Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 626,730 views

Tyranoid

Posts: 1,552

#601 • • Tyranoid FINRG

Ana-5000, 1.12.2008 18:43:
Kannattaako hesari NATO-jäsenyyttä?



Täh?!

Asuuko paavi Vatikaanissa? :D


(Siltä varalta että olit tosissasi, niin tjeu mikä tahansa Hesarin pääkirjoitus muutaman vuoden ajalta jossa aihetta käsitellään. Tai vaikka ihan Wikipedia.)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#602 • • Aziz Combat Fighter

Tyranoid, 1.12.2008 18:49:
---
Ana-5000, 1.12.2008 18:43:
Kannattaako hesari NATO-jäsenyyttä?

---


Täh?!

Asuuko paavi Vatikaanissa? :D


(Siltä varalta että olit tosissasi, niin tjeu mikä tahansa Hesarin pääkirjoitus muutaman vuoden ajalta jossa aihetta käsitellään. Tai vaikka ihan Wikipedia.)



En tilaa Hesaria, joten pääkirjoitukset jäävät usein lukematta - en tosin ole huomannut, että HS mitenkään erityisesti kannattaisi NATO-jäsenyyttä. Voi olla, että minulla on vaan sattunut silmävirhe.

Se, että k.o. lehti kannattaa NATO-jäsenyyttä ei tarkoita sitä, etteikö se mitä hesarista sanoin, pitäisi myös paikkaansa. Kyseessä ei kuitenkaan ole yksilö, vaan julkaisu. Kyseisen julkaisun linjaan kuuluu myös monikulttuurisuudesta kirjoittaminen yksinomaan positiiviseen sävyyn.
Tyranoid

Posts: 1,552

#603 • • Tyranoid FINRG

Ana-5000, 1.12.2008 18:51:
Se, että k.o. lehti kannattaa NATO-jäsenyyttä ei tarkoita sitä, etteikö se mitä hesarista sanoin, pitäisi myös paikkaansa.



Sä sanoit, että Hesari on vihervasemmiston äänenkannattaja. Mä sanoin, että ei ole, koska vihervasemmisto ei kannata Natoa jota Hesari kannattaa. Se mitä sanoit, ei siis pidä paikkaansa.

Sun oli tarkoitus sanoa, että Hesari tukee monikulttuurisuutta. Jos olisit sanonut niin, se olisi pitänyt paikkansa. Sen sijaan (koska monokulturisteille suurilta osin keksitty "vihervasemmisto" on yleinen syntipukki kaikkeen ikävään anti-monokulturismiin) sanoit, että Hesari on vihervasemmiston äänenkannattaja.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#604 • • Aziz Combat Fighter

Tyranoid, 1.12.2008 19:02:
---
Sä sanoit, että Hesari on vihervasemmiston äänenkannattaja. Mä sanoin, että ei ole, koska vihervasemmisto ei kannata Natoa jota Hesari kannattaa. Se mitä sanoit, ei siis pidä paikkaansa.



Minä olen Jussi Halla-ahon kannattaja. Jussi Halla-aho vastustaa homoseksuaalien adoptio-oikeutta, minä en vastusta homoseksuaalien adoptio-oikeutta. Enkö minä siis tuosta yksityiskohdasta huolimatta voi olla Jussi Halla-ahon kannattaja?


Sun oli tarkoitus sanoa, että Hesari tukee monikulttuurisuutta. Jos olisit sanonut niin, se olisi pitänyt paikkansa. Sen sijaan (koska monokulturisteille suurilta osin keksitty "vihervasemmisto" on yleinen syntipukki kaikkeen ikävään anti-monokulturismiin) sanoit, että Hesari on vihervasemmiston äänenkannattaja.



Hesari on NATO-myönteisyydestään huolimatta myös vihervasemmiston äänenkannattaja.

Se ei ole vihreiden tai vasemmiston puoluejulkaisu, joten sillä on mahdollisuus yksittäisissä mielipiteissään erota puolueiden linjoista - se ei tarkoita sitä, etteikö se pääasiassa myötäilisi tai komppaisi tiettyjen puolueiden asenne- ja mielipideilmapiiriä.
Tyranoid

Posts: 1,552

#605 • • Edited Tyranoid FINRG

Ana-5000, 1.12.2008 19:06:
Hesari on NATO-myönteisyydestään huolimatta myös vihervasemmiston äänenkannattaja.



Millä perusteella? Nyt olemme yhdessä todenneet, että Hesari kannattaa yhtä oikeistolaisena pidettyä asiaa (Nato) ja yhtä vihervasemmistolaisena pidettyä (monikulturismi, joka kyllä löytyy myös Suomen oikeistopuolueiden - paitsi PS - agendalta). Mikä muu vie mielestäsi vaakaa vihervasemmistolaisuuden suuntaan Hesarin tapauksessa?

Olen kuullut monenlaisia arvioita Hesarin poliittisesta suuntautumisesta. Yleisimmät väitteet ovat, että Hesari tukee joko Kokoomusta, demareita, tai (yleisin) aina kulloinkin vallassa olevaa hallitusta. Tuota vihervasemmistoväittämää ei käytännössä koskaan kuule muilta kuin oikealle suuntautuneilta monokulturisteilta.

Työskentelen itse Ylellä, ja päivittäiseen hupiini kuuluu katsojapalautteiden lukeminen. On jokapäiväistä lukea eri ihmisiltä palautteita saman ohjelman saman lähetyksen samasta toimittajasta, joista osassa häntä syytetään kommaristallariksi, ja osassa änkyräoikeistofasistiksi.

Mitä äärimmäisemmät mielipiteet ihmisellä on, sitä helpompi on nähdä jonkin valtamedian edustama linja itselleen vastakkaisena.
Damien

Posts: 2,882

#606 • • Edited Damien [tr3ox]
http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=153313&messageID=2647321&#2647321

Esimerkkinä HS:n uutisoinnista Lex-Nokian kohdalla, joka on yksipuolisesti keskittynyt työnantajien oikeuteen seurata sähköposti-liikennettä yrityksen verkossa.

Taas on sivuutettu ja uutisoitu tarkoitushakuisesti laista, joka tulee kattamaan yleisesti yhteisötilaajien oikeuden tutkia verkon liikennettä. Tilaat taloyhtiön laajakaistan ja isännöitsijäsi saatta lukea sähköpostisi, yliopistolla sama juttu, kirjastossa sama juttu.

Mitä vittua täällä oikein keskustellaan toissijaisista aiheista, kun oma sairas pikkuyhteiskuntamme on systemaattisesti keskustan hallinnon aikakaudella, kävellyt yksilövapauksien yli sellaisella tarmolla ettei paremmasta väliä. Hesari uutisoi juuri niin objektiivisen päin persettä, kun sille monopoliasemassa olevana uutisjulkaisuna sopii.

Ne aiheet, ne aiheet.

-paskaa paketissa-

edit:
Ai niin ja korttikeräys jatkuu, kanna sinäkin kortesi kekoon jotta voisimme taas aloittaa äänestämisen niin kuin se kuuluu tehdä, aiheiden eikä satunaisten BB-voittajien mukaan.

http://piraattipuolue.fi

http://piraattipuolue.fi/kannattajakorttitilaus

http://wiki.piraattipuolue.fi/Kannattajakortti
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#607 • • Aziz Combat Fighter

Tyranoid, 1.12.2008 19:18:
---
Millä perusteella? Nyt olemme yhdessä todenneet, että Hesari kannattaa yhtä oikeistolaisena pidettyä asiaa (Nato) ja yhtä vihervasemmistolaisena pidettyä (monikulturismi, joka kyllä löytyy myös Suomen oikeistopuolueiden - paitsi PS - agendalta). Mikä muu vie mielestäsi vaakaa vihervasemmistolaisuuden suuntaan Hesarin tapauksessa?



No asenteellisuutta mikä mielestäni paistaa Hesarin toimituksellisesta linjasta on hirveän vaikea aukottomasti todistaa. Minun mielestäni Hesari on mokupropagandaa puolillaan. En minä sitä pysty mitenkään luvuin tai todistein todistelemaan. Voi toki olla, että olen aivan väärässäkin ja silmä erehtyy hakemaan sieltä aina vaan ne uutiset, joissa mamuja ylistetään Jeesuksesta seuraaviksi suomalaisten keskikaljajunttien pelastajiksi.


Olen kuullut monenlaisia arvioita Hesarin poliittisesta suuntautumisesta. Yleisimmät väitteet ovat, että Hesari tukee joko Kokoomusta, demareita, tai (yleisin) aina kulloinkin vallassa olevaa hallitusta. Tuota vihervasemmistoväittämää ei käytännössä koskaan kuule muilta kuin oikealle suuntautuneilta monokulturisteilta.



Niin, koska vihervasemmistolaisuus näkyy usein siinä, miten monikulttuuriasioista hesarissa uutisoidaan.

tjeu: http://taustavaikuttaja.blogspot.com/2008/11/kebabhetki-helsingin-sanomissa.html


Työskentelen itse Ylellä, ja päivittäiseen hupiini kuuluu katsojapalautteiden lukeminen. On jokapäiväistä lukea eri ihmisiltä palautteita saman ohjelman saman lähetyksen samasta toimittajasta, joista osassa häntä syytetään kommaristallariksi, ja osassa änkyräoikeistofasistiksi.



No katsojapalaute on varmaan varsin kirjavaa, mutta erikoista että se käsitellään teillä "hupina".


Mitä äärimmäisemmät mielipiteet ihmisellä on, sitä helpompi on nähdä jonkin valtamedian edustama linja itselleen vastakkaisena.



Jaa, onko minulla jotenkin "äärimmäiset" mielipiteet?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#608 • • Aziz Combat Fighter
Ja heti pomppasi silmille esimerkki siitä, miksi on hienoa, että Halla-aho on olemassa.

Olettaisitteko, että Pajunen olisi antanut tällaisen lausunnon, mikäli maahanmuuttokeskustelu olisi samalla tasolla kun se oli vuosi sitten?

Yhden esimerkki saa muut tulemaan kaapista, ja kipeitäkin asioita voidaan käsitellä.

Pisteet kotiin Pajuselle.

Oheen vielä nimimerkki Ville R:n kirjoitus aiheen keskusteluketjussa:

Ovatko sisulaiset nyt ulottaneet iljettävät lonkeronsa jo kaupunginjohtoonkin? Pajusen yhteydet Suomen Sisuun on selvitettävä. Vaadin myös, että Jyrki Katainen irtisanoutuu tälläisestä vastuuttomasta blogikirjoittelusta. Vai onko tämä kokoomuksen virallinen linja, että ratsastetaan maahanmuuttajavastaisilla äänillä seuraavissakin vaaleissa?

Puhe, että vuonna 2025 joka neljäs helsinkiläinen olisi maahanmuuttajataustainen on härskiä uhkakuvien maalailua, jolla pyritään lietsomaan pelkoa ja kalastamaan maahanmuuttajavastaisten ääniä Kontulasta ja Jakomäestä. Haluaisin nähdä mistä tilastoista tälläisiä johtopäätöksiä voidaan tehdä. Väite, että maahanmuuttajien työttömyysaste on 2,5 kertainen on jo suorastaan hävyttömän rasistinen. Tunnen itse useita työssäkäyviä maahanmuuttajia ja työttömiä suomalaisperäisiä helsinkiläisiä. Sitäpaitsi suomalaisia on aina ollut Tukholmassa työttäminä! Vai mistä luulette "en finne igen" sanonnan tulevan?

Harkitsen tutkintapyynnön tekemistä Pajusen blogikirjoittelusta. Yritin lisäksi kommentoida Pajusen blogiin, mutta lukuisat pajuslaiset välittömästi puolustavat kiivasti mestariaan. Mielestäni kannattaisi myös tutkia Pajusen vanhoja kirjoituksia ja puheita, jotta pääsemme heittämään kunnolla lokaa. Myös Pajusen vapaa-ajan harrastuksia olisi syytä tutkia, olen varma, että Pajunen harrastaa pistooliammuntaa tai jotain muuta yhtä epäilyttävää. Kokoomuksen kannattajilla ja muillakin äänestäjillä on oikeus tietää!



En tiedä teistä, mutta minua ainakin hymyilytti :)
Umbala

Posts: 769

#609 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Damien, 1.12.2008 20:22:
http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=153313&messageID=2647321&#2647321

Mitä vittua täällä oikein keskustellaan toissijaisista aiheista, kun oma sairas pikkuyhteiskuntamme on systemaattisesti keskustan hallinnon aikakaudella, kävellyt yksilövapauksien yli sellaisella tarmolla ettei paremmasta väliä. Hesari uutisoi juuri niin objektiivisen päin persettä, kun sille monopoliasemassa olevana uutisjulkaisuna sopii.

Ne aiheet, ne aiheet.


Molemmat aiheet on oikeen hyviä, mutta ne varmaan ansaitsis omat ketjunsa, sekä jonkun jolla on jotain todellista sanottavaa ja parhaassa tapauksessa jonkun joka on eri mieltä. On vaan turhan toiveliasta, että ainut maininta uutisketjussa sais sen aikaseks.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Damien

Posts: 2,882

#610 • • Edited Damien [tr3ox]

Umbala,
Molemmat aiheet on oikeen hyviä, mutta ne varmaan ansaitsis omat ketjunsa, sekä jonkun jolla on jotain todellista sanottavaa ja parhaassa tapauksessa jonkun joka on eri mieltä. On vaan turhan toiveliasta, että ainut maininta uutisketjussa sais sen aikaseks.



Koitin sarkastisesti esittää, ettei maahanmuutto kohta merkitse mitään - kukapa Kiinassa haluaisi asustaa? :)

edit:
Ja Hesarista tosiaan sen verran, että mielestäni Hesarin linja vaihtelee sen mukaan mikä Hesarille itselleen on suotuisaa, eli myyvää. Tästä maasta ei taida löytyä yhtään vakavasti otettavaa, eettisesti raportoivaa journalistista julkaisua, kun kaikki vaan tahkovat rahaa ja ottavat ameriikan pojilta mallia.
Tyranoid

Posts: 1,552

#611 • • Edited Tyranoid FINRG

Ana-5000, 1.12.2008 22:31:
No katsojapalaute on varmaan varsin kirjavaa, mutta erikoista että se käsitellään teillä "hupina".



Ei meillä mitenkään yleisesti, ainoastaan minun kohdallani (koska katsojapalautteen käsittely ei kuulu varsinaisiin työtehtäviini millään tavalla, joten kai sen lukeminen on mulle sitten huviksi laskettavaa toimintaa, kun mun ei sitä mitenkään tarvitsisi tehdä).

Ja te ette varmaan vartijaporukoissa koskaan naureskele jälkeenpäin asiakkaidenne toilailuille?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#612 • • Edited Aziz Combat Fighter

Tyranoid, 2.12.2008 05:04:
---
Ana-5000, 1.12.2008 22:31:
No katsojapalaute on varmaan varsin kirjavaa, mutta erikoista että se käsitellään teillä "hupina".

---


Ei meillä mitenkään yleisesti, ainoastaan minun kohdallani (koska katsojapalautteen käsittely ei kuulu varsinaisiin työtehtäviini millään tavalla, joten kai sen lukeminen on mulle sitten huviksi laskettavaa toimintaa, kun mun ei sitä mitenkään tarvitsisi tehdä).



Jaah, oletin että käsittelet niitä työksesi. My bad.


Ja te ette varmaan vartijaporukoissa koskaan naureskele jälkeenpäin asiakkaidenne toilailuille?



Kännipäissään hölmöilevän juntin toilailut ovat vähän eri asia, kun Ylen saama katsojapalaute - ja pääasiassa me muuten päästään nauttimaan oikein urakalla tästä monikulttuurisuuden ihanuudesta, kun valtaosa "asiakkaista" tuppaa olemaan tätä nykyä Dimitrejä ja Mohammedeja. Siinä on usein hymyt aika kaukana.

Ehkä mun nuivuus johtuu osittain myös siitä, että työskentelet ihan aidosti monikulttuurisessa ympäristössä.
Tyranoid

Posts: 1,552

#613 • • Tyranoid FINRG

Ana-5000, 1.12.2008 22:31:
Niin, koska vihervasemmistolaisuus näkyy usein siinä, miten monikulttuuriasioista hesarissa uutisoidaan.



Ja oikeistomilitarismi siinä, kuinka Natosta kirjoitetaan. ;)

Edelleen, mun mielestä lehteä ei voi nimittää jonkun aatteen äänenkannattajaksi sen takia, että sen agendalla on yksi ko. aatekokonaisuuteen kuuluvista -ismeista. Mut joo, eiköhän tää sinällään sivuseikka oo jo käsitelty.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#614 • • Edited Aziz Combat Fighter

Tyranoid, 2.12.2008 10:17:
---
Ana-5000, 1.12.2008 22:31:
Niin, koska vihervasemmistolaisuus näkyy usein siinä, miten monikulttuuriasioista hesarissa uutisoidaan.
---


Ja oikeistomilitarismi siinä, kuinka Natosta kirjoitetaan. ;)



Voi olla. NATO-artikkeleita en juurikaan ole lukenut, vaikka olen itsekin taipuvainen kannattamaan jonkinlaista puolustusliittoa.


Edelleen, mun mielestä lehteä ei voi nimittää jonkun aatteen äänenkannattajaksi sen takia, että sen agendalla on yksi ko. aatekokonaisuuteen kuuluvista -ismeista. Mut joo, eiköhän tää sinällään sivuseikka oo jo käsitelty.



No joo, sovitaan näin. Voidaan silti toki todeta, että julkaisut ottavat tietyissä asioissa jonkin kannan, jos ottavat. Maahanmuutto- ja monikulttuuriasioissa HS tuntuu olevan varsin vasemmalla, NATO-kysymyksissä näemmä oikealla.

edit: Törmäsin tuollaiseen vielä - suoraan hevosen suusta: http://www.vihrealanka.fi/uutiset/suuret-puolueet-vaikenevat-maahanmuutosta
Samu81

Posts: 1,224

#616 • • Samu81 kokolihaa
Näin se homma voi edetä kun on tarpeeksi suuri idiootti tarpeeksi korkealla koneistossa:

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/118570.shtml


Uudesta ulkomaalaislaista voi tulla EU:n vapaamielisin
06.12. - 10:05 (Luotu: 05.12. - 22:56)

Lakiesitys: Astrid Thors on yksin, hallituspuolueet haraavat omaa esitystään vastaan


Suomeen on tulossa Euroopan väljin ulkomaalaislaki, jos maahanmuuttoministeri Astrid Thorsin (rkp) esitys hyväksytään eduskunnassa.

Tämä kokoomuksen maahanmuuttoekspertin Arto Satosen arvio on yleinen eduskunnan hallintovaliokunnassa, jossa sekä oppositio- että hallituspuolueet haraavat ministeriä vastaan. Hallitus on ollut lain sisällöstä yksimielinen. Nyt varsinkin kokoomuksessa on esiintynyt kritiikkiä.

Eduskunnan hallintovaliokunnan on tarkoitus antaa laista mietintö ensi viikon lopussa. Eduskuntaan laki voi tulla vielä ennen joulua.

Hallintovaliokunnassa istuvan Unto Valppaan (vas) mukaan lain käsittely on viivästynyt, koska erimielisyyksien takia valiokunnassa on käynyt tavallista enemmän asiantuntijoita kertomassa kannoistaan. Hänen mielestään ministeri Thorsin kuuleminen olisi nyt erittäin tärkeää.

- Lainsäädäntö ei voi olla sellainen, että Suomen kautta tullaan EU:n sisälle. Pitää katsoa tarkasti, onko laissa porsaanreikiä, kuten jotkut kollegat arvelevat. Suhtaudun itse asiaan avoimin mielin.

Valppaan mielestä olennaisinta on, että turvapaikanhakijat pääsisivät nopeasti töihin.


Perhettä ei yhteen
Hallintovaliokunnan jäsenet ovat olleet kriittisiä etenkin karkottamista odottavan turvapaikanhakijan perheen yhdistämisestä.

Rikoksen tehnyt voisi saada oleskeluluvan, jos niin sanottu tekninen este estää poistamisen maasta. Hän voisi uuden lain mukaan tuoda myös perheensä Suomeen, kunnes hänet karkotetaan.

Lakiesityksen perusteluissa tekninen este voisi olla esimerkiksi liikenneyhteyksien puuttuminen, matkustusasiakirjojen puuttuminen tai se, että vastaanottajavaltion viranomaiset suhtautuvat kielteisesti hänen tuloonsa.

Valiokunnan jäsenet ovat huolissaan myös niin saotuista ankkurilapsista, jotka tulevat maahan epämääräisillä papereilla, mikä jälkeen muu perhe seuraa perässä. Ilmiöön liittyy maailmalla järjestelmällistä liiketoimintaa.

Kansanedustaja Petri Pihlajaniemi (kok) katsoisi muihin Pohjoismaihin, joissa on kiristetty lainsäädäntöä viime aikoina.

Pihlajaniemen mielestä rkp ja vihreät haluaisivat avata "oven täysillä auki".

- Ruotsissa ja Tanskassa on jo lyöty liinoja kiinni, Pihlajaniemi sanoo.

Ainut valiokunnan rkpläinen Thomas Blomqvist on Thorsin linjalla.

- Hallituspuolueen jäsenenä olen esityksen takana, Blomqvist sanoo.

Hallintovaliokunnan puheenjohtaja Tapani Tölli (kesk) pidättäytyy arvioimasta erimielisyyksiä, ja uskoo, että valiokunta pääsee ratkaisuun ensi viikolla.


Ulkomaalaislakeja yhtenäistetään
Oleskeluluvan myöntämiseen on tulossa muutoksia. Rötöstelleelle ulkomaalaiselle voidaan myöntää jatkuva oleskelulupa, jos maasta poistaminen ei ole hänestä riippumattoman teknisen esteen vuoksi mahdollista. Karkotettavalle turvapaikanhakijalle voitaisiin myöntää jatkuva oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella.

Toni Viljanmaa




Siis voi jeesus !! *grr*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#617 • • Aziz Combat Fighter

Samu*, 6.12.2008 11:38:
Perhettä ei yhteen
Hallintovaliokunnan jäsenet ovat olleet kriittisiä etenkin karkottamista odottavan turvapaikanhakijan perheen yhdistämisestä.

Rikoksen tehnyt voisi saada oleskeluluvan, jos niin sanottu tekninen este estää poistamisen maasta. Hän voisi uuden lain mukaan tuoda myös perheensä Suomeen, kunnes hänet karkotetaan.



AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH Jumalauta.

Ja sit itketään ja ihmetelläänku perussuomalaiset kerää 96% kannatuksen seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Thors on tullu aivan totaalisen hulluksi.

Kansanedustaja Petri Pihlajaniemi (kok) katsoisi muihin Pohjoismaihin, joissa on kiristetty lainsäädäntöä viime aikoina.

Pihlajaniemen mielestä rkp ja vihreät haluaisivat avata "oven täysillä auki".



Ja sitten vielä ihmetellään, kun vihreille vittuillaan.


- Ruotsissa ja Tanskassa on jo lyöty liinoja kiinni, Pihlajaniemi sanoo.



Koska siellä on tämä polku jo kuljettu.


Ulkomaalaislakeja yhtenäistetään
Oleskeluluvan myöntämiseen on tulossa muutoksia. Rötöstelleelle ulkomaalaiselle voidaan myöntää jatkuva oleskelulupa, jos maasta poistaminen ei ole hänestä riippumattoman teknisen esteen vuoksi mahdollista. Karkotettavalle turvapaikanhakijalle voitaisiin myöntää jatkuva oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella.



Juuri vitun näin. Just näin.
Riku

Posts: 3,187

#618 • • Riku The Little Prince
Tää topicci on kyllä muuttunu malliesimerkiksi siitä mikä on sairasta, niin yhteiskunnassa kuin ihmisissäkin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Skenemursu

Posts: 1,568

#619 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
no heh.. toi suomen ulkomaalaislaki on jokseenkin kieroutunut jo talla hetkella. Esimerkiksi itsella oli jossain vaiheessa tarkoitus tulla ensi kesana pari kk lomalle thaimaan passin omaavan vaimon ja tyttaren kanssa. ei tuu onnistuun 2kk turistiviisumin saaminen on tehty niin tanan vaikeeksi. ei ole mahdollista rampata taalta pohjoisesta suomen suurlahetystoon joka viikko johonkin haistatteluihin joissa homma ei kuitenkaan etene yhtaan.

tuntuu silta etta turvapaikanhakijat ovat tervetulleita turistit eivat. En tieda sitten onko tassa myos jotain maanosa rasismiakin mukana. Kaveri kun avaa sinne sohjolaan thai ravintolaa ja haluaisi luonnollisesti keitto vahintaankin olevan aitoja thaikkuja niin eipa ole helppoa saada tyolupia. elikka tyon jo omaavia ulkomaalaisia ei haluta, mutta tyota vieroksuvat ovat tervetulleita =)

tana!