Lordi teki viisuhistoriaa

394 posts, 20 pages, 126,919 views

ratsastuskoulu

Posts: 604

#181 • • Edited ratsastuskoulu

Lauri, 22.5.2006 11:10:
---
miikka, 22.5.2006 10:42:

Euroviisuja katsoo vuodesta toiseen yli miljoona ihmistä. Tarkoittaako tämä sitä että "harvempi niitä edes katsoo"?

---


Itseasiassa aiempina vuosina Suomessa Euroviisuja on seurannut n. 350000
katsojaa yli miljoonan sijaan. Tänä vuonna lukema oli jonkun verran yli 1,4milj.



Tämä johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että suomi ei ole päässyt Finaaliin. Euroviisut kuitenkin kiinnostavat helvetisti, sillä esim suomen karsintoja on vuodesta toiseen katsonut YLI MILJOONA ihmistä.

Esim vuodelta 2005: "Tosin Suomihan oli pudonnut varsinaisesta finaalista ja esiintyi keskiviikkona B-finaalissa keräten kunnoitettavat 889.000 katsojaa"

Edit: jo pelkästään eurojen esikatseluilla on ollut suomessa lähes puolta miljoonaa katsojaa.
Avatar
#182 • • Edited Annakins Guest

Jone, 21.5.2006 15:23:
---
vaavu, 21.5.2006 15:16:
Jaa-a, ehkä sitä pitää kysyä vaikkapa Aftonbladetin toimittajalta:

Det här är inte bara en historisk dag för Finland - den ständiga, eviga och utskrattade jumbon i Eurovision Song Contest. Det är en historisk dag för hela schlagervärlden.
Nu börjar en ny tideräkning. Nu är plötsligt allt möjligt.


Tai sitten BBC:n uutissivuille kommentoineilta briteiltä, joiden mielestä Lordin voitto oli parasta mitä Euroviisuissa on tapahtunut pitkään aikaan, ja että Suomen ehdokkaan voitto on tehnyt monet iloisiksi ja onnellisiksi.

---


Eli et kun ollaan aina menestytty todella kehnosti yhdentekevässä ja pliisussa pellekilpailussa, niin nyt pitäis sit olla rinta riemua täynnä kun maamme edustajat olivat kilpailun suurimmat pellet?

No niin no. Kaipa tämä "laulu"kilpailu sit lienee on monien mielestä järisyttävän hieno ja huomionarvoinen spektaakkeli, jota ei laimenna edes se että biisit tulevat playbackinä.

En vaan tajuu. En niin millään.



Mun mielestä on ihan hyvä, että kerran kymmenessä vuodessa Suomen äärettömän huono kollektiivinen itsetunto saa vähän kohotusta, oli se sitten lätkän MM-kullan tai Euroviisujen voiton muodossa.

Se, mitä mä en tajua, on et miks aina pitää alkaa valittaa kaikesta? Miten Lordin voitto haittaa kenenkään elämää?
ratsastuskoulu

Posts: 604

#183 • • Edited ratsastuskoulu

mayah, 22.5.2006 11:19:
Ja jälleen kerran toivoisin, että jotain voisi ymmärtää ihan itsekin ilman että sitä pitää vääntää rautalangasta. Puhuin tietysti aikaisemmista vuosista, en tästä vuodesta. Varmasti on ihmisiä, jotka on seuranneet euroviisuja joka vuosi alkukarsinnoista asti, mutta ethän säkään nyt siihen usko, etteikö hyvin suurella osalla kiinostus euroviisuja kohtaan herännyt vasta siinä vaiheessa kun tieto Lordin finaaliin pääsystä tuli?



Ja jälleen kerran rautalangasta, typerää väitellä kun et tiedä mistä puhut. Esimerkiksi Sportingbetin kerroinkehitys Lordin kohdalla tarkoittaa sitä, että Suomesta tulleita vetoja oli tehty jo paljon ennenkuin Lordi oli raivannut tiensä finaaliin. TÄMÄ TARKOITTAA, että Suomalaisten osoittama kiinnostus oli normaalia suurempaa jo ennen finaalia. Eli suurella osalla kiinnostus ei herännyt näin myöhään, vaan jo Suomen karsinnassa josta kerrankin potentiaalia omaava artisti valittiin euroviisuihin edustamaan. Ota selvää asioista ennenkuin alat lyömään päätä seinään ;) Toki voidaan rinnastaa tämä jälkibuumi esim Uusis-curling -säätöön mikä tuli Olympialaisten myötä, mutta se on aivan eri juttu.

Ja kuten aiemmin jo sanoin, esikarsinnoissa on ollut aikaisempinakin vuosina katsoja kun Suomi on niissä ollut mukana.
Gleba

Posts: 549

#184 • • Gleba
*igor*
*eikä*
*justjoo*

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Avatar
#185 • • Annakins Guest

mayah, 21.5.2006 18:33:
Pääsääntöisesti meidän (viittaan nyt siis 20-30v.) ikäpolvemme nauraa ajatukselle euroviisuista. Harvempi niitä edes katsoo (paitsi Akir0 ja hänkin huvittuneena viihdyttääkseen itseään). Mutta kun sitten yhtäkkiä Suomen edustaja onkin finaalissa, ollaan heti että HYVÄ SUOMI, HYVÄ ME!



Mutta niinhän se menee kaikessa! Mun mielestä siinä ei ole yhtään mitään väärää, että kansa tajuaa herätä kannustamaan jonkun pärjätessä, oli se sitten curlingia, lätkää tai Euroviisit. Ei kukaan jaksa seurata häviävää joukkuetta ikuisesti, mutta kyllähän se kiinnostus taas herää kun voittoja alkaa kasaantumaan.

Mä myönnän ihan suoraan, että kun Lordi voitti Euroviisukarsinnan, niin pidin sitä täysin idioottimaisena valintana, mutta nyt oon tullu siihen tulokseen, että mieluummin kuuntelen 24 Hard Rock Hallelujaa ku niitä iänikuisia, viimeseen asti viritettyjä Euriviisurenkutuksia (kuten esim. Carolan biisi). Tosin huomautettakoon vielä, että en nyt kovin ymmärrä tuota Euroviisujen ideaa, mutta ehkä mun ei tarttekaan.
Dementation

Posts: 2,892

#186 • • Dementation wednesday?
Ihanaa kun ihmisten pitää foorumeilla mennä henkilökohtaisuuksiin... Jospa mäkin nyt sitten.
Kaikki jotka menee henkilökohtaisuuksiin foorumilla kun asioista ollaan eri mieltä, ovat idiootteja. (vähintäänkin sillä hetkellä)

Ja tähän ei tule mitään hymiöitä.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Jone

Posts: 8,258

#187 • • Edited Jone Archibald Haddock

Annakins, 22.5.2006 11:25:
Mun mielestä on ihan hyvä, että kerran kymmenessä vuodessa Suomen äärettömän huono kollektiivinen itsetunto saa vähän kohotusta, oli se sitten lätkän MM-kullan tai Euroviisujen voiton muodossa.



Mä vierastan kollektiivisen itsetunnon olemassaoloa suhteellisen tehokkaasti. En nyt tähän väliin muista kertaakaan kun mulle olisi elämäni aikana tullut sellainen "hyvä me"-fiilis suomalaisten menestymisestä milloin missäkin jutuissa. Tuntuu ajatuksena omituiselta, että pitäis yhtäkkiä innostua riekkumaan kuin heikkopää muiden saman maan kansalaisten kanssa ja tuntea heidän kanssaan suurempaa yhteenkuuluvuutta kuin aikaisemmin. Toi ei vaan toimi mulle enkä normaaleissa olosuhteissakaan tunne juuri mitään kansallisylpeyttä tai yhteenkuuluvuutta muiden suomalaisten kanssa tietyin pienin poikkeuksin.

Mut tosiaan kukin tyylillään.

Annakins, 22.5.2006 11:25:
Se, mitä mä en tajua, on et miks aina pitää alkaa valittaa kaikesta? Miten Lordin voitto haittaa kenenkään elämää?



Alunperinhän mä en valittanut yhtään mistään. Ilmaisin vaan ettei tämä nyttemmin mainitsemasi kollektiivinen itsetunto oikein mulle mene jakeluun ja että koska en sitä ymmärrä, niin koen sen huvittavana. Samalla ilmaisin muistaakseni mielipiteeni Lordista ja Euroviisuista, mutta ei sekään nyt mun käsitykseni mukaan valittamista ole.

...ja mitenkö haittaa? Hitto, mua se haittaa siten että Lordia tulee nyt tästä päivästä vähintään juhannukseen joka hemmetin tuutista ja mikäli ei ole vielä käynyt selväksi, niin se ei ole asia josta olisin riemuissani. *nauru*
wetware

Posts: 244

#188 • • wetware wenator

mayah, 22.5.2006 11:19:
En "väitä" mitään enkä ole faktana mitään tästä asiasta väittänytkään missään vaiheessa, tää on ihan puhdasta mutua joka perustuu tuntemiini ihmisiin. Toki jos jotain faktaa tästä on heittää pöytään, niin mielelläni muutan luuloni.



must taas tuntuu että sun tuntemat ihmiset eivät muodosta demografisesti kovinkaan tasaista otosta kyseisestä ikäluokasta.

euroviisut ovat aivan turha kisa ja musiikki mitä siellä on tarjolla on sitä samaa. siksi se ei kiinnosta yleensä ketään.

nyt siellä vaan sattui olemaan kisaamassa lordi joka taas kiinnostaa aika montaa "meidänkin ikäryhmässä" joten mikä ihme että euroviisuja seurattiin ihan eritavalla tälläkertaa.

sun kaveripiirissä ei varmaan sitten ole vaan kuin kiksupolccaajia :) aika salettiin nekin tsekkaisi euroviisuja jos siellä olisi joku suomalainen polccapumppu soittamassa
wetware

Posts: 244

#189 • • wetware wenator

Jone, 22.5.2006 11:37:
Toi ei vaan toimi mulle enkä normaaleissa olosuhteissakaan tunne juuri mitään kansallisylpeyttä tai yhteenkuuluvuutta muiden suomalaisten kanssa tietyin pienin poikkeuksin.



samanlainen marmattaja sä ainakin oot ku pihtiputaan mummo
ratsastuskoulu

Posts: 604

#190 • • Edited ratsastuskoulu

mayah, 22.5.2006 11:31:
---
miikka, 22.5.2006 11:25:
Ja jälleen kerran rautalangasta, typerää väitellä kun et tiedä mistä puhut.

---


No ei muuta ku linkkii pöytään vaan. Aika fiilispohjaisilta noi sunki faktas tuntuu olevan. Ja musta tää on keskustelua, ei väittelyä, mut ihan miten vaan tahdot.



Mitä linkkiä?? Kaikilla vedonlyöntifirmoilla Suomen kerroin laskin alun noin 50-80:sta 10-15 pisteeseen ennenkuin finaalipaikka oli varmistunut. www.sportingbet.com www.unibet.com www.veikkaus.fi www.paf.fi

Ja jos linkin haluat niin laitetaan nyt vaikka http://www.radikaali.net/yhteiso/keskustelualue.html?a=5&v=23638
Jone

Posts: 8,258

#191 • • Jone Archibald Haddock

wetware, 22.5.2006 11:45:
samanlainen marmattaja sä ainakin oot ku pihtiputaan mummo



Kiitti hei.

Tää on tästä mun marmattavasta näkökulmastani se uskomattomin juttu koko Lordi-tohkeilussa: Jos nyt ei ole innoissaan Lordista, Euroviisuvoitosta ja sano kadulla kaikille vastaantulijoille "hard rock hallelujaa", niin on jotenkin toisen luokan kansalainen.

Et niinq mitä vittua? Ole osa laumaa tai kuule laumalta olevasi perseestä.
enrg

Posts: 2,040

#192 • • enrg

miikka, 22.5.2006 11:25:
---
mayah, 22.5.2006 11:19:
Ja jälleen kerran toivoisin, että jotain voisi ymmärtää ihan itsekin ilman että sitä pitää vääntää rautalangasta. Puhuin tietysti aikaisemmista vuosista, en tästä vuodesta. Varmasti on ihmisiä, jotka on seuranneet euroviisuja joka vuosi alkukarsinnoista asti, mutta ethän säkään nyt siihen usko, etteikö hyvin suurella osalla kiinostus euroviisuja kohtaan herännyt vasta siinä vaiheessa kun tieto Lordin finaaliin pääsystä tuli?

---


Ja jälleen kerran rautalangasta, typerää väitellä kun et tiedä mistä puhut. Esimerkiksi Sportingbetin kerroinkehitys Lordin kohdalla tarkoittaa sitä, että Suomesta tulleita vetoja oli tehty jo paljon ennenkuin Lordi oli raivannut tiensä finaaliin. TÄMÄ TARKOITTAA, että Suomalaisten osoittama kiinnostus oli normaalia suurempaa jo ennen finaalia. Eli suurella osalla kiinnostus ei herännyt näin myöhään, vaan jo Suomen karsinnassa josta kerrankin potentiaalia omaava artisti valittiin euroviisuihin edustamaan. Ota selvää asioista ennenkuin alat lyömään päätä seinään ;) Toki voidaan rinnastaa tämä jälkibuumi esim Uusis-curling -säätöön mikä tuli Olympialaisten myötä, mutta se on aivan eri juttu.

Ja kuten aiemmin jo sanoin, esikarsinnoissa on ollut aikaisempinakin vuosina katsoja kun Suomi on niissä ollut mukana.



Tätä teoriaa tukeakseni voin kertoa että omassa tuttavapiirissäni ensimmäinen mielenkiinto heräsi kun kuulimme Lordin olevan karsintaehdokkaana
ezzy

Posts: 8,060

#193 • • Edited ezzy Droid-pappa
On se kyllä kumma, kun jaksetaan jauhaa aiheesta, joka ei OIKEASTI ketään VOI kiinnostaa...kollektiivinen itsetunto my ass. Ensi vuonna voidaan taas hävitä tyylikkäästi kotimaan kamaralla Hard Pop Hallelujjaah:lla.

Nähdään kauppatorilla niinq.


ps. vitun pop-renkutusfestarit...

pps. ja onko se nyt ihme jos noilla lööppimäärillä ei saada katsojia tolle showlle?

ppps. onhan ne sentään satanisteja, niin väärensivät varmaan tulokset.
Android

Posts: 3,908

#194 • • Android

ezzy, 22.5.2006 11:53:
On se kyllä kumma, kun jaksetaan jauhaa aiheesta, joka ei OIKEASTI ketään VOI kiinnostaa...kollektiivinen itsetunto my ass. Ensi vuonna voidaan taas hävitä tyylikkäästi kotimaan kamaralla Hard Pop Hallelujjaah:lla.

Nähdään kauppatorilla niinq.


ps. vitun pop-renkutusfestarit...



Ei kiinnosta ketään? Haluatko tarkentaa? Ja jos se EI VOI kiinnostaa ketään, miksi se silti KIINNOSTAA niin monia?

Tuollaiset "ketä kiinnostaa"-kommentit ovat aina yhtä huvittavia, etenkin puhuttaessa asioista jotka selkeästi kiinnostavat aika helvetin monia, tässä tapauksessa suurta osaa Suomen kansasta.
djputte

Posts: 578

#195 • • djputte Techmu
En ole ikinä ymmärtänyt, miten Suomessa jaksetaan hössöttää jostain Euroviisuista vuodesta toiseen - se on jotain käsittämätöntä.

Siksi minusta onkin helkkarin hauskaa, että nyt pöydän putsasi juuri Lordi. Bändi, jota etenkin Euroviisut vakavasti ottavat pitivät noloimpana mahdollisena ehdokkaana, vailla mitään menestysmahdollisuuksia.

Ei tällaisia läppiä ole kuin jossain komedialeffoissa :)
ratsastuskoulu

Posts: 604

#196 • • Edited ratsastuskoulu

mayah, 22.5.2006 11:50:
---
Annakins, 22.5.2006 11:33:
Mutta niinhän se menee kaikessa! Mun mielestä siinä ei ole yhtään mitään väärää, että kansa tajuaa herätä kannustamaan jonkun pärjätessä, oli se sitten curlingia, lätkää tai Euroviisit.

---


Mä oon nyt ehkä noin 40 kertaa tän topikin aikana todennut, että MIELESTÄNI SIINÄ EI OLE MITÄÄN PAHAA, EIKÄ VÄÄRÄÄ, ETTÄ PUHUN TÄSTÄ ASIASTA SIKSI, ETTÄ MOINEN ILMIÖ HERÄTTÄÄ MINUSSA HILPEYTTÄ.

Sori käpsit, mut voisko joku joskus lukee mitä mä kirjotan?



Ehkä sun pitäisi harkita tapaa millä tuot asioita esiin, niin joku viitsisi sisältää lukemansa.
efo

Posts: 1,908

#197 • • efo Laserpoint
*haukottel*

pitäskö avata replykuva tili?

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

wetware

Posts: 244

#198 • • wetware wenator

Jone, 22.5.2006 11:50:
---
wetware, 22.5.2006 11:45:
samanlainen marmattaja sä ainakin oot ku pihtiputaan mummo

---


Kiitti hei.

Tää on tästä mun marmattavasta näkökulmastani se uskomattomin juttu koko Lordi-tohkeilussa: Jos nyt ei ole innoissaan Lordista, Euroviisuvoitosta ja sano kadulla kaikille vastaantulijoille "hard rock hallelujaa", niin on jotenkin toisen luokan kansalainen.

Et niinq mitä vittua? Ole osa laumaa tai kuule laumalta olevasi perseestä.



en nyt oikein ymmärrä mikä ongelma nyt tässä on.

onko joku nyt erityisesti dissannut sua siitä että sua ei jaksa kiinnostaa suomen voitto pellehyppykisoissa? tai ettet ota osaa hurmokseen?

vai olisiko tässä ollut niin että itse väheksyvällä asenteellasi osoitat että sinun mielestäsi ne jotka ottavat tähän iloitteluun osaa ovat jotenkin kakkosluokan kansalaisia koska lordin ja euroviisujen musiikki on paskaa? :)

chill out jone. mitä väliä sillä on jos joku pitää sinua kakkosluokan kansalaisena siksi ettet osallistu riemujuhliin. kokeeko itsetuntosi kolauksen, etkö vain antaa ignoranttien olla omissa luuloissaan. vai onko sinun väkisinkin pidettävä yllä kyynista imagoasi ja hyökättävä kaikkia vähänkin väheksyjiksesi epäilemiäsi kohtaan?
lohikarme

Posts: 1,730

#199 • • lohikarme RitariVittupää

mayah, 22.5.2006 11:19:
---
miikka, 22.5.2006 11:11:
Ai, luuletko tosiaan että suurin osa euroviisukatsojista on vanhoja mummoja ym? Kuinka luulet, että Lordi pärjäsi A) Suomen karsinnassa B) Finaalikarsinnassa C) Finaalissa?

Euroviisuja katsoo nuorempi sukupolvi ihan siinä missä vanhempikin. Itse väittäisin että esim 20-35 vuotiaita katsojia on huomattavasti enemmän kuin +50 katsojia. Tästä kertoo mm se, että tekstiviestiäänillä Lordi voitti suomen karsinnan.

---


No kyllä mä itseasiassa luulen, että euroviisut on vähän vanhemman väen juttu kuitenkin enemmän kuin parikymppisten. Yli 30 vuotias ei mielestäni ole vielä mummo. En "väitä" mitään enkä ole faktana mitään tästä asiasta väittänytkään missään vaiheessa, tää on ihan puhdasta mutua joka perustuu tuntemiini ihmisiin. Toki jos jotain faktaa tästä on heittää pöytään, niin mielelläni muutan luuloni.

Ja jälleen kerran toivoisin, että jotain voisi ymmärtää ihan itsekin ilman että sitä pitää vääntää rautalangasta. Puhuin tietysti aikaisemmista vuosista, en tästä vuodesta. Varmasti on ihmisiä, jotka on seuranneet euroviisuja joka vuosi alkukarsinnoista asti, mutta ethän säkään nyt siihen usko, etteikö hyvin suurella osalla kiinostus euroviisuja kohtaan herännyt vasta siinä vaiheessa kun tieto Lordin finaaliin pääsystä tuli?





www.viisukuppila.fi
Sieltä katsomaan ikäjakaumaa hophop! *hymy*

--
Qualis artifex pereo

Android

Posts: 3,908

#200 • • Android

efo, 22.5.2006 11:58:
*haukottel*

pitäskö avata replykuva tili?



Mun pitäisi selkeästi tulla kaikkiin kiksu- ja polkkatopiceihin jotka kiinnostaa mua aivan järkyttävän paljon kertomaan miten vähän mua oikeasti kiinnostaa ne tulevat polkkabileet. Sehän näyttää olevan tärkeää, että tullaan kertomaan muille miten vähän niiden topicit ja keskustelut kiinnostaa.