Nyt-liite 22.9.2006 ja muuta kirjoitettua alakulttuuristamme

348 posts, 18 pages, 152,072 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#141 • • Jussi Soro choon!

mku, 22.9.2006 15:13:

Joo, jos ei tarvitse elää kaksoiselämää niin kaikki on paljon mutkattomampaa. Mieluiten olen töissä paikassa jossa muut ovat samanlaisia kuin itse olen.


Jees, itsekin oon kertonu duunissa porukalle. Välillä tulee jotain kuittailua "tumps-tumps"-musasta, mut toisaalta viime chooneissakin pari työkaveria tuli tsekkaamaan meininkiä, tykkäs ja lupas tulla uudestaankin :)

Ehkä se on vaan vähän eri juttu jossain vartiointifirman duuneissa jos jengi on tosiaan sen verran matalaotsaista ettei osaa ymmärtää toisen mieltymyksiä, kuin mediaseksikkäissä IT-duuneissa (pun intended) ;)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#142 • • Aziz Combat Fighter

Anny, 22.9.2006 15:14:
Anteeksi että työnnän lusikkani tähän soppaan, mutta eikö toi nyt sitten tarkoita sitä ettet ole sinut itsesi ja mieltymystesi -> lue musiikkimaun kanssa? *ding*



Ei mitään, tervetuloa, leipää saa tiskiltä.

Ja juu ei, kyllä mä olen ihan sinut itseni ja musiikkimakuni kanssa, eikä noi dekit tossa ikkunan ääressä mua niin paljoa hävetä että peittäisin ne kun vieraita tulee käymään.

Mä en vaan ehkä välttämättä mainitse ihmisille joiden epäilen omaavan negatiivisia ennakkoluuloja aiheesta että mä tykkään notkua isoissa tehdashalleissa strobovalojen välkkeessä kun kaiuttimista tulee surinaa ja tuuttausta.

Oon tähänkin mennessä pärjännyt (lyhyen) työelämäni ajan ihan hyvin mainitsematta pomoille, että käyn bileissä. Ihan samalla tavalla kun jätän mainitsematta monia muitakin asioita, jotka eivät tee minusta pahaa ihmistä tai huonoa työntekijää mutta joiden tiedän herättävän joissakin ihmisissä epämieluisia reaktioita.

Mä vertaisin tätä nyt tässä välissä siihen, etten mainitse olevani rekisteröitynyt ateisti työhaastattelussa. Se ei tarkoita sitä, että häpeäisin sitä, päinvastoin, mutta välillä pitää käyttää hieman pelisilmää ja nöyrtyä siihen, että ihmisillä on ennakkokäsityksiä asioista. Niitä voi sitten yrittää murtaa vaikkapa myöhemmin, jos siltä tuntuu, mutta mä en haluaisi lähteä tässä peräänkuuluttamaan sitä, etteikö hesarin toimittaja saisi kertoa kokemuksistaan lehdessä.

Sitä voi tietty kysyä, et miksi se koki ton illan tolla tavalla? En usko että tässä on kyseessä mikään aktiivinen mustamaalauskampanja niinkuin täällä jotkut tuntuu rivien välistä ilmaisevan.
Papa Lazarou

Posts: 682

#143 • • Papa Lazarou Lippis on Jumalan tapa merkata idiootit.
Mä veikkaan, että tuo NYT:in reportaasi oli ihan harkittu rikos, jolla toimittajat pyrkivät provoamaan nimim. Jonen & kumppanit taivastelemaan "alakulttuurimme" panettelua juuri tämän kaltaisissa threadeissä.

Varsinainen tuoliltapudottajahan ilmestyy sitten seuraavan viikon NYT -liitteessä - loistavaa matskua hupailuunsa toimittajat saavat suoraan tältä keskustelupalstalta.
CM

Posts: 1,507

#144 • • CM

Anny, 22.9.2006 15:14:
---
Ana-5000, 22.9.2006 14:56:
---

No, siitä vaan. Itte kyllä jätän sanomatta omissa harrastuksissani bileissä käymisen, koska tiedän, että ihmisillä on ennakkoluuloja niiden asioiden suhteen, niinkuin miljoonan muunkin asian suhteen joihin liittyy epämiellyttäviä piirteitä.


---


Anteeksi että työnnän lusikkani tähän soppaan, mutta eikö toi nyt sitten tarkoita sitä ettet ole sinut itsesi ja mieltymystesi -> lue musiikkimaun kanssa? *ding*



Jos ei kerro kaikkea, eikö sitten ole oma ittensä? :)

Mitä edes kaikki asiat muille kuuluu? Joskus on pakko ajatella omia (ja samalla muiden) etuja ja jättää jotain kertomatta. Musta ei varmaan maailmassa tiedä kukaan kaikkea, eikä tartte tietääkään. Vain muutama henkilö tietää suht paljon, millanen olen oikeasti ja mitä teen ja oon tehnyt.
phear

Posts: 804

#145 • • phear <X>

Dementation, 22.9.2006 14:31:
Uskotko että kaikki yli miljoona lukijaa ymmärtää ton olleen vaan läppä?



Aika vähän välitän, jos eivät ymmärrä. Ei mua haittaa, jos ihmiset pitävät teknokulttuuria huumepitoisena, sillä sitähän se valitettavasti on. Mä olen Anan kanssa (varmaankin ensimmäistä kertaa eläissäni) melko samoilla linjoilla tässä: Ei ole toimittajien vika, että teknobileistä kirjoitetaan juttuja, joissa huumeet esiintyvät.
remotion

Posts: 5,283

#146 • • remotion nostatus guru

henkka, 22.9.2006 14:56:
Ne ketkä tän artikkelin muistaa viel puolen vuoden päästä on niitä jotka jaksaa vaahdota siitä. (Ja niistä puolet on rekisteröityneenä tänne)



koska siis artikkeli oli niin tylsä ja unohdettavissa, niin sen ois voinu jättää mielestäni yhtähyvin julkaisematta. vai onko linja se että kaikki materiaali julkastaan ettei mee resursseja hukkaan.
Darkness

Posts: 518

#147 • • Darkness Spank~monkey
Eihän tolle artikkelille voi muuta kuin nauraa *nauru*
Koko artikkelin materiaali oli suurinpiirtein samaa propagandaa mitä about 50% suomen 40v populasta ajattelee ja ilmaisee "reiveistä".

Heh kiitokset topicin aloittajalle hyvistä nauruista.
Ei olis muuten edes huomannu ellei olis ollu täällä juttua *nauru*

--
There aint no party like an alcoholic party!

Anny

Posts: 666

#148 • • Anny Hurricane-Munster

Ana-5000, 22.9.2006 15:20:
---
Anny, 22.9.2006 15:14:
Anteeksi että työnnän lusikkani tähän soppaan, mutta eikö toi nyt sitten tarkoita sitä ettet ole sinut itsesi ja mieltymystesi -> lue musiikkimaun kanssa? *ding*

---


Ei mitään, tervetuloa, leipää saa tiskiltä.

Ja juu ei, kyllä mä olen ihan sinut itseni ja musiikkimakuni kanssa, eikä noi dekit tossa ikkunan ääressä mua niin paljoa hävetä että peittäisin ne kun vieraita tulee käymään.

Mä en vaan ehkä välttämättä mainitse ihmisille joiden epäilen omaavan negatiivisia ennakkoluuloja aiheesta että mä tykkään notkua isoissa tehdashalleissa strobovalojen välkkeessä kun kaiuttimista tulee surinaa ja tuuttausta.

Oon tähänkin mennessä pärjännyt (lyhyen) työelämäni ajan ihan hyvin mainitsematta pomoille, että käyn bileissä. Ihan samalla tavalla kun jätän mainitsematta monia muitakin asioita, jotka eivät tee minusta pahaa ihmistä tai huonoa työntekijää mutta joiden tiedän herättävän joissakin ihmisissä epämieluisia reaktioita.

Mä vertaisin tätä nyt tässä välissä siihen, etten mainitse olevani rekisteröitynyt ateisti työhaastattelussa. Se ei tarkoita sitä, että häpeäisin sitä, päinvastoin, mutta välillä pitää käyttää hieman pelisilmää ja nöyrtyä siihen, että ihmisillä on ennakkokäsityksiä asioista. Niitä voi sitten yrittää murtaa vaikkapa myöhemmin, jos siltä tuntuu, mutta mä en haluaisi lähteä tässä peräänkuuluttamaan sitä, etteikö hesarin toimittaja saisi kertoa kokemuksistaan lehdessä.

Sitä voi tietty kysyä, et miksi se koki ton illan tolla tavalla? En usko että tässä on kyseessä mikään aktiivinen mustamaalauskampanja niinkuin täällä jotkut tuntuu rivien välistä ilmaisevan.



Siinä olisi just hyvä paikka muuttaa niitä ennakkoluuloja eikä pistää päätään pensaaseen.

Sitä en kylläkään ymmärrä miksi esim. työhaastatteluissa pitäisi puhua käyvänsä bileissä. Mitä se haastattelijoita kiinnostaa ja mitä se edes tällaiseen tilanteeseen kuuluu? Jos multa kysyttäisiin tyylin käytkö bileissä? Vastaisin tietenkin kyllä, mutta jos kysymys on mitä harrastat, vastaus tuskin on "käyn bileissä". Mulla on muutakin elämää.

Ponttini on, että oli asia mikä tahansa en pidä siitä kovaa ääntä, mutta jos keskustelu kääntyy esim. bileisiin ja teknokulttuuriin, olen enemmän kuin iloinen voidessani kertoa oman henkilökohtaisen mielipiteeni ja näkemykseni asiasta, myös työhaastattelussa!!

--
How can a woman be expected to be happy with a man who insists on treating her as if she were a perfectly normal human being. - Oscar Wilde

Lauri

Posts: 1,051

#149 • • Lauri Devoted

SikaihQ, 22.9.2006 15:11:
---
Lauri

Kerro mulle, miksi mun pitäisi valehdella asiasta, joka ei omalla
kohdalla pidä paikkaansa?

---


Koska ihmiset on ihmisiä.



Mielestäni hieman ontuva peruste? Viimeiseen viiteen vuoteen ei ole
tarvinnut mitään selitellä, on ollut artikkeleita jos toistakin konemusiikki
kulttuurista, hyviä ja ei niin hyviä - huumeisiin viittaavia, huumeisiin
viittaamattomia, mutta tämän huonon vitsin takia joudun tekemään suuria
ponnistuksia sen aiheuttamien ennakkoluulojen pieksemiseksi.
Aika vittumaista mielestäni, enkä koe ansainneeni sitä. Ai niin, mutta
kyllähän mun pitää hyväksyä se koska sananvapaus on sananvapaus
ja toimittajat voivat suoltaa mitä vain skeidaa jolla leimataan tietty
ihmisryhmä.

Jos sä esim. käyttäisit huumeita, ei se olisi mun asia eikä mua oikeasti
kiinnostaisi pätkääkään. Eikä kenenkään muunkaan toiminta, niin kauan
kun se ei vaikuta omaan elämääni haitallisesti. Nyt näin sattui käymään
ja se aiheutettiin vain ja ainoastaan typerillä verbaaleilla jonkun katkeran
toimittajan kynästä.

Mikään, mitä artikkelissa mainittiin, ei koskenut mua mutta silti kärsin
niistä sanamuodoista.
henkka

Posts: 4,973

#150 • • henkka

Lauri,
Jep, ehkä päällimmäisenä se ei ole mielessä enää edes huomenna.

Vaan, mielikuva on olemassa ja se tulee esiin varmasti asiaan
vihkiytymättömälle joka kerta kun aiheesta on jossain juttu, keskustelua,
tms. Tästä lienee turha kiistellä.



No miksi tästä pitäisi edes kiistellä?

Itselleni se tulee päivittäin esiin tapahtumatuotannon yhteydessä,
eikä niiden muurien murtaminen jatkuvasti ole oikeasti mitään herkkua.
Ja varsinkaan nämä puhtaasti leimaavat jutut eivät asiaa helpota.



Tää oli sarkastisesti kirjoitettu humoristinen artikkeli. Miten se sun hommaa vaikeuttaa?

Ja PS. noiden osuus jotka siis päivittelee työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa
on siis sun laskelmien mukaan se reilu 80000...



No vaik? Kaivoitsä oikeen laskimen esiin?
remotion

Posts: 5,283

#151 • • remotion nostatus guru

Ana-5000, 22.9.2006 15:15:
Aika ylimielistä mun mielestä verrata teknonkuuntelijoiden ennakkoluulojen kohtaamisia niihin, mitä maahanmuuttajat kohtaavat.

Koska mehän ollaan oikeesti ihan yhtä huonossa asemassa kuin sotaa vieraaseen maahan lähteneet pakolaiset.



jaa-a ootko kuullu elintasopakolaisista, varaa lentolippuun suomeen on usein vain niillä jotka omistaa sen kylän isoimman talon uima-altaineen :) tämmönen oli muuten esim yks. pirun nätti tyttö kouluaikoina, näin suoraan hänen suustansa kuultuna.

okei, ja sitten realistisesti. vertaushan on toki aivan järjetön. mutta mä rakastan hyperbolan käyttöä vertauksissa jotta ne painus paremmin kaaliin ja tarinan juoni oli siinä että medialla on valta, ja se valta tulis käyttää tasaarvoisesti, oli kyseessä sitten pakolaiset, vähemmistö tai joku muu ryhmittymä.
henkka

Posts: 4,973

#152 • • henkka

rmtn,
koska siis artikkeli oli niin tylsä ja unohdettavissa, niin sen ois voinu jättää mielestäni yhtähyvin julkaisematta. vai onko linja se että kaikki materiaali julkastaan ettei mee resursseja hukkaan.



Mun mielest se oli hyvä vaikkakin unohdettavissa ja mun mielestä hyvä et julkastiin. Ei menny resursseikaan hukkaan.
Mellu-

Posts: 4,006

#153 • • Mellu-
*pökr* kyllä mellu tietää miten kiksukarvat pestään *lmao*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#154 • • Edited Aziz Combat Fighter

mayah, 22.9.2006 15:27:
No et varmaan itkua tiherrä, mutta kyllä säkin aika periaatteellinen henkilö olet, eli jos koet jonkun asian tärkeäksi, koet sen sitten TODELLA tärkeäksi.

Tällä tarkoitan siis sitä, että jos joku kokee tän kulttuurin sen verran tärkeäksi, että haluaa tän artikkelin perusteella lopettaa Hesarin tilaamisen, ni antaa mennä vaan. Jaksat säki satoja forum-postauksia kirjotella vartijoiden oikeuksista ja turvallisuusalasta. Onko se jotenkin oikeampi asia kuin konemusiikkikulttuuri ihmiselle, joka (ihan oikeasti eikä ihan satunnaisesti pöytälaatikkoonsa) tuottaa musiikkia ja on mukana tässä yhteisössä ja sen toiminnassa aktiivisesti?

Jos joku kirjoittaisi Nyt-liitteeseen vastaavan artikkelin metrovartijoista ja jutussa puhuttaisiin samaan sävyyn vartijoiden uhoamisesta, egoilusta, denojen kaltoinkohtelusta ja tapauksista, joissa kymmenet metrovartijat pahoinpitelevät ohikulkijoita huvin vuoksi, niin enpä tahtois olla ilman korvatulppia sun kanssa samassa huoneessa kun sitä artikkelia lukisit. Voisin kuvitella, että reaktio ei olisi "tsihhihhih, hyvää läppää" vaan jotain aivan muuta. Ja vaikka itse tietäisitkin sen olevan sarkasmia, vaahtoaisit täällä, HS:n kotisivuilla ja ainakin neljällä muulla forumilla, miten vartijoista annetaan täysin väärä käsitys, että taas noita ennakkoluuloja levitetään ja koita siinä sitten tehdä työsi kun mummot tulee huutamaan "PAHOINPITELY" ja hakkaamaan käsilaukulla kiinniottotilanteessa.

Vai olenko väärässä?



Etpä toki. Ihan hyvä vertaus.

Jos mä viettäisin 8h päivässä bileissä ja opiskelisin bileidenjärjestämisalaa, niin todennäköisesti suhtautuisin asiaan aika paljon vakavemmin. Sen sijaan itsekin olen mielestäni suhtautunut kriittisesti erittäin monien vartijoiden touhuihin, ja vastaavan jutun kirjottaminen vartijoista saattaisi olla sävystä riippuen hupaisa tai järkyttävä.

Eipä tästä ole kauaa kun Steen1 kirjoitti todella asenteellisen ja ikävän jutun eräästä tapahtumasta, jossa oli kaksi mun kaveriani toimiasupuolella hommaa hoitamassa. Artikkeli oli täynnä valheita ja asenteellista paskapuhetta ihan otsikosta lähtien. Jos samainen artikkeli olisi kirjoitettu puolihumoristisesti kaljuksi ajelluista leikkipoliiseista, se olisi varmaankin lähinnä hymyilyttänyt.

Sävyerohan näissä on yleensä aika valtava, tää artikkeli on mun mielestä lähinnä hassu, ja aika moni lukija varmaan huomaa, että kirjoittaja on ihan vieraassa maailmassa ja osaa ehkä jopa pikkasen filtteröidäkin lukemaansa, vaikka ei itse bileissä kävisikään.

Täällä aika harva kuitenkaan tienaa elantonsa sillä, mitä tässä käsitellään ehkä negatiivisessa valossa. Enemmän artikkelista heijastuu mun mielestä tavallisen kadunmiehen hämmennys tota meininkiä kohtaan, eikä niinkään mikään "kaikki ne vetää kamaa"-asenne ja tarkoituksellinen halu leimata kaikki bileissäkävijät narkomaaneiksi.

Tossa luki loppupuolellakin että porukka vaikuttaa ihan tavalliselta, ja tää on oikeastaan vaan ihan tavallinen disko. Mut ilmeisesti kovin moni ei lukenut artikkelia sinne asti.

edit: mut meenpä nukkumaan, mulla on vähäosaisia sorrettavana vielä tänä iltana.
Avatar
#155 • • Taika Guest

Mellu-, 22.9.2006 15:32:
*pökr* kyllä mellu tietää miten kiksukarvat pestään *lmao*


parasta koko jutussa! *tirsk*
crissy

Posts: 1,958

#156 • • crissy
aikamoistaa BS:ää oli tuo artikkeli.. onneks mutsille ja niille ei tuu hesarii.. olis taas tullu puhelinsoittoo.. tollanen artikkeli nimenomaan ruokkii niiden mielikuvia millasta siellä oikeesti on ja kuinka pienen pieni prosentti kaikesta kansasta siellä o tollasii ördääjiä..


"no onhan kaikki metallimusan (lue:itsemurhamusan) diggarit on kaikki saatanapalvojia ja kaikki ne vaa viiltelee itteensä ja saatana rulaa yms... ne käy tekemisen puutteen vuoksi kaatelemassa hautakivia läheisellä hautausmaalla... polttelevat kirkkoja ja kuuntelevat saatanallisia viestejä musiikin lomasta"

tjah.....
0-scar

Posts: 760

#157 • • 0-scar Team Teknolipat :)
Tosi huono yritys kirjottaa hauska juttu...vittu mitä paskaa :D

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

Tesno

Posts: 173

#158 • • Tesno
Oikeastaan ihan asiallinen teksti.
Lauri

Posts: 1,051

#159 • • Lauri Devoted

henkka, 22.9.2006 15:29:
No miksi tästä pitäisi edes kiistellä?



En tiedä, ei miksikään.


Tää oli sarkastisesti kirjoitettu humoristinen artikkeli. Miten se sun hommaa vaikeuttaa?



Miten ennakkoluulot yleensä vaikuttavat työntekoon? Varsinkin niiden
ollessa negatiivisia? Ollessani ylimielinen kusipää, jätän yksilöimättä miten.


No vaik? Kaivoitsä oikeen laskimen esiin?



Pointtina oli se, että mielestäni se on aika suuri luku.
T0mbstone

Posts: 728

#160 • • T0mbstone The Process.
Olipas erittäin huonosti lähestytty aihetta "ulkopuolisen" näkökulmasta.
Musiikiin ja kulttuuriin perehtynyt olisi voinut saada samasta lähestymistyylistä hieman enemmän irti ja artikkeli olisi voinut olla jopa hauska, mutta kyseisen artikkelin kirjoittajalla(kirjoittajilla) ei ollut mitään hajua mistä on kyse. *lmao*

Olikohan tämän nyt tarkoitus olla jotain oikeata journalismia, vai angstikolumni luokkaa Matti-Esko Hytönen. *vink*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~