Nyt-liite 22.9.2006 ja muuta kirjoitettua alakulttuuristamme

348 posts, 18 pages, 151,850 views

Quu

Posts: 334

#201 • • Quu Mole RAM!

switchone, 23.9.2006 01:03:
haha ihan jees roskaparodiaa. ihan hyvä vaan et ravistellaan ihkupluressohalinalle harhakuvitelmaa välillä.



Olisi sen nyt voinut paremmin tehdä. :D Toi artikkeli oli darrassa kirjoitettu ja juosten kustu. Jos ollaan ironisia niin yritetään edes. Kuten joku sanoi: huumori on vaikea tyylilaji.
Gateway

Posts: 1,391

#202 • • Gateway Club Therapy
Oma henk. koht. mielipide tuosta liikkuu parodian ja piilovittuilun välillä, ilmeisesti tuosta on yritetty tehdä hauskaa mutta mua lähinnä vitutti ja nauratti samaan aikaan :) Onko täällä mietitty tarkemmin sitä että tämähän on suoranainen hyökkäys reiv:-bileitä ja housenationia kohtaan? Mua ainakin vituttais erittäin suuresti jos media tekis meidän järkkäämistä bileistä noin negasävyisen jutun.
switchone

Posts: 59

#203 • • switchone

Quu, 23.9.2006 01:12:
---
switchone, 23.9.2006 01:03:
haha ihan jees roskaparodiaa. ihan hyvä vaan et ravistellaan ihkupluressohalinalle harhakuvitelmaa välillä.

---


Olisi sen nyt voinut paremmin tehdä. :D Toi artikkeli oli darrassa kirjoitettu ja juosten kustu. Jos ollaan ironisia niin yritetään edes. Kuten joku sanoi: huumori on vaikea tyylilaji.




no mut samanlaista menoo on 99,9% klubimusasta joten kertakäyttöjournalistinen otehan istuu kontekstiin ku nyrkki silmään
vuokko

Posts: 243

#204 • • vuokko
kutakuinkin samanlaisen saisin aikaan jos lähtisin vaikka tuskafestareille tekeen juttua saatananpalvojahaudanhäpäisijä-muusiikin harrastajista. kyllä niistäkin saisin kaivettua kaikki mahdolliset kliseet tuotua esille "tosi-juttuina" etenkin runsailla ennakkoluuloilla varustettuna.
Örinää ja lisää örinää, kitarasooloja, ja taas örinää. Se hassu sormikerkki kun laitat kämmenen eteenpäin nyrkkiin ja vain pikku ja etusormi pystyyn. Ainiin ja mustaa vaatetta; korsetteja nahkaa, mustaa huuli"punaa" ja tietty överit kajaalit. ja lisää örinää.

freeks!*justjoo*

varmasti vähänkin ajatteleva tajuaa jutun alhaisen tason mutta onhan niitä hiukan kauempana arjesta eläviä jotka tätä lukee kuin tosisanaista raamattua ja tuomitsee tämän pohjalta koko kyseisen kulttuurin

harmi että nyt-liitteen toimitus ei ymmärrä sisältönsä painoarvoa mielipiteiden muokkaajana
etenkin kun on kyse tällaiseta yhteisöstä kuin suomen kansa on. Uutisia itsessään ei ole täällä totuttu kriittisesti lukemaan vielä ihan niin kuin pitäisi. Auktoriteetti suomen isoimman sanoman-lehden viikkoliitteellä on suurempi kuin jutun tekijät ovat aivan ymmärtäneetkään.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#207 • • Kon-tiki The Unsinkable

Käenpoika, 23.9.2006 06:04:
http://www.stealthunit.net/message.aspx?intBoardID=3&intMessageID=122372



Tällä tavalla trance-maailmaa pitää parodioida, jos sitä ylipäätään tahtoo parodioida *nauru* Eikä sillä Nytin tavalla, jota mä en -- anteeksi vaan -- tunnistanut lainkaan huumoriksi.

Katsokaas kun huumoria kannattaisi joukkotiedotusvälineissä harjoittaa vasta sitten, kun tuntee huumorin kohteen kunnolla! Jos ei tunne, homma menee hakuammunnaksi ja huumorista katoaa se kirpeän tarkkanäköinen terä, jota keskivertoa älykkäämmän lukijan on lehdeltään oikeus vaatia. Eilistä juttua en siis osannut epäillä ns. huumoriksi.

Nytin jutussa mua ärsyttikin eniten asiavirheet. Bileistä on mielipiteenvapaus kaikilla, myös rokkiurpoilla, mutta toimittajan pitäisi osata tarkistaa juttunsa ne kohdat, jotka aiheuttavat epäilyksiä, ennen kaikkea nimien oikeellisuus. Nimien pitää olla jutuissa oikein ja oikeissa paikoissa. Esim. [reiv:]:hän ei järjestänyt Housenationia vaan ikään kuin sen pääsalin. Mitä Darude teki kiksu-kohdassa?

Ikävää, että bileistä kirjoitettiin tällä tavalla Nytissä. Onneksi elokuussa julkaistu yhtä iso juttu metsäbileistä oli huomattavasti vähemmän matalamielinen (sen jutun asiavirheistä joku muu voisi kertoa enemmän, sillä itse en käynyt missään siinä mainituista bileistä, Housenationissa kylläkin). Ja pikkumaininta Louie Vegasta just eilisen lehden klubit -palstalla meni ihan oikein ja oli kai just oikea valinta klubit-palstan suurimmaksi maininnaksi!

Muuten tähänkin juttuun pätee Oscar Wilden vanha sanonta: "Mikään ei ole niin kauheaa kuin se, että sinusta puhutaan. Paitsi se, että sinusta ei puhuta." Ensi kerralla kuiteskin vähän asiantuntevampi juttu, eiksvaan Hesari?
sts

Posts: 7,969

#208 • • sts Sama pyynti aitta!

Kon-tiki, 23.9.2006 10:39:
-clips-



No yhyy :D aika harva tyypeistä jotka tekee näitä juttuja suomessa ammatikseen otti tota artikkelia kovin vakavasti :D

Älkää tekään ottako, se oli lähinnä paras huumoripläjäys aikoihin. Julkisuutta se paska julkisuuskin on...
Avatar
#209 • • Annakins Guest

Epailija, 22.9.2006 19:39:
Jopa City-läpysköillä kyllästetyt nuoret eivät ilmeisesti oikein tiedä miten suhtautua Nyt-liitteen journalistiseen otteeseen, joten vähän huonolta näyttää.



No musta kumpikin "läpyskä" on elänyt taantumavaihetta ainakin viimeiset 5 vuotta. Paskaa paskan perään ja ihan samoja juttuja kierrätetty jo tarpeeks kauan.
homppa

Posts: 731

#210 • • Edited homppa
ei mulla oo oikeestaan tota juttuu vastaan mitään, ihan ok hömppäähän se oli, mutta nyt-liite on kyllä ollut sen uudistuksen jälkeen kyllä aikasta lailla täynnä yhdentekevää paskaa, kun joskus siinä oli suhteessa aika paljonkin laatuviihdejournalismia freesillä otteella ja sillee.....muistaakseni.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#211 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Heh, ai tämä oli sitten monenkin mielestä "vuoden paras huumoripläjäys". Mä oon aina luullut, että mun huumorintaju on jotenkin alkeellista, mut taisinpa olla väärässä *ding* Oli kyl niin tökerösti kirjotettu juttu, et ei kauheesti naurata.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Tyranoid

Posts: 1,552

#212 • • Tyranoid FINRG

Kon-tiki, 23.9.2006 10:39:
Mitä Darude teki kiksu-kohdassa?



Eiks Darude sit oo kiksua? Musta se on ainakin ihan ok esimerkki kiksusta genreä tuntemattomalle, kun Darude nyt on kuitenkin useimmille Suomalaisille populaarikulttuuria seuraaville jossain määrin tuttu. Ja kyllä se Sandström soi aika tiuhalla frekvenssillä useemmissakin kiksubileissä loppuvuodesta -99, ennen kuin siitä tuli ilmeisesti liian kaupallinen. :)

Nytin jutusta: Samaa mieltä kuin monet muutkin täällä. Juttu oli hauska, mutta suureen yleisöön upotettuna hiukan vahingollinen (bilepaikkojen saaminen, ihmisten ennakkoluulot...) Mut joo, eipä se konemusakulttuurin maine enää paljon alemmas voi vajotakaan, että lieneekö tuosta nyt hirveästi lisähaittaa.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#213 • • Kon-tiki The Unsinkable

sts, 23.9.2006 10:47:
---
Kon-tiki, 23.9.2006 10:39:
-clips-

---


No yhyy :D aika harva tyypeistä jotka tekee näitä juttuja suomessa ammatikseen otti tota artikkelia kovin vakavasti :D

Älkää tekään ottako, se oli lähinnä paras huumoripläjäys aikoihin. Julkisuutta se paska julkisuuskin on...



No kiva jos tunnet Suomen bilejärjestäjät ja tiedät varmana tietona, että aika harva otti jutun kovin vakavasti.

Mä nyt vaan en ole bilejärkkäri vaan joukkoviestintäalalla itse ja mua ärsyttää aina nähdä, jos ja kun kollegoilta pääsee varsinkin laajalevikkisiin lehtiin läpi juttuja, joissa on asiavirheitä. Sanan- ja mielipiteenvapautta kannatan aina, silloinkin kun toisten mielipide ns. vähän koskee. Mutta mielipiteen takana pitäis laajalevikkisessä lehdessä olla faktat, muutenhan mielipide ei ole kunnolla perusteltu (täällä klubbarissa nyt niin ole väliä, näköjään).

Itsehän juuri totesin tossa Oscar Wilde -quotissa, että huonokin julkisuus on parempaa kuin ei mitään.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#214 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Tyranoid, 23.9.2006 12:04:
Eiks Darude sit oo kiksua?



ööö... ei?

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

m1kk3

Posts: 5,560

#215 • • m1kk3 no-life
ja mikä vitun genre on piripolkka *ding*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#217 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Hyzenthlay, 23.9.2006 12:13:
---
Tyranoid, 23.9.2006 12:04:
Eiks Darude sit oo kiksua?

---

ööö... ei?



-OT-
Mä luokittelisin kyl Daruden Progressiiviseks Tranceks (sitä vanhaa semmoista)... Nää on toisaalta niin ikuisuus kysymyksiä. Joku polkkari saattaa pitää sitä Chillinä ja Housen diggari pitää sitä taas "piripolkkana" *tirsk*
-OT-

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Kon-tiki

Posts: 1,936

#220 • • Kon-tiki The Unsinkable

Tyranoid, 23.9.2006 12:04:
---
Kon-tiki, 23.9.2006 10:39:
Mitä Darude teki kiksu-kohdassa?

---

kyllä se Sandström soi aika tiuhalla frekvenssillä useemmissakin kiksubileissä loppuvuodesta -99, ennen kuin siitä tuli ilmeisesti liian kaupallinen. :)



Soihan se joo, mutta edes lukijalle rautalangasta vääntävänä en enää vuonna 2006 esittäisi sitä esimerkkinä kiksusta, koska genre käsittääkseni on kuitenkin näin 7 v. myöhemmin jossain vähän muualla. Itse kun katson trancea täältä teknommasta suunnasta, en kyllä allekirjoittaisi jutun väitettä että "Transe on melodisempaa mutta monotonisempaa kuin house ja tekno". Jutun lopussa kirjoittajat kuitenkin kuvailevat "transen" nostatuskohtia, jotka siis heidän mukaansa ovat monotonisempia kuin tekno.

Määritelmässä mättää joko kirjoittajien käsitys monotonisuuden olemuksesta tai ehkä sittenkin heidän tietämyksensä siitä, milta kuulostaa tekno, tuo toiston, monotonisuuden ja nostatuksettomuuden tyylikäs taide *sydän*