Aurinkoa vai rusketusvoidetta?

112 posts, 6 pages, 33,800 views

Fezz

Posts: 24

#1 • • Fezz
Niin, Nyt kun on taas kesä aluillaan niin moni varmasti haluaa itselleen kauniin rusketuksen.

Aika paljon on viimeaikoina kuitenkin puhuttu auringon vaaroista ja siitä että miten otsonikehän ohentumisen takia pitäisi käyttää vähintään suojakerrointa 15 ulkona liikkuessaan.

Kun nyt kuiitenkin olisi ihan mukavaa saada hieman väriä ihoon niin mietiskelin että joskos suojaisi ihonsa oikein kunnolla ja kokeilisi miltä keinorusketus näyttää.

Mites olette muut pulman ratkaisseet?

--
Have Fun - Stay Young

Fyrisch

Posts: 4,525

#2 • • Fyrisch
Luin jostai lehest viimeviikol, ku viime talvi oli niin huono, nii ilmast on hävinny otsoonikerrosta tms.. nii uv-säteily tulee olee huomattavasti voimakkaampaa tänä vuonna = enemmän värii *plur*

Ja ennen virallista sesonkia nii pari solarium käyntii tasottamaan rusketusta ja sit rannalle löhöö!

I *sydän* SUMMER
hemuz

Posts: 2,178

#4 • • Edited hemuz kätevä emäntä
Kyl mä ainaki rusketun vaikka alittaisinki aurinkorasvaa *ding*
Sääksjärvelle fresbeetä heittelee rantavetee *sydän* *odottel*
Jahas

Posts: 1,435

#5 • • Jahas

hemuz-, 21.5.2005 10:38:
Kyl mä ainaki rusketun vaikka alittaisinki aurinkorasvaa *ding*



Niin eiköhän sen rasvan tarkoitus oo suojata ihoa ja estää palaminen. :D
hemuz

Posts: 2,178

#6 • • hemuz kätevä emäntä

Juki54, 21.5.2005 10:45:
---
hemuz-, 21.5.2005 10:38:
Kyl mä ainaki rusketun vaikka alittaisinki aurinkorasvaa *ding*

---

Niin eiköhän sen rasvan tarkoitus oo suojata ihoa ja estää palaminen. :D



Njoo aamukankeutta. Mul on nii kuiva iho, et itseruskettavat jäis sillee tyhmästi laikulle varmaa. en uskalla ees kokeilla ja tie mitä allergioita mä "monivammanen" niistä saisin. Mä puollan tota auringossa olemista, mutta emmä jaksa paahtamalla paahtaa, pitää jotai tekemistä keksii *hymy*
Saara

Posts: 1,954

#7 • • Edited Saara #2970

mayah, 21.5.2005 10:51:
Nähdään taas talvella, kun olen yhtä valkoinen kuin nytkin :)


Edit: Haastekisa pystyyn! 20 ja kossupullo sille, joka saa mut ruskettumaan, keinolla millä hyvänsä.



Hooh. Täytyy varmaan nuijanukuttaa sut ja uittaa ammeessa joka on täynnä rusketusmössöö.
Kossupullo kiinnostais <3.
:D

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Fyrisch

Posts: 4,525

#8 • • Edited Fyrisch

mayah, 21.5.2005 10:51

Edit: Haastekisa pystyyn! 20 ja kossupullo sille, joka saa mut ruskettumaan, keinolla millä hyvänsä.



Jos lööbit 3 viikkoo, joka päivä minimi 5 tuntii ulkona, niin suhun ei tartu värii? *ding*
Fyrisch

Posts: 4,525

#9 • • Fyrisch

mayah, 21.5.2005 11:29:
Mikäli lööbaaminen(?) tarkottaa makaamista (t:turkulainen) niin joo, ei tartu.



loikoilla, makoilla, rentoilua.. :)

aika paha ettei tartu, tai ehkä hyvä..
Avatar
#10 • • Killer_cat Guest
Vaikka tämä kuulostaakin jollain tavalla hölmöltä,niin kaikista parhaimman rusketuksen saa kun käyttää ihan tavallista kaupan ruokaöljyä*joo* Sillä saa nopeesti kauniin rusketuksen*plur*
Fezz

Posts: 24

#11 • • Fezz

Lene, 21.5.2005 11:36:
Käsittääkseni ennen tommosen käyttämistä pitää iho olla puhdas ja on pitänyt laittaa kosteusvoidetta.



Joo, ja kannattaa varmaan myös kuoria (kuorintavoiteella) kuollut iho pois jotta lopputulos on mahdollisimman tasainen ja kestävä.

--
Have Fun - Stay Young

Occu

Posts: 2,528

#12 • • Occu

mayah, 21.5.2005 10:51:
Nähdään taas talvella, kun olen yhtä valkoinen kuin nytkin :)


Edit: Haastekisa pystyyn! 20 ja kossupullo sille, joka saa mut ruskettumaan, keinolla millä hyvänsä.



Solarium?! x1000 kertaa ennen
rannoille menoa jossa sitten saa
sen kunnollisen luonnon rusketuksen...

--
..::MOI::..

Fyrisch

Posts: 4,525

#13 • • Fyrisch

mayah, 21.5.2005 11:41:
Tähän mun ruskettumisongelmaani voi vaikuttaa se, et oon aika paleleva ihminen, joten saa olla todella lämmin, että heitän hameen ja t-paidan päälle.



Pullo punkkuu ja vaatteet poisss *plur*

Tässä taisi tulla syy esille miksi suomen rannoilla juodaan niin paljon alkoholia, yksinkertaisesti liian kylmä ilma voidakseen nauttia auringosta.
Pari sikspäkkiä ärrält kohentamaan verenkiertoa *super*
Exlex

Posts: 497

#14 • • Exlex

mayah, 21.5.2005 10:51:
Edit: Haastekisa pystyyn! 20 ja kossupullo sille, joka saa mut ruskettumaan, keinolla millä hyvänsä.



Julistan itseni haasteen voittajaksi joten otetaan nuo palkkiot etukäteen, juotetaan tytölle tuo kossupullo ja ostetaan 20 eurolla ruskeaa spraymaalia ja tehdään kotitekoinen Spray On Tan!

Eiks joo ?*iloinen*
Kanifarmari

Posts: 479

#15 • • Kanifarmari
*muhaha**muhaha*Ei kumpikaan!*muhaha**muhaha*

auringosta tulee pää kipeeks ja paha olo...
Avatar
#16 • • RINY Guest
Mieluummin kyl aurinko mut kai ne eka rusketukset voi purkista ottaa *vink*
Mai

Posts: 374

#17 • • Mai Villikisu
Molemmat*nauru* Levitin taas vähän itserukettavaa ja aijjai miten ihanan ruskea olen! Ja tasasesti meni onneks.*aplodit**jiihaa**iloinen*
Elmiira

Posts: 1,446

#18 • • Elmiira
Itseruskettavaa olen käyttäny ja ollu ihan tyytyväinen,
tosin tasaisen rusketuksen saaminen sen avulla on
välillä aika vaikeaa *nauru*

Minuuunkaan ei nimittäin rusketus auringossa olemalla oikein tartu.
Yleensä vaan palan ja saan miljoonia pisamia.

Viime kesänä onnistuin polttamaan nahkani todella pahasti,
en aio kokeilla uudelleen, se sattui ja oitkään...

Tänä kesänä siis varovaisemmin tuolla auringossa ja
ehkä enemmän rasvaa (itseruskettavaa ja aurinko) *joo*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#19 • • Aziz Combat Fighter
Aurinkoa, joo. Paloin sit kivasti tänään :(

TEH AMAZING LOBSTER BOY STRIKES AGAIN!

Oli niin raskas duunivuoro et joutu istuu pääsisäänkäynnin edessä terassilla koko päivän :)
UnityF

Posts: 15,721

#20 • • Edited UnityF joo just se
Aurinkoa tietenkin.. Mä asun kesän taas hietsussa *hih*
Mä rusketun samantie kun oon puoliksi kreikkalainen, en oo mun muistin mukaan ainakaan koskaan palannu, kerran oli iho vähän punainen mut seuraavana päivänä se oli jo ruskee.. *iloinen*

ja aurinkovoidetta pitää käyttää vaikka iho ei palaisi koska se suojaa monilta muiltakin haitoilta ja iho saa tarpeeksi kosteutta kun se paahtuu valossa.
+ pitää muistaa käydä ajottain uimassa niin sekin auttaa ruskettumista paljon *joo*