Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,846,109 views

skasi

Posts: 161

#121 • • skasi
Mulla on todella vähän kokemuksia huumeista. Hyvä niin.. Itse en ole koskaan kokeillut, enkä aio. Jos ei musiikki ja tanssiminen riitä, ni sit hyppään pää edellä katolta. Jos joku niitä tykkää syödä/mitä nyt niille sit tehdäänkään, ni mulle se on aivan sama. Omapahan on elämänsä.. Musiikki on parasta huumetta..=)

--
I love music, any kind of music. I love music, just as long as its groovin!

Avatar
#122 • • greenie Guest
Kummallista, miten jotkut ihmiset kokevat, että huumeet ja päihteet ylipäätänsä olisivat jotenkin uusi ilmiö hauskanpidon lomassa. Ehkä jotkut yrittävät sanoa, että "Minun elämässäni ei ole ennen...", mutta päättävät siinä samalla yleistää väitteen kattamaan koko entistä, nykyistä ja tulevaa klubi/juhlakulttuuria. Hiukka tekopyhää moinen "mutkien suoristelu", mutta menköön.

Oma mielipiteeni koskien huumausaineita on varsin suppea. Suppea siinä mielessä, että en edes yritä yleistää mielipidettäni vastaamaan joko kaikkia vastaan tai kaikkien puolesta. Omasta mielestäni huumeet ovat jokaisen yksilön henkilökohtainen valinta, josta tulee kantaa vastuu, niin hyvässä kuin pahassakin.

Huomioitavaa on myös, että vaikka huumausaineet ovatkin laittomia päihteitä, niin järjen käyttö keskusteltaessa aiheen tiimoilta on sallittua!
arikoo

Posts: 245

#123 • • arikoo Virallinen hörhö
Täytyy pitää mielessä että ihmiset ovat käyttäneet päihteitä aina. Siis onhan näyttöä niin pitkälle kuin historiaa tunnetaan erillaisista päihteistä. Se nyt on vaan niin että samoin kuin uskonto myös päihteet näyttävät kuuluvan ilmisten kulttuuriin.

Onhan kaveri kuollut (ilmeisesti hallujen takia) tehtyyn hölmöyteen mutta en silti rupea syyllistämään päihteitä siitä... Jokainen päättää ite ja jokainen vastaa ite!

On käyttöä sekä liikakäyttöä että väärinkäyttöä...

Ja jos rupee tuleen kommenttia että siitä on kuluja yhteiskunnalle täytyy ensin katsoa mitkä on kulut alkoholista. Ja tupakasta.

--
-Progredimur quo ducit quemque voluptas-

patis

Posts: 1,158

#124 • • patis 10
arikoo:



Ja jos rupee tuleen kommenttia että siitä on kuluja yhteiskunnalle täytyy ensin katsoa mitkä on kulut alkoholista. Ja tupakasta.



Alkoholista ja tupakasta maksetaan myös iloinen määrä veroja peittämään näitä kuluja.

Kannattaa myös muistaa, että huumausaineet liittyvät yleensä aina järjestäytyneeseen rikollisuuteen (no tähän ei tietty lasketa kaappihamppuja).
Avatar
#125 • • tänne eksynyt Guest
"Kannattaa myös muistaa, että huumausaineet liittyvät yleensä aina järjestäytyneeseen rikollisuuteen (no tähän ei tietty lasketa kaappihamppuja)"

hyvin sanottu :) ja niitä kaikkia muita ihania yrttejä joita voi kasvattaa itse. Joista löytyy korvike useimmille yleisillemme nautinto ainelle. (eivätkä ehkä yhtä voimakkaita, mut pääse ainakin lähelle tai kauemmas :)

mut muistakaan tytöt&pojat; substanssit voivat olla kivoja ja se on jokaisen oma asia millä itseään ruokkii, mut ne jutut mitä on päänsisässä on suojemisen arvoisia, koska kaikki substanssit käy psyykkeen päälle enemmin tai myöhemmin, vähemmän tai enemmän.

*purr*

nih ettei kärähdetä ku tää poloinen kissa
vai mikä whatever marsu/hamsteri toi onkaan.

Ja bileisiinhän tullaan lähinnä musiikin takia, eiks vaan? *hymy*
Panfobia

Posts: 521

#126 • • Panfobia
"If you choose to use, choose not to abuse." *joo*

--
*sydän*

Roger Roger

Posts: 3,372

#127 • • Roger Roger Kentti
Kysymys: Mikä on huumetta? Jotku sanoo, että elämä on parasta huumetta... Pitäisikö sekin kieltää lailla? Entä nämä kaikki asiat jotka "parantavat" olotilaa? Siis lailliset huumausaineet, kuten alkoholi? Mun mielestä se kuuluu samaan kastiin muiden huumeiden kanssa. Joten jos mä hyväksyn alkoholin käyttämisen, niin hyväksyn kaikki muutkin. Samalla tavalla ne tuhoaa itsensä sillä kännäämisellä ja vaikuttaa ympäristöönsäkin. Nyt varmaan joku meinaa sanoa, että voi sitä kohtuudella juoda! So? Voihan sitä kohtuudella tehdä kaikkea muutakin!! Tämä meni taas viinan haukkumiseksi, mutta mitä sitten?

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

XSi

Posts: 276

#128 • • XSi
all i wanna say is that drugs is not so bad as somebody wanna show to ppl...

but:
No pain, no game...*pahis*
MusmaXimus

Posts: 84

#129 • • MusmaXimus -plik-
Alkoholista sen verran, että itselleni se ei sovi ollenkaan! Yleensä laattailen (pienestäkin määrästä) maha ei vain tykkää ja olen erään ystäväni kanssa samaa mieltä, että alkoholi on tällä hetkellä mukava verotettava huume. Ja siihen voi jäädä myös koukkuun. Enkä tiedä kumpi on kamalempaa katsottavaa alkoholisti vai narkkari. ja ainakin Turussa on katkopaikka, jossa alkoholisteja ja huumeiden käyttäjiä on saman katon alla hoidettavana.
Paljon on ihmisestä kiinni jääkö koukkuun ja pahinta on ettei sitä itse huomaa. Siitä tulee tapa, ei niinkään fyysistä riippuvuutta. Ajattelee että on normaalia mennä kouluun muumiona nukkumaan ja että jatkuva syysmasennuskin kuuluu asiaan vaikka onkin heinäkuu. Toiset heräävät todellisuuteen liian myöhään ja ovat liian heikkoja tekemään asialle mitään. Eikä välttämättä edes halua tehdä. Elämä ilman doussia tuntuisi siinä vaiheessa liian tyhjältä ja turhalta edes jatkaa. *suru*

--
Hiekkaa

MusmaXimus

Posts: 84

#130 • • MusmaXimus -plik-
Olen nähnyt ihmisiä, jotka eivät voi syödä pommeja taikka käyttää huumeita juotavan kanssa koska sisuskalut ovat jo rikki kuten myös kurkku ja nenän limakalvot. Myös suonet ovat piikitetty puhki ja luurangon laihassa ruumiissa ei ole sen vertaa lihaa, että voisi hätätapauksessa heittää vaan johonkin kohtaan mihin piikki sattuu osumaan. Noh ehkä vähän liioteltu mutta siis on ainakin kahden laisia doussaajia. On bilettäjiä, jotka ottavat bileissä ja on narkkareita, jotka käyttävät päivittäin ainakin jotain. Jos ei ole huumeita niin mennää lääkäriin ja valtio kustantaa ryynit refloista kärsiville. Onneksi bileissä ei hirveästi tälläisiä tapauksia näy.Ehkä he kuosaavat mieluummin jonkun kämpillä ja liikkuvat vain hankkiakseen lisää doussia taikka on niin skitsoissa ettei yksinkertaisesti uskalla lähteä mihinkään.. Onko totuus näin karu??
Kuka tietää??

--
Hiekkaa

MusmaXimus

Posts: 84

#131 • • MusmaXimus -plik-
Enpä tiedä,,mielestäni doussit on bileissä ok ja tietysti tämä laillinen huume alkoholi. Onko ihkumpaa kun hyppiä tanssilattialla, sulautua täysin musiikkiin eikä voi olla hymyilemättä. Ja tietysti lähes jokaisen vastaan tulijan halaaminen kuuluu asiaan. ENKÄ VÄITÄ ETTEIKÖ SE ONNISTUISI JA OLISI KIVAA SELVINPÄINKIN!!!Ja olen samaa mieltä myös siinä, että omat rajat pitäisi tietää ja noudattaa niitä, ettei järjestäjille taikka streittareille tulisi mit`n harmia.Ja nii kuin monet ovat todenneet se on jokaisen oma asia eikä sitä tarvitse mennä kirkkoon kuuluttamaan taikka toisille tyrkyttämään!!

--
Hiekkaa

dirtyface

Posts: 344

#132 • • dirtyface rok.
"I chose not to choose life. I chose something else. And the reasons?
There are no reasons. Who needs resons when you've got heroin?"

Mä hyväksyn hupikäytön. Mut narkkarihommaa en edes yritä ymmärtää. Jos homma pysyy hallinnassa ni mikäs siinä. Ja joskus nuokin aineet tulee olemaan laillisia, olihan alkoholikin jossain vaiheessa kielletty.

--
ketkä v*tun muut? *pahis*

Avatar
#133 • • tuntematon Guest
yana4000:

Morpheus:Yleensä juuri sellanen sanoo hanskaavansa homman ketä on niin alkuvaiheessa et ei tiedä edes haluavansa pois. Tosin en mäkään voi sanoo et haluisin kokonaan pois, mut ainakin rajoittaa siihen 1 kertaan/kk. Myönnän et olen käyttäjä ja koukussa, vaikka käytän 1 kerran viikossa.

nojaa jokunen kuukausi sitten näin bileissä pari vanhempaa kaveria jotka ovat satunnaiskuosailleet kymmenisen vuotta. ihan hyvin meni elämässä ja näytti niillä olevan kivaa. juniorikin voi oikein kivasti ja oli mummilla hoidossa.

eikä tää nyt oo mikään spesiaalitapaus. yleensä hyvät erottuu akanoista suht alkuvaiheessa. ja eiköhän melkein kaikilla oo meninki aika hurjaa siinä alkuvaiheessa...

[muokattu 25.10.2002 13:26]

totta.
Avatar
#134 • • 6 vuotta vetänyt Guest
yks nami huuleen aina silloin tällöin ( eli harvoin=3-5kertaa vuodessa) niin tulee ihana fiilis eikä laskuja.
=)
tommi_a_kuukkanen

Posts: 33

#135 • • tommi_a_kuukkanen Too weird to live, too rare to die.
Tässä nyt on moneen kertaan tullut todettua, että hauskanpito on hauskanpitoa, ollaanpa sitten pilvessä, ekstaasissa, humalassa tai selvinpäin.

On aiheetonta lähteä arvioimaan toisia ihmisiä ja heidän hauskanpitotottumuksiaan omien tuntemusten perusteella. Mikäli itse viihtyy pelkän musiikin pompottamana, hyvä niin. Tulevatpahan illat halvemmiksi. Eivät nämä piripäät silti ole järjestään heikompia, tai elä huonompilaatuista elämää. Joka muuta väittää on kuvitteellisen pilvilinnansa vanki tai muuten vain tekopyhä.

Uskokaa tai älkää, kohtuus on voimasana monella elämän osa-alueella - niin myös tällä.

--
-Isä, kuinka sain alkuni?
-Rakas poikani, me jauhoimme sinut pavuista.
-Pavuista?
-Ruskeista kahvipavuista.
-Sattuiko se?
-Olit hiirenhiljaa.

Texx

Posts: 650

#136 • • Texx ^_^
Tähän ihanvaan btw. mä en tue mitään muutakun pilveä. hyijyi. *dissaa*

--
*piis*

Jone

Posts: 8,258

#137 • • Jone Archibald Haddock
Teks:

Tähän ihanvaan btw. mä en tue mitään muutakun pilveä. hyijyi. *dissaa*



Sunhan nyt ei tulisi ikäsi puolesta tukea edes viinaa. *vink*

Tää nyt on sitten taas täysin IMO, joten älkää ihmiset vetäkö herneitä nenäänne:

Mun mielestäni tiettyihin keskusteluihin ei niiden kohderyhmän (mm. iän puitteissa) ulkopuolelta ole pääsääntöisesti saatavissa kauhean hedelmällisiä, perusteltuja tai kokemuspohjaisia mielipiteitä. Syvemmät keskustelut huumeista, viinasta, seksistä jne. olisi ehkä syytä jättää täysi-ikäisille suosiolla. Kyllähän nuoremmatkin näistä usein jotain tietävät, mutta se "tieto", jota heillä on keskusteluun annettavaksi on lähinnä hupaisaa yleisesti ottaen jo muutamaa vuotta vanhempien näkökulmasta.

Vastaavasti minäkin aion pysyä ulkona keskusteluista, joista en tiedä sen vertaa että sanottavani edistäisi keskustelua mitenkään.

*hymy*

[muokattu 3.12.2002 17:32]
Texx

Posts: 650

#138 • • Texx ^_^
Jone:

Teks:Tähän ihanvaan btw. mä en tue mitään muutakun pilveä. hyijyi. *dissaa*

Sunhan nyt ei tulisi ikäsi puolesta tukea edes viinaa. *vink*

En edes tue viinaa ;(

--
*piis*

Texx

Posts: 650

#139 • • Texx ^_^
no hitto pistin ton väärin ;) eheh.

--
*piis*

sune

Posts: 2,096

#140 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Mun mielestäni tiettyihin keskusteluihin ei niiden kohderyhmän (mm. iän puitteissa) ulkopuolelta ole pääsääntöisesti saatavissa kauhean hedelmällisiä, perusteltuja tai kokemuspohjaisia mielipiteitä. Syvemmät keskustelut huumeista, viinasta, seksistä jne. olisi ehkä syytä jättää täysi-ikäisille suosiolla. Kyllähän nuoremmatkin näistä usein jotain tietävät, mutta se "tieto", jota heillä on keskusteluun annettavaksi on lähinnä hupaisaa yleisesti ottaen jo muutamaa vuotta vanhempien näkökulmasta.

Vastaavasti minäkin aion pysyä ulkona keskusteluista, joista en tiedä sen vertaa että sanottavani edistäisi keskustelua mitenkään.

*hymy*


Ja taas. Esimerkiksi vois olla näin: Sinä-Jone olet AIKUINEN. mutta,sä et välttämättä ole ikinä edes pillua nähny! Voi olla että joku, vaikka sinä olis viiskymmentä eikä ole harrastanut seksiä. Että musta tuntuu että sulla ei tossa tilanteessa olis kovinkaan paljon sitä "tietoa" annettavana. Miettisit ennenku puhut mitään. Oon varma etten oo ainoo ketä noi sun jutut pistää vituttaa. Mä taidan olla vaan ainoa kuka siitä viittii sulle mainita. Pitäskö pistää pystyyn topicci mikä käsittelis sua.*hih*

--
ei kovin ihku eikä plur