3,602 posts, 181 pages, 1,965,188 views
Unity(f):
mihin tää bilekansa on vajoomassa..... lakkaan?
miguel:
Tarkoitan jokaisen omalla asialla , että kukaan ei ole vastuussa toisen elämästä. Itsehän ihminen tekee tuommoiset päätökset. Luulisi silti ihmisen oppivan virheiden kautta.
Tästä en kyllä ole samaa mieltä. Ainakaan noilla perusteilla. Yhteiskunnassa jokaisella on periaatetasolla omat vapautensa tehdä terveydellään mitä lystää ilman että kukaan saa tulla sanomaan mitään verorahojen tuhlauksesta. Koskien niin liikalihavuutta, tupakointia ynnä muuta täysin itseaiheutettuja terveyshaittoja, jotka yhteiskunnalle rahaa maksavat. Voisin tietty myös mainita tämän lempiesimerkkini riippuliitämisen, josta ei ole yhteiskunnalle mitään muuta kuin kuluja, mutta se on silti sallittujen asioiden listalla. Jokainen kuolemakin maksaa yhteiskunnalle rahaa, mutta emme silti ole kieltäneet kaikki hyödyttömiä ja riskialttiita asioita. Samalla perusteella voisimme myös helposti sanoa että jos jokaisen pitää maksaa tasan oma osuutensa yhteiskunnalle aiheuttamistaan kuluista, niin ihmisten veroprosentit pitäisi määritellä myös näiden harrastusten ja terveydentilan mukaan. Peruslähtökohta kuitenkin nykyisessä yhteiskunnassamme on, että yhteiskunta on täällä meitä varten, emmekä me yhteiskuntaa. Muurahaiskeoissa asia on ehkä toisin, ihmisten parissa ei,typ0:
joo oma asiahan se on siin vaihees ku vetää överit makaa sairaalassa ja kuluttaa verorahoja... entäs jos se vammautuu siit jollain tavalla jolloin yhteiskunta on velvoitettu auttamaan ja antamaan tukia meidän kustannuksella mielestäni on aika pitkälti kaikkien asia jos joku överaa =P
Unity(f):
---
Sitä ennen mä menin vain täysillä. Mut se mikä oli silloin pelottavaa tällee jälkeenpäin ajateltuna niin vain pari ystävää koitti puhuu mulle järkee(erittäin iso kiitos mm.Hennalle ja Howdylle), kaikki muut katso läpi sormien mun touhuu. Ja se sattuu nykyään kun mietin sitä. mä itse ajattelen et noinko paljon ne musta välitti että ne ei sanonnu mulle mitään antoi vain mun olla. Koska jos useampi mun kaveri olis ollu musta huolissani niin että ne olis mullekkin siitä sanonnu niin oisin alkanu jopa miettii ehkä aikasemmin mitä oon tekemässä mun elämälle. Sen takia vetoon kaikkiin et jos tuntuu siltä että teijän kaverilla menee lujaa niin sanokaa siitä sille ehkä kuin tarpeeksi monni siitä sanoo niin voi olla että se pikku hiljaa alkaa oppimaan.
Wert:
ja mä oon huomannu sen että ku yrität tehdä asialle jotain = puhua asiasta käyttäjälle tai yrittää tarjota apua nii sillon musta on tullu entinen kaveri.
Unity(f):
---
Wert:
Ja sit pari henkilöö on jopa kehunut mulle sillä et ne on vetäny överit, pari on vain naureskellu mulle heh heh tulipas oltuu öyskissä...
Missä vaiheessa nauru loppuu? siinä vaiheessa kun joku kuolee övereihin? vai kuoleeko nauru silloinkaan?
fallen angel:
joku tulee tarjoamaan limua ja tajuan kysyä että onko tässä jotain muutakin kun tyyppi venaa ihan kympillä että juon, ja vastaa silmät pullollaan että siinä on lakkaa