Darude - My Game preview

149 posts, 8 pages, 50,466 views

*Stardust*

Posts: 202

#41 • • *Stardust*

Flinck, 20.8.2007 23:31:

Anttilasta saa ne kannet ja muut kivat kato messii *tirsk*

puusta seinään..



Ja Anttila on vain yksi vaihe siinä logistiikkaketjussa jossa alkuperäinen tuote päätyy useamman välikäden (joista jokainen laittaa tuotteeseen lisää hintaa kattaakseen oman toimintansa kuluja ja tehdäkseen voittoa) kautta kuluttajalle. Lopetin itsekin kokonaan levyjen ostamisen tajuttuani kuinka helppoa ja halpaa biisejä on ostaa suoraan netistä ja polttaa sitten levylle ja printata kansia yms. itse.

Asiasta kolmanteen, ihan mukava ralli. Ei itselleni kolahtanut mitenkään bilematskuna, mutta kuunneltava biisi kuitenkin. Keep it up *jiihaa*

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

Damien

Posts: 2,882

#42 • • Damien [tr3ox]

darudevil, 20.8.2007 23:23:
mutta mä en ymmärrä miksei cd-levyn varastaminen Anttilasta ole sama asia kuin sen maksamatta imuroiminen?



No siis tuomitaan nyt vieminen keskustelun ylläpitämiseksi.

Ongelmahan on siis tämä, että levy-yhtiöt on keinotekoisesti jarruttanu kehitystä niin kauan ku silmämunamuistaa. Ja jos idiootit ois hypänny kelkkaan mukaan jo 90-luvun lopussa, meillä vois olla kunnolla toimivia laillisia vaihtehtoja, laittomien mestojen rinnalla.

Piraatti = shit quality, ei myöskään pidä paikkaansa. CD-aikakaudella, on tapahtunut heilahdus laittoman sektorin eduksi. Laiton vaihtoehto on yleisesti ottaen ollut laadultaan parempi ja toimivampi, kuin se rahalla ostettu ja kopiosuojilla pilattu, Ei STANDARDiEN mukainen romukiekko.

Tällä hetkellähän tilanne alkaa pikkuhiljaa korjaantumaan, kun itunes on tehnyt shoppaamisesta trendiä. Samaan aikaan Venäjällä ajetaan kansainvälisin yhteistoimin maailman pahinta piraattipesää, Allofmmp3 mikä se nyt olikaan saittia alas. Kaikki kyseisen saitin toiminta on luokiteltu laittomaksi lännessä, koska idarit on aikanaan sopinu venäjän teoston kanssa niin halvat sopparit, et ku intarnet alko toimii ja Allo myy venäjän lakien mukaisesti dollarilla biisejä LAiLLiSESTI, nii kuka vielä uskoo et nää järjestelmät toimii?
Visa peruutti britanniassa maksut Alloon, kun RiAA vähän väänsi kättä jenkkilässä. Tää keissi on jo oikeudessa todettu laittomaksi toiminnaksi. Muistatko Suomen uutisista YHTÄÄn ainoaa uutista mikä ois käsitelly tota Venäjän MP3 kauppaa objektiivisesti? En minäkään, sen sijaan täällä on viljelty paskavalheita kansalle, että: "jos ulkomailta ostaa halvalla MP3sa niin ne ovat suomessa laittomia. . .".

Mulla vaan on tullu hevosenpaskamittarit täyteen, enkä niele enää yhtään valhetta mitä Teosto mulle sylkee, tuli se sitten ministeriöstä tai artistilta itseltään. En ennen kuin Mafia tulee ja esittää julkisen anteeksi pyynnön siitä, miten 80-luvun ViNYYLi -> CD siirtymäajasta asti on valehdeltu kuluttajalla, paremman voiton perässä.

Äläkä turhaan pyytele anteeksi, koska en loukkannut itseäni, pikemminkin helpottaa taas ku saa sauhuta asian ja aatteen puolesta. Oon liian kauan etsinyt henkireikää ja tässä asiassa on helppo raivota, oonhan sitä niin pitkään seurannut.

Ja jos kaipaat iltalukemista ja hyviä kommentteja / ideoita, nii käyppä sivistää itseäs masinoinnin ohella:
http://blogit.digitoday.fi/tekijanoikeus/haku
Axl Knight

Posts: 544

#43 • • Edited Axl Knight Oldscool Dj

darudevil, 20.8.2007 19:15:
---
I don't wanna change
It's a picture of me
I'm insane but I'm happy


I don't wanna wait
This is where I wanna be
Call me vain, call me crazy
"



erityisesti tuo kuulosti omaan korvaan toimivalta vocal osuudelta biisin loppupuolella...kyllä tää lätty toimii ja lyö läpi *jiihaa* cant wait to hear JS:n ja Joonaksen versiot *kuolaa*
eewol

Posts: 1,125

#44 • • eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP

Flinck, 20.8.2007 23:31:
---
darudevil, 20.8.2007 23:23:
mutta mä en ymmärrä miksei cd-levyn varastaminen Anttilasta ole sama asia kuin sen maksamatta imuroiminen?


---


Anttilasta saa ne kannet ja muut kivat kato messii *tirsk*

puusta seinään..



Niin ja taitaa siitä anttilan levystä jo maksettu buksit jakelijalle ja levy-yhtiölle... (?)

p.s. On muuten vaikea valita, seuraako conania vai tätä keskustelua!! *hymy*
Damien

Posts: 2,882

#45 • • Edited Damien [tr3ox]
Lisäisin vielä että Dinosaurukset eivät hyppää, ennekuin joku muu on mennyt ja tehnyt sen. Kuten esim. Mikseri.net. Sai olla suht rauhassa ennen kuin tää Dance artisti nousi kuuluisuuteen ja kappas kummaa, nyt siellä on Salovaarat (DallasinPoikien levy on ihan vitun kova) ja Irinat arvostelemassa sulassa sovussa nousevia artisteja ja etsimässä kykyjä.

"Gramex -raati" vitun saatana vittu, sai olla rauhassa ku kaikki vitun lyhytnäköiset Risto Asikaiset ylenkatso sitä levityskanavana. "Harrastelijapuuhaa", kunnes joku breikkaa sit se onkin kultakaivos lalalalaaa. Tuttu käyttäytymismalli havaittavissa, rahaa halutaan heti ja helposti.

-maailma vois olla niin paljon parempi paikka-
Avatar
#46 • • eeci Guest

Damien, 20.8.2007 23:41:
Tällä hetkellähän tilanne alkaa pikkuhiljaa korjaantumaan, kun itunes on tehnyt shoppaamisesta trendiä. Samaan aikaan Venäjällä ajetaan kansainvälisin yhteistoimin maailman pahinta piraattipesää, Allofmmp3 mikä se nyt olikaan saittia alas. Kaikki kyseisen saitin toiminta on luokiteltu laittomaksi lännessä, koska idarit on aikanaan sopinu venäjän teoston kanssa niin halvat sopparit, et ku intarnet alko toimii ja Allo myy venäjän lakien mukaisesti dollarilla biisejä LAiLLiSESTI, nii kuka vielä uskoo et nää järjestelmät toimii?
Visa peruutti britanniassa maksut Alloon, kun RiAA vähän väänsi kättä jenkkilässä. Tää keissi on jo oikeudessa todettu laittomaksi toiminnaksi. Muistatko Suomen uutisista YHTÄÄn ainoaa uutista mikä ois käsitelly tota Venäjän MP3 kauppaa objektiivisesti? En minäkään, sen sijaan täällä on viljelty paskavalheita kansalle, että: "jos ulkomailta ostaa halvalla MP3sa niin ne ovat suomessa laittomia. . .".



Pieni päivitys Damienille: http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/10773.cfm

En viitsi itse nyt ottaa kantaa täällä mihinkään suuntaan. Paitsi että eiköhän tuo topicin single tule menemään ostolistalle. :)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#47 • • Jussi Soro choon!
Damienilla on kyllä ihan hyvä pointti ainakin parissa viimisessä postauksessa. Isot levy-yhtiöt on keskittyneet suojaamaan levyjään kun oikee suunta olis ollu kehittää jo aikaisessa vaiheessa myyntiverkosto nettiin. Tähän on tietty hyvät syyt. Jos artistin royaltit CD-levyn voitosta on n. 25% (mikä on ihan kohtis hyvä diili), niin ne on mp3:sta (yleensä) 50%. CD-levyn tuotosta artistiroyaltit on ehkä 15%, eli 85% katoaa jonnekin ihan muualle kuin artistille. No joo, artisti tekee toki rahansa keikkailemalla eikä levyillä. Mut silti vaikka levy-yhtiöt on näätiä ja niitä ei kiinnosta mikään muu kuin raha, niin musiikin pölliminen netistä on vitun tyhmää. Ostakaa niitä ämpäreitä, hintaa on 2 / kpl, eikä tarvii maksaa 10:stä täytebiisistä 12:n biisin albumilla.

Mut itse biisiin, niin toi rokkibiisi on ehkä skidisti liian huono ollakseen toimiva uskottavasti. Muu tuotanto on oikein jees, mut tosta rokkiosuudesta tulee jotenkin halpa fiilis (ja se kuulostaa ihan viime vuoden Big Brotherin teemalta). Tarvinnee tsekata noi Jaakon ja Joonaksen remixit, varmaankin laatumatskua tulossa.
darudevil

Posts: 427

#48 • • darudevil Darude

eewol,
p.s. On muuten vaikea valita, seuraako conania vai tätä keskustelua!! *hymy*

:D Hehe, multitasking multitasking...
Jep, olen itse yhtäläillä immateriaalisen myynnin/oston kannalla, totta hemmetissä, levy-yhtiöllä tai ilman. Siinä on niin monta hyvää puolta alkaen helppoudesta löytää stuffia kävelemättä/ajamatta ja pläräämättä levyjä kaupassa (vaikka sekin on tietenkin joskus silti kivaa), materiaali-, kuljetus-, varastointi- jne kustannusten pois jääminen ja luonnonvarojen säästäminen. Silti, erilaiset prosentit tms ei muuta sitä waretus vs. ostaminen pointtia, niin kuin Jussi tossa nasevasti lausahti. Luuletteko, etten olisi halunnut isompia prosentteja myynneistäni? Sori, että jauhan, lopetan nyt.

Jos muuten sattuu joku muistamaan tai tietämään, niin mähän olen djtykseni alusta asti soittanut vain cd:eitä (ja saanut runsaasti kakkaa niskaan silloin kun se ei vielä ollut cool) ja sitä myötä toi nettikaupan kehittyminen on jeesannu älyttömästi. Olen myös useissa haastatteluissa (sekä printti että on air) ilmaissut kantani teoriasta, että musan testaaminen ilmaiseksi olis jees jos ihmiset ostaisivat tykkäämänsä biisit ja että musateollisuus mokasi pahasti kun ei älynnyt lähteä messiin vaan lähti vastaan digijakelua. Mutta helppoa se on nyt sanoa, enpä saanut mitään aikaiseksi vaikka siitä kanssa tiskijukkien ja levypomojenkin kanssa tuli juteltua. Munattomuuden puutteen ne jotku pomot ehkä kestää, mutta ajatelkaa sitä tyhmyyden tunnetta, jota niiden täytyy myös tuntea...
kosmo

Posts: 759

#49 • • Edited kosmo TJH87
Mä en tajua, jos jotain tuotetta / valmistajaa tms. boikotoidaan niin eikö sen tuotteet jätetä silloin hankkimatta eikä ryöstetä kaupasta? Ihme jeesustelua muka nousta barrikaadeille ja haistattaa paskat teostolle kuten mitkäkin vapaustaistelijat ja sit hyvillä mielin warettaa biisit kun oma materialistinen ahne-paska-hamstraaja-luonne ei kykene maksamaan taiteesta ja tukemaan omaa juttua. Täähän on perhana sama juttu mitä jos porukka lähtis hakemaan mielivaltaisesti polttopuunsa naapurin metsästä UPM:n ja metsäliiton kartellin takia ja sitten verhoillaan tekemiset aatteellisuudeksi! Kuka kärsii eniten? Tulee mieleen eräskin suomalainen ääriaktivistien joukko...*trollolloo*

Teosto porskuttaa huolimatta pienestä ryhmästä edm-artisteja jotka siellä on joten niiden tukematta jättämisellä ja tolla "haistakaa paska" -mentaliteetilla saadaan aikaan ainoastaan se että hyviä edm-artisteja laittaa hanskat naulaan, lopettaa kokopäiväisen tuottamisen ja hakee duunia muualta että skidit sais ruokaa.

Jokainen joka ei suostu maksamaan biiseistä oikeasti teoston takia voi käydä keikalla viemässä käteen eurot waretetusta musasta. :)

Ilman välikäsiä tätä voi tehdä, niin kauan kun se on pienen piirin iloksi ja puuhastelua 'oikean' duunin jälkeen iltaisin. Mutta jos intohimo on suuri eikä illat riitä niin on pakko työllistää muita. Aikaa tai taitoa ei biisien teon ohella välttämättä ole prosenttien osien laskemiseen ja tilityksien tekemiseen jokaisesta myydystä levystä ja radiosoitosta tai biisikohtaisten lupien yms. hankkimiseen mitä mihinkin paikkaan. Lopulta julkaistuun levyyn on vaikuttanut monesti moni muukin henkilö kuin "artisti" itse ja korvausten hankkiminen heille heidän mahdollisesta kokopäivätyöstä olisi melko mahdotonta ilman että asiaa hoitaa jokin järjestö.

nojooh, sitten BIISIIN!

Mä ihan tykkäsin tuosta rokkikitarasta&riffistä, luo mukavasti kontrastia tohon raitaan joka kyllä jaksaa kiinnostaa pikku-kikkoineen aika helposti ainakin ton radioeditin pituuden. Toisaalta olisin toivonut vielä räkäsempää otetta siihen kitaraan vrt. Justice. Tonton voksuista en pidä, mutta Garethin rinnalla ne tälläkertaa ihan menettelee. Remixejä jää odottelemaan kyllä ihan mielenkiinnolla, varsinkin dubbia sekä Joonaksen ja Jaakon versioita. Originaali ehkä vähän liian poppi. :)

edit: levy-yhtiöiden hitaaseen reagointiin koskien jne. mistä damien ja jussis kirjoitti, osu kyllä naulan kantaan.
CM

Posts: 1,507

#50 • • CM
Tosta Allmp3:sta: Saiko artistit edes rahoja niistä biiseistä mitä se kauppa myi? Jos ei, niin kukas se rahastaja olikaan? Venäjällä ei muutenkaan kukaan välitä mistään eikä kenestäkään yhtään mitään. Siellä on ihmisellä just sen verran arvoa, mitä siltä voi varastaa.
Cloud

Posts: 2,162

#51 • • Edited Cloud Game Freak
Vähän liikaa tyylimuutoksia mun makuun biisin keskivaiheilla. Alku ja loppu olivat ihan maukkaita. Varsinkin tykkäsin siitä 2:minuutin jälkeen alkavasta loppuosiosta.

En tiedä kumpi on Tonto ja kumpi se toinen, Mutta itse en dikannut yhtään siitä kumpi nyt vain sanoi "I dont want to...". Tää hokeminen oli vaan ärsyttävää "muka rockia" joka tuli pilaa hyvät kohdat "I dont want to hokemisella".
Kun taas nää toiset voksut eli varsinainen laulu oli musta taasen erittäin hyvää. Ja kyseisen miehen ääni sopi musta oikein hyvin tähän biisiin ja itse ainakin tykkäsin hänen äänestään.

Ei silti. Kyllä se nyt ainakin tollasena radio edittinä jakso kiinnostaa loppuun asti, että mitä sieltä tuleman pitää. Jäi toisaalta vähän lyhkäseks ku itte dikkasin lopusta eniten ja olis toivonut lopun laista matskua olevan enemmänkin. :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Aidrian

Posts: 1,799

#52 • • Aidrian Furian Master
Biisi on hieno, mutta olen jämähtänyt tähän melodiseen voksutranceen niin pahasti, ettei ainakaan tämän previkan jälkeen houkuttele koko levyä ostamaan, vaikka ne edelliset alkuperäisenä hyllystä löytyykin. Jäi jotenkin vähän kaupallinen maku tästä, toivottavasti ei ole tullut 'yläkerrasta' ohjeita tuon musakin suhteen:" tää menee ihmisiin kuin häkä päähän"? koska olis hemmetin harmi menettää noin lahjakas kaveri jos alkaisit tekee sitä -ah niin ihanaa europoppia(/trancea? ;perushuttua), sulla on kuitenkin kykyjä kuten aiemmat levyt ovat osoittaneet.
lilius

Posts: 719

#53 • • lilius

Aidrian, 21.8.2007 10:36:
Biisi on hieno, mutta olen jämähtänyt tähän melodiseen voksutranceen niin pahasti, ettei ainakaan tämän previkan jälkeen houkuttele koko levyä ostamaan, vaikka ne edelliset alkuperäisenä hyllystä löytyykin. Jäi jotenkin vähän kaupallinen maku tästä, toivottavasti ei ole tullut 'yläkerrasta' ohjeita tuon musakin suhteen:" tää menee ihmisiin kuin häkä päähän"? koska olis hemmetin harmi menettää noin lahjakas kaveri jos alkaisit tekee sitä -ah niin ihanaa europoppia(/trancea? ;perushuttua), sulla on kuitenkin kykyjä kuten aiemmat levyt ovat osoittaneet.



...europop on kuitenkin tämänpäivän ja tulevaisuuden sana!! Kunnioittakaamme ja tukekaamme myös sitä siis!!

Takas... 2unlimited, Dr Alban, Haddaway, Maxx,.. jne. jne. *jiihaa*
Aidrian

Posts: 1,799

#54 • • Aidrian Furian Master

Jussi Lius, 21.8.2007 11:11:
---

...europop on kuitenkin tämänpäivän ja tulevaisuuden sana!! Kunnioittakaamme ja tukekaamme myös sitä siis!!

Takas... 2unlimited, Dr Alban, Haddaway, Maxx,.. jne. jne. *jiihaa*


toki, juurikin näin*lmao*
nimim. It's my wife (vai olikos se life..*vink*)
Zapa

Posts: 1,393

#55 • • Zapa Mr Wrangler

Jussi Lius, [


...europop on kuitenkin tämänpäivän ja tulevaisuuden sana!!



Aijaa, mistä lähtien? Ootko lukenut Suosikista??

Itse biisistä, kitarat tuossa ei toimi ollenkaan mulle.
juju

Posts: 1,050

#56 • • Edited juju a e r o

JussiS, 21.8.2007 00:20:
Mut silti vaikka levy-yhtiöt on näätiä ja niitä ei kiinnosta mikään muu kuin raha



sori nyt kun menee ot, mut tätä asennetta mä en oo koskaan oikein käsittäny. miks ihmeessä levy-yhtiöitä ei sais kiinnostaa raha? duuniahan siellä tehdään ihan samalla tavalla kun missä tahansa muussa yhtiössä. ja se duuni tehdään nimenomaan artistin markkinoinnin eteen, eli hommaa mihin yksittäisen artistin rahkeet ei yleensä vaan yksinkertaisesti riitä jos tähtäimessä on isompikin breikkaus.

en oo varma ootko sä jussi oikeesti tota mieltä vai oliko toi vaan kuitti yleistä asennetta kohtaan, mutta olipahan pakko puuttua *piis*
Tesno

Posts: 173

#57 • • Tesno
Tää piratismitaisto menee sen verran offtopiciksi, että ehkä keskityn vain musiikkiin:

Tästä tulee mieleen joku Big Brother -tunnari huonolla tavalla. Joku tos laulajan saundissa vaivaa ja voksusta toimii muutenkin vain ehkä toi "Call me babe, call me crazy" -kohta. Ehkä sitä tulisi käyttää dubituksessa? Vähän liikaa elementtejä makuuni muutenkin. Remixejä odotellessa.
TonySt

Posts: 4,166

#58 • • TonySt mediamoguli

Tesno, 21.8.2007 11:47:
voksusta toimii muutenkin vain ehkä toi "Call me babe, call me crazy" -kohta. .



Mä oon samaa mieltä.

--
*** Wiiskulman Wanksta ***

Damien

Posts: 2,882

#59 • • Damien [tr3ox]

Zapa, 21.8.2007 11:18:
---
Jussi Lius, [


...europop on kuitenkin tämänpäivän ja tulevaisuuden sana!!


---


Aijaa, mistä lähtien? Ootko lukenut Suosikista??

Itse biisistä, kitarat tuossa ei toimi ollenkaan mulle.



Se on muuten Deep pop päivän sana, mut biisistä vielä sen verran et itse tykästyin siihen miten tässä on ehkä skidisti viety sitä tän päivän "prydz"-saundia eteenpäin. Vaikka onkin house, niin omalla tavalla ja kuten V. tuolla totesi punk vivahteinen ja siten siis freshi.

Mun mielestä tässä on viimesen 3 vuoden aikana on tullu niin monta täysin identtistä house ralli coveria, et ihan oksettaa ja tätä jakso sentään kuunnella.
jeesboks

Posts: 4,064

#60 • • jeesboks p u p u
Ite tykkäilen kovastikkin tästä kipaleesta, varsin mukavaa meisinkiä. Innolla odotan kyl noiden muiden versioiden kuulemista. Melko varmasti sinkku hankintaan menee. :)

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*