Olen huomannut

1,340 posts, 67 pages, 546,732 views

ninscu

Posts: 635

#1021 • • ninscu candydelic
..tulleeni todella hajamieliseksi viimeaikoina. Yleensä pystyn asettelemaan menot ja työvuorot sun muut tapahtumat 'mielen kalenteriin', mutta nyt olen sekoillut ihan totaalisesti kaikkien päivämäärien kanssa aiheuttaen "*toktok*"-reaktioita alituiseen. Nyt joutuu kyl vähä skarppaa.

--
.. grooving with the eternal now ..

Inferno@Tre

Posts: 678

#1022 • • Inferno@Tre Hervanta UG

Replying to Olen huomannut:

ninscu, 23.11.2009 19:08:
..tulleeni todella hajamieliseksi viimeaikoina. Yleensä pystyn asettelemaan menot ja työvuorot sun muut tapahtumat 'mielen kalenteriin', mutta nyt olen sekoillut ihan totaalisesti kaikkien päivämäärien kanssa aiheuttaen "*toktok*"-reaktioita alituiseen. Nyt joutuu kyl vähä skarppaa.


Liian paljon muistettavaa unohtuu loputkin vähät.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

mariq

Posts: 2,154

#1023 • • mariq
..että jos on jo valmiiksi paha mieli, ei todellakaan kannata lukea uutisia *igor*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

flatstick

Posts: 343

#1025 • • flatstick UG-/// Liquid Skies // Playaz Club
... Että windows XP:n analogisen kellon sekuntiviisari kanittaa viiden sekunnin välein! wtf!?

--
Rahat vai kolmipyörä?!
Don't fight the feeling..

Avatar
#1026 • • Reivaaja Guest
Raskaammissa kemuissa rasvaprosentti on miesten osalta keskimääräisesti pienempi kuin tilulilu-bibiksis?
mariq

Posts: 2,154

#1027 • • mariq
..että ei kannata kasata asioita patoutumaan sisälleen; ne saattaa purkautua äkillisesti yllättävillä tavoilla, jotka ei välttämättä kuvasta sitä ominta tapaa käsitellä asioita. *justjoo* *toktok*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

rose

Posts: 1,047

#1028 • • rose vakaasti epävakainen

Replying to Olen huomannut:

mariq, 16.12.2009 13:19:
..että ei kannata kasata asioita patoutumaan sisälleen; ne saattaa purkautua äkillisesti yllättävillä tavoilla, jotka ei välttämättä kuvasta sitä ominta tapaa käsitellä asioita. *justjoo* *toktok*



Sää oot liian kiltti joskus *joo* Siitä ei hyvä seuraa pidemmällä aikavälillä..

--
TwistedLife™ Amusement Park

alphamagic

Posts: 3,628

#1029 • • alphamagic
..että olen ihan hyvä laittaa ruokaa *iloinen* *ähky*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Claudi0

Posts: 255

#1030 • • Claudi0 d a n c e m a c h i n e s
...että olen helvetin herkkä ja otan helposti itteeni, helvetin ankara itelleni ja pahoinpitelen turhan herkästi henkisen minäni.

...tai sit nyt on vaan sunnuntai.
Claudi0

Posts: 255

#1032 • • Claudi0 d a n c e m a c h i n e s
Mä oon tehny havainnon, et mitä paremmas kunnossa ihminen on, sitä kriittisempi se on yleensä omasta kehosta, mitä paremman näkönen, sen huonomi yleensä itseluottamus omasta ulkonäöstään.
Claquesous

Posts: 3,206

#1033 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Replying to Olen huomannut:

Claudi0, 11.1.2010 16:26:
Mä oon tehny havainnon, et mitä paremmas kunnossa ihminen on, sitä kriittisempi se on yleensä omasta kehosta, mitä paremman näkönen, sen huonomi yleensä itseluottamus omasta ulkonäöstään.



Lol. Mä oon havainnu, et rumilla ja läskeillä on huono näkemys itsestään ja ovat tosi kriittisiä omista kehoistaan. Sitä vaan, et se on ihminen itse, josta heikko itseluottamus ja kriittisyys (itseinho) lähtee. Suhtautuminen kehoon on seuraus, ei syy.

--
32. of December

Claudi0

Posts: 255

#1034 • • Claudi0 d a n c e m a c h i n e s

Replying to Olen huomannut:

Claquesous, 11.1.2010 16:32:
---
Claudi0, 11.1.2010 16:26:
Mä oon tehny havainnon, et mitä paremmas kunnossa ihminen on, sitä kriittisempi se on yleensä omasta kehosta, mitä paremman näkönen, sen huonomi yleensä itseluottamus omasta ulkonäöstään.

---


Lol. Mä oon havainnu, et rumilla ja läskeillä on huono näkemys itsestään ja ovat tosi kriittisiä omista kehoistaan. Sitä vaan, et se on ihminen itse, josta heikko itseluottamus ja kriittisyys (itseinho) lähtee. Suhtautuminen kehoon on seuraus, ei syy.



Anteeksi. Ei yleensä, vaan usein.
turquoise

Posts: 732

#1035 • • turquoise e-ra2co

Replying to Olen huomannut:

Claudi0, 11.1.2010 16:26:
Mä oon tehny havainnon, et mitä paremmas kunnossa ihminen on, sitä kriittisempi se on yleensä omasta kehosta



Tutkimusissa on todettu, että hyvässä kunnossa olevat ihmiset pärjäävät muita paremmin koulussa (en jaksa etsii lähteitä, ei oo mikään vanha juttu). Kriittiset ihmiset siis tekevät enemmän töitä sekä ulkonäkönsä, että koulunsa suhteen.

Oon tutustunut netissä teini-ikäisten Pro ana/ Thinspiration -sivustoihin, joissa tytöt ihannoivat äärimmäistä laihuutta ja ovat valmiita tekevänsä lähes mitä tahansa tämän eteen. He haluavat olla "täydellisiä". Kaikki näistä tytöistä ei kuitenkaan ole syömishäiriöisiä, monet olivat esimerkiksi ihan normaalia BMI:tä 22-23 eivätkä harrastaneet järjettömiä paastoja, syömismaratoneja tai oksenteluja. Lähes näitä kaikkia tyttöjä yhdisti kuitenkin se, että hekin halusivat pärjätä koulussa. Todella monen keskiarvo oli noin 9,5 ja blogeissa stressattiin muunmuassa siitä, että nouseeko matikannumero vihdoin ja viimein ysistä kymppiin.

Oon itse todella perfektionisti kuntoni suhteen ja peruskoulussakin olin "hikareita". Oon niin nuori, että huomaan hiljalleen kaikkia elämänmenon ihan perusasioita, mutta mun viimeisin ahaa-elämys oli se että eihän hikareita sorsita sen takia, että he olisivat tylsempiä kuin muut. Heille vaan ollaan kateellisia! Tajusin tän, kun olin ensimmäistä kertaa Salsa-tunnilla ja mua ärsytti suunnattomasti eräs eturivin wannabe-lattari, joka osasi itseäni paremmin liikkeet ja antoi sen näkyä.

Tää on nyt taas oikein päiväkirjamerkintä, no ehkä parempi tämmönenkin ajatustentulva kuin jatkuva kysymysvirta mitä mä näille sivuille postailen.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

KooKie

Posts: 4,338

#1036 • • KooKie aka. Petress Pan

Replying to Olen huomannut:

sativa, 11.1.2010 19:31:
mun viimeisin ahaa-elämys oli se että eihän hikareita sorsita sen takia, että he olisivat tylsempiä kuin muut. Heille vaan ollaan kateellisia!



Ei muuten voi millään tavalla yleistää. Henkilökohtaisen kokemuksen mukaan hikareita "sorsitaan" (jos sorsitaan) nimenomaan sen takia, että ovat "tylsiä", eivätkä kouluun paneutumiseltaan osallistu elämän muihin aspekteihin. Mä olen saanut erinomaisia kouluarvosanoja, mutta myös harrastanut ja rällästänyt siinä ohessa, eikä mua ole ikinä "sorsittu" jonkun arvosanakateuden vuoksi.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

tomii

Posts: 3,594

#1037 • • tomii kallion herttua

Replying to Olen huomannut:

KooKie, 11.1.2010 20:04:
---

Ei muuten voi millään tavalla yleistää. Henkilökohtaisen kokemuksen mukaan hikareita "sorsitaan" (jos sorsitaan) nimenomaan sen takia, että ovat "tylsiä", eivätkä kouluun paneutumiseltaan osallistu elämän muihin aspekteihin. Mä olen saanut erinomaisia kouluarvosanoja, mutta myös harrastanut ja rällästänyt siinä ohessa, eikä mua ole ikinä "sorsittu" jonkun arvosanakateuden vuoksi.



Mä komppaan ihan 100% tota. Ton olen huomannut joka ikisessä koulussa, aina ala-asteelta amk:hon. Sama duunielämässäkin: ei tylsistä jannuista pidetä, tai ainakaan niihin ei tutustuta hirveän hyvin, koska nämä tyypit eivät osallistu esim. "virkistystilaisuuksiin", tai jos osallistuvat, niin lähtevät parin tunnin päästä himaan nysväämään. Okei, ei bilettäminen ja sosiaalinen kanssakäyminen ole kaikkien juttu, mutta turha sitten ihmetellä, kun ne duuni- ja koulukaverit tuntuvat etäisiltä. Loppareissa tämä voi sitten mennä "sorsimiseksi", kun porukka saa susta sen kuvan, että "jahas... ei taida toi jannu hirveesti diggailla meistä, kun aina skippaa kaikki tilaisuudet tutustua meihin" tms.

--
reivaan kunnes kuolen

turquoise

Posts: 732

#1038 • • Edited turquoise e-ra2co

Replying to Olen huomannut:

KooKie, 11.1.2010 20:04:
---
sativa, 11.1.2010 19:31:
mun viimeisin ahaa-elämys oli se että eihän hikareita sorsita sen takia, että he olisivat tylsempiä kuin muut. Heille vaan ollaan kateellisia!

---


Ei muuten voi millään tavalla yleistää. Henkilökohtaisen kokemuksen mukaan hikareita "sorsitaan" (jos sorsitaan) nimenomaan sen takia, että ovat "tylsiä", eivätkä kouluun paneutumiseltaan osallistu elämän muihin aspekteihin. Mä olen saanut erinomaisia kouluarvosanoja, mutta myös harrastanut ja rällästänyt siinä ohessa, eikä mua ole ikinä "sorsittu" jonkun arvosanakateuden vuoksi.



Aloitukseni oli kyllä vähän kömpelösti ajateltu. Riippuu tosiaan katsojan omista prioriteeteista, että mitä tylsänä edes kokee. Olin kyllä itsekin raisu teini, mutta en ole voinut olla huomaamatta että jotakin negatiivisuutta ovat arvosanani kuitenkin tuottaneet. Lähinnä "lähes itseni tasoiset" tytöt (edit. kuulostaapa ylimieliseltä - tarkoitan tyttöjä, joilla oli jatkuvasti niukasti huonompi keskiarvo kuin itselläni) eivät ole pitäneet tästä. Ainoastaan kateutta. Itse en enää nykyään osaa nähdä hiljaisia "no-life"t-teinejä tylsinä, vaan ehkä he ovat mun silmään juuri niitä kiinnostavia ja siksi en osannut asettua "teinin" näkökulmaan tätä kirjoittaessani. Hmm, riippuu siis hyvin paljon sekä sorsijasta että sorsittavasta. :D Jep.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

turquoise

Posts: 732

#1039 • • Edited turquoise e-ra2co

Replying to Olen huomannut:

tomii, 11.1.2010 20:26:
---


Mä komppaan ihan 100% tota. Ton olen huomannut joka ikisessä koulussa, aina ala-asteelta amk:hon. Sama duunielämässäkin: ei tylsistä jannuista pidetä, tai ainakaan niihin ei tutustuta hirveän hyvin, koska nämä tyypit eivät osallistu esim. "virkistystilaisuuksiin", tai jos osallistuvat, niin lähtevät parin tunnin päästä himaan nysväämään. Okei, ei bilettäminen ja sosiaalinen kanssakäyminen ole kaikkien juttu, mutta turha sitten ihmetellä, kun ne duuni- ja koulukaverit tuntuvat etäisiltä. Loppareissa tämä voi sitten mennä "sorsimiseksi", kun porukka saa susta sen kuvan, että "jahas... ei taida toi jannu hirveesti diggailla meistä, kun aina skippaa kaikki tilaisuudet tutustua meihin" tms.



Mun mielestä hyvin monet varmaan yleisesti "tylsänä" pidetyt ihmiset ovat oikeasti todella hyviä tyyppejä. Vaikka ihminen bailais päivät läpeensä ja olis koko ajan suuna päänä, muttei osaisi keskustella syvällisesti tai älyllisesti yhtään mistään asiasta tai johon en saisi henkisesti mitään otetta, vois olla mun mielestä tylsä. Helposti tämmöisessä tilanteessa jättäytyy etäiseksi.

Meitä on vaan niin moneen eri junaan.

Edit. Täsmennetään vielä, että en nyt puhu sinusta tässä koska en sua tunne, mutta jotkut ihmiset todellakin tahallaan jättäytyvät etäisiksi, jos eivät koe että heillä synkkaa esimerkiksi työkumppanin kanssa. Eikä siinä ole mitään pahaa.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

KooKie

Posts: 4,338

#1040 • • Edited KooKie aka. Petress Pan

Replying to Olen huomannut:

sativa, 11.1.2010 20:50:
---
tomii, 11.1.2010 20:26:

Mä komppaan ihan 100% tota. Ton olen huomannut joka ikisessä koulussa, aina ala-asteelta amk:hon. Sama duunielämässäkin: ei tylsistä jannuista pidetä, tai ainakaan niihin ei tutustuta hirveän hyvin, koska nämä tyypit eivät osallistu esim. "virkistystilaisuuksiin", tai jos osallistuvat, niin lähtevät parin tunnin päästä himaan nysväämään. Okei, ei bilettäminen ja sosiaalinen kanssakäyminen ole kaikkien juttu, mutta turha sitten ihmetellä, kun ne duuni- ja koulukaverit tuntuvat etäisiltä. Loppareissa tämä voi sitten mennä "sorsimiseksi", kun porukka saa susta sen kuvan, että "jahas... ei taida toi jannu hirveesti diggailla meistä, kun aina skippaa kaikki tilaisuudet tutustua meihin" tms.

---

Mun mielestä hyvin monet varmaan yleisesti "tylsänä" pidetyt ihmiset ovat oikeasti todella hyviä tyyppejä. Vaikka ihminen bailais päivät läpeensä ja olis koko ajan suuna päänä, muttei osaisi keskustella syvällisesti tai älyllisesti yhtään mistään asiasta tai johon en saisi henkisesti mitään otetta, vois olla mun mielestä tylsä. Helposti tämmöisessä tilanteessa jättäytyy etäiseksi.

Meitä on vaan niin moneen eri junaan.



Siis tomiihan puhui tuossa siitä, että henkilön vapaaehtoinen ulosjättäytyminen "piiripienipyörii":stä herättää sitä "sorsimista" joillain tasoilla. Ei tässä kritisoida sitä, minkälaisia sen henkilön muut ominaisuudet ovat, mutta se yhteisistä jutuista pois jättäytyminen tekee henkilöstä ulkopuolisen niiden henkilöiden silmissä, jotka näihin piirileikkeihin osallistuvat. Sun vastaus tomiin postaukseen on mielestäni täysin ohi aiheen.

Eli summa summarum: "Hikarius" siinä merkityksessä, mitä se koulumaailmassa tarkoittaa, tekee ihmisestä muiden silmissä ulkopuolisen, ei kateuden vuoksi, vaan siksi, ettei tämä ihminen kuulu yhteisöön samalla tavalla, kuin niihin piirileikkeihin osallistuvat yksilöt kuuluvat.

Edit. Eli aihe ei ole se, kuka on tylsä, kuka kiinnostava, kuka huonoa seuraa ja kuka ei, vaan se, miksi "hikareita" "sorsitaan".

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!