Kelju K. Kojootti, 15.4.2009 19:52:
1) Kaikki vitun ryöstelevät kemalit pitää karkottaa maasta
2) ????
3) Profit
Toi kakkoskohta on kokonaisuudessaan turha. savings = profit
2,158 posts, 108 pages, 652,697 views
Kelju K. Kojootti, 15.4.2009 19:52:
1) Kaikki vitun ryöstelevät kemalit pitää karkottaa maasta
2) ????
3) Profit
Valtakunnanperkele, 16.4.2009 08:32:
Täällä voi kuka tahansa hokea mitävaan siitä miten kaikki on ihan kivasti, mutta mä istun tuolla kameroiden ääressä yöt kattomassa, millasta se touhu on oikeasti. Nuoko meidät työvoimapulalta pelastaa ja ryhtyy ihan juuri huippuosaamaan? Ei ihan siltä näytä.
Jone, 16.4.2009 09:02:
Oletko tullut miettineeksi yhtään sitä että öisin valvontakameroiden toimittamaa kuvaa katsoen ei välttämättä yleisesti ottaen saa sitä parasta mahdollisista kontaktia potentiaalisimpiin tulevaisuuden huippuosaajiin?
Täällä Keravalla arkiöisin liikkuu ulkona jotakuinkin sataprosenttisesti valkoihoisia evankelisluterialaisia suomalaisia.
Harvat niistä näyttää siltä että niiltä kannattaisi paljon odottaa vastaisuudessakaan ja niinpä mä en paljon jaksa tuolla yössä niiden kanssa liikkua - meillä ei vaan ole juuri mitään yhteistä keskenämme vaikka kuinka ollaan samalta paikkakunnalta, saman uskontokunnan edustajia ja ihonvärikin on sama. Näetkö mihin olen menossa tämän kanssa?
Sun pitäis Ana ottaa lomaa vähän ja hengittää ilmaa. Mä en oikeasti usko että maassamme vallitsee ihan sellainen tilanne jonka selkeästi todellisuudeksi koet vaan enemmän uskon siihen, että sä koet se todellisuudeksi koska yöstä toiseen katselet yhdellä lasisilmällä mahdollisesti joystickillä ohjaillen tunnelista alaspäin kurjuuteen. Kai sitä nyt vähemmästäkin menee mieli matalaksi ja oma todellisuus värittyy mustanpuhuvaksi kuin itse ne yön Timot, jotka pitäisi kotiinsa lähettää.
Valtakunnanperkele, 16.4.2009 09:17:
Pikkuhiljaa. Koska meillä on omasta takaa paskasakkia, niin on ihan sama, muuttaako sitä maahan kymmeniä tuhansia vuositasolla afrikasta ja lähi-idästä.
No, sanotaan näin, että minun käsitykseni monikulttuurin reaalitodellisuudesta on todennäköisesti paljon lähempänä totuutta kuin sinun, joka et sitä joudu joka yö katselemaan. En tosiaan usko, että kyse on mistään perspektiivivirheestä, koska minä katselen helsingin elämän todellisuutta ydinkeskustassa työkseni. En minä kyttää siellä erikseen mamuja, vaan kaikkia. Jostain syystä ne perseilijät vaan tuppaavat olemaan suorastaan ällistyttävän usein niitä maahanmuuttajia.
Sinä asut ja vietät aikaa siellä keravalla muiden suomalaisten kanssa, joilla on toki varmasti omatkin ongelmansa. Tietty sä nyt tähän väliin kerrot että vietät paljonkin aikaa helsingin yöelämässä, mutta missä sinä sitä vietät? Ravintoloissa ja hetken taksijonossa. Jalkauduppa pariksi kuukaudeksi esim. steissin ja kampin ympäristöön ajalle 18-06 joka yö, niin jutellaan sitten lisää. Kirjaa havaintosi.
Arvaas muuten ns mututuntumalta (no pun intended) miten jakaantuu meillä toimenpiteen kohteiden etniset prosentit? Noin niinku fiilispohjalta?
Kelju K. Kojootti: 1) Kaikki vitun ryöstelevät kemalit pitää karkottaa maasta
2) ????
3) Profit
VP: http://www.halla-aho.com/.../maahanmuuttopolitiikan_hahmottelua_osa1.html
http://www.halla-aho.com/.../maahanmuuttopolitiikan_hahmottelua_osa2.html
Jussi Halla-aho: Jos Suomi imee "humanitaarisia" väyliä pitkin kehitysmaiden osaavinta väestöä, se sabotoi kyseisten maiden kehitysmahdollisuuksia.
VP: * Pakolaispaikka tulee myöntää ainoastaan henkilökohtaista vainoa pakeneville geneven sopimuksen perusteella.
Perusteettomat pakolaiset (ns. turvapaikkashoppailijat) tulee käännyttää rajalta
Maahan saapunut pakolainen pitää velvoittaa hankkimaan itselleen kunnollinen kielitaito määräajassa
Maahan saapuneen pakolaisen tulee hankkia itselleen joko työ- tai opiskelupaikka määräajassa ellei näiden hankkimattomuuteen ole erittäin hyvää perustetta (vanhuus, vammaisuus, ylivoimainen este)
Rikoksiin syyllistyneet pakolaiset tulee karkottaa maasta välittömästi
Kaikenlainen pakolaisten erityisasemaan nostaminen ja uskonnollisiin vaatimuksiin taipuminen pitää lopettaa kantaväestön rasismia kasvattavana ja pakolaisten eriyttämistä ylläpitävänä toimintana
Maahantulijoiden vuosittainen määrä pitää rajoittaa kohtuulliseen määrään
Alaikäiseksi ilmoittautuvan on pystyttävä todistamaan ikänsä, mikäli tämä ei dokumenttien avulla onnistu on alaikäiseksi ilmoittautuvan suostuttava iän määrittelyyn tarkoitetun testin läpikäymiseen
Pakolaisista on perustettava EU-alueen rekisteri, jotta voidaan varmistua siitä, ettei pakolaiseksi ilmoittautunut nauti jo jonkin toisen maan pakolaispaikkaa ja sosiaaliturvaa.
Pakolaispolitiikkaa on tehtävä lähtökohtaisesti hyväntekeväisyyden nimissä tinkimättä liikaa Suomen hyvinvoinnista ja siihen liittyvistä suorista ja epäsuorista kustannuksista on tehtävä julkisia, jotta ihmiset tietävät minkäverran tähän käytetään rahaa. Pakolaistoiminnalle on varattava selkeästi oma rahansa budjetista, eikä kulunkeja saa piilottaa muihin menoeriin todellisten kustannusten piilottelemiseksi
Pakolaispolitiikan ja työn perusteella tapahtuvan maahanmuuton sekoittaminen keskenään on selkeästi erotettava. Työn perusteella maahan muuttavien kohdalla on syytä soveltaa kevyempää prosessia.
Ulkomailta tuotavan aviopuolison on oltava täysi-ikäinen, ja hänen on saavuttava samaan aikaan tai vähintään rajatun määräajan sisällä pakolaisen maahansaapumisesta
Perheenyhdistäminen suoritetaan siihen suuntaan, missä vanhemmat ovat
Perheenyhdistämisissä on noudatettava suppeaa mallia, eli ainoastaan ydinperheen lähisukulaiset kuten isät, äidit ja lapset yhdistetään tarvittaessa. Serkut ja kumminkaimat eivät kuulu perheenyhdistämisen piiriin, joten perheenyhdistämisten "ketjuttaminen" ei ole enää mahdollista
Sukulaisuus on tarvittaessa todistettava geenitestein
Lomamatkailu kotimaahan purkaa välittömästi oleskeluluvan ja pakolaispaikan
Niistä kulttuureista saapuvien joiden kulttuuriin kuuluvat mm. tyttöjen ympärileikkaukset tulee osoittaa, ettei suomessa syntyneitä lapsia lähetetä kotimaahansa "tapoja oppimaan" tai ympärileikattavaksi. Tämä on helppo toteuttaa esim. kouluterveydenhuollon keinoin.
Kansalaisuus tulee myöntää palkinnoksi onnistuneesta integraatiosta, eikä esim. kielitaitokokeessa anneta myönnytyksiä tai joustoja "kulttuurisyistä".
* Perheenyhdistämisen tai aviopuolison tuomiseksi on osoitettava taloudelliset kyvyt näiden ylläpidosta huolehtimiseen ja tietty varallisuustaso
Jälleen, asetat ihmiset eriarvoiseen asemaan. Tulisiko suomalisen, joka harkitsee jälkeläisiä, jotenkin todistaa, että kykenee heidät elättämään?
* Sosiaalituissa karenssiaika, jonka aikana maahan saapunut saa vain minimimäärän sosiaalitukea, ja se on sitoutettava kielen- ja ammatinopiskeluun
Suomen perustuslaki, 6 §: Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
---
9 §: Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa.
---
Ulkomaalaista ei saa karkottaa, luovuttaa tai palauttaa, jos häntä tämän vuoksi uhkaa kuolemanrangaistus, kidutus tai muu ihmisarvoa loukkaava kohtelu.
---
11 §: Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.
---
16 §: Jokaisella on oikeus maksuttomaan perusopetukseen. Oppivelvollisuudesta säädetään lailla.
Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle yhtäläinen mahdollisuus saada kykyjensä ja erityisten tarpeidensa mukaisesti myös muuta kuin perusopetusta sekä kehittää itseään varattomuuden sitä estämättä.
---
17 §: Saamelaisilla alkuperäiskansana sekä romaneilla ja muilla ryhmillä on oikeus ylläpitää ja kehittää omaa kieltään ja kulttuuriaan.
---
19 §: Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Eino P. Keravalta: Nämä ovat historiallisia hetkiä! Koko homma on vasta alussa. Kansa on vasta hiljalleen heräämässä siitä petollisesta horroksesta, mihin sen luikurit ja moraalittomat päättäjät ovat sen valheillaan, sensuurillaan ja näytösoikeudenkäynneillään saattaneet!
Halla-aho tulee kuin myrsky, kuin tuulispää. Hän on kuin ukkonen ja säkenöitään hän lennättää halki taivaankaaren. Hän on rautanyrkkimme, hän herättää kansamme unesta! Ja suuret ovat joukot, jotka hänen nimissään ovat kokoontuva. Ja auroista taotaan jälleen miekkoja, sananvapauden, ihmisoikeuden, demokratian miekkoja!
Hyvänä todisteena on nykyinen Halla-ahon ahdinko. Salaisissa vaaleissa tuntematon systeemin kriitikko oli 13. ääniharava koko maassa. Kun taas pitää allekirjoittaa valitsijayhdistyksen kortin omalla nimellä - ihmiset yksinkertaisesti pelkäävät. Sellaiseen henkiseen tilaan Suomi on päästetty, on kasvanut iso sukupolvi ORJIA, jotka ovat omaksuneet sisäsensuuria oikein hyvin. Pelon ilmapiiri on käsin kosketeltavissa tääsä "vapaassa" maassa.
Erkki Tuomioja: Yhdysvalloissa elää alle 5 % maailman ihmisistä, mutta sen vankiloissa istuu lähes neljännes maailman kaikista vangeista. Vankeja maassa on 756 jokaista 100 000 asukasta kohden, mikä on jo reilusti enemmän kuin kakkossijaa luvullaan 632 pitävällä Venäjällä. Muita kärkimaita, joskin jo selvästi pienemmin luvuin, ovat mm. Kuuba, Rwanda ja Kazakstan. Maailman keskiluku on noin 150 vankia 100 000 asukasta kohden ja EU-maista sen ylittävät selvästi vain Viro ja Puola. Suomen luku on 64.
Lisälukuja: 20 % amerikkalaisvangeista kertoo joutuneensa seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi vankilassa, kuudesosa kärsii mielenterveysongelmista. Mielenterveysongelmista kärsiviä on neljä kertaa enemmän vankiloissa kuin sairaaloissa. Yksi 31:sta aikuisesta on joko vankilassa tai ehdonalaisuudessa. Joka kolmas musta mies istuu elämänsä aikana myös vankilassa. Useat osavaltiot eväävät entisiltä vangeilta äänioikeuden, eli 2 % amerikkalaisesta aikuisväestöstä ja peräti 14 % mustista miehistä on tästä syystä vailla kansalaisoikeuksia. Huumausainerikokset ovat suurin syy tuomioihin.
Jo nämä luvut ja niiden taakse kätkeytyvä todellisuus vankilaoloista, samoin kuin edelleen käytössä oleva kuolemanrangaistus, ovat amerikkalaisten iso häpeä ja asia, joka kalvaa heidän ihmisoikeuspuheittensa uskottavuutta. Guantanamon sulkeminen on Obamalta oikea teko, mutta Amerikan Gulagin purkaminen on vielä edessä. Tilanne ei aina ole ollut tällainen: vankiluvut ovat noin kaksi ja puolikertaistuneet vuoden 1985 jälkeen, eli suurin piirtein samoista ajoista, kun amerikkalaisten vaurastuminen alkoi keskittyä vain rikkaimmalle kymmenennekselle väestöstä.
...................., 16.4.2009 14:08:
Maahanmuuttajia tulee vuosittain enemmän ja enemmän lisää. Hahaa!! Siinä teille stressattavaa vitun apinat! Käyttäkää vaa aivonystyröitänne sen asian kelaamiseen (ja pakosta asian hyväksymiseen) ja itkekää tänne foorumille kuinka naapuriin muutti neekeriperhe!. Vittu ett mä oon iloinen, vahingoniloinen. Toivottavasti ana pakolaiset teettää sulle niin vittumaista duunia ja niin paljon, että saat burn outin ja rupeet skiniksi!. Mä oon saanu nauraa niin monta sivua tätä keskustelua, ett sääliksihän teitä käy. Ku ei ne asiat kuule keskustelemalla muutu, eikä teistä ykskään pysty millään muullakaan tavalla faktoja muuttamaan =). Mä vaan venaan, että joku tulee kirjoittaa tänne "nyt eilen pakolaisporukka ryösti mut"... Hah! Sitä odotellessa.... Älkää antako mun häiritä..... jatkakaa.... Niin ja kärsikää noista pakolaisista. Ja ostakaa elämä.
Valtakunnanperkele, 16.4.2009 08:32:
Tuntuu, että yön taittuminen on jokin saatanan etninen puhdistus, kun kaduilla ei näy kun arabeja ja somaleja, ja meno sen mukaista.
Argh.
pistepistepiste, 16.4.2009 14:08:
Maahanmuuttajia tulee vuosittain enemmän ja enemmän lisää. Hahaa!! Siinä teille stressattavaa vitun apinat! Käyttäkää vaa aivonystyröitänne sen asian kelaamiseen (ja pakosta asian hyväksymiseen) ja itkekää tänne foorumille kuinka naapuriin muutti neekeriperhe!. Vittu ett mä oon iloinen, vahingoniloinen. Toivottavasti ana pakolaiset teettää sulle niin vittumaista duunia ja niin paljon, että saat burn outin ja rupeet skiniksi!. Mä oon saanu nauraa niin monta sivua tätä keskustelua, ett sääliksihän teitä käy. Ku ei ne asiat kuule keskustelemalla muutu, eikä teistä ykskään pysty millään muullakaan tavalla faktoja muuttamaan =). Mä vaan venaan, että joku tulee kirjoittaa tänne "nyt eilen pakolaisporukka ryösti mut"... Hah! Sitä odotellessa.... Älkää antako mun häiritä..... jatkakaa.... Niin ja kärsikää noista pakolaisista. Ja ostakaa elämä.
pistepistepiste, 16.4.2009 18:57:
Kyllä sä voit kertoa tarkemminkin, että mitä tapahtui? Mitä tekivät? MILLÄ TAVALLA RIKKOIVAT LAKIA? Mitä muuta SINÄ teit asialle kuin tuijotit kamerasta ja haukuitte työkaveris kanssa nekruiksi? Voit varmasti ton verran vastata, et oo kumminkaan ku vartija etkä mikään vitun salainen agentti. Eli, kuinka nämä hengailijat (ja hengaaminenhan on meidän kaikkien oikeus) rikkoivat lakia ja mitä sinä teit asian eteen?
Sitä paitsi kyllä siellä kaduilla näkee muitakin ku somaleita ja arabeja, oli sitten yö tai päivä. Sä vaan kiinnität ainoastaan niihin huomiota, koska pelkäät niitä niin vitusti.
Ps. Onks toi sit sitä sun "epärasistista"- kritisointia? Noh, mut mua kiinnostaa eniten toi yllä oleva esittämäni kysymys. Haluun vaan tietää, että mitä ne yön pakolaiset tekivät, jota tekevät vain pakolaiset? Ja kuinka rikkoivat lakia. Niin ja mitä sinä (munaton paskahousu) teit asian eteen.
Jone, 16.4.2009 09:40:
Sä olet siis sitä mieltä, että tämä maa elää öisin 18-06 Kampin aukiolla ja että niin ajatteleminen ei ole suppeaa? Oletko tosiaan myös sitä mieltä, että multikulttuurin todellisuudesta saa muodostettua realistisimman kuvan hakeutumalla istumaan sinne keskelle lootusasentoon tänä ajankohtana? Jos vastaus molempiin kysymyksiin on kyllä, niin me tuhlataan molemmat aikaamme juuri nyt.
kuilun partaalla, 16.4.2009 12:59:
Humanitaarinen maahanmuutto on siis maahanmuuttoa, jota perustellaan humanitaarisin syin, eli siis pakolaiset, joilla on jokin hätä. Myös Salman Rushdien pakolaisstatus on humanitaarisin perustein asetettu, mikäs siinä on sitten väärin?
Olen eri mieltä, tai sitten on hyväksyttävä se henkilökohtaiseksi vainoksi, että on jonkin vainotun ryhmän jäsen.
Geneven sopimus on IMO liian epämääräinen. IMO sotaa tai absoluuttista köyhyyttä, nälkäkuolemaa, pakenevat ovat oikeutettuja pakolaisstatukseen, vaikka heitä ei henk koht nimeltä vainottaisikaan.
Tällä perusteella ei olisi irronnut Suomen sotalapsillekaan paikkaa Ruotsista, tai tuolla periaatteella siis Neuvostoliittoon Suomesta palautettuja loikkareita kohdeltiinkin aivan oikein, se ei ollutkaan Neuvostoliiton nuoleskelua?
Tai huomenna afgaaninainen ei saa turvapaikkaa Suomesta, vaikka olisi eilen nähnyt talibanien kivittävän ystävänsä kuoliaaksi?
Geneven sopimuksen ilmaisua tulee selkeyttää.
Onko siis se, että kuuluu johonkin vainottuun vähemmistöön "henkilökohtainen" vaino? IMO on, koska se kohdistuu myös yksilöön, ja individualismia kannattavana valtiona emme voi hylätä yksilöä vain siksi, että häntä ei ole erikseen nimetty vainottavaksi.
Hmmm, siis tarkoitatko, että pakolaisen tulee itse hakeutua tällaiseen, vai tulisiko yhteiskunnan järjestää tämä opetus? Itse (ja perustuslaki, ks myöhemmin) olen jälkimmäisen kannalla.
Tulisiko pakolaisen opetella suomea, ruotsia vai saamea?
Etkä tähän laittanut mitään sanktiota, mitä siitä seuraa, jos ei saa hankituksi kielitaitoa? Ja pidetään mielessä, että pakolaisen status on todettu validiksi, eli tätä ei voi takaisinkaan lähettää.
Tämä, kuten edellinenkin kohta, taas sotii Suomen perustuslakia vastaan (ks myöh), eli eriarvoistaa ihmisiä. Perustuslain mukaan jokaisella ihmisellä tulee olla samat oikeudet ja velvollisuudet. Etkä tähänkään laittanut mitään sanktiota, mitä siitä seuraa, jos ei saa hankituksi duunipaikkaa? Ja pidetään mielessä, että pakolaisen status on tässä todettu validiksi, eli tätä ei voi takaisinkaan lähettää.
Jälleen, jos pakolaisstatus on verifioitu, häntä ei voi palauttaa kotimaahansa sen henk koht vaaran takia. Kaikki muut "mamut" toki tulee laittaa kotimatkalle.
Eli pitääkö Suomen luopua uskonnonvapaudesta? Toki uskonnonvapaus on silloin tällöin ristiriidassa jonkin toisen perusoikeuden kanssa, ja nämä tuleekin pohtia tapauskohtaisesti.
Hmmm, rekisterille ehkä, mut toi jälkimmäinen on selkee keissi. Eli kikkailijat kuriin, niin "mamut" kuin suomalaisetkin syyhkyt. Tämä myöskin lisää byrokratiaa ja sitä kautta menoja.
Ekasta kohdasta samaa mieltä. Tokasta en. Vai miten erotat pakolaisen tyoperäisestä muuttajasta?
JOS jälkimmäisen ryhmän maahantuloa helpotetaan, niin kai ne kaikki sanovat, että töihin ovat tulossa, jopa nekin, jotka eivät niin kelaa.
No tähän otan kantaa, kun kuulen sen "määräajan" pituuden. Täysi-ikäisyydelle jees.
Eli jos lasta ei oteta pakolaiseksi yksin, piste, ellei tämä ole orpo, huolimatta lähtömaan tilanteesta?
Ohoh, ymmärrän tuon, mistä siis tuo kumpuaa, mut jälleen, kuka testit tekee ja kuka ne maksaa? Noi geenitestit on ihan tun kalliita.
Käytät ilmaisua "tarvittaessa", millainen on tilanne, jossa sitä ei tarvita, eli jossa sukulaisuus on selvää?
Lomamatkailu kotimaahan purkaa välittömästi oleskeluluvan ja pakolaispaikan
---
=? Eli jos tulet Suomeen, ei ole enää mitään asiaa kotimaahan? Tämä siis on lauseesi implikaatio, en väitä, että olisit tuota mieltä, vaan kysyn sitä. Et siis tuossa erittele pakolaisia, käsittääkseni muillakin voi olla oleskelulupa, kuin pakolaisilla, esim opiskelijoilla? Tais olla lapsus.
Tarkoitatko siis, että muslimitytöt tulisi tarkistaa koulussa määräajoin huolimatta heidän maallistumisensa asteesta?
Tulisiko Suomen juutalaispojatkin tarkastaa kouluterveydenhuollossa? Entä suomalaiset, jotka ovat kääntyneet muslimeiksi, tulisiko heidän lapsensa myös tarkastaa? Itse vastustan silpomista yleensä.
Itse olet sanonut, että "tukkapölly" on hyväksyttävä kasvatusmetodi, mutta se on Suomen laissa kielletty. Care for comment?
Kuka määrittelee "onnistuneen" integraation? Mä näen tossa niin monta mahdollisuutta kiertää ja kaartaa ja korruptoitua.
Sun aiemmin esittelemäs malli johtaa assimiloitumiseen, ei integraatioon. Integraatioon kuuluvat myös moskeijat ja uimavuorot, mutta vastustat niitä kuitenkin?
Nämäkin, kuten muutama aiempikin teesisi, asettaisi ihmiset eri asemaan yhteiskunnassa, eli olisi eräänlaista nationalistista eriarvoistamista, joka taas on perustuslakimme vastaista. Suomen perustuslaissa todetaan:
Suomen perustuslaki, 6 §: Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
9 §: Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa.
---
Ulkomaalaista ei saa karkottaa, luovuttaa tai palauttaa, jos häntä tämän vuoksi uhkaa kuolemanrangaistus, kidutus tai muu ihmisarvoa loukkaava kohtelu.
---
11 §: Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.
---
16 §: Jokaisella on oikeus maksuttomaan perusopetukseen. Oppivelvollisuudesta säädetään lailla.
Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle yhtäläinen mahdollisuus saada kykyjensä ja erityisten tarpeidensa mukaisesti myös muuta kuin perusopetusta sekä kehittää itseään varattomuuden sitä estämättä.
---
17 §: Saamelaisilla alkuperäiskansana sekä romaneilla ja muilla ryhmillä on oikeus ylläpitää ja kehittää omaa kieltään ja kulttuuriaan.
---
19 §: Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Eli aika moni sun ehdotuksista on ristiriidassa ainakin perustuslain hengen kanssa, koska ne asettavat ihmiset eriarvoiseen asemaan alkuperän ja uskonnon perusteella.
Ja Ana, nuo siis ovat SINUN teesejäsi? Vai ovatko nuo yleisemmin hyväksyttyjä "moku-kriittisten" teesejä?
Kun tässä peräänkuulutin "moku-kriitikoiden" yleistä ohjelmanjulistusta, kun tässäkin on oikein äänestys ohjeita annettu. Toki jos olet siinä asemassa liikkeessänne, että voit puhua heidän äänellään, ni sitten otan nuo teesisi yleisempinä poliittisina linjanvetoina. Perunasta vuollen: voinko nyt sanoa yleisemmässä kritiikissäni, että "moku-kriitikot" haluavat noita asioita, jotka laitoit esille?
Ja miten kommentoit Ana näitä "moku-kriittisten" lausuntoja:
---
Eino P. Keravalta: Nämä ovat historiallisia hetkiä! Koko homma on vasta alussa. Kansa on vasta hiljalleen heräämässä siitä petollisesta horroksesta, mihin sen luikurit ja moraalittomat päättäjät ovat sen valheillaan, sensuurillaan ja näytösoikeudenkäynneillään saattaneet!
Halla-aho tulee kuin myrsky, kuin tuulispää. Hän on kuin ukkonen ja säkenöitään hän lennättää halki taivaankaaren. Hän on rautanyrkkimme, hän herättää kansamme unesta! Ja suuret ovat joukot, jotka hänen nimissään ovat kokoontuva. Ja auroista taotaan jälleen miekkoja, sananvapauden, ihmisoikeuden, demokratian miekkoja!
---
Oletko Einon kanssa samaa mieltä?
---
Hyvänä todisteena on nykyinen Halla-ahon ahdinko. Salaisissa vaaleissa tuntematon systeemin kriitikko oli 13. ääniharava koko maassa. Kun taas pitää allekirjoittaa valitsijayhdistyksen kortin omalla nimellä - ihmiset yksinkertaisesti pelkäävät. Sellaiseen henkiseen tilaan Suomi on päästetty, on kasvanut iso sukupolvi ORJIA, jotka ovat omaksuneet sisäsensuuria oikein hyvin. Pelon ilmapiiri on käsin kosketeltavissa tääsä "vapaassa" maassa.
---
Oletko sinä sitä mieltä, että Halla-ahon kannatajakorttien vähyys johtuu pelosta? Kuinka suuresta määrästä kortteja on siinä kysymys?
JOS tuonkaltaiset saavat pistää oman portaalin pystyyn, niin mikseivät suomalaiset somalit? Tuo juuri on sitä toivomaasi integraatiota, mutta naurat sille? JOS nauroit sille Halla-ahon linkille, niin samoin on Halliksella linkit omien opponenttiensa sivustoille omalla Scripta sivullaan. MUT veikkaan, et Halla-aho tai Mäki-Ketelä maksaa tosta linkistä rahaa, ja somalit saa siitä rahaa. =DDD
Kiitos kuitenkin Ana, että jaksoit laittaa noinkin selkeästi siirtolaisteesisi esille, vaikka ne olivatkin tuttuja historian eri "moku-kriittisistä" liikkeistä. Nyt olisikin kiva kuulla/nähdä samanlainen erittely muusta politiikastanne, ettei jää vain yhden asian liikkeeksi, kuten on käynyt Euroopassa veljespuoluellenne.Ei kiirettä, eduskuntavaalitaistoon on matkaa. ;)
Ja Ana, jos lähdet todennäköisyyksien tielle, ni mulla on todennäköisemmin parempi kuva siirtolaisuuden todellisuudesta Euroopassa ku sulla.
Käytät myös ilmausta "omasta takaa oleva paskasakki", keitä he ovat?
---
Erkki Tuomioja: Yhdysvalloissa elää alle 5 % maailman ihmisistä, mutta sen vankiloissa istuu lähes neljännes maailman kaikista vangeista. Vankeja maassa on 756 jokaista 100 000 asukasta kohden, mikä on jo reilusti enemmän kuin kakkossijaa luvullaan 632 pitävällä Venäjällä. Muita kärkimaita, joskin jo selvästi pienemmin luvuin, ovat mm. Kuuba, Rwanda ja Kazakstan. Maailman keskiluku on noin 150 vankia 100 000 asukasta kohden ja EU-maista sen ylittävät selvästi vain Viro ja Puola. Suomen luku on 64.
Lisälukuja: 20 % amerikkalaisvangeista kertoo joutuneensa seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi vankilassa, kuudesosa kärsii mielenterveysongelmista. Mielenterveysongelmista kärsiviä on neljä kertaa enemmän vankiloissa kuin sairaaloissa. Yksi 31:sta aikuisesta on joko vankilassa tai ehdonalaisuudessa. Joka kolmas musta mies istuu elämänsä aikana myös vankilassa. Useat osavaltiot eväävät entisiltä vangeilta äänioikeuden, eli 2 % amerikkalaisesta aikuisväestöstä ja peräti 14 % mustista miehistä on tästä syystä vailla kansalaisoikeuksia. Huumausainerikokset ovat suurin syy tuomioihin.
---
Toi äänioikeuden menetys on aika käsittämätön juttu. Miten voi palata yhteiskuntaan, jonka jäsen ei ole?
Työperäiset maahanmuuttaat ovat parempi bisnes, kuin köyhät pakolaiset. Tämä on ainoa "ei-humanitaarinen" syy, minkä keksin maahanmuuton puolesta.
Kaikista raiskauksista Oslossa esim vuonna 2007 (N = 151(*)) norjalaistaustaiset tekivät 27.2% (Afrikka 30.5%, Lähi-itä 15.9%, muu Aasia 15.2%, Eurooppa 7.9% ja Amerikat 3.3%).
Google-kääntelin noita norjankielisiä uutisia, niistä kävi ilmi mm. seuraavia seikkoja:
- Viimeisen kolmen vuoden aikana, Oslon poliisi tutki 41 raiskauspäällekäyntiä.
- Tilastot osoittavat että kaikkien 41:n raportoidun raiskaustapauksen suorittajina olivat ei-länsimaalaiset maahanmuuttajat. (Oma huomio: Montakohan raportoimatonta raiskaustapausta mahtoi jäädä tilastojen ulkopuolelle?)
- Valtaosa tekijöistä on kurdeja tai afrikkalaisia.
- Tekijät melko nuoria miehiä, jotka usein turvapaikanhakijoita.
- Raiskauspäällekäyntien ominaispiirteenä on törkeä pahoinpitely, johon sisältyy mm. veitsen käyttö, kuristaminen, uhkaileminen, ylenmääräinen lyöminen ja potkiminen.
- Tällaisen törkeän väkivallan kohteeksi joutuneet naiset ovat raiskausta kuvaillessaan kertoneet, että he pelkäsivät eniten oman henkensä puolesta.
Valtakunnanperkele, 16.4.2009 19:17:
En minä sano, että se on koko totuus - väitän vaan, että se on lähimpänä tosielämän keskiarvoa kuin Keravan öiset meiningit. Asiassa on tietty monta puolta. Tota nurjaa puolta vaan harvempi näkee, joten on helppo teeskennellä, ettei sitä ole olemassa.
Jone, 16.4.2009 20:14:
---
Valtakunnanperkele, 16.4.2009 19:17:
En minä sano, että se on koko totuus - väitän vaan, että se on lähimpänä tosielämän keskiarvoa kuin Keravan öiset meiningit. Asiassa on tietty monta puolta. Tota nurjaa puolta vaan harvempi näkee, joten on helppo teeskennellä, ettei sitä ole olemassa.
---
Niin, toi on taas vähän monipiippuinen juttu. Vaikka Helsinki onkin tämän maan suurin kaupunki ja Kamppi ihan siinä sen ytimessä, niin Keravan kokoisilla paikkakunnilla asuu kuitenkin suurempi osa maamme populaatiosta kuin pääkaupungissa. Kampin meno ei ole lähelläkään keskiarvoa, mutta eipä ole Keravankaan. Totuus on jossain Kampin menon ja pikkukylien touhun välimaastossa.
(PS. Sorppa et äidyin lällättelemään tän sivun alussa)