kuilu ja ponivarkaat, 2.7.2005 11:01:
No mikset vaadi???
Siksi että se ei ole realistista ja pyrin näkemään tämän asian sen puitteissa mikä on mahdollista.
Eli yhteiskunta, joka ei perustu valheelle.
Kyllähän kasvu on pitkän aikajakson tarkastelussa jatkuvaa. Jos ylipäätään haluaa tarkastella koko talouspolitiikkaa valheena niin se on sitten mielestäni toinen juttu ja vaatii vähän enemmän keskustelua kuin pelkkä paperilakosta vääntäminen :)
Merkittävämpää, kuin sijoittajien investointien väheneminen?
Ei, lama aiheutuu/alkaa/pahenee aika pitkälle siitä kun investointeja ei tule. Mutta se, että paperiliitto ei suostu sopimukseen, luo ilmapiirin, jossa herkästi lähdetään vähentämään investointeja. Siten tämäntyyppinen lakkoilu edesauttaa laman mahdollisuutta.
Sama oma tun napa niillä muillaki liitoilla on mielessä. Sulle duunareitten yhdistyminen ois hieno homma, JOS se tapahtuis kuitenki omistajien valvonnassa ja johtamana. Mä puhun yhteistyöstä koko maailman duunareitten kanssa.
No mä olen riistokapitalisti ja uskon, että omistajan pitää olla se joka lopulta määrää. Oleellista sen sijaan olisi luoda säännöt, jotta omistaja ei voi tehdä oloja duunareilla liian kurjaksi.
Tässä globaalissa maailmassa ei noita sääntöjä ole :(
Saako duunari olla yhtä ahne, kuin sijoittaja?
Saa, mutta onko oikeus kaikkeen siihen mikä omistajalla, on kokonaan toinen juttu.
Ristiriita, tässä kaksinaismoraali, syntyy siinä, kun "ymmärrät" sijoittajaa, joka epäisänmaallisesti ahneuksissaan unohtaa kansantalouden ja sijoittaa halvan työvoiman maihin vieden samalla työpaikat sinne, mutta et ymmärrä duunaria, joka epäisänmaallisesti ahneuksissaan unohtaa kansantalouden, ja menee lakkoon.
Mä ymmärrän sijoittajaa ja miksi sijoittaja tekee niin sekä sen että sijoittaja tajuaa oman etunsa (joka on rahan kasvu)
Mä ymmärrän miksi duunari tekee niin, mut mä en ymmärrä, miksi duunari ei tajua omaa etuaan.
JOs haluat pärjätä globalisaatiossa, ni unohda suomalainen metsäteollisuus saman tien. Globalisaatio ja tasapaino ovat toisensa poissulkevia, imo. Vähän niinku ois väittäny, et imperialismi toi maailmaan tasapainon.
No mä olen tasan tarkkaan sitä mieltä, että suomalainen paperiteollisuus nykymuodossaan kuolee pois. Kuinka nopeasti on taas toinen juttu ja mun kommenttien tarkoitus on lähinnä spekuloida sillä nopeuttaako paperiliitto itse tätä kuolemista.
=D Terveisiä sinne molemmille länsimetroseksuaaleille! :)(:
Vielä menee monta vuotta, ehkä joskus 2015 :D
JA MUN MIELESTÄ mitä nopeammin homma karahtaa karille, sitä helpompi siitä on selvitä, ja yhä vain pidemmälle raahautuessamme tulee haaksirikosta aina vain rankempi kestää.
Tässä me ollaan täysin eri mieltä.
Kansantaloudellisesti uskon, että siirtymävaihe on hyväksi.