Claymore, 7.1.2009 04:00:
Voi kuinka hienoa. Toisaalla on vallassa sellainen käsitys, että asiat väittelevät, eivät henkilöt. Ad hominem ei ole kovinkaan hyvää "älyllistä miekkailua". Oletko tullut ajatelleeksi, että vastatustajasi ovat saattaneet mennä mykiksi typeryytesi takia?
Kun mä käytän tota livenä, niin se kyllä liittyy lähinnä sellaiseen huvikseen harrastettuun kuittailuun, joka on tuttujen kesken ihan mukavaa ajanvietettä.
Prosenttilukuja on mahdotonto sanoa suuntaan tai toiseen. Tällä hetkellä se on kuitenkin raha, mikä tätä maailmaa pyörittää. Ei hyvät toiveet, eikä varsinkaan unelmat.
No siinä on jo yksi täysin sairas piirre tästä maailmasta.
Tämä nyt ei ole mikään uskomisen asia. Tämä on fakta. Voitaisiin vaikka mainita tähän väliin "pahamaineiset" somalit, joista n. 90% on työttömiä tai työvoiman ulkopuolella.
Olettaen, että tuo on tosiaan fakta, niin mistähän se johtuu?
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/01/thors_maahanmuuttajien_kotouttamisjarjestelma_riittamaton_475927.html
Kyllä yhdyn tuohon, mutta pienellä korjauksella. Jokainen länsimaisen ihmisarvon käsityksen omaava ihminen on tasapuolinen länsimaisen lain edessä ja syytön kunnes toisin todistetaan.
Mikähän on tää
länsimainen ihmisarvo ja miten se eroaa yleisestä ihmisarvosta?
Ok. Mielestäsi (korjaa toki, jos menee väärin) afrikan mantereelta peräisillä on suurempi fyysinen koko, tummempi iho ja pidempi penis.
Menikö oikein? Eli jokin on vaikuttanut näihin ihmisruumiin osioihin?
Eikö ole ollenkaan mahdollista, että se olisi vaikuttanut myös siihen harmaaseen massaan, jota kannat hartioitten yläpuolella?
Ihan nyt ensimmäiseksi, se harmaan
massan määrä ei ole vielä minkäänlainen mitta älykkyydelle jos satut tietämään. Noista fyysisistä seikoista on olemassa tieteellisiä todisteita, "harmaan massan" osuudesta ei ole olemassa edes järkeviä teorioita, joita voisi edes alkaa yrittää todistaa. Vanhasen isukin aikanaan reilusti uutisissa huomiota saaneet väläytykset esimerkiksi olivat niin huvittavia etten edes jaksaa alkaa niihin.
Oman maan kansalaisille? En koskaan. Muun maan kansalaisille. Heti.
Huhhuh. Sen lisäks että tässä tosiaan liikutaan erittäin vaarallisilla vesillä muutenkin, niin mä haluisin kuulla perustelut tähän? Koska oman maan kansalaiset ovat osallistuneet tähän yhteiskuntaan taloudellisesti? Mitä seuraavaksi? Vammaiset ja mielisairaat?
Joo, minä tunnustan Isä, ja kadun syntejäni. Armahda minut synneistäni. No hassuttelu sikseen. Jos saan nyt hiukan selittää tässä. Mielestäni meidän tulee tarkkaan katsoa ketä maahan päästetään. Ja varsinkin millä perusteilla. Pakolaisten vastaan otto on omasta mielestäni OK. Näitähän tulee suomeen max. 750 vuodessa plus mahdolliset perheet. Tästäkään ei ole varmuutta, onko heillä todellista oikeutta tulla tänne. Suurin osa tänne tulevista on humanitääristä maahanmuuttoa, toisin sanoen elintasopakolaisuutta. Oman maan kehitykset sijaan he tulevat tänne(eurooppa) loisimaan helpon rahan perässä.
Onko sun mielestä edes Suomessa (jossa oli kai vielä joku 10v hyväksi luettava sosiaalijärjestelmä) köyhän elämä niin helppoa?
Ja näistä maista ei kuka tahansa tulekaan, vaan se rikkain osa.
Jos nyt taas oletetaan että nää sun "faktoina" esittämät ennakkoluulot pitäis paikkaansa, niin mistä luulet et se johtuu?
Toisen polven maahanmuuttajat ovat juuri huonointa sakkia sopeutumaan.
Tämä on käynyt ilmi ympäri eurooppaa lukuisia kertoja.
Ja mistä luulet et tää johtuu?
Ei, en perusta mielipidettä laittomuuteen. Huumepolitiikasta sen verran, että vapauttaisin kaikki huumeet myyntiin ja valtion verotettavaksi, samoin kuin tupakka. Ehkä harkintaa voisi käyttää kovimpien huumeitten kohdalla, mutta näin minä itse ajattelen. En kannata kieltolakeja. Jokaisella pitäisi olla oikeus tehdä mitä tahansa omalle keholleen.
Olet tuota mieltä, mutta silti näit tarpeelliseksi leimata somalit Khattia salakuljettaviksi (vai mikä se tarkka sanamuoto nyt olikaan). Mitähän sä sillä hait takaa jos et juuri tätä jatkuvasti harrastamaasi mustamaalaamista, jotta se tukisi yleisön edessä sun mielipidettäsi?
Mahdoton huijata? Minulla on pari kaveria, jotka ovat eläneet melkein kokonaan opintotuilla ja satunnaisilla kesärahoilla vuodesta 2002 tähän päivään saakka.
Joo, korkeakouluissa toi osaltaan onnistuukin. Toisaalta Kela pitää näistä myöskin kirjaa, ja mulla on esimerkiksi kaveri, jolta perittiin juuri vuoden työttömyystuet takaisin vuosien jälkeen vain, koska tämä oli yliopistossa kirjoilla, vaikkei ollut maksanut lukukausimaksujakaan vuosiin eikä osallistunut opettamiseen.
Eipä sillä ole paljoa väliä, vaikka olisi itse vesimaan tutkinnot takana. Jos korkeakoulututkinnot ovat maista, joista ne saa, joko ostamalla tai allahia ylistämällä, ei niillä ole paljoakaa arvoa.
Noissa muissa maissa ei siis ole olemassa päteviä oppilaitoksia, joista ne vois saada ihan opiskelemallakin. Kyllä Suomeenkin voi tilata netin kautta vaikka mitä papereita, tottahan se on. Aatelisarvonkin voi nykyään ostaa. Silti, Suomessa on nykyään ennätysmäärä vastavalmistuvia korkean koulutuksen omaavia, jotka jäävät ilman töitä. Pitäisikö meidän nyt sulkea rajat myös osaavilta ja hyvin koulutetuilta?
Voi kuinka hienoa! Valitettavasti suurin osa sieltä tulevista ei ole hammaslääkäreitä, saati muutakaan ammattitaidon osaavaa porukkaa.
USA on malliesimerkki siitä, kuinka siellä maahanmuuttajat hoitavat ne paskahommat mihin "kunnon amerikkalaiset" eivät viitsi alentua. Siellä talous olisi pahassa pulassa ilman tätä väestönosaa. Suomessa edelleen julkisen terveydenhuollon puolella yhä suurempi osa lääkäreistä on maahanmuuttajia, ja lääkäripula kasvaa silti jatkuvasti.
On tarvetta, ja on reserviä. Eikökän työllistetä ne omat ensin ennenkuin aletaa hamuamaan ulkomailta porukkaa. Eikös joo.
Ai on reserviä? Onko sulta menny uutisissa taas "sopivasti" ohi korvien miten tästä nykyisestä lamasta huolimatta täällä tulee iskemään lähivuosina työntekijäpula?
Tottakai ne saavat helpommin paikat. Heillä on kielitaitoa ja osaamista. Jos ei tätä ole maahanmuuttajilla, niin voi olla todella vaikea työllistyä. Mutta, jos on ollut maassa jo yli 10-20 vuotta luulisi osaavan sen verran kieltä, että olisi jo joku ammatti hallussa.
Tohon voit ensinnäkin lukea sen yhden uutisen johon aiemmin tässä viestissä pistin linkin. Toiseksi sä heität taas ilmoille näitä "jos on ollut 10-20v maassa ja blaablaa" ikäänkuin se olisi taas se 90+% niistä maahanmuuttajista. Täysin kestämätöntä argumentointia ja selkeä merkki siitä että sulla on piipussa enää blankkeja jäljellä.
Niin no, kukapa tekisi työtä 1000 euron palkalla, jos olisi saatavissa 3000 euroa samasta työstä.
Vanhalla sukupolvella oli vielä olemassa sellanen käsitys kuin yhteisvastuu, mutta se onkin peräisin siltä ajalta kun oli sota ja -korvaukset maksettavina, eikä sun tapaan katseltu vain omaan napaan. Ne teki vielä sitä hommaa kansan syvien rivien hyväksi, koska ne tajus et siitä hyötyy kaikki kun sitä yhdessä tehdään.
Mutta älä nyt turhaan sotke tähän humanitääristä maahanmuuttoa. Sillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Tosiasiassa pitäisi erottaa kokonaan työperäinen ja humanitäärinen maahanmuutto. Tätähän nämä vihervasurit haluavat. Sotkea työperäisen ja humanitäärisen(rasitteen) maahanmuuton käsitteen, että päästään leimaamaan ihmisiä.
Mä voisin sanoa sulle että älä se yritä yksipuolisesti julistaa humanitaatiria maahanmuuttajia sellaisiksi, joita ei edes kiinnosta kouluttautua, opetella kieltä ja osallistua yhteiskuntaan jos heille mahdollisuus annetaan. Kato se totuus löytyy aina jostain sieltä keskeltä jos oetaan kaks mahdollisimman äärilaitasta näkökulmaa.
Hyvä, että työskentelee edes jossakin. Tässä voi olla jotain vääryyttä, jos parempitaitoinen maahanmuuttaja jää suomalaisen jalkoihin vain sen takia, että on maahanmuuttaja. Tätä minä en hyväksy.
Tossa on sentään jotain tervettä tässä sun viestissä. Mä silti veikkaan, että toi sun asenne kokonaisuudessaan edistää tuollaista.