Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 626,107 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1702 • • Edited Aziz Combat Fighter
Sääli ettei voi tarkemmin kertoa, mutta tänään tuli yövuorossa taas niin vitunmoinen rautaisannos monikulttuuria et meinas pää räjähtää.

Tuntuu, että yön taittuminen on jokin saatanan etninen puhdistus, kun kaduilla ei näy kun arabeja ja somaleja, ja meno sen mukaista.

Argh.

Täällä voi kuka tahansa hokea mitävaan siitä miten kaikki on ihan kivasti, mutta mä istun tuolla kameroiden ääressä yöt kattomassa, millasta se touhu on oikeasti. Nuoko meidät työvoimapulalta pelastaa ja ryhtyy ihan juuri huippuosaamaan? Ei ihan siltä näytä.

Toisaalta, tälle nauroin jo ääneen: 4026382.jpg :D
Jone

Posts: 8,258

#1703 • • Edited Jone Archibald Haddock

Valtakunnanperkele, 16.4.2009 08:32:
Täällä voi kuka tahansa hokea mitävaan siitä miten kaikki on ihan kivasti, mutta mä istun tuolla kameroiden ääressä yöt kattomassa, millasta se touhu on oikeasti. Nuoko meidät työvoimapulalta pelastaa ja ryhtyy ihan juuri huippuosaamaan? Ei ihan siltä näytä.



Kiitos sinulle, oi etulinjamme urhea sotilas. Saanko pukea sinut tuoksuviin kukkiin ja tarjota vaatimattoman riistaliha-aterian? Tämän haluan tehdä vaatimattomana korvauksena siitä että kerrot meille maan matosille objektiivisen ja laaja-alaisen näkemyksesi, osoitat meille ne demonit jotka meitä uhkaavat ja vieläpä puolustat meitä heitä vastaan.

Sarkasmi sikseen.

Oletko tullut miettineeksi yhtään sitä että öisin valvontakameroiden toimittamaa kuvaa katsoen ei välttämättä yleisesti ottaen saa sitä parasta mahdollisista kontaktia potentiaalisimpiin tulevaisuuden huippuosaajiin? Täällä Keravalla arkiöisin liikkuu ulkona jotakuinkin sataprosenttisesti valkoihoisia evankelisluterilaisia suomalaisia. Harvat niistä näyttää siltä että niiltä kannattaisi paljon odottaa vastaisuudessakaan ja niinpä mä en paljon jaksa tuolla yössä niiden kanssa liikkua - meillä ei vaan ole juuri mitään yhteistä keskenämme vaikka kuinka ollaan samalta paikkakunnalta, saman uskontokunnan edustajia ja ihonvärikin on sama. Näetkö mihin olen menossa tämän kanssa?

Sun pitäis Ana ottaa lomaa vähän ja hengittää ilmaa. Mä en oikeasti usko että maassamme vallitsee ihan sellainen tilanne jonka selkeästi todellisuudeksi koet vaan enemmän uskon siihen, että sä koet se todellisuudeksi koska yöstä toiseen katselet yhdellä lasisilmällä mahdollisesti joystickillä ohjaillen tunnelista alaspäin kurjuuteen. Kai sitä nyt vähemmästäkin menee mieli matalaksi ja oma todellisuus värittyy mustanpuhuvaksi kuin itse ne yön Timot, jotka pitäisi kotiinsa lähettää.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1704 • • Edited Aziz Combat Fighter

Jone, 16.4.2009 09:02:
Oletko tullut miettineeksi yhtään sitä että öisin valvontakameroiden toimittamaa kuvaa katsoen ei välttämättä yleisesti ottaen saa sitä parasta mahdollisista kontaktia potentiaalisimpiin tulevaisuuden huippuosaajiin?



Hahahaha joo, ehkä joskus tullut mieleen, että tämän porukan maahanmuuttoko mulle ja muille on myyty huippuosaamisen ja muiden jo parodiaksi kääntyneiden termien avulla?

Täällä Keravalla arkiöisin liikkuu ulkona jotakuinkin sataprosenttisesti valkoihoisia evankelisluterialaisia suomalaisia.



No se ei yllätä.

Harvat niistä näyttää siltä että niiltä kannattaisi paljon odottaa vastaisuudessakaan ja niinpä mä en paljon jaksa tuolla yössä niiden kanssa liikkua - meillä ei vaan ole juuri mitään yhteistä keskenämme vaikka kuinka ollaan samalta paikkakunnalta, saman uskontokunnan edustajia ja ihonvärikin on sama. Näetkö mihin olen menossa tämän kanssa?



Pikkuhiljaa. Koska meillä on omasta takaa paskasakkia, niin on ihan sama, muuttaako sitä maahan kymmeniä tuhansia vuositasolla afrikasta ja lähi-idästä.

Sun pitäis Ana ottaa lomaa vähän ja hengittää ilmaa. Mä en oikeasti usko että maassamme vallitsee ihan sellainen tilanne jonka selkeästi todellisuudeksi koet vaan enemmän uskon siihen, että sä koet se todellisuudeksi koska yöstä toiseen katselet yhdellä lasisilmällä mahdollisesti joystickillä ohjaillen tunnelista alaspäin kurjuuteen. Kai sitä nyt vähemmästäkin menee mieli matalaksi ja oma todellisuus värittyy mustanpuhuvaksi kuin itse ne yön Timot, jotka pitäisi kotiinsa lähettää.



No, sanotaan näin, että minun käsitykseni monikulttuurin reaalitodellisuudesta on todennäköisesti paljon lähempänä totuutta kuin sinun, joka et sitä joudu joka yö katselemaan. En tosiaan usko, että kyse on mistään perspektiivivirheestä, koska minä katselen helsingin elämän todellisuutta ydinkeskustassa työkseni. En minä kyttää siellä erikseen mamuja, vaan kaikkia. Jostain syystä ne perseilijät vaan tuppaavat olemaan suorastaan ällistyttävän usein niitä maahanmuuttajia.

Sinä asut ja vietät aikaa siellä keravalla muiden suomalaisten kanssa, joilla on toki varmasti omatkin ongelmansa. Tietty sä nyt tähän väliin kerrot että vietät paljonkin aikaa helsingin yöelämässä, mutta missä sinä sitä vietät? Ravintoloissa ja hetken taksijonossa. Jalkauduppa pariksi kuukaudeksi esim. steissin ja kampin ympäristöön ajalle 18-06 joka yö, niin jutellaan sitten lisää. Kirjaa havaintosi.

Arvaas muuten ns mututuntumalta (no pun intended) miten jakaantuu meillä toimenpiteen kohteiden etniset prosentit? Noin niinku fiilispohjalta?

Voin antaa osviittaa. Merkittävimmät yksittäiset ryhmät ovat A) päihdeongelmaiset B) maahanmuuttajat C) päihdeongelmaiset maahanmuuttajat.

Ryhmissä B ja C on omalla urallani tullut vastaan 80% ihmisiä, jotka ovat muuttaneet suomeen turvapaikan tai vastaavan verukkeella, ja 20% itänaapurin pikkukrimmejä.

Kertooko tämä jotain todellisuudesta, vai minun asenteistani? Entä se tosiasia, että touhu on ihan samanlaista joka helvetin paikassa, ja kuka tahansa leipänsä turvallisuustyöstä kenttätasolla kotiin kantava vahvistaa saman havainnon pk-seudulla?
Jone

Posts: 8,258

#1705 • • Edited Jone Archibald Haddock

Valtakunnanperkele, 16.4.2009 09:17:
Pikkuhiljaa. Koska meillä on omasta takaa paskasakkia, niin on ihan sama, muuttaako sitä maahan kymmeniä tuhansia vuositasolla afrikasta ja lähi-idästä.



Voi elämän kevät. Onko tämä tosiaan sun tulkintasi siitä mitä hain takaa vai ootko vaan väsynyt, koska olet ollut yön töissä?

Valtakunnanperkele, 16.4.2009 09:17:
No, sanotaan näin, että minun käsitykseni monikulttuurin reaalitodellisuudesta on todennäköisesti paljon lähempänä totuutta kuin sinun, joka et sitä joudu joka yö katselemaan. En tosiaan usko, että kyse on mistään perspektiivivirheestä, koska minä katselen helsingin elämän todellisuutta ydinkeskustassa työkseni. En minä kyttää siellä erikseen mamuja, vaan kaikkia. Jostain syystä ne perseilijät vaan tuppaavat olemaan suorastaan ällistyttävän usein niitä maahanmuuttajia.

Sinä asut ja vietät aikaa siellä keravalla muiden suomalaisten kanssa, joilla on toki varmasti omatkin ongelmansa. Tietty sä nyt tähän väliin kerrot että vietät paljonkin aikaa helsingin yöelämässä, mutta missä sinä sitä vietät? Ravintoloissa ja hetken taksijonossa. Jalkauduppa pariksi kuukaudeksi esim. steissin ja kampin ympäristöön ajalle 18-06 joka yö, niin jutellaan sitten lisää. Kirjaa havaintosi.



Sä olet siis sitä mieltä, että tämä maa elää öisin 18-06 Kampin aukiolla ja että niin ajatteleminen ei ole suppeaa? Oletko tosiaan myös sitä mieltä, että multikulttuurin todellisuudesta saa muodostettua realistisimman kuvan hakeutumalla istumaan sinne keskelle lootusasentoon tänä ajankohtana? Jos vastaus molempiin kysymyksiin on kyllä, niin me tuhlataan molemmat aikaamme juuri nyt.

En mä muuten olis sanonut viettäväni paljon aikaa Helsingin yöelämässä, koska en vietä. Enkä vietä aikaa paljon yöelämässä ylipäätään enää, koska mä saan elämääni paljon positiivisempia kokemuksia päivisin. Öisin mä nukun niinkuin suurin osa muustakin normaalista kansasta. Vimeksi kun olen viettänyt Helsingissä yöllä aikaa kävelin Kuudennelta linjalta Pasilan asemalle torstain ja perjantain välisenä aamuyönä aika monen legendaarisesti hattumaisen mestan kautta. Rauhallista oli; ei mamuja, ei suomalaisia, ei stevareita, ei kyttiä, ei rosmoja, ei häiriköitä - vain viluinen mies ja tupakka.


Valtakunnanperkele, 16.4.2009 09:17:
Arvaas muuten ns mututuntumalta (no pun intended) miten jakaantuu meillä toimenpiteen kohteiden etniset prosentit? Noin niinku fiilispohjalta?



Saanko mä tässä vaiheessa esittää muutaman kysymyksen ennen kuin vastaan ja jättää noi osviitat sikseen?

Okei, kiitti.

- Millä alueella? Jossain tietyssä ostoskeskuksessa? Stadin keskustassa? Pk-seudulla? E-Suomessa? Koko Suomessa?
- Mikä lafka? Securitas? FPS? Turvatiimi? Jokerivaihtoehto: joku muu, mikä? Kaikkien näistä tilastot yhteensä? Poliisin tilastot?
- Päivällä? Yöllä? Kaikkiaan?

Kaikki noista asioista vaikuttavat vastaukseen kuten itsekin ihan hyvin tiedät ja alan ammattilaisena osaisit varmasti kysyä vielä 40 kappaletta lisäkysymyksiä, joita mä en osaa.

Jos "osviittaa" osio sisälsi vastauksen kysymykseesi, niin sit et varmaan halunnut oikeasti kysyä multa mitään tai keskustella ylipäätään. Koska keskustelupalstalla ollaan, niin oletan että haluat ja siksi oletan myöskin ettei sisältänyt.
Avatar
#1706 • • REivaaja Guest
kuvareplyjä jee. ei muuten ollut vielä fasisteja keksittykkään :) Kutsutaan sitä sitten vaikka typeryydeksi.
ceasar.gif
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#1707 • • Edited kuilu ja kummitus

Kelju K. Kojootti: 1) Kaikki vitun ryöstelevät kemalit pitää karkottaa maasta
2) ????
3) Profit


LOL

Tolta kieltämättä vähän tuntuu.

Otinki Anan, tai laitetaan nyt VP, =) pois noresta, erään ulkopuolisen mielipiteen innoittamana, ja mitä näkyykään! =) Hyvä, hyvä!

VP: http://www.halla-aho.com/.../maahanmuuttopolitiikan_hahmottelua_osa1.html
http://www.halla-aho.com/.../maahanmuuttopolitiikan_hahmottelua_osa2.html


=D Olin kyl noi "hahmottelut" huomannu ajat sitte. MUT ne on aika kaukana mistään poliittisesta linjauksesta.

Osa 1 = erittäin monimutkainen maahanmuuttajien luokitteluesitys, taksonomia, tulee ihan mieleen wanhat rotuopit. Vähän laajempi esitys sille, miksi "mamu" ilmaus on kuin onkin halveksiva. Mutta toki sellainen selventäisi dialogia, tosin "moku-kriitikoiden" omaan retoriikkaan tämä jaottelu ei ole vielä uponnut.

Osa 2 = pakolaisuuden lyttäys, ja tässä osassa luvataan seuraavaan osaan se tärkeä, integrointi politiikka, mutta ei näy eikä kuulu, olen siis sitä odotellut...

Humanitaarinen maahanmuutto on siis maahanmuuttoa, jota perustellaan humanitaarisin syin, eli siis pakolaiset, joilla on jokin hätä. Myös Salman Rushdien pakolaisstatus on humanitaarisin perustein asetettu, mikäs siinä on sitten väärin? En oikein mitään muuta perustetta keksi millekään inhimilliselle toiminnalle, kuin humanitaarinen, joten koko kappale on silkkaa retoriikkaa ja sen kääntelyä, ei avaamista. Halla-aho myöskin sekoittaa pakolaispolitiikan ja kehitysavun, ja argumetoi jopa amattitaitoista maahanmuuttoa vastaan! =D

Jussi Halla-aho: Jos Suomi imee "humanitaarisia" väyliä pitkin kehitysmaiden osaavinta väestöä, se sabotoi kyseisten maiden kehitysmahdollisuuksia.


Hän ei myöskään ymmärrä, että ellei yhdelläkään suomalaisella ole intressejä ottaa pakolaisia, heitä ei siellä olisi. Intressejä on niin monenlaisia.

Ja kuten totesin, olisi kiva kuulla, mitä halla-aholaiset ovat mieltä KAIKESTA MUUSTA politiikasta, sillä siirtolaispolitiikka on pienen pieni osa koko politiikkasta.

VP: * Pakolaispaikka tulee myöntää ainoastaan henkilökohtaista vainoa pakeneville geneven sopimuksen perusteella.


Olen eri mieltä, tai sitten on hyväksyttävä se henkilökohtaiseksi vainoksi, että on jonkin vainotun ryhmän jäsen. Geneven sopimus on IMO liian epämääräinen. IMO sotaa tai absoluuttista köyhyyttä, nälkäkuolemaa, pakenevat ovat oikeutettuja pakolaisstatukseen, vaikka heitä ei henk koht nimeltä vainottaisikaan. Tällä perusteella ei olisi irronnut Suomen sotalapsillekaan paikkaa Ruotsista, tai tuolla periaatteella siis Neuvostoliittoon Suomesta palautettuja loikkareita kohdeltiinkin aivan oikein, se ei ollutkaan Neuvostoliiton nuoleskelua? Tai huomenna afgaaninainen ei saa turvapaikkaa Suomesta, vaikka olisi eilen nähnyt talibanien kivittävän ystävänsä kuoliaaksi? Geneven sopimuksen ilmaisua tulee selkeyttää.

Onko siis se, että kuuluu johonkin vainottuun vähemmistöön "henkilökohtainen" vaino? IMO on, koska se kohdistuu myös yksilöön, ja individualismia kannattavana valtiona emme voi hylätä yksilöä vain siksi, että häntä ei ole erikseen nimetty vainottavaksi.

Perusteettomat pakolaiset (ns. turvapaikkashoppailijat) tulee käännyttää rajalta


Samaa mieltä, tai siis emme ole vielä valmiita ihmissukuna rajattomaan maailmaan, sanotaan nyt noin, tai jos kaikki muutkin maat avaavat rajansa, ni sitte. Veikkaan et pakolaisten määrä vähenis Suomessa!

Maahan saapunut pakolainen pitää velvoittaa hankkimaan itselleen kunnollinen kielitaito määräajassa


Hmmm, siis tarkoitatko, että pakolaisen tulee itse hakeutua tällaiseen, vai tulisiko yhteiskunnan järjestää tämä opetus? Itse (ja perustuslaki, ks myöhemmin) olen jälkimmäisen kannalla.

Tulisiko pakolaisen opetella suomea, ruotsia vai saamea?

Etkä tähän laittanut mitään sanktiota, mitä siitä seuraa, jos ei saa hankituksi kielitaitoa? Ja pidetään mielessä, että pakolaisen status on todettu validiksi, eli tätä ei voi takaisinkaan lähettää.

Maahan saapuneen pakolaisen tulee hankkia itselleen joko työ- tai opiskelupaikka määräajassa ellei näiden hankkimattomuuteen ole erittäin hyvää perustetta (vanhuus, vammaisuus, ylivoimainen este)


Tämä, kuten edellinenkin kohta, taas sotii Suomen perustuslakia vastaan (ks myöh), eli eriarvoistaa ihmisiä. Perustuslain mukaan jokaisella ihmisellä tulee olla samat oikeudet ja velvollisuudet. Etkä tähänkään laittanut mitään sanktiota, mitä siitä seuraa, jos ei saa hankituksi duunipaikkaa? Ja pidetään mielessä, että pakolaisen status on tässä todettu validiksi, eli tätä ei voi takaisinkaan lähettää.

Rikoksiin syyllistyneet pakolaiset tulee karkottaa maasta välittömästi


Jälleen, jos pakolaisstatus on verifioitu, häntä ei voi palauttaa kotimaahansa sen henk koht vaaran takia. Kaikki muut "mamut" toki tulee laittaa kotimatkalle.

Kaikenlainen pakolaisten erityisasemaan nostaminen ja uskonnollisiin vaatimuksiin taipuminen pitää lopettaa kantaväestön rasismia kasvattavana ja pakolaisten eriyttämistä ylläpitävänä toimintana


Eli pitääkö Suomen luopua uskonnonvapaudesta? Toki uskonnonvapaus on silloin tällöin ristiriidassa jonkin toisen perusoikeuden kanssa, ja nämä tuleekin pohtia tapauskohtaisesti.

Maahantulijoiden vuosittainen määrä pitää rajoittaa kohtuulliseen määrään


Samaa mieltä, ks perustelut aiemmin. =)

Alaikäiseksi ilmoittautuvan on pystyttävä todistamaan ikänsä, mikäli tämä ei dokumenttien avulla onnistu on alaikäiseksi ilmoittautuvan suostuttava iän määrittelyyn tarkoitetun testin läpikäymiseen


Kuka testin maksaa? Kuka sen järjestää? Tässä taas uusi keino tehdä rahaa pakolaisuudella. =( Mutta ymmärrän ja hyväksyn siis teesisi.

Pakolaisista on perustettava EU-alueen rekisteri, jotta voidaan varmistua siitä, ettei pakolaiseksi ilmoittautunut nauti jo jonkin toisen maan pakolaispaikkaa ja sosiaaliturvaa.


Hmmm, rekisterille ehkä, mut toi jälkimmäinen on selkee keissi. Eli kikkailijat kuriin, niin "mamut" kuin suomalaisetkin syyhkyt. Tämä myöskin lisää byrokratiaa ja sitä kautta menoja.

Pakolaispolitiikkaa on tehtävä lähtökohtaisesti hyväntekeväisyyden nimissä tinkimättä liikaa Suomen hyvinvoinnista ja siihen liittyvistä suorista ja epäsuorista kustannuksista on tehtävä julkisia, jotta ihmiset tietävät minkäverran tähän käytetään rahaa. Pakolaistoiminnalle on varattava selkeästi oma rahansa budjetista, eikä kulunkeja saa piilottaa muihin menoeriin todellisten kustannusten piilottelemiseksi


Samaa mieltä. Kaiken kaikkiaan hallinnon ja poliittisen toiminnan tulisi olla läpinäkyvää. =)

Pakolaispolitiikan ja työn perusteella tapahtuvan maahanmuuton sekoittaminen keskenään on selkeästi erotettava. Työn perusteella maahan muuttavien kohdalla on syytä soveltaa kevyempää prosessia.


Ekasta kohdasta samaa mieltä. Tokasta en. Vai miten erotat pakolaisen tyoperäisestä muuttajasta? JOS jälkimmäisen ryhmän maahantuloa helpotetaan, niin kai ne kaikki sanovat, että töihin ovat tulossa, jopa nekin, jotka eivät niin kelaa.

Ulkomailta tuotavan aviopuolison on oltava täysi-ikäinen, ja hänen on saavuttava samaan aikaan tai vähintään rajatun määräajan sisällä pakolaisen maahansaapumisesta


No tähän otan kantaa, kun kuulen sen "määräajan" pituuden. Täysi-ikäisyydelle jees.

Perheenyhdistäminen suoritetaan siihen suuntaan, missä vanhemmat ovat


Eli jos lasta ei oteta pakolaiseksi yksin, piste, ellei tämä ole orpo, huolimatta lähtömaan tilanteesta?

Perheenyhdistämisissä on noudatettava suppeaa mallia, eli ainoastaan ydinperheen lähisukulaiset kuten isät, äidit ja lapset yhdistetään tarvittaessa. Serkut ja kumminkaimat eivät kuulu perheenyhdistämisen piiriin, joten perheenyhdistämisten "ketjuttaminen" ei ole enää mahdollista


Samaa mieltä.

Sukulaisuus on tarvittaessa todistettava geenitestein


Ohoh, ymmärrän tuon, mistä siis tuo kumpuaa, mut jälleen, kuka testit tekee ja kuka ne maksaa? Noi geenitestit on ihan tun kalliita.

Käytät ilmaisua "tarvittaessa", millainen on tilanne, jossa sitä ei tarvita, eli jossa sukulaisuus on selvää?

Lomamatkailu kotimaahan purkaa välittömästi oleskeluluvan ja pakolaispaikan


=? Eli jos tulet Suomeen, ei ole enää mitään asiaa kotimaahan? Tämä siis on lauseesi implikaatio, en väitä, että olisit tuota mieltä, vaan kysyn sitä. Et siis tuossa erittele pakolaisia, käsittääkseni muillakin voi olla oleskelulupa, kuin pakolaisilla, esim opiskelijoilla? Tais olla lapsus.

Niistä kulttuureista saapuvien joiden kulttuuriin kuuluvat mm. tyttöjen ympärileikkaukset tulee osoittaa, ettei suomessa syntyneitä lapsia lähetetä kotimaahansa "tapoja oppimaan" tai ympärileikattavaksi. Tämä on helppo toteuttaa esim. kouluterveydenhuollon keinoin.


Tarkoitatko siis, että muslimitytöt tulisi tarkistaa koulussa määräajoin huolimatta heidän maallistumisensa asteesta? Tulisiko Suomen juutalaispojatkin tarkastaa kouluterveydenhuollossa? Entä suomalaiset, jotka ovat kääntyneet muslimeiksi, tulisiko heidän lapsensa myös tarkastaa? Itse vastustan silpomista yleensä.

Itse olet sanonut, että "tukkapölly" on hyväksyttävä kasvatusmetodi, mutta se on Suomen laissa kielletty. Care for comment?

Kansalaisuus tulee myöntää palkinnoksi onnistuneesta integraatiosta, eikä esim. kielitaitokokeessa anneta myönnytyksiä tai joustoja "kulttuurisyistä".


Kuka määrittelee "onnistuneen" integraation? Mä näen tossa niin monta mahdollisuutta kiertää ja kaartaa ja korruptoitua.

Sun aiemmin esittelemäs malli johtaa assimiloitumiseen, ei integraatioon. Integraatioon kuuluvat myös moskeijat ja uimavuorot, mutta vastustat niitä kuitenkin?

* Perheenyhdistämisen tai aviopuolison tuomiseksi on osoitettava taloudelliset kyvyt näiden ylläpidosta huolehtimiseen ja tietty varallisuustaso
Jälleen, asetat ihmiset eriarvoiseen asemaan. Tulisiko suomalisen, joka harkitsee jälkeläisiä, jotenkin todistaa, että kykenee heidät elättämään?
* Sosiaalituissa karenssiaika, jonka aikana maahan saapunut saa vain minimimäärän sosiaalitukea, ja se on sitoutettava kielen- ja ammatinopiskeluun


Nämäkin, kuten muutama aiempikin teesisi, asettaisi ihmiset eri asemaan yhteiskunnassa, eli olisi eräänlaista nationalistista eriarvoistamista, joka taas on perustuslakimme vastaista. Suomen perustuslaissa todetaan:

Suomen perustuslaki, 6 §: Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
---
9 §: Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa.
---
Ulkomaalaista ei saa karkottaa, luovuttaa tai palauttaa, jos häntä tämän vuoksi uhkaa kuolemanrangaistus, kidutus tai muu ihmisarvoa loukkaava kohtelu.
---
11 §: Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.
---
16 §: Jokaisella on oikeus maksuttomaan perusopetukseen. Oppivelvollisuudesta säädetään lailla.

Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle yhtäläinen mahdollisuus saada kykyjensä ja erityisten tarpeidensa mukaisesti myös muuta kuin perusopetusta sekä kehittää itseään varattomuuden sitä estämättä.
---
17 §: Saamelaisilla alkuperäiskansana sekä romaneilla ja muilla ryhmillä on oikeus ylläpitää ja kehittää omaa kieltään ja kulttuuriaan.
---
19 §: Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.


Eli aika moni sun ehdotuksista on ristiriidassa ainakin perustuslain hengen kanssa, koska ne asettavat ihmiset eriarvoiseen asemaan alkuperän ja uskonnon perusteella. Se, että myös eri uskonnot asettavat itse asioita arvojärjestykseen ei ole peruste itselle toimia perustuslain vastaisesti, mutta mikäli uskonnon harjoittaminen on ristiriidassa perustuslain kanssa, esim tyttöjen silpomiset, siihen on puututtava. Vaadit perustuslain vastaisia asioita, aivan kuten jotkut uskonnolliset ryhittymätkin.

Ja Ana, nuo siis ovat SINUN teesejäsi? Vai ovatko nuo yleisemmin hyväksyttyjä "moku-kriittisten" teesejä? Kun tässä peräänkuulutin "moku-kriitikoiden" yleistä ohjelmanjulistusta, kun tässäkin on oikein äänestys ohjeita annettu. Toki jos olet siinä asemassa liikkeessänne, että voit puhua heidän äänellään, ni sitten otan nuo teesisi yleisempinä poliittisina linjanvetoina. Perunasta vuollen: voinko nyt sanoa yleisemmässä kritiikissäni, että "moku-kriitikot" haluavat noita asioita, jotka laitoit esille?

Ja miten kommentoit Ana näitä "moku-kriittisten" lausuntoja:

Eino P. Keravalta: Nämä ovat historiallisia hetkiä! Koko homma on vasta alussa. Kansa on vasta hiljalleen heräämässä siitä petollisesta horroksesta, mihin sen luikurit ja moraalittomat päättäjät ovat sen valheillaan, sensuurillaan ja näytösoikeudenkäynneillään saattaneet!

Halla-aho tulee kuin myrsky, kuin tuulispää. Hän on kuin ukkonen ja säkenöitään hän lennättää halki taivaankaaren. Hän on rautanyrkkimme, hän herättää kansamme unesta! Ja suuret ovat joukot, jotka hänen nimissään ovat kokoontuva. Ja auroista taotaan jälleen miekkoja, sananvapauden, ihmisoikeuden, demokratian miekkoja!


Oletko Einon kanssa samaa mieltä?

Hyvänä todisteena on nykyinen Halla-ahon ahdinko. Salaisissa vaaleissa tuntematon systeemin kriitikko oli 13. ääniharava koko maassa. Kun taas pitää allekirjoittaa valitsijayhdistyksen kortin omalla nimellä - ihmiset yksinkertaisesti pelkäävät. Sellaiseen henkiseen tilaan Suomi on päästetty, on kasvanut iso sukupolvi ORJIA, jotka ovat omaksuneet sisäsensuuria oikein hyvin. Pelon ilmapiiri on käsin kosketeltavissa tääsä "vapaassa" maassa.


Oletko sinä sitä mieltä, että Halla-ahon kannatajakorttien vähyys johtuu pelosta? Kuinka suuresta määrästä kortteja on siinä kysymys?

JOS tuonkaltaiset saavat pistää oman portaalin pystyyn, niin mikseivät suomalaiset somalit? Tuo juuri on sitä toivomaasi integraatiota, mutta naurat sille? JOS nauroit sille Halla-ahon linkille, niin samoin on Halliksella linkit omien opponenttiensa sivustoille omalla Scripta sivullaan. MUT veikkaan, et Halla-aho tai Mäki-Ketelä maksaa tosta linkistä rahaa, ja somalit saa siitä rahaa. =DDD

Kiitos kuitenkin Ana, että jaksoit laittaa noinkin selkeästi siirtolaisteesisi esille, vaikka ne olivatkin tuttuja historian eri "moku-kriittisistä" liikkeistä. Nyt olisikin kiva kuulla/nähdä samanlainen erittely muusta politiikastanne, ettei jää vain yhden asian liikkeeksi, kuten on käynyt Euroopassa veljespuoluellenne.Ei kiirettä, eduskuntavaalitaistoon on matkaa. ;)

Ja Ana, jos lähdet todennäköisyyksien tielle, ni mulla on todennäköisemmin parempi kuva siirtolaisuuden todellisuudesta Euroopassa ku sulla.

Käytät myös ilmausta "omasta takaa oleva paskasakki", keitä he ovat?

Loppuun poimintoja muista medioista:

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/139803.shtml

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Takapuolen+puristelu+ravintolassa+oli+kunnianloukkaus/1135245151301

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/04/lontoon_poliisia_epaillaan_jalleen_vakivallasta_g20-mielenosoituksessa_679950.html



http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200904169422338_ul.shtml

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Taloudellinen+tutkimuslaitos+Suomi+tarvitsee+lis%C3%A4%C3%A4+maahanmuuttajia/1135245155588

http://www.hs.fi/nyt/artikkeli/1135245066230/

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Thaimaan+protestijohtajat+syytteeseen+Thaksinista+pid%C3%A4tysm%C3%A4%C3%A4r%C3%A4ys/1135245156869

Näin etenee "demokratia" Taikuissa...

http://www.yle.fi/uutiset/alueelliset_uutiset/paakaupunkiseutu/2009/04/poliisi_tyhjensi_koulun_hakunilassa_681200.html

www.tuomioja.org/ (on muuten huomattavasti rationaalisempaa maahanmuuttokritiikkiä tässä blogissa kuin kaikissa "moku-kriittisissä" yhteensä)

Erkki Tuomioja: Yhdysvalloissa elää alle 5 % maailman ihmisistä, mutta sen vankiloissa istuu lähes neljännes maailman kaikista vangeista. Vankeja maassa on 756 jokaista 100 000 asukasta kohden, mikä on jo reilusti enemmän kuin kakkossijaa luvullaan 632 pitävällä Venäjällä. Muita kärkimaita, joskin jo selvästi pienemmin luvuin, ovat mm. Kuuba, Rwanda ja Kazakstan. Maailman keskiluku on noin 150 vankia 100 000 asukasta kohden ja EU-maista sen ylittävät selvästi vain Viro ja Puola. Suomen luku on 64.

Lisälukuja: 20 % amerikkalaisvangeista kertoo joutuneensa seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi vankilassa, kuudesosa kärsii mielenterveysongelmista. Mielenterveysongelmista kärsiviä on neljä kertaa enemmän vankiloissa kuin sairaaloissa. Yksi 31:sta aikuisesta on joko vankilassa tai ehdonalaisuudessa. Joka kolmas musta mies istuu elämänsä aikana myös vankilassa. Useat osavaltiot eväävät entisiltä vangeilta äänioikeuden, eli 2 % amerikkalaisesta aikuisväestöstä ja peräti 14 % mustista miehistä on tästä syystä vailla kansalaisoikeuksia. Huumausainerikokset ovat suurin syy tuomioihin.


Toi äänioikeuden menetys on aika käsittämätön juttu. Miten voi palata yhteiskuntaan, jonka jäsen ei ole?

Jo nämä luvut ja niiden taakse kätkeytyvä todellisuus vankilaoloista, samoin kuin edelleen käytössä oleva kuolemanrangaistus, ovat amerikkalaisten iso häpeä ja asia, joka kalvaa heidän ihmisoikeuspuheittensa uskottavuutta. Guantanamon sulkeminen on Obamalta oikea teko, mutta Amerikan Gulagin purkaminen on vielä edessä. Tilanne ei aina ole ollut tällainen: vankiluvut ovat noin kaksi ja puolikertaistuneet vuoden 1985 jälkeen, eli suurin piirtein samoista ajoista, kun amerikkalaisten vaurastuminen alkoi keskittyä vain rikkaimmalle kymmenennekselle väestöstä.


Vankiloita rakennetaan USAssa enemmän kuin kouluja. Se on parempi bisnes.

Työperäiset maahanmuuttaat ovat parempi bisnes, kuin köyhät pakolaiset. Tämä on ainoa "ei-humanitaarinen" syy, minkä keksin maahanmuuton puolesta.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Avatar
#1708 • • Edited .................... Guest
Maahanmuuttajia tulee vuosittain enemmän ja enemmän lisää. Hahaa!! Siinä teille stressattavaa vitun apinat! Käyttäkää vaa aivonystyröitänne sen asian kelaamiseen (ja pakosta asian hyväksymiseen) ja itkekää tänne foorumille kuinka naapuriin muutti neekeriperhe!. Vittu ett mä oon iloinen, vahingoniloinen. Toivottavasti ana pakolaiset teettää sulle niin vittumaista duunia ja niin paljon, että saat burn outin ja rupeet skiniksi!. Mä oon saanu nauraa niin monta sivua tätä keskustelua, ett sääliksihän teitä käy. Ku ei ne asiat kuule keskustelemalla muutu, eikä teistä ykskään pysty millään muullakaan tavalla faktoja muuttamaan =). Mä vaan venaan, että joku tulee kirjoittaa tänne "nyt eilen pakolaisporukka ryösti mut"... Hah! Sitä odotellessa.... Älkää antako mun häiritä..... jatkakaa.... Niin ja kärsikää noista pakolaisista. Ja ostakaa elämä.
Avatar
#1709 • • REivaaja Guest

...................., 16.4.2009 14:08:
Maahanmuuttajia tulee vuosittain enemmän ja enemmän lisää. Hahaa!! Siinä teille stressattavaa vitun apinat! Käyttäkää vaa aivonystyröitänne sen asian kelaamiseen (ja pakosta asian hyväksymiseen) ja itkekää tänne foorumille kuinka naapuriin muutti neekeriperhe!. Vittu ett mä oon iloinen, vahingoniloinen. Toivottavasti ana pakolaiset teettää sulle niin vittumaista duunia ja niin paljon, että saat burn outin ja rupeet skiniksi!. Mä oon saanu nauraa niin monta sivua tätä keskustelua, ett sääliksihän teitä käy. Ku ei ne asiat kuule keskustelemalla muutu, eikä teistä ykskään pysty millään muullakaan tavalla faktoja muuttamaan =). Mä vaan venaan, että joku tulee kirjoittaa tänne "nyt eilen pakolaisporukka ryösti mut"... Hah! Sitä odotellessa.... Älkää antako mun häiritä..... jatkakaa.... Niin ja kärsikää noista pakolaisista. Ja ostakaa elämä.



Nii just. Kelatkaa!
Kelju K. Kojootti

Posts: 7

#1710 • • Edited Kelju K. Kojootti
Joku perussuomalaisten linja on oksettavaa vihanlietsontaa ja kansan pahoinvoinnin hyväksikäyttöä. Yhtä pellejä ovat nämä idealisti-vasuri-mitkäikinä puppelipojat jotka varmaan aukaisisivat kaikki rajat ja päästäisivät kaikki mahdolliset loiset tänne.

Tämä ei perustu ihonväriin eikä mihinkään muuhunkaan ulkoiseen tai kulttuuriseen seikkaan, vaan siihen, että nämä rmaahanmuuttajat eivät kunnioita sen maan lakeja, joka heidät vastaanottaa ja vielä maksaa turvallisen elämisen. On myös oksettavaa, että näitä tyyppejä vielä valtion toimesta paapotaan.

Rehelliset työtätekevät maahanmuuttajat ovat mielestäni täysin tervetulleita, olivat vaikka oransseja ihonväriltään. Sitäpaitsi monikulttuurisuus on rikkaus, on mukavaa, että on paljon erillaisia ihmisiä esim. katukuvassa. Sitäpaitsi suomalaiset on täyspellejä.
Avatar
#1712 • • .................... Guest

Valtakunnanperkele, 16.4.2009 08:32:
Tuntuu, että yön taittuminen on jokin saatanan etninen puhdistus, kun kaduilla ei näy kun arabeja ja somaleja, ja meno sen mukaista.

Argh.



Kyllä sä voit kertoa tarkemminkin, että mitä tapahtui? Mitä tekivät? MILLÄ TAVALLA RIKKOIVAT LAKIA? Mitä muuta SINÄ teit asialle kuin tuijotit kamerasta ja haukuitte työkaveris kanssa nekruiksi? Voit varmasti ton verran vastata, et oo kumminkaan ku vartija etkä mikään vitun salainen agentti. Eli, kuinka nämä hengailijat (ja hengaaminenhan on meidän kaikkien oikeus) rikkoivat lakia ja mitä sinä teit asian eteen?

Sitä paitsi kyllä siellä kaduilla näkee muitakin ku somaleita ja arabeja, oli sitten yö tai päivä. Sä vaan kiinnität ainoastaan niihin huomiota, koska pelkäät niitä niin vitusti.

Ps. Onks toi sit sitä sun "epärasistista"- kritisointia? Noh, mut mua kiinnostaa eniten toi yllä oleva esittämäni kysymys. Haluun vaan tietää, että mitä ne yön pakolaiset tekivät, jota tekevät vain pakolaiset? Ja kuinka rikkoivat lakia. Niin ja mitä sinä (munaton paskahousu) teit asian eteen.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1713 • • Edited Aziz Combat Fighter

pistepistepiste, 16.4.2009 14:08:
Maahanmuuttajia tulee vuosittain enemmän ja enemmän lisää. Hahaa!! Siinä teille stressattavaa vitun apinat! Käyttäkää vaa aivonystyröitänne sen asian kelaamiseen (ja pakosta asian hyväksymiseen) ja itkekää tänne foorumille kuinka naapuriin muutti neekeriperhe!. Vittu ett mä oon iloinen, vahingoniloinen. Toivottavasti ana pakolaiset teettää sulle niin vittumaista duunia ja niin paljon, että saat burn outin ja rupeet skiniksi!. Mä oon saanu nauraa niin monta sivua tätä keskustelua, ett sääliksihän teitä käy. Ku ei ne asiat kuule keskustelemalla muutu, eikä teistä ykskään pysty millään muullakaan tavalla faktoja muuttamaan =). Mä vaan venaan, että joku tulee kirjoittaa tänne "nyt eilen pakolaisporukka ryösti mut"... Hah! Sitä odotellessa.... Älkää antako mun häiritä..... jatkakaa.... Niin ja kärsikää noista pakolaisista. Ja ostakaa elämä.



...

nyt veti vähän sanattomaks.

Onks tää nyt sitä kehittävää dialogia islamin ja lännen välillä?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1714 • • Edited Aziz Combat Fighter

pistepistepiste, 16.4.2009 18:57:
Kyllä sä voit kertoa tarkemminkin, että mitä tapahtui? Mitä tekivät? MILLÄ TAVALLA RIKKOIVAT LAKIA? Mitä muuta SINÄ teit asialle kuin tuijotit kamerasta ja haukuitte työkaveris kanssa nekruiksi? Voit varmasti ton verran vastata, et oo kumminkaan ku vartija etkä mikään vitun salainen agentti. Eli, kuinka nämä hengailijat (ja hengaaminenhan on meidän kaikkien oikeus) rikkoivat lakia ja mitä sinä teit asian eteen?



No, itsekin väitit olevasi turvallisuusalalla, niin tiedät varmaan että toimenpiteitä ja työtehtävien yksityiskohtien kertomista rajoittaa vaitiolovelvollisuus.


Sitä paitsi kyllä siellä kaduilla näkee muitakin ku somaleita ja arabeja, oli sitten yö tai päivä. Sä vaan kiinnität ainoastaan niihin huomiota, koska pelkäät niitä niin vitusti.



Ai, okei.


Ps. Onks toi sit sitä sun "epärasistista"- kritisointia? Noh, mut mua kiinnostaa eniten toi yllä oleva esittämäni kysymys. Haluun vaan tietää, että mitä ne yön pakolaiset tekivät, jota tekevät vain pakolaiset? Ja kuinka rikkoivat lakia. Niin ja mitä sinä (munaton paskahousu) teit asian eteen.



No, sanotaan että ainakin hommia riitti. Sen tarkemmin en voi asiaa julkisella foorumilla vatvoa. Ja miten se on rasistista todeta, että yöllä kaduilla maleksivasta epämääräisesti porukasta valtaosa oli arabeja ja somaleja? Näin se vaan oli. Ei se ole kenenkään rodusta kiinni.

Kyse on varmaan ennemminkin syrjäytymisestä ja toimettomuudesta, joka sitten johtaa siihen, että yöt vietetään kaduilla vaihtoehtoisia toimeentulomalleja harjoittamassa.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1715 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 16.4.2009 09:40:
Sä olet siis sitä mieltä, että tämä maa elää öisin 18-06 Kampin aukiolla ja että niin ajatteleminen ei ole suppeaa? Oletko tosiaan myös sitä mieltä, että multikulttuurin todellisuudesta saa muodostettua realistisimman kuvan hakeutumalla istumaan sinne keskelle lootusasentoon tänä ajankohtana? Jos vastaus molempiin kysymyksiin on kyllä, niin me tuhlataan molemmat aikaamme juuri nyt.



En minä sano, että se on koko totuus - väitän vaan, että se on lähimpänä tosielämän keskiarvoa kuin Keravan öiset meiningit. Asiassa on tietty monta puolta. Tota nurjaa puolta vaan harvempi näkee, joten on helppo teeskennellä, ettei sitä ole olemassa.
turquoise

Posts: 732

#1716 • • Edited turquoise e-ra2co
Menin tänään kirjaston kahvilaan, ostin teen ja juustosämpylän (herkkuani) ja hiivin kauimmaiseen ikkunapöytään muonieni kanssa. Viereisessä pöydässä istu joku kiinalaisen näkönen, kolmissakymmenissäoleva nainen. Katoin vaa, et jahas, mitkähän ihme riisisafkat sillä on siinä edessään Tupperware-astiassa ja puraisin sämpylääni. Kaks sekuntia niin alkaa kauhee kailotus jotain nasaali/kurkkuäänteistä kieltä kyseisen naisen suunnasta. Sitä jatkuu tovi, joten vilkasen sivulle. Tää nainen puhuu kauheen kovaan ääneen sen handsfreehin - kirjastossa - ja tunnen, kuinka muitakin ympärillä olevia ihmisiä alkaa ärsyttään. No mut ei sekään vielä riitä, riisi on niin hyvää että on pakko syödä ja huutaa samaan aikaan luuriin suu täynnä safkaa! Oon aina vihannu, ku joku puhuu ruoka suussa sössöttäen, mut siihen vielä toi ympäristö ja joku mandariinikiina niin ärh. Tota jatku siis koko se aika ku mä olin siinä, n. 15 min *tirsk*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1717 • • Aziz Combat Fighter

kuilun partaalla, 16.4.2009 12:59:
Humanitaarinen maahanmuutto on siis maahanmuuttoa, jota perustellaan humanitaarisin syin, eli siis pakolaiset, joilla on jokin hätä. Myös Salman Rushdien pakolaisstatus on humanitaarisin perustein asetettu, mikäs siinä on sitten väärin?



Salman Rushdie pakenee nimenomaan henkilökohtaista vainoa, ei kotimaansa ylipäänsä kurjia oloja. Siinä mielessä Salman Rushdie on nimenomaan ns. oikea pakolainen, jolle tuleekin myöntää turvapaikka.


Olen eri mieltä, tai sitten on hyväksyttävä se henkilökohtaiseksi vainoksi, että on jonkin vainotun ryhmän jäsen.



Sehän hyväksytään. Poliittinen toisinajattelija, joka kuuluu vainottuun poliittiseen ryhmään kokee siis henkilökohtaista vainoa. Se, että kuuluu Siad Barren upseereihin ja islamistimilitantit ajavat ahtaalle taas ei imho ihan riitä osoittamaan henkilökohtaista tai ryhmävainoa.

Geneven sopimus on IMO liian epämääräinen. IMO sotaa tai absoluuttista köyhyyttä, nälkäkuolemaa, pakenevat ovat oikeutettuja pakolaisstatukseen, vaikka heitä ei henk koht nimeltä vainottaisikaan.



No, tuo käytännössä linjaa pakolaisstatukseen oikeutetuksi lähes jokaisen kynnelle kykenevän. Se on ongelma, koska jokaiselle ei kuitenkaan realistisesti voida myöntää pakolaispaikkaa.

Tällä perusteella ei olisi irronnut Suomen sotalapsillekaan paikkaa Ruotsista, tai tuolla periaatteella siis Neuvostoliittoon Suomesta palautettuja loikkareita kohdeltiinkin aivan oikein, se ei ollutkaan Neuvostoliiton nuoleskelua?



Suomalaiset sotalapset kutsuttiin ruotsiin, josta ne palasivat Suomeen. Sotalapsivertaus olisi paljon osuvampi jos täältä olisi ruotsiin marssinut sotalapsina parikymppisiä miehiä ilman aikomustakaan palata takaisin kotiin.

Tai huomenna afgaaninainen ei saa turvapaikkaa Suomesta, vaikka olisi eilen nähnyt talibanien kivittävän ystävänsä kuoliaaksi?



Entä jos se kivittäjä hakee turvapaikkaa? Molemmilla on samat kriteerit turvapaikanhaulle; kotimaiden sota ja epävakaat olot. Periaatteessa siis molemmat paikat pitäisi myöntää - vai miten erotellaan se vainoa kokeva afgaaninainen siitä kivittäjämilitantista?

Geneven sopimuksen ilmaisua tulee selkeyttää.



Mjaa, ehkä sen tulkinnasta olisi syytä tehdä jonkinlainen selkeä, yleiseurooppalainen linja.


Onko siis se, että kuuluu johonkin vainottuun vähemmistöön "henkilökohtainen" vaino? IMO on, koska se kohdistuu myös yksilöön, ja individualismia kannattavana valtiona emme voi hylätä yksilöä vain siksi, että häntä ei ole erikseen nimetty vainottavaksi.



Selvä, hyväksyn tämän, mutta miten tämä vähemmistö määritellään? Entä jos vähemmistö vainoaa enemmistöä?


Hmmm, siis tarkoitatko, että pakolaisen tulee itse hakeutua tällaiseen, vai tulisiko yhteiskunnan järjestää tämä opetus? Itse (ja perustuslaki, ks myöhemmin) olen jälkimmäisen kannalla.



Valtion tulee tukea mahdollisuuksia opiskeluun.


Tulisiko pakolaisen opetella suomea, ruotsia vai saamea?



Suomea tietenkin. Sitä kieltä täällä pääasiassa käytetään.


Etkä tähän laittanut mitään sanktiota, mitä siitä seuraa, jos ei saa hankituksi kielitaitoa? Ja pidetään mielessä, että pakolaisen status on todettu validiksi, eli tätä ei voi takaisinkaan lähettää.



Lähtökohtaisesti tuossahan on se ajatus, että sanktio on kotimaahan palautus. Ongelmallista tässä on tosin se, että jos pakolaisstatus on legitiimi, on maahan palauttaminen kohtuutonta. Sen sijaan jos pakolaisten määrä kasvaa liian suureksi, on maahan palauttamatta jättäminen sekin kohtuutonta, se on vain kohtuutonta eri taholle. Näitä sanktioita ei tarvitse miettiä kovin tarkkaan, jos onnistutaan pitämään tulijoiden määrä kantokykyä vastaavana. Tiukempia integraatioepäonnistumisen sanktioita on pakko miettiä, jos tulijoita on se 10.000-50.000 vuositasolla tai enemmän.


Tämä, kuten edellinenkin kohta, taas sotii Suomen perustuslakia vastaan (ks myöh), eli eriarvoistaa ihmisiä. Perustuslain mukaan jokaisella ihmisellä tulee olla samat oikeudet ja velvollisuudet. Etkä tähänkään laittanut mitään sanktiota, mitä siitä seuraa, jos ei saa hankituksi duunipaikkaa? Ja pidetään mielessä, että pakolaisen status on tässä todettu validiksi, eli tätä ei voi takaisinkaan lähettää.



Perustuslaki erottelee suomalaiset ulkomaan kansalaisista. Eihän ulkomaan kansalainen saa täällä äänestääkään, vaikka se on perustuslaissa turvattu oikeus.


Jälleen, jos pakolaisstatus on verifioitu, häntä ei voi palauttaa kotimaahansa sen henk koht vaaran takia. Kaikki muut "mamut" toki tulee laittaa kotimatkalle.



Tarpeeksi törkeiden rikosten kohdalla ja riittävän rikollisen toiminnan kohdalla minun mielestäni yhteiskunnan turvallisuus ajaa sen maahanmuuttajan turvallisuuden ohi. On kyettävä tunnustamaan se tosiasia, että jos pakolainen ei isäntäyhteiskunnassaan muuta tee kuin rikoksia ja aiheuta riesaa, hänet on pystyttävä palauttamaan vaikka keskelle Bagdadia. Tämä pelote sisältänee myös aika hyvän deterenssivaikutuksen.

Tässä mielessä rankkaan toistuviin rikoksiin syyllistyvien pakolaisten turvallisuuden alemmalle tasolle kuin yhteiskunnan (eli kyseisen rikollisen uhrien turvallisuuden).


Eli pitääkö Suomen luopua uskonnonvapaudesta? Toki uskonnonvapaus on silloin tällöin ristiriidassa jonkin toisen perusoikeuden kanssa, ja nämä tuleekin pohtia tapauskohtaisesti.



Uskontoa saa harjoittaa ihan vapaasti, mutta uskonnon nimissä on turha vaatia erivapauksia yhteiskunnassa. Ei täällä kukaan muukaan vaadi uskontoperusteisia erivapauksia muihin verrattuna, miksi tulijoiden kohdalla pitäisi poiketa käytännöstä?


Hmmm, rekisterille ehkä, mut toi jälkimmäinen on selkee keissi. Eli kikkailijat kuriin, niin "mamut" kuin suomalaisetkin syyhkyt. Tämä myöskin lisää byrokratiaa ja sitä kautta menoja.



Suomalaisen syyhkyn on tosin hirveän paljon vaikeampi hankkia itselleen väärään henkilötodistusta kuin ilman papereita maahan saapuvan maahanmuuttajan, jolle SPR kirjoittaa väliaikaisen henkkarin jota vastaan poliisilta voi hakea muukalaispassin ja vaikkapa henkilökortin. Saman tempun voi toistaa sitten vaikka ruotsissa eri nimellä ja bling, kahden maan sosiaalituet juoksee. Tästä on esimerkkejä.


Ekasta kohdasta samaa mieltä. Tokasta en. Vai miten erotat pakolaisen tyoperäisestä muuttajasta?



...työperäisen ei ano turvapaikkaa? Työperäinen hakee työlupaa- ja viisumia, ja työperäisellä on työpaikka tänne saapuessaan valmiina?


JOS jälkimmäisen ryhmän maahantuloa helpotetaan, niin kai ne kaikki sanovat, että töihin ovat tulossa, jopa nekin, jotka eivät niin kelaa.



No, tuohon pitää asettaa työnantajan sitouttaminen. On pystyttävä osoittamaan, että maahankutsujalla on tarjota maahantulijalle töitä ja toimitettava ministeriöön vaikka puolen vuoden palkkakuitit. Käytännössä helppo ratkaista ja siitä voi tehdä työlään prosessin väärentää. Ei käytännössä ongelma.


No tähän otan kantaa, kun kuulen sen "määräajan" pituuden. Täysi-ikäisyydelle jees.



Se on määrittelykysymys, vaikka puolisen vuotta.


Eli jos lasta ei oteta pakolaiseksi yksin, piste, ellei tämä ole orpo, huolimatta lähtömaan tilanteesta?



Lapsi voidaan ottaa pakolaiseksi, mutta vanhempien suojeluntarve harkitaan erikseen eikä perheenyhdistämisestä saa tulla maahantulon automaatiota. Koska se on sitä nyt, niin tänne lähetetään vuositasolla satoja alaikäisiä yksin tekemään turvapaikkahakemuksia, koska lapselle moinen myönnetään varsin helposti.


Ohoh, ymmärrän tuon, mistä siis tuo kumpuaa, mut jälleen, kuka testit tekee ja kuka ne maksaa? Noi geenitestit on ihan tun kalliita.



No, kalliimmaaksi tulee ottaa maahan viisi elättiä valheellisin perustein kuin tehdä geenitestit.

Koko pakolaistoiminta on lähtökohtaisesti saatanan kallista, ei ne geenitestit sitä budjettia paljoa hetkauta. Geenitesteillä voidaan vähentää vilpin määrää.


Käytät ilmaisua "tarvittaessa", millainen on tilanne, jossa sitä ei tarvita, eli jossa sukulaisuus on selvää?



No, jos maahan saapuu pariskunta esim. sylivauvan kanssa, on sinänsä tarpeetonta selvittää onko lapsi oma vai ei. Sen sijaan jos pariskunta haluaa tuoda maahansa kuusi aikuista lastaan, on syytä selvittää, ovatko nämä edes koko pariskunnan lapsia.


Lomamatkailu kotimaahan purkaa välittömästi oleskeluluvan ja pakolaispaikan
---

=? Eli jos tulet Suomeen, ei ole enää mitään asiaa kotimaahan? Tämä siis on lauseesi implikaatio, en väitä, että olisit tuota mieltä, vaan kysyn sitä. Et siis tuossa erittele pakolaisia, käsittääkseni muillakin voi olla oleskelulupa, kuin pakolaisilla, esim opiskelijoilla? Tais olla lapsus.



No, tämä koski tietenkin pelkästään pakolaisia. Lomailemalla kotimaassaan pakolainen itsekin myöntää, että kotimaa on turvallinen paikka olla ja elää, eikä siten voi oikein kokea sellaista vainoa, että kotimaasta oli pakko paeta. Tuossa jokin aikaa sitten juuri uutisoitiin, miten Somaliaan oli "jäänyt jumiin" 50-60 "suomalaista". Jos Somalia on niin vaarallinen maa, ettei sinne voi edes rikollisia palauttaa ja kaikille on taattava hetipaikalla turvapaikka, miten helvetissä sinne voi samat ihmiset mennä lomalle?

Tarkoitatko siis, että muslimitytöt tulisi tarkistaa koulussa määräajoin huolimatta heidän maallistumisensa asteesta?



Kyllä. Ainakin sellaisista kulttuureista saapuneet muslimitytöt, joiden kulttuuriin sukuelinten silpominen kuuluu. Somaliassa yli 90% naisista silvotaan. Suomen tataarien keskuudessa tuskin silvotaan yhtään ketään. Järkeä saa käyttää, mutta asiaa pitää valvoa ja siihen pitää puuttua.

Tulisiko Suomen juutalaispojatkin tarkastaa kouluterveydenhuollossa? Entä suomalaiset, jotka ovat kääntyneet muslimeiksi, tulisiko heidän lapsensa myös tarkastaa? Itse vastustan silpomista yleensä.



Vaikka itse pidän poikien ympärileikkausta barbariana, se on kuitenkin laissa hyväksytty eikä ole toimenpiteenä yhtään samalla tavalla eliniäksi vammauttava kuin tyttöjen silpominen. Silpominen ei sinänsä ole islamilainen tapa, joten käännynnäisetkään eivät sitä harrasta. Kyseessä on tiettyjen kulttuuripiirien muslimien tapa, leimallisesti suomen väestössä somalien.


Itse olet sanonut, että "tukkapölly" on hyväksyttävä kasvatusmetodi, mutta se on Suomen laissa kielletty. Care for comment?



Laki ei aina ole oikeassa.


Kuka määrittelee "onnistuneen" integraation? Mä näen tossa niin monta mahdollisuutta kiertää ja kaartaa ja korruptoitua.



Se voitaneen määritellä tarkemmin jonkin asiaa paremmin tuntevan instanssin toimesta. Itse lähden siitä, että kielitaito, omavaraistuminen ja suomen lakien mukainen elämä ovat ne kulmakivet.


Sun aiemmin esittelemäs malli johtaa assimiloitumiseen, ei integraatioon. Integraatioon kuuluvat myös moskeijat ja uimavuorot, mutta vastustat niitä kuitenkin?



Sitten olen tehnyt terminologisen virheen. Oma toiveeni on se, että tulijat assimiloituisivat. Jos integraatio johtaa siihen, etteivät muslimit voi käyttää edes uimahalleja suomalaisten kanssa samaan aikaan, ei integraatio ole tavoittelemisen arvoinen asia.


Nämäkin, kuten muutama aiempikin teesisi, asettaisi ihmiset eri asemaan yhteiskunnassa, eli olisi eräänlaista nationalistista eriarvoistamista, joka taas on perustuslakimme vastaista. Suomen perustuslaissa todetaan:



Ihmiset ovat joka tapauksessa ja aina eriarvoisia yhteiskunnassa. Tulijoille on asetettava selkeästi tiukemmat rajat siksi, että muuten pakka hajoaa käsiin. Ei jokainen maahantullut saa äänestäkään. Suomen kansalaisia tulee toki kohdella yhdenmukaisesti, mutta suomessa asuvia ulkomaalaisia voi, ja pitääkin, kohdella useissa asioissa tavalla jota voi sanoa eriarvoiseksi. Vedän tähän väliin taas sen äänioikeusesimerkin.


Suomen perustuslaki, 6 §: Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.



Niin. Minun mielestäni ulkomaalaisuus on hyväksyttävä peruste.


9 §: Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa.
---
Ulkomaalaista ei saa karkottaa, luovuttaa tai palauttaa, jos häntä tämän vuoksi uhkaa kuolemanrangaistus, kidutus tai muu ihmisarvoa loukkaava kohtelu.
---
11 §: Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.
---
16 §: Jokaisella on oikeus maksuttomaan perusopetukseen. Oppivelvollisuudesta säädetään lailla.

Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle yhtäläinen mahdollisuus saada kykyjensä ja erityisten tarpeidensa mukaisesti myös muuta kuin perusopetusta sekä kehittää itseään varattomuuden sitä estämättä.
---
17 §: Saamelaisilla alkuperäiskansana sekä romaneilla ja muilla ryhmillä on oikeus ylläpitää ja kehittää omaa kieltään ja kulttuuriaan.
---
19 §: Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.



Näitä en kiistä - kyse on tulkinnasta, tulkintaanko näitä asioita suppeasti vai ei. Välttämätön toimeentulotuki on yksi asia, täysimittainen sosiaalituki taas toinen. Tässä voidaan soveltaa mallia, joka ei kannusta elintasosiirtolaisuuteen vastaanottajayhteiskunnan siivellä poikkeamatta lain hengestä.


Eli aika moni sun ehdotuksista on ristiriidassa ainakin perustuslain hengen kanssa, koska ne asettavat ihmiset eriarvoiseen asemaan alkuperän ja uskonnon perusteella.



Ei, vaan kansalaisuuden perusteella.


Ja Ana, nuo siis ovat SINUN teesejäsi? Vai ovatko nuo yleisemmin hyväksyttyjä "moku-kriittisten" teesejä?



Ihan omien aivotuksieni tulosta olivat. Mitään selkeää ja yhteistä poliittista mokukriittistä linjaa ei edes ole olemassa, koska koko kriittinen "liike" on niin hajallaan ympäri puolue- ja aatelinjoja. Nuo olivat vain omia konkreettisia ehdotuksiani tilanteen korjaamiseksi.

Kun tässä peräänkuulutin "moku-kriitikoiden" yleistä ohjelmanjulistusta, kun tässäkin on oikein äänestys ohjeita annettu. Toki jos olet siinä asemassa liikkeessänne, että voit puhua heidän äänellään, ni sitten otan nuo teesisi yleisempinä poliittisina linjanvetoina. Perunasta vuollen: voinko nyt sanoa yleisemmässä kritiikissäni, että "moku-kriitikot" haluavat noita asioita, jotka laitoit esille?



Hah, minä en ole missään "asemassa" missään liikkeessä. Minä olen yksityinen henkilö, ja käyn tätä keskustelua yksityisen henkilön ominaisuudessa, en minkään liikkeen edustajana. Äänestyskäyttäytymisellä voi toki vaikuttaa siten, että jos haluaa pitää yllä nykyistä linjaa, on viljalti hienoja äänestyskohteita. Jos ei halua, on syytä perehtyä mitä oma äänensaaja on näistä asioista mieltä.


Ja miten kommentoit Ana näitä "moku-kriittisten" lausuntoja:


---
Eino P. Keravalta: Nämä ovat historiallisia hetkiä! Koko homma on vasta alussa. Kansa on vasta hiljalleen heräämässä siitä petollisesta horroksesta, mihin sen luikurit ja moraalittomat päättäjät ovat sen valheillaan, sensuurillaan ja näytösoikeudenkäynneillään saattaneet!

Halla-aho tulee kuin myrsky, kuin tuulispää. Hän on kuin ukkonen ja säkenöitään hän lennättää halki taivaankaaren. Hän on rautanyrkkimme, hän herättää kansamme unesta! Ja suuret ovat joukot, jotka hänen nimissään ovat kokoontuva. Ja auroista taotaan jälleen miekkoja, sananvapauden, ihmisoikeuden, demokratian miekkoja!
---

Oletko Einon kanssa samaa mieltä?



Mwahah, tuohan oli ilmiselvästi paatoksellista huumoria.


---
Hyvänä todisteena on nykyinen Halla-ahon ahdinko. Salaisissa vaaleissa tuntematon systeemin kriitikko oli 13. ääniharava koko maassa. Kun taas pitää allekirjoittaa valitsijayhdistyksen kortin omalla nimellä - ihmiset yksinkertaisesti pelkäävät. Sellaiseen henkiseen tilaan Suomi on päästetty, on kasvanut iso sukupolvi ORJIA, jotka ovat omaksuneet sisäsensuuria oikein hyvin. Pelon ilmapiiri on käsin kosketeltavissa tääsä "vapaassa" maassa.
---

Oletko sinä sitä mieltä, että Halla-ahon kannatajakorttien vähyys johtuu pelosta? Kuinka suuresta määrästä kortteja on siinä kysymys?



En osaa ottaa kantaa halla-ahon kannattajakorttiasiaan, koska en ole asiaan juuri perehtynyt. Itse en sellaista edes lähettänyt, koska haluan äänestää Halla-ahon mielummin Suomen eduskuntaan kuin europarlamenttiin.


JOS tuonkaltaiset saavat pistää oman portaalin pystyyn, niin mikseivät suomalaiset somalit? Tuo juuri on sitä toivomaasi integraatiota, mutta naurat sille? JOS nauroit sille Halla-ahon linkille, niin samoin on Halliksella linkit omien opponenttiensa sivustoille omalla Scripta sivullaan. MUT veikkaan, et Halla-aho tai Mäki-Ketelä maksaa tosta linkistä rahaa, ja somalit saa siitä rahaa. =DDD



En mä naura sille saitille ITSESSÄÄN, nauroin Googlen kohdennetulle mainonnalle. Minusta tuo portaali on erittäin hieno asia! Toivoisin, että kyseisenkaltainen suhtautuminen yleistyisi. Ylipäänsä tuon portaalin ylläpito osoittaa sitoutumista suomalaiseen yhteiskuntaan.


Kiitos kuitenkin Ana, että jaksoit laittaa noinkin selkeästi siirtolaisteesisi esille, vaikka ne olivatkin tuttuja historian eri "moku-kriittisistä" liikkeistä. Nyt olisikin kiva kuulla/nähdä samanlainen erittely muusta politiikastanne, ettei jää vain yhden asian liikkeeksi, kuten on käynyt Euroopassa veljespuoluellenne.Ei kiirettä, eduskuntavaalitaistoon on matkaa. ;)



No, minä en kuulu mihinkään puolueeseen enkä ole poliitikko, joten en tähän nyt ala kirjoittelemaan mitä mieltä olen uusista ohituskaistoista, julkisesta liikenteestä tai koulujen tilasta.


Ja Ana, jos lähdet todennäköisyyksien tielle, ni mulla on todennäköisemmin parempi kuva siirtolaisuuden todellisuudesta Euroopassa ku sulla.



Se voi hyvinkin olla.


Käytät myös ilmausta "omasta takaa oleva paskasakki", keitä he ovat?



? Suomalaista paskasakkia. Ongelma-ainesta. Rikollisia, et cetera. Tarviiko tätä oikeasti tarkentaa?


---
Erkki Tuomioja: Yhdysvalloissa elää alle 5 % maailman ihmisistä, mutta sen vankiloissa istuu lähes neljännes maailman kaikista vangeista. Vankeja maassa on 756 jokaista 100 000 asukasta kohden, mikä on jo reilusti enemmän kuin kakkossijaa luvullaan 632 pitävällä Venäjällä. Muita kärkimaita, joskin jo selvästi pienemmin luvuin, ovat mm. Kuuba, Rwanda ja Kazakstan. Maailman keskiluku on noin 150 vankia 100 000 asukasta kohden ja EU-maista sen ylittävät selvästi vain Viro ja Puola. Suomen luku on 64.

Lisälukuja: 20 % amerikkalaisvangeista kertoo joutuneensa seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi vankilassa, kuudesosa kärsii mielenterveysongelmista. Mielenterveysongelmista kärsiviä on neljä kertaa enemmän vankiloissa kuin sairaaloissa. Yksi 31:sta aikuisesta on joko vankilassa tai ehdonalaisuudessa. Joka kolmas musta mies istuu elämänsä aikana myös vankilassa. Useat osavaltiot eväävät entisiltä vangeilta äänioikeuden, eli 2 % amerikkalaisesta aikuisväestöstä ja peräti 14 % mustista miehistä on tästä syystä vailla kansalaisoikeuksia. Huumausainerikokset ovat suurin syy tuomioihin.
---

Toi äänioikeuden menetys on aika käsittämätön juttu. Miten voi palata yhteiskuntaan, jonka jäsen ei ole?



Miten amerikan mustan väestön ahdinko on mokukritiikkiä? Amerikan musta väestö on amerikkalaisia, ja heidän ahdinkonsa johtunee muista syistä kuin siitä, että he ovat saapuneet amerikkaan juurettomina ja ulkopuolisina.

Amerikan huumeiden vastainen sota kyykyttää pääasiassa köyhiä, ja köyhät ovat pääasiassa mustia. Amerikassa on paljon parantamisen varaa, mutta siitä on hirveän huono tehdä vertauksia eurooppaan.


Työperäiset maahanmuuttaat ovat parempi bisnes, kuin köyhät pakolaiset. Tämä on ainoa "ei-humanitaarinen" syy, minkä keksin maahanmuuton puolesta.



Heh. Bisneksestä en tiedä, mutta työperäiset maahanmuuttajat eivät aiheuta a) kuluja b) ongelmia. Pakolaiset aiheuttavat. Tämä on se on-kel-ma.

(Ja tuota ei pidä tulkita suppeasti niin että JOKAINEN työperäinen on ongelmaton ja JOKAINEN pakolainen on ongelmallinen, vaan puhutaan keskiarvoista ja suuremmista ryhmistä.)
nolyn

Posts: 26

#1718 • • Edited nolyn
Hei, kamoon, kamoon. Huippuosaajia tänne tarvitaan. Ja paljon!!!


Kaikista raiskauksista Oslossa esim vuonna 2007 (N = 151(*)) norjalaistaustaiset tekivät 27.2% (Afrikka 30.5%, Lähi-itä 15.9%, muu Aasia 15.2%, Eurooppa 7.9% ja Amerikat 3.3%).



Afrikkalaista huippuosaamista parhaimmillaan!!

Lähde:
http://www.politi.no/pls/idesk/docs/f2051920309/voldtektioslo2007.pdf

Hommaforumista lainattu:

http://hommaforum.org/index.php/topic,5395.msg81351.html#msg81351



Google-kääntelin noita norjankielisiä uutisia, niistä kävi ilmi mm. seuraavia seikkoja:
- Viimeisen kolmen vuoden aikana, Oslon poliisi tutki 41 raiskauspäällekäyntiä.
- Tilastot osoittavat että kaikkien 41:n raportoidun raiskaustapauksen suorittajina olivat ei-länsimaalaiset maahanmuuttajat. (Oma huomio: Montakohan raportoimatonta raiskaustapausta mahtoi jäädä tilastojen ulkopuolelle?)
- Valtaosa tekijöistä on kurdeja tai afrikkalaisia.
- Tekijät melko nuoria miehiä, jotka usein turvapaikanhakijoita.
- Raiskauspäällekäyntien ominaispiirteenä on törkeä pahoinpitely, johon sisältyy mm. veitsen käyttö, kuristaminen, uhkaileminen, ylenmääräinen lyöminen ja potkiminen.
- Tällaisen törkeän väkivallan kohteeksi joutuneet naiset ovat raiskausta kuvaillessaan kertoneet, että he pelkäsivät eniten oman henkensä puolesta.



Lähteet:
http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/
http://www.nrk.no/nyheter/1.6567955



Ana, hiljaa perkele. Sä en nää sitä huippuosaamista mitä rikastuttajat tekevät keskustan ulkopuolella päivisin!!! Sulla on niin kapea näkökulma!!
Jone

Posts: 8,258

#1719 • • Edited Jone Archibald Haddock

Valtakunnanperkele, 16.4.2009 19:17:
En minä sano, että se on koko totuus - väitän vaan, että se on lähimpänä tosielämän keskiarvoa kuin Keravan öiset meiningit. Asiassa on tietty monta puolta. Tota nurjaa puolta vaan harvempi näkee, joten on helppo teeskennellä, ettei sitä ole olemassa.



Niin, toi on taas vähän monipiippuinen juttu. Vaikka Helsinki onkin tämän maan suurin kaupunki ja Kamppi ihan siinä sen ytimessä, niin Keravan kokoisilla paikkakunnilla asuu kuitenkin suurempi osa maamme populaatiosta kuin pääkaupungissa. Kampin meno ei ole lähelläkään keskiarvoa, mutta eipä ole Keravankaan. Totuus on jossain Kampin menon ja pikkukylien touhun välimaastossa.

(PS. Sorppa et äidyin lällättelemään tän sivun alussa)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1720 • • Edited Aziz Combat Fighter

Jone, 16.4.2009 20:14:
---
Valtakunnanperkele, 16.4.2009 19:17:
En minä sano, että se on koko totuus - väitän vaan, että se on lähimpänä tosielämän keskiarvoa kuin Keravan öiset meiningit. Asiassa on tietty monta puolta. Tota nurjaa puolta vaan harvempi näkee, joten on helppo teeskennellä, ettei sitä ole olemassa.

---


Niin, toi on taas vähän monipiippuinen juttu. Vaikka Helsinki onkin tämän maan suurin kaupunki ja Kamppi ihan siinä sen ytimessä, niin Keravan kokoisilla paikkakunnilla asuu kuitenkin suurempi osa maamme populaatiosta kuin pääkaupungissa. Kampin meno ei ole lähelläkään keskiarvoa, mutta eipä ole Keravankaan. Totuus on jossain Kampin menon ja pikkukylien touhun välimaastossa.



Toki. Nuo monikulttuurin ongelmat joista puhun keskittyvät vaan suurten kaupunkien keskustoihin ja lähiöihin, eivät keravan kaltaisiin, etnisesti homogeenisempiin ympäristöihin.


(PS. Sorppa et äidyin lällättelemään tän sivun alussa)



np.

edit tähän perään koska en halua bumpata tätä koko ajan:

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Thors+syytt%C3%A4%C3%A4+Zyskowiczin+rikkoneen+pelis%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6j%C3%A4+turvapaikkaripityksess%C3%A4/1135245229286

Homma^^^ :)