Silloin tunsin itseni blondiksi

309 posts, 16 pages, 195,627 views

Jutu

Posts: 3,054

#221 • • Jutu Blondi

sapeli, 28.10.2007 12:59:
Niii, mut kyl tota voi havainnollistaa esimerkillä: esim. se miten "a" lausutaan sanoissa "apple" (ä) ja "tomato" (ei).


No mut eiks muka jotkut hemmot lausu ton a:n tossa tomato-sanassa ihan a-kirjaimena? Ainakin ite oon kuullut ihan tätä tomato muotoa käytettävän *ding*.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

sapeli

Posts: 11,768

#222 • • sapeli jokukukamikä?

Jutu, 29.10.2007 15:58:
---
sapeli, 28.10.2007 12:59:
Niii, mut kyl tota voi havainnollistaa esimerkillä: esim. se miten "a" lausutaan sanoissa "apple" (ä) ja "tomato" (ei).
---
No mut eiks muka jotkut hemmot lausu ton a:n tossa tomato-sanassa ihan a-kirjaimena? Ainakin ite oon kuullut ihan tätä tomato muotoa käytettävän *ding*.



Jos tarkkaan katot ni toi esimerkki pätis silti *vink*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

spoinkel

Posts: 398

#223 • • spoinkel Alferd Heatpacker

Takyon, 28.10.2007 12:56:
Mutta onhan se englantilaisenkin mielestä niin että ne kirjaimet lausutaan juuri niin kuin ne on kirjoitettu ;)



Jos joku englantilainen on tarpeeksi pihallaan omasta kielestään väittääkseen tuollaista, kannattaa käyttää ghoti-esimerkkiä.

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

Lumpy

Posts: 873

#226 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Olin tuossa vähän aikaa sitten katsomassa miesten lentopallopelin loppuminuutteja ja luulin pitkään digitalista kelloa pistetauluksi. Mutta kun ne pisteet ja minuutit päivitty just samanaikaisesti*toktok**blush*
Nonscenic

Posts: 116

#228 • • Nonscenic Sinister.

Jypã, 1.11.2007 18:11:
---
Subi, 29.10.2007 16:13:
Kun tajusin että Alek Száhalan nimi on Aleksi Sahala *blush*

---


Joo, mut mä luulin, noin vuosi sitten, että Alek Száhala on puolalainen/unkarilainen jne. *eikä*



Ja minä taas luulin joksikin Meksikolaiseksi. *justjoo*
Alek Száhala - Ngarnuuk; tuleeko tuosta nyt sitten esnimmäisenä mieleen että kyseessä on suomalainen? *ding*
Lyylikki

Posts: 2,975

#229 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Snaggo, 3.1.2008 13:35:
---
Lyylikki, 3.1.2008 12:50:
Onko lentokoneen takapyörät samalla kohdalla siinä sen rungossa?

Niinku esim. tossa http://youtube.com/watch?v=dPfapY3K7H0 kun ne menee tonne rungon sisään ja toi on tosi pieni kone, niin että pitääkö sen koneen olla aina kuitenkin niin levee, että ne pyörät mahtuu sinne vai voiko ne olla lomittain?

---


Täytyyhän niitten olla rinnakkain, muutenhan laskeutuminen menee ihan vituralleen. Jos "touchdown" tapahtuisi yhdellä takapyörällä niin siinähän olisi suuri pyörähtämisen riski. Tämä havainnoillistanee jonkin verran sitä.

Ja tosta leveydestä; Ei vissiin ihan välttämättä, jos totakin sun videoo kattoo tarkkaan niin noi taitaa olla sillee fiksusti ajastettu et ne menee "päällekkäin" sisään.



Jep jep...

"Most likely to have a blonde moment" tai jotain...
Mimir

Posts: 1,366

#230 • • Mimir Rouva Yninä
Tunnen itseni blondiksi varsin usein, mutta tänään tuli kyllä vedettyä pohjat.

Mulla oli tänään vika päivä töissä ja tuntien tullessa täyteen rupesin palauttelemaan avaimia. Jätin osastolle sinne jäävät avaimet ja kulkulätkän ja pukukaapin avaimet laitoin kirjekuoreen viedäkseni ne kellariin yhden ihmisen työhuoneelle, joka sijaitsee aika lailla meidän osaston alla. Osastolta lähtiessäni sitten mietin varsin viattomasti, että munhan kannattaa jättää ne avaimet sinne heti, ettei tartte sitten mennä edestakaisin, kun pukuhuoneet on toisella puolella rakennusta.

Avaimien luukusta tiputtamisen jälkeen meni vielä tovi, ennenkuin tajusin seisovani kellarissa hoitsupuku päällä ja tiputtaneeni pukuhuoneen avaimen juuri lukitun oven taakse.

Painelin takas osastolle kysymään, että mitäs nyt tehdään. Arkena tuo olis ollu nopeasti hoidettu, mutta tietysti tein tämän juuri sunnuntaina. Soitettiin sitten neuvontaan, jossa väitettiin, että ei heillä mitään yleisavainta ole ja käskivät soittaa tekniseen päivystykseen. Näin tehtiin, ja sieltä tuli vähän myöhemmin setä avaamaan mulle oven. Se mies oli tosi ymmärtäväinen eikä ollut ollenkaan vihainen, mutta meinasin kyllä vajota maan alle, kun selvisi, että se oli joutunut tulemaan paikalle kotoaan.

Pukuhuoneesta lähtiessä otin vielä likaiset työvaatteet mukaan ja jouduin tekemään hetkeä myöhemmin niiden kanssa ylimääräisen lenkin kun tajusin niitä vielä kantavani sylissä, mutta se nyt ei siinä konkurssissa enää mitään tuntunut ja siinä vaiheessa mulla vielä oli avaimetkin. Mutta että tällasta, taidan olla "hieman" hitaalla tänään..

--
[Wings are growing on her.]

Verano

Posts: 4,649

#231 • • Verano Merituuli
Haha, nauretaan _pikkasen_ täällä duunissa mulle *lmao*

Dublinissa on yks tekninen tuki, jonne me lähetetään asiakkaan tietoja. Näihin tietyn järjestelmän kautta lähetettyihin pyyntöihin pitää laittaa otsikoks tietyt asiat, tyyliin onko kuinka kiireellinen jne kaikenlaista. Valkeni sitten tuossa äsken, että siihen kenttään pitää laittaa myös _asiakkaan_ nimi, joka tulee kyllä myös seuraavaan kenttään. Oon sitten laittanut nimen aina siihen seuraavaan kenttään, mutta ensimmäiseen kenttään laittanut iloisesti Jane Smith, kun se siinä on oletuksena :D Jotenkin onnistunut olla ajattelematta asiaa, ja pistänyt vaan sille Janelle viestit ja kai kuvitellut että ko henkilö vastaa Suomen asiakkaista *justjoo* Kai jos siellä ois ollut Matti Meikäläinen, niin olisin saattanut ymmärtää, että siel ei ihan oikeasti kyl ole kaveria nimeltä Matti, joka vastaa Suomen asioista :D


Voi vittu, että sitä voi olla fiksu *lmao*
drifter

Posts: 834

#232 • • drifter RoadMonkey | K1
Mulla on avaimien kanssa ollut useampia hienoja hetkiä:

Pari vuotta sitten olin ostanut uuden auton hiljattain ja pysäköinyt ostoskeskuksen parkkihalliin. Palatessani ostoksilta olin hiukan väsyksissä ja olin juuri avaamassa autoni ovea, ensin ihan avaimella kun mulla oli kasseja kannettavana, ja ihmettelin kun avain ei toiminut, kunnes musitin että keskuslukituksen takia pelkääjän puolen ovi ei aukea, keskuslukitus pitää avata kuskin puolelta.

Noh mietinpä että laitan sitten ostokset taakse, ja takakontti kyllä aukesi (en käyttänyt avainta, näin jälkeenpäin ajatellen) mutta hälytin tottakai meni päälle, ja rivakasti sitten painelin sitten hälyttimen nappia mutta kas kas, mitään ei tapahtunut, hälytin sen kuin ulvoi ja minä muutun punasemmasta punasemmaksi.

Takaovi kiinni ja hälytin hetken kuluttua lopetti itsekseen ulvomisen, kunnes aloitti sen uudelleen. Mie sen kun hieron päätäni että mikäs hitto tässä nyt oikein on ja hokaan katsoa rekkaria, ohoh, eipäs ollutkaan mun auto. Saattaa ehkä johtua osaksi siittä että mulla on sellanen malli ettei ihan jokapäivä törmää samanlaiseen, ja olin sitte painellu ensimmäisen samannäköisen auton kohdille.


Usein kaupan kassalla mulle on käynyt niin että pankki/luottokortin sijasta olen ojentanut jonkun muun, kun noita kortteja nyt on aina useampia mukana. Olen yrittänyt maksaa tulityöluvalla, aseenkantoluvalla, kela-kortilla, kirjastokortilla, spr:n ea1-kortilla, käyntikortilla, henkilökortilla, filmtownin jäsenkortilla, nintendo-klubikortilla(?!?), matkavakuutuskortilla ja st1:n käteisbonuskortilla. Ja olen myös yrittänyt todistaa henkilöllisyyttäni lähes kaikilla näistä, + kolme luottokorttia ja yhdistetty pankki/mastercard.

Silti ne jaksaa kysyä joka ikinen kerta onko s-etukorttia, plussakorttia tms. Eiks tätä muovia ole jo tarpeeks?

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

Kon-tiki

Posts: 1,936

#233 • • Kon-tiki The Unsinkable

mayah, 13.2.2008 11:12:
Kyllähän siinä hetki meni, että tajusin ohjelman tulevan "suorana" telkusta boksin sijaan.. *justjoo*



<- enää pari viikkoa, niin analogilähetykset jää historiaan myös kaapelitaloissa, eikä sitten satu enää tollasia sekaannuksia. Sen sijaan mun & kumppanin bravuuri jatkuu ikuisuuteen: katotaan jotain hyvää ohjelmaa, ohjelma katkeaa mainoksiin, ei jaksa edes jääkaapille lähteä kun joku "activia" tai "hei äiti" tai "meidän äiti laittaa" masentaa meidät niin totaalisesti.

Vasta mainoskatkon lopulla sit älytään että hey! mehän ollaan katsomassa tallennetta ja olis voitu kelata ohi nääkin "viikonlopun leffaputket" *blush*
ezzy

Posts: 8,060

#234 • • ezzy Droid-pappa

drifter, 15.1.2008 13:35:

Usein kaupan kassalla mulle on käynyt niin että pankki/luottokortin sijasta olen ojentanut jonkun muun, kun noita kortteja nyt on aina useampia mukana. Olen yrittänyt maksaa tulityöluvalla, aseenkantoluvalla, kela-kortilla, kirjastokortilla, spr:n ea1-kortilla, käyntikortilla, henkilökortilla, filmtownin jäsenkortilla, nintendo-klubikortilla(?!?), matkavakuutuskortilla ja st1:n käteisbonuskortilla. Ja olen myös yrittänyt todistaa henkilöllisyyttäni lähes kaikilla näistä, + kolme luottokorttia ja yhdistetty pankki/mastercard.

Silti ne jaksaa kysyä joka ikinen kerta onko s-etukorttia, plussakorttia tms. Eiks tätä muovia ole jo tarpeeks?



Yks syy miks mulla on käyntikorttikotelo lompakkona. Ei o kyl ikinä tarvetta noille korteille. Mukana on pankkikortti, ajokortti, verkkopankin tunnusluvut (noikin vois heittää jonneki webbiin passun taakse kyl...).
Kon-tiki

Posts: 1,936

#235 • • Edited Kon-tiki The Unsinkable

mayah, 13.2.2008 11:31:
---
Kon-tiki, 13.2.2008 11:27:
<- enää pari viikkoa, niin analogilähetykset jää historiaan myös kaapelitaloissa, eikä sitten satu enää tollasia sekaannuksia.

---


Nyt kyllä putosin kyydistä... Eihän ne ohjelmat siitä huolimatta itsekseen sinne boksille mene sen enempää kuin nykyisinkään (---) kun kerrankin katoin ohjelmaa suoraan sen lähetysaikaan, niin en tajunnut sitä.



eikun oletin tosta mitä aiemmin kirjoitit, että digiboksisi ei reagoinut pausen painamiseen siitä syystä, että se oli kokonaan pois päältä (tai valmiustilassa = siinä tilassa, jossa esim. meidän Handanin näytössä näkyy kello). Sanoit ohjelman tulleen "suorana telkusta boksin sijaan".

Meillä kun on kaapelitalous, niin voidaan vielä parin viikon ajan katsoa tv:tä myös ilman että digiboksi on päällä, jottei esim. tarvi kuunnella boksin kiintolevyn säkätystä. Ilmeisesti teillä ei tuolla kerralla menetelty niin, vaan ohjelma tuli "suorana boksin kautta". Eli tässä nyt sanamuoto aiheutti sekaannuksen mun valeblondissa päässä *hymy*
Syntse

Posts: 1,652

#236 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

Kon-tiki, 13.2.2008 12:43:
---
mayah, 13.2.2008 11:31:
---
Kon-tiki, 13.2.2008 11:27:
<- enää pari viikkoa, niin analogilähetykset jää historiaan myös kaapelitaloissa, eikä sitten satu enää tollasia sekaannuksia.

---


Nyt kyllä putosin kyydistä... Eihän ne ohjelmat siitä huolimatta itsekseen sinne boksille mene sen enempää kuin nykyisinkään (---) kun kerrankin katoin ohjelmaa suoraan sen lähetysaikaan, niin en tajunnut sitä.

---


eikun oletin tosta mitä aiemmin kirjoitit, että digiboksisi ei reagoinut pausen painamiseen siitä syystä, että se oli kokonaan pois päältä (tai valmiustilassa = siinä tilassa, jossa esim. meidän Handanin näytössä näkyy kello). Sanoit ohjelman tulleen "suorana telkusta boksin sijaan".

Meillä kun on kaapelitalous, niin voidaan vielä parin viikon ajan katsoa tv:tä myös ilman että digiboksi on päällä, jottei esim. tarvi kuunnella boksin kiintolevyn säkätystä. Ilmeisesti teillä ei tuolla kerralla menetelty niin, vaan ohjelma tuli "suorana boksin kautta". Eli tässä nyt sanamuoto aiheutti sekaannuksen mun valeblondissa päässä *hymy*



Taidatte jotenkin ahkerasti käyttää tota pausetusta/nauhotusta jos joutuu kokoajan kuuntelee kovalevyn ääntä. Itse on tullu vasta yx ohjelma nauhoitettua ja deletoitua kun oli katsonut ja yx leffa joka odottelee katsomista ja luultavasti deletoituu katsomisen jälkeen. Pausea en oo keksiny kertaakaan viel painaa.
Avatar
#237 • • Annakins Guest

Syntse, 13.2.2008 13:01:
Taidatte jotenkin ahkerasti käyttää tota pausetusta/nauhotusta jos joutuu kokoajan kuuntelee kovalevyn ääntä.



Mul on ollu toi boksi ny vuoden ja viime aikoina oon alkanu kyl kiinnittää huomioo siihen kovalevyn säkätykseen. Tiä sit pitäskö kenties jossain välissä formatoida tms.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#238 • • Kon-tiki The Unsinkable

Annakins, 13.2.2008 13:14:
---
Syntse, 13.2.2008 13:01:
Taidatte jotenkin ahkerasti käyttää tota pausetusta/nauhotusta jos joutuu kokoajan kuuntelee kovalevyn ääntä.
---


Mul on ollu toi boksi ny vuoden ja viime aikoina oon alkanu kyl kiinnittää huomioo siihen kovalevyn säkätykseen. Tiä sit pitäskö kenties jossain välissä formatoida tms.



Hiukan ahkerasti tallennetaan meilläpäin kyllä. Esim. Neloselta tulevat ohjelmat tallennetaan lähes järestään, jotta niitä karseita omien ohjelmien mainoksia ei tarvis katsella eikä varsinkaan kuunnella *poks* Siihen päälle vielä nää muutaman minuutin taukotallennukset esim. päivällistankkauksen ajaksi (koska keittiöstä ei näe tv:tä), niin tallennetta kyllä riittää.

Eikä parhaita tallenteita edes voi/raaski poista boksilta. Meidän boksi kun on niin "upeasti" suunniteltu welhomalli, että usb on yksisuuntainen. Ohjelmia voi ladata koneelta boksille mutta ei päinvastoin - voi vain kuvitella, mikä on tuollaisen toiminnallisuuden suunnitelleen henkilön hiustenväri, nii!
ezzy

Posts: 8,060

#239 • • ezzy Droid-pappa

Annakins, 13.2.2008 13:14:
---
Syntse, 13.2.2008 13:01:
Taidatte jotenkin ahkerasti käyttää tota pausetusta/nauhotusta jos joutuu kokoajan kuuntelee kovalevyn ääntä.
---


Mul on ollu toi boksi ny vuoden ja viime aikoina oon alkanu kyl kiinnittää huomioo siihen kovalevyn säkätykseen. Tiä sit pitäskö kenties jossain välissä formatoida tms.



kaappiin vaan tai sit availee ja äänieristää, jos pystyy. Formatoinnilla ei pahemmin ääneen ole vaikutusta. Tietty jos siellä on paljon nauhoiteltu/poistettu, niin kovalevy fragmentoituu ja lukupää joutuu liikkumaan pidempiä matkoja/useammin samaa asiaa etsiessään, niin toi vaikuttaa pikkasen.
Umbala

Posts: 769

#240 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Tapahtui eilen.
Lämmittelin tuollaista Grandiosan piirakkaa mikrossa, ja alkoi sellaista iloista räiskettä kuulumaan. Noh, nappasin piirakan ulos mikrosta ja piirakan folio alusta oli ottanut hieman osumaa, sekä tietysti mikron pohja. Tästähän sitten hieman suivaannuin, koska eihän tuollainen nyt käy päinsä, ja rupesin jo kaivelemaan asiakaspalvelun numeroa. Onneksi (jo) tässä vaiheessa osui käyttöohjeet silmään.
Mikrossa: Poista pakkaus ja FOLIO alusta. *toktok*
Olis ollut kyllä niin harakirin paikka jos olisin ehtinyt soittaa sinne asiakaspalveluun ja ehtinyt mesota miksei piirakan folio alusta kestä mikrotusta.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*