Sanan vapaus - mikä kohu?

146 posts, 8 pages, 28,280 views

Karski

Posts: 6,049

#41 • • Karski Pomon kätyri

Tuikkari, 8.2.2006 12:43:
---
phanatic, 8.2.2006 08:09:
---
Tuikkari, 8.2.2006 00:26:
Hienommin sanottuna ehkä on parempi et näytetään niille kuka käskee ja ketä.

---


Voisitko perustella miksi me olisimme jotain maailman johtajia? Vai mitä tarkoitat tuolla käskemisellä? Mikä oikeus "meillä" on käskeä ketään?

---


Vahvemman oikeudella kun eivät osaa pitää suutansa kiinni, Irania tässä eniten tarkotan.



Eli sä haluat ihan tosissas käynnistää kolmannen
maailmansodan?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

iam

Posts: 3,085

#42 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

mekaanikko, 7.2.2006 19:26:
---
General Dynamicsin, Lockheed Martinin ym asevalmistajien kurssit ovat taas huippulukemissa, juuri kuten Irakin sodan kynnyksellä.
---


No eivät ne minusta ole mitenkään kovinkaan yleisindeksistä poikkeavalla tavalla kehittyneet ainakaan viimeisen vuoden aikana (NYSEn sivuilta en löytänyt vanhempaa infoa). Koko New Yorkin pörssi on ollut aika nousujohteisessa vireessä.



Oheisesta 5v käyrästä näkee esim tarkalleen koska WTC isku tapahtui ja koska sen jälkeiset sodat alkoivat. Raha tietää.
http://finance.yahoo.com/q/bc?t=5y&s=GD&l=on&z=m&q=l&c=RTN+LMT
iam

Posts: 3,085

#43 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

Annakins, 7.2.2006 20:58:
---
sxx, 7.2.2006 15:29:
Shia muslimeita kun ei haittaa profeetan kuvat siinä määrin kuin sunneja.

---

Jaa. Mun ymmärtääkseni Profeetta Muhammad on shioille aivan yhtä tärkeä hahmo kuin sunnamuslimeillekin.


Sunnit eivät hyväksy Muhammedista minkäänlaisia kuvia, mutta shiat saavat ripustaa kuvan seinälleen. Tai ainakin mulla on tämmöinen käsitys, voin tietty olla väärässäkin (tapahtuu usein) *hymy*
phanatic

Posts: 1,123

#44 • • phanatic

Tuikkari, 8.2.2006 12:43:
Vahvemman oikeudella kun eivät osaa pitää suutansa kiinni, Irania tässä eniten tarkotan.



Miksi heidän pitäisi pitää suunsa kiinni? Etkö kannata sananvapautta?
Epailija

Posts: 5,636

#45 • • Epailija Physicist, 2nd class.

hallucinogen, 8.2.2006 11:06:
Jaahas Pakistanissa 3000 ihmistä alkoi röttelöimään maan toiseksi suurimmassa kaupungissa kun viemäristä löytyi koraaninpalasia O_o



:D Jos jonkun tahon etujen mukaista olisi (wink wink notch notch) aiheuttaa levottomuuksia muslimimaissa, niin eipä siihen paljoa nähtävästi tarvittaisi. Muutama sopivasti häpäisty Koraani väkijoukon löydettäväksi jokaiseen suureen kaupunkiin, niin kaaos olisi valmis. Riidankylväjän työ lienee harvoin ollut näin helppoa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

hallucinogen

Posts: 8,190

#46 • • hallucinogen Edain

Epailija, 8.2.2006 13:55:
:D Jos jonkun tahon etujen mukaista olisi (wink wink notch notch) aiheuttaa levottomuuksia muslimimaissa, niin eipä siihen paljoa nähtävästi tarvittaisi. Muutama sopivasti häpäisty Koraani väkijoukon löydettäväksi jokaiseen suureen kaupunkiin, niin kaaos olisi valmis. Riidankylväjän työ lienee harvoin ollut näin helppoa.


No ei nähtävästi :/ BBC:llä oli hyvä keskustelu jota veti yksi hardtalkin isännistä ja sitten pöydässä istui neljä maltillista muslimia ja oppineita, tai no al-jazeeran edustaja ei ollut aivan niin maltillinen ja sitä vietiin muiden toimesta 6-0 mutta kuitenkin yleisössä sit oli aika paljon "värikkäämpää" osallistujakaartia jotka esitti kysymysiä ja mielipiteitä niin yksi hunnutettu nainen siinä sitten valitti, että pilakuvat huonontavat islamin kuvaa maailmalla kun niitä esitetään mediassa niin yksi musliminainen siitä neljän joukosta sit tokas et kumpikohan huonontaa islamin mainetta enemmän kurkunleikkaamis videot al-jazeeralla, väkivaltaiset mielenosoitukset, lähetystöjen polttaminen jne... se nainen yleisössä ja muutama muu oli aika ounattu :D Ja sama tahti jatkui, sitä oli kiva katsella kun maltilliset antoi kyytiä :D

--
pikku-*possu*

mekaanikko

Posts: 1,176

#47 • • mekaanikko don selecta

sxx, 8.2.2006 13:03:
Oheisesta 5v käyrästä näkee esim tarkalleen koska WTC isku tapahtui ja koska sen jälkeiset sodat alkoivat. Raha tietää.
http://finance.yahoo.com/q/bc?t=5y&s=GD&l=on&z=m&q=l&c=RTN+LMT



Öh, no onks jotain yllättävää siinä, et 911 jälkeen puolustusalan firmojen kuirssit nousevat? Jos näin olis tapahtunut _ennen_ sitä niin se olis yllättävää, mut en mä tosta graafista ainakaan sellaista pysty lukemaan.

Muuten, jos raha tietää etukäteen et koska sota tulee niin ei se ainakaan nyt tule. General Dynamics on viimeiset 6 kk pärjännyt alle Dow Jonesin http://finance.yahoo.com/q/bc?t=6m&s=GD&l=off&z=l&q=l&c=&c=%5EDJI

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

iam

Posts: 3,085

#48 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

mekaanikko, 8.2.2006 17:30:
---
sxx, 8.2.2006 13:03:
Oheisesta 5v käyrästä näkee esim tarkalleen koska WTC isku tapahtui ja koska sen jälkeiset sodat alkoivat. Raha tietää.
http://finance.yahoo.com/q/bc?t=5y&s=GD&l=on&z=m&q=l&c=RTN+LMT

---


Öh, no onks jotain yllättävää siinä, et 911 jälkeen puolustusalan firmojen kuirssit nousevat? Jos näin olis tapahtunut _ennen_ sitä niin se olis yllättävää, mut en mä tosta graafista ainakaan sellaista pysty lukemaan.


Totta kyllä. Kurssit ovat heijastus maailman tilanteesta, ei toisinpäin :)

Voi olla etten tiedä asioista tarpeeksi, jotta osaisin muodostaa järkevän mielipiteen. Kuitenkin nuo kurssit ovat nyt yhtä korkealla kuin Irakin sodan kynnyksellä ja kun sitä vertaa päivän otsikoihin, niin ei ole ainakaan mun järjenjuoksulla epärealistista veikata että kohta rytisee. Niin valitettavaa kuin se onkin..
hallucinogen

Posts: 8,190

#49 • • hallucinogen Edain

sxx, 8.2.2006 20:30:
Totta kyllä. Kurssit ovat heijastus maailman tilanteesta, ei toisinpäin :)

Voi olla etten tiedä asioista tarpeeksi, jotta osaisin muodostaa järkevän mielipiteen. Kuitenkin nuo kurssit ovat nyt yhtä korkealla kuin Irakin sodan kynnyksellä ja kun sitä vertaa päivän otsikoihin, niin ei ole ainakaan mun järjenjuoksulla epärealistista veikata että kohta rytisee. Niin valitettavaa kuin se onkin..


Jenkeillä ei yksinkertaisesti oo resursseja tapella kolmessa paikkaa yhtä aikaa ja kuten joku aikasemmin sanoi niin budjetti on ennätyksellisen alijäämäinen. Tosin luin tänään, että Bush kaavailee puolustusmäärärahojen korotusta olikos se 4.8% mut saa nähdä onnistuuko, amerikkalaisten kannalta toivon, että ei. Rahat meinattiin nimittäin ottaa opetuksesta ja terveydenhuollosta(lähinnä valtion myöntämä sairasvakuutus vammaisille ja vanhuksille) Jenkeistä tulis entistä tyhmempiä jos koulutuksesta nipistettäisiin :D Tosin onhan tuo Iran aivan siinä vieressä ja irakissa diesilä et äkkiäkös sitä ajelis rajan yli mutta tuskimpa Bushin aikana ainakaan. Tosin sitä ei tiedä jos turvallisuusneuvoston pakotteet ois kovat ja Iranin pressa ja Khomein pimahtais lopullisesti ja tekisi jotain typerää niin ehkä jotain äksöniä vois syntyäkin.

--
pikku-*possu*

iam

Posts: 3,085

#50 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

hallucinogen, 8.2.2006 21:08:
---
sxx, 8.2.2006 20:30:
Totta kyllä. Kurssit ovat heijastus maailman tilanteesta, ei toisinpäin :)

Voi olla etten tiedä asioista tarpeeksi, jotta osaisin muodostaa järkevän mielipiteen. Kuitenkin nuo kurssit ovat nyt yhtä korkealla kuin Irakin sodan kynnyksellä ja kun sitä vertaa päivän otsikoihin, niin ei ole ainakaan mun järjenjuoksulla epärealistista veikata että kohta rytisee. Niin valitettavaa kuin se onkin..

---

Jenkeillä ei yksinkertaisesti oo resursseja tapella kolmessa paikkaa yhtä aikaa ja kuten joku aikasemmin sanoi niin budjetti on ennätyksellisen alijäämäinen.


Ellei sitten YK tai NATO mene Irakiin paikkaamaan?
hallucinogen

Posts: 8,190

#51 • • hallucinogen Edain

sxx, 8.2.2006 21:22:
Ellei sitten YK tai NATO mene Irakiin paikkaamaan?


Tuskin millään muilla natomailla on halukkuuta osallistua Irakiin ja empä usko, että muut Irakiin sitoutuneet lähettäisivät sinne lisää joukkoja, trendi on ollut se, että moni maa vähentää joukkojaan. + YK:ta tuskin kiinnostaa hoitaa aluetta jossa työtä on enemmän sotilaille kuin rauhanturvaajille. Tuolla kun sitä kutia tulee niskaan ja jenkit ton itse aiheutti joten ajatus ois varmaan "hoitakoot itse omat sotkunsa"

Iraniin ei kukaan hyökkää jos eivät ala selkeästi valmistaa ydinasetta tai sitten kostamaan esim Israelille mahdollisia tulevia pakotteita. Kyllä jenkeillä halua ois aivan varmana hyökätä, tai ainakin Bushin hallinnolla mut ei suuren saatanan voimatkaan loputtomat ole *vink*

--
pikku-*possu*

Android

Posts: 3,908

#52 • • Android

Karski, 8.2.2006 13:02:
Eli sä haluat ihan tosissas käynnistää kolmannen
maailmansodan?



Haluaisin mielelläni kuulla, miten tämä sytyttäisi kolmannen maailmansodan. Olen kuullut tämän väitteen ennenkin, enkä oikein ole ymmärtänyt sitä. Jonkinasteinen konflikti, jopa sota, saattaa kyllä olla seurauksena, mutta että kolmas maailmansota?
Android

Posts: 3,908

#53 • • Android

phanatic, 8.2.2006 13:11:
---
Tuikkari, 8.2.2006 12:43:
Vahvemman oikeudella kun eivät osaa pitää suutansa kiinni, Irania tässä eniten tarkotan.

---


Miksi heidän pitäisi pitää suunsa kiinni? Etkö kannata sananvapautta?



Yksi tärkeimmistä kysymyksistä joka tämän kriisin kautta on noussut esille, on nimenomaan se, saako sananvapauden nimessä sanoa mitä tahansa.

Lain mukaan vastaus on ei, mutta entäpä moraalisesti? Onko moraalisesti oikein, että johtava Iranilainen uutislehti pystyttää kilapilun, jossa kilpaillaan Holocaust-pilakuvilla? Onko moraalisesti oikein julkaista kuva, jossa profeetta Muhammed esiintyy pommi päässä?
hallucinogen

Posts: 8,190

#54 • • Edited hallucinogen Edain

Android, 8.2.2006 21:50:
Lain mukaan vastaus on ei, mutta entäpä moraalisesti? Onko moraalisesti oikein, että johtava Iranilainen uutislehti pystyttää kilapilun, jossa kilpaillaan Holocaust-pilakuvilla? Onko moraalisesti oikein julkaista kuva, jossa profeetta Muhammed esiintyy pommi päässä?


Minua ainakaan ei häiritse se mitä saa sanoa vaan mitä ei saa. Henkilökohtaisesti ärsyttää Saksan ja Itävallan malli jossa holocaustin kieltäminen tuo linnaa ja sen tutkiminenkin miltään muulta kannalta kuin yleisesti hyväksytyltä kannalta on rikos. Itse olen kyllä sitä mieltä, että 6 miljoonaa juutalaista tapettiin natsien toimesta mutta se ei muuta sitä etteikö joku mun mielestä sais olla eri mieltä tai tutkia asiaa muulta kannalta kun mikä on laissa käytännössä määrätty. Koska jos kerran voidaan joku asia päättää todeksi oikein lain voimalla niin mikä asia seuraavaksi on sellainen jossa on virallinen totuus ja jonka arvostelemisesta pääsee lukemaan tiilenpäitä?

--
pikku-*possu*

Gilgamint.com

Posts: 2,258

#55 • • Gilgamint.com Making questions
Paras tapa fundamentalismin lopettamiseen on nostaa maiden, jossa muslimit asuvat, elintasoa. Eli esim. työpaikkojen luonti, köyhyyden katkaiseminen ja koulutuksen lisääminen on yleensä huomattu auttavan suuresti taikauskon loppumiseen =D
Android

Posts: 3,908

#56 • • Android

hallucinogen, 8.2.2006 21:54:
Minua ainakaan ei häiritse se mitä saa sanoa vaan mitä ei saa. Henkilökohtaisesti ärsyttää Saksan ja Itävallan malli jossa holocaustin kieltäminen tuo linnaa ja sen tutkiminenkin miltään muulta kannalta kuin yleisesti hyväksytyltä kannalta on rikos. Itse olen kyllä sitä mieltä, että 6 miljoonaa juutalaista tapettiin natsien toimesta mutta se ei muuta sitä etteikö joku mun mielestä sais olla eri mieltä tai tutkia asiaa muulta kannalta kun mikä on laissa käytännössä määrätty. Koska jos kerran voidaan joku asia päättää todeksi oikein lain voimalla niin mikä asia seuraavaksi on sellainen jossa on virallinen totuus ja jonka arvostelemisesta pääsee lukemaan tiilenpäitä?



Tottakai Holocaustia saa epäillä, enkä itsekään kannata Saksan mallia jossa tosiaan Holocaustin kieltäminen on rikos. Ja itseäni myös ärsyttää se millä tavalla Holocaustilla rahastetaan ja tietyt ryhmät, ehm, juutalaiset, vetävät sen esille silloin kun heille sopii, mutta tapa jolla he kohtelevat esim palestiinalaisia ei aina viittaa siihen että historia todellakin olisi opetttanut jotain.

Kyse oli lähinnä siitä, onko moraalisesti oikein, jos vaikkapa Helsingin Sanomat pystyttäisi kilpailun jossa teemana on Holocaust-pilakuvat. Ja jos joku kritisoisi sitä, Hesari vetoaisi sananvapauteen.
Android

Posts: 3,908

#57 • • Android

DJ TESTO, 8.2.2006 22:00:
Paras tapa fundamentalismin lopettamiseen on nostaa maiden, jossa muslimit asuvat, elintasoa. Eli esim. työpaikkojen luonti, köyhyyden katkaiseminen ja koulutuksen lisääminen on yleensä huomattu auttavan suuresti taikauskon loppumiseen =D



No minä en nyt oikein allekirjoittaisi sitä että kaikki arabimaat olisivat erityisen köyhiä.

...Ever heard of oil? $$$
Gilgamint.com

Posts: 2,258

#58 • • Gilgamint.com Making questions

Android, 8.2.2006 22:02:
---
DJ TESTO, 8.2.2006 22:00:
Paras tapa fundamentalismin lopettamiseen on nostaa maiden, jossa muslimit asuvat, elintasoa. Eli esim. työpaikkojen luonti, köyhyyden katkaiseminen ja koulutuksen lisääminen on yleensä huomattu auttavan suuresti taikauskon loppumiseen =D

---


No minä en nyt oikein allekirjoittaisi sitä että kaikki arabimaat olisivat erityisen köyhiä.

...Ever heard of oil? $$$



Ööö pari sheikkii omistaa kaiken kansa on köyhää!
phanatic

Posts: 1,123

#59 • • Edited phanatic

Android, 8.2.2006 22:02:
---
DJ TESTO, 8.2.2006 22:00:
Paras tapa fundamentalismin lopettamiseen on nostaa maiden, jossa muslimit asuvat, elintasoa. Eli esim. työpaikkojen luonti, köyhyyden katkaiseminen ja koulutuksen lisääminen on yleensä huomattu auttavan suuresti taikauskon loppumiseen =D

---


No minä en nyt oikein allekirjoittaisi sitä että kaikki arabimaat olisivat erityisen köyhiä.

...Ever heard of oil? $$$



Maat eivät välttämättä ole köyhiä, mutta suurin osa kansalaisista on. Tietenkin valtaapitävien intresseihin sopii pitää kansa tyhmänä ja taikauskoisena. Ja eipä sitä öljyä edes ole kaikissa arabimaissa, esim. Egyptissä.
Caro²

Posts: 5,301

#60 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Länsimaat tuntuu olevan tietyille arabi-yhteisöille yhtä samaa isoa-ja-pahaa. Tarvitaan vaan pienikin asia mistä voidaan nostaa älämölö ja sitä siten hyödynnetään oikein urakalla. Harmi vaan kun koulutustaso on ko. paikoissa niin alhainen, että tietyt ihmiset lähtee seuraamaan moista shittiä.

Saunan takaa saa edelleen halkoja jos niikseen tulee..