Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 626,223 views

hallucinogen

Posts: 8,190

#1941 • • hallucinogen Edain

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Epailija, 4.9.2009 13:13:
Vaikutelma, jonka olen eri artikkeleista ja forum-keskusteluista saanut on, että aika moni miespuolinenkin Audisti on vetänyt herneet nenään Kiesin seksistisistä kommenteista. Audi kun on brändinä ollut monen mielessä haluttava vaihtoehto bemarille sen takia, että Audia ei mielletä samalla lailla kusipäänousukkaniden autoksi. Kiesin puheiden takia tämä osa Audin imagoa koki pahan kolauksen, eivätkä kohun myötä ilmi tulleet vanhat möläytykset yhtään parantaneet tilannetta.


Minulle taas tuli forum-keskusteluista semmoinen tunne, että audistit eivät merkkiään vaihda tämän johdosta ja jotkut olivat valmiita hankkimaan Audin Kiesin sanomisten takia. Ne miehet jotka olivat tuohtuneita ajoivat halvemmilla autoilla, silloin kun itse oman automerkkinsä ilmoittivat. Totuushan voi olla toinen, toi on se mielikuva mikä mulle on syntynyt.

--
pikku-*possu*

Avatar
#1942 • • Reivaaja Guest

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

hallucinogen, 4.9.2009 13:28:
Minulle taas tuli forum-keskusteluista semmoinen tunne, että audistit eivät merkkiään vaihda tämän johdosta ja jotkut olivat valmiita hankkimaan Audin Kiesin sanomisten takia. Ne miehet jotka olivat tuohtuneita ajoivat halvemmilla autoilla, silloin kun itse oman automerkkinsä ilmoittivat. Totuushan voi olla toinen, toi on se mielikuva mikä mulle on syntynyt.



Miehetmiehetmiehet.

TOSIMIES!
Avatar
#1943 • • Reivaaja Guest
Sanottakoot ny vielä.

Eiköhän ne Audin miehet saa ihan ite päättää ketä johtaa ja ketä ei. Tartte akkojen itkeä yrityksen johtamistaidoista. Luvut puhukoot puolestaan.

(Ja akoilla en nyt tarkoita naisia.)
Takyon

Posts: 2,945

#1944 • • Edited Takyon Möwkö

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Claquesous, 4.9.2009 02:33:
Mä en tiedä mitä sä pidät viattomina, mutta mä en pidä viattomina johtajatason urpon lausuntoja siitä, että naista voi verrata autoon..



Swiss Toni ^__^






(En nyt kyl löytäny niitä legendaarisimpia autoon vertailuja mut noista kyl käsittää idean ;)

Tää tuli vielä vastaan ja on ihan hyvää läppää aiheeseen liittyen:
http://www.metrolive.fi/blogit/eldictador/2009/09/02/mimmoinen-kiesi-sulla-on/2035/

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Umbala

Posts: 769

#1945 • • Edited Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

mariq, 4.9.2009 11:44:

Se, saako joku saada säväreitä esim. korkeista koroista vai ei, ei liity mitenkään siihen, onko kommentit siitä, että kaikkien naisten tulisi käyttää ko. korkeita korkoja, täysin imbesillejä vai ei.

Jos vaikka henkilön A mielestä Johanna Tukiainen on maailman seksikkäin nainen, ois silti tyhmää ja keskenkasvusta lähtee laukomaan, et kaikkien naisten pitäis näyttää johannatukiaisilta, koska "mun mielestä se näyttää hyvältä". *igor* Kyllä jokainen saa tykätä ihan mistä tykkää, mut ei muut ihmiset oo olemassa täyttääkseen näitä ihanteita.


Oliko Kiesi sitten sanonut, että kaikkien naisten tulisi korkoja käyttää siksi, että silloin he miellyttäisivät hänen silmäänsä paremmin, vai oliko kommentti, että kaikkien tulisi käyttää korkoja. Siinä on meinaan todella iso ero.

edit:
Korjataas.
TÄH? Jos mä koen, että kaikki naiset näyttää kauniimmilta kun heillä on päällään hanskat, koska se korostaa jokaisen omaa kauneutta tjms. Mä en saisi siitä sanoa, koska sä/muut naiset pahastuu siitä jolleivät osu kyseiseen standardiin. Uskomatonta läppää!

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Epailija

Posts: 5,636

#1946 • • Epailija Physicist, 2nd class.
No se korkokenkäkommentti tai autoon vertaaminen itsessään ovat ihan sivuseikkoja. Voinhan minäkin sanoa etsiväni naiselta samoja ominaisuuksia kuin autolta - eli vaikkapa luotettavuutta ja sitä että yhteinen taival taittuu miellyttävästi - eikä kukaan varmaan minua seksistiksi lähtisi syyttämään. Korkokengistäkin saa vapaasti tykätä tai olla tykkäämättä olematta seksisti. Nämä kommentit sen sijaan ovat "say wut?"-reaktion arvoisia:

"Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu, kuten pitämään miestä hyvänä ja olemaan haluttava."

"Kun nainen kieltäytyy silittämästä tai siivoamasta, voisi karrikoidusti sanoa, että suhde vetelee viimeisiään."

"Tämän vuoksi naiset pärjäävät usein huonommin myös johtaja-asemissa: he käyttävät tunteita vääränlaisissa tilanteissa, jolloin tunne menee usein järjen edelle."

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Umbala

Posts: 769

#1947 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Epailija, 4.9.2009 22:47:
No se korkokenkäkommentti tai autoon vertaaminen itsessään ovat ihan sivuseikkoja. Voinhan minäkin sanoa etsiväni naiselta samoja ominaisuuksia kuin autolta - eli vaikkapa luotettavuutta ja sitä että yhteinen taival taittuu miellyttävästi - eikä kukaan varmaan minua seksistiksi lähtisi syyttämään. Korkokengistäkin saa vapaasti tykätä tai olla tykkäämättä olematta seksisti. Nämä kommentit sen sijaan ovat "say wut?"-reaktion arvoisia:

"Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu, kuten pitämään miestä hyvänä ja olemaan haluttava."

"Kun nainen kieltäytyy silittämästä tai siivoamasta, voisi karrikoidusti sanoa, että suhde vetelee viimeisiään."

"Tämän vuoksi naiset pärjäävät usein huonommin myös johtaja-asemissa: he käyttävät tunteita vääränlaisissa tilanteissa, jolloin tunne menee usein järjen edelle."


Nojoo, onhan tossa kyllä jo sen verran tiukkaakin kommenttia, että ymmärrän kyllä sinänsä mistä niitä herneitä on nokitettavaks löytynyt. Noi auto/korkokenkä läpyskät kun ei vaan mun mielestäni ylittäs ees uutiskynnystä. Pitäiskin löytää tuo itse artikkeli, niin voisi tarkistaa pelastaako asiayhteys noissa tiukemmissa kommenteissa edes vähän. Meinaan tämä iltapäivälehti tyylinen "seka informaatio" ei aina anna ihan oikeaa kuvaa.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

ezzy

Posts: 8,060

#1948 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 3.9.2009 20:35:
---
kuilun partaalla, 3.9.2009 12:38:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1725662

Tällainen on Audi-miehen ihannenainen


---

Mä en kyllä pysty enää käsittään, mikä tätä meidän yhteiskuntaa vaivaa.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1726368
Jos kaverilta kysytään minkälaisista naisista se pitää, hieman ehkä sovinistiselta haiskahtava vastaus voi johtaa duunin menetykseen on tää tilanne jo aika villi. *eikä*



Odotan sitä, että joku joskus lukee vaikka Cosmopolitania ajatuksella(LOL) ja kaikkea paskaa mitä siellä syötetään naisille miehistä "faktana" jne *nauru* ja lähtee siitä sitten paisuttelemaan...

Cosmoa sentään tuntuu lukevan lähes lapsetkin, Annaa tuskin kukaan (muu kuin joku random hesarin toimittaja jolla oli tylsää).
Claquesous

Posts: 3,206

#1949 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 4.9.2009 08:44:
Sä et oo tosissas, ethän?
Miks naista ei vois verrata autoon?
Tai miks joku ei sais saada säväreitä koroista, tai ylipäätään olla sitä mieltä että naiset näyttää paremmilta koroilla kun ilman? Ihme läppää heität.



Ootsä muka taas sitä mieltä, että naisten vertaaminen autoihin, tai että seitsemän sentin korot vasta tekevät naisen ei ole seksististä?

--
32. of December

Umbala

Posts: 769

#1950 • • Edited Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Claquesous, 7.9.2009 01:10:


Ootsä muka taas sitä mieltä, että naisten vertaaminen autoihin, tai että seitsemän sentin korot vasta tekevät naisen ei ole seksististä?


Aika hienolla termillä paukautit, tiedätkös mitä se ylipäätään trakoittaa? Itse kun en tiennyt, joten piti käydä ihan tarkistamassa:
Wiki: Seksismillä (lat. sexus, engl. sex, sukupuoli) viitataan katsantokantaan, joka korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa sukupuolten eriarvoisuutta. Seksismillä tarkoitetaan kaikkea, mikä sisältää asiaankuulumatonta sukupuoleen liittyvää erottelua.

Elikkäs Naisten vertaaminen autoihin, ei seksismiä.
Tässä pitääkin sitten kysyä, mihin naisia sitten saa verrata? Saako verrata: Eläimiin, söpöihin eläimiin, taivaankappaleisiin, kukkiin, luonnonilmiöihin, vai onko hyvä käyttää ainoastaan joitain yleisesti hyväksyttyjä vertauskohtia? Itse vertauksella kun ei tainnut olla mitään väliä.
Tää korko kysymys onkin sitten hieman hankalempi, mutta mä en kyllä mitenkään nää sitä, että jonkun mielestä jokin naisten vaatekappale saa kaikki naiset näyttämään paremmilta, seksisminä.
Tai voi olla, että mulla ei toi seksismi termi siltikään ole ihan hanskassa, joten jos mä sanon, että naiset näyttää kivoilta minihameissa onko se seksismiä, koska mä en kuitenkaan halua nähdä miehiä samoissa minihameissa?

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

mariq

Posts: 2,154

#1951 • • mariq

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 4.9.2009 17:48:
---
Oliko Kiesi sitten sanonut, että kaikkien naisten tulisi korkoja käyttää siksi, että silloin he miellyttäisivät hänen silmäänsä paremmin, vai oliko kommentti, että kaikkien tulisi käyttää korkoja. Siinä on meinaan todella iso ero.

edit:
Korjataas.
TÄH? Jos mä koen, että kaikki naiset näyttää kauniimmilta kun heillä on päällään hanskat, koska se korostaa jokaisen omaa kauneutta tjms. Mä en saisi siitä sanoa, koska sä/muut naiset pahastuu siitä jolleivät osu kyseiseen standardiin. Uskomatonta läppää!


Otetaas vielä uudestaan.
Jokaisella ihmisellä on mielessään kauneusihanteita. Yks tykkää yhestä ja toinen toisesta, ei siinä ole mitään ihmeellistä eikä mitään vikaa. Mua ärsyttää vaan semmonen asenne, että 'kaikkien pitäis näyttää siltä miltä mikä on mun mielestä nättiä', mikä on must aikas kapeakatseista ja lapsellista.

Ja tollasia ihmisiähän on maailmansivu täys, eikä ne mihinkän nalkuttamalla häviä, mut on se aika surullista.

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Avatar
#1952 • • Reivaaja Guest

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 7.9.2009 08:13:
Aika hienolla termillä paukautit, tiedätkös mitä se ylipäätään trakoittaa? Itse kun en tiennyt, joten piti käydä ihan tarkistamassa:
Wiki: Seksismillä (lat. sexus, engl. sex, sukupuoli) viitataan katsantokantaan, joka korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa sukupuolten eriarvoisuutta. Seksismillä tarkoitetaan kaikkea, mikä sisältää asiaankuulumatonta sukupuoleen liittyvää erottelua.

Elikkäs Naisten vertaaminen autoihin, ei seksismiä.
Tässä pitääkin sitten kysyä, mihin naisia sitten saa verrata? Saako verrata: Eläimiin, söpöihin eläimiin, taivaankappaleisiin, kukkiin, luonnonilmiöihin, vai onko hyvä käyttää ainoastaan joitain yleisesti hyväksyttyjä vertauskohtia? Itse vertauksella kun ei tainnut olla mitään väliä.
Tää korko kysymys onkin sitten hieman hankalempi, mutta mä en kyllä mitenkään nää sitä, että jonkun mielestä jokin naisten vaatekappale saa kaikki naiset näyttämään paremmilta, seksisminä.
Tai voi olla, että mulla ei toi seksismi termi siltikään ole ihan hanskassa, joten jos mä sanon, että naiset näyttää kivoilta minihameissa onko se seksismiä, koska mä en kuitenkaan halua nähdä miehiä samoissa minihameissa?



Se on sun tulkintas. Musta se on seksismiä ja mä sentään oon tiennyt ton sanan merkityksen jo kauan ennen kuin wikiä edes oli olemassa. Mä sanon että toi on tarpeetonta sukupuolten erottelua, vaikkakinlievää sellaista, enkä itse - jos olisin nainen - siitä niin hermostuisi.
Claquesous

Posts: 3,206

#1953 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 7.9.2009 08:13:
Aika hienolla termillä paukautit, tiedätkös mitä se ylipäätään trakoittaa?



Joo.


Elikkäs Naisten vertaaminen autoihin, ei seksismiä.



Miten niin ei? Jos autokaupan dirikka vertailee naisia myymiinsä Audeihin, on se minun mielestä seksismiä.


Tässä pitääkin sitten kysyä, mihin naisia sitten saa verrata? Saako verrata: Eläimiin, söpöihin eläimiin, taivaankappaleisiin, kukkiin, luonnonilmiöihin, vai onko hyvä käyttää ainoastaan joitain yleisesti hyväksyttyjä vertauskohtia? Itse vertauksella kun ei tainnut olla mitään väliä.



Se, mitä sillä vertauksella haetaan, on kyllä kaikki merkitys. Samoin on tärkeää missä yhteydessä se vertaus kerrotaan.


Tää korko kysymys onkin sitten hieman hankalempi, mutta mä en kyllä mitenkään nää sitä, että jonkun mielestä jokin naisten vaatekappale saa kaikki naiset näyttämään paremmilta, seksisminä.



Se on sitä seksismiä, koska niputetaan naiset kaikki samaan isoon ryhmään unohtaen yksilö. Vieläpä miehen toimesta.


Tai voi olla, että mulla ei toi seksismi termi siltikään ole ihan hanskassa, joten jos mä sanon, että naiset näyttää kivoilta minihameissa onko se seksismiä, koska mä en kuitenkaan halua nähdä miehiä samoissa minihameissa?



Enpä tiedä. Voi olla, koska laitat naiset kaikki isoon ryhmään ja oon nähnyt monia miehiä, jotka näyttävät ihan hyviltä minihameissa.

--
32. of December

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#1954 • • kuilu ja kummitus

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 7.9.2009 08:13:
Wiki: Seksismillä (lat. sexus, engl. sex, sukupuoli) viitataan katsantokantaan, joka korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa sukupuolten eriarvoisuutta. Seksismillä tarkoitetaan kaikkea, mikä sisältää asiaankuulumatonta sukupuoleen liittyvää erottelua.

Elikkäs Naisten vertaaminen autoihin, ei seksismiä.


No onpas, se korostaa sukupuolten välisiä eroja ja eriarvoisuutta. JOS katsot kontekstia, niin siitä se käy ilmi. Kiesi ei vertaa naista autoon arvottaen, siis "nainen on parempi/huonompi kuin auto", vaan "nainen on kuin auto" (eli eloton objekti). Yhtälailla olisi seksismiä naisen sanoa, että "miehet ovat kuin autoja/eläimiä/ilmapalloja". Sä ehkä koet autot niin hienoina asioina ja lähes ihmistenveroisina, ettet ymmärrä, mistä se nihkee fiilis tossa tulee? Tai sitten vain olet itsekin seksisti, mutta et sitä tosiasiaksi hyväksy, ja siten seksistiset asenteesi eivät olekaan seksismiä, koska "et ole seksisti". Vrt rasistin vasta-argumenttiin "argumenttini ei voi olla rasistinen, koska en ole rasisti". =)

Kelaapa, jos joku nainen sanoisi "miehet ovat kuin apinoita". Eikö se olisi mielestäsi seksismiä?

Ja kuten Epailija totesikin se on sivulause itse päälauseen vieressä. Eikös sitä ole olemassa ihan tutkimus, että firmat, joissa on naisjohtaja, tekevät keskimäärin parempaa tulosta kuin muut, eli Kiesi puhui ihan silkkaa substantoitumatonta paskaakin.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Umbala

Posts: 769

#1955 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

kuilun partaalla, 7.9.2009 10:34:

No onpas, se korostaa sukupuolten välisiä eroja ja eriarvoisuutta.


Eihän, siinä verrataan naista autoon. Ei siinä mitään eriarvoisuutta korosteta. Kysymys kun tälläkertaa oli onko naisten vertaaminen autoihin seksismiä.

JOS katsot kontekstia, niin siitä se käy ilmi.


No siitä voidaan keskustella.


Kiesi ei vertaa naista autoon arvottaen, siis "nainen on parempi/huonompi kuin auto", vaan "nainen on kuin auto" (eli eloton objekti). Yhtälailla olisi seksismiä naisen sanoa, että "miehet ovat kuin autoja/eläimiä/ilmapalloja". Sä ehkä koet autot niin hienoina asioina ja lähes ihmistenveroisina, ettet ymmärrä, mistä se nihkee fiilis tossa tulee?


Eli sanotko sä että aina kun naista verrataan elottomaan objektiin on se seksismiä vai häh? Jos mä sanon, naiset on kuin taivaan tähdet, valaisevat elämääni, mutta silti aina käden ulottumattomissa. Onko tämäkin nyt sitten seksismiä?


Kelaapa, jos joku nainen sanoisi "miehet ovat kuin apinoita". Eikö se olisi mielestäsi seksismiä?


Ei ellei se sitten eriarvostaisi miehiä naisista. Vai onko se nyt niin, että aina kun puhutaan miehistä tai naisista joukkona on se seksismiä.

Umbala: Tiedätkö mitä on seksismi?

Claquesous, 7.9.2009 10:29:
Joo,
Jos autokaupan dirikka vertailee naisia myymiinsä Audeihin, on se minun mielestä seksismiä.


Mutta eihän tässä ole vielä täyttynyt yksikään seksismin tunnusmerkki, eli miesten ja naisten eriarvoistaminen.


Se on sitä seksismiä, koska niputetaan naiset kaikki samaan isoon ryhmään unohtaen yksilö. Vieläpä miehen toimesta.


Eli siis kaikkien naisten niputtaminen samaan ryhmään on seksismiä? Miksiköhän siitä ei tuolla Wikissä mainita, ainoastaan puhutaan tuosta eriarvoistamisesta. Vai onko se nyt niin, että jos sanotaan naisten tai miesten olevan jotain, se automaattisesti eriarvoistaa miehiä ja naisia?

Jos näin, on kyllä harvinaisen typerä termi tuo seksismi.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Umbala

Posts: 769

#1956 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

mariq, 7.9.2009 10:12:

Otetaas vielä uudestaan.
Jokaisella ihmisellä on mielessään kauneusihanteita. Yks tykkää yhestä ja toinen toisesta, ei siinä ole mitään ihmeellistä eikä mitään vikaa. Mua ärsyttää vaan semmonen asenne, että 'kaikkien pitäis näyttää siltä miltä mikä on mun mielestä nättiä', mikä on must aikas kapeakatseista ja lapsellista.

Ja tollasia ihmisiähän on maailmansivu täys, eikä ne mihinkän nalkuttamalla häviä, mut on se aika surullista.


Mä kyllä sinällään ymmärrän mitä sä tarkoitat, mutta jos tää Kiesi on sitä mieltä, että kaikki naiset on vaan 200% hotimpia korkokengissä, on hänellä asiasta mielestäni oikeus sanoa. Hän kun ei vaadi ketään käyttämään korkokenkiä. Siksi onkin mielestäni lapsellista, etteivät ihmiset osaa jättää kyseistä mielipidettä omaan arvoonsa, vaan aletaan meuhkaamaan siitä kuinka "väärä" kyseinen mielipide on. Tai ylipäätään siitä, että kyseinen mielipide on sanottu ääneen.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Avatar
#1957 • • Reivaaja Guest

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 7.9.2009 11:10:
Eli sanotko sä että aina kun naista verrataan elottomaan objektiin on se seksismiä vai häh? Jos mä sanon, naiset on kuin taivaan tähdet, valaisevat elämääni, mutta silti aina käden ulottumattomissa. Onko tämäkin nyt sitten seksismiä?

Jos sanot etä naisten pitää olla kuin taivaan tähdet. niin joo.

Vai onko se nyt niin, että aina kun puhutaan miehistä tai naisista joukkona on se seksismiä.


Jos se velvoittaa sukupuolia, niin joo.

Vai onko se nyt niin, että jos sanotaan naisten tai miesten olevan jotain, se automaattisesti eriarvoistaa miehiä ja naisia?


Jos se kaventaa miesten tai naisten valinnanvapautta yhteiskunnallisesti, niin joo.

Jos näin, on kyllä harvinaisen typerä termi tuo seksismi.


Ehkä susta.

Ihminen joka sokeasti uskoo sukupuolien eri rooleihin, on seksistinen.
Avatar
#1958 • • Reivaaja Guest

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 7.9.2009 11:21:
Mä kyllä sinällään ymmärrän mitä sä tarkoitat, mutta jos tää Kiesi on sitä mieltä, että kaikki naiset on vaan 200% hotimpia korkokengissä, on hänellä asiasta mielestäni oikeus sanoa. Hän kun ei vaadi ketään käyttämään korkokenkiä. Siksi onkin mielestäni lapsellista, etteivät ihmiset osaa jättää kyseistä mielipidettä omaan arvoonsa, vaan aletaan meuhkaamaan siitä kuinka "väärä" kyseinen mielipide on. Tai ylipäätään siitä, että kyseinen mielipide on sanottu ääneen.



Mix sä kietoudut noihin suht viattomiin mielipidekommentteihin? Ohitat ne jotka sen kohun aiheuttivat SUMMANA.

Kyllä kaikilla on yhtäläinen oikeus tuoda mielipiteensä julki.
Umbala

Posts: 769

#1959 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Reivaaja, 7.9.2009 11:28:
---
Umbala, 7.9.2009 11:21:
Mä kyllä sinällään ymmärrän mitä sä tarkoitat, mutta jos tää Kiesi on sitä mieltä, että kaikki naiset on vaan 200% hotimpia korkokengissä, on hänellä asiasta mielestäni oikeus sanoa. Hän kun ei vaadi ketään käyttämään korkokenkiä. Siksi onkin mielestäni lapsellista, etteivät ihmiset osaa jättää kyseistä mielipidettä omaan arvoonsa, vaan aletaan meuhkaamaan siitä kuinka "väärä" kyseinen mielipide on. Tai ylipäätään siitä, että kyseinen mielipide on sanottu ääneen.

---


Mix sä kietoudut noihin suht viattomiin mielipidekommentteihin?


Voiskohan sillä olla jotain tekemistä asian kanssa, että ne nyt vaan on mielipiteitä.


Ohitat ne jotka sen kohun aiheuttivat SUMMANA.

Kyllä kaikilla on yhtäläinen oikeus tuoda mielipiteensä julki.


Tuolla aikaisemmin Epailija toi esille muutamat kommentit, jotka auttoivat minuakin ymmärtämään kohun syntymistä. Tässä kuitenkin nyt vain keskusteltiin tuosta kyseisestä mielipiteestä, joten yllättäen kietoudun siihen, että kyseessä nyt on vain mielipide

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Avatar
#1960 • • Reivaaja Guest

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Umbala, 7.9.2009 11:46:
Tuolla aikaisemmin Epailija toi esille muutamat kommentit, jotka auttoivat minuakin ymmärtämään kohun syntymistä. Tässä kuitenkin nyt vain keskusteltiin tuosta kyseisestä mielipiteestä, joten yllättäen kietoudun siihen, että kyseessä nyt on vain mielipide



No jos keskustellaan sun ehdoilla, niin olen sitten samaa mieltä. Kohu oli turha. Jos huomioidaan muutkin kommentit, olen eri mieltä. Tai en nyt sit tiedä mitä mieltä sä ees olet ;)