Umbala, 20.1.2009 22:22: Mutta onko noi niin isoja ongelmia, että kannattaa unohtaa kokonaan ne pienemmät?
Ei tietenkään, terrorismi on vakava ilmiö, jossa kuolee ihmisiä. Mutta väittäisin, että laittaessaan tähtäimen islamin kohdalle, tähtää väärään kohteeseen. Eli ongelmanasettelu on mielestäni pahasti pielessä, ja aiheuttaa itseasiassa enemmän ongelmia, kuin ratkaistavaksi annettu alkuperäinen.
Niin kaikista rikollisista. Mutta eikös nuo juuri juhlineet että voivat karkottaa kaksi henkilöä somaliaan tjms. Kyllähän Ruotsiin Viroon ja Venäjälle karkotukset toimii, mutta ei kai me siitä puhuttu.
Niin? Puhuimme ulkomaalaisten tekemistä rikoksista, joista somalit ja irakilaiset, ja osin iranilaiset ja turkkilaiset kurdit ovat tällä hetkellä alueelta, jonne ei voi mennä takaisin. Heti kun voi, terve menoa!
Mistä sä puhut? Mä en nyt selkeästi tiedä jostain julistuksesta joka sanoo, että suomeen pitää ottaa jostain 4000 vankia. Selitä tyhmälle, mutta älä sano, etten mä välitä. Jotta mä voisin tietää kuinka monta ihmistä olisin valmis uhraamaan, mun pitäis tietää mitä sä tarkotat. Vallalla olevan sekakulttuurin? puhutko sä niinkun valtioista yleensä vai valtion nykyisestä tilasta? Ja pitäiskö mun uhrata niitä silleen niinku rituaalisin menoin, vai kuolisko ne vaan jossain ilman että mä siihen mitenkään voisin vaikuttaa?
Puhun siitä, että vuositasolla yhteenlaskettuna epäillyt alueilta, joille ei voi palauttaa tekevät sen n 4000 (v 2005). Sekakulttuurilla tarkoitan nykyistä suomalaista yhteiskuntaa sellaisena kuin se nyt ilmenee. Uhraamisella en tarkoita rituaaliuhria, vaan tilannetta, jossa joku murhataan välillisesti, koska sinä et päästänyt häntä maahan, tai suoraan, koska ammut maahan pyrkivän rajalle. Siis hypoteesi, joka sisältyy kysymykseen, se ei siis ollut väite, vaan kysymys.
Okei, mutta eikö me juuri puhuttu kriisialueelta tulevista pakolaisista?
Hmmm, totttakai, KOSKA PAKOLAISET TULEVAT KRIISIALUEELTA, se on niiden referenssi. JOS ET TULE kriisialueelta, ET OLE PAKOLAINEN. Toki joku voi tulla pakolaiseksi myös alueelta, joka on näennäisen vakaa, ja tuolloin tarvitaankin enemmän selvittelyä.
Ja mihin kysymykseen mun ois oikeen pitäny vastata, siihenkö monta pakolaista pitäisi ottaa?
Niin.
Varmaan ne jotka eivät ole kriisialueilla mutta ovat välittömässä hengenvaarassa.
...
Tuo on mielestäni kriisialueen määritelmä. Kriisialue on alue, jolla ollessaan on välittömässä hengenvaarassa. Toki on olemassa ajoittaisia kriiseja, kuten maanjäristys tai tsunamit, ja niiden kohdalla tulisi käyttää harkintaa.
Miksi et ottaisi kriisialueilta ihmisiä, mutta muualta ottaisit? Hehän ovat heikoimassa asemassa kuin ketkään muut? Millä tavoin ollaan hengenvaarassa kriisialueen ulkopuolella? Ottaisitko sinä pakolaisen, jolle on langetettu fatwa? Olisitko valmis vastaanottamaan Guantanamon vankeja? (Anakin voi vastata näihin)
No mä pääsin ylös ja auttaja sai hyvän olon tunteen auttamisesta.
Koska hän oli siinä vieressä, auttaminen oli helppoa, ja olis vaatinut enemmän vaivaa lähettää apua kun auttaa itse.
No jos se pakolainen seisoo Suomen rajalla, ni on helpompaa auttaa sitä siinä ja täällä, kuin lähettää rahaa sille sen kotimaahan jollekulle toiselle. Luuletko, että lähettämällä rahaa Irakiin tai Somaliaan, siis sota-alueille, voit auttaa paremmin ja helpommin sitä Mahmoudia, joka seisoo vastaanottokeskuksessa?
Mä en muuten aina saa hyvää oloa auttamisesta. Esim viimeks Suomessa ollessani soitin lanssin Kalliossa ja venailin sitä siinä ja tuskastelin. En nauttinut.
Olisi varmaan pitänyt lisätä sana, yrittää. Ja puhuin varmaan vähän typeryyksiä, eihän mulla ole lapsiakaan vielä
No ei ole mullakaan, ehkä siksi en välitä SUOMEN TULEVAISUUDESTA! =D Joo, mut heti noin se on ymmärrettävämpi. =)
No nyt pitää vaan tyytyä tähän mitä on, aina ei keskustelu ole tuossa ideaalitilanteessa jossa vastaukset seuraavat kysymyksiä, ja joskus pitää tyytyä siihen.
Totta tämäkin.
Varmaan olisi, mutta enemmän varmaan pojan yhteiselo stevareiden kanssa vaikuttaisi enemmän
=? Hmmm, eli jos se poika eläisi stevareitten kanssa, hän oppisi pelkäämään niitä, vai mitä tarkoitat?
Vai mitä sanoisit, jos katolisen kirkon kohdalle kirjoitettaisiin, että papeilla oli tapana sekaantua kuoropoikiin. Tuskin sekään siellä kauaa seisoisi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Seksuaalisen_hyv%C3%A4ksik%C3%A4yt%C3%B6n_tapaukset_katolisessa_kirkossa
http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Catholic_sex_abuse_cases
Ana-5000, 20.1.2009 22:53: Juuri näin. Koska minä olen huolissani siitä, mitä käy länsimaille kun niille vihamielinen aines asettuu taloksi ja alkaa vaatimaan erityiskohtelua olen käytännössä oikeastaan vain pieni lapsi joka pelkää pimeää.
Oisko nyt rumpusoolon paikka?
Ok, vetoan siihen, että Epailija kiritti! =D Muotilen uusiksi. Uskon ymmärtäväni Anaa, en ole siitä varma. Vai oletko sinä Ana todellakin kaiken psykologian yläpuolella, kuin automaatti, robotti, joka ei tunne? Kyllä, täällä Klubbarissa nähdyn perusteella olet kuin "lapsi, joka pelkää pimeää". TAI sitten olet laskelmoiva valehtelija paskiainen. Ja se epäily aina välillä saa mun argumentoinnin lipsahtamaan epäasialliseksi.
Olet joko "tietämätön fanaatikko" tai "epärehellinen onnenonkija".
Kuilu, sä nuivistat ihmisiä tässä threadissa varmasti enemmän kuin minä ikinä.
"Nuivistan", taas joku halla-ahoismi? Ja taas
ad hominem.
mä: SUURI kysymys kuuluukin, nostatko SINÄ suomalaisen uusnatsismin osaksi kulttuuriperintöämme, jopa maahanmuuttajan ihmisoikeuksien yläpuolelle? Vai tuomitsetko sen yhtä jyrkästi?
Ana: Täh?
Onko natsismi mielestäsi yhtä tuomittavaa, vai tuomittavampaa, kuin nykyinen maahanmuuttopolitiikkamme?
mä: Samana vuonna "juutalaisuus-kriitikko" ("JuKri"?), Hamas-johtaja Yassin murhattin. Muistatko itse sellaista tapausta?
Ana: En.
Miksi luulet, että muistat siihen asti tuntemattoman hollantilaisen elokuvaohjaajan murhan, mutta et palestiinalaisen johtajan murhaa?
mä: Kaadut kadulla. Joku auttaa sinut ylös. Kuka hyötyi?
Ana: Jaa-a.
Eli teet pilkkaa koko kysymys ja vastaus traditiosta. Oletpa hauska. Tämäkö on mielestäsi "vastaamista kysymyksiin"??? Toivon todellakin, että vetäydyt ennen kuin raskas tykistö saapuu...
Onko tosiaan niin, että olemme valmiita uhraamaan ihmiselämän ja jopa useita sen takia, että pelkäämme oman sekakulttuurimme puolesta???
Ana: Älä yksinkertaista.
Älä itse monimutkaista asioita! Ja vastaisitko kysymykseen?
mä: Vai mihin viittaat han-suomalaisilla? Onko se argumentin trivialisointia?
Ana: Tarkista googlella.
Haista ny jo ttu. Kysyin sinulta. Vai löytyykö googlesta, että trivialisoiko Ana argumenttia vai ei, google lukee sinun ajatuksesi? =D Kelpuutatko tuon vastaukseksi omiin kysymyksiisi?
mä: Miksi hän [Ayaan Hirsi Ali] olisi kiusallinen tapaus? Samalla tavalla "kiusallinen" kuin suomalainen, joka sanoo ääneen eri pointit kuin sinä?
Ana: Ei.
Vastasit vain jälkimmäiseen kysymykseen.
mä: Oletko NYT siis sitä mieltä, etteivät maahanmuuttajat kykenekään fasismiin?
Eli miksi Ayaan Hirsi Alille ei voi "vilauttaa Hitlerkorttia", eli syyttää häntä fasismista?
mä: Oletko tullut ajatelleeksi, että komppaat Alia, jotta saisit sen "mahtavaa, en ole rasisti" viitan, jotta et joutuisi hankalaan asemaan väittelyissä?
Et siis ole ajatellut, no se ei kylläkään yllätä. =D
Paskat. Kaupankäynti ei vaadi suvaitsevaisuutta, vaan rahaa ja hyödykkeitä.
Mars historian kertaukselle. Jokainen suurempi kauppakeskus on ollut erittäin vapaamielinen ja suvaitseva. Antiikin kaupakaupungit olivat kaikkein liberaaleimpia.
Rahan tekeminen ei vaadi suvaitsevaisuutta, mutta se on eri asia kuin kaupankäynti.
mä: Uskotko, että sinä ja kaltaisesi, voitte estää länsimaisen kulttuurin tuhoutumisen?
Ana: Ehkä. Toivottavasti.
=) Jaaha. Saatteko ehkä tanssillanne aikaan myös sadetta?
mä: Miten ne voisi tänne tulla siis duuniin, jos heidän yhteisöllisyytensä pyritään suitsemaan?
Ana: Et ymmärtänyt mitä tarkoitin.
Niin? Pitääks nyt mun ttu viel kysyä, että "noh, mitä tarkoitit?"
mä: On käynyt ilmi, ettet itse sellaiseen ryhtyisi, siis ketkä tekisivät murhatyön puolestasi?
Ana: Kysymys on epäolennainen näissä olosuhteissa.
Ja siksi hypoteettinen, itsekin harrastat hypoteettisia kyssäreitä? Vai onko se niitä kysymyksiä, joihin vastataan sitten, kun on liian myöhäistä?
Ymmärrän. Entä sitten?
No näinkin kyynisessä maailmassa kaikki true beliverit saavat paskaa niskaan joka tapauksessa. Myös minä.
mä: Kuka siis harjoittaa suomalaista politiikkaa tällaisen toiveen pohjalta? Muut kuin kommunistit?
Ana: Jaa-a. En tiedä mistä toiveesta puhutaan.
JOS sä ihmisen irvikuva, tanan bazzibazuukki ja analfabeetti, olisit vastannu heti, kun kysymys on esitetty, ni sä tietäisit, mistä toiveesta puhutaan. Annan sulle mahdollisuuden etsiä kohdan. JOS mun täytyy toistaa sulle urpolle, ni voihan vitalis, alan riisua näitä silkkihansikkaitani, ja kohtelen sua samalla pieteetillä kuin sinä islamia.
mä: Olet ateisti, ja silti murhaan valmis..?
Ana: Täh?
Syytät islamia siitä, että muslimi on valmis murhaan. Mutta sinun perusteesi sille, että olet valmis hyväksymään murhan, on yhä hieman epäselvä?
Toiset saa hyökkäillä, toiset ei, toiset saa murhata, toiset ei. Imperialismin ja nyt globalisaation aikana opetamme muulle maailmalle epäoikeudenmukaisuutta ja laittomuutta. Miten sellaiseen voisi sitoutua?
Ana: Olkinukke.
Ei tod ole. Väitätkö, että länsimaalaiset murhatessaankin eroavat muslimeista, väitätkö länsimaiden toimia muissa maissa oikeudenmukaisiksi ja laillisiksi??? JOS näin on, niin mikä se eettinen ero on, joka on länkkärin murhaaman uhrin ja muslimin murhaaman uhrin välillä?
mä: Miksi laitoit somalin attribuutiksi "sarjaryöstäjä"? Uskotko, että suomalaisella sarjaryöstäjälläkin on korkeampi moraali kuin somalikollegallaan? Ja mitä joku muka hyötyisi siitä, että pelastaisi henkesi???
Ana: Tässä hypoteesissa kyseessä olisi somalialainen sarjaryöstäjä.
Huomaa nyt, itse esität hypoteeseja, ja sitten kritisoit, kun minä teen niin. Etkä edes vastannut kysymyksiin.
mä: Eikö asenne mielestäsi perustu todellisuuteen? Ja miten ihmeessä se on elitistinen? Vai meneekö se niin, että "tyhmiltä murjaaneilta" saa varastaa luonnonvaroja ihan noin vain?
Ana: Ei tietenkään saa.
Jälleen, vastaat vain yhteen kysymykseen, siinä oli kolme.
mä: Ymmärrätkö, kuinka ristiriitaiselta ja typerältä vaikutat naureskellessasi muiden linkeille???
Ana: Ymmärrän.
Hmmm, ja se ei sinua haittaa, että vaikutat ristiriitaiselta ja typerältä yrittäessäsi vakuuttaa muita ihmisiä asiasi tärkeydestä?
mä: Tajuat varmaan, et on olemassa myös fundismuslimeja, jotka linkittää foorumeilla vaa ikäviä uutisiä länsimaista?
Ana: Tietenkin.
Periaatteellisella tasolla, miten eroat sellaisesta fundamentalistista?
mä: Olen toki samaa mieltä, mutta eikö propagandistilla itsellään ole mitään velvollisuuksia?
Ana: Mitä velvollisuuksia? Ketä kohtaan? Kuka on "propagandisti"?
=D NO sitähän mä sulta just kysyin? Ja SINÄ olet propagandisti. MINÄ olen propagandisti. Kysyn siksi, koska olen huomaavinani eroja propagandojemme perusteissa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Propaganda
Ja nyt vastaan näihin.
No ainakin KOLMEEN kysymykseen vastasit suoraan... Eli et ihan vielä onnistunut, mut olen iloinen, vilpittömästi, että edes yritit lapsekkaalla tavallasi vastata. Lapsekkaalla viittaan vastaustapaasi, "töksähteleva kiukuttelija".
Miltä sanoisit miehelle, joka sanoisi pojalleen, ettei käytä metroa, koska "siellä voi olla stevari"?
Ana: Sanoisin että vai niin. Sellaista se on.
Näin hienosti väistit sen tärkeimmän kysymyksen... =( Okei, jos tämä poika kasvaisi pelkäämään stevareita ja ehkäpä peittäisi sen vihalla stevareita kohtaan, niin olisiko sinulla mitään syytä epäillä, että isän asenteella on ollut osuutensa tässä kehityksessä?
Koska wikipedia on tietosanakirja ja sinänsä poliittisesti korrekti. Miksei wikipedia tiedä, että skientologia on arvostelijoitaan murhaava kultti?
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_controversies#Mistreatment_of_members
huoh. Saanks nyt vetäytyä takavasemmalle?
Kysytsä multa? Sä saat vetäytyä niin pitkälle ku haluat, mä olen toivonut sun saarnas vaikenemista jo pitkään, mut SÄ ET VETÄYDY, etkä vaikene, sun minareetistas tulee samaa korkeimman voiman julistusta kuin aiemminkin. Etkä siis edes vastannut kysymyksiin, olit kuin kapinoiva koulupoika "vastauksinesi".
Tässä siis vastausta vaille jääneet kyssärit, siis ne, joihin et edes yrittänyt vastata, muita olen viilannut tuossa ylempänä, ilmeisesti boldaan ne sitten seuraavaan postiin...:
Kaadut kadulla. Joku auttaa sinut ylös. Kuka hyötyi?
Onko tosiaan niin, että olemme valmiita uhraamaan ihmiselämän ja jopa useita sen takia, että pelkäämme oman sekakulttuurimme puolesta???
Vai mihin viittaat han-suomalaisilla? Onko se argumentin trivialisointia?
Miksi hän [Ayaan Hirsi Ali] olisi kiusallinen tapaus?
On käynyt ilmi, ettet itse sellaiseen ryhtyisi, siis ketkä tekisivät murhatyön puolestasi?
Uskotko, että suomalaisella sarjaryöstäjälläkin on korkeampi moraali kuin somalikollegallaan? Ja mitä joku muka hyötyisi siitä, että pelastaisi henkesi???
Eikö asenne mielestäsi perustu todellisuuteen? Ja miten ihmeessä se on elitistinen?
Lainataanpa vielä suojelupoliisin epäilemättä rasistinen, ksenofobinen ja pienipeniksinen kommentti asiaan:
Ai sama suojelupoliisi, joka ilmoitti pari vuotta sitten, että maahanmuutto ei ole ollenkaan suurin ongelma Suomessa? Just vaihtu bossi, oiskos tässä nyt myös määrärahoista kysymys? Onko Suojelupoliisin päällikyys ositus siitä, ettei ole rasistinen ja pienimunainen ksenofobi? (Ja voisit pudottaa ton "rasistin", sellaiseksi ei sua täällä sanota)
Ja huomaa, ongelma ei ole maahanmuutto sinänsä, vaan se sama ongelma, jonka SuPo nosti pahimmaksi koko Suomessa vuosi sitten, eli syrjäytyminen. SE koskee kaikkia, niin maahanmuuttajia kuin maassa syntyneitä. Mä uskon, et sä esim olet syrjäytynyt, siis sillä tavalla, että et ole kauheasti tekemisissä kuin samanmielisten kanssa, siis keskustelun tasolla, ainakin kykenemättömyys dialogiin olis ositus sellaisesta, en tiedä. Syrjäytymiseen maassa syntyneellä on enemmän lääkkeitä kuin maahanmuuttajalla. Ghettoutuminen tulisi estää keinolla millä hyvänsä, mutta kaikki eiralaiset eivät halua maahanmuuttajia naapuriinsa... ;)
Ja kuten totesin, maahanmuutto ei ole yksiselitteinen tai edes mustavalkoinen asia, kuten sinä annat ymmärtää.