TAVIKSET

340 posts, 17 pages, 89,734 views

abcdtatu

Posts: 136

#181 • • abcdtatu kaljupunapersepaviaani
syökää vähän karkkia ni kyl...ööö mun piti sanoo jotain tosi fiksuu mut aivot sammu kokonaan niin kirjotan sit jotain ihan paskaa... *hih*
Avatar
#182 • • q Guest

pHaze:
Skenekomitea pystyyn jakamaan skenepasseja. Eri bileille oma turistiluokitus. Esim Hallmarkkiin päästäkseen pitää olla skenepassissa vuosi ja 5 skeneleimaa täynnä. Ovelle skenetietoustestit, jotka pitää läpäistä. Vuotuinen Skene Awards jossa palkitaan parhaiten skenen purismin edistämisessä onnistuneet ja jaetaan natsoja joita voi kiinnittää viralliseen skenepaitoihin.

Ps. Mä oon skenempi kun sä.


Enemmän ku mitään skenepoliiseja on näitä suvaitsevaisuuspoliiseja, jotka älähtävät havaitessaan mitään skeneilyyn viittaavaa. Kyllä tuli taas sivukaupalla näitä tuomioita ja dissausta kun joku erehtyi kertomaan kantansa humalaisesta norjalaisesta työporukasta lattialla tuoppeja läikyttämässä, sellasista tilittäminen on out, nyt tulee olla suvaitsevainen ja olla mahdollisimman epätietoinen ja välinpitämätön miten tulisi pukeutua tai käyttäytyä uskottavasti.
Varmasti moni on vittuuntunut ko. tilanteissa ja useat viihtyy paremmin unityssä tai nosturissa tai muualla vähemmän turistipitoisissa zetor-henkisissä paikoissa. On enemmän sellanen häpi-häpi-ollaan-veljiä-*hali*-tunnelma. Mutta jos antaa ymmärtää, että sellaisella on merkitystä, tai bilekulttuurissa ylipäänsä on muullakin kuin musiikilla, suvaitsevaisuuspoliisit ojentavat ankarasti. Jos vaikka sanomista toisen humalatilasta tai \”toi pukumies on eksyny kyl väärään paikkaan\” ni palautetta tulee. \”Mikäs skenepoliisi siinä arvostelee, mä ku oon 12 vuotta näis bileis pyöriny ni ei enää kiinnosta miltä näyttää\”. Tai \”kaveri luulee kai olevansa parempi ku taviksista on huomautettavaa. Mä kun 12 vuotta oon bilettäny ni ei enää nappaa\”.
Suurin osa varmasti nuorena ainakin ja klubbailuun tutustuessa tuntee kivaa PLUR-häpi-joy -yhteenkuuluvuuden tunnetta kun kuuluu johonkin parempaan kun normaaleissa junttibaareissa rähisevät savion tavikset. Mut nää suvaitsevaisuuspoliisit pitää kyl sellasen naurettavan skeneilyn kurissa. itseään kun ei 12 vuoden jälkeen enää nappaa mitkään teinijutut ja kun itse on 12 vuotta touhua katellut ei vähempää vois kiinnostaa miltä näyttää tai millasen turistivaikutuksen antaa, kun ite on 12 vuotta ollut ympyröissä. Se kuka on suvaitsevaisin, eli nauraa parhaiten kun bisse kaatuu päälle ja kiinnittää vähiten huomiota 55v. pukumiehen tiputanssiin pöydällä, siinä on se viilein skenemies.
Minäpä taas askeleen edellä tilitinki näistä suvaitsevaisuuskytistä. Vai oonko mä nyt samanlainen*täh*
hallucinogen

Posts: 8,190

#183 • • hallucinogen Edain

Buzz:
oon nimittäin huomannu että nää kaikenmaailman trollit ja ”skene ihmiset” kuluttaa rahaa kovin vähän näissä bileissä, lempijuoma vesi, siitä ei kovin paljo talo saa provikoita.



Niin no esim. kaapelilla ja makasiineilla joissa isoja bileitä on järjestetty niin ne baarit on talonpuolesta ja varmaan voitot viinanmyynnistä menee talolle eikä bileorganisaattorille? Tietysti voin olla hyvin pitkälle väärässäkin tässä *nauru*


itteäni ei häiritse bileissä muu kuin tappelut



Itse en ole koskaan bileissä nähnyt tappeluita toisin kuin monesti nään niitä baareissa. Joistain pienistä kärhämistä olen kuullut.

--
pikku-*possu*

Jone

Posts: 8,258

#184 • • Jone Archibald Haddock

hallucinogen:
Niin no esim. kaapelilla ja makasiineilla joissa isoja bileitä on järjestetty niin ne baarit on talonpuolesta ja varmaan voitot viinanmyynnistä menee talolle eikä bileorganisaattorille? Tietysti voin olla hyvin pitkälle väärässäkin tässä *nauru*



Ootkos koskaan kuullut juomatakuista? Useimmiten tilojen vuokraan liittyen diilit on sellaisia, että jos tapahtuman yleisö ei osta vähintään tietyllä summalla juomia, niin bileiden järjestäjä joutuu maksamaan erotuksen omasta pussistaan tilojen omistajalle. Jos bileiden lippujen hinnat ovat edulliset ja niissä ei ole alunperin suunniteltua ilmaa järjestäjänäkökulmasta + yleisö on sellaista ettei se käytä rahaa juomiin talon toivomaa määrää = bileet menevät rumasti tappiolle.
hallucinogen

Posts: 8,190

#185 • • hallucinogen Edain
Olen kuullut juomatakuista mutta eipä tullut juuri äsken mieleen ja kun en promoottori tms ole niin ei ole tullut kovin tutuksi kuviot *nauru*

--
pikku-*possu*

hallucinogen

Posts: 8,190

#186 • • hallucinogen Edain

Buzz:
joo en oo itsekkään nähny tappeluita pahemmin missään bileissä mut meinaan semmosta pään aukomista (tosin niistä selvii helposti kävelemällä pois)



No en mä kyllä sellaseenkaan kamalasti törmännyt mut baarissa sitä kohtaa aina, viimeksi tuli melkeen tappelu kun toinen ei osannu lopettaa ja koittivat pölliä juomiakin ihan sumeilematta *igor*

--
pikku-*possu*

Sithil

Posts: 77

#187 • • Sithil Drifter
En jaksanut ihan koko topiccia lukea, mutta suurimman osan jaksoin selata läpi. Yleiskuva oli kuitenkin harvinaisen selvä.

Itsestäni sen verran, että en tiedä scenestä mitään, olen käynyt neljässä tai viidessä ”reivissä” (kieliopillisesti korrekti termi on edelleen hakusessa), olen nuori ja en todellakaan tiedä mitään käyttäytymis sääntöjä. Olen siis monille teistä sellainen ärsyttävä teini-tavis, tai jotain.

Minulle pääasia ”reiveissä” on musiikki, ei ihmiset. Jos joku vaivaa niin aina voin mennä tanssimaan toiselle puolelle tanssilattiaa. Tietenkin on pakko myöntää, että minulle pukeutuminenkin on sydäntä lähellä - on vain pirun mukava laittautua kun on johonkin lähdössä. Mielestäni on myös aivan mahtavaa nähdä viimeisen päälle laittautuneita ihmisiä, sillä silmähän heissä lepää, mutta he ja heidän scenelevelinsä ei minua kiinnosta - on vain kiva katsella kirkkaita värejä ja kovaa omistautumista asiaansa.

Yhteenveto: Pitääkö monien olla niin pirun epävarmoja itsestään, että on pakko alkaa luokitella itseään jonkinlaiseen überihmisluokkaan ja laskea muut ”normaaleiksi”? Tuntuu siltä, että kun aletaan bilettäjiä jaottelemaan taviksiksi ja ..eh.. salonkikelpoisiksi reivaajiksi niin on koko bileiden perus idea kadonnut ja lakaistu maton alle. Yrittäkääpä joskus pitää hauskaa, arvostelematta lakkaamatta itseänne ja muita.

--
And we want you to pretend it's the most fantastic thing you've ever heard!

:D

Posts: 3,707

#188 • • :D

Sithil:
Yhteenveto:



No mä käsitän tavikset aka turistit lähinnä ”vahingossa” bileisiin tulleina ihmisinä, joilla ei ole ensimmäistäkään ideaa siitä mitä ilta pitää sisällään. JA taviksena oleminen ei mitenkä liity pukeutumiseen, kun tärkein on asenne. ”tavallisesti” ilman meikkauksia ja kiksukarvoja pukeutunut henkilö voi olla suurempi bile-eläin kuin viimeisen päälle laittautunut. Yyh. Esim. itse en vaivaudu laittaa ku perusvaatteet päälle bileisiin.

No. semmoinen pieni ajatus. :)

[muokattu 1.1.2004 19:45]
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#189 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Tietenkin on pakko myöntää, että minulle pukeutuminenkin on sydäntä lähellä - on vain pirun mukava laittautua kun on johonkin lähdössä. Mielestäni on myös aivan mahtavaa nähdä viimeisen päälle laittautuneita ihmisiä, sillä silmähän heissä lepää, mutta he ja heidän scenelevelinsä ei minua kiinnosta - on vain kiva katsella kirkkaita värejä ja kovaa omistautumista asiaansa.



Samoin! itse rakastan laittautumista bileisiin yli kaiken, ja silloin joskus, kun tulee lähdettyä enemmän casualina, harmittaa loppujen lopuksi aika paljon. Olisi kiva, jos porukka pukeutuisi bileisiin enemmän *plur* Mutta kenestäkään normaali massasta erottumaton pukeutuminen ei tee turistia. Turistit määrittelisin varmaankin samalla tavalla kuin diffas, eli tavallisiksi baarikansalaisiksi, joilla ei ole mitään hajua konemusiikista ja niihin liittyvistä bileistä.

[muokattu 2.1.2004 21:35]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

-P

Posts: 4,972

#190 • • -P
Todella hauskaa kun tarkastelee tätä ”turisti” -käsitettä. Itseäni huvitti kyllä todella paljon kun esim. viime illuissa tultiin eräältä frendiltäni kysymään ”miks et oo pukeutunut?”. Minkä takia pitäisi pukeutua bileisiin? onko se jokin ns. pakko? On toki ymmärrettävää että jokaisella alakulttuurilla on oma tapansa erottua joukosta, mutta joillekin se merkitsee erottumista toisella tapaa, eikä pelkästään pukeutumisella.

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Avatar
#191 • • ikj Guest

Ankeus:
Todella hauskaa kun tarkastelee tätä ”turisti” -käsitettä. Itseäni huvitti kyllä todella paljon kun esim. viime illuissa tultiin eräältä frendiltäni kysymään ”miks et oo pukeutunut?”. Minkä takia pitäisi pukeutua bileisiin? onko se jokin ns. pakko? On toki ymmärrettävää että jokaisella alakulttuurilla on oma tapansa erottua joukosta, mutta joillekin se merkitsee erottumista toisella tapaa, eikä pelkästään pukeutumisella.



hehe..no noi on noita ihmisiä jotka on ekaa kertaa päättänyt mennä bileisiin uutenvauonna ja pukeutunut hirveesti kun niillä on semmonen käsite et reiveissä kaikki näyttää friikeiltä.

tuli vaa tost mielee ku olin eilen vanhalla soittamassa open deckseissä niin eräs nuori jäbä tuli kesken kaiken mulle et
'hei, hei! onks sul lainaa kynää!? proteus on tossa, mä haluun pyytää siltä nimmarin!'
'ei oo, sori...'
kyllä se vissiin sit sai sen kuitenkin*plur*vautsi

[muokattu 3.1.2004 16:50]
Cofu

Posts: 135

#192 • • Cofu

idi:

tuli vaa tost mielee ku olin eilen vanhalla soittamassa open deckseissä niin eräs nuori jäbä tuli kesken kaiken mulle et
'hei, hei! onks sul lainaa kynää!? proteus on tossa, mä haluun pyytää siltä nimmarin!'
'ei oo, sori...'
kyllä se vissiin sit sai sen kuitenkin*plur*vautsi



Protku oli varmaan ihan otettu. *blush* No okei, oltiin impulses uuden juniorin kanssa. Sillä oli ollu just synttärit ja pikkusysteri osti sille protkun levyn lahjaks. Pyydettiin sitte protkulta et antais sen sankarille henk. koht ja halaa päälle ni mimmi on ihan myyty. No niinhän se oli, ja protkulle siitä suuri kiitos! *hali*

Anyway, tämä pelottelu siitä että dj:stä tulee kohta samanlainen stara kuin poikabändistä alkaa näköjään pikkuhiljaa toteutua uusien ”nuorten” tullessa mukaan. Itselläni se kyllä nostaa niskakarvat pystyyn, vaikea ajatella, että esim. juuri proteusta pitäis katsoa jotenkin ylempänä olevana, samanlainen se on kuin me muutkin, tosin hel****n hyvä soittamaan levyjä ja hyvä showmies, muutenkin mukavan leppoisa miekkonen. *iloinen*

Vähä off topic, *iihhih* Sorry!
Avatar
#193 • • pipa Guest
mä oon tavis.. *igor*
Avatar
#195 • • valona Guest

Cofeingirl:

Anyway, tämä pelottelu siitä että dj:stä tulee kohta samanlainen stara kuin poikabändistä alkaa näköjään pikkuhiljaa toteutua uusien ?nuorten? tullessa mukaan. Itselläni se kyllä nostaa niskakarvat pystyyn, vaikea ajatella, että esim. juuri proteusta pitäis katsoa jotenkin ylempänä olevana, samanlainen se on kuin me muutkin, tosin hel****n hyvä soittamaan levyjä ja hyvä showmies, muutenkin mukavan leppoisa miekkonen. *iloinen*

Vähä off topic, *iihhih* Sorry!



Mä kyllä toivoisin ainakin Proteuksesta, Neonista ja Phazesta tehtävän muovisia näköisleluja tyyliin He-manit. Jokaisen parhaita ominaisuuksia korostaen tietty.
Hupsu

Posts: 1,005

#196 • • Hupsu

dco:

Mä kyllä toivoisin ainakin Proteuksesta, Neonista ja Phazesta tehtävän muovisia näköisleluja tyyliin He-manit. Jokaisen parhaita ominaisuuksia korostaen tietty.



Oonksmä sit skenempi ku mul o koko sarja? *vink*

--
Päivän mietelause?

Howdy

Posts: 7,955

#197 • • Howdy Oldie

Pipa:
mä oon tavis.. *igor*



Haha ... joo niin mäkin *nauru*

--
Käpy vailla vertaa

<><

Posts: 227

#198 • • <>< ¤blub¤
skene? *ding*

mä oon varmaan kans aika tavis*täh*

--
life sucks and then you die - better go to heaven...

$

Posts: 1,802

#199 • • $ Destination weekend!
Varsinkin lukioaikana tahtoi erottua muista ja jaksoi pitää teknokuosia yllä. Tottakai se on jättänyt jälkensä eikä enää oikein osaa pukeutua ”normaalisti” siviilissä. Tosin bilekuoseistakin on tullut ajan mittaa hillitympiä.

Tai vaihtoehtoisesti uudet bilevaatteet eivät enää säväytä. Vaadin Buffaloita takaisin kauppoihin. (koko 44 ja korkea varsi, 7cm pohja sekä muita värejä kuin musta ja ruskea)

'96 DiscoDaze 4ever!
keisha

Posts: 1,394

#200 • • keisha bullet with butterfly wings

dco:
Mä kyllä toivoisin ainakin Proteuksesta, Neonista ja Phazesta tehtävän muovisia näköisleluja tyyliin He-manit. Jokaisen parhaita ominaisuuksia korostaen tietty.

Luulen että niistä nukeista olisi paljon enemmän iloa, jos ne olivat 1:1 kokoisia, ja kokoon puhallettavia. Jokaisen parhaita ominaisuuksia korostaen tietty.

[muokattu 4.1.2004 15:40]

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)