Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 627,047 views

Epailija

Posts: 5,636

#122 • • Epailija Physicist, 2nd class.

foobar, 22.11.2006 13:59:
Kohtalaisen sairasta "oikeustajua":

http://news.yahoo.com/s/ap/20061121/ap_on_re_mi_ea/saudi_justice



Jännää oikeustajua edustaa myös tämä jenkkilässä läpi lyöty laki sallituista kuulustelumetodeista, joka tulee voimaan retroaktiivisesti eli pätee myös ennen lain säätämistä tapahtuneisiin asioihin (muistaakseni yhdeksän vuotta taaksepäin).

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

¡ Previous post about a year ago !
kaynessi

Posts: 154

#124 • • kaynessi
Huomasin et olin jo postaillu aikasemmin aiheesta..
tbo

Posts: 935

#127 • • Edited tbo budhisattva

Ana-5000, 15.9.2008 10:49:
Just, Islam <3



en tajua miks vaivaudun vääntämään noinkin yksinkertasesta asiasta sullekkin rautakangesta, mut mun silmissäni jos on niin spede et suostuu tuhlaamaan sekunttiakaan aikaa BBhen niin ansaitsee vähintään sitä sakinhivutusta. oli sitten Saudi-Arabiassa tai Punavuoressa tai missä tahansa siinä välissä.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#128 • • Aziz Combat Fighter

Karski, 7.9.2006 14:15:
---
Kuten sanottu, jos käyttää materiaalina lehdistön
uutisoimia tapauksia, ovat johtopäätökset varmasti
varsin synkkiä: uutiskynnyksen kun ylittävät luonnollisesti
vain ne räikeimmin epäonnistuneet sopeutumisyritykset.



Jaa, kyllä lehdistä saa jatkuvasti lukea uutisia tavallisten ihmisten tavallisista saavutuksista, jotka ylittävät uutiskynnyksen vain siksi, että kyseessä on ulkomaalainen saavuttaja.

Oli uutisten luoma kuva maahanmuutosta mikä tahansa, mikään ei poista sitä tosiasiaa, että ulkomaalaisten suorittamat rikokset ovat helsingissä väkivalta- ja seksuaalirikoksien saralla huolestuttavan yleisiä; noin puolet näistä rikoksista suoritetaan Suomessa ulkomaalaisvoimin. Omakohtaisten kokemusten mukaan noin yhdeksän kymmenestä kiinniotetuista tai toimenpiteiden kohteista ovat ulkomaalaisia, ja lopun osan muodostavat erilaiset päihdeongelmaiset kuten narkkarit ja juopot, jotka lähinnä syyllistyvät omaisuusrikoksiin.

Väkivaltarikoksia tai ryöstöjä, joissa kiinniotettu olisi ollut suomalainen, ei tule muutaman vuoden varrelta mieleen kuin muutama.

Halla-ahon raivostuttavin piirre on siinä, ettei sen kanssa voi varsinaisesti olla eri mieltä, koska jutut on lähteistetty niin tehokkaasti. Johtopäätöksistä, eli niistä päätelmistä mikä ulkomaalaisia suomessa syrjäytymisen ja rikoksen tielle ajaa voidaan toki keskustella maailman tappiin, mutta se, etteikö maahanmuutto toisi mukanaan hirvittävän läjän ongelmia ei oikein kestä kiistämistä.

TJEU: Ruotsi, Britannia, Ranska, Italia, Hollanti.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#129 • • Kon-tiki The Unsinkable

tbo, 15.9.2008 10:53:
---
Ana-5000, 15.9.2008 10:49:
Just, Islam <3

---


en tajua miks vaivaudun vääntämään noinkin yksinkertasesta asiasta sullekkin rautakangesta, mut mun silmissäni jos on niin spede et suostuu tuhlaamaan sekunttiakaan aikaa BBhen niin ansaitsee vähintään sitä sakinhivutusta. oli sitten Saudi-Arabiassa tai Punavuoressa tai missä tahansa siinä välissä.



Itsekään en ole jaksanut juuri katsella tän vuoden Suomen BB:tä, mutta onhan se jännä huomata miten jonkun suomalaisenkin "boddhisattavan" mielestä on ok kiduttaa sen katsojia. BB:n agendaanhan kuuluvat "vain" tolkuton dokaus, paneminen, bikinit päällä saunominen, älyttömät viikkotehtävät ja selkäänpuukotus. Islamin nimissä naisia puukotetaankin sit vähän toiseen paikkaan.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#130 • • Aziz Combat Fighter

Claquesous, 7.9.2006 13:59:
---
foobar, 7.9.2006 11:55:
http://jussi.halla-aho.com/monikulttuurisuuden_ongelmia.html

http://jussi.halla-aho.com/keskustelua_meilla_ja_naapurissa_osa3.html

---


Pah, ihmepaasaamista. Monokulttuurisuutta kannatettiin, mutta mielestäni juuri suomalainen historiallisesti suhteellisen sisäänpäinkääntynyt yhteiskunta kulttuurishokin vuoksi tuottaa näitä ongelmia maahanmuuttajien ja pakolaisten kanssa. Väitän, ettei suomalainen kulttuuri oikeastaan tue integroitumsita yhteiskuntaan, koska olemme sisimmältämme melko varuillaan olevaa sakkia. Lisäksi tuolla mainittiin, että suomalaiset ovat myös etninen ryhmä muiden muassa, joten hiiteen etnisten ryhmien tukeminen ja auttaminen. Unohdettiin toki ottaa esille fakta, että suomalaiset ovat Suomessa enemmistöryhmä, joka aina tuottaa erilaisia etuja maassa kuin maassa. Suomalaisten kulttuurillisia "erityistarpeita" ei tarvitse erikseen ottaa huomioon, koska ne saavat jo jokapäiväisessä elämässä erityishuomion automaattisesti. Aina ja kaikkialla. Somalien, romanien, vietnamilaisten ja muiden erityistarpeita ei aina taas ymmärretä ja käsitetä. Niistä siis pitää pitää huoli, koska muuten aiheutuisi muutenkin lisää ongelmia kulttuurien yhteiselossa.

Meillä suomalaisilla on vielä pitkä matka minkäänlaiseen harmoniantapaiseen, koska kulttuurillisesti täysin vieraat etniset ryhmät ovat niin uusi asia täällä päin maailmaa. Ongelmia ja kulttuurien välisiä jännitteitä esiintyy varmasti aina. Asiaan tulee varmasti kuitenkin helpotusta mitä enemmän erilaisista kulttuureista ja lähtökohdista tulevat lapset leikkivät yhdessä välitunneilla ala-asteilla.



Kerrotko tyhmille, missä maassa on onnistuttu yhteennaittamaan kaksi toisistaan merkittävästi poikkeavaa kulttuuria harmoniseen kulttuuriseen yhteiseloon?

Tämä "Suomalainen on niin rasisti ja sisäänpäinkääntynyt, ettei Somali voi kuin hakata tai raiskata" on aika laiskaa retoriikkaa. Eikö maahanmuuttajalla itsellään ole velvollisuus elää "maassa maan tavalla", vai onko isäntämaa se, jonka pitää käydä läpi suuria muutoksia, palvella erityistarpeita ja muuttaa omassa maassa omaa kansanluonnettaan, jotta kolmannesta maailmasta saapuneet siirtolaiset tuntisivat olonsa kotoisaksi eivätkä enää syrjäytyisi?

Juuri tällaiset asenteet kuin sinulla leimaavat maahanmuuttokeskustelua ja heittelevät kapuloita rattaisiin - oikea ongelma ei missään nimessä ole suomalainen yhteiskunta ja sen puutteet, vaan maahanmuuttajien asenteet. Suomalainen yhteiskunta, hyysäämällä maahanmuuttajia ja esim. perustamalla rotuerotteluperusteisesti maahanmuuttajanaisille uimahallivuoroja itseasiassa aktiivisesti ylläpitää kulttuurien välistä kuilua ja totuttaa maahanmuuttajat siihen, ettei maahan tarvitse integroitua, koska tarpeeksi meuhkaamalla saa kyllä tahtonsa läpi.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#131 • • Aziz Combat Fighter

tbo, 15.9.2008 10:53:
---
Ana-5000, 15.9.2008 10:49:
Just, Islam <3

---


en tajua miks vaivaudun vääntämään noinkin yksinkertasesta asiasta sullekkin rautakangesta, mut mun silmissäni jos on niin spede et suostuu tuhlaamaan sekunttiakaan aikaa BBhen niin ansaitsee vähintään sitä sakinhivutusta. oli sitten Saudi-Arabiassa tai Punavuoressa tai missä tahansa siinä välissä.



Wau, etkös sä oo se sama liberaali ituhippi joka silmät kyynelissä tuomitsee suomea riivaavan vartijaväkivallan, mutta toisaalla olet naama pokkana valmis tuomitsemaan KUOLEMAAN tai vähintään TURPAANVETOON ihmisen, joka katselee väärää televisio-ohjelmaa?

Kiva käsitys yksilönvapaudesta.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#132 • • Aziz Combat Fighter

$, 7.9.2006 12:10:
---
foobar, 7.9.2006 11:55:
http://jussi.halla-aho.com/monikulttuurisuuden_ongelmia.html

http://jussi.halla-aho.com/keskustelua_meilla_ja_naapurissa_osa3.html

---


Aika yksisilmäistä tekstiä filosofian maisterilta.

Uutiskynnys ylittyy helposti jos asialla ovat olleet muut kuin valtaväestöön kuuluvat.



Hah. Asia taitaa olla aika päinvastoin, kun julkisen sanan neuvostokin erikseen kieltää mainitsemasta rikoksentekijän taustoja, ettei ulkomaalaiset leimautuisi. Toisinsanoen, totuutta pitää sensuroida, jottei totuus vaikuttaisi totuudenmukaiselta. Lehdet ovat jatkuvasti täynnä uutisia suomalaisten rikoksista, ja niissä joissa ei kansalaisuutta erikseen mainita, voidaan yleensä muista tekijöistä johtaa rikoksentekijän etnisyys.

kts. http://www.halla-aho.com/scripta/suomalainen_ruotsalainen_ja_norjalainen.html

(Joo-o, lainasin Halla-ahon blogia. Kauhiaa.)
tbo

Posts: 935

#133 • • tbo budhisattva

Kon-tiki, 15.9.2008 11:02:



Tässä sulle ja Anallekkin: *dissaa*

toivon että jonain kauniina päivänä saatte ne rautakanget perseestänne. Huomaatte että elämä on paljon mukavampaa kun ei tarvitse olla ihan koko ajan paskanjäykkänä ja niin kamalan tosissaan kaikkien elämän (ja varsinkin intternetissä tapahtuvien) asioiden kanssa.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#134 • • Aziz Combat Fighter

tbo, 15.9.2008 11:21:
---
Kon-tiki, 15.9.2008 11:02:

---


Tässä sulle ja Anallekkin: *dissaa*

toivon että jonain kauniina päivänä saatte ne rautakanget perseestänne. Huomaatte että elämä on paljon mukavampaa kun ei tarvitse olla ihan koko ajan paskanjäykkänä ja niin kamalan tosissaan kaikkien elämän (ja varsinkin intternetissä tapahtuvien) asioiden kanssa.



...

Loppuks pelimerkit?
Anselmi

Posts: 2,578

#135 • • Anselmi And sell me

$, 7.9.2006 12:10:
Aika yksisilmäistä tekstiä filosofian maisterilta.


Sama tuli mieleen kun kuuli tän sankarin hengentuotteita. Samaa hengenheimolaisuutta havaittavissa hardcoreislamisteihin. Mielenkiintoisia pointteja mut kokonaisuuden hahmottaminen
jätetään väkisin puolitiehen.

Sinälleen Alla Haho on kyl lutuinen sankari. Huomaa et se paskat housissa pelkää että jonain
päivänä tytär tuo aamiaspöytään ison mustan miehen:) Toivottavasti niin tulee käymään.

--
sen pituinen se

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#136 • • Edited Aziz Combat Fighter

Anselmi, 15.9.2008 11:41:
---
$, 7.9.2006 12:10:
Aika yksisilmäistä tekstiä filosofian maisterilta.

---

Sama tuli mieleen kun kuuli tän sankarin hengentuotteita. Samaa hengenheimolaisuutta havaittavissa hardcoreislamisteihin. Mielenkiintoisia pointteja mut kokonaisuuden hahmottaminen
jätetään väkisin puolitiehen.

Sinälleen Alla Haho on kyl lutuinen sankari. Huomaa et se paskat housissa pelkää että jonain
päivänä tytär tuo aamiaspöytään ison mustan miehen:) Toivottavasti niin tulee käymään.



Viitsitkö hieman riipiä auki, mikä halla-ahon teksteissä on yksisilmäistä? Ja mikä kokonaisuus on jätetty hahmottamatta?

Itse ilmeisesti hahmotit jonkin kokonaisuuden, mitä Halla-aho ei ole hahmoittanut. Viitsitkö kertoa, mikä se on? Itseäni kiinnostaa, sillä k.o. blogimerkinnät lukeneena olen sitä mieltä, että Halla-aho on hahmottanut vallitsevat asiantilat varsin onnistuneesti.

edit: Lisätään tähän nyt vielä se asianlaita, että itse työskentelen erittäin monikulttuurisessa ympäristössä, jossa tapaan päivittäin runsain mitoin ihmisiä erilaisista kulttuuritaustoista.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#137 • • Kon-tiki The Unsinkable

Ana-5000, 15.9.2008 11:30:
---
tbo, 15.9.2008 11:21:
---
Kon-tiki, 15.9.2008 11:02:

---


Tässä sulle ja Anallekkin: *dissaa*

toivon että jonain kauniina päivänä saatte ne rautakanget perseestänne. Huomaatte että elämä on paljon mukavampaa kun ei tarvitse olla ihan koko ajan paskanjäykkänä ja niin kamalan tosissaan kaikkien elämän (ja varsinkin intternetissä tapahtuvien) asioiden kanssa.

---


...

Loppuks pelimerkit?



Näköjään *nauru*
Anselmi

Posts: 2,578

#138 • • Anselmi And sell me

Ana-5000, 15.9.2008 11:44:
Viitsitkö hieman riipiä auki, mikä halla-ahon teksteissä on yksisilmäistä? Ja mikä kokonaisuus on jätetty hahmottamatta?

Itse ilmeisesti hahmotit jonkin kokonaisuuden, mitä Halla-aho ei ole hahmoittanut. Viitsitkö kertoa, mikä se on? Itseäni kiinnostaa, sillä k.o. blogimerkinnät lukeneena olen sitä mieltä, että Halla-aho on hahmottanut vallitsevat asiantilat varsin onnistuneesti.


Mä viittaisin tuolla enemmän HA:n radiohaastatteluun jossa kertoi kovasti asioita. Blogeihin olen tutustunut sen verran vähän että niitä olen jäävi kommentoimaan.

Haastattelussa tuli paljon hyviä pointteja esiin ja monesta asiasta olen jopa samaa mieltä. Mutta sieltä paistoi myös ikävästi läpi tietynlainen "olen Suomalainen- minulla on oikeus tähän, tähän ja tähän" ja "Olen valkoinen- minulla on oikeus tähän, tähän ja tähän". Jotenkin jäi sellainen kuva et sen sijaan että rakentavasti yritettäisiin ratkaista asioita, keskitytään siihen että itketään kuinka kaikki on väärin. Esim. sitä kuinka tänne otetaan jengiä töihin ulkomailta kun suomalaisiakin on ilman työpaikkaa. Johtuiskohan siitä että suomalaisille ei nämä paikat kelpaa? Tuollaisten pellejen takia meillä romahtaa työväestön määrä kohtuu rajusti.
Juurikin tuollainen itkeminen ja pelkkään nykyhtekeen vahtaaminen tuhoaa juurikin samaa kansakuntaa jota Ha & co luulee pelastavansa. Olisihan se hullun hauskaa että meillä täällä kaikki näyttäisi eloveenatyötöiltä ja ainut uskonto olisi Jesse & co. Mutta koska maailma muuttuu ja siinä mukana Suomi niin olisi ihan jees että keskityttäisiin rakentavasti rakentamaan tästä kaikille mahdollisimman hyvä Suomi sen sijaan että tapellaan siitä kenen Suomi tämä on.

--
sen pituinen se

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#139 • • Edited Aziz Combat Fighter

Anselmi, 15.9.2008 11:59:
---
Ana-5000, 15.9.2008 11:44:
Viitsitkö hieman riipiä auki, mikä halla-ahon teksteissä on yksisilmäistä? Ja mikä kokonaisuus on jätetty hahmottamatta?

Itse ilmeisesti hahmotit jonkin kokonaisuuden, mitä Halla-aho ei ole hahmoittanut. Viitsitkö kertoa, mikä se on? Itseäni kiinnostaa, sillä k.o. blogimerkinnät lukeneena olen sitä mieltä, että Halla-aho on hahmottanut vallitsevat asiantilat varsin onnistuneesti.

---

Mä viittaisin tuolla enemmän HA:n radiohaastatteluun jossa kertoi kovasti asioita. Blogeihin olen tutustunut sen verran vähän että niitä olen jäävi kommentoimaan.

Haastattelussa tuli paljon hyviä pointteja esiin ja monesta asiasta olen jopa samaa mieltä. Mutta sieltä paistoi myös ikävästi läpi tietynlainen "olen Suomalainen- minulla on oikeus tähän, tähän ja tähän" ja "Olen valkoinen- minulla on oikeus tähän, tähän ja tähän". Jotenkin jäi sellainen kuva et sen sijaan että rakentavasti yritettäisiin ratkaista asioita, keskitytään siihen että itketään kuinka kaikki on väärin. Esim. sitä kuinka tänne otetaan jengiä töihin ulkomailta kun suomalaisiakin on ilman työpaikkaa. Johtuiskohan siitä että suomalaisille ei nämä paikat kelpaa? Tuollaisten pellejen takia meillä romahtaa työväestön määrä kohtuu rajusti.
Juurikin tuollainen itkeminen ja pelkkään nykyhtekeen vahtaaminen tuhoaa juurikin samaa kansakuntaa jota Ha & co luulee pelastavansa. Olisihan se hullun hauskaa että meillä täällä kaikki näyttäisi eloveenatyötöiltä ja ainut uskonto olisi Jesse & co. Mutta koska maailma muuttuu ja siinä mukana Suomi niin olisi ihan jees että keskityttäisiin rakentavasti rakentamaan tästä kaikille mahdollisimman hyvä Suomi sen sijaan että tapellaan siitä kenen Suomi tämä on.



Noniin, arvelinkin että kova mielipide perustui muutaman minuutin radiohaastatteluun, jonka suorittivat kaksi aamushown irvileukaa. Halka-aholla on yli 200 blogimerkintää, jotka kannattaa lukea ennenkuin tuomitsee ihmisen ja mielipiteet halvaksi rasistipopulismiksi.

Olen itse lukenut molemmat muutaman laiskan sunnuntain aikana, ja itselleni jäi käsitys että halla-ahon tavoite on nimenomaan ylläpitää suomalaista yhteiskuntaa suomalaisista lähtökohdista ja kritisoida sitä hysteeristä ymmärtämistä ja suvaitsemista, jonka johdosta hallitsematon muuttoliike on ajanut esim. Ruotsin itsetuhon partaalle.

Suosittelen lukemaan avoimin mielin kirjoituksia, ja keksimään niistä jotain asiapitoista kritisoitavaa. Itse kirjoittajasta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta maahanmuuton tuomien ongelmien kuoliaaksi vaikeneminen ei toimi. Taustalla on paljon tekijöitä, joista ei edes haluta puhua.

Kysehän ei siis ole uskonnoista tai ulkonäköasioista sinänsä, vaan siitä, millaiseksi yhteiskunta muuttuu kun väestöön lisätään arvoiltaan täysin poikkeava vähemmistö, joka ei jaa länsimaisen yhteiskunnan demokratia- ja vapauskäsityksiä, vaan vaalii keskiaikaisia käsityksiä sukupuolisuudesta, sananvapaudesta, uskonnon suhteesta elämään ja yhteiskuntaan, etc.

Seuraukset eivät ole kenenkään kannalta miellyttäviä, kaikista vähiten isäntämaassa asuvien ihmisten.

Eli siitä vaan vips lukemaan, ja keskustellaan kun olet lukenut vähintään parisenkymmentä keskeistä kirjoitusta aiheesta.

Tohon rakentavuuteen vielä sen verran, että itku kohdistuu lähinnä siihen, miten ei voida edes keskustella rakentavista ratkaisuista vaan suositaan punavihreää "rajat auki"-politiikkaa, jonka mukaan jokainen maahan saapunut luku- ja kirjoitustaidoton muslimi on pelkkä siunaus, joka on kyvytön tekemään mitään pahaa ja hetikohta ratkaisee kaikki suomen ongelmat.
tbo

Posts: 935

#140 • • tbo budhisattva

Kon-tiki, 15.9.2008 11:54:


...

Loppuks pelimerkit?

---


Näköjään *nauru*



ei, vaan mielenkiinto jankata teidän kanssa.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*