IDOLS-tukilinja

1,311 posts, 66 pages, 276,772 views

-Kerttu-

Posts: 4,542

#822 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
*nauru* Mä ihmettelinkin eilen, et jotain tuttua Annan tyylissä oli!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Sssan*

Posts: 651

#823 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa

remotion, 16.3.2007 14:04:
*nauru*
img273051.jpg



Niinpä...Stailaus todellakin ihan perssiksestä...*justjoo* Mä en tossa lookissa kehtais mennä minnekään ihmisten ilmoille!aij aij aij...

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

remotion

Posts: 5,283

#824 • • remotion nostatus guru

Sssan*, 16.3.2007 14:13:
Niinpä...Stailaus todellakin ihan perssiksestä...*justjoo* Mä en tossa lookissa kehtais mennä minnekään ihmisten ilmoille!aij aij aij...


höpö höpö, hyvältä se näyttää. mutta hyvä kuva silti! otetaan se numeroa isompi pipo enskerralla...
Jone

Posts: 8,258

#825 • • Jone Archibald Haddock

Android, 15.3.2007 22:53:
Tuo Kristiinan joukkodissaaminen on kyllä niin huvittavaa <3



Kertoisitko et mikä siinä mahtaa olla niin huvittavaa? Ko. nuori neiti laula silmittömän hirvittävän kuulloisesti ja ääntää englantia kuin mun vaarini. En oo vähään aikaa kuullut mitään yhtä piinaavaa musiikin saralla kuin toi eilinen esitys. Se oli vaan aivan käsittämätöntä paskaa alusta loppuun. Jos se olis ollut edes vaan kehnoa tai mitäänsanomatonta, niin en avautuis näin - mut kun ei.
Android

Posts: 3,908

#826 • • Edited Android

Jone, 16.3.2007 14:23:
---
Android, 15.3.2007 22:53:
Tuo Kristiinan joukkodissaaminen on kyllä niin huvittavaa <3

---


Kertoisitko et mikä siinä mahtaa olla niin huvittavaa? Ko. nuori neiti laula silmittömän hirvittävän kuulloisesti ja ääntää englantia kuin mun vaarini. En oo vähään aikaa kuullut mitään yhtä piinaavaa musiikin saralla kuin toi eilinen esitys. Se oli vaan aivan käsittämätöntä paskaa alusta loppuun. Jos se olis ollut edes vaan kehnoa tai mitäänsanomatonta, niin en avautuis näin - mut kun ei.



Itseäni huvittaa lähinnä tämä "Ari on paras lauloi miten vaan" ja "Kristiina on kamala lauloi miten vaan"-meininki joka niin selvästi paistaa läpi monissa viesteissä. On tietty suosikki ja tietty inhokki eikä suostuta ajattelemaan mitään muuta. En nyt tarkoita sinua - lähinnä tätä joukkohypnoosiin verrattavissa olevaa lynkkausmentaliteettia.

Toteat nyt että Kriistiina laulaa hirvittävän kuuloisesti ihan kuin se olisi joku objektiivinen fakta. Se on vain mielipide ja moni, minä mukaan lukien, on siitä eri mieltä. Harva viitsii perustella mielipidettään muulla kuin "kamala, hirvittävä, miten toi voi olla siellä!!11!+=?"-tyyppisillä argumenteilla. En erityisemmin tykkää Kristiinan lauluäänestä, vielä vähemmän sen biisivalinnoista. On kuitenkin jossain määrin kummaa, että suoritus joka ei ollut erityisen epävireinen tai falski saa niin paljon huonoa palautetta. Kuten jo tässä topicissa olen todennut, jos ei tykkää Kristiinan äänestä so be it, en minäkään sitä fanita, mutta se ei automaattisesti tee hänen esityksestään jotain (esim. epävireistä), jota se ei ole.
ratsastuskoulu

Posts: 604

#827 • • Edited ratsastuskoulu

Jone, 16.3.2007 14:23:
---
Android, 15.3.2007 22:53:
Tuo Kristiinan joukkodissaaminen on kyllä niin huvittavaa <3

---


Kertoisitko et mikä siinä mahtaa olla niin huvittavaa? Ko. nuori neiti laula silmittömän hirvittävän kuulloisesti ja ääntää englantia kuin mun vaarini. En oo vähään aikaa kuullut mitään yhtä piinaavaa musiikin saralla kuin toi eilinen esitys. Se oli vaan aivan käsittämätöntä paskaa alusta loppuun. Jos se olis ollut edes vaan kehnoa tai mitäänsanomatonta, niin en avautuis näin - mut kun ei.



100% samaa mieltä. En ymmärrä, miksi tuomarit ei kertaakaan ole maininnut tytön englannin lausumisesta. Aivan karseaa kuultavaa. Esim eilisestä biisistä, always ei todellakaan lausuta "äävei"
Nacu

Posts: 1,293

#828 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Mia takasin!!1 *grr*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

ezzy

Posts: 8,060

#830 • • Edited ezzy Droid-pappa
kristiinaa ruotsiksi
jee

äävei voi jeesus oikeesti :D


eikä se arikaan kyllä laulaa erikoisemmin osaa, ääni petti monta kertaa biisissä ja vetää epävireisenä ja kuivalla värittömällä äänellä kuin höyryveturi. Ei o rima korkeella suomessa ei...
Sallakat

Posts: 2,220

#831 • • Sallakat jungle, baby !
mun mielestä oli ärsyttävää, että kristiina seivaili esityksen alustuspuheenvuorossa mahdollista paskaa esitystä sanomalla, että häntä niin jännittää saako laulettua puhtaasti kun ei kuule bändiä tai jotain sinne päin. ei kyllä mun mielestä (tässä vaiheessa kisaa) mikään validi selitys jos laulaa epävireisesti/täysin nuotin vierestä. Ok eihän tonne kisaan tullessa vaadita vankkaa kokemusta esiintymisestä bändin kanssa, mutta kyllä jotain ymmärrystä pitäisi tässä vaiheessa jo olla. Kuitenkin kisan voittajan pitää olla jo valmis idoliksi. ei siinä vaiheessa enää alkeista aleta opettelemaan 'miten laulaa bändin kanssa'. Eikä asia tunnu olleen muille mikään ongelma.

Mä kyllä jaksan dissata kristiinaa niin kauan kun se vain laulaa biisit läpi. se, että se eleillä ja ilmeillä saa jotain tulkinnan fiilistä biisiin ei riitä, jos laulu on keskinkertaista tai jopa huonompaa. Ääni ei millään riitä vielä. Ehkä muutama vuosi lauluopetusta ja äänenkäytön opetusta ja ennen kaikkea elämänkokemusta..!

Nyt vain tunnutaan antavan liian paljon anteeksi näille pikkutytöille "ovathan he vasta 16 vuotiaita". "mykistävää miten noin nuori jne" yadda yadda yadda....
Arikin päästetään aivan liian helpolla vain koska se veti pari biisiä alkupuolella kilpailua ihan tajuttoman hyvin. jotenkin tuntuu, ett ainoastaan kristianin kohdalla tuomarointi on ollut suht realistista ja oikeudenmukaista.

Harmi että tähän kisaan on jäänyt nyt tasan kahta eri osastoa edustavia kilpailijoita:
a)pitkään hommissa pyörineitä, aikuisia "hevi"kehäkettuja
b)teini-ikäisiä pikkublondeja
Android

Posts: 3,908

#832 • • Edited Android

Sallakat, 16.3.2007 15:08:
-clips-



Ihan hyviä pointteja. Itseänikin Kristiinassa ärsyttää eniten eleettömyys - se on hyvin mitäänsanomaton esiintyjä. Varsinkin kun sillä on hyvin ohut ja piipittävä ääni, joka ajoittain vieläpä katkeaa hyvin kummallisella tavalla. Tämän takia, siis ei-maailman-parhaan-lauluäänen takia esitykseen pitäisi saada eloa jollain muulla tavalla. Toisaalta minusta tämä pätee, joskaan ei yhtä paljon, Annaan. Annalla on mielestäni parempi lauluääni mutta esitys on eleetön - minusta ei riitä että vaan istuu paikallaan ja laulaa kohtuullisesti.

Nuotin vierestä laulamisesta puheen ollen niin Arin falsettikohdat menivät eilen kaikista esitykstistä eniten metsään - ääni särkyi. Tätä kukaan ei kukaan kuitenkaan mainitse - onhan Ari kuitenkan...Ari.

Oma suosikki on Kristian, joka tosiaan on saanut asiallisinta palautetta tuomareilta, ja joka minusta lauloi parhaiten eilen. Piti ihan huvin vuoksi vielä youtubelta kuunnella hänen esityksensä kuulokkeilla , ei ollut järisyttävä, mutta ei yhtään hassumpi siltikään.

Ainoa esitys kaikista finaaleista, joka on jäänyt mieleen, on Kristianin "Lapin Kesä".
zeniii

Posts: 163

#833 • • zeniii adhd
jep , mia takaisin ja nopeeta! on paras... *pihkassa*

--
Kissani hengitys haisee kissanruualle.

Epailija

Posts: 5,636

#834 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Android, 16.3.2007 14:47:
Toteat nyt että Kriistiina laulaa hirvittävän kuuloisesti ihan kuin se olisi joku objektiivinen fakta.



Mitenkäs ne objektiiviset puolet? Kristiina ei ei pysy temmossa eikä nuotissa yhtä hyvin kuin muut. Vaikka diggaisikin äänestä, niin noista ei saa subjektiivisia virheitä kuin siinä tapauksessa, että kuulijalla ei ole sävelkorvaa taikka rytmitajua.

Sen olen kyllä valmis myöntämään, että Kristiina teki välkyn biisivalinnan tällä kertaa ja tuo totaalisen munaton ja (IMO ikävän) nasaali ääni jopa sopi biisiin. Esitys oli varmempi ja muutenkin parempi kuin edellinen, mutta... No, eilen kaikki ilmeisesti vetivät aika mitäänsanomattomasti ja mokaillen, joten Kristiina ei ihan hirveästi muusta joukosta jäänyt jälkeen. Voi olla, että veti Panun tai Annan kanssa jopa tasan. Tuomareiden kommentit on vielä katsomatta, mutta jos sieltä tosiaan helisee ylisanoja, kärsii tuomareiden vähäinenkin uskottavuus kolauksen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Sssan*

Posts: 651

#835 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa

remotion, 16.3.2007 14:16:
---
Sssan*, 16.3.2007 14:13:
Niinpä...Stailaus todellakin ihan perssiksestä...*justjoo* Mä en tossa lookissa kehtais mennä minnekään ihmisten ilmoille!aij aij aij...

---

höpö höpö, hyvältä se näyttää. mutta hyvä kuva silti! otetaan se numeroa isompi pipo enskerralla...



Nooh..mun mielestä toi neiti laulaa aivan ihanasti ja sillä hyvänkuulonen ja voimakas ääni *hymy*
Ainut vaan mitä morkkailin oli toi viime jakson staili...

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

Jone

Posts: 8,258

#836 • • Edited Jone Archibald Haddock

Android, 16.3.2007 14:47:
Toteat nyt että Kriistiina laulaa hirvittävän kuuloisesti ihan kuin se olisi joku objektiivinen fakta. Se on vain mielipide ja moni, minä mukaan lukien, on siitä eri mieltä. Harva viitsii perustella mielipidettään muulla kuin "kamala, hirvittävä, miten toi voi olla siellä!!11!+=?"-tyyppisillä argumenteilla. En erityisemmin tykkää Kristiinan lauluäänestä, vielä vähemmän sen biisivalinnoista. On kuitenkin jossain määrin kummaa, että suoritus joka ei ollut erityisen epävireinen tai falski saa niin paljon huonoa palautetta. Kuten jo tässä topicissa olen todennut, jos ei tykkää Kristiinan äänestä so be it, en minäkään sitä fanita, mutta se ei automaattisesti tee hänen esityksestään jotain (esim. epävireistä), jota se ei ole.



No mun miellestäni siinä on harvinaisen vähän mitään subjektiivista, että toi Kristiinan englanti on aivan kamallaa. En menis kehumaan omaanikaan, mutta hellvetti vieköön - joku raja nyt kuitenkin.

En myöskään tajua miten pitäisi arvostaa kauhean korkeale suoritus, jonka esittäjästä huokuu ullospäin keskimääräisen tarhapupun kanssa saman verran rohkeutta ja itsevarmuutta. Ei myöskään mene jakelluun pitäisikö esittäjän äänen yksiullotteisuus llaskea jotenkin puolltavaksi tekijäksi.
ezzy

Posts: 8,060

#837 • • ezzy Droid-pappa

Android, 16.3.2007 15:28:
---
Ainoa esitys kaikista finaaleista, joka on jäänyt mieleen, on Kristianin "Lapin Kesä".



Tää on kyllä täysin faktaa. Ainoa lähes virheetön suoritus ja harmillisesti harvoja suomenkielisiä biisejä joissa nämä idolit pääsis paremmin varmasti oikeiksiinsa, koska englanti on todella heikoissa kantimissa kaikilla.
Android

Posts: 3,908

#838 • • Edited Android

Epailija, 16.3.2007 15:38:
---
Android, 16.3.2007 14:47:
Toteat nyt että Kriistiina laulaa hirvittävän kuuloisesti ihan kuin se olisi joku objektiivinen fakta.
---


Mitenkäs ne objektiiviset puolet? Kristiina ei ei pysy temmossa eikä nuotissa yhtä hyvin kuin muut. Vaikka diggaisikin äänestä, niin noista ei saa subjektiivisia virheitä kuin siinä tapauksessa, että kuulijalla ei ole sävelkorvaa taikka rytmitajua.



Hmm. Olen puuhaillut musiikin parissa ja soittanut eri soittimia suurimman osan elämästäni, koko tarinaa en kyllä tähän jaksa kirjoittaa, joten en usko minulta puuttuvan sävelkorvaa =)

Lue vastaukseni vähän tarkemmin. En sanonut, että epävireyttä ei esiinytnyt ollenkaan. Se, onko se "hirvittävän kuuloista" vai ei, on kuitenkin täysin subjektiivinen asia. Kaikista eniten, jos puhutaan nuotin ohi laulamisesta, metsään meni Arin esitys, jonka falsettikohdat ihan objektiivisesti(kin) mitattuina menivät nuotin ohi todella pahasti.

Edit: Lue postaukseni Sallakatille jos selventää jotain =)
Android

Posts: 3,908

#839 • • Edited Android

Jone, 16.3.2007 15:41:
No mun miellestäni siinä on harvinaisen vähän mitään subjektiivista, että toi Kristiinan englanti on aivan kamallaa. En menis kehumaan omaanikaan, mutta hellvetti vieköön - joku raja nyt kuitenkin.

En myöskään tajua miten pitäisi arvostaa kauhean korkeale suoritus, jonka esittäjästä huokuu ullospäin keskimääräisen tarhapupun kanssa saman verran rohkeutta ja itsevarmuutta. Ei myöskään mene jakelluun pitäisikö esittäjän äänen yksiullotteisuus llaskea jotenkin puolltavaksi tekijäksi.



Muahah, sori, itseäni on vain aina ärsyttänyt kun kuulostaa kirjoitetaan "kuullostaa". Se on ihan asennevamma , mutta jos sen haluaa otta noin rankasti niin en suinkaan sitä estä.

Kristiinan englanti on huonoa, sitä en kiistä. Hänen esitykset ovat eleettömiä ja mitäänsanomattomia, sitäkään en kiistä. En edes kiistä viimeistä kohtaa. Kritisoin itsekin Kristiinaa vastauksessani jonka kirjoitin Sallakatille (kts. yllä). Se, ovatko hänen esityksensä "hirvittäviä" vai ei, on kuitenkin täysin subjektiivinen asia. Minusta esitys ei ollut hirvittävä, joskaan se ei erityisemmin säväyttänytkään. Itse asiassa mikään esitys ei eilen säväyttänyt - ei Arin, eikä myöskään oman suosikkini Kristianin esitys.

Itse en lähtisi hehkuttamaan Kristiinaa, mutten myöskään tuomitsemaan esitystä hirvittäväksi. Tuomio lienee pysyvän jossain noiden ääripäiden välissä.
Epailija

Posts: 5,636

#840 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Android, 16.3.2007 15:46:
Lue vastaukseni vähän tarkemmin. En sanonut, että epävireyttä ei esiinytnyt ollenkaan. Se, onko se "hirvittävän kuuloista vai ei, on kuitenkin täysin subjektiivinen asia. Kaikista eniten, jos puhutaan nuotin ohi laulamisesta, metsään meni Arin esitys, jonka falsettikohdat ihan objektiivisesti(kin) mitattuina menivät nuotin ohi.



Kirjoitukseni otti enemmän kantaa tuohon postauksesi alkuosaan, jonka sävy oli (minusta) yleisluontoisempi.

"Toteat nyt että Kriistiina laulaa hirvittävän kuuloisesti ihan kuin se olisi joku objektiivinen fakta. Se on vain mielipide ja moni, minä mukaan lukien, on siitä eri mieltä. Harva viitsii perustella mielipidettään muulla kuin "kamala, hirvittävä, miten toi voi olla siellä!!11!+=?"-tyyppisillä argumenteilla."

Sain tuosta vähän sellaisen kuvan, että Kristiina ei voisi kritisoida kuin subjektiivisin perustein. Ok, voi olla, että Ari lauloi tällä kertaa falskimmin, vaikka tuo on kyllä vielä pakko erikseen tarkistaa. Arilla on sen verran paljon miellyttävämpi ääni, että falskit kohdat eivät aiheuta samanlaista "Aagh! Kvik, change tö channel!"-ilmiötä kuin minun korvaani aika hemmetin ikävältä kuulostava Kristiina (joka on vähän kuin Nylon Beatin Jonna, mutta munattomampi).

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous