Aurinkoa vai rusketusvoidetta?

112 posts, 6 pages, 33,834 views

Avatar
#81 • • Vihta Guest
Hyvät fudis-, ja lätkätopikit häröilyssä, mutta
tällainen paskanjauhanta yleisessä :(
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#82 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
molempia kohtuudella! + vielä solariumia kohtuudella *blush*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jinx

Posts: 2,615

#83 • • Jinx Superfeminine
Rusketusvoidetta ja aurinkoa.

--
Pyllykkä

vaavu

Posts: 1,324

#84 • • vaavu vara-vana

Jocular, 27.6.2008 19:09:
Kertokaas kokeneet tytöt ja pojat, mitenkäs tommone ruiskurusketus käytännös toimii ja kauan se kestää? Meenkö puol alasti seisoo joku myssy päässä laitteeseen, joka tekee musta Frendien Rossin näkösen afrikkalaisen vai miten? (Sensation white rusketusta tässä povailen) *nauru*



Itse olen käynyt kaksi kertaa ruiskussa, joten nämä kokemukset sen perusteella.

Ruiskurusketuksessa saa valita yleensä kolmesta eri vaihtoehdosta: light, medium ja dark. Itselleni medium oli vähän liikaa, mutta vähän normaalimmalle suomalaiselle medium toimisi varmaan parhaiten.

Ennen ruiskurusketukseen menoa kannattaa ehdottomasti kuoria iho huolellisesti, erityisesti kyynärpäät ja polvet. Lisäksi on hyvä poistaa ihokarvat miel. vahalla tai epilaattorilla (ettei tarvitse poistaa karvoja heti rusketuksen päältä). Kosmetologilla sitten riisutaan alasti, laitetaan myssy päähän, ja levitetään paksua suojavoidetta ihon kuiviin kohtiin. Erityisen tarkkana pitää olla jalkapohjien, varpaidenvälien, kämmenien, sormenvälien, kyynärpäiden ja polvien suhteen. (Itse unohdin kerran rasvata jalkapohjat, ja jalkapohjani olivat ns. paskanruskeat seuraavat kaksi viikkoa.) Itse rusketuskopissa seistään neljässä eri asennossa. Asentoja kannattaa kokeilla läpi ns. kuivaharjoitteluna.

Ruiskutuksesta saa nopeasti kivan tasaisen jäljen, mutta valitettavasti se lähtee lohkeamaan helposti jo noin puolen viikon jälkeen. Rusketus alkaa olla haalistunut aika tehokkaasti jo viikon päästä. Rusketusta toki saa "jatkettua" itse kotona käyttämällä vaikka näitä päivettäviä kosteusvoiteita.

IMHO ruiskurusketus ei ole ihan täysin hintansa väärti - yhtä hyvään ja halvempaan tulokseen pääsee kotikonstein käyttämällä joko itsestäänruskettavia tai vähitellen päivettäviä voiteita. Toki ne vaativat enemmän vaivaa ja useita levityskierroksia. Jos tarvitsee pikaisesti hyvän tasaisen värin, eikä haittaa, vaikka tulos vähän karisisikin puolen viikon jälkeen, ruiskutus on ihan varteenotettava vaihtoehto.
Avatar
#85 • • Norb Guest

Jocular, 27.6.2008 19:09:
ruiskurusketus..


Vaavu tossa selittikin.. Mutta suosittelen käymään pari kertaa solariumissa ennen ruiskutusta niin saat tasaisemman tuloksen. Olet kuitenkin aikas vaalea tapaus.
Lyylikki

Posts: 2,975

#87 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Syötiin lounasta terassilla se vajaa 30 min ja mulla oli hihat käärittynä ylös. Vaikka olen saanutkin (vähän) pohjaväriä, niin nyt käsivarret punottaa ja niihin jää valkoinen sormenjälki, kun painasee. Jepa jee.

Tuntuu siis, että mun auringossaoloaika on koko ajan vähenemään päin. Pienenä pystyin olemaan auringossa koko ajan, enkä palanut ollenkaan. Nykyään käräytän itseni melko helposti, jos en ole varovainen.

Toisaalta en edelleenkään (tai näin ainakin uskoisin) kärvähdä niin helposti, kuin useat esim. aurinkorasvan myyjät kuvittelevat. Minä kai tunnen kuitenkin ihoni kaikkein parhaiten. Jos haluan keväthangille sk 15 voidetta, niin silloin minulle on turha myydä sk 30. Varsinkaan sen jälkeen, kun olen useampaan kertaan sanonut, että: "Ei, en pala helposti." "Niin niin, mutta kun sä olet noin vaalea, niin sä varman palat aika helposti."
Neko

Posts: 943

#88 • • Neko No äläpä kerro enempää
Sopivasti oikeaa aurinkoa, silloin kun enempi on auringossa (ei oikeasti ilmeisesti Suomessa enää mahdollista, kun näitäkin "kesäsäitä" katselee) niin suojaa päälle. Rusketun kyllä aina nopsasti.
Jocular

Posts: 1,359

#89 • • Jocular Janni

Norb, 30.6.2008 12:15:
Vaavu tossa selittikin.. Mutta suosittelen käymään pari kertaa solariumissa ennen ruiskutusta niin saat tasaisemman tuloksen. Olet kuitenkin aikas vaalea tapaus.



Ei ehi *nauru* Torstaille varattu ruskettumisaika. Saa nähä mitä tulee! *vink*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

ipe

Posts: 1,845

#90 • • ipe X-Rust / Holvi
Ei kumpaakaan, kiitos!

Solariumrusketus ei suojaa ihoa palamista vastaan yhtä hyvin kuin auringosta hankittu rusketus. Sitä vastoin solarium aiheuttaa lisää UV-rasitetta iholle ja kasvattaa siten ihosyöpäriskiä. Säteilyturvakeskus (STUK) suositteleekin solariumin käytön välttämistä.

lähde: www.stuk.fi


lisäksi: http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilyn_terveysvaikutukset/uvsateily/fi_FI/uvsateily/

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

remotion

Posts: 5,283

#91 • • remotion nostatus guru

Lyylikki, 30.6.2008 12:25:
Syötiin lounasta terassilla se vajaa 30 min ja mulla oli hihat käärittynä ylös. Vaikka olen saanutkin (vähän) pohjaväriä, niin nyt käsivarret punottaa ja niihin jää valkoinen sormenjälki, kun painasee. Jepa jee.

Tuntuu siis, että mun auringossaoloaika on koko ajan vähenemään päin. Pienenä pystyin olemaan auringossa koko ajan, enkä palanut ollenkaan. Nykyään käräytän itseni melko helposti, jos en ole varovainen.

Toisaalta en edelleenkään (tai näin ainakin uskoisin) kärvähdä niin helposti, kuin useat esim. aurinkorasvan myyjät kuvittelevat. Minä kai tunnen kuitenkin ihoni kaikkein parhaiten. Jos haluan keväthangille sk 15 voidetta, niin silloin minulle on turha myydä sk 30. Varsinkaan sen jälkeen, kun olen useampaan kertaan sanonut, että: "Ei, en pala helposti." "Niin niin, mutta kun sä olet noin vaalea, niin sä varman palat aika helposti."



no kyllähän sä nyt aika helposti sitten palat jos tässä vaiheessa kesää puoli tuntia saa kädet punottamaan noin paljon.
Mutta suojavoiteissa kannattaa muistaa se että se on kerroin, eli tosiaan joku 15 on jo todella paksu suoja jos meinaa ruskettua. itse käytän alku kesästä kerran pari 8-6 ja sit ei mitäänn.
Fakiiri

Posts: 462

#92 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.
Rajatonta auringossa. *pepsodent*

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

pirpeli

Posts: 5,533

#93 • • pirpeli
Mieluummin ihan aurinkoa. Olen vaan aina alkukesästä jotenkin tyhmä, ja unohdan rasvat. Palan kohtuullisen helposti, mutta muutun sitten ruskeaksi. Pitäs muistaa sitä suojakerrointa laittaa, jotta vois rauhassa nauttia. En tosin tykkää ihan kamalasti vaan loikoilla, mutta kirjaa lukiessa tai musaa kuunnellessa/ulkoillessa se aurinkokin tarttuu ihan huomaamatta.

Tulis vaan sitä aurinkoista keliä....

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

tiiplis

Posts: 1,043

#94 • • tiiplis also available in sober
Mieluummin aurinkoa mutta kunnollisten kertoimien kanssa, kiitos.

--
italia litania nainati lailati

vaavu

Posts: 1,324

#95 • • vaavu vara-vana

ipe, 30.6.2008 13:03:
Ei kumpaakaan, kiitos!

Solariumrusketus ei suojaa ihoa palamista vastaan yhtä hyvin kuin auringosta hankittu rusketus. Sitä vastoin solarium aiheuttaa lisää UV-rasitetta iholle ja kasvattaa siten ihosyöpäriskiä. Säteilyturvakeskus (STUK) suositteleekin solariumin käytön välttämistä.



Mutta eikö kysymys ollut, haluaako rusketuksensa auringosta vai purkista? Jälkimmäisen vaihtoehdon kanssa ei tarvitse miettiä ihon UV-rasitusta...

Btw, miehillekin on muuten lanseerattu omat vähitellen päivettävät voiteet, näin tänä keväänä ensimmäistä kertaa sellaisia myynnissä. Eli eivät nämä voiteet ole enää naisten yksinoikeus...
ipe

Posts: 1,845

#96 • • ipe X-Rust / Holvi

vaavu, 30.6.2008 14:23:
---
ipe, 30.6.2008 13:03:
Ei kumpaakaan, kiitos!

Solariumrusketus ei suojaa ihoa palamista vastaan yhtä hyvin kuin auringosta hankittu rusketus. Sitä vastoin solarium aiheuttaa lisää UV-rasitetta iholle ja kasvattaa siten ihosyöpäriskiä. Säteilyturvakeskus (STUK) suositteleekin solariumin käytön välttämistä.
---


Mutta eikö kysymys ollut, haluaako rusketuksensa auringosta vai purkista? Jälkimmäisen vaihtoehdon kanssa ei tarvitse miettiä ihon UV-rasitusta...

Btw, miehillekin on muuten lanseerattu omat vähitellen päivettävät voiteet, näin tänä keväänä ensimmäistä kertaa sellaisia myynnissä. Eli eivät nämä voiteet ole enää naisten yksinoikeus...



Oli toki joo ja vastasinkin että ei kiitos. Ei kiitos aurinkoa eikä solariumia eikä varsinkaan ruskettavia tököttejä.

:)

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

vaavu

Posts: 1,324

#97 • • Edited vaavu vara-vana

vaavu, 24.5.2005 09:53:
Kaiken kaikkiaan on hyvinkin todennäköistä, että mäkin saan ihosyövän jossakin elämäni vaiheessa.



Jahas, ei mennyt kuin kolme vuotta tästä ennustuksesta, niin se muuttui todeksi. Onneksi löydetty ihosyöpä oli rauhallinen basaliooma, joten asiassa ei ole sen suurempaa hätää. Ja onneksi olen myös sen verran valistunut, että osaan tunnistaa epäilyttävät ihomuutokset. Suosittelen siis lämpimästi kaikille: välttäkää aurinkoa ja solariumia, ja jos ette vältä, tarkkailkaa ainakin luomianne. Ihosyövän voi saada ihan parikymppisenäkin.


Valitettavasti oma vaaleus oikein korostuu kesällä, kun kaikki muut ruskettuvat ympärillä. Jotta en liikaa erottuisi joukosta, joudun mäkin kesällä hankkimaan vähän väriä pintaan. Onneksi tähän tarkoitukseen on nykyään vaikka minkälaisia kosmeettisia keinoja.



Täytyy sanoa, että kolmessa vuodessa tämä markkina on räjähtänyt ihan huimaksi. Jokaisella kosmetiikkasarjalla on nykyään omat sarjansa erilaisia päivettäviä tuotteita, jopa miehillekin löytyy. Erityisen iloinen olen näistä markkinoille tulleista vähitellen päivettävistä kosteusvoiteista. Lopputulos on paljon parempi, kun voidetta lisää vähitellen. Vielä kun joku keksisi, miten saisi sitä iki-ihanaa tuoksua eliminoitua. ;)

Lopuksi vielä yksi uusi perustelu tuohon kolmen vuoden takaiseen listaan, miksi itse otan värini mieluummin purkista. Näin about kolmikymppisenä sitä alkaa tajuta, millainen vanhentava voima auringolla on. Ei tarvitse kuin verrata ikiruskeiden nelikymppisten ja ihoaan varjelleiden nelikymppisten ihoa keskenään, niin näkee, mitä aurinko saa pitkällä juoksulla aikaiseksi. (TJEU: Nicole Kidman vs. Pamela Anderson - tämä siitäkin huolimatta, että Pamsu on varmasti käynyt naamaansa reparoimassa enemmän kuin Nicole.) Mitkään määrät kalliita anti-ageing -voiteita eivät kompensoi sitä, jos haluaa ehdoin tahdoin hajottaa ihon kollageenia UV-säteillä. Esimerkiksi tässä artikkelissa oli ihan mielenkiintoinen ihotautilääkärin näkemys ihon vanhenemisesta:

http://www.hs.fi/artikkeli/Saako+ihminen+olla+ryppyinen/1135236961862
tomii

Posts: 3,594

#98 • • tomii kallion herttua
Kauhulla tuli kyllä kateltua Thaimaan rannoilla tossa kuukausi takaperin, kuinka jengi, varsinkin nuoret naiset, grillasi itteään. Jeesus sentään asteita oli varmaan 40 ja porukka tosissaan grillaa itseään rannalla tunti tolkulla. Sit näin esim. yhen mimmin, joka oli palanut ihan ravun punaiseksi koko etuvartaloltaan. En ole varmaan nähnyt montaa kertaa elämässäni siis pahasti palanutta tyyppiä. Sama yksi toinen mimmi, jolle joutu jo repeilemään, kun sillä oli pinkki toppi ja iho about saman värinen. Me lähinnä välteltiin aurinkoa pahimpaan porotusaikaan ja veikkaanpa, että ei ollut mikään huono veto. Muutenkin ihan urpon näköstä esim. jonkun blondin olla ihan överiruskea. Samoin on kanssa urpon näköstä olla jonkun ruiskurusketuksen jälkeen oranssina. Päivetys on kaikin puolin paras vaihtoehto valkoisille maakareille.

--
reivaan kunnes kuolen

Skenemursu

Posts: 1,568

#99 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
heh... aurinkoa tottakai... pääosin sitä tulee kyllä välteltyä, mutta jos lojuu esim. uima-altaalla niin enmä kyllä itseeni mitään voiteita hiero... niin kuin kaveri tuossa vko sitten totesi kun naispuolinen läsnäolija ehdotti hieman öljyn hivelyä pintaan (mikä toimenpiteenä sinänsä kuulosti miellyttävältä), "menee kyllä täysin heterouskottavuus pois - homojen hommaa moiset kemikaalit" ...

... taisin muuten hieman palaa olkapäistä =)
Avatar
#100 • • Fuzzy Guest
Joo solkku ja aurinko! Enää en jaksa läträillä noiden purkkirusketuksien kanssa. Argh...
Mielummin teen töitä sen eteen että saan tasasen, hyvän värisen ja sellasen rusketuksen joka ei lähde pesussa:D Solkussa on muutenkin kiva käydä ja ihosta tulee niiii pehmonen*hihu*