vinyylin prässilaatu heikentynyt..

124 posts, 7 pages, 25,989 views

Veivi

Posts: 971

#82 • • Veivi Pablo

LooPy, 4.1.2007 18:30:
---
a98, 4.1.2007 18:20:
---
no mut siis tossa on oikeesti esim mun osalta syy miksen voi ostaa beatportista mitään. koska visa electron ei sinne kelpaa ja luottokorttia en omista enkä halua omistaa.

en voi ymmärtää miksei kaikki online kaupat voi tukea electronia tai paypalia.

---

Ikävä hokee tätä joka väliin, mutta Sammon Electron toimii normaalina Visana internetin maksuliikenteessä.

Mä oon käyttänyt vastaavaa mp3-ostoksiini loppuvuodesta 2004. Hyvin on pelannut.



anteeksi, sampohan se taisi olla *toktok*
Veivi

Posts: 971

#83 • • Edited Veivi Pablo

D, 4.1.2007 18:32:
---
Veivi

edit : ja tällöin myös vinyyli kuullostais paskalta jos ois prässätty?

---


Jos käyttäisi samaa masteria, niin varmasti kuulostaisi.



Jep. Mut uskomattomalta kuullostais että niin moni lafka toimittais juurikin mp3:ksi koodatun pätkän paskalaatuisena ja sitten kun maksaa ekstraa wavista niin se laatu yhtäkkiä paranee?

Edit : Lafkat siis taitaa toimittaa wavin...
a98

Posts: 871

#84 • • a98

LooPy,
Mut kyl luulis sun opintoviikkomäärällä saavan luottokortinkin tarvittaessa.



siis homman nimi on se että en halua luottokorttia, koska en uskalla liikkua sen kanssa / käyttää sitä..
jos joku pöllii mun electron tiedot ni sielä tilillä ei ole ku max 20e... mut jos joku pöllii mun luottokortin joudun maksamaan pankille jotain mitä en ole ees lainannut, mitäs se minimi luotto tais olla jotain 100e?

D, 4.1.2007 18:33:
---
a98
nii sampo ja sampo..
---
Niin eikö kantseis laittaa ns hyvii tippei korvan taakse?



noh ehkä mä en vielä vaihda pankkia beatportin vuoksi :)

mut niinkun sanoin, beatportissa lähinnä kiinnostaa electrohouse, mutta onneksi suurinosa löytyy djdownloadista, ja uudet vain n. 25centtiä kalliimmalla ja vanhemmat 1,50e hintaan...
Veivi

Posts: 971

#85 • • Veivi Pablo

a98, 4.1.2007 18:27:
---
Toi on kyllä totta. Itse hommasin visan siksi että saan tilattua mm. psyshopista ja junosta levyjä. Mutta electronissakin näyttäis olevan "fiboja", junosta tais saada osuuspankin electronilla tilattua levyjä mutta nordean ei. Paypalia en oo huomioinu muutaku ebayssa ja siellä sekin tais vaatia luottokortin. En kyllä oo yhtään varma joten elkää ampuko. Enkä ole audiojellyä enkä djdownloadia edes kattonu, siellä siis electroni toimii?

---

toimii, ja djdownload.comissa on jopa paljon raitoja sunkin mieleen, kun taas audiojelly on oikeestaan 90% hehkutustrancea (menikö liikaa?).
paypal ei tarvi mitään kortteja, vaan toimii tavallaan "perus tilisiirtojen välikätenä"

edit: tai noh vedetään nyt vähän sanoja takasin, itse en ole mitään koskaan paypalilla maksanut joten en tiedä tarviiko sinne rahan siirtämiseen sitten luottokorttia?



"Jopa raitoja sunkin mieleen" :D älä oo niin vittuuntunu muhun :D

Oon ostanu ebaysta mikserin paypalilla enkä nyt varmasti muista tähän hätään että miten se paypal tilin avaaminen oikeen menee. Onhan siellä joka maa edustettuna mutta muistaakseni joka maan jokainen pankkitili ei ole paypaliin hyväksyttävissä. Luottokortti itselläni on ainakin maksuvälineeksi merkattu ja jotenkin muistan että tähän oli syykin miksi sen olin siihen laittanut. (korot ja kaikkee) Lähes vuosi siitä tosin on aikaa joten voi olla muuttunutkin. Paypalin ymmärsin alkujen aluks juurikin tommoseks välikädeks.

Ps. sori ot
a98

Posts: 871

#86 • • a98

Veivi, 4.1.2007 18:41:
"Jopa raitoja sunkin mieleen" :D älä oo niin vittuuntunu muhun :D



ei vaan se ei ollut mikään läppä, audiojellyssä kun on munkin makuun hiton vähän biisejä, saati sitten jos maku on yhtään progehousempi/electrohousempi, sieltä ei löydy mitään.


Oon ostanu ebaysta mikserin paypalilla enkä nyt varmasti muista tähän hätään että miten se paypal tilin avaaminen oikeen menee. Onhan siellä joka maa edustettuna mutta muistaakseni joka maan jokainen pankkitili ei ole paypaliin hyväksyttävissä. Luottokortti itselläni on ainakin maksuvälineeksi merkattu ja jotenkin muistan että tähän oli syykin miksi sen olin siihen laittanut. (korot ja kaikkee) Lähes vuosi siitä tosin on aikaa joten voi olla muuttunutkin. Paypalin ymmärsin alkujen aluks juurikin tommoseks välikädeks.
Ps. sori ot



itse kun olen vaan vastaanottanut maksuja paypalilla niin en tiedä, mutta toi tilinavaaminen ei ainakaan vaadi korttia. hoituiko toi sitten nordean solon kautta..
Veivi

Posts: 971

#87 • • Edited Veivi Pablo

a98, 4.1.2007 18:41:
---
LooPy,
Mut kyl luulis sun opintoviikkomäärällä saavan luottokortinkin tarvittaessa.

---


siis homman nimi on se että en halua luottokorttia, koska en uskalla liikkua sen kanssa / käyttää sitä..
jos joku pöllii mun electron tiedot ni sielä tilillä ei ole ku max 20e... mut jos joku pöllii mun luottokortin joudun maksamaan pankille jotain mitä en ole ees lainannut, mitäs se minimi luotto tais olla jotain 100e?


---
D, 4.1.2007 18:33:
---
a98
nii sampo ja sampo..
---
Niin eikö kantseis laittaa ns hyvii tippei korvan taakse?

---


noh ehkä mä en vielä vaihda pankkia beatportin vuoksi :)

mut niinkun sanoin, beatportissa lähinnä kiinnostaa electrohouse, mutta onneksi suurinosa löytyy djdownloadista, ja uudet vain n. 25centtiä kalliimmalla ja vanhemmat 1,50e hintaan...



Ei se luottokortti ihan noin armoton ole (jos todistettavasti voidaan osoittaa että joku muu on käyttänyt sitä niin lasku ei tule ainakaan kokonaan sulle) mutta on siinä huonojakin puolia. Toinen juttu miksi se tuli hommattua oli että kun tulee matkusteltua jonkin verran niin visa kyl on aina toiminu joka paikassa, electroni rupes tökkii jo ruotsissa. Ainakin nordean, mikä naurattaakin. Kanarialla nordean electronin toimivuus oli kyl ihan auringon asennosta kuuhun nähden riippuvainen tai jotain... barcelonassa ja ibizalla toimi sentäs ehkä joka toinen päivä. :)

Beatportista sen verran että en varsinaisesti ole siellä minkään erityisen perään, olen vain kokenut sen olevan ensimmäinen digitaalisia julkaisuja myyvän sivuston joka omaan käyttönäppäryyteen toimii jotenkuten ja JOS on ollut joku levy mikä on vinyylinä loppu tai minkä eritoten haluan, sieltä sen olen aina saanut. Tulevaisuus kuitenkin näyttää siltä että digikaupoissa tulee asioitua enemmän koska vinyylijulkaisut alkaa vähenemään. Vinyyliprässin laatu ei tähän vaikuta.
villelope

Posts: 2,846

#88 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Veivi, 4.1.2007 18:34:
---
Jep. Mut uskomattomalta kuullostais että niin moni lafka toimittais juurikin mp3:ksi koodatun pätkän paskalaatuisena ja sitten kun maksaa ekstraa wavista niin se laatu yhtäkkiä paranee?


Eikös Beatport pakkaile itse tuon mp3-tiedoston Wavista?


Mut josko palattaisiin takaisin tuohon varsinaiseen threadiin.


Mä oon siirtynyt uuden materiaalin osalta tyystin digitaalisiin tiedostoihin - ihan tyystin hintapoliittisista sekä logistisista syistä. Vinyylinä tulee hommattua vielä silloin tällöin vuoden parhaita raitoja hyllyyn, mutta silloinkin useimmiten käytettynä.

Olen väärä henkilö sanomaan tuon laadun heikentymisestä, mutta uskon väitteen levy-yhtiöiden halusta säästää huonomenekkisen vinyylin painokustannuksissa.
Timce

Posts: 5,381

#89 • • Timce

a98[/b
noh ehkä mä en vielä vaihda pankkia beatportin vuoksi :)

mut niinkun sanoin, beatportissa lähinnä kiinnostaa electrohouse, mutta onneksi suurinosa löytyy djdownloadista, ja uudet vain n. 25centtiä kalliimmalla ja vanhemmat 1,50e hintaan...



Ei pankkia tarvitse vaihtaa, jos haluaa avata toisesta pankista korttitilin. *vink*

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Veivi

Posts: 971

#90 • • Veivi Pablo

LooPy, 4.1.2007 18:49:
---
Veivi, 4.1.2007 18:34:
---
Jep. Mut uskomattomalta kuullostais että niin moni lafka toimittais juurikin mp3:ksi koodatun pätkän paskalaatuisena ja sitten kun maksaa ekstraa wavista niin se laatu yhtäkkiä paranee?

---

Eikös Beatport pakkaile itse tuon mp3-tiedoston Wavista?



tätä tarkoitinkin ja kovin kovasti koitin kaivaa jonkun muun suusta. Ja tämän takia syytän niitä siitä paskasta äänenlaadusta enkä joko lafkaa tai artistia.


Mut josko palattaisiin takaisin tuohon varsinaiseen threadiin.


Mä oon siirtynyt uuden materiaalin osalta tyystin digitaalisiin tiedostoihin - ihan tyystin hintapoliittisista sekä logistisista syistä. Vinyylinä tulee hommattua vielä silloin tällöin vuoden parhaita raitoja hyllyyn, mutta silloinkin useimmiten käytettynä.

Olen väärä henkilö sanomaan tuon laadun heikentymisestä, mutta uskon väitteen levy-yhtiöiden halusta säästää huonomenekkisen vinyylin painokustannuksissa.



En oo kyl huomannu ku tietyis labeleis ton heikkenemisen, erityisesti electronic elements mut niis onki pääsääntösesti nii paskaa musaa ja loppuun etukäteen soitettua että eipä juuri haittaa. Poikkeuksena simon & shaker - zero, jonka onnistuinkin ostamaan statelta joten en tiedä onko tuo huonolla laadulla vai ei ee:llä. Statella ääni on ainakin mitä mainoin ja sitä miltä vinyylin vielä odottais tänä päivänä kuullostavan. Mut toi raha alkaa varmaan painaa itse kunkin vaakakupissa...
tumpsi

Posts: 2,553

#93 • • Edited tumpsi rekisteröitymätön

a98, 4.1.2007 18:41:
---
LooPy,

siis homman nimi on se että en halua luottokorttia, koska en uskalla liikkua sen kanssa / käyttää sitä..
jos joku pöllii mun electron tiedot ni sielä tilillä ei ole ku max 20e... mut jos joku pöllii mun luottokortin joudun maksamaan pankille jotain mitä en ole ees lainannut, mitäs se minimi luotto tais olla jotain 100e?


mitä jos

a) menisit sampoon, ja tilaisit sen vitun electronin.

b) tilaat sieltä närpiön osuuspankista luottokortin x, leikkaat siitä magneettinauhan irti, tuhoat magneettinauhan turvalliseksi katsomallasi menetelmällä, ja pistät sen numeron joko sellasenaan kassakaappiin, tai tallennat sen mielestäs luotettavaan mediaan, ja tuhoat sen.

c) jätät mp3:n ostamisen muille, ja tyydyt niihin vinyyleihin

ei tää elämä hei oo näin vaikeeta :D

edit, vaihtoehto c
tumpsi

Posts: 2,553

#95 • • tumpsi rekisteröitymätön

a98, 4.1.2007 19:41:
---
tumpsi, 4.1.2007 19:27:
---
palalapala..

---


no ehkä siks että niinkuin aikasemmin jo sanoin, biisit voi myös ostaa audiojellystä tai djdownloadista..



..........
m1kk3

Posts: 5,560

#96 • • m1kk3 no-life

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

a98

Posts: 871

#97 • • a98

tumpsi, 4.1.2007 19:49:
---
a98, 4.1.2007 19:41:
---
tumpsi, 4.1.2007 19:27:
---
palalapala..

---


no ehkä siks että niinkuin aikasemmin jo sanoin, biisit voi myös ostaa audiojellystä tai djdownloadista..

---


..........



niin siis mun pointti alunperin oli että toi electron ei käy on syy mulle miksi en käytä beatporttia, mutta onneksi se musa mitä eniten kulutan löytyy myös muualta, mutta jollekkin minimal, techno, deep tyypille beatport todnäk olisi ainoa vaihtoehto (digitaalisena siis)
CM

Posts: 1,507

#98 • • Edited CM
Jos pysyis itsekin tällä kertaa aiheessa. Muistin just, et ostin joskus 2005 pari todella paskan kuuloista progetrancevinyyliä. Kuulosti siltä, kun masterina ois käytetty 128kbit mp3:sta. Ei olis eka kerta, että mp3:sesta joku vinyyli prässätään. Sen jälkeen ei oo kyllä tullukaan vastaan huonoja painoksia. Varmaan lafkariippuvainen homma. Laatulabelit tai sellaset jotka pyrkii laatuun masteroi kunnon pajoissa. Varmaan muut masteroi sit ite, jonka valitettavasti kuulee läpi heti negatiivisessa mielessä. Näin siis vinyylipuolella. Vinyylimasterointi on ihan eri kuin CD.
thomas

Posts: 5,618

#99 • • thomas

CM, 6.1.2007 10:41:
Jos pysyis itsekin tällä kertaa aiheessa. Muistin just, et ostin joskus 2005 pari todella paskan kuuloista progetrancevinyyliä. Kuulosti siltä, kun masterina ois käytetty 128kbit mp3:sta. Ei olis eka kerta, että mp3:sesta joku vinyyli prässätään. Sen jälkeen ei oo kyllä tullukaan vastaan huonoja painoksia. Varmaan lafkariippuvainen homma. Laatulabelit tai sellaset jotka pyrkii laatuun masteroi kunnon pajoissa. Varmaan muut masteroi sit ite, jonka valitettavasti kuulee läpi heti negatiivisessa mielessä. Näin siis vinyylipuolella. Vinyylimasterointi on ihan eri kuin CD.



juu tosta mullakin tuli mieleen koko topicin perustaminen. sit jotkut progetrance / trancelabelit on kans laittanu pihalle jotain ihme kuraa jossa on a) keskiö väärässä kohdassa (vouvaa) b) napsuu jo heti ekan kuuntelun jälkeen c) muuten vaan aika julmettu taustakohina levyssä.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#100 • • Daniel Braun wednesday?
btw: tosta beatportista kun puhutaan...
Kyllä mulla siellä skulaa nordean electroni.