Nyt-liite 22.9.2006 ja muuta kirjoitettua alakulttuuristamme

348 posts, 18 pages, 152,646 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#121 • • Aziz Combat Fighter

mayah, 22.9.2006 14:47:
---
Ana-5000, 22.9.2006 14:08:
Ei helvetti, tähän topikkiin tiivistyy niin hienosti se, mikä mua jatkuvasti etoo tässä porukassa.

---


Onneks sä oot kaiken "tän" yläpuolella.



No ainakin pyrin olemaan, siis siinä mielessä, etten tiherrä itkua tai adressia kun yksittäinen toimittaja ei tykkää tumtum-musiikista.

Ainahan mua on ärsyttäny sellanen jumputuksen kuuntelemiseen perustuva elitismi, "taviksien" dissailu ja sellanen sisäänpäinlämpenevä olalletaputtelu.

Mut toisaalta, musta on mukavaa olla vastarannan kiiskenä.
Jone

Posts: 8,258

#122 • • Jone Archibald Haddock

Annakins, 22.9.2006 14:05:
OIKEESTI?? Kai sä ny Jone vaan vitsailet ja mä en vaan tajuu?

Vaikka musta toi artikkeli oli huonosti kirjoitettu eikä yhtään hauska (ja väitän kyllä osaavani nauraa esim. itselleni), niin en mä nyt Hesarin tilausta lähtis sen takia lopettamaan.



Juu, oikeesti. Mä olen vuosien saatossa tympiintynyt Hesarin tietystä usein varsin tarkoitushakuisestakin näkökannasta toimitettuun uutisointiin ja olen tästä siihen suuntaan myös jupissut. Yllättäen jupinoitani ei ole koskaan missään julkaistu ja voisin väittää ettei siinä ole kyse kerta toisensa jälkeen kirjoitusten tasosta. *vink*

Myös NYT-liite on jo pitemmän aikaa osoittanut menevänsä perseelleen verrattuna alkuaikojen lähes poikkeuksetta pirteisiin ja hauskoihin tuotoksiin, niin aika vähissä alkavat olemaan syyni tilata Hesaria. Nykyään skarppi ja oivaltava juttu NYT-liitteessä alkaa olemaan esiintymistiheydeltään luokkaa "keidas hiekkaerämaassa" ja palstatilan täyttävät sellaiset jutut, joita mä voin lukea ihan ilmaiseksi täältä Klubbaristakin.
remotion

Posts: 5,283

#123 • • remotion nostatus guru

Ana-5000, 22.9.2006 14:21:
Sano että oot menossa diskoon. Tai konserttiin.

Ei kai sitä tarvii kertoo et ACID KINGS ja GANJA KRU on soittamassa jossain jos äiti ja isi ei ymmärrä.



entä jos diskot on saatanasta ja bileet on eriasia koska niissä käydään tanssimassa hyvää musiikkia. ;)
Eternity

Posts: 158

#124 • • Eternity
Se on hyvä vertaus yleistykseen että kirjotetaan just samantyylinen kirjotus somaleista kuinka ne hengaa assalla ja ryöstelee suomalaisia/raiskaa naisia.Sellanen käsitys niistä on monella eikä monikaan ottas semmosta juttua pilke silmäkulmassa.Tai romanien perjantai ilta kolumni,kierretään kauppoja ja pöllitään niin paljon kun vaan saa tavaraa hameeseen yms.Ei paljoa naurata.Tää nyt on kärjistettyä mutta sama käsitys ihmisillä on bileistä ja huumeiden käytöstä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#125 • • Aziz Combat Fighter

nuance, 22.9.2006 14:49:
---
niinno must toi ei vaan enää täytä näkemyksen tuntomerkkejä alottaa musiikkitapahtumasta kertova artikkeli "Mies makaa betonilattialla ja oksentaa valkoista nestettä."



niinno mä kävin herättämässä sen jätkän siitä ja katoin, että se pääsee kotia kohti. Multa vielä kysyttiin siinä et "kai se pääsee silti sisään?"..


mä oon siitä vähän jääräpäinen jäbä et mielummin kerron totuuden niinku se on, ja jos joku lietsoo jotain ennakkoluuloja ja sokeaa vihaa mun harrastuksia kohtaan ni kyllä mä siitä metelin nostan, enkä nöyristele ja häpeile.



No, siitä vaan. Itte kyllä jätän sanomatta omissa harrastuksissani bileissä käymisen, koska tiedän, että ihmisillä on ennakkoluuloja niiden asioiden suhteen, niinkuin miljoonan muunkin asian suhteen joihin liittyy epämiellyttäviä piirteitä. Bileskenessä ei niistä huumeista päästä koskaan eroon vaikka asetettaisiin julkinen kielto asian ääneen sanomiselle.


lisäks on vähän arveluttavaa et tossa taitaa olla n. 5 sanaa kävijöiltä kysyttyjä tuntemuksia bileistä ja kulttuurista yleensä. sen sijaan palstatilalla kyllä jaksetaan blastailla sillä, miten ihmiset on outoja, huumeissa ja kuuntelee Paskaa Musaa.



No, se on aika huumorilla kirjotettu artikkeli jollekin ihmiselle täysin vieraasta kokemuksesta. Ei tossa kai mihinkään objektiivisuuteen pyrittykään, enkä mä usko et kovinkaan monen ihmisen haastatteleminen tuolla ois ainakaan kohentanut bilettäjien imagoa artikkelissa.


eikä nyt kannata ruveta kärjistelemään niin, että ton jutun perusteella suoraan tehtäis jotain rekrytointipäätöksiä, mut jokainen tommonen paska-artikkeli osallistuu ennakkoluulojen ylläpitämiseen.



Totta toisaalta tuossa mielessä.
Avatar
#126 • • Annakins Guest

Jone, 22.9.2006 14:51:
Myös NYT-liite on jo pitemmän aikaa osoittanut menevänsä perseelleen verrattuna alkuaikojen lähes poikkeuksetta pirteisiin ja hauskoihin tuotoksiin, niin aika vähissä alkavat olemaan syyni tilata Hesaria. Nykyään skarppi ja oivaltava juttu NYT-liitteessä alkaa olemaan esiintymistiheydeltään luokkaa "keidas hiekkaerämaassa" ja palstatilan täyttävät sellaiset jutut, joita mä voin lukea ihan ilmaiseksi täältä Klubbaristakin.



No tästä mä oon kyl samaa mieltä.
villelope

Posts: 2,846

#127 • • villelope Lope of Lope & Kantola

rmtn, 22.9.2006 14:53:
---
Ana-5000, 22.9.2006 14:21:
Sano että oot menossa diskoon. Tai konserttiin.

Ei kai sitä tarvii kertoo et ACID KINGS ja GANJA KRU on soittamassa jossain jos äiti ja isi ei ymmärrä.

---


entä jos diskot on saatanasta ja bileet on eriasia koska niissä käydään tanssimassa hyvää musiikkia. ;)


Mä käyn bileissä bilettämässä. Kuuntelemassa (tai joskus jopa soittamassa) hyvää musaa, tanssimassa sekä moikkaamassa kavereita.

"Diskoissa" käyn ryyppäämässä.
henkka

Posts: 4,973

#128 • • henkka

Lauri,
Niin. 1 103 000 lukijaa, joista ehkä puolet suhtautuu aiheeseen
välinpitämättömästi, jäljellejääneestä osasta ehkä 1/3 ajattelee
asioita hieman kauaskantoisemmin ja analyyttisemmin, eikä
välttämättä suorilta usko kaikkea mitä kirjoitetaan.

Eli veikkaisin "totuuden torven" leimaa n. 350 000 lukijan kohdalla.
Ei kovin moni siis.



Sä veikkaat. Mut se on ihan okei. Mä veikkaan et 350 000 lukijasta noin puolen unohtaneen artikkelin parin päivän sisällä. Ja jäljelle jäävistä n. puolet unohtanu seuraavan NYT liitteen ilmestymiseen mennessä. Ja loput niistä muistaa jossain työpaikan kahvipöytäkeskustelussa lukeneensa jonku artikkelin joskus NYTssä ku kollegan poika käy kuulema sellaisissa. Sit päivitellään huumeidenkäyttöä se viis minsaa ja that's it.

Ja noi luvut meinaa että jokainen hesarin tilaaja on sen kyseisen artikkelin lukenu.

Ne ketkä tän artikkelin muistaa viel puolen vuoden päästä on niitä jotka jaksaa vaahdota siitä. (Ja niistä puolet on rekisteröityneenä tänne)
remotion

Posts: 5,283

#129 • • remotion nostatus guru

Apo, 22.9.2006 14:50:
Toimittajat olisivat voineet myös vähän myös miettiä sitä onko reilua pistää tuollaisen paska-artikkelin yhteyteen kuvia mistä voi tunnistaa ihmisiä, esimerkkinä vaikkapa se iso kuva missä on tyttö tanssimassa. Itse en todellakaan haluaisi päätyä tuollaisen artikkelin yhteydessä noin alentuvalla kuvatekstillä noin isojakeluisen lehden sivuille.



esim siinä kulttuuriymäpäristössä, ihmislaumanosassa ja oravanpyörässä jossa itse elän, tuossa kontekstissa tuohon kuvaan joutuminen ois merkinnyt samaa kuin että minusta ikean kuvastossa keskiaukeeman kokoinen kuva rouhimassa kasasta pillereitä, viiltelemässä penistäni kuuden tuuman nauloilla tonnikalan irtileikattu pää perseestä pilkistäen.

ehkä humoristista, mutta ei kovin mieltäylentävää, noin maltillisesti sanottuna.
Lauri

Posts: 1,051

#130 • • Lauri Devoted

henkka, 22.9.2006 14:56:
---
Lauri,
Sä veikkaat. Mut se on ihan okei. Mä veikkaan et 350 000 lukijasta noin puolen unohtaneen artikkelin parin päivän sisällä. Ja jäljelle jäävistä n. puolet unohtanu seuraavan NYT liitteen ilmestymiseen mennessä. Ja loput niistä muistaa jossain työpaikan kahvipöytäkeskustelussa lukeneensa jonku artikkelin joskus NYTssä ku kollegan poika käy kuulema sellaisissa. Sit päivitellään huumeidenkäyttöä se viis minsaa ja that's it.

Ja noi luvut meinaa että jokainen hesarin tilaaja on sen kyseisen artikkelin lukenu.

Ne ketkä tän artikkelin muistaa viel puolen vuoden päästä on niitä jotka jaksaa vaahdota siitä. (Ja niistä puolet on rekisteröityneenä tänne)



Jep, ehkä päällimmäisenä se ei ole mielessä enää edes huomenna.

Vaan, mielikuva on olemassa ja se tulee esiin varmasti asiaan
vihkiytymättömälle joka kerta kun aiheesta on jossain juttu, keskustelua,
tms. Tästä lienee turha kiistellä.

Itselleni se tulee päivittäin esiin tapahtumatuotannon yhteydessä,
eikä niiden muurien murtaminen jatkuvasti ole oikeasti mitään herkkua.
Ja varsinkaan nämä puhtaasti leimaavat jutut eivät asiaa helpota.

Ehkä se ei jokaisen elämään vaikuta, mutta joidenkin elämästä
se voi tehdä sietämättömän vaikeaa.

Ja PS. noiden osuus jotka siis päivittelee työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa
on siis sun laskelmien mukaan se reilu 80000...
snoxn

Posts: 350

#131 • • Edited snoxn

Dementation, 22.9.2006 14:29:
Mä just sanoin että sitä saa pitää outona ja tottakai saa ilmaista että "mä en kyllä ymmärrä tota"
mutta se on ihan eri asia kuin selittää että "Joo, tiedän kyllä tarkalleen kaiken termistön tosta harrastuksesta ja tiedän tarkalleen miks joku tota harrastaa ja millaista se on, koska oon joskus nähnyt sitä harrastettavan." Ja sit vielä faktat on ihan päin persettä.


Mutta kun tuo ei ollut mikään pääkirjoitus tai uutinen, vaan toimittajan oma tahallisen kärkevästi kirjoitettu kuvaus tapahtumasta. Tokihan tuota saa pitää huonona artikkelina, mutta ei tässä ketään mitenkään kaltoin ole kohdeltu.

Mutta joo riittää varmaan tästä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#132 • • Aziz Combat Fighter

mku, 22.9.2006 15:05:
Melkein tekisi taas mieli sanoa että olet idiootti, mutten sano *hymy*

Kerrohan miksi tilaisin lehteä, joka loukkaa sitä mitä itse olen/edustan?? Hesarissa ei ole paljoakaan sellaista tietoa mitä en muualta saisi. Tämä nyt oli lähinnä piste i:n päälle..

PS. Sulla tuntuu olevan joku henkilökohtainen missio olla kaikkea sitä vastaan mitä ajattelen? Ainakin jos katsoo 95% niistä postauksista jossa olet quatannut mua. Joskus tuntuu että olen syönyt sun eväät tai jotain *nauru*



Sori, se on ihan yhteensattuma, sun nimimerkkis ei vaikuta millään tavalla tutulta.

Ja sano vaan idiootiksi, jos siltä tuntuu :) Mä edustan ainoastaan omaa mielipidettäni ja itseäni täällä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#133 • • Aziz Combat Fighter

mku, 22.9.2006 15:08:
Mä sanon kyllä työhaastettelussa suun puhtaaksi. Jos kiksukarvat, teknobileissä käyminen, ketjupoltto, sohvaperuna harrastukset ja kaljan juominen vapaa-ajalla on este työpaikan saamiselle, en varmastikaan halua olla ko. paikassa duunissa kovin pitkään.



Onnea uralle :)
Late

Posts: 3,441

#134 • • Late team Lasse

Lauri, 22.9.2006 13:57:
Mua kiinnostaa. Mä juon bisseä ja poltan tupakkaa, käytän farkkuja
ja t-paitaa. Käyn teatterissa satunnaisesti, joskus jopa kuuntelen
Katri Helenaa. Mielestäni leikin kunnon kansalaista, mutta satun
diggaamaan teknokekkereistä ja elektronisesta musiikista.

Ja ei, en halua itseäni leimattavan esim. työelämässä huumeiden
käyttäjäksi. Onko siinä jotain niin vitun vaikeaa ymmärtää?



Second that. *piis*

en tosin kuuntele katri helenaa enkä polta *hihu*
SikaihQ

Posts: 485

#135 • • SikaihQ faijas

Lauri

Kerro mulle, miksi mun pitäisi valehdella asiasta, joka ei omalla
kohdalla pidä paikkaansa?



Koska ihmiset on ihmisiä. Paska homma ja asiaa voi yrittää muuttaa, mutta ennen kun ihmisistä on saatu geenimanipuloitua ennakkoluulo-geeni pois niin ihmiset nyt vaan tekevät johtopäätöksiä toistensa elämäntavoista eikä kaikkia voi miellyttää jos ei valehtele. Mutta toki pitäisi tehdä työtä sen eteen, että ketään ei katsottaisi pahalla sen tähden että harrastaa elektronista musiikkia.
remotion

Posts: 5,283

#136 • • remotion nostatus guru

LooPy, 22.9.2006 14:43:
---
Ana-5000, 22.9.2006 14:40:
---
nuance, 22.9.2006 14:34:
neekerit siis onkin paskaa jengiä ku jotku niistä ryöstelee?

---

Toi vertaus rasismiin on imho vähän ontuva.

---

Aivan.

Etnisen joukon neekeriksi kutsuminen rasismia. Ryöstelijöiksi kutsuminen on yleistystä.

*nauru*



höps sehän on vaan huumoria, ihme homma jos ne puuvillannyplääjien siivoojaorjat ja sosiaalipummiraiskaajat ei sitä itsekin jo tajua, hei, täähän olikin just hyvä läppä rupeen viljelee, ohhohho kyllläpä nyt naurattaa, mut kyllähän kaikki onneks tajus et tää onvaan humoristinen mielipide julkisel foorumil, eika ny kukaan niin jäykkä oo ja elitistinen ettei tajuis...
Anny

Posts: 666

#137 • • Anny Hurricane-Munster

Ana-5000, 22.9.2006 14:56:
---

No, siitä vaan. Itte kyllä jätän sanomatta omissa harrastuksissani bileissä käymisen, koska tiedän, että ihmisillä on ennakkoluuloja niiden asioiden suhteen, niinkuin miljoonan muunkin asian suhteen joihin liittyy epämiellyttäviä piirteitä.



Anteeksi että työnnän lusikkani tähän soppaan, mutta eikö toi nyt sitten tarkoita sitä ettet ole sinut itsesi ja mieltymystesi -> lue musiikkimaun kanssa? *ding*

--
How can a woman be expected to be happy with a man who insists on treating her as if she were a perfectly normal human being. - Oscar Wilde

remotion

Posts: 5,283

#138 • • remotion nostatus guru

Ana-5000, 22.9.2006 14:44:
---
rmtn, 22.9.2006 14:43:
ja kun tietystä tapahtumasta kerrotaan esim. että "nuori kannettiin tajuttomana ja sylkeä puskevana ambulanssiin poliisin pistäessä jengiä rautoihin" on tietämättömän helppo uskoa asia juuri tälläisenä.

---


Väitätkö sä, ettei noin käynyt?



varmaan kävi, mut jos se leimaa minut samanlaiseksi toisten silmissä typerän kirjoituksen takia, niin en hyväksy sitä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#139 • • Aziz Combat Fighter

rmtn, 22.9.2006 15:12:
höps sehän on vaan huumoria, ihme homma jos ne puuvillannyplääjien siivoojaorjat ja sosiaalipummiraiskaajat ei sitä itsekin jo tajua, hei, täähän olikin just hyvä läppä rupeen viljelee, ohhohho kyllläpä nyt naurattaa, mut kyllähän kaikki onneks tajus et tää onvaan humoristinen mielipide julkisel foorumil, eika ny kukaan niin jäykkä oo ja elitistinen ettei tajuis...



Aika ylimielistä mun mielestä verrata teknonkuuntelijoiden ennakkoluulojen kohtaamisia niihin, mitä maahanmuuttajat kohtaavat.

Koska mehän ollaan oikeesti ihan yhtä huonossa asemassa kuin sotaa vieraaseen maahan lähteneet pakolaiset.
styrOx

Posts: 485

#140 • • styrOx Hardcore Hooligan!!!
Mikähän mielikuva ihmisillä on hollannista....mielikuvillahan niitä autojakin tänä päivänä myydään ku muuten niin samanlaisia ovat.

--
Distort a 909 bassdrum, go extreme with the volume, reach your limit, feel the power, destroy the dancefloor, refuse to loose, party 'till you die... I stick to my style!