darudevil, 20.8.2007 23:23:
mutta mä en ymmärrä miksei cd-levyn varastaminen Anttilasta ole sama asia kuin sen maksamatta imuroiminen?
No siis tuomitaan nyt vieminen keskustelun ylläpitämiseksi.
Ongelmahan on siis tämä, että levy-yhtiöt on keinotekoisesti jarruttanu kehitystä niin kauan ku silmämunamuistaa. Ja jos idiootit ois hypänny kelkkaan mukaan jo 90-luvun lopussa, meillä vois olla kunnolla toimivia laillisia vaihtehtoja, laittomien mestojen rinnalla.
Piraatti = shit quality, ei myöskään pidä paikkaansa. CD-aikakaudella, on tapahtunut heilahdus laittoman sektorin eduksi. Laiton vaihtoehto on yleisesti ottaen ollut laadultaan parempi ja toimivampi, kuin se rahalla ostettu ja kopiosuojilla pilattu, Ei STANDARDiEN mukainen romukiekko.
Tällä hetkellähän tilanne alkaa pikkuhiljaa korjaantumaan, kun itunes on tehnyt shoppaamisesta trendiä. Samaan aikaan Venäjällä ajetaan kansainvälisin yhteistoimin maailman pahinta piraattipesää, Allofmmp3 mikä se nyt olikaan saittia alas. Kaikki kyseisen saitin toiminta on luokiteltu laittomaksi lännessä, koska idarit on aikanaan sopinu venäjän teoston kanssa niin halvat sopparit, et ku intarnet alko toimii ja Allo myy venäjän lakien mukaisesti dollarilla biisejä LAiLLiSESTI, nii kuka vielä uskoo et nää järjestelmät toimii?
Visa peruutti britanniassa maksut Alloon, kun RiAA vähän väänsi kättä jenkkilässä. Tää keissi on jo oikeudessa todettu laittomaksi toiminnaksi. Muistatko Suomen uutisista YHTÄÄn ainoaa uutista mikä ois käsitelly tota Venäjän MP3 kauppaa objektiivisesti? En minäkään, sen sijaan täällä on viljelty paskavalheita kansalle, että: "jos ulkomailta ostaa halvalla MP3sa niin ne ovat suomessa laittomia. . .".
Mulla vaan on tullu hevosenpaskamittarit täyteen, enkä niele enää yhtään valhetta mitä Teosto mulle sylkee, tuli se sitten ministeriöstä tai artistilta itseltään. En ennen kuin Mafia tulee ja esittää julkisen anteeksi pyynnön siitä, miten 80-luvun ViNYYLi -> CD siirtymäajasta asti on valehdeltu kuluttajalla, paremman voiton perässä.
Äläkä turhaan pyytele anteeksi, koska en loukkannut itseäni, pikemminkin helpottaa taas ku saa sauhuta asian ja aatteen puolesta. Oon liian kauan etsinyt henkireikää ja tässä asiassa on helppo raivota, oonhan sitä niin pitkään seurannut.
Ja jos kaipaat iltalukemista ja hyviä kommentteja / ideoita, nii käyppä sivistää itseäs masinoinnin ohella:
http://blogit.digitoday.fi/tekijanoikeus/haku