kilobitti, 25.3.2009 20:20:
Mac vs. pc-keskusteluun;
Tajusinpa tässä yksi päivä että jokainen mun aiempi tietokone (4 windowskonetta) on ruvennut vituttamaan viimeistään vuoden sisällä ostopäivästä. Ne jumitukset, herjat, xp:n uudelleenasennukset a käyttöliittymä jonka mielestä käyttäjä on vihollinen. Apple onnistui rikkomaan tän kaavan; olen edelleenkin erittäin tyytyväinen tähän 2 vuotta vanhaan macbookkin. Ainoa eteentullut ongelma oli yksi pieleen mennyt os-päivitys jonka johdosta jouduin asentamaan käyttiksen uudestaan...mutta sekin hoitui parissa tunnissa ilman että tarvitsi asentaa yhtään softaa uudestaan. Kone tuntuu ihan yhtä nopealta ja virkeältä kuin mitä se oli ostohetkellä. Tätä on edelleenkin ilo käyttää <3
Toki samat edut (ja ehkä enemmänkin) saisi luultavasti käyttämällä asentamalla koneelleen ubuntun tms. Valitettavasti linuxiin ei toistaiseksi ole oikein riittävän käteviä softia kuvankäsittelyyn, joten ne saa vielä odottaa.
Sori mut toi sun pikku os-päivitysvika ainakin vei koko hehkutukselta täysin pohjan. Harmi jos sun käytössä ja sun tarpeisiin on Windowsi toiminut noin huonosti, oma kerran asennettu xp hyrrää tuossa kohta 4v täyteen, enkä ole mitään raskasta huoltoa joutunut missään vaiheessa tekemään.
Pääkäytössä on nyt OSX ollu kohta vuoden, mutta kaikkia kolmea pääossia käyttäneenä pitää kyl sanoa et mua ottaa päähän about jokaisen ossin hehkutukset, varsinkin toisia vastaan kun monesti kyseessä on niin subjektiivisia asioita tai jengillä ihan vääristyneet mielikuvat siitä miten hommat pitäis toimia. Apple-puolella tää tulee esille ehkä harmittomampana fanboy-meininkinä. Linux-puolella taas nörtit vääntää linssit huurussa siitä et linukka on jo valmis joka jampan kotiin ja ohitetaan jengin ihan perusongelmat esim. kahden näytön tjms kanssa ihan kategorisesti tai annetaan linkki johonkin vitun 10. step -ohjeisiin.
Mutta jatkakaa, olen onnellinen että olet onnellinen mäkkisi kanssa, se on tärkeintä. Ehkä jatkossa ei enää tarvii muistaa dissata sitä entistä ossia samalla ku kehuu nykyistä ;)