"Maarit/mikko tampereelta" haluaa dj-settejä postitse (*kusetus warning*)

241 posts, 13 pages, 93,142 views

yana

Posts: 877

#101 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

CM, 27.7.2006 15:58:
---
uana, 27.7.2006 15:56:
---
teosto taitaa olla tosta kuitenkin erimielta. tekijalta jaa rojaltit saamatta pyysit sa siita tekeleestas rahaa tai et.

eipa nuo mp3 p2p jakajatkaan siita mitaan rahaa pyyda

---


Jos ostaa levyt mistä tekee mixin ni eipäs jääkää ilman



sen jalkeen kun monistat ton levys ja jaat sen eteenpain niin jaa. jos omaks ilokses himassa kuuntelet sita niin silloin tilanne on toki noin
Anselmi

Posts: 2,578

#102 • • Edited Anselmi And sell me

CM, 27.7.2006 15:58:
---
uana, 27.7.2006 15:56:
---
teosto taitaa olla tosta kuitenkin erimielta. tekijalta jaa rojaltit saamatta pyysit sa siita tekeleestas rahaa tai et.

eipa nuo mp3 p2p jakajatkaan siita mitaan rahaa pyyda

---


Jos ostaa levyt mistä tekee mixin ni eipäs jääkää ilman


Ai jos ostaa läjän Britneyn levyjä ja tekee niistä BestOfBritneyShitMixVol1!11:sen ja jakaa
sitä tuhansille netissä. Niin se on laillista koska Britney & Co sai 35 ku ostit ne levyt joista kokoelman teit? *ding* Mä en tajuu sun pointtia.

--
sen pituinen se

Tyranoid

Posts: 1,552

#103 • • Tyranoid FINRG

CM
Kaveri myy muiden teoksia rahalla eikä teosten tekijä saa rahaa. Eiks tää oo ihka aitoo piratismii? Toisin kuin netissä jakaminen.



Jos on ne teokset lahjoituksena saanut suoraan niiden tekijältä niin lieneekö rikollista...? Moraalitonta ja urpoa kyllä, mutta en usko että laitonta.
CM

Posts: 1,507

#104 • • CM
Pointti oli IDEAALINEN tilanne: jos diggaa kuulemastaan jossain mixissä, niin ostaa sen levyn kaupasta. Näin ainakin ite teen (moni varmaan ei). Tällöin mixin jakamisesta on ollut pelkkää hyötyä artistille ja levy-yhtiölle. Aika vitun monta hyvää biisiä ois jäänyt itelläki ostamatta, jos ne ei ois ollu jossain hyvässä miksauksessa. Biisi hyvässä miksauksessa voi sitäpaitsi tehdä biisistä vielä paremman, kun että sen ois kuunnellu yksittäisenä. Tostakin on monta kokemusta omalla kohdalla. Kuullut biisin yksittäisenä -> ei napannu. Sit parin kk päästä kuullu sen jossain hyvässä setissä -> nappas -> ostoon.

Nämä on näitä hankalia kysymyksiä ja näistä voidaan olla montaa eri mieltä. Toi oli oma mielipide. Teostot yms voi vetää vaikka v*tun päähänsä noissa asioissa (niin pitkään kun väärät henkilöt ei tienaa mitään). Voisinpa sanoa, ettei omia gramex/teostotilityksiä ois varmaan ilman nettijakamista koskaan juuri tullutkaan, tai ne ois varmaan menny Jari Sillanpäille yms.
Sunflower

Posts: 363

#105 • • Sunflower
Ja mä kun jo luulin, että meidän herra ois saanu jonkun pikku pimun ihailijakseen, mutta eipä näköjään.

Toisaalta tosta tarinasta meni sillon jo hieman pohja, sillä se olis halunnu kiksu-setin..:D (ja juu, levyä ei tästä taloudesta lähtenyt, mutta muutama viesti kyllä, joista saikin tosi hyviä nauruja sen päivän aikana.)
Kriss G

Posts: 1,492

#106 • • Kriss G Wir brauchen bass

uana, 27.7.2006 15:51:
---
Kriss G, 27.7.2006 15:43:

Niissä on maksut hoidettu ja julkastu virallisten tahojen kautta eli se on täysin sama ku myis jotain piraatti Britney Spears levyjä teksti-tv:n kautta.

---


eli tarkoitit siis etta polttaa sen miksauksen esin cdlle ja sen jalkeen lahettaa tolle omalla nimellan?

tuosta alkuperaisesta postauksesta se ei tullut ihan selvasti ilmi

aika hyva idea kylla ;)



Joo just niin. vähä sekava oli tosiaan toi eka postaus mutta pointti tuli nyt selväksi *joo*

--
DESTROY ALL HIPPIES

Avatar
#107 • • astaroth Guest
joo... no tulipahan ainakin opittua, ettei pidä olla näin sinisilmäinen
Anselmi

Posts: 2,578

#108 • • Anselmi And sell me

astaroth, 27.7.2006 16:29:
joo... no tulipahan ainakin opittua, ettei pidä olla näin sinisilmäinen


Joo tästä eteenpäin settiä jakoon vain jos pyytäjällä on yli sata skenepistettä*lmao*

--
sen pituinen se

Nega

Posts: 851

#109 • • Nega Mental, Progress
Mulle myös lähetelly sama tyyppi viestejä jo yli puoli vuotta.
Aivan samat tekstiviestittelyt, kuten Caron postauksessa..

Se lähetti mulle jonkun miksauksenkin postissa.
hmm.. mikä mahtoi olla dj-nimi, sitä en muista ja levyä en löydä.
Eka biisi oli miksattu yhteen ja loput oli miksaamattomia :D

Kerran olen lähettänyt postiennakolla ja sain massit tilille *nauru*
Avatar
#110 • • astaroth Guest

Anselmi, 27.7.2006 16:35:
Joo tästä eteenpäin settiä jakoon vain jos pyytäjällä on yli sata skenepistettä*lmao*


ei mun skenepisteillä saada ees katsoa noin isoihin ukkoihin :(
remotion

Posts: 5,283

#111 • • remotion nostatus guru
vai onko tarkoitus että tässä nyt kerätään jotain uutta aaltoa miksauksissa ilmaiseksi leviäviä biisejä vastaan teoston tms taholta. ja kohta on joka ikisen dj:n päät vadilla.
CM

Posts: 1,507

#112 • • Edited CM

Anselmi, 27.7.2006 16:04:
---
Ai jos ostaa läjän Britneyn levyjä ja tekee niistä BestOfBritneyShitMixVol1!11:sen ja jakaa
sitä tuhansille netissä. Niin se on laillista koska Britney & Co sai 35 ku ostit ne levyt joista kokoelman teit? *ding* Mä en tajuu sun pointtia.



Niin tähän vois vielä lisätä, että turha verrata Spearsiin klubbailuskeneä. Spearsin biisit promotaan radiossa suoraan, teki se mitä paskaa tahansa. Klubibiisit ei mee mihinkään tavallisen radion soittolistalle suoraan (harvoja tapauksia lukuunott, tai joissa taustalla on joku megaiso levy-yhtiö), joten miksei ILMAINEN promootio kelpais :)

edit:ajatus katkoo
Anselmi

Posts: 2,578

#113 • • Anselmi And sell me

CM, 27.7.2006 16:44:
---
Anselmi, 27.7.2006 16:04:
---
Ai jos ostaa läjän Britneyn levyjä ja tekee niistä BestOfBritneyShitMixVol1!11:sen ja jakaa
sitä tuhansille netissä. Niin se on laillista koska Britney & Co sai 35 ku ostit ne levyt joista kokoelman teit? *ding* Mä en tajuu sun pointtia.

---


Niin tähän vois vielä lisätä, että turha verrata Spearsiin klubbailuskeneä. Spearsin biisit promotaan radiossa suoraan, teki se mitä paskaa tahansa. Klubibiisit ei mee mihinkään tavallisen radion soittolistalle suoraan, joten miksei ILMAINEN promootio kelpais :)


Eiköhän lain silmissä jokainen laulu ole samanarvoinen. Vai kuka nämä asiat saa päättää? sinä? minä? mun mutsi?

--
sen pituinen se

Avatar
#114 • • astaroth Guest

Remotion, 27.7.2006 16:44:
vai onko tarkoitus että tässä nyt kerätään jotain uutta aaltoa miksauksissa ilmaiseksi leviäviä biisejä vastaan teoston tms taholta. ja kohta on joka ikisen dj:n päät vadilla.


ja teosto ottaisi alkuhiluja etukäteen takaisin myymällä miksaukset eteenpäin? :)
Anselmi

Posts: 2,578

#115 • • Anselmi And sell me

astaroth, 27.7.2006 16:49:
---
Remotion, 27.7.2006 16:44:
vai onko tarkoitus että tässä nyt kerätään jotain uutta aaltoa miksauksissa ilmaiseksi leviäviä biisejä vastaan teoston tms taholta. ja kohta on joka ikisen dj:n päät vadilla.

---

ja teosto ottaisi alkuhiluja etukäteen takaisin myymällä miksaukset eteenpäin? :)


Eiku ne etsii tietysti laittoman materiaalin ostajia että saadaan niidenkin päät
vadille. *lmao* Monta piraattikärpästä yhdellä iskulla*nauru*

--
sen pituinen se

CM

Posts: 1,507

#116 • • Edited CM

Anselmi, 27.7.2006 16:48:
---
Eiköhän lain silmissä jokainen laulu ole samanarvoinen. Vai kuka nämä asiat saa päättää? sinä? minä? mun mutsi?



Lain nimissä kyllä, mut se laki on vaan internjetin aikakaudella pahasti myöhässä suurista muutoksista ja varmaan melkosen hankala säätää edes sopivaksi. Loppupeleissä jos kaikki tehtäs lain mukaan, kärsis useimmat ug:mmat artistit melkoisesti. Jos laki kerran on aina oikeassa, niin miks muutamasta radiosoitosta tulevat tulot saa Jari Sillanpää tai se fucking Britney Spears eikä se kuka sen biisin oikeasti teki? Miks artisti ei saa rahaa biiseistä, jotka soi bileissä tai nettiradioissa joskus (neki soittoluparahat taitaa saada loppupeleis Britney Spears yms jossen ihan vääräs oo)? Aika paljon on säädettävää jos meinaa lain mukaan kaikki joskus toimia artistin kannalta parhaalla mahdollisella tavalla. Mun mielestä on parempi et ne biisit soi ilmasiks, ku et noi multimiljonäärit sais neki vähäiset rahat, joita ei oo edes ansainnu
Avatar
#118 • • Edited astaroth Guest

Anselmi, 27.7.2006 16:52:
Monta piraattikärpästä yhdellä iskulla*nauru*


yarrr, now we must bury teh treasurrrr and dig it up in seven yearrrrr!
UzU

Posts: 2,361

#119 • • UzU [33100]

as, 27.7.2006 14:33:
mul on ollut tylsä loma, vois laittaa numeron tänne ja odottaa viestiä ^_^ voisin vaik lähettää dvd-levyllisen bukkakejuttuja!



DVD-levyllinen bukkakea <3 Kai se on edes japanilaista. Muut on niin pliisuja.

ps. Kyllä Tampereelta tulee hienoja ihmisiä!