Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,842,691 views

Mizfir

Posts: 2,472

#621 • • Mizfir pittuinen
Hmm...ei millään pahalla, mutta kannattaisi avata silmät ja palata todellisuuteen. Yhdenkin nipsun ottaminen on venäläistä rulettia. Sä et voi tietää mitä kaikkea siihen yhteen pieneen nappiin on tungettu. Rotanmyrkkykään ei ole mikään hatusta heitetty vaihtoehto. Huumeiden valmistusta ei valvota millään tavalla (yksi syy monista miksi ne ovat laittomia aineita ), kuten esim. alkoholin ( rajan takaa tuotua lukuunottamatta ), ei sillä että minkään lajin päihteiden käyttöä kannattaisin...

Oli huume mikä tahansa, jokainen niistä on riski terveydelle. Mistään ei voi saada vakuutusta siitä onko just se nipsu jota ekaa kertaa kokeilet, sun elämäs tuhoaja. Raakaa, mutta yksi niistä vaikutus-vaihtoehdoista on hengenlähtö. Myös pilvenpoltto voi laukaista esim. \”piilossa olleen\” skitsofrenian. Tapauksia on monia, mutta niistä vaan ei puhuta julkisuudessa.

Tähän kysymykseen haluaisin vastauksen joltain:

Mikä `tikku´saa ihmisen tieten tahtoen tuhoamaan omaa terveyttään päihteillä, kun samaan aikaan maailmassa on satoja tuhansia, miljooniakin ihmisiä, jotka taistelee henkensä puolesta jotain tappavaa sairautta vastaan? Ne ihmiset ei varmasti toivo mitään muuta niin paljon kuin sitä että saisivat olla terveitä ja nauttia elämästään ilman tuskaa.

Mut ei, kun ihmisen luonto on niin outo. On pakko hakea äärirajoja millä hinnalla tahansa. Itse olen TODELLA onnellinen kun saan nauttia elämästäni ilman päihteitä. Maailmassa on ihan liikaa ongelmia muutenkin, etten halua heittää soppaan enää omia luitani.

En oo mikään yli-aktivisti missään, jos joku niin ajattelee, mut toi on juttu mikä pistää ketuttamaan oikein huolella. Wake up people! Haluaisin tietää onko joku OIKEESTI valmis kuolemaan yhden nipsun takia? Itku pitkästä ilosta....ton mä ainakin opin jo pienenä. Ihminen leikkii niin kauan ennen ku jotain oikeesti sattuu.



*täh**yingyang*

--
-Mannanen-

Karski

Posts: 6,049

#622 • • Karski Pomon kätyri

Mizfir:
Huumeiden valmistusta ei valvota millään tavalla (yksi syy monista miksi ne ovat laittomia aineita ), kuten esim. alkoholin ( rajan takaa tuotua lukuunottamatta )



*eiei*

Nyt meni niin pieleen syy- ja seuraussuhteet
että pakko oikaista.

Siis.

Jos huumeet olisivat laillisia, niitä saisi
ihan samalla tavoin standardoituina annoksina
ja ILMAN epäpuhtauksia kuin c-vitamiinia ja
etanoliakin.
*justjoo*

Eli yksi hyvä syy laillistaa heroiinin käyttö
ja valmistus olisi siinä, että saatais puhdasta
konia kaikille jotka sitä haluaa *joo*

[muokattu 21.10.2003 16:19]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

hallucinogen

Posts: 8,190

#623 • • hallucinogen Edain

Mizfir:
Huumeiden valmistusta ei valvota millään tavalla (yksi syy monista miksi ne ovat laittomia aineita ), kuten esim. alkoholin



Tossa nyt ei mu mielestä oo järkeä?

Voishan valtio alkaa pyörittään essotehdasta jos se haluis...

--
pikku-*possu*

Avatar
#624 • • yana Guest

Mizfir:
Hmm...ei millään pahalla, mutta kannattaisi avata silmät ja palata todellisuuteen. Yhdenkin nipsun ottaminen on venäläistä rulettia. Sä et voi tietää mitä kaikkea siihen yhteen pieneen nappiin on tungettu. Rotanmyrkkykään ei ole mikään hatusta heitetty vaihtoehto. Huumeiden valmistusta ei valvota millään tavalla (yksi syy monista miksi ne ovat laittomia aineita ), kuten esim. alkoholin ( rajan takaa tuotua lukuunottamatta ), ei sillä että minkään lajin päihteiden käyttöä kannattaisin...



toisaalta koskaan ulos lahtiessaan ei voi olla varma ettei auto aja yli. suurin osa onnettomuuksistahan taitaa jonkun kaupunkilegendan mukaan tapahtua kotona.
missaan ei ole turvassa.

ahistaa..


..tai sitten hyvaksyy riskit ja elaa sen mukaan. jos jaa junan alle ja kuolee niin, no, shit happens...

[muokattu 21.10.2003 16:31]
hallucinogen

Posts: 8,190

#625 • • hallucinogen Edain
Ymmärsin mizfirin tekstistä sen ,että hänen mielestään kaikki huumeet/päihteet ovat pahasta.

Omasta mielestäni elämäni olisi paljon köyhempää ilman alkoholia ja satunnaista pilven polttoa *joo*

--
pikku-*possu*

Mizfir

Posts: 2,472

#626 • • Mizfir pittuinen
oookeii....pistetään vaan polletallit pystyyn ja nappitehtaat. Jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä ja nauttia mistä tykkää.Tosin yhteiskunta ei kovin hyvällä aineita edelleenkään katso..miksiköhän....?!

oikeesti...ajatelkaa vähän mitä teidän päässä liikkuu.

joidenkin mielestä aineet on jees ja elämä hymyilee..niin kauan ku aineet/päihteet ei kaada niiden niskaan muuta ku p*skaa. oleppa siinä sitten onnellinen ja päihdemyönteinen. Yhtäkään ex-nistiä en ole tavannut joka suosittelis ”hei ota siitä ja pilaa elämäs”.ne sanoo just päin vastoin. Ai mix vai? six ku ne on käyny pohjalla ja tajuaa sen että elämässä ois voinu olla hitosti paljon muutakin tekemistä ja nauttimista kun vetää pönttö sekasin.

No mut, jokainen eläköön kuinka itse parhaimmaksi näkee. Tää on vain mun ja aika monen muunkin ajatusmaailma. Tosin harvempi sellasen ajatusmaailman omaava vaivautuu edes keskustelemaan niistä asioista vaan jättää toisen arvomaailman omaavat omiin oloihinsa.ehkäpä munkin pitäis..tai sit ei.ettei menis liian yxtoikkosex päihdemyönteisyydex.*vink*

--
-Mannanen-

Mizfir

Posts: 2,472

#627 • • Mizfir pittuinen
ai nii tosiaan voihan sitä jäädä auton alle tai meteori tippuu päähän. no niin no. mut mix pitäs silti hajottaa terveyttään aineilla, voihan olla ettei se auto aja päälle tai meteori tipu. Sit ois pitkä ja hyvä elämä edes.

yhtälailla muakin ahistaa jonku mielipiteet, niinku jotain mun. Meitä on monex ja kukin taaplaa tyylillään.

--
-Mannanen-

hallucinogen

Posts: 8,190

#628 • • hallucinogen Edain

Mizfir:
oookeii....pistetään vaan polletallit pystyyn ja nappitehtaat. Jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä ja nauttia mistä tykkää.Tosin yhteiskunta ei kovin hyvällä aineita edelleenkään katso..miksiköhän....?!

oikeesti...ajatelkaa vähän mitä teidän päässä liikkuu.



No ainakin monen päässä liikkuu sentään jotain ideoita miten nykyistä huumeongelmaa tulisi ehkä hoitaa.
Tollainen asenne kun nykyään on ,että ehdoton täyskielto on ainoa mahdollisuus ja mistään muusta ei sovi ees hiiskua koska muuten sut tulkitaan huumemyönteiseksi ja nistiksi ei ole kovinkaan kehittävää.

Ainakin raha ois pois rikollisilta kun valtio valmistais douppia, se oli puhdasta ja kun siitä saatais tuloja niin rahaa voitas ohjata niiden kuntoutukseen jotka eivät pysty kontrolloimaan käyttöään.

Meneehän iso osa tupakka ja alkoholiverosta niiden kuntoutukseen jotka eivät pysty käyttöään kontrolloimaan tai alkoholista ja tupakasta aiheutuvien sairauksien hoitoon.

[muokattu 21.10.2003 17:41]

--
pikku-*possu*

Jukka I

Posts: 155

#629 • • Jukka I

Mizfir:
joidenkin mielestä aineet on jees ja elämä hymyilee..niin kauan ku aineet/päihteet ei kaada niiden niskaan muuta ku p*skaa. oleppa siinä sitten onnellinen ja päihdemyönteinen. Yhtäkään ex-nistiä en ole tavannut joka suosittelis ”hei ota siitä ja pilaa elämäs”.ne sanoo just päin vastoin. Ai mix vai? six ku ne on käyny pohjalla ja tajuaa sen että elämässä ois voinu olla hitosti paljon muutakin tekemistä ja nauttimista kun vetää pönttö sekasin.



Mistähän ”aineista” nyt tarkalleen puhut? Toi sun manifesti sortuu samaan sudenkuoppaan kuin nykyinen huumepolitiikka, eli kaikkien päihteiden (pl. alkoholi) niputtamiseen samaan lokeroon.

[muokattu 21.10.2003 23:05]
milla

Posts: 3,699

#630 • • milla

Uhuu:


vetäkää överinne jossakin muualla. ei tarvitse tulla hakemaan huomiota tai kaipaamaan sääliä bileisiin. kaikille sattuu vahinkoja, mutta eräille näköjään sattuu niitä joka kerta. se ei enää voi olla edes hauskaa!!



kukaan tuskin tulee tahallaan vetämään övereitä mihinkään, julkisille, tai ei-julkisille paikoille. ja varmasti monet tietävät saavansa sillä vaan negatiivista huomiota, joten tuskin siitäkään on kyse. sattuu nitä muitakin vahinkoja samoille ihmisille useammin kun kerran. totta on et jotain pitäis oppii.. mut jotkut kantapään kautta, ja jotkut aivojaan käyttäen..
Riku

Posts: 3,187

#631 • • Riku The Little Prince
En jaksa noihin aiempiin kirjoituksiisi kommentoida kamalasti mitään, koska muut ovat niitä jo (melkein) riittävästi kritisoineet, mutta sen totean, että kuulut kyllä taas niihin yksipuolisen ja mustavalkoisen katsontakannan omaaviin ihmisiin, jotka eivät todellisuudessa tiedä asiasta mitään muuta kuin omat ennakkoluulonsa.

Mizfir:
oookeii....pistetään vaan polletallit pystyyn ja nappitehtaat. Jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä ja nauttia mistä tykkää.

Niinkö? Minusta kun nyky-yhteiskunta nimenomaan kieltää kaikkia nauttimasta siitä mistä nämä tykkäävät. Myös ”huumemyönteisten” kannanottojen esittäminen on lähestulkoon laitonta; ainakin moisia laukomalla voi menettää maineensa, sosiaalisen statuksensa ja työpaikkansa, terveisiä vaan Taipaleen Vapulle.

Tosin yhteiskunta ei kovin hyvällä aineita edelleenkään katso..miksiköhän....?!

Koska se on täynnä kaltaisiasi ignorantteja ihmisiä, jotka ovat median aivopestävissä ja tukeutuvat omiin ennakkoluuloihinsa faktojen selvittämisen sijaan? Koska huumeet ovat helvetin hyvä ase kenelle tahansa poliitikolle tai instanssille hankkia lisää valtaa itselleen? Koska on monien suurien teollisuudenalojen etujen mukaista että niitä katsotaan pahalla? Valitse siitä.

oikeesti...ajatelkaa vähän mitä teidän päässä liikkuu.

Juu, meidän päässä liikkuu ja me ajatellaan, suosittelen liittymään kerhoon.

joidenkin mielestä aineet on jees ja elämä hymyilee..niin kauan ku aineet/päihteet ei kaada niiden niskaan muuta ku p*skaa. oleppa siinä sitten onnellinen ja päihdemyönteinen. Yhtäkään ex-nistiä en ole tavannut joka suosittelis ”hei ota siitä ja pilaa elämäs”.ne sanoo just päin vastoin. Ai mix vai? six ku ne on käyny pohjalla ja tajuaa sen että elämässä ois voinu olla hitosti paljon muutakin tekemistä ja nauttimista kun vetää pönttö sekasin.

No voi halleluja! Monenko alkoholistin olet kuullut kertovan kuinka viina pelasti heidän elämänsä? Ex-nisteiltähän sitä juuri saa sen objektiivisen arvion huumeista. Tai kysy vaikka heroiinin yliannostukseen kuolleen tytön äidiltä mielipidettä kannabiksesta. Saat varmasti järkevän ja kiihkottoman vastauksen, jonka perusteella kannattaa tehdä johtopäätöksiä. Minulla on uutinen sinulle: Varsinaiset nistit edustavat hyvin pientä murto-osaa huumeidenkäyttäjistä. Tosin, kiitos nykyisen kieltolain ja tuon vallalla olevan asenteen, jota itsekin edustat, paljon suurempi osa käyttäjistä päätyy nisteiksi kuin olisi tarvis. Sinun kaltaistesi asenne pahentaa ongelmaa, ei paranna sitä. Jos et itse tajua miksi, voin toki perustella, tai mieluummin lue noita aiempia sivuja koska olen tehnyt sen jo sataan kertaan täällä.

No mut, jokainen eläköön kuinka itse parhaimmaksi näkee. Tää on vain mun ja aika monen muunkin ajatusmaailma. Tosin harvempi sellasen ajatusmaailman omaava vaivautuu edes keskustelemaan niistä asioista vaan jättää toisen arvomaailman omaavat omiin oloihinsa.ehkäpä munkin pitäis..tai sit ei.ettei menis liian yxtoikkosex päihdemyönteisyydex.*vink*

Ehkä olisi syytä keskustella, niin säkin saisit pikkasen värejä, näkökantoja ja faktoja tuohon suhtautumiseesi, ja tietäisit jotain, etkä vain luulisi. Sopii toivoa että katsoit esim tänään illalla Neloselta tulleen 4D-dokumentin hyvistä perheoloista tulleiden lapsien huumeaddiktiosta. Jotain ehkä kertoo se, että dokumentti päättyi siihen, että aineita käyttävien vanhemmat toivoivat rangaistuskäytännön poistamista, vieroitushoidon lisäämistä ja jopa huumeiden laillistamista jotta huumeongelmaa saataisiin vähennettyä koko yhteiskunnan tasolla. Ja nuo ihmiset varmasti tietävät vähän sinua paremmin mistä puhuvat. Siinä sinulle miettimistä

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Jammailija

Posts: 3,224

#632 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Amen*super*

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

UnityF

Posts: 15,721

#633 • • UnityF joo just se
Antakaa rakkaat anteeksi kun en vain jaksa lukee noita edellisiä kirjoituksia kun niitä on niin paljon. Mä puran vaan vähän mun sydäntä kun on vähän *uuh* olo viime ajoista johtuen.


Tuntuu että nykyään varsinkin aamubileitten ja jonkun verran ilta bileitten tarkoitus porukoilla on vetää öyskät. No kaikki ja toivon että suurin osa ei vedä niitä tarkoituksella mutta mutta.. eikö kerrasta opi? Monta kertaa on nyt kuullu ja välillä nähnykkin kun bilettäjiä viedään ampulanssilla sairalaan ja sit ei mee kuin muutama päivä / viikko (välillä ei sitäkään vaan samantien sairaalasta päästyään) niin ne on vetämässä uudestaan päätään sekaisin ja osa saa sit uudelleen öyskät. Miksi niin??? Eikö sairaalareissu laita miettimään ollenkaan???
Onko pakko vetää niiiiiin paljon niit aineita et loppupeleissä siitä on vain haittaa? se että nytkin on tulossa talvi ja jos sammuu ulos niin siitä voi olla vähän pahemmatkin seuraukset kuin vain se että oksentelee ja menettää muistin...*uuh* Mä en tuomitse ketään erikseen kaikki ollaan yksilöitä mut prkl miettikkää nyt rakkaat mitä te teette... Järkeä kehiin... vähemälläkin pärjää.

Tää on vain vaivannu mua jo monta viikkoo ja nyt päätin purkaa sen tähän. ei muuta. *uuh*
Riku

Posts: 3,187

#634 • • Riku The Little Prince
Jep. Marian kirjoitukseen vielä sen verran lisäystä, että tuollainen öyskääminen ei myöskään enää ole ihmisen oma asia, vaan siitä on paljon seuraamuksia myös kaikille muille. Tietty huumeidenkäyttö ylipäätäänkin vaikeuttaa osittain skenen tilannetta, mutta öyskäämisen seuraamukset ovat helposti todella paljon pahempia. Kovin montaa tuollaista tapausta ei tarvitse tulla, jotta ravintolat heittävät bileet pihalle tiloistaan kun eivät toimintaa jaksa katsella, ja tilojen ollessa jo ennestään kiven alla Helsingissä, tuollaisella mokailemisella on todella ikäviä seuraamuksia bileiden järjestämisen kannalta.

[muokattu 26.10.2003 21:08]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Android

Posts: 3,908

#635 • • Android
Olen Unity(f):n ja pHazen kanssa samaa mieltä. Varsinkin lakka/litkuöverit ovat todella yleisiä ja vakava asia, ja todellakin vaikuttaa siltä että jotkut eivät ikinä opi. Tänäkin viikonloppuna tuli todistettua kolmet lakkaöyskät*eiei*
UnityF

Posts: 15,721

#636 • • UnityF joo just se

Android:
Olen Unity(f):n ja pHazen kanssa samaa mieltä. Varsinkin lakka/litkuöverit ovat todella yleisiä ja vakava asia, ja todellakin vaikuttaa siltä että jotkut eivät ikinä opi. Tänäkin viikonloppuna tuli todistettua kolmet lakkaöyskät*eiei*



mä en ollu ees tänä vkl missää mut kuulen asioita ja mm 7 överit on vedetty tänä vkl *uuh* mihin tää bilekansa on vajoomassa..... lakkaan?*poks*
nicky

Posts: 679

#637 • • nicky
Joo osalla bilettäjistä on nyt mopo PAHASTI päässyt käsistä... Oon ollut skenellä vasta alle vuoden, mut parin viimeisen kuukauden aikana meno on joidenkin kohdalla muuttunut aivan tolkuttomaksi. Jokainen tietysti vastaa viime kädessä itsestään, mutta kyllä överimeininki todella heikentää bile-elämää! HALOO IHMISET, hakekaa tukee toisiltanne, älkää överidousseista! *eiei*

--
Tee minusta hyvä ihminen, mutta älä vielä tänään.

bansq

Posts: 931

#638 • • bansq leftfield winger.

pHaze:
Sopii toivoa että katsoit esim tänään illalla Neloselta tulleen 4D-dokumentin hyvistä perheoloista tulleiden lapsien huumeaddiktiosta. Jotain ehkä kertoo se, että dokumentti päättyi siihen, että aineita käyttävien vanhemmat toivoivat rangaistuskäytännön poistamista, vieroitushoidon lisäämistä ja jopa huumeiden laillistamista jotta huumeongelmaa saataisiin vähennettyä koko yhteiskunnan tasolla



Oikein. Ihmisiähän tässä ollaan pelastamassa eikä ristiretkellä ”poistamassa X-ongelmaa”.

X:ällä on tapa vaihdella mediaseksikkyyden (rumasana) mukaan vaikuttajien huulilla, käytäntö ja teot tyhjien sanojen ja lupausten edelle niin a vot. Ei onnistu sanomalla, mutta toivoa voi aina ja koittaa tehdä oma panoksensa edes omaan vaikutuspiiriinsä.

Kauniita ajattelemalla ongelman ratkaisukaavio olisi laajamittainen vaikuttaminen yksilöihin, parasta tapaa en pysty sanomaan kun kovin tiedoton asiasta olen. Ehkäpä ”laillistaminen->valistaminen->rajoittaminen->vähentäminen->ongelman nimellinen poistuminen” (10 prossaa-kampanja) toimisi, ehkäpä ei. Suomalaisilla kun on tapana juoda itseään hengiltä jo laillisillakin aineilla, niin pysyisikö vertailukuvio samana? Olisiko klubikuosaushuumeiden tulevaisuus vain alkoholin korvaajana?

Ajatus (tm): Jos alkoholi ja kevyet huumeet siirrettäisiin pääosin baarien ja klubien tiskeille laillisina, hallussapito, kevyiden huumeiden käyttö ja pienien määrien kasvatus laillistettaisiin ja alko häivytettäisiin katukuvasta ja kodeista, mitäköhän ongelmalle kävisi suomalaisella päihdekäyttäytymisellä?

Pallo pyörimään, loppujenlopuksi täältähän ongelmaa emme ratkaise vaan korkeintaan vaikutamme toisiimme. *hymy*

--
plip goes on.

kukla

Posts: 53

#639 • • kukla

Unity(f):
Antakaa rakkaat anteeksi kun en vain jaksa lukee noita edellisiä kirjoituksia kun niitä on niin paljon. Mä puran vaan vähän mun sydäntä kun on vähän *uuh* olo viime ajoista johtuen.


Tuntuu että nykyään varsinkin aamubileitten ja jonkun verran ilta bileitten tarkoitus porukoilla on vetää öyskät. No kaikki ja toivon että suurin osa ei vedä niitä tarkoituksella mutta mutta.. eikö kerrasta opi? Monta kertaa on nyt kuullu ja välillä nähnykkin kun bilettäjiä viedään ampulanssilla sairalaan ja sit ei mee kuin muutama päivä / viikko (välillä ei sitäkään vaan samantien sairaalasta päästyään) niin ne on vetämässä uudestaan päätään sekaisin ja osa saa sit uudelleen öyskät. Miksi niin??? Eikö sairaalareissu laita miettimään ollenkaan???
Onko pakko vetää niiiiiin paljon niit aineita et loppupeleissä siitä on vain haittaa? se että nytkin on tulossa talvi ja jos sammuu ulos niin siitä voi olla vähän pahemmatkin seuraukset kuin vain se että oksentelee ja menettää muistin...*uuh* Mä en tuomitse ketään erikseen kaikki ollaan yksilöitä mut prkl miettikkää nyt rakkaat mitä te teette... Järkeä kehiin... vähemälläkin pärjää.

Tää on vain vaivannu mua jo monta viikkoo ja nyt päätin purkaa sen tähän. ei muuta. *uuh*





pHaze
Jep. Marian kirjoitukseen vielä sen verran lisäystä, että tuollainen öyskääminen ei myöskään enää ole ihmisen oma asia, vaan siitä on paljon seuraamuksia myös kaikille muille. Tietty huumeidenkäyttö ylipäätäänkin vaikeuttaa osittain skenen tilannetta, mutta öyskäämisen seuraamukset ovat helposti todella paljon pahempia. Kovin montaa tuollaista tapausta ei tarvitse tulla, jotta ravintolat heittävät bileet pihalle tiloistaan kun eivät toimintaa jaksa katsella, ja tilojen ollessa jo ennestään kiven alla Helsingissä, tuollaisella mokailemisella on todella ikäviä seuraamuksia bileiden järjestämisen kannalta.




nicky
Joo osalla bilettäjistä on nyt mopo PAHASTI päässyt käsistä... Oon ollut skenellä vasta alle vuoden, mut parin viimeisen kuukauden aikana meno on joidenkin kohdalla muuttunut aivan tolkuttomaksi. Jokainen tietysti vastaa viime kädessä itsestään, mutta kyllä överimeininki todella heikentää bile-elämää! HALOO IHMISET, hakekaa tukee toisiltanne, älkää överidousseista!



todella surullista. Itse käyn harvoin bileissä mut ei toi yhtään ainakaan innosta mua tulemaan bileisiin, ennemmin kuuntelen sit kotona hyvää musiikkia.*piis*
Viltsu

Posts: 2,010

#640 • • Viltsu noname
Maria, tämä on sinulle: *hali*

niin surulliselta kuin se kuulostaakin, todellinen toisesta välittäminen ja huolestuminen tuntuu olevan kovin kiellettyä, kunhan bileissä toinen on plurplurihquhali niin kaikki on hyvin *uuh*

paras lause asian tiimoilta jonka joskus ?plattarilta? pongasin:

miksi vetää liian usein, kun Joulukin tulee vain kerran vuodessa..

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen