Nyt-liite 22.9.2006 ja muuta kirjoitettua alakulttuuristamme

348 posts, 18 pages, 152,135 views

Android

Posts: 3,908

#161 • • Edited Android
Ihan hauska ja asiallinen artikkeli. Jos mä kävisin bileissä, kokisin sen varmasti myös aika samalla tavalla.
henkka

Posts: 4,973

#162 • • henkka

Lauri,
Pointtina oli se, että mielestäni se on aika suuri luku.



Oliks sun laskelmat siis "vähän yläkanttiin"?
Mongolia

Posts: 160

#163 • • Mongolia truenörth

T0mbstone, 22.9.2006 16:16:
Olipas erittäin huonosti lähestytty aihetta "ulkopuolisen" näkökulmasta.
Musiikiin ja kulttuuriin perehtynyt olisi voinut saada samasta lähestymistyylistä hieman enemmän irti ja artikkeli olisi voinut olla jopa hauska, mutta kyseisen artikkelin kirjoittajalla(kirjoittajilla) ei ollut mitään hajua mistä on kyse. *lmao*


Miten minusta tuntuu että kirjoittajilla saattoi olla paljonkin "hajua" siitä mistä on kyse.
Mellu-

Posts: 4,006

#165 • • Mellu-

UnityF, 22.9.2006 16:23:
---
Mellu-, 22.9.2006 15:32:
*pökr* kyllä mellu tietää miten kiksukarvat pestään *lmao*

---


ähä ähä magneetit pyykkamassa *joo* *nauru*



joo magneettivoima taas todistettu *nauru* hehehe ollaa me kyl semmottii sankareita :D

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Lauri

Posts: 1,051

#166 • • Lauri Devoted

henkka, 22.9.2006 16:19:
---
Lauri,
Pointtina oli se, että mielestäni se on aika suuri luku.

---


Oliks sun laskelmat siis "vähän yläkanttiin"?



Ei mielestäni.
Ja vaikka kyseessä olisi vain vaikkapa 10000 ihmistä
on kyseessä silti suuri luku.
T0mbstone

Posts: 728

#167 • • T0mbstone The Process.

Mongolia, 22.9.2006 16:22:

Miten minusta tuntuu että kirjoittajilla saattoi olla paljonkin "hajua" siitä mistä on kyse.



No jos lähdetietona oli useamman vuoden tutustuminen konemusiikkikulttuuriin forum ja pinnallisen tiedonkeruun sijaan. Niin artikkeli tuntuu entistä tökerömmältä ala-astetasoiselta kynäilyltä sen jälkeen. *joo*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

henkka

Posts: 4,973

#168 • • henkka

Lauri,
Ei mielestäni.
Ja vaikka kyseessä olisi vain vaikkapa 10000 ihmistä
on kyseessä silti suuri luku.



Jees, point. gotten.
Mongolia

Posts: 160

#169 • • Mongolia truenörth

T0mbstone, 22.9.2006 16:30:
No jos lähdetietona oli useamman vuoden tutustuminen konemusiikkikulttuuriin forum ja pinnallisen tiedonkeruun sijaan. Niin artikkeli tuntuu entistä tökerömmältä ala-astetasoiselta kynäilyltä sen jälkeen. *joo*


No oiskohan se niinq vähän tarkoituksella silleen "tökerösti" kirjotettu. ;)
nuance

Posts: 1,963

#170 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Ana-5000, 22.9.2006 15:39:
Jos mä viettäisin 8h päivässä bileissä ja opiskelisin bileidenjärjestämisalaa, niin todennäköisesti suhtautuisin asiaan aika paljon vakavemmin.



täst pääsis kivasti aasinsillan kautta siihen, et joidenkin arvomaailmassa se uran ulkopuolinen toiminta on sitä tärkeempää, mut plääh anti olla lähetään kaljalle.
Dementation

Posts: 2,892

#171 • • Dementation wednesday?

Mongolia, 22.9.2006 16:34:
No oiskohan se niinq vähän tarkoituksella silleen "tökerösti" kirjotettu. ;)



Varmasti oli, mutta... Tai no antaa olla.
Jossei se mitä olisin kirjoittanut löydy tästä topikista aiemmin, niin ei se varmaan enää tästä myöhemminkään sisäisty. Kiitos kannatuksestanne *plur**piis**pökr**over and out*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

T0mbstone

Posts: 728

#172 • • T0mbstone The Process.

Mongolia, 22.9.2006 16:34:

No oiskohan se niinq vähän tarkoituksella silleen "tökerösti" kirjotettu. ;)



No kuten tossa mun ekassa postauksessa mainitsin tosta tarkoituksellisesta "ulkopuolisen" näkökulmasta kirjoittamisen tyylistä(joka usein on tökeröä parodiaa), niin sen voi tehdä kyllä sujuvasti ja hauskasti. Mutta toi artikkeli ei ollut mitään hauskuttavaa sanansäilää nähnytkään. *hihu*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Tesno

Posts: 173

#173 • • Tesno
Se vaikuttaa sarkasmilta, jos rakastaa skeneä, muttei ole. Se on vain (inho?)realistinen kuvaus bileistä.
Alimieli

Posts: 207

#174 • • Alimieli Älä oo tommonen, oo tämmönen.
Joo... Eihän tuossa jutussa sinänsä mitään, onhan se tamppaaminen monin osin aika aivotonta tum-tum -touhua *hih*, mutta niin on moni muukin asia, joten jutun yksi pointti on aika heikko.

Mutta:
Itse kritisoisin kyseisessä jutussa lähinnä toimituksellista puolta ja ala-astetasoista kielenkäyttöä, jotka eivät hirveästi hemaisseet. Juttu on muuten ihan ookoo, ei siinä mitään, erilaisista näkökulmista on hauskaa kuulla, vaikka ne olisivatkin aivan vääriä. Niin kuin yleisesti ottaen kaikki näkökulmat, joita en ole itse henkilökohtaisesti hyväksynyt. *pepsodent*

Piis. *piis*
onni3mk

Posts: 3,973

#175 • • onni3mk Onni on.
Missä viipyy se samaan parodiasarjaan kuuluva juttu Viking Linen normi risteilyistä, joissa myöskin käytetään huumeita, jotka muka kuuluvat VAIN reivi-kulttuuriin? *vink*

Joo ja siis ihan perseestä koko artikkeli. Mullekin jo vittuiltiin amk:n haastattelussa, et oon joku nisti, kun kuuntelen konemusiikkia. Ja et KAIKKI bileissä käyvät käyttää huumeita. Et joo, ei ihmiset välttis just tota artikkelia muista, mut kun tarpeeks usein eri medioissa toisetaan samaa käsitystä niin kyllä se ihmisten mieliin jää.

Eikö bileissä käynti muka ole harrastuksena vähän sama kuin semes jooga? Molemmat ainakin rentouttaa mua. Miksi siis jättäisin kertomatta, että harrastan jogaa? Tai käyn bileissä...

--
Onni on.

Axu-T

Posts: 427

#176 • • Edited Axu-T
No eikö tälläsen Nyt-liitteen tyylisesti raflaavan tekstin saisi jopa helpommin aikaan esim. Tuska-festareilta?

"..tuhannet pikkuvampyyrit moshaamassa lasittunein silmin särövallin tahtiin ilman että edes tajuavat mitä peikot lavalla örisee". ..tai jotain.. Mielenkiitoista tässä on se että kyseiseltä festarilta on vaikea löytää kiksun ystävää kommentoimaan kissantappohevin syvintä olemusta. Miksiköhän? *vink*

Edit: ja olkoonkin kyse vaikka Nyt-liitteestä, mutta sen verran tasottomalta tekstin laadinta, rakenne, kielioppi ja taustatyö vaikuttaa, että luultavammin kyseessä on olleet kesäharjoittelijat. Ehkäpä juuri se viimeinen "juttu" ennen harjoittelun loppumista ja kiireellä väsätty. Siltä vaikuttaa, mutta mene ja tiedä. Ville Similä ja Otto Talvio varmasti kehittyvät tästä vielä. Aikuisempaan suuntaan ainakin.
Avatar
#177 • • Annakins Guest

Axu-T, 22.9.2006 17:26:
Edit: ja olkoonkin kyse vaikka Nyt-liitteestä, mutta sen verran tasottomalta tekstin laadinta, rakenne, kielioppi ja taustatyö vaikuttaa, että luultavammin kyseessä on olleet kesäharjoittelijat. Ehkäpä juuri se viimeinen "juttu" ennen harjoittelun loppumista ja kiireellä väsätty. Siltä vaikuttaa, mutta mene ja tiedä. Ville Similä ja Otto Talvio varmasti kehittyvät tästä vielä. Aikuisempaan suuntaan ainakin.



Niin, Similästä en tiedä mutta Talvio ainakin on ollut Nytissä ikuisuuden (ainakin siltä se tuntuu...)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#178 • • Aziz Combat Fighter

nuance, 22.9.2006 16:39:
---
Ana-5000, 22.9.2006 15:39:
Jos mä viettäisin 8h päivässä bileissä ja opiskelisin bileidenjärjestämisalaa, niin todennäköisesti suhtautuisin asiaan aika paljon vakavemmin.

---


täst pääsis kivasti aasinsillan kautta siihen, et joidenkin arvomaailmassa se uran ulkopuolinen toiminta on sitä tärkeempää, mut plääh anti olla lähetään kaljalle.



Joo no kyl mä tänkin ymmärrän.

Mua vaan nauratti toi artikkeli, ja sit mua nauratti viel enemmän ihmisten reaktiot siihen.

Mennää huomenna, mulla on töitä tänään <3
Apo

Posts: 1,574

#179 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Annakins, 22.9.2006 17:37:
Niin, Similästä en tiedä mutta Talvio ainakin on ollut Nytissä ikuisuuden (ainakin siltä se tuntuu...)



Eipä klubitus ole ensimmäinen paikka missä Similän tekstiä on ihmetelty. Similästä löyty google-haulla ainakin tälläistä tekstiä:

18.8. ilmestyneessä arvostelussa elokuvasta Unelmista totta – jos luoja suo Similä lataa vailla varmistusta toistamiseen:

"Jo ensiminuuteilla näkee, että [ohjaaja] Chamdin on mainospelle ja palkittu musiikkivideo-ohjaaja. Kerronta perustuu pikkunäppäriin kuvallisiin oivalluksiin."

Odotankin jännityksensekaisella jännityksellä, milloin Nyt-liitteen lehtineekerit keksivät kirjoittaa sivarihomoista, lisätukea vinkuvista opiskelijanplantuista, puolikiihkeästä papinperkeleestä, tai maalaistollojen EU-tukiaisista.


Similä taitanee tykätä ilmaista mielipiteitään "trendikkään raflaavasti".
ezzy

Posts: 8,060

#180 • • ezzy Droid-pappa
Harvinaisen huono artikkeli oli kirjoittajan motiivi sitten mikä tahansa. Ei huvituttanut ja järjettömän paskat kuvat artikkelissa.