Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,845,628 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#701 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
tujay:

eniten ärsyttää se et jotkut tyypit pitää samantien huumehörhönä jos pilettää naama iloisessa virneessä kauhea energia päällä (nm. kokemusta on). rupee ihan oikeesti vituttaan, kun ei oo ihan eka kerta ku näin käy.



niin on multakin kysytty, ja ihan aiheetta. Kieltämättä tympii vähän *igor* ihan kuin sitä musiikkia ei voisi rakastaa koko sydämestään niin paljon, että naama on väkisinkin iloisena tanssilattialla *plur*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Viltsu

Posts: 2,010

#702 • • Viltsu noname

Hyzenthlay:
tujay:

---
eniten ärsyttää se et jotkut tyypit pitää samantien huumehörhönä jos pilettää naama iloisessa virneessä kauhea energia päällä (nm. kokemusta on). rupee ihan oikeesti vituttaan, kun ei oo ihan eka kerta ku näin käy.
---

niin on multakin kysytty, ja ihan aiheetta. Kieltämättä tympii vähän *igor* ihan kuin sitä musiikkia ei voisi rakastaa koko sydämestään niin paljon, että naama on väkisinkin iloisena tanssilattialla *plur*



Miksi siitä kannattaa ottaa nokkiinsa jos sä näytät olevan niin fiiliksissä että toinen olettaa että sun on pakko olla kamoissa?

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

antonsonin

Posts: 2,712

#703 • • antonsonin laserpoint.
huumeet ei oo jees missään tapauksessa ... mieluiten pysyn laillisuuden rajan tälläpuolella ja en koske viinaa vahvempaan *hymy*
SpeedHawk

Posts: 152

#704 • • SpeedHawk
Voisikohan joku sivistää minua vähän tuosta cipramil + essot -jutusta?

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info8.shtml

Tuossa ainakin selvästi todetaan että SSRI + essot EI ole vaarallista. Olisi kivaa saada jonkinmoista lähdettäkin noille ”joo kyllä se on perkeleen vaarallista!”-vuodatuksille.

Sen sijaan MAO-estäjät ja SSRI:t yhdessä ovat vaarallisia, SSRI-kuurilla ei siis passaa käyttää noita mainitsemiani päihdekäytössä olevia MAO-estäjiä. MAO-estäjien kanssa on myös joitakin ruokavaliorajoituksia, mutten tähän hätään osaa niitä luetella.. kuitenkaan ne eivät ole niin olennaisia, vääriä ruokia syömällä kun harvemmin tulee hengenvaarallisia reaktioita, lähinnä päänsärkyä ja muuten vittumainen olo.


Huumeiden vaikutusajoista kyselijälle: vaihtelee, riippuu aineesta. Esimerkkeinä ääripäistä vaikka Salvia Divinorum -kasvi (n. 15min), 5-MeO-DMT(n. tunti), 5-MeO-AMT(n. 20 tuntia), PCP, bentsot ja muut elimistöön kertyvät aineet (käyttöputken pituudesta riippuen putken päättymisen jälkeen päiviä). Edelleen mm. ibogaiinin väitetään pysyvästi parantavan opiaatti- ja muista riippuvaisia ja hoitokokeiluita onkin menossa Suomea liberaalimmissa valtioissa. (jepjep, psykedeeleillä eroon pahoista huumeista *joo* )


-SpeedHawk
Zet4

Posts: 1,135

#705 • • Zet4 n00b

SpeedHawk:
Voisikohan joku sivistää minua vähän tuosta cipramil + essot -jutusta?



Huumeiden vaikutusajoista kyselijälle: vaihtelee, riippuu aineesta. Esimerkkeinä ääripäistä vaikka Salvia Divinorum -kasvi (n. 15min), 5-MeO-DMT(n. tunti), 5-MeO-AMT(n. 20 tuntia), PCP, bentsot ja muut elimistöön kertyvät aineet (käyttöputken pituudesta riippuen putken päättymisen jälkeen päiviä).

-SpeedHawk



Cipramil + essot ei sinänsä ole vaarallinen mutta aika hyödytön kombo. (mutu)

Ja senverran tohon kestojuttuun että ei 5-meo-DMT kyl kestä tuntia. Poltettuna vaikutus noin 5-30min ja nasaalisesti vähän kauemmin. (imo)

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

SpeedHawk

Posts: 152

#706 • • SpeedHawk
Zeta: sitähän minäkin, mutta ed. sivulla joku kivenkovaan väitti että vaarallista on.. olisi siis ihan toivottavaa että vaaroista siellä vaahdonneet nyt pistäisivät jotain faktaa tulemaan.

5-meo-DMT:stä senverran että nokitettuna (kuten muutenkin) riippuu annostuksesta, tuo tunti oli kyllä 5-meo-DMT lihaksensisäisesti + harmala -kombosta ja aivan 100% varma olen etten tunnin päästä injektoinnista ollut selvinpäin *hih*

ant1: laillisuuden rajan oikealla puolen minäkin tykkään pysyä, siksi keskitynkin melko uusiin/tuntemattomiin synteettisiin tryptamiineihin ja miksei fenetyyliamiineihinkin *enkeli*

-SpeedHawk
serotonot

Posts: 3,137

#707 • • serotonot Paul Easy

SpeedHawk:
Zeta: sitähän minäkin, mutta ed. sivulla joku kivenkovaan väitti että vaarallista on.. olisi siis ihan toivottavaa että vaaroista siellä vaahdonneet nyt pistäisivät jotain faktaa tulemaan.

5-meo-DMT:stä senverran että nokitettuna (kuten muutenkin) riippuu annostuksesta, tuo tunti oli kyllä 5-meo-DMT lihaksensisäisesti + harmala -kombosta ja aivan 100% varma olen etten tunnin päästä injektoinnista ollut selvinpäin *hih*

ant1: laillisuuden rajan oikealla puolen minäkin tykkään pysyä, siksi keskitynkin melko uusiin/tuntemattomiin synteettisiin tryptamiineihin ja miksei fenetyyliamiineihinkin *enkeli*

-SpeedHawk



no onneks ne ei tolla hehkutuksella oo liian kauaa sun murhe. saat taas keksii uutta tekemistä

[muokattu 4.11.2003 13:37]

[muokattu 4.11.2003 13:37]
Deleted

Posts: 89

#708 • • Deleted
ihan vaanyhteenvetona tietämättömille tuosta lakka gamma keskustelusta.


gamma rantaantui suomeen siinä syksyllä 97, uusi ”ug” päihde sai heti paljon käyttäjiä kun oli halpaa, ”turvallista” ja ei tullut darraa. ja sitä käytti ”kaikki” ite olin sillon vasta seiskalla, mutta meidän luokalla sitä diilas 2 heeboa... et silleen.
vuonna 98 homma oli jo ihan käsillä, mm. lepakon ulkona odotti ambulanssi että koska tulee seuraavat pahat överit. aine kiellettiin.

vuonna 2000/2001 keksittiin että teollisuusliuotin GBL metabolisoituu maksassa GHB:ksi ja ”benny” nykyisin lakka oli suosittua kunnes kiellettiin 2002 alussa. nyt sitä näköjään tulee taas jostain.


ennen sitä sai ainakin netistä.


en tiedä huumeista niiden käyttäjänä mitään, mutta foorumeita, nykyisin plinkki, ennen kemikaalio on tullut seurattua ihan omasta kiinnostuksesta tajunnanlaajentamiseen, mutta psygologiaa lukeneena olen tajunnut pysyä erossa. *enkeli*
Avatar
#709 • • yana Guest

Orange:

vuonna 2000/2001 keksittiin että teollisuusliuotin GBL metabolisoituu maksassa GHB:ksi ja ”benny” nykyisin lakka oli suosittua kunnes kiellettiin 2002 alussa. nyt sitä näköjään tulee taas jostain.



Benny on/oli itseasiassa BDO:ta, ja sitä jengi imaili GHB sijaan just ton 00/01 ajan. periaatteessa samanlainen eines kuin GBL.
Deleted

Posts: 89

#710 • • Deleted

_0x79616E61:
---



Benny on/oli itseasiassa BDO:ta, ja sitä jengi imaili GHB sijaan just ton 00/01 ajan. periaatteessa samanlainen eines kuin GBL.
---




Eli benny on eri aine kuin lakka mutta toimii samalla tavalla... kelasinkin et joku on pielessä kun yhellä frendilla on himassa bennyä (ei koskaan sitten kokeillutkaan). ollut samassa muovipullossa eikä sieltä ole mihinkään syöpynyt. jokuhan sanoi GBL län olevan muovia syövyttäväää. oot oikees. *blush*

edit: Lakasta, suomeksi

[muokattu 4.11.2003 18:06]

[muokattu 4.11.2003 18:06]
Avatar
#711 • • yana Guest

Orange:
kelasinkin et joku on pielessä kun yhellä frendilla on himassa bennyä (ei koskaan sitten kokeillutkaan). ollut samassa muovipullossa eikä sieltä ole mihinkään syöpynyt. jokuhan sanoi GBL län olevan muovia syövyttäväää. oot oikees



muoveja on eri lajeja. BDO on myös jonkun muovilajin puhdistuksessa käytetty aine, mutta laillisesti ostaessa sitä sai 2,5L muovipulloissa.

mut jatkampas tässä tän raketinpolttoaineen hengittämistä...
SpeedHawk

Posts: 152

#712 • • SpeedHawk

serotonot:
---

no onneks ne ei tolla hehkutuksella oo liian kauaa sun murhe. saat taas keksii uutta tekemistä



mitähän nyt yrität sanoa? ed. viestissäni vain korjasin ylempänä ollutta VÄÄRÄÄ tietoa joidenkin huumeiden ja lääkkeiden yhteisvaikutuksista.

Jos taas luulet, että designer-huumeet jotenkin eivät olisi ihmisten tiedossa, olet väärässä. Ainakin psy-harrastajista douppaavat kyllä noista tietävät ja tietämättömille taas eksoottiset kirjainyhdistelmät eivät sano juuri mitään, olipa kyseessä MDMA tai TMA-2 tai vaikkamikä..

Viranomaiset puolestaan eivät nekään aivan pölhöjä ole, kyllä tullin/lääkelaitoksen/poliisin tiedossa on ihan hyvin nuo vähemmän tunnetutkin aineet ja niiden kulkureitit. Useat ovat jopa siirtyneet jo laillisuuden rajan toiselle puolelle, muistaakseni ainakin xxx, xxxxxxxxxx ja xxx.

Kuitenkaan näidenkään (laittomaksi päätyneiden) aineiden liikkeitä ei oikein pystytä valvomaan tai estämään, koska ainemäärät ovat naurettavan pieniä (grammassa kymmeniä tai satakin annosta) eikä huumekoiria voida kouluttaa näitä haistamaan.

R-chemien valvonta perustuukin lähinnä ulkomailta tulevien kirjeiden tarkastukseen. Tarkastettavat kirjeet valikoidaan lähettäjännimen (tai sen puutteen) ja ilmoitetun sisällön perusteella - kovin tunnetusta kemikaalitukusta tulevat kirjeet tarkastetaan lähes aina eivätkä siis pääse rajan yli. Sillä, onko joku tietty kemikaali laillinen tai ei (tai tunnettu tai ei) ei siis juurikaan ole merkitystä siihen, saako sitä Suomeen.

btw, luuletko, etteivät poliisin/tullin päättäjät ole lukeneet Shulginin teoksia aiheesta joissa kattavasti dokumentoidaan suurin osa näistä ns. ”tutkimuskemikaaleista”?


Korkeintaan aineiden tunnettuuden kasvu johtaa käyttäjämäärien kasvuun ja tätä kautta järjestäytyneen rikollisuuden kiinostumiseen näistäkin aineista. Yleensä en mafiasta pahemmin tykkää, mutta jos valtion aiheuttamasta pakosta johtuen mafia on ainoa, joka helpolla ja halvalla haluamiani douppeja toimittaa niin.. vika ei ole minussa, ostajassa vaan valtiossa.

-SpeedHawk

Edit: Tryptamiineista vain psilosiini, psilosybiini, DMT ja DET ovat huumausainelistalla. Fenetyyliamiineista mm. 2C-T-7, 2C-I ja TMA-2 ovat huumausainelistalla.

[muokattu 10.2.2004 13:04]
Lothar

Posts: 97

#713 • • Lothar
En nyt jaksanut ruveta selaamaan koko topikkia lävitse, että löytyykö tätä aikaisemmin. http://www2.eduskunta.fi/fakta/edustaja/265/Huumeministeri.pdf

Näin realistisella asenteella, jos koko eduskunta ja kansa suhtautuisi huumekysymykseen, voitaisiin asiasta saada aikaan jotain järkevää keskusteluakin.

--
"Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa."

Lana83

Posts: 95

#714 • • Lana83
Itselläní on sellainen mielipide huumeista että muut voi käyttää niin paljon kuin haluaa, enkä puutu muiden asioihin. Itse vaan en käytä mitään pillereitä sun muita huumeita, mitä nyt muutaman kerran kokeillut hasaa ja ruohoo.

Ainut mistä en pidä on se kun toiset sekottaa päänsä lääkkeillä ja viinalla. Lääkkeitä kun paljon syö niin tulee vaan vihaseks.
Dementation

Posts: 2,892

#715 • • Dementation wednesday?

Käyn tällä hetkellä järjestyksenvalvojan peruskurssia ja virallisessa oppimateriaalissamme on aika mielenkiintoisia mainintoja huumeista ja niiden käyttäjistä.

Esim. seuraavat tiedot löytyvät käyttäjän tunnistamisesta:
[Tästä eteenpäin kaikki kirjoittajan kommentointi on hakasuluissa, muu on suoraan kopioitua tekstiä.]

Tunnusmerkkejä

Käytös
- käyttäytyy omituisesti - ei kuitenkaan vaikuta humalaiselta
- liikkuu hermostuneesti, tahattomia liikkeitä [Tulee mieleen joidenkin tanssiminen ]
- poikkeuksellisen vilkas, masentunut tai pelokas
- ruokahaluton (amfetamiinin tms. käyttäjä) [Mistä jv. tietää onko jollain nälkä vai ei???]
- ahmii makeaa [Monet masentuneet tytöt on selkeästi huumeiden käyttäjiä ]

Silmät
- seisovat, lasimaiset: - lääkkeet
- pupillit laajentuneet: - amfetamiinit, kokaiini, kannabis [Mulla tulee kyllä strobostakin]
- pupillit supistuneet: - opiaatit
- valkuaiset punoittavat: - kannabis [kuka mulle aina syöttää kannabista kun valvon kauan? ]

Suu
- kuiva - lähes kaikki aineet [Tai veden puute kun on tanssinut jonkun aikaa]
- kuolaava

Mukana
- huumeiden käyttäjällä on aina teräase: kääntöveitsi, stiletti, puukko, mattoveitsi yms. -usein myös ase [Aloin tätä lukiessani pelätä monia ystäviäni ja mietin mihin ne piilottaa ton teräaseen kun ne on saunassa... En oo moista meinaa vielä nähnyt ]
- käyttövälineitä: ruiskut, neulat, folio, piippu / silumi

Muuta
- lusikat, tulitikut / sytytin [Noi tulitikut ja sytytin on aika monilla...]
- vaa´at [Kuka ihme kantaa vaakaa mukana vaikkapa baariin?]
- liuottimia: vettä, sitruuna- tai askorbiinihappoa [Toi vesi on mun mielestä aika huono merkki, kun sitä on nykyään todella monilla mukana]
- pakkaustarvikkeita: talouskelmua, alumiinifoliota, muovia
- taskun pohjalla, laukussa, kotona / autossa tavaroissa katkottuja tupakoita, filttereitä yms. [Koska järjestyksen valvoja tutkii jonkun kodin tai auton? Siihen ei opetusmateriaalin mukaan kyllä ole edes oikeutta ]

[Myös seuraava teksti löytyy]

?Älä koskaan koskettele äläkä maista tai haista epäilemääsi ainetta tai sen pakkauskääreitä. [Millä niitä sitten tutkii???] Sinulle riittää, kun näet ja epäilet aineen olevan huumausainetta. Poliisi tutkii myöhemmin aineen laadun. Käsittele varoen hansikkaat kädessä pakkauksia, [eihän niihin pitänyt saada koskea?] älä avaa tai riko, niistä on saatavilla sormenjälkiä aineen käsittelijöiltä. [No kai mä tiedän kenen sormenjäljet siinä on jos saan sen haltuuni tutkiessani jonkun taskut???]?

[Tässä ei siis ollut huumeiden itsensä kuvauksia, kun en jaksanut kirjoittaa, mutta niissäkin oli kyllä aika hyviä ristiriitoja. Eli vaikka en käytä enkä kannata huumeita, niin en yhtään ihmettele jos jotakuta reiveissä syynätään tarkkaan, kun ohjeistus on näinkin epäselvää ja paikka paikoin jotenkin kaikkiin sopivaa. Mutta välttäkää noita edellä mainittuja tunnusmerkkejä ja ette ole poliisin tai järjestyksenvalvojien mukaan huumeiden käyttäjiä.]



{Tein tästä oman otsakkeen, koska tätä aihetta on viistetty sekä huume että turvallisuus että isoveli valvoo keskusteluissa, sekä esim. Pacifiquen forum keskustelussa, mutta siirrettäköön se nyt tänne kun niin toivottiin.}

[muokattu 9.3.2004 22:37]

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#716 • • Dementation wednesday?

Individual
Siis...voi taunus sentään...
Tosta puttui enää opettavainen satu Turmiolan Tommista.



Joo sitä ei ollut materiaalissa kirjoitettu, mutta tota aihetta ei oo vielä opetettu, joten voihan olla että se kerrotaan suullisesti *nauru*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Avatar
#717 • • CryOniC Guest

Lana83:
Ainut mistä en pidä on se kun toiset sekottaa päänsä lääkkeillä ja viinalla. Lääkkeitä kun paljon syö niin tulee vaan vihaseks.


...kokemuksen äänellä*täh**nauru*
Dementation

Posts: 2,892

#718 • • Dementation wednesday?

Lana83:
Ainut mistä en pidä on se kun toiset sekottaa päänsä lääkkeillä ja viinalla. Lääkkeitä kun paljon syö niin tulee vaan vihaseks.



Toi riippuu lääkkeistä, mutta osa tapauksissa olet oikeassa... Hyviä lääkkeitä on todella vähän, vaikka jättäis viinankin väliin, suurin osa syövyttää aika pahasti... Aina ei ole vaan valinnanvaraa, syökö vai eikö...

Itsellä esim. on vakavaksi luokiteltu epilepsia joten se määrä lääkkeitä mitä mulle on määrätty tuotti aluksi ja pitkällä tähtäimellä tiettyjä ongelmia, mutta kaikella on hintansa. Jos en söisi niitä lääkkeitä, en voisi ikinä valvoa, en olla vilkkuvissa valoissa, en kovissa äänissä, en stressata, en humaltua etc. Joten olen mieluummin pitkällä tähtäimellä lievästi sulaneet aivot omistava kuin ihminen joka ei saa elää täyttä elämää eikä varsinkaan bilettää... Kyse on joskus valinnoista...

[muokattu 9.3.2004 22:51]

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Elmiira

Posts: 1,446

#719 • • Elmiira
Mun mielestä on ok kokeilla (kaikkeahan pitää kokeill *hymy*), mut pitäis kuitenkin tietää omat rajat. Ne vaan tuppaa osalla porukkaa unohtumaan...

En halua sanoa et huumeita voi käytää fiksusti, koska eihän se koskaan fiksua ole, mut...

No kuitenkin, ei oo kauheen kiva kattoo vierestä, ku joillakin 'tutuilla' ei todellakaan ole enää mitään rajaa *eiei* Mut mitäpä siihen sanomaan, ei se auta ennen kuin ne itse tajuaa tilanteen vakavuuden...

On kyl laittanu kuitenkin ajattelemaan et tollasessa kunnossa en itse tahdo koskaan olla...

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Dacey

Posts: 671

#720 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
en tue.. ja oon niin lapsenkatseinen että hyvä jos tajuan ympäripöllyssä olevan ihmisen olevan kamassa. Mä en välttämättä erota kännistäkään ihmista *nauru*