Silloin tunsin itseni blondiksi

309 posts, 16 pages, 198,613 views

duvin

#241 • • duvin Jay v/d Veen

Kon-tiki, 13.2.2008 13:31:
Meidän boksi kun on niin "upeasti" suunniteltu welhomalli, että usb on yksisuuntainen. Ohjelmia voi ladata koneelta boksille mutta ei päinvastoin - voi vain kuvitella, mikä on tuollaisen toiminnallisuuden suunnitelleen henkilön hiustenväri, nii!

Tää on tekijänoikeuden haltijoiden vaatimus (leffa- & tv-yhtiöt).
Kon-tiki

#242 • • Kon-tiki The Unsinkable

duvin, 20.2.2008 13:12:
---
Meidän boksi kun on niin "upeasti" suunniteltu welhomalli, että usb on yksisuuntainen. Ohjelmia voi ladata koneelta boksille mutta ei päinvastoin - voi vain kuvitella, mikä on tuollaisen toiminnallisuuden suunnitelleen henkilön hiustenväri, nii!

---

Niin on. Sitä vaan mietin, onko ihmisten läppäreillä olevat ohjelmat tai leffat aina hankittu täysin lain kirjaimen mukaisin konstein? Eli järjetöntä asiakkaiden kiusaamista toi usb:n yksisuuntaisuus on yhtäkaikki ja leffa- ja tv-yhtiöiden puolelta.
duvin

#243 • • duvin Jay v/d Veen

Kon-tiki, 20.2.2008 13:46:
Niin on. Sitä vaan mietin, onko ihmisten läppäreillä olevat ohjelmat tai leffat aina hankittu täysin lain kirjaimen mukaisin konstein? Eli järjetöntä asiakkaiden kiusaamista toi usb:n yksisuuntaisuus on yhtäkaikki ja leffa- ja tv-yhtiöiden puolelta.

Pointtina tietenkin on, ettet pysty levittämään tv:stä tulevaa tekijänoikeuden alaista materiaalia. Sillä, katotko jo hallussasi olevaa materiaalia (laillista tai laitonta) läppärin ruudulta vai digiboksin kautta ei ole merkitystä.
Kon-tiki

#244 • • Kon-tiki The Unsinkable

duvin, 20.2.2008 15:25:
---
Kon-tiki, 20.2.2008 13:46:
järjetöntä asiakkaiden kiusaamista toi usb:n yksisuuntaisuus on yhtäkaikki ja leffa- ja tv-yhtiöiden puolelta.

---

Pointtina tietenkin on, ettet pysty levittämään tv:stä tulevaa tekijänoikeuden alaista materiaalia.

Nii.. mutta eikös systeemi vuoda jo nyt noin 100%:sesti, kun kaikki britti- ja jenkkisarjat pystyy lataamaan ensiesitystä seuraavana päivänä kuka tahansa itseoppinut, kädetön suomalainen tumpeloblondikin. Eli yhtiöt vaan on saaneet digiboksivalmistajat tekemään ostajille ns. "jäynä se on pienemmänkin jäynän".
akir0

#245 • • akir0 idleRPG champion 2009

duvin, 20.2.2008 13:12:
---

---

Ööp, mun boksissa on ollu 2 suuntainen usb jo kolme vuotta. Kyseessä on kyl ihan puhtaasti tuotteiden differointi, jossa kaksisuuntaisuudesta joudut maksamaan lisähintaa, vaikkei se boksin valmistajalle mitään maksakaan.
Janisa

#246 • • Janisa vaikeasti kesytettävä
Viime vkoloppuna kun melkein kahden vuoden tauon jalkeen sain eteeni Suomi-nappiksen. En mm. loytanyt kuinka se @-merkki saatiin sielta ulos.

Wow, what a moment! *nauru*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Unik

#247 • • Unik

mayah, 23.4.2008 20:36:
Syön just jäisiä marjoja ja ensimmäistä lusikallista kulhosta ottaessani puhaltelin lusikkaan niin ku jäiset marjat olis ollu liian kuumia :D

jep jep.

*nauru*
Hitchhiker

#248 • • Hitchhiker
Ihmettelin äskön mistä tuo leivotun keksin tuoksu tulee, ajattelin että tietokoneessa jokin osa on kyrvähtänyt ja haistelinkin hetken aikaa koneen sisutaa mutta eipä se haju sieltä tullut. Hetken kuluttua muistin, että perunathan ovat vielä hellalla ja siellähän ne kärysivät iloisen tummina + kattilan pohja "hieman" mustuneena (olen näemmä perinyt äidiltäni loistavan perunoiden keittotaidon *lmao*).

Miten voi unohtaa, että perunat ovat hellalla kiehumassa.
hemuz

#249 • • hemuz kätevä emäntä

Hitchhiker, 28.4.2008 20:06:

Yhtä hyvin ku esim. puuron
Timce

#250 • • Timce

hemuz, 28.4.2008 20:36:
---

---

Tai nuudelit. The list is endless. :D

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

sapeli

#251 • • sapeli jokukukamikä?
Kirjastossa tänään. Aluksi menin siihen palautusautomaatille, hirveän kätevä systeemi, mietin siinä ohimennen kuinka sekin on kätevää kuinka samanlaisella vekottimella voi hoitaa sekä palautukset että lainaukset. Käyn siellä hakemassa pari DVD:tä ja menen takaisin siihen ja kaivan kirjastokortin esille.

Ja sitten alkaa miettiminen että missä ihmeessä se vekotin on mihin kirjastokortti tungetaan sisään? Siis eikös näissä aiemmin ollut sellaiset? Ei siitä nyt niin kauaa ole kun viimeksi kävin kirjastossa...

Sitten kirjastovirkailija vinkkaa vaivihkaa: "tuo on se palautusautomaatti, se lainausautomaatti on tässä tällä puolella."

*blush*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

fosa

#252 • • fosa

Timce, 28.4.2008 20:38:
---
---

---

---

Pelkän vedenki voi unohtaa ennen ku mtn on es sekaan heitetty.. *nauru*
Kaverin soittama maratonpuhelu _hieman_ vei muihin maailmoihin..

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

#253 • • niomic Guest

kottarainen, 28.4.2008 21:18:
---

---

Helpolla. Mulla oli kerran 1,5 tuntia pastat kiehumassa. Ihmettelin eteisessä hiuksia harjaillessa että jopas on meillä hämyistä, ennen kuin nenä tavoitti kärähtäneen hajun :D

Tänään meni kans jotain pieleen kun aloin iltapäivällä heti herättyä hoitaa asioita moneen suuntaan. Soitin mm. poliisiasemalle yhdestä paperista ja sitten alkoi puhe jostain täysin muusta ja unohdin sitten kuitenkin sen alkuperäisen asiani kun virkailija tuntui olevan todella kiireinen. Huomenna sitten taasen uusiksi*igor*Sama juttu toistui lääkäriasemalle pirauttaessa. Oli vielä ennen puhelua aikomus varata aika erikoislääkärille peruslääkärikäynnin lisäksi. Nyt oon sitten menossa huomenna lääkäriin, mutta toiselle pitää vielä varata aika. Kyllä olis ollu hienoa hoitaa asia samalla kertaa, ellei vaan olisi niin toivottoman reikäpäinen tapaus..

:D Eiks niihin paikkoihin voi soittaa takaisin, vai muistitko vasta jollain 8h viiveel :/?
#254 • • REivaaja Guest

kottarainen, 28.4.2008 21:18:
---

---

Helpolla. Mulla oli kerran 1,5 tuntia pastat kiehumassa. Ihmettelin eteisessä hiuksia harjaillessa että jopas on meillä hämyistä, ennen kuin nenä tavoitti kärähtäneen hajun :D

Tänään meni kans jotain pieleen kun aloin iltapäivällä heti herättyä hoitaa asioita moneen suuntaan. Soitin mm. poliisiasemalle yhdestä paperista ja sitten alkoi puhe jostain täysin muusta ja unohdin sitten kuitenkin sen alkuperäisen asiani kun virkailija tuntui olevan todella kiireinen. Huomenna sitten taasen uusiksi*igor*Sama juttu toistui lääkäriasemalle pirauttaessa. Oli vielä ennen puhelua aikomus varata aika erikoislääkärille peruslääkärikäynnin lisäksi. Nyt oon sitten menossa huomenna lääkäriin, mutta toiselle pitää vielä varata aika. Kyllä olis ollu hienoa hoitaa asia samalla kertaa, ellei vaan olisi niin toivottoman reikäpäinen tapaus..

Rofessori :D
sapeli

#255 • • sapeli jokukukamikä?
Kävin äsken vessassa, laitoin sisään mennessäni oven perässäni lukkoon ja painoin valonapsulaa. Ja valot meni pois. *blush* *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Kolera

#256 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Tuossa lauantaina huomasin illasta että jahas ei tartte sitten kotiin mennä kuin vasta maanantaina(avaimet jääneet kotiin. Hotellin reikäkortit)
Maanantaina sit soittelin taloyhtiölle et tulis äijä avaa oven ja samal sitte kadonneen vara-avaimenkin voisi teettää uuden. Äijä tulee pihaan ja päästään oveni luokse niin totean "NO VOI PERKELE!" ja totean et no tossahan se on ja osotan oven korttipesää =P

Totes setä siihen et no ota nyt toi kymppi takas minkä se oven avaus maksais ja väsäs viel samal ilmasiks uudet kortit. Silläki sit oli ollu hulvattomampi riVon reissu kun meinasivat sunnuntain viimoselta lautaltakin myöhästyä.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

larzizi

#257 • • larzizi
Suunnittelin eilen illalla, että herään aikaisin aamulla, jotta ehdin käydä läheisessä kauppakeskuksessa ostamassa vaatteet iltaa varten ja että ehdin ajoissa koululle lakin asettajaisiin. Sain jopa itseni ylös ja olinkin kauppakeskuksen pihalla yhdeksältä, jolloin tajusin, että eihän se aukea kuin vasta kymmeneltä. Vitutti, mutta päätin sitten lähteä takaisin kotiin odottelemaan ja seuraavan kerran olinkin kauppakeskuksen pihalla kymmenen maissa. Parkkeerasin auton ja olin ottamassa kassia kun huomasin, että tällä kertaa olin unohtanut sen kotiin. Vitutti vielä enemmän. Siinä vaiheessa en voinut muuta kuin nauraa miten ihminen voi olla niin tyhmä yhden tunnin sisällä.

Loppuen lopuksi lähdin jälleen kotiin, hain laukun ja kolmannella kerralla jopa onnisti; kauppa oli auki ja laukkukin oli mukana. Onneksi kauppakeskus ei mitenkään kovin kaukana ole, mutta on silti kohtuullisen rasittavaa ajaa 15min matkaa edes takaisin oman tyhmyytensä vuoksi. Varsinkin kun olen itse samaisessa kauppakeskuksessa töissä ja mun pitäisi osata sen kaikki aukioloajat unissanikin *toktok*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Kipinä

#258 • • Kipinä Jonna

Timce, 28.4.2008 20:38:
---
---

---

---

Tai kananmunat... Tosin siinä tapauksessa havahtuu munien räjähtämiseen, ei käryämiseen. Ja tää sattui siis kaverille ei mulle :)
Jone

#259 • • Jone Archibald Haddock
Saatuani lautani kokoon lähdin tyytyväisenä rullaamaan sillä kunnes kiinnitin huomiota laudan erikoiseen kääntyvyyteen. Nooh, longboard-ihmisten webbiforumilla joku sit huomautti, että olin kiinnittänyt takatrukin väärinpäin. *nauru*

Tuntuupa tyhmältä, mutta onneksi lähinnä naurattaa.
Lyylikki

#260 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Istuttiin serkun kanssa keinussa lauantaina ja keskusteltiin kertotauluista:

Serkku: Mun mielestä 7*8 on tosi hankala, sitä mä en muista ikinä.
Minä: Sehän on ihan helppo. Vistkust.
---hetken hiljaisuus---
Minä: Mun mielestä ehkä 8*7 on hankalin...

Hetken aikaa kesti molemmilla, että tajuttiin *ding*