kuilun partaalla, 15.4.2009 08:51:
---
Olisi ihan kiva nähdä "moku-kriitikoiden" koherentti analyysi ja ohjelma, miten he parantaisivat maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkaa tämän huutelun ja linkittelyn sijaan. Mutta vieläkään sellaista ei ole näkynyt eikä kuulunut.
http://www.halla-aho.com/scripta/maahanmuuttopolitiikan_hahmottelua_osa1.html
http://www.halla-aho.com/scripta/maahanmuuttopolitiikan_hahmottelua_osa2.html
Tuossa nyt on ainakin Halla-ahon kirjoitus aiheesta.
Itse olen tässä ketjussa todennut muutaman perusperiaatteen:
* Pakolaispaikka tulee myöntää ainoastaan henkilökohtaista vainoa pakeneville geneven sopimuksen perusteella.
* Perusteettomat pakolaiset (ns. turvapaikkashoppailijat) tulee käännyttää rajalta
* Maahan saapunut pakolainen pitää velvoittaa hankkimaan itselleen kunnollinen kielitaito määräajassa
* Maahan saapuneen pakolaisen tulee hankkia itselleen joko työ- tai opiskelupaikka määräajassa ellei näiden hankkimattomuuteen ole erittäin hyvää perustetta (vanhuus, vammaisuus, ylivoimainen este)
* Rikoksiin syyllistyneet pakolaiset tulee karkottaa maasta välittömästi
* Kaikenlainen pakolaisten erityisasemaan nostaminen ja uskonnollisiin vaatimuksiin taipuminen pitää lopettaa kantaväestön rasismia kasvattavana ja pakolaisten eriyttämistä ylläpitävänä toimintana
* Maahantulijoiden vuosittainen määrä pitää rajoittaa kohtuulliseen määrään
* Alaikäiseksi ilmoittautuvan on pystyttävä todistamaan ikänsä, mikäli tämä ei dokumenttien avulla onnistu on alaikäiseksi ilmoittautuvan suostuttava iän määrittelyyn tarkoitetun testin läpikäymiseen
* Pakolaisista on perustettava EU-alueen rekisteri, jotta voidaan varmistua siitä, ettei pakolaiseksi ilmoittautunut nauti jo jonkin toisen maan pakolaispaikkaa ja sosiaaliturvaa.
* Pakolaispolitiikkaa on tehtävä lähtökohtaisesti hyväntekeväisyyden nimissä tinkimättä liikaa Suomen hyvinvoinnista ja siihen liittyvistä suorista ja epäsuorista kustannuksista on tehtävä julkisia, jotta ihmiset tietävät minkäverran tähän käytetään rahaa. Pakolaistoiminnalle on varattava selkeästi oma rahansa budjetista, eikä kulunkeja saa piilottaa muihin menoeriin todellisten kustannusten piilottelemiseksi
* Pakolaispolitiikan ja työn perusteella tapahtuvan maahanmuuton sekoittaminen keskenään on selkeästi erotettava. Työn perusteella maahan muuttavien kohdalla on syytä soveltaa kevyempää prosessia.
* Ulkomailta tuotavan aviopuolison on oltava täysi-ikäinen, ja hänen on saavuttava samaan aikaan tai vähintään rajatun määräajan sisällä pakolaisen maahansaapumisesta
* Perheenyhdistäminen suoritetaan siihen suuntaan, missä vanhemmat ovat
* Perheenyhdistämisissä on noudatettava suppeaa mallia, eli ainoastaan ydinperheen lähisukulaiset kuten isät, äidit ja lapset yhdistetään tarvittaessa. Serkut ja kumminkaimat eivät kuulu perheenyhdistämisen piiriin, joten perheenyhdistämisten "ketjuttaminen" ei ole enää mahdollista
* Sukulaisuus on tarvittaessa todistettava geenitestein
* Perheenyhdistämisen tai aviopuolison tuomiseksi on osoitettava taloudelliset kyvyt näiden ylläpidosta huolehtimiseen ja tietty varallisuustaso
* Sosiaalituissa karenssiaika, jonka aikana maahan saapunut saa vain minimimäärän sosiaalitukea, ja se on sitoutettava kielen- ja ammatinopiskeluun
* Lomamatkailu kotimaahan purkaa välittömästi oleskeluluvan ja pakolaispaikan
* Niistä kulttuureista saapuvien joiden kulttuuriin kuuluvat mm. tyttöjen ympärileikkaukset tulee osoittaa, ettei suomessa syntyneitä lapsia lähetetä kotimaahansa "tapoja oppimaan" tai ympärileikattavaksi. Tämä on helppo toteuttaa esim. kouluterveydenhuollon keinoin.
* Kansalaisuus tulee myöntää palkinnoksi onnistuneesta integraatiosta, eikä esim. kielitaitokokeessa anneta myönnytyksiä tai joustoja "kulttuurisyistä".
Näillä päästäis jo mun mielestä ihan hyvin alkuun.
Kuten olen lukuisia kertoja todennut, minä en kannata "rajat kiinni"-mallia, työn perusteella tapahtuvan maahanmuuton rajoittamista tai rotuerottelua rajalla. Minä haluan ainoastaan sen, että maahanmuuttopolitiikkaa tehdään järkevistä lähtökohdista realiteetit huomioon ottaen ja muiden maiden virheistä oppien siten, että voimme täällä välttää ne katastrofaaliset ongelmat, joita muissa maissa on koettu kun niissä on harjoitettu samanmallista pakolaispolitiikkaa kuin Suomessa nyt.
Minä haluan, ei, VAADIN että pakolaispolitiikkaa noudatetaan JÄRJELLÄ, ei SYDÄMELLÄ. Pakolaisten ottaminen on kallis ja tehoton tapa auttaa kehitysmaita, sillä on kurjistava vaikutus vastaanottajamaiden isoihin kaupunkeihin, etnisiä jännitteitä lisäävä vaikutus yhteiskuntaan ja se maksaa erittäin paljon.
Pakolaisuus ei saa olla automaattinen tulopassi schengen-alueelle ja sen aiheuttamista kuluista ja ongelmista on käytävä läpinäkyvää keskustelua. Islamisaation uhka on otettava vakavasti ja on kyettävä keskustelemaan sen reaalisista vaikutuksista länsimaiselle yhteiskunnalle.
Esimerkkejä epäonnistuneesta pakolaispolitiikasta on eurooppa väärällään. Suomi on vielä siinä onnekkaassa tilanteessa, että täällä on mahdollista vielä tiukentaa sääntöjä jotta voimme välttää sen saman katastrofin, jonka kanssa esim. Ruotsi painii. Monikultturistit eivät tarjoa mitään järkeviä ratkaisuja näiden ongelmien välttämiseksi. Osa maahanmuuttokriitikoistakaan ei niitä tarjoa, koska osalla maahanmuutokritiikin syy on "mutiaisten vierominen".
Minulle se ei sitä ole, koska minulle tulijoiden värillä ei ole mitään väliä. Kulttuurilla on, koska tulijoiden kulttuuritausta vaikuttaa erittäin vahvasti siihen, miten he länsimaissa ylipäänsä ja suomessa erikseen pärjäävät. Olemassaolevat ongelmat on otettava todesta ja esim. somaliväestön syrjäytymisen ehkäisemiseksi on ensisijaisesti kohdistettava toimenpiteitä somaliväestöön, EI kantaväestöön.
Nykymallinen maahanmuuttopolitiikka ylläpitää ihmiskauppaa, kasvattaa rasismia ja oikeiston nousua, tulee äärimmäisen kalliiksi ja johtaa vääjäämättä samankaltaiseen tilanteeseen, jossa Ruotsi on nyt. Onko mitään järkeä tietoisesti harjoittaa politiikkaa, joka johtaa tilanteeseen jossa Malmön, Rosengårdin ja Rinkebyn kaltaiset lähiöt muodostuvat myös Suomeen? Kuka tätä haluaa? Siinä häviävät aivan kaikki - erityisesti ne pakolaiset itse.
Jos näin sanominen on "pelonlietsontaa", "kansankiihottamista" tai jotain muuta vastaavaa epäilyttävää fasismia, niin sopii itse kunkin miettiä muuttuuko se sellaiseksi kuulijan korvassa, vai sisältyykö tuohon ylläkirjoitettuun tekstiin jotain synkkää vihaa ja kaasukammioita.
Edit vielä kerran.
Tähän tiivistyy paljon olennaista nykykäytännöstä:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Pajusen+ulkomaalaiskanta+tyrm%C3%A4t%C3%A4%C3%A4n+ministeri%C3%B6iss%C3%A4/1135241622476
Sisäasiainministeriön maahanmuuttojohtaja Sirkku Päivärinne ei yhdy Jussi Pajusen vaatimuksiin siitä, että turvapaikanhakijoiden määrä olisi saatava vastaamaan Suomen vastaanottokykyä.
Maahanmuuttojohtajan mielestä Suomen pitää ottaa maahanmuuttajia A) resurssinsa huomioimatta B) resurssiensa
ylitse. Eihän tuossa nyt ole mitään helvetin järkeä, eihän? Pajunen siis alunperin vaati, että maahanmuuttoa pitää harjoittaa
olemassaolevat resurssit huomioon ottaen. Luonnollisesti tällainen karmea fasismi tuomittiin jyrkästi, koska maahanmuuttoasioihin ei saa sotkea järkeä mukaan. Ne pitää hoitaa tunteella.