Replying to masennus...:
Kiitos kärsivällisistä vastauksistasi ;) Tiiän että kysymysteni ja lähtötietojeni esittäminen taisivat olla vähän sumeita, mutta tarkoituksena oli tosiaan vaan verrata B-lausunnon saamisen a) hintaa b) kuluvaa aikaa c) helppoutta yksityisellä vs. julkisella puolella.
Yksityisellä puolellahan on helppo laskea että ajan saa ~heti (= alle viikossa) niin lääkärille kuin psykiatrillekin, ja hinta katsotaan helposti hinnastosta * käyntien määrä.
Julkisella siis, jos nyt ymmärsin oikein, aikaa menee 3 viikkoa - puoli vuotta eikä maksa mitään?
Sulla on selkeesti tosi paljon tietoa aiheesta ja arvostan valistustasi :) Mä yritän nyt vaan kysellä jutut mitä ei nettisivut (vaivatta) mulle kerro.
Mielellänihän minä autan jos vaan voin. En välttis vaan oo tajunnut kaikkea itse joten voi se siitäkin johtua ihan vain :)
Niin ja TommiB hyvin neuvoi minusta myöskin semmoisiltakin osin joita itsekkään en tunne/tiedä.
Mutta tosiaan. B lausunto maksaa "muistaakseni" noin 20 euroa ja ( http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=4470&culture=fi-FI&contentlan=1 ) mukaan käynti terkkarissa "noin 13e" kolmelta ekalta käynniltä. Jonka jälkeen maksua ei pitäisi mennä.
Sitten ne psykiatrian käyntitaksat yms on toki erikseen ja niiden hintaa en kyllä tähän hätään osaa sanoa.
Ajasta sen verran tosiaan, että Turussa tällä hetkellä ensikäynti terkkarilla ajanvaraamisestasi on noin 3-5viikkoa. Sen jälkeen terveyden huollon rattaat lähtevät käyntiin ja aikaa menee se X jota en itsekään paremmin kuin edellisessä viestissäni osaa arvioida / sanoa.
tämä kaikki siis sillä olettamuksella että psykoterapiaan tm halutaan eikä esim Olla saatu pullosta päähän ja puukosta vatsaan. Silloin sinne hoitoon pääsee kyllä nopeammin kuin 3-5viikossa XD