hallucinogen, 8.2.2006 21:54:
Minua ainakaan ei häiritse se mitä saa sanoa vaan mitä ei saa. Henkilökohtaisesti ärsyttää Saksan ja Itävallan malli jossa holocaustin kieltäminen tuo linnaa ja sen tutkiminenkin miltään muulta kannalta kuin yleisesti hyväksytyltä kannalta on rikos. Itse olen kyllä sitä mieltä, että 6 miljoonaa juutalaista tapettiin natsien toimesta mutta se ei muuta sitä etteikö joku mun mielestä sais olla eri mieltä tai tutkia asiaa muulta kannalta kun mikä on laissa käytännössä määrätty. Koska jos kerran voidaan joku asia päättää todeksi oikein lain voimalla niin mikä asia seuraavaksi on sellainen jossa on virallinen totuus ja jonka arvostelemisesta pääsee lukemaan tiilenpäitä?
Tottakai Holocaustia saa epäillä, enkä itsekään kannata Saksan mallia jossa tosiaan Holocaustin kieltäminen on rikos. Ja itseäni myös ärsyttää se millä tavalla Holocaustilla rahastetaan ja tietyt ryhmät, ehm, juutalaiset, vetävät sen esille silloin kun heille sopii, mutta tapa jolla he kohtelevat esim palestiinalaisia ei aina viittaa siihen että historia todellakin olisi opetttanut jotain.
Kyse oli lähinnä siitä, onko moraalisesti oikein, jos vaikkapa Helsingin Sanomat pystyttäisi kilpailun jossa teemana on Holocaust-pilakuvat. Ja jos joku kritisoisi sitä, Hesari vetoaisi sananvapauteen.