TAVIKSET

340 posts, 17 pages, 92,659 views

Viltsu

#161 • • Viltsu noname

alien:

milloin ne olivat? ja mikä niistä sit teki raveja? *ding* (musiikki,ihmiset, paikka...?)

Asenne.

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

#162 • • ALIEN Guest
kiitos jone! *nauru* samat ”vaiheet” taitaa olla monella muullakin ikää ja sukupuolta katsomatta... Mut sehän onkin yksi monista reivi -kulttuuriin liittyvistä asioista ja IMO se on ihan jees! *vink*
Viltsu

#163 • • Viltsu noname

alien:
...ja ravehan ei ole trancea, progea, hard-nrg:tä... ainakaan mun vanhojen -93/94 Rave Anthems kasettien mukaan... *vink* Eli joku vanha konkari osais varmaan korjaa, jos olen väärässä :)

mutta mutta, ekoissa ”reiveissä” taisi kyllä soida acidhouse, toi rave taisi tulla mukaan vasta mayday imperiumin nousun vuosina??
tai mistä minä senkään tiedän kun ekoihin bileisiin eksyin vasta '97
imo toi rave sana on vaan vastine warehouse partyille??

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Jussi Soro

#164 • • Jussi Soro choon!

Viltsu:

Rave = laiton teknobile. (Ainakin siten kun mä sen ymmärrän).
akir0

#165 • • akir0 idleRPG champion 2009

Viltsu:
mutta mutta, ekoissa ”reiveissä” taisi kyllä soida acidhouse, toi rave taisi tulla mukaan vasta mayday imperiumin nousun vuosina??
tai mistä minä senkään tiedän kun ekoihin bileisiin eksyin vasta '97

Niih, ennen raven aikakautta bileitä kutsuttiin ainakin satunnaisesti warehouse partyiksi, acid house partyiksi ja whatever. Ite eksyin vasta -93 mukaan, joten en tiedä juurikaan siitä ravea edeltäneestä ajasta, mutta silloin reivejä kutsuttiin nimenomaan reiveiksi ja housepartyt(=klubibileet pääasiassa) oli housepartyjä.

Reivien määrittelyjä on varmaan yhtä monta kuin ihmisiäkin.

JussiS:n laittomuuteen viittaamista en kyl suoraan allekirjoittais..
Jussi Soro

#166 • • Jussi Soro choon!

akir0:Niih, ennen raven aikakautta bileitä kutsuttiin ainakin satunnaisesti warehouse partyiksi, acid house partyiksi ja whatever. Ite eksyin vasta -93 mukaan, joten en tiedä juurikaan siitä ravea edeltäneestä ajasta, mutta silloin reivejä kutsuttiin nimenomaan reiveiksi ja housepartyt(=klubibileet pääasiassa) oli housepartyjä.

Reivien määrittelyjä on varmaan yhtä monta kuin ihmisiäkin.

JussiS:n laittomuuteen viittaamista en kyl suoraan allekirjoittais..

No sillon englannissa kun alettiin järkkäämään raveja, niin niillä tarkoitettiin niitä bileitä, kun iskettiin vitun iso PA keskelle peltoa ja soitettiin kunnes poliisi tulee. Niissä ei ollut lupia, eli ne oli laittomia. Muut bileet oli sillon warehouse-tyyppisiä ratkaisuja, eikä niitä sanottu raveiks. (Sillon ei vielä teknomusa klubeissa soinut).

Jos se on apinoitu Suomeen käyttöön väärin, niin ei se mun syy oo :)

PS. IMO ihan sama oonksmä reiveis vai bileissä vai klubilla, kunhan mulla on kivaa.

PPS. Mäkin oon ollu vuodesta -93 mukana :)

[muokattu 15.10.2003 11:05]
Jone

#167 • • Jone Archibald Haddock
Jepa, mut myönnän että oon niin nihkee että repeilen kyllä ihan avoimesti kun joku puhuu Screeneistä, Hallmarkeista, Pussyistä jne. raveina. *vink*

”MENNÄÄX SCREENII REIVAAN?!?!?!11” *pelle*
#168 • • ALIEN Guest

JussiS:

IMO ihan sama oonksmä reiveis vai bileissä vai klubilla, kunhan mulla on kivaa.

kuin myös! *plur*
#169 • • ALIEN Guest

Jone:
Jepa, mut myönnän että oon niin nihkee että repeilen kyllä ihan avoimesti kun joku puhuu Screeneistä, Hallmarkeista, Pussyistä jne. raveina. *vink*

hahhah*nauru*.. joo toi kyl kuulostaa munkin korvissa vähän hassulta, kun on pienestä asti ajatellut et reivei on just halleissa vähän isommassa porukassa... Mut aika sama loppupeleissä...
akir0

#170 • • akir0 idleRPG champion 2009

JussiS:
No sillon englannissa kun alettiin järkkäämään raveja, niin niillä tarkoitettiin niitä bileitä, kun iskettiin vitun iso PA keskelle peltoa ja soitettiin kunnes poliisi tulee. Niissä ei ollut lupia, eli ne oli laittomia. Muut bileet oli sillon warehouse-tyyppisiä ratkaisuja, eikä niitä sanottu raveiks. (Sillon ei vielä teknomusa klubeissa soinut).

Jos se on apinoitu Suomeen käyttöön väärin, niin ei se mun syy oo :)

PS. IMO ihan sama oonksmä reiveis vai bileissä vai klubilla, kunhan mulla on kivaa.

Mullekki on ihan sama missä mä oon, kunhan muilla on kivaa :) Enough of rave-aihe, ja ollaan kaikki taviksia ja otetaan toisiamme kädestä kiinni ja mennään lähipubiin ja sen jälkeen haastamaan grillijonoon tappelua.
Jussi Soro

#171 • • Jussi Soro choon!

akir0:
Mullekki on ihan sama missä mä oon, kunhan muilla on kivaa :) Enough of rave-aihe, ja ollaan kaikki taviksia ja otetaan toisiamme kädestä kiinni ja mennään lähipubiin ja sen jälkeen haastamaan grillijonoon tappelua.

*plur* RYHMÄHALI *plur*
henkka

#172 • • henkka
*hali* pusi pusi *plur* ootte te ihqui *iihhih*
Dalifemme

#173 • • Dalifemme Dementia simplex

Jone:

En alkuun méinannut kommentoida mutta olen harvinaisen samaa mieltä tällä kertaa..
Tosi reivejä...*iloinen* Mä puhun lähinnä Klubeista yllämainittujen kanssa. Mutta tietysti eri sanojen merkityskin muuttuu tilanteen mukaan. Kutsun aika heikosti mitään suomessa järkättyjä bileitä ”reiveiksi”. Mut se nyt on vaan minä.

Ja aikasempaan keskusteluun lisäisin,että mulle aivan sama tanssiiko mun vieressä joku kiksukarvat vai verkkarit päällä. Ei edes rekisteröidy ja miksi pitäis?
Henk.koht en pahemmin enää pukeudu bailuihin mitenkään erikoisesti,jätän sen mielelläni muiden tehtäväksi. Jos diggaa,anti mennä!! Jos ei jaksa vääntää mitään spessu vaatetta ja meikkiä niskaan -so what?! Bailaamaahan ja rentoutumaahan sinne ollaan menossa.Aina on kumminkin kiva nähdä erityylisiä ihmisiä et ihan jees et jengi jaksaa =)
Mutta se ei mielestäni edellenkään tee kenestäkään ERILLAISTA...se on se luonne ja käyttäytyminen. Ja niitä ”ääliöitä! löytyy aivan varmasti joka ”skenestä”

*piis*
Karski

#175 • • Karski Pomon kätyri
Mä en muista käyneeni reiveissä vuoden '93 jälkeen,
sittemmin mun tuttavapiirissä puhuttiin vaan yksinkertasesti
bileistä ja/tai yöbileistä. sillon kun ei ollu mitään klubituksia
jossa olis voinu syntyä mitään kansallista terminologiaa *justjoo*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Viltsu

#176 • • Viltsu noname

akir0:

Mullekki on ihan sama missä mä oon, kunhan muilla on kivaa :)

osu ja uppos
*hali*

--

Karski

#177 • • Karski Pomon kätyri

skeletor:
No vähä ootte ollu edellä... ”93 jälkee ei enää ”reiv”
oltii nii landelaisii ni siitä johtuu et jatkettii reivii viel 95 asti *iihhih*, mut oot luultavasti oikees kyl... as always*piis**heiii**piis*

joo kato meillä Pirkkalassa luotiin monia
muitaki megatrendejä jotka on sittemmin levinny
globaalisti *nauru*

Tarkotin just sitä, että paikallinen terminologia
muotoutuu aina vähän omintakeisesti, varsinkin
aiemmin kun ei tosiaan ollu tällasia hienoja
foorumeita joissa vois käydä metakeskusteluja
siitä että oliko ne eiliset kekkerit ravet, reivit,
weöhaus paatit vai UG-bileet ja et soitettiinko
siellä piripolkkaa vai monoraitaa. Ei nää käsitteet
sillonkaa mitenkää yks' selitteisiä ollu. *piis*

[muokattu 15.10.2003 12:47]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

John

#178 • • John Lauma

Jone:

Mä välillä puhun tuon tyyppisistä tapahtumista kaveripiirissä reiveinä, huumorimielellä (ja sen pitäisi kyllä kuulua myös äänensävystäni). Jos joku luulee että mä oikeasti pidän niitä rave-bileinä, niin se on sitten jonkun muun ongelma kuin mun. *vink*

[muokattu 15.10.2003 13:17]

--
Fancy some cheese, Gromit?

#179 • • yana Guest

skeletor:
raveis soi kyl muuki q pelkkä ns. ”rave”... just acidhouse, techno, hc, mitälie häppycore...

we *sydän* harthouse
Jna

#180 • • Jna

Jone:

No, siinä nyt muutama kuva ystävistäni, kavereistani ja tutuistani, jotka on sittemmin nähty myöskin ”hieman” erilaisessa vaatetuksessa. Koin parhaaksi pistää itseäni eniten alta lipan reiluuden nimissä.

*nauru*

Henk. koht. eniten naurattaa tuo minunkin ystävästäni otettu kuva jolle kyllä hänen kanssaan olemme nauraneet yhdessä monia kertoja.. those were the days my friend... *pelle*