kosmeettiset amputoinnit - oletko puolesta vai vastaan?

132 posts, 7 pages, 25,988 views

Mark

Posts: 7,311

#21 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
tjaah, mä en oo kuullukkaan tällasesta? Mikäs ihmeen juttu tää on? Voisko joku valaista vähä syvemmin ku mitä tosta otsikosta käy ilmi? Eli siis mikä media on raportoinnu jotai tällasesta tms?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Karski

Posts: 6,049

#22 • • Karski Pomon kätyri
Mark:

tjaah, mä en oo kuullukkaan tällasesta? Mikäs ihmeen juttu tää on? Voisko joku valaista vähä syvemmin ku mitä tosta otsikosta käy ilmi? Eli siis mikä media on raportoinnu jotai tällasesta tms? -M



Näihin amputointeihinhan kuuluu mm. sellaisia toimenpiteitä
kuin kielen halkaiseminen, sormen katkaiseminen ylimmän
nivelen kohdalta tai poistaminen kokonaan, korvalehtien
poistaminen, jne. Eli kehon osien poistamista esteettisyyden
tavoittelun nimissä. Näitä on jo tehty, ja muutaman
vuoden päästä todennäköisesti yhtä 'hip' kuin lävärit
nykyään. Ei ole kauaakaan siitä, kun lävistyksiä ja
tatuointeja oli vain linnakundeilla ja merimiehillä.

Ks. seuraava linkki, ja huom! sisältää kuvamateriaalia joka
saattaa jotakuta kavahduttaa:
http://www.bme.freeq.com/spc/galleries/other/


Aiheesta lisää:
http://spc.bodymodification.com/

Ette vaan seuraa aikaanne, kelatkaa sitä kun teidän skidi
tulee 16-vuotiaana festarireissulta vasemman jalan
varpaat amputoituina sen niiiin 90-lukulaisen napalävärin
asemesta.

Toi varpaiden amputoiminen voiski kyllä olla mun juttu *plur*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Mark

Posts: 7,311

#23 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Tres:


Ks. seuraava linkki, ja huom! sisältää kuvamateriaalia joka
saattaa jotakuta kavahduttaa:
http://www.bme.freeq.com/spc/galleries/other/



hyi helvetti! Ei kyllä inspaa mua hetkeekään, enkä voi kyllä mitenkäänpäin ymmärtää tollasta. Mut kukin tyylillään..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

DREAM

Posts: 9,936

#24 • • DREAM Team Sika
huh huh tosi skitson näköstä...
henkka

Posts: 4,973

#25 • • henkka
thta's just fucked up (in my book)... *poks*

mut joo tosiaan... kukin tyylillään.
misjah

Posts: 3,373

#26 • • misjah Team Sika
Mark:

Tres:
Ks. seuraava linkki, ja huom! sisältää kuvamateriaalia joka
saattaa jotakuta kavahduttaa:
http://www.bme.freeq.com/spc/galleries/other/



hyi helvetti! Ei kyllä inspaa mua hetkeekään, enkä voi kyllä mitenkäänpäin ymmärtää tollasta. Mut kukin tyylillään..

-M



Hyi v***u.. sairaan näkösii kuvii.. kuka voi saada kiksejä tollasesta.?!?!

--
www.team*possu*.tk

kissi

Posts: 2,436

#27 • • kissi niihä?
Mä en uskalla ees kattoo...*poks*(tulee muuten ikävät kuvat uniin ja sitä ei tahdo!) Joskus nimittäin nähny jossakin vastaavia kuvia... Ja en ymmärrä tuollasta kyllä. *eiei* Hyi hitto, et ihmiset on hulluja!
Susu

Posts: 1,077

#28 • • Susu The Nasu
trix:

Kolera:Voikohan amputaatioihin jäädä koukkuun niinko jotkut tatuointeihinki *nauraa* Vuosien mittaa vaa alkaa henkilö huveta silmissä.



Toi oli aikastas hyvä*nauraa**nauraa**nauraa**nauraa*
Melkoisen huvittava ajatus*vink*

[muokattu 7.4.2003 17:53]

--
"Aivot on elin, jolla ajattelemme, että ajattelemme." -Ambrose Bierce

DESPE

Posts: 4,580

#29 • • DESPE
joo kyllä noi on siis sen näkösiä noi linkin kuvat , että huhhuh .. mutta siis jos sellasessa porukassa hengaa missä kaikki tota harrastaa niin kaipa sitä itsekin jossain vaiheessa vuosien mittaan repsahtaa nasauttamaan vaikka korvanlehden pois . sit kaverit kehuu ja ikäänkuin on entistä vahvemmin yksi porukasta .. kaverit tekee kaltaisikseen
|Cronos|

Posts: 1,118

#30 • • |Cronos| the Moose
no ei tota kyl sairaaks voi sanoa... kukin omalla tavallaan.. itse on kuitenkaan alkaisi tuota tekemään...*eiei*

--
-= Minä en ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaiken =-

hallucinogen

Posts: 8,190

#31 • • hallucinogen Edain
Sanokoot joku vaan mua ahdasmieliseks mut noita kuvia kun kattoo et ei kaikilla järki päätä pakota *nauraa*
Tossa kun tulee katumamielelle niin sen sormen laittaminen takas ei taida ihan helposti onnistua *nauru*
No mut joo aika hc toi yks äijä kun ite leikkas sormen iteltään *nauraa*

--
pikku-*possu*

anqqa

Posts: 4,034

#32 • • anqqa tirehtööri
Tres:

Toi varpaiden amputoiminen voiski kyllä olla mun juttu *plur*



aika moni noista aputoimista tuntu olevan ite tehty, eli siitä vaan oksasakset kauniimpaan käteen ja pätkimään :D

onhan toi hippasen extreemiä jo kyllä.. mikähän on seuraava 'villitys'? jos tääkin toteuttaa samaa logiikkaa kun venäjän presidentit (tuuhea pääkarvotus -> kalju -> tuuhea pääkarvotus -> kalju jne), niin menis karkeesti näin: kehosta pois (läväri, reikä) -> kehoon lisää (tatuointi, mustetta) -> kehosta pois (polttomerkit, kärvistelyä) -> kehoon lisää (implantit) -> kehosta pois (amputoinnit), eli seuraavana ois vuorossa kehoon lisää.. bonus käsi tai jalka? :P

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

[Nuclear]

Posts: 5,855

#33 • • [Nuclear] el aprendiz
Jaiwhite:

jos sellasessa porukassa hengaa missä kaikki tota harrastaa niin kaipa sitä itsekin jossain vaiheessa vuosien mittaan repsahtaa nasauttamaan vaikka korvanlehden pois . sit kaverit kehuu ja ikäänkuin on entistä vahvemmin yksi porukasta .. kaverit tekee kaltaisikseen



Eli jos kaverit hyppää kaivoon, niin säkin hyppäät?*vink*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

lostgone

Posts: 2,493

#34 • • lostgone
Kosmeettiset amputoinnit: kyllä- puolesta*plur*
Jokainen saa minun puolestani tehdä ruumiilleen mitä haluaa. Siellä näkyi olevan kuvia siitä yhestä amerikkalaisesta baarimikosta joka haluaa muuntautua liskoksi ja se mitä oon esim. hänestä ottan selkoa ni hän o hyvin tietoinen mitä haluaa ja mitä kaikkea se tulee häneltä vaatimaan, myös henkisesti.
Sormien katkaisemista harrastettiin ainakin idässä esim. Japanissa. Ja taisi olla Japanissa myös se, että eräs kauneuden ihanne oli että jalat piti olla naisella todella pienet, joten tytöt pakotettiin pitämään "kenkiä" missä lopulta jalan uloimmat varpaat musertuivat ja joskus leikattiin pois. Nykyään se o ankarasti kielletty, mut perinne elää..
Minua ei kauheasti yllätä että joidenkin mielestä puuttuva ruumiinosa voi olla joistakin todellaki kiihottavaa, ihmisillä o mieltymyksensä. Mut ne jotka tekevät itselleen jonkin amputoinnin, tulisi olla tietoisia että harvemmin paluuta on.
Kielen halkaisu o mun mielestä houkutteleva idea, oon siis oikeasti suunnitellukkin, mut kattoo ny viel.. Ja noi oli mun mielestä tosi kivoja missä tehtiin arpikuvioita (leikin just harpilla*iloinen*). Polttomerkitkin kiinnostais, mut et sais hyvän tuloksen ni sit pitäis "parannella" useeseen kertaan..
Ai ni.. niistä tatuoinnista joku taas valitti q pitäis merkitä jotain.. Kelleköhän niillä tatuoinneilla o eniten merkitystä/kukahan määrittää niitten henk.koht. merkityxen? Se jolla o se tatuointi, eli jos jonkun mielestä esim. joulupukki panemassa poroa-tatuointi tuntuu sisäisesti merkittävältä, ni se o sen asia. Itellänihän o vain kiinalaisia merkkejä.. Ihan yhtä hyvin voisin kysyä mitä hienoa esim. raidallisessa kasvomaalauksessa o, mut enpäs taida kysyä.. *hmph* q jotkut ovat ni herkkiä vielä..*pahis*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

hallucinogen

Posts: 8,190

#35 • • hallucinogen Edain
Koskakohan joku keksii kaivaa niinkun tossa mielessä lusikalla silmän ulos *nauraa* Oishan se varmaan hienoo ku ois vaan kuopat päässä *iloinen*

--
pikku-*possu*

Norbert^

Posts: 3

#36 • • Norbert^
Aika sama mulle. Jos joku haluu esim. amputoida puolet dikistään nii siitä vaa*nukkuu*

--
Norbert^

Zet4

Posts: 1,135

#37 • • Zet4 n00b
kuilu:

Kerran näis kännikeskusteluis tuli esiin, et leikkaisin vasemman käden pikkurillin ite irti 100 000 FIM. Voimassa vieläkin. Siit sais näppärän kaulakorun, siis siitä sormen luusta.*joo*



Minäkin olen kerran paukuissa lupautunut leikkaamaan vasemman käden pikkurillin pois, mutta hintana oli 20000...

Kaverini laskeskeli että sadasta miljoonasta puhkaisisi oman silmänsä...
*nauraa**nauraa*

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

Jone

Posts: 8,258

#38 • • Jone Archibald Haddock
LostM:


Ai ni.. niistä tatuoinnista joku taas valitti q pitäis merkitä jotain.. Kelleköhän niillä tatuoinneilla o eniten merkitystä/kukahan määrittää niitten henk.koht. merkityxen? Se jolla o se tatuointi, eli jos jonkun mielestä esim. joulupukki panemassa poroa-tatuointi tuntuu sisäisesti merkittävältä, ni se o sen asia. Itellänihän o vain kiinalaisia merkkejä.. Ihan yhtä hyvin voisin kysyä mitä hienoa esim. raidallisessa kasvomaalauksessa o, mut enpäs taida kysyä.. *hmph* q jotkut ovat ni herkkiä vielä..*pahis*



Niistä kirjoitin minä, kuten ihan hyvin tiedät. En tiedä mitä kirjoitin niin hemmetin pahasti että sillä ansaitsin noin lapsekkaan ja alentavan vastauksen, mutta korjataanpas nyt sitten saman tien muutama asia:

En todellakaan "valittanut" tatuoinneista yhtään vaikka välttämättä halusit asian niin ilmaista jostain kummallisesta syystä, ilmaisin vain etten välttämättä ole ihan sisäistänyt miksi ihmiset haluavat ottaa sellaisia tatuointeja, joilla ei ole heille syvää henkilökohtaista merkitystä. En kuitenkaan sanallakaan viitannut siihen että kukin ei saisi saisi hankkia ihoonsa juuri sellaisia tatuointeja kuin haluaa niinkuin vaikka toisin haluat antaa ymmärtää.

Mitä taas tulee viittaukseesi tekemääni kasvomaalaukseen, niin en valitettavasti voi sille mitään jos tunnet tarvetta dissata sitä että mielestäni joinain tylsinä iltoina on ollut hauskaa käyttää tuntikausia erilaiseen bodypainting-experimentointiin. Jos siinä ei ole mielestäsi mitään hienoa niin "so not", vittuako se sulle kuuluukaan mitä minä itselleni teen, niinkuin ei myöskään minulle kuulu se että haluat tatuoittaa kehoosi kiinalaisia kirjoitusmerkkejä vaikka se onkin ideana niin originelli että oikein itkettää.

...ja kyllä, olen herkkä sille että joku pallopää vääristelee sanomisiani omien tarkoitusperiensä (jotka kyllä jäivät multa jotenkin hämärän peittoon) mukaan ja aukoo päätään päälle jostain asiasta, joka on mun mielestäni ollut niin kivaa että olen vaivautunut sitä hilppasen itsekseni opettelemaan.

Että fuck you very much vaan ja hyvää huomenta sinnekin.

PS. Olit sitä mieltä että "jokainen saa tehdä ruumiilleen mitä haluaa", joten kerrotko mitä ihminen voi enää itse itselleen tehdä tai päättää teetättää silloin kun on jo kuollut kun en aivan ymmärrä tyhmyyttäni.

[muokattu 8.4.2003 07:37]
DESPE

Posts: 4,580

#39 • • DESPE
on se kivaa että mun topicci on noin mielenkiintoinen että sitä aletaan oikein riitelemään asiasta ja toisten sanomisista. ei muuta ku hanskat käsiin ja pojat kehään *nauru**nauru*
lostgone

Posts: 2,493

#40 • • lostgone
Sanat o vain normitettuja merkkejä peräkkäin ja jokainen voi itse päättää miten voimakkaan henk.koht. merkityxen ne antaa. Joillekin ihmisille vain tuntuu olevan vaikea tajuta että ei ole olemassa vain yhtä oikeaa vastausta. Kutsuisin sitä TYHMYYDEKSI.
Hmm.. lapsekas ja alentava.. Tekemäni taustatyön perusteella, jollakin o tapana aloittaa uho välittömästi q joku kyseenalaistaa hänen viisautensa. Tuo viisaus, joka o niin ihailtavan itsekeskeistä, että voisin kutsua sitä TYHMYYDEKSI. Alentavaa.. Jälleen kerran keppi tuntuu osuneen, siihen kapiseen koiraan, että hän kutsuu itseään ylempiarvoiseksi, minä kutsuisin sitä vain TYHMYYDEKSI.
Ilmaisuvapaus antaa ihmiselle mahdollisuuden mahdottomuuteen ja jokaiselle oikeuden uskoa olevansa oikeassa omassa maailmassaan.
Miksi syyttä toista siitä, mitä itse tekee? Onko hänellä valta tuomita omat tekonsa toisen tekemänä? Vai voisiko sitäkin vain kutsua TYHMYYDEKSI? Eikö hän juuri tuomitse itsensä tuomitsemalla toisen mielipiteen, joka o vain jatkoa samalla ajatukselle.
Nimittely liitetään usein lapsiin ja sellaista käyttäytymistä pidetään yleisesti lapsekkaana. Ja nimittely lisääntyy lasten kielenkäytössä q muut sanat eivät enää riitä vakuuttamaan. Eikö teistäkin, aikuista joka omaksuu lapsen käyttäytymisen aikuismaiseen ajatteluun, koska ei selviä muuten, voisi kutsua TYHMÄKSI?

Hyvää Huomenta Hänellekin!

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.