vai ymmärsinkö väärin ja lopetit musiikin kuuntelun kokonaan, tai kuuntelet vain laillisilta ilmaissivuilta (esim. mikseri) saamaasi musiikkia?
---
- jorinat -



Etpä muuten vastannut kysymykseen. Kuulisin kernaasti tähän vastauksen.

Julkisesti.
Damien

Posts: 2,882

#29 • • Damien [tr3ox]

Juhgu, 20.8.2007 22:40:
---Clipp---- Ihan hyvää huttua.



Totta kai, mutta paheksuin tässä nimen omaan KULUTTAJAN näkökulmasta. Jos mä maksan siitä levystä, nii MÄ päätän miten monta kopiota MÄ siitä iTSELLENi otan.

Kuluttajana eli sinä OiKEANA pomona, mä suutuin perkeleesti miten toi lex-karpela lobattiin läpi. Se muutti mut sekunnissa laillisesta ostajasta piraatiksi, koska tykkään siirrellä levyjä keskuservulle striimattavaksi, kotikoneisiin.
Se ainoa UNOHDETTU näkökulma pistää vituttamaan niin vitun vitusti ettei sellaista vittua oo nähtykkään.

Moral highgroundia ei saavuteta ilmaisella julkaisuilla, se puoli tippuu huumorin piikkiin. Teen musaa koska ymmärrän itseäni sitä kautta enemmän ja ilmaisjakelu on puhdasta takaisinvittuilua koko vitun
paskalle.
Damien

Posts: 2,882

#30 • • Damien [tr3ox]

Caro², 20.8.2007 22:47:
---
Damien, 20.8.2007 22:23:
---
darudevil,
Jos ymmärsin oikein, niin nyt siis kuset kanssataiteilijoittesi kintuille kun et maksa musiikistasi, vai ymmärsinkö väärin ja lopetit musiikin kuuntelun kokonaan, tai kuuntelet vain laillisilta ilmaissivuilta (esim. mikseri) saamaasi musiikkia?
---
- jorinat -

---


Etpä muuten vastannut kysymykseen. Kuulisin kernaasti tähän vastauksen.

Julkisesti.



tu sä oot pässi, monta kertaa mun pitää sulle sanoa etten mene puhumaan sellaista mistä mut saattettais saada edesvastuuseen. Joko se BS threadi on päässy unohtuu?
Juhgu

Posts: 7,921

#31 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Damien, 20.8.2007 22:37:
edit: kasettimaksu meni liian henk.koht. Meinasin vaan että kaikkea verotetaan kopioinnin varjolla. Rahaa valuu teostolle joka suunnasta ja sen oikeudenmukaisuudesta ei aina tiedä.



Juu ei, tää menee kyllä nyt jo ihan offtopiciksi mutta onhan se vähän huvittavaa kun esim. bileiden järkkäämisestä maksetaan Teosto (vai oliko se nyt Gramex?) -maksuja. Ja bileissä soitetuille artisteille ei varmasti mene senttiäkään, tuskin edes konemusiikkigenrejen suuntaan, vaan käytännössä rahnat jaetaan jonnekin Antti Tuiskun ja Hanna Pakarisen suuntaan. Maksetaan maksut ja tuetaan toimintaa, heh. :)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Axl Knight

Posts: 544

#33 • • Axl Knight Oldscool Dj
tämäpä muuttu varsin mielenkiintoiseksi *jeesus*
Damien

Posts: 2,882

#34 • • Damien [tr3ox]
Julistan täten kaiken antamani raivon mainosarvon tekijänoikeudenalaiseksi immateriaaliksi, jos joku ostaa Villen sinkun ku näki tän threadin ja nää keskustelut, nii Ahteen Jussin sanoja lainaten: "jos joku haluu tehdä täst joskus fyrkkaa, ni puolet mulle. . .*niisk*".
Flinck

Posts: 33

#35 • • Flinck

darudevil, 20.8.2007 22:45:
---
Flinck, 20.8.2007 22:33:
Ei tää uus kyl iskeny yhtää.. jos kaikki muut tol levyl on tommosta rokki renkutusta ni saattaa jäädä hyllylle. Jos on ees vivahdetta vaikka siitä mitä edellinen albumi tai sinkku ni joutuu kyl poistaa ja skippaa vaa aina tän My Gamen tai sitte vois olla joku edition mist olis poistettu tää biisi *pepsodent* . Anyway korkeet odotukset kyl noista remixeistä.

---
Fair enough - mutta - albumilla tulee todellakin olemaan muutakin kuin miesvokaaleja ja rock-sämpleisiä biisejä, joten niistä pääsee kritisoimaan sitten jotain muuta näkökulmaa... ;) Naisvoksuu ja instruu tulossa, ja muutama trancempi vähän aiempiin vivahtaen. Mut vaikee noit on kuvailla. Varmaan tulee jotain previkoita sitten kun on julkaisun aika.



Joo tää kuulostaa heti jo paljo paremmalta *aplodit*
akir0

Posts: 2,554

#36 • • akir0 idleRPG champion 2009

darudevil, 20.8.2007 19:15:
---
Call me vain, call me crazy



Pakko kommentoida, että just tää osa vokaaleista ja tyyli jolla se lauletaan saa mun päässäni aikaan suoran viittauksen 90-luvun ruotsi europoppiin. Ja vaiks se musa silloin olikin tosi jees, niin tässä se vie vähän pohjaa alta. Biisi kun on muuten kuitenki ihan kiva ja katu-uskottava.

P.s. Daruden haastattelu taannoin YleX:n aamussa oli tosi jees. Tuli positiivinen kuva hemmosta, jolla on ilmeisesti kieli poskessa useammin kuin olin ajatellutkaan :)
Caro²

Posts: 5,301

#37 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Ihan aiheeseen takaisin ja pakko kysyä, että onko tää ralli tehty pääsääntösesti ajatellen ameriikanmarkkinoita?

Soundi on jotenkin niin epäeurooppalaista, ettei pysty ottamaan oikein mitään kantaa asiaan, saati jakamaan minkäänlaisia ajatuksia biisistä, lukuunottamatta tuota ensimmäistä kysymystä :)
darudevil

Posts: 427

#38 • • darudevil Darude
Damien, olen suunnattomasti pahoillani, että pahoitin mielesi. Ei oo maailma täälläkään mustavalkoinen, mutta mun mielestä esim. aika vähän tekemistä Rva Karpelalla ja kopiosuojauksilla sen periaatteen kanssa, että joku vain haluaa olla maksamatta toisen työstä. Kuten jo aiemmin sanoin, niin webissä ja käytännöissä siellä kartoittamatonta aluetta on paljon, eikä mulla ole niihin ratkaisuja, mutta mä en ymmärrä miksei cd-levyn varastaminen Anttilasta ole sama asia kuin sen maksamatta imuroiminen?

En muuten ollut minäkään iloinen niistä naurettavista kopionestoista männävuosina, olenhan itsekin joskus itselleni kopion jostain tehnyt. En todellakaan halunnut suojauksia omalle levylleni, koska tiesin ettei niistä ole kuin haittaa levyn ostajille. En myöskään ole tarkoittanut omia kopioita kun olen naputellut sanat "waretus" tai "ei-maksetut biisit".

Myös moninkertainen kasetti- tms maksusysteemi ei mahdu mun järkeen ja olen sitä yrittänyt jollain tapaa saada selville, mutten vielä ole onnistunut. Yhtäläillä mä maksan mun blanko cd:istä, iPodeista, kovalevyistä kuin kuka tahansa muukin Suomessa niitä ostava. En oo sulle kiukkunen siitä.

Tosta levy-yhtiöasiasta olen tavallaan samaa mieltä, mutta käytännössä pelkkä avoin web-jakelutie ei vielä tee juuri mitään kenenkään aloittavan artistin biiseille. Jonkun täytyy ajaa niitä eteenpäin. Siks niitä tarvitaan. Juuri kenenkään musa ei ole niin hyvää, että se sikiäisi studion uumenissa ja livahtaisi webbiin ja yhtäkkiä koko maailma ostaisi sitä. Ihan sama miksi sitä organisaatiota kutsutaan, mutta jonkun täytyy omata kontaktit ja keinot millä biisejä kaupataan eteenpäin toisiin maihin ja siellä niitä promotaan paikallisesti. Haluan nähdä sen päivän kun kaikki artistit tekevät itse musiikkinsa, rundaavat, järkkäävät keikkansa, haastattelunsa, kaikki itse mukavasti omalta koneelta, kun sen kerran teoriassa pystyy tekemään.

Uusia bisnesmalleja, joo, totta helvetissä, (esim. labelit on nykyään todella hanakkaasti myös hamuamassa keikka- ja krääsän myyntiä itelleen, eikä kellekään ulkoiselle, että taloon jää rahaa sisään enemmän siitä kun levymyynti tökkii (oli syynä waretus tai joku muu)), mutta kyllä se kismittää, että se on jonkun mielestä oikein, että kun kerran pystyy ilman maksua saamaan maksullisen tuotteen, niin tuotteen tekijän pitää vaan keksiä jotain muuta sitten. Ostan auton ja se varastetaan -> ostan tankin ja se varastetaan -> alanpa ajelemaan fillarilla tai vain kävelen? Joo, analogia hanurista, mutta se että teknologia mahdollistaa jotain ja massat hyödyntää sitä ei välttämättä tee asiasta oikeutettua, ei mun tarvii sitä hyväksyä.
Flinck

Posts: 33

#39 • • Edited Flinck

darudevil, 20.8.2007 23:23:
mutta mä en ymmärrä miksei cd-levyn varastaminen Anttilasta ole sama asia kuin sen maksamatta imuroiminen?



Anttilasta saa ne kannet ja muut kivat kato messii *tirsk*

puusta seinään..
darudevil

Posts: 427

#40 • • darudevil Darude

akir0, 20.8.2007 23:20:
Pakko kommentoida, että just tää osa vokaaleista ja tyyli jolla se lauletaan saa mun päässäni aikaan suoran viittauksen 90-luvun ruotsi europoppiin.

Oltiin muuten 100% varmoja, että joku tarttuu tähän, ja se on ihan jees, koska juu-uh, Mr Vain tai jotain Waldo tai jotain muuta siit saattaa tulla mieleen. Sanoisinko, että kun ottaa tota kritiikkiä vastaan jatkuvasti ja tekee haastiksia tollasissa mainstream-medioissa, niin ei sitä voi niin kauheen tosissaan ottaa kaikkee. Tottakai teen mitä teen sydämellä ja seison sen takana, siinä mielessä olen vakavissani, mutta kyllä tiedostan, että on ihmisiä jotka ei tykkää tai jotka suorastaan vihaa, mutta siit selviää tällasel foorumipurkautumisella ja pienellä hihittelyllä ;)

Caro (vidu mä osaa laittaa tohon tota kakkosta, paitsi ehkä kopy-pastella olis voinu koittaa): Ei kyl fundeerattu Ameriikkaa tai muutakaan aluetta, rehellisesti, vaan toi lähti tosiaan siitä punk-meiningistä ja ehkä siitä ja muustakin melodisuudesta (?) voi vetää ton johtopäätöksen. Siel on nyt sellanen mun oma fiileri menossa, oon laittanu tutuille radio jäbille sitä ja muutama niistä odottaa kovasti, että saa Robbinsilta luvan alkaa soittamaan. Siihen saattaa kyl mennä vielä hetki, kun Tell Me on vast juuri näinä päivinä tulossa ulos, jos ne ei taas ole muuttanu pvm:ää.