Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 626,314 views

Epailija

Posts: 5,636

#1381 • • Epailija Physicist, 2nd class.

...................., 24.3.2009 14:03:
Joo en minäkään näe logiikkaa siinä, että ei auteta apua tarvitsevia. Haluutsä oikeesti, että maailma pitää suomea pihinä maana joka ei halua näyttää avuliasuuttaan muulle maailmalle?



Öm. Eihän sitä rahaa kolmansiin maihin nyt sen takia pidä syytää, että mielytettäisiin muita maita. Ainakin minun mielestäni imagon kiillotus on aivan väärä syy auttaa, vaikka sellainen voi toki hyödyttää Suomea välillisesti.

Mä avustan kuukausittain greenpeacea, amnestya (naisten oikeudet) ja wwf:ffää.



Tässä tuohon ylempään viitaten: En usko, että teet näin etteivät kaverisi pitäisi sinua pihinä. Todennäköisesti teet näin koska haluat auttaa - riippumatta siitä mitä muut auttamishalustasi miettivät. Olenko oikeassa?

Uskon nimittäin, että jos valtion rahaa syydetään kehitysmaihin vain sen takia, ettei haluta vaikuttaa piheiltä, ei itse rahankäyttöön kiinnitetä niin paljon huomiota kuin jos motiivina on toisten tilanteen parantaminen. Sen takia pitäisikin unohtaa nämä "autetaanko me nyt muita saman verran kuin muut"-syyllistämiset ja keskittyä tekemään se mitä voidaan - voihan olla, että muut maat ovat liian pihejä ja siten aivan väärä vertailukohta.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

josbe

Posts: 1,982

Damien

Posts: 2,882

#1383 • • Damien [tr3ox]

josbe, 24.3.2009 14:52:
---
kuilun partaalla, 24.3.2009 09:31:
it's a sick sad world...

---

Jep. Ja sit muutaman puukotus päivän lehdestä:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Mies+tapettiin+ter%C3%A4aseella+Kankaanp%C3%A4%C3%A4ss%C3%A4/1135244566731

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/16-vuotias+puukotti+sosiaali-+ty%C3%B6ntekij%C3%A4%C3%A4/1135244566647

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi+etsii+puukottajaa+Kuopiossa/1135244556192

Pelkään myös ruotsalaisia raiskaajia:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Joukkoraiskauksesta+laivalla+ep%C3%A4illyt+miehet+kiist%C3%A4v%C3%A4t+teon/1135244509226

Ai perkules, ne raiskaajat ovatkin suurimmaksi osaksi suomalaisia, sanoo Koirasen Veikko:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Viidesosa+Turun+raiskausep%C3%A4ilyist%C3%A4+tulee+laivoilta/1135244547084

:(



Lehdistöllä pitäisi olla lakisääteinen velvollisuus julkaista jokaista sensaatio-uutista / huonoa uutista kohden kolme positiivista ja iloista uutista, kympin kevennyksiä ei lasketa - instituutio.

Vaihtoehtoisesti ihmisten pitäisi lukea vähemmän "uutisia" ja enemmän elämää ympärillänsä, josta teknologian avustamana voisi levittää ilosanomaa ympärilleen. Netti vapauttaa kaikki vallankahvasta.
Avatar
#1384 • • .................... Guest

Epailija, 24.3.2009 14:40:
---
...................., 24.3.2009 14:03:
Joo en minäkään näe logiikkaa siinä, että ei auteta apua tarvitsevia. Haluutsä oikeesti, että maailma pitää suomea pihinä maana joka ei halua näyttää avuliasuuttaan muulle maailmalle?
---


Öm. Eihän sitä rahaa kolmansiin maihin nyt sen takia pidä syytää, että mielytettäisiin muita maita. Ainakin minun mielestäni imagon kiillotus on aivan väärä syy auttaa, vaikka sellainen voi toki hyödyttää Suomea välillisesti.



En mä nyt sitä tarkoittanut, että sitä tehdään imagon takia. Tarkoitin vaan sitä, että mimmoiseksi imago muuttuisi jos ei autettais. Suomalaiset on onneks sen verran avokätisiä, että auttavaa autetaan. Siitä olen ylpeä, shapeshifteristä en.


---
Mä avustan kuukausittain greenpeacea, amnestya (naisten oikeudet) ja wwf:ffää.
---


Tässä tuohon ylempään viitaten: En usko, että teet näin etteivät kaverisi pitäisi sinua pihinä. Todennäköisesti teet näin koska haluat auttaa - riippumatta siitä mitä muut auttamishalustasi miettivät. Olenko oikeassa?

Uskon nimittäin, että jos valtion rahaa syydetään kehitysmaihin vain sen takia, ettei haluta vaikuttaa piheiltä, ei itse rahankäyttöön kiinnitetä niin paljon huomiota kuin jos motiivina on toisten tilanteen parantaminen. Sen takia pitäisikin unohtaa nämä "autetaanko me nyt muita saman verran kuin muut"-syyllistämiset ja keskittyä tekemään se mitä voidaan - voihan olla, että muut maat ovat liian pihejä ja siten aivan väärä vertailukohta.



En tietenkään jeesaa imagon takia. Jeesaan siks, että joku heikompi ja köyhempi tarvitsee apua ja minulla on rahkeet tämän auttamiseen.
speukka

Posts: 335

#1385 • • speukka

Epailija, 24.3.2009 14:40:
---
Öm. Eihän sitä rahaa kolmansiin maihin nyt sen takia pidä syytää, että mielytettäisiin muita maita. Ainakin minun mielestäni imagon kiillotus on aivan väärä syy auttaa, vaikka sellainen voi toki hyödyttää Suomea välillisesti.



Ja kuinkahan paljon niistäkin avustuksista menee jonnekin ihan muualle, mitä noissa annetaan ymmärtää
dixoff

Posts: 199

#1386 • • dixoff hmm Terve

Damien, 24.3.2009 15:09:

Lehdistöllä pitäisi olla lakisääteinen velvollisuus julkaista jokaista sensaatio-uutista / huonoa uutista kohden kolme positiivista ja iloista uutista, kympin kevennyksiä ei lasketa - instituutio.



Mä vietin kerran viikon elämästäni paikassa, jonka ainoa englanninkielinen tv-kanava jonka sain näkymään lähetti uutisia jokseenkin tuossa suhteessa, ellei jopa paremmassa. Vieläpä niin, että kaikki huonot uutiset olivat ulkomaanuutisia.

Pää pehmeni päivä päivältä, ja vaihtui jossain vaiheessa vitutukseen, kun hoksasin asian laidan. Tulin siihen tulokseen, että jopa joku Fox News olisi siihen purkkaan verrattuna ollut tasapuolisen journalismin riemujuhlaa.
Damien

Posts: 2,882

#1387 • • Damien [tr3ox]

dixoff, 24.3.2009 16:10:
---
Damien, 24.3.2009 15:09:

Lehdistöllä pitäisi olla lakisääteinen velvollisuus julkaista jokaista sensaatio-uutista / huonoa uutista kohden kolme positiivista ja iloista uutista, kympin kevennyksiä ei lasketa - instituutio.

---


Mä vietin kerran viikon elämästäni paikassa, jonka ainoa englanninkielinen tv-kanava jonka sain näkymään lähetti uutisia jokseenkin tuossa suhteessa, ellei jopa paremmassa. Vieläpä niin, että kaikki huonot uutiset olivat ulkomaanuutisia.

Pää pehmeni päivä päivältä, ja vaihtui jossain vaiheessa vitutukseen, kun hoksasin asian laidan. Tulin siihen tulokseen, että jopa joku Fox News olisi siihen purkkaan verrattuna ollut tasapuolisen journalismin riemujuhlaa.



En nyt ihan tarkoittanut feel-good journalismiä, vaan vakavasti otettavaa uutisointia innovoinneista, positiivisistä jutuista, löydöistä ja kaikenlaisesta elämään liittyvästä. Kohdennan vielä kommenttini siihen pahamaineiseen keltaiseen lööppilehdistöön, mikä ainakin allekirjoittaneelle aiheuttaa vatsanväänteitä kaupassa käynnin osalta.

Ja sit huumoria lisää, niinku nauroin tolle tanssii tähtien kanssa Rahkamolle, silloin ku se möläytti niin tiesin heti että paskaa uutisoidaan paskasti heti seuraavana päivänä. Olisivat edes revitelleet: "Rahkamo kertoi mitä ajatteli! - SUOMi KOHAHTi"
shapeshifter

Posts: 202

#1388 • • Edited shapeshifter Erikoismies.

En mä nyt sitä tarkoittanut, että sitä tehdään imagon takia. Tarkoitin vaan sitä, että mimmoiseksi imago muuttuisi jos ei autettais.



Onneks olkoon, kumosit justiinsa oman väittämäsi.

Suomalaiset on onneks sen verran avokätisiä, että auttavaa autetaan. Siitä olen ylpeä, shapeshifteristä en.



Eipä kansalta ole pahemmin kysytty kun tungetaan rahaa taikaseinästä milloin mihinkin monikulttuurin inhannointiprojektiin.

Nyt vakavemmin: Mitä konkreettista on saavutettu nyt 19 vuoden jälkeen esim. Somaliassa kaiken rahan tunkemisen jälkeen? Mitä hyötyä somaleille on ollut siitä, että otetaan tänne murto-osa kansasta, vieläpä paikallista yläluokkaa? Mikä on rikollisuusaste näillä tulijoilla? Miten he hyödyttävät mitään yhteiskuntaa? Mistä otetaan rahat tähän toimintaan? Mikä on syntyvyys lähtöalueella, ja mikä se on suhteessa tänne tulleiden määrään? Mihin nämä lukutaidottomat huippuosaajat työllistetään, muuten kuin somalin kielen tulkiksi tai muuhun mamutyöhön? Miten he pelastavat suuresti hehkutetun työvoimapulan? Mikä on odotettu kotoutumisaika? Mikä on tulijoiden huoltosuhde? Miten voidaan sanoa, että on autettu koko kansaa? Miten paikallinen infrastruktuuri on kehittynyt projektin alusta lähtien? Kuinka paljon tämä on maksanut lieveilmiöt mukaanlukien? Miksi muut euroopan maat laittavat luukkuja kiinni, ja Suomi toimii päinvastoin? Mikä taikakeino välttää muissa maissa tapahtuneen gettoutumisen? Mistä tämä kaikki raha on pois?

Kun olet näihin vastannut, katso litania uudestaan ja mieti mikä järki tässä touhussa on.

Väitän, että tulos on ollut paikallisille yhtä tyhjän kanssa, ja täällä miinusmerkkinen. Paitsi, että on saatu etnistä värinää, josta saa lukea uutisista.


:D voi jee sun kanssas.
kaikki pitäs antaa kultalusikalla.
konkretia on aika vaikeeta kun kaikki ei oo valmista.

vaihtaisin mieluusti sut vaik pariin kumivenepakolaiseen



Nyt tuli kyllä melkein Kuilutasoinen kommentti.
josbe

Posts: 1,982

#1389 • • josbe suomalainen juhlakinkku

shapeshifter, 24.3.2009 17:49:
---
En mä nyt sitä tarkoittanut, että sitä tehdään imagon takia. Tarkoitin vaan sitä, että mimmoiseksi imago muuttuisi jos ei autettais.

---


Onneks olkoon, kumosit justiinsa oman väittämäsi.


---
Suomalaiset on onneks sen verran avokätisiä, että auttavaa autetaan. Siitä olen ylpeä, shapeshifteristä en.
---


Eipä kansalta ole pahemmin kysytty kun tungetaan rahaa taikaseinästä milloin mihinkin monikulttuurin inhannointiprojektiin.

- Kysymyksiä, jotka on puitu jo triljoona kertaa -

Kun olet näihin vastannut, katso litania uudestaan ja mieti mikä järki tässä touhussa on.

Väitän, että tulos on ollut paikallisille yhtä tyhjän kanssa, ja täällä miinusmerkkinen. Paitsi, että on saatu etnistä värinää, josta saa lukea uutisista.



---
:D voi jee sun kanssas.
kaikki pitäs antaa kultalusikalla.
konkretia on aika vaikeeta kun kaikki ei oo valmista.

vaihtaisin mieluusti sut vaik pariin kumivenepakolaiseen
---


Nyt tuli kyllä melkein Kuilutasoinen kommentti.


No eipä noi sunkaan argumentit ole tässä(kään) topikissa loistaneet. Esim. Annakins vei sua 6-0, mut ainoo kuka ei huomannu, olit sinä itse. Kaikille muille olet tyytynyt vittuilemaan. Samoin nyt olet täysin varma omasta asiastasi. Jos joku on toista mieltä, niin hänen pitää "katsoa litania uudestaan ja miettiä mitä järkeä...". :D JUST.

Ja hei, ennenkuin kysyt samat kysymykset ja jauhat samat paskat kuin täällä on jo sata kertaa jauhettu, niin lue nyt edes entiset vastaukset ensin.

Btw, noi sun "kuilu-tasoinen-kommentti"-läpät on lähinnä naurettavia. Samoin kuin se, että epäilit Kuilun lainaavan kirjoituksiaan jostain. Harva kirjoittaa yhtä hyvin kuin Kuilu. Ylläripylläri vaan, että sun kanssa on aika vaikea pysyä asiatasolla. Pitäiskö kattoo peiliin?

Saanen vielä huomauttaa, että puhuessasi "Suomen kansan mielipiteistä", puhut siis lähinnä omista ja hengenheimolaisiesi mielipiteistä. Mikä ei tietenkään ole ihme, koska SINUN TOTUUTESIhan on se ainoa oikea, ja "jätkätkin on samaa mieltä".
Nauskiss

Posts: 532

#1390 • • Nauskiss

...................., 24.3.2009 15:15:
Suomalaiset on onneks sen verran avokätisiä, että auttavaa autetaan. Siitä olen ylpeä, shapeshifteristä en.



shapeshifter, 24.3.2009 17:49:
Eipä kansalta ole pahemmin kysytty kun tungetaan rahaa taikaseinästä milloin mihinkin monikulttuurin inhannointiprojektiin.



Toisaalta: eipä 100 % kansasta ole Perussuomalaisten äänestäjiä. Muunkinlaisia arvoja kuin ulkomaalaisvastaisuus vielä löytyy. Onneksi. Siinä vaiheessa jos ei enää löydy, meikä vaihtaa maisemaa, ellen jo ennen sitä. Ja ihan tosiaan niinsanotuksi "ELINTASOpakolaiseksi" meinaan, kun ei mua ole Suomessa kidutettu - vielä.

Mun mielestä on oltava (kansallisuudesta riippumatta) mahdollisuus vastustaa ja paeta kidutusta, mielipidevankeutta, sotaa ynnä muita vastaavia ilmiöitä. Jos turvapaikkojen myöntäminen lopetetaan, se tarkoittaa, että asetutaan kiduttajien ja muiden rikollisten puolelle.

Pakolaisuus on eri asia kuin siirtolaisuus. Turvapaikan myöntäminen ei ole millekään maalle TIENAAMISKEINO, ensisijaisesti, vaan inhimillisten oikeuksien puolustamista globaalisti.

Millaisen maailman me haluamme? Minä en halua maailmaa, jossa kidutetun ainoa vaihtoehto on tehdä itsemurha.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1391 • • Aziz Combat Fighter

shapeshifter, 24.3.2009 17:49:
---
Nyt vakavemmin: Mitä konkreettista on saavutettu nyt 19 vuoden jälkeen esim. Somaliassa kaiken rahan tunkemisen jälkeen? Mitä hyötyä somaleille on ollut siitä, että otetaan tänne murto-osa kansasta, vieläpä paikallista yläluokkaa? Mikä on rikollisuusaste näillä tulijoilla? Miten he hyödyttävät mitään yhteiskuntaa? Mistä otetaan rahat tähän toimintaan? Mikä on syntyvyys lähtöalueella, ja mikä se on suhteessa tänne tulleiden määrään? Mihin nämä lukutaidottomat huippuosaajat työllistetään, muuten kuin somalin kielen tulkiksi tai muuhun mamutyöhön? Miten he pelastavat suuresti hehkutetun työvoimapulan? Mikä on odotettu kotoutumisaika? Mikä on tulijoiden huoltosuhde? Miten voidaan sanoa, että on autettu koko kansaa? Miten paikallinen infrastruktuuri on kehittynyt projektin alusta lähtien? Kuinka paljon tämä on maksanut lieveilmiöt mukaanlukien? Miksi muut euroopan maat laittavat luukkuja kiinni, ja Suomi toimii päinvastoin? Mikä taikakeino välttää muissa maissa tapahtuneen gettoutumisen? Mistä tämä kaikki raha on pois?



Ei tollasia saa kysellä, senkin rassszsisti. Pakolaispolitiikka perustuu syvään, väräjävään tunteeseen eikä sillä ole mitään tekemistä sellaisten asioiden kanssa kuin kustannukset, oikea hyöty tai ulkomaalaisten auttaminen.

Minusta tuntuu, että nykyisen pakolaispolitiikan suurin nettosaaja on moraalisäteilevä suvaitsija, joka lempeällä kädellä ylhäältäpäin valistaa tyhmää kansaa rasismin ja ksenofobian kauheuksista. Koska jos Rosa Meriläinen ja muut ihanan liberaalit höpötädit sanoo niin, niin sittenhän sen on oltava niin.

Koko palettia ohjataan niinkin asiantuntevista käsistä kuin Astrid "Sharia on Islamin vastainen" Thors ja Matti "Anteeksi pilakuvista" Vanhanen. Paketin viimeistelee arvopresidentti, joka toteaa, että on väärin odottaa ulkomaalaisten tulevan suomeen töihin, että heidän pitää tulla tänne ihmisinä, mitä ikinä tämä nyt sitten tarkoittakaan. Ainakin sitä, että maahanmuuton kustannusten ja seurausten pohtiminen on oikeastaan aika ikävää.

Mutta kivaltahan se kuullostaa ja fiilis on niin mahtavan hyvä, kun voi suvaita, ymmärtää ja tukea kaikkia maailman vähäosaisia. Sitä ei viitsitä tehdä kehitysavun turvin, koska kehitysavun kohde ei kiittele kädestä pitäen eikä tätä voi kaduilla suvaita ja puuhata kaikenmoisia rasisminvastaisia projekteja, joista tulee hirmu hyvä fiilis - mutta jotka eivät, tietenkään, vähennä rasismia ollenkaan.

Monikulttuuri tuntuu kivalta ja positiiviselta asialta. Järjellä ajateltuna se ei sitä ole, mutta sitä ei saa vastustaa, koska sen nyt vaan pitää olla hyvä ja kiva koska se tuntuu, haisee ja maistuu siltä.

Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, auttaako se afrikkaa vai ei, koska on täydellisen ja äärimmäisen ilmiselvää, että muutaman tuhannen pakolaisen ottaminen Suomeen vuosittain ei taatusti auta yhtään mitään. Se on kallista, tehosuhteeltaan naurettavaa ja heikentää kotimaan yhteiskunnan toimivuutta siirtämällä tänne ainesta, joka syrjäytyy vääjäämättä. Minä en tajua laisinkaan, mikä motiivi tässä touhussa on, ellei se motiivi tosiaan ole se, että tällaista puuhaaville ihmisille tulee siitä hirveän hyvä mieli. Se hyvä mieli tulee helpommin, kun avun kohdetta voi puristaa kädestä ja suudella poskelle. Sitten kun se avun kohde marssii rautatieasemalle ryöstämään suomalaisia, voidaan aloittaa rasismikaakatus - antakaa sille töitä, niin se ei syrjäydy.

Maahanmuuttaja itse tuntuu olevan pelkkä tahdoton objekti, joka on yhteiskunnan toimenpiteiden summa - jos maahanmuuttaja ei menesty, pitää yhteiskuntaa muokata lekalla sellaiseksi, että maahanmuuttaja menestyy.

Jostain syystä toiset maahanmuuttajat menestyvät lähes aina, ja toiset eivät oikeastaan koskaan.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1392 • • Aziz Combat Fighter

josbe, 24.3.2009 18:40:
---
Saanen vielä huomauttaa, että puhuessasi "Suomen kansan mielipiteistä", puhut siis lähinnä omista ja hengenheimolaisiesi mielipiteistä. Mikä ei tietenkään ole ihme, koska SINUN TOTUUTESIhan on se ainoa oikea, ja "jätkätkin on samaa mieltä".



No vaaleissahan tämä nähdään.

Muista näyttää tyrmistynyttä naama sitten kun Halla-aho menee 20.000 äänellä läpi eduskuntaan ja PS nousee kymmenen prosentin kannatukselle ja RKP putoaa eduskunnasta pois.
josbe

Posts: 1,982

#1393 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Valtakunnanperkele, 24.3.2009 18:49:
---
josbe, 24.3.2009 18:40:
---
Saanen vielä huomauttaa, että puhuessasi "Suomen kansan mielipiteistä", puhut siis lähinnä omista ja hengenheimolaisiesi mielipiteistä. Mikä ei tietenkään ole ihme, koska SINUN TOTUUTESIhan on se ainoa oikea, ja "jätkätkin on samaa mieltä".

---


No vaaleissahan tämä nähdään.

Muista näyttää tyrmistynyttä naama sitten kun Halla-aho menee 20.000 äänellä läpi eduskuntaan ja PS nousee kymmenen prosentin kannatukselle ja RKP putoaa eduskunnasta pois.


No niinhän se nähdään. Luotan kuitenkin suurimpaan osaan suomalaisista, jotka ymmärtääkseni ovat minun kategoriassani ihan fiksua väkeä. Mikä toisille on "järkevää", ei toisille sitä ole, mutta sitähän sinun on hyvin vaikea ymmärtää. Sitä paitsi minulle tämä ei ole mikään henkilökohtainen kilpailu.

Tuo läppä, mitä heitit edellisessä postissasi, alkaa muuten olla aika kulunut. Toivoisin, että laskisit joskus postaustesi määrän ja vertaisit sitä pointtiesi määrään. Toinen niistä on jo aika päiviä sitten ohittanut toisen.
shapeshifter

Posts: 202

#1394 • • Edited shapeshifter Erikoismies.

josbe,
No eipä noi sunkaan argumentit ole tässä(kään) topikissa loistaneet. Esim. Annakins vei sua 6-0, mut ainoo kuka ei huomannu, olit sinä itse. Kaikille muille olet tyytynyt vittuilemaan. Samoin nyt olet täysin varma omasta asiastasi. Jos joku on toista mieltä, niin hänen pitää "katsoa litania uudestaan ja miettiä mitä järkeä...". :D JUST.



Noi kysymykset oli jokaiselle esitettäväksi itelleen, mä olen vastaukseni jo saanut. Annakins todellakin toi pari juttua esille, joita en tiennyt, ei siinä mitään. Annoin omat vastineeni asialle, vielä ei ole vastausta kuulunut, mutta kuitenkin mielummin mä otan vastaan jotain perusteltua kun "=DDD ooksä iha qujal"- läppää jota jotkut harrastavat.



Ja hei, ennenkuin kysyt samat kysymykset ja jauhat samat paskat kuin täällä on jo sata kertaa jauhettu, niin lue nyt edes entiset vastaukset ensin.

Btw, noi sun "kuilu-tasoinen-kommentti"-läpät on lähinnä naurettavia. Samoin kuin se, että epäilit Kuilun lainaavan kirjoituksiaan jostain. Harva kirjoittaa yhtä hyvin kuin Kuilu. Ylläripylläri vaan, että sun kanssa on aika vaikea pysyä asiatasolla. Pitäiskö kattoo peiliin?



Mä en voi sille mitään, että mä kiihotan joitain. Ja jos kutsut kuilun verbaalista lahjakkuutta hyväksi, en voi sanoa kun että lol.



Saanen vielä huomauttaa, että puhuessasi "Suomen kansan mielipiteistä", puhut siis lähinnä omista ja hengenheimolaisiesi mielipiteistä. Mikä ei tietenkään ole ihme, koska SINUN TOTUUTESIhan on se ainoa oikea, ja "jätkätkin on samaa mieltä".



No millon asiaa on kysytty? Ylen Gallupistakin otettiin tehokkaasti "väärä" vaihtoehto pois kun sai liikaa ääniä.

e0kcx.jpg
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1395 • • Edited Aziz Combat Fighter

josbe, 24.3.2009 19:05:
No niinhän se nähdään. Luotan kuitenkin suurimpaan osaan suomalaisista, jotka ymmärtääkseni ovat minun kategoriassani ihan fiksua väkeä.



Niin minäkin. Oletan tosin, että meidän käsityksemme fiksusta eroaa.


Mikä toisille on "järkevää", ei toisille sitä ole, mutta sitähän sinun on hyvin vaikea ymmärtää.



Miten niin? Itsehän tässä olen kritisoinut kovastikin monien tahojen "järkevänä auttamisena" pitämää pakolaispolitiikkaa.


Sitä paitsi minulle tämä ei ole mikään henkilökohtainen kilpailu.



Ehkä sen pitäisi olla, jollain tasolla. Puhutaan kuitenkin kotimaan tulevaisuudesta, sinun ja minun.


Tuo läppä, mitä heitit edellisessä postissasi, alkaa muuten olla aika kulunut. Toivoisin, että laskisit joskus postaustesi määrän ja vertaisit sitä pointtiesi määrään. Toinen niistä on jo aika päiviä sitten ohittanut toisen.



No niin, kun niihin pointteihin ei ole saanut mitään järkevää vastausta, pelkkää vittuilua ja haukkumista.

edit: Siinä vaiheessa, kun maahanmuuttoasioista järjestetään kansanäänestys ja kansa äänestää sen puolesta, että tänne otetaan vuositasolla kymmenentuhatta elättiä, lupaan pitää pääni kiinni.

Minua ärsyttää valtavasti vaan se, että minun fiilikseni mukaan valtaosa suomalaisista ei halua tänne enempää pakolaisia tai lisää vastaanottokeskuksia. Valtaosa suomalaisista haluaa auttaa kehitysmaita, ei siirtää kehitysmaiden väestöä eurooppaan.
Avatar
#1396 • • REivaaja Guest

Valtakunnanperkele, 24.3.2009 19:17:
No niin, kun niihin pointteihin ei ole saanut mitään järkevää vastausta, pelkkää vittuilua ja haukkumista.


Oi tätä ironiaa. Nihilismi nousee aina sieltä mistä sitä vähiten odottaa.
josbe

Posts: 1,982

#1397 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

shapeshifter, 24.3.2009 19:13:
Mä en voi sille mitään, että mä kiihotan joitain. Ja jos kutsut kuilun verbaalista lahjakkuutta hyväksi, en voi sanoa kun että lol.


Mut erehdyit kuitenkin luulemaan Kuilun tekstiä lainatuksi?

Voisitko kertoa tyhmemmällekin, mitä tuossa gallupissa mielestäni tapahtui, kun en oikein ymmärrä?

Edit: Siis niinq ihan oikeesti ja käytännössä.
shapeshifter

Posts: 202

#1398 • • Edited shapeshifter Erikoismies.

josbe, 24.3.2009 19:20:
---
shapeshifter, 24.3.2009 19:13:
Mä en voi sille mitään, että mä kiihotan joitain. Ja jos kutsut kuilun verbaalista lahjakkuutta hyväksi, en voi sanoa kun että lol.

---

Mut erehdyit kuitenkin luulemaan Kuilun tekstiä lainatuksi?

Voisitko kertoa tyhmemmällekin, mitä tuossa gallupissa mielestäni tapahtui, kun en oikein ymmärrä?

Edit: Siis niinq ihan oikeesti ja käytännössä.



Ensinnäkin, sen kuilun pätkän kirjoitusasu muuttuu slangista kirjakieleksi ja on jäsennetty ihan eri tavalla kun ko. sankarin muut kirjoitukset, ja siitä puuttuu eksessiivinen väli- ja korostusmerkkien käyttö. Ja hymiöt. Toki on sinne lisätty muutama slangisana väliin.

Seuraavaksi, katsoppa tuo vaihtoehtojen määrä, ja muutos äänijakaumassa parin tunnin aikana. Nyt tarkkana, sieltä häviää vaihtoehto, joka sai alussa 82% äänistä, ja vastakkainen mielipide yhtäkkiä saakin 97%! Wau. Perustelu muuten oli, että vaihtoehto poistettiin, kun huomattiin "äänten masinointia".
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1399 • • Aziz Combat Fighter

josbe, 24.3.2009 19:20:
---
shapeshifter, 24.3.2009 19:13:
Mä en voi sille mitään, että mä kiihotan joitain. Ja jos kutsut kuilun verbaalista lahjakkuutta hyväksi, en voi sanoa kun että lol.

---

Mut erehdyit kuitenkin luulemaan Kuilun tekstiä lainatuksi?

Voisitko kertoa tyhmemmällekin, mitä tuossa gallupissa mielestäni tapahtui, kun en oikein ymmärrä?

Edit: Siis niinq ihan oikeesti ja käytännössä.



myä voin kertoo. YLE järjesti rasisminvastaisen teemapäivän ja pisti sivuilleen tuon kyselyn. Ihmiset äänestivät että "muukalaisviha" johtuu siitä, että ihmisillä on "muukalaisista" huonoja kokemuksia. YLE tajusi lipsahduksensa, koska sehän viittaisi siihen, että "muukalaisilla" olisi muka oma vastuu siitä, miten ihmiset heihin suhtautuvat ja sensuroi kyseisen kohdan pois kyselystä.

Seuraavaksi ihmiset äänestivät tuota "ennakkoluulot kasvavat kun niitä ruokitaan", jonka jälkeen YLE poisti kasan ääniä kyselystään saadakseen vastsauksen näyttämään edelleen siltä, että oikeastaan tämä esoteerinen ja määrittelemätön "muukalaisviha" johtuu taas kerran jostain muusta kuin niistä muukalaisista itsestään.

Netinkäyttäjiä tämä tietenkin huvitti suunnattomasti, koska moisesta kusetuksesta jää, tietenkin, heti kiinni.
Nauskiss

Posts: 532

#1400 • • Nauskiss

shapeshifter, 24.3.2009 19:13:
Ylen Gallupistakin otettiin tehokkaasti "väärä" vaihtoehto pois kun sai liikaa ääniä.



Tilastoinnin alkeet: Prosenttiluvut eivät kerro vastaajamääristä. Jos kyselyyn on aamulla vastannut yksi ihminen yhdellä tavalla, se tarkoittaa että ollaan sataprosenttisesti tätä yhtä mieltä. Kun kyselyyn kertyy enemmän vastauksia, mielipiteiden hajonta lisääntyy. (Tuo Ylen kysely on kyllä kaiken kaikkiaan erittäin sekava, jos se tosiaan noin meni.)

Avoimet nettikyselyt eivät muutenkaan ole sieltä luotettavimmasta päästä, jos halutaan saada tietoa. Joskus olen seurannut poliittisten puolueiden organisoimia nettikyselyitä: esim. Kokoomuksen kyselyihin tuntuvat vastaavan enimmäkseen ne, jotka ovat eri linjoilla heidän kanssaan, demareiden kyselyihin vastaavasti ne, jotka eivät kannata demareiden ajamia asioita jne. Jos mulla olis aikaa, voisin itsekin haaskata sitä vastaamalla kokkareiden kyselyihin oletusarvon vastaisesti.

Itse kysymykseen 'Mistä muukalaisviha johtuu?' ja vastausvaihtoehtoon 'Huonoista kokemuksista' mun kommentti on se, että perussuomalaisista varmaan aika harva tuntee eli omaa kokemuksia minkäänsorttisista maahanmuuttajista. Voi toki jotakuta pelottaa se erinäköinen mies tai nainen ratikassa niin paljon, että jo sitäkin voi jo mainostaa 'huonoksi kokemukseksi', jos niin haluaa. *hymy*

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.