Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 625,591 views

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#1923 • • kuilu ja kummitus
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2009/08/943538

Kodittomiin kohdistuva väkivalta, kiusanteko ja nöyryyttäminen on lisääntynyt Yhdysvalloissa. Tuoreimpien tilastojen mukaan lähes 30 asunnotonta pahoinpideltiin kuoliaaksi viime vuonna.

Kodittomien tilannetta seuraavan National Coalition for Homeless -järjestön mukaan toistasataa väkivallantekoa eteni poliisitutkintaan, mutta suuri osa väkivaltatapauksista jää ilmoittamatta poliisille.

Väkivalta on samalla saanut yhä sairaalloisempia muotoja kun pahoinpitelyjä on ryhdytty kuvaamaan ja materiaalia levittämään internetissä. Internetin suositulle Youtube-sivustolle on ladattu aiheesta kymmeniätuhansia videoita. Kodittomien järjestön mukaan niitä oli heinäkuussa katsottavissa peräti 86 000 kappaletta.

Videoilla kuvataan pahoinpitelyiden lisäksi esimerkiksi kodittomien keskinäisiä tappeluita, joihin osanottajat on värvätty muutamalla dollarilla tai olutpullollisella. Vieressä naureskelevat nuoret lyövät myös usein vetoa tappelun voittajasta.

Pahoinpitelyihin syyllisiä ovat yleensä alle 25-vuotiaat valkoihoiset nuoret miehet, joiden mielestä kyseessä on silkka hauskanpito.



http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Marutei+Tsurunen+voi+nousta+varaministeriksi+Japanissa/1135248954215

Suomalinen mamu Japanin, joka on ehkä kaikkein "mokukriittisimpiä" maita maailmassa, hallitukseen?! =)

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1725662

Tällainen on Audi-miehen ihannenainen



http://ohjelmat.yle.fi/mot/taman_viikon_mot
http://ohjelmat.yle.fi/mot/taman_viikon_mot/kasikirjoitus

verojen_osuus_tuloista_2007.jpg

Ja lopuksi Kontiolahden uutisia!

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=10623:kontiolahdella-yritettiin-polttaa-auto&catid=2:kotimaa&Itemid=4

Mitä, mitä!? Joko on mamut vallanneet P-Karjalan? Kyllä!

1725542-tiedote.jpg

=D Kyläyhdistys siinä nousee Suomen perustuslain yläpuolelle!

kyläyhdistys: Kylttejä ei tule!


Ai tällasia?

image_09_05_010_apartheidsign.jpg

... kyläläisten on käännytettävä heidät pois


Toihan ainakin implisiittisesti velvoittaa kyläläiset "käännyttämiseen" huolimatta kunkin kyläläisen omasta mielipiteestä?

On sanottava lyhesti: Ei enää käytössä!


Ei helv... Mua ei kauheesti nappais jonkun kyläyhdistyksen määräykset siitä, mitä mä saan tai mitä mä en saa sanoa, tai miten se pitäis sanoa. MUT toki toi helpottaa sitä, joka tuntee jotain omatunnnon soimausta, on kahden vaiheilla, ja antaa selkeän toimintamallin, jonka voi itselleen rationaalisesti perustella.

Mut aikamoista, jos kyläyhdistys ottaa vallan tolla tavalla de facto. Siis peruu perustuslaillisia oikeuksia. Toki, jos tilanne on ollut niin kaoottinen, että näihin perustuslaillisiin oikeuksiin on kajottava, niin olisihan sitä nyt sitten julistettava jonkinlainen poikkeustila? Ja JOS se on kyläläisten asenne en block, niin onneksi olkoon, Kontioniemi, teillä otetaan ensi askelia tiellä kohti orkkis kommunismia, jossa siis päätäntävalta oli ensisijaisesti yhteisöillä, kommuuneilla, itsellään. Mitä sanoo asiasta Kontiolahden suuri poika Markku Pölönen? =D

Mitä jos, esittääkseni omaa kommunismin kritiikkiäni, se kyläyhdistys päättää, että kixua tai polccaa ei saa kuunnella julkisesti, varsinkaan ryhmissä? Tai kieltäisi aseet kylässä, tai se lukis tollases paperis varmaan "kokoontuminen asekonseptilla on kylän alueella kielletty, on vain sanottava lyhyesti: ei enää aseita,soo, soo!", eli käytännössä kieltäisi ase- ja metsästysseurat sun muut.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Umbala

Posts: 769

#1924 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

kuilun partaalla, 3.9.2009 12:38:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1725662

Tällainen on Audi-miehen ihannenainen


Mä en kyllä pysty enää käsittään, mikä tätä meidän yhteiskuntaa vaivaa.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1726368
Jos kaverilta kysytään minkälaisista naisista se pitää, hieman ehkä sovinistiselta haiskahtava vastaus voi johtaa duunin menetykseen on tää tilanne jo aika villi. *eikä*

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Claquesous

Posts: 3,206

#1925 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 3.9.2009 20:35:

Mä en kyllä pysty enää käsittään, mikä tätä meidän yhteiskuntaa vaivaa.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1726368
Jos kaverilta kysytään minkälaisista naisista se pitää, hieman ehkä sovinistiselta haiskahtava vastaus voi johtaa duunin menetykseen on tää tilanne jo aika villi. *eikä*



Mä taas pystyn hyvin käsittämään. Äijä meni laukoo tollasta naisille suunnatussa, olkoonkin medialle ja hallinnolle tarkoitettu erikoisjulkaisu kyseessä, aikakauslehdessä. Jätetään dirikan henkilökohtaiset mielipiteet sikseen, mutta lopulta uskon pot... ei kun eroamisen johtuneen siitä, että autokaupan imago sovinistipunaniskojen hallitsemasta alasta on vahva. Kiesi vain todensi osaltaan tämän imagon ja siksi hänet piti uhrata. Jotta muut autokauppiaat voivat pitää poikien klubinsa turvattuna kauheilta naisilta, eihän se yrityskulttuuri muutu, mutta kohu vähitellen unohtuu ja Audeja saadaan myydyksi. Myös naisille.

--
32. of December

Umbala

Posts: 769

#1926 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Claquesous, 3.9.2009 20:49:

Mä taas pystyn hyvin käsittämään. Äijä meni laukoo tollasta naisille suunnatussa, olkoonkin medialle ja hallinnolle tarkoitettu erikoisjulkaisu kyseessä, aikakauslehdessä. Jätetään dirikan henkilökohtaiset mielipiteet sikseen, mutta lopulta uskon pot... ei kun eroamisen johtuneen siitä, että autokaupan imago sovinistipunaniskojen hallitsemasta alasta on vahva. Kiesi vain todensi osaltaan tämän imagon ja siksi hänet piti uhrata. Jotta muut autokauppiaat voivat pitää poikien klubinsa turvattuna kauheilta naisilta, eihän se yrityskulttuuri muutu, mutta kohu vähitellen unohtuu ja Audeja saadaan myydyksi. Myös naisille.


Joo no siis tyhmän haastattelunhan se antoi, ja jollei tää ole Audilta laskelmoitu mainoskampanja niin eipä menä silläkään firmalla pr puolella kovin hyvin. Sitä mä en vaan käsitä miten noinkin viattomat komentit voi nykyään johtaa siihen, että jengi vetää herneen nenään ja päitä pitää saada vadille.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

wiwi

Posts: 1,575

#1927 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 3.9.2009 20:35:

Mä en kyllä pysty enää käsittään, mikä tätä meidän yhteiskuntaa vaivaa.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1726368
Jos kaverilta kysytään minkälaisista naisista se pitää, hieman ehkä sovinistiselta haiskahtava vastaus voi johtaa duunin menetykseen on tää tilanne jo aika villi. *eikä*


Tärkein pointti imo on julkisuus. Jos valtamedia ei olis tarttunut tohon (juttuhan julkaistiin alunperin rajatulle kohderyhmälle sunnatussa Annan painoksessa), koko haastattelu olisi jäänyt täysin merkityksettömäksi. On ihan sama mitä hra Kiesi (oonko ainoo jota toi nimi repeilyttää?) ajattelee naisista tai mitä suustaan päästää, ei se mediaakaan kiinnosta hevonvittuakaa, paitsi että - siitä saa polttoainetta koneistoon. Pitää rakentaa kohuja ja skandaaleita ja spektaakkeleita että saadaan ihmisten huomio kiinnitettyä. Mitä voimakkaampia tunteita saadaan herätettyä, sen parempi. Positiivisia tai negatiivisia, yhdentekevää.

Ja koska me eletään mielikuvayhteiskunnassa, jossa käsitykset asioista muodostetaan pitkälti median välittämän "tiedon" perusteella, tällainen negatiivinen julkisuus on kaikkea muuta kuin hyväksi Audille. Ei ne halua, että ihmiset Audin nähdessään kelaa sitä sovinistiäijää laukomassa totuuksia siitä, miten naisensa haluaa. On varmaan aika selvää, että miehen ammattitaidon kannalta se on yhdentekevää. Mutta imago ei ole yhdentekevä, todellakaan. Ja ihmiset oikeasti nielevät hämmentävän paljon siitä, mitä ja miten mediassa asiat esitetään. Kontekstistaan irrotetut, tarkoitushakuisesti käytetyt lauseet toimii vallan mainiosti - kuka sitä juttua vaivautuu lukemaan kun se on jo valmiiksi pureskeltu?

Aika sattumanvaraista on se, mistä asioista leivotaan skandaaleita. Mutta kyllä ne myy!

Kiesin mielipiteisiin mua ei kiinnosta ottaa kantaa. Tämä vaan ihan yleisen tason pohdintana.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

hallucinogen

Posts: 8,190

#1928 • • hallucinogen Edain

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

wiwi, 3.9.2009 21:28:
Ja koska me eletään mielikuvayhteiskunnassa, jossa käsitykset asioista muodostetaan pitkälti median välittämän "tiedon" perusteella, tällainen negatiivinen julkisuus on kaikkea muuta kuin hyväksi Audille. Ei ne halua, että ihmiset Audin nähdessään kelaa sitä sovinistiäijää laukomassa totuuksia siitä, miten naisensa haluaa. On varmaan aika selvää, että miehen ammattitaidon kannalta se on yhdentekevää. Mutta imago ei ole yhdentekevä, todellakaan. Ja ihmiset oikeasti nielevät hämmentävän paljon siitä, mitä ja miten mediassa asiat esitetään. Kontekstistaan irrotetut, tarkoitushakuisesti käytetyt lauseet toimii vallan mainiosti - kuka sitä juttua vaivautuu lukemaan kun se on jo valmiiksi pureskeltu?


Itse veikkaan, että kyseisellä kohulla ei ole mitään merkitystä Audin myynnille. Yritin pikaisesti etsiä jotakin tutkimusta Audin asiakkaista mutta huonoin tuloksin. Näin mutulla arvioituna ylivoimaisesti suurin osa Audin tärkeimmistä asiakkaista on keski-ikäisiä miehiä, joita kyseinen myyntijohtajan lausumiset eivät voisi vähempää kiinnostaa ja osaan lausunnoista ( tai kaikkiin) voivat täysin samaistua. Kuinkakohan moni tästä "skandaalista" herneensä nenään ottanut nainen tunnistaa audin logon kuukauden päästä? Ja kuinka moni mies joka on oikeasti harkinnut Audia vakavissaan seuraavaksi autokseen jättää kiesin ostamatta?

Ei Kiesin kaikki sanomiset niin kummallisia olleet, ehkä "epäkorrekteja" ääneen sanottuna.

--
pikku-*possu*

Claquesous

Posts: 3,206

#1929 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 3.9.2009 21:14:
Joo no siis tyhmän haastattelunhan se antoi, ja jollei tää ole Audilta laskelmoitu mainoskampanja niin eipä menä silläkään firmalla pr puolella kovin hyvin. Sitä mä en vaan käsitä miten noinkin viattomat komentit voi nykyään johtaa siihen, että jengi vetää herneen nenään ja päitä pitää saada vadille.



Mä en tiedä mitä sä pidät viattomina, mutta mä en pidä viattomina johtajatason urpon lausuntoja siitä, että naista voi verrata autoon, tai että naisen pitäisi pitää muotoja korostaakseen jotain seitsemän sentin korkoja. Mä näen rehellisesti Kiesin lausunnot vain kuvaavina siitä seksistisestä kulttuurista, joka vallitsee autokaupassa ja oikeastaan missä tahansa julkisen tai kaupallisen alan johtajatasolla. Kiesi oli uhrattava, jotta muut saunakaverit pystyivät pitää pallinsa ja mitä tärkeintä liksansa ja Kiesi mukautui tilanteeseen, jos halusi päästä takaisin autobisnekseen.

--
32. of December

Umbala

Posts: 769

#1931 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Claquesous, 4.9.2009 02:33:


Mä en tiedä mitä sä pidät viattomina, mutta mä en pidä viattomina johtajatason urpon lausuntoja siitä, että naista voi verrata autoon, tai että naisen pitäisi pitää muotoja korostaakseen jotain seitsemän sentin korkoja. Mä näen rehellisesti Kiesin lausunnot vain kuvaavina siitä seksistisestä kulttuurista, joka vallitsee autokaupassa ja oikeastaan missä tahansa julkisen tai kaupallisen alan johtajatasolla. Kiesi oli uhrattava, jotta muut saunakaverit pystyivät pitää pallinsa ja mitä tärkeintä liksansa ja Kiesi mukautui tilanteeseen, jos halusi päästä takaisin autobisnekseen.


Sä et oo tosissas, ethän?
Miks naista ei vois verrata autoon?
Tai miks joku ei sais saada säväreitä koroista, tai ylipäätään olla sitä mieltä että naiset näyttää paremmilta koroilla kun ilman? Ihme läppää heität.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

sapeli

Posts: 11,768

#1932 • • sapeli jokukukamikä?
Kyl nuo kommentit on mun mielestä aika pöyristyttäviä - mieshän selkeästi ei näe naisille muita rooleja kuin seksisymbolin ja kodinkoneen. Kyllä tuo vie pohjaa esim. tulevilta yhteistyömahdollisuuksilta joissa kyseinen pomo joutuu tekemisiin naisten kanssa, vaikkapa muiden (tai omankin!) firmojen naisjohtajien kanssa.

Sinänsä tätä on kuitenkin paisuteltu, koska kyse on vain yhden ihmisen mielipiteestä, joka ei edes välttämättä näy arjessa tai "tositilanteissa" millään tavalla, mutta jollei firma ota heti jyrkkää kantaa tuon suhteen, on siinä riski että hiljaisuus leimaa firman muutkin pomot samoin ajatteleviksi.

Tyhmyydestä sakotetaan.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

josbe

Posts: 1,982

#1933 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Suurimman osan ostopäätöksistä tekevät mies ja nainen yhdessä. Neuvottelu puolisoiden kesken on yleistä perinteisesti miehen dominoivissa hankinnoissa: esimerkiksi auton ostopäätöksen tekevät yhdessä n. 40 % tapauksista. (Wilska, Raija 2008.)
Avatar
#1934 • • Reivaaja Guest

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 4.9.2009 08:44:
Sä et oo tosissas, ethän?
Miks naista ei vois verrata autoon?
Tai miks joku ei sais saada säväreitä koroista, tai ylipäätään olla sitä mieltä että naiset näyttää paremmilta koroilla kun ilman? Ihme läppää heität.



LOL =D

Tääki on hyvä.


Umbala

Kuinkakohan moni tästä "skandaalista" herneensä nenään ottanut nainen tunnistaa audin logon kuukauden päästä? Ja kuinka moni mies joka on oikeasti harkinnut Audia vakavissaan seuraavaksi autokseen jättää kiesin ostamatta?



=D
mariq

Posts: 2,154

#1936 • • mariq

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 4.9.2009 08:44:
---
Claquesous, 4.9.2009 02:33:
Mä en tiedä mitä sä pidät viattomina, mutta mä en pidä viattomina johtajatason urpon lausuntoja siitä, että naista voi verrata autoon, tai että naisen pitäisi pitää muotoja korostaakseen jotain seitsemän sentin korkoja. Mä näen rehellisesti Kiesin lausunnot vain kuvaavina siitä seksistisestä kulttuurista, joka vallitsee autokaupassa ja oikeastaan missä tahansa julkisen tai kaupallisen alan johtajatasolla. Kiesi oli uhrattava, jotta muut saunakaverit pystyivät pitää pallinsa ja mitä tärkeintä liksansa ja Kiesi mukautui tilanteeseen, jos halusi päästä takaisin autobisnekseen.
---
Sä et oo tosissas, ethän?
Miks naista ei vois verrata autoon?
Tai miks joku ei sais saada säväreitä koroista, tai ylipäätään olla sitä mieltä että naiset näyttää paremmilta koroilla kun ilman? Ihme läppää heität.


Se, saako joku saada säväreitä esim. korkeista koroista vai ei, ei liity mitenkään siihen, onko kommentit siitä, että kaikkien naisten tulisi käyttää ko. korkeita korkoja, täysin imbesillejä vai ei.

Jos vaikka henkilön A mielestä Johanna Tukiainen on maailman seksikkäin nainen, ois silti tyhmää ja keskenkasvusta lähtee laukomaan, et kaikkien naisten pitäis näyttää johannatukiaisilta, koska "mun mielestä se näyttää hyvältä". *igor* Kyllä jokainen saa tykätä ihan mistä tykkää, mut ei muut ihmiset oo olemassa täyttääkseen näitä ihanteita.

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#1937 • • kuilu ja kummitus
No eiköhän se Kiesi saanu fudut siksi, että mokas. Ei siksi, mitä se sano. JOS mä kelaisin ihan pelkästään voittoja, ni tottakai mä haluan, et pomotasolla on sellasia ihmisiä, jotka osaa harkita, mitä ne sanoo ja missä ne sanoo. Tähän ei siis vaikuttais, vaikka mä itsekin olisin Kiesin kanssa naisista samaa mieltä. JOS pitäisin sen duunissa, ni kyl sitä joutuis koko ajan kelaamaan, et mitähän se seuraavaks menee möläyttämään.

Katsotaanpa puolen vuoden tai vuoden päästä. Veikkaan et Kiesi ei joudu tökäriin tai mäkkärin kassalle.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Epailija

Posts: 5,636

#1938 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

hallucinogen, 4.9.2009 02:01:
Itse veikkaan, että kyseisellä kohulla ei ole mitään merkitystä Audin myynnille.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/09/audi-miehen_kommentit_voivat_nakya_myynnissa_973080.html?origin=rss

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/09/945021

Yritin pikaisesti etsiä jotakin tutkimusta Audin asiakkaista mutta huonoin tuloksin. Näin mutulla arvioituna ylivoimaisesti suurin osa Audin tärkeimmistä asiakkaista on keski-ikäisiä miehiä, joita kyseinen myyntijohtajan lausumiset eivät voisi vähempää kiinnostaa ja osaan lausunnoista ( tai kaikkiin) voivat täysin samaistua.



Naisia Audin asiakaskunnasta oli keskimäärin noin kymmenesosa ja vain A3 mallin myynnissä oltiin viime vuonna lähellä 50-50 jakoa. Lähdettä en nyt tähän hätään muista, joku viime päivien lehtiartikkeleista.

Vaikutelma, jonka olen eri artikkeleista ja forum-keskusteluista saanut on, että aika moni miespuolinenkin Audisti on vetänyt herneet nenään Kiesin seksistisistä kommenteista. Audi kun on brändinä ollut monen mielessä haluttava vaihtoehto bemarille sen takia, että Audia ei mielletä samalla lailla kusipäänousukkaiden autoksi. Kiesin puheiden takia tämä osa Audin imagoa koki pahan kolauksen, eivätkä kohun myötä ilmi tulleet vanhat möläytykset yhtään parantaneet tilannetta.

Ja kuinka moni mies joka on oikeasti harkinnut Audia vakavissaan seuraavaksi autokseen jättää kiesin ostamatta?



Voi olla, että useampikin. Kilpailu tuossa luokassa on nimittäin aika kovaa ja merkkiin liitettävät mielikuvat voivat olla se ratkaiseva tekijä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#1939 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 3.9.2009 20:35:
Jos kaverilta kysytään minkälaisista naisista se pitää, hieman ehkä sovinistiselta haiskahtava vastaus voi johtaa duunin menetykseen on tää tilanne jo aika villi. *eikä*



No eihän tämä ole mikään uusi tilanne, jos muistelet miten Kanervalle kävi. Tilanne ei myöskään ole mitenkään ihmeellinen. Jos on näkyvässä ammatissa, johon kohdistuu tiettyjä odotuksia, pitää sanomisiaan ja tekemisiään harkita tarkasti.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Jusna666

Posts: 1,447

#1940 • • Jusna666 Diablo
Täytyypä ostaa seuraavaksi autoksi audi. Hmmh.. enää vaan sitten pitää valita a3:n ja a4:n väliltä.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille