Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,845,067 views

Quu

Posts: 334

#301 • • Quu Mole RAM!
Itse olen juonut itseni humalaan useita kertoja. En ole lyönyt ketään, en ole ryöstänyt mummoja, harvoin on krapula, ja olen pitänyt helvetin hauskaa. Laillisesti.

Tuskin näistä ym. mitään tekisin huumepäissäkään, mutta en jaksa huumeiden kanssa sählätä. Miksi pitäisi?

Rehellisesti: Pelkään psyykkistä addiktiota. Olen ainoa ihminen jonka tunnen, joka on kehittänyt valtavan himon cola-karkkeihin. Ostan niitä joka päivä.

Henkisesti ihminen on heikko.
Fyysisestä riippuvuudesta en puhu mitään. Ei ole omakohtaista kokemusta.
Riku

Posts: 3,187

#302 • • Riku The Little Prince
Quu:
Tuskin näistä ym. mitään tekisin huumepäissäkään, mutta en jaksa huumeiden kanssa sählätä. Miksi pitäisi?


Ei kai kukaan pakotakaan? :) Jokaisella on käsittääkseni valinnanvapaus. Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa.

Henkisesti ihminen on heikko.

Ei tuokaan nyt ihan noin yksinkertaista ole. Jokainen ihminen on heikko ja vahva omalla tavallaan ja eri asioissa. Ja heikkouksiaankin pystyy kehittämään parempaan suuntaan.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

1ncarnation

Posts: 542

#303 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
ainakin mua ihmetyttää et täälä ei oo minkälaisii turvatoimeenpiteit huumeit vastaan...siis sisäntullees ees tarkistetaan kunnol...ainakin omasta kokemukeksta voin sanoa et ainakin venäjäl tarkistatetaan kunnol(avaapas poika röökiaski *justjoo*) ja kaikkea tommosta*eiei*... ehkä se huumeiden käyttö oo vaa lainvalvojiin mielestä tarpeeks yleistä ??? en tiedä..mut ees jonkinlainen sisääntulo tarkistus vois olla.... *joo* tai sit ei jos itse käyttää *enkeli*

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Riku

Posts: 3,187

#304 • • Riku The Little Prince
Vince_Drache:

ainakin mua ihmetyttää et täälä ei oo minkälaisii turvatoimeenpiteit huumeit vastaan...siis sisäntullees ees tarkistetaan kunnol...ainakin omasta kokemukeksta voin sanoa et ainakin venäjäl tarkistatetaan kunnol(avaapas poika röökiaski *justjoo*) ja kaikkea tommosta*eiei*... ehkä se huumeiden käyttö oo vaa lainvalvojiin mielestä tarpeeks yleistä ??? en tiedä..mut ees jonkinlainen sisääntulo tarkistus vois olla.... *joo* tai sit ei jos itse käyttää *enkeli*



Suurimmissa bileissä onkin. Poliisien vaatimuksesta.

Mutta käyttöä tuolla ei estetä (pienet määrät saa aina sisään), se aiheuttaa reilusti kustannuksia, karkottaa ravintoloilta asiakkaita, eikä poliisilla itsellään ole valtuuksia eikä resursseja tehdä, ja ravintolat tuskin rupeavat periaattelliseen, turhaan huumesotaan omalla kustannuksellaan.

Puhumattakaan esim siitä että sitten ihmiset vain vetäisivät niitä jossain muualla kuin rafloissa.

Lyhyesti: hyödyt hyvin pienet, haitat suuret ja toteutus vaikeaa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Howdy

Posts: 7,955

#305 • • Howdy Oldie
Tämä on vähän tälläistä juupas eipäs väittelyä.
Laki on mikä on ei sitä jaksa pohtia.
Itse sitä mieltä että ei kiinnosta mitä kukakin tekee päällään tai elämällään.Jokainen valitkoon itse tiensä oli se sitten hyvä tai huono....jokainen meistä tietää riskit niin viinassa kun huumeissa...silti me niitä käytetään...joten....

--
Käpy vailla vertaa

Avatar
#306 • • tomaattisose Guest
Periaatteellisesti huumeet ovat sekä hyviä että pahoja, riippuen tietenkin tarkoitusperästä. Tosiasiassahan en voi muuta kuin sanoa että ko. keskusteluaihe on TÄYSIN turha. Asiasta on keskusteltu niin usein ja esitetty niin erinäisiä mielipiteitä että turha kenenkään on niitä enää pohtia. Uskoakseni kaikki ovat jo käyneet JOKAISEN mahdollisen ratkaisun läpi päässään ja todennäköisesti todenneet ettei asialle voi mitään joten miksi turhaan asiaa ajatella.

Valtio tekee mitä haluaa. Demokratia? Demokratia on suhteellinen asia ja siksi keskusteleminenkaan aiheesta (laillistaakko huumeet vai ei?) on täysin meidän valtamme ulkopuolella.
Keskittykää siis klubitukseen.


P.S.

EI.
En perustele.
En yksikertaisesti viitsi.

*dissaa*

[muokattu 14.1.2003 23:19]
Riku

Posts: 3,187

#307 • • Riku The Little Prince
Ichi:Uskoakseni kaikki ovat jo käyneet JOKAISEN mahdollisen ratkaisun läpi päässään ja todennäköisesti todenneet ettei asialle voi mitään joten miksi turhaan asiaa ajatella.

I have my doubts. Näinkin tunnepitoisissa asioissa ihmisillä on tapana vääntää faktoja sellaisten filttereiden läpi jotka tukevat sitä mitä kukakin haluaa ajatella ja uskoa.

Valtio tekee mitä haluaa. Demokratia? Demokratia on suhteellinen asia ja siksi keskusteleminenkaan aiheesta (laillistaakko huumeet vai ei?) on täysin meidän valtamme ulkopuolella.

Sori, mutta toi on taas maailman epäloogisinta argumentointia ;) Valtio koostuu ihmisistä, demokratia käsittää vain äänestystavan ja todellinen vaikuttaminen tapahtuu ihmismassojen kautta. Kukaan ei muuta yksin maailmaa, mutta Domino-efekteillä saa jo paljonkin aikaan jos osaa vetää oikeasta naruista. "En mä viitti ees yrittää kun ei tästä kuitenkaan tuu mitään" on varmasti maailman tehokkaimmin itsensä toteuttava ennustus ja sinällään harvinaisen typerä toimintamalli. Yksilöllä on lähes rajattomat mahdollisuudet jos tämä vain toimii fiksusti ja käyttää energiansa oikein.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

jUSSi

Posts: 1,377

#308 • • jUSSi äkäinen vanhus
pHaze:


Sori, mutta toi on taas maailman epäloogisinta argumentointia ;) Valtio koostuu ihmisistä, demokratia käsittää vain äänestystavan ja todellinen vaikuttaminen tapahtuu ihmismassojen kautta. Kukaan ei muuta yksin maailmaa, mutta Domino-efekteillä saa jo paljonkin aikaan jos osaa vetää oikeasta naruista. "En mä viitti ees yrittää kun ei tästä kuitenkaan tuu mitään" on varmasti maailman tehokkaimmin itsensä toteuttava ennustus ja sinällään harvinaisen typerä toimintamalli. Yksilöllä on lähes rajattomat mahdollisuudet jos tämä vain toimii fiksusti ja käyttää energiansa oikein.



Hieman ristiriitainen postaus? Jos sanot, että todellinen vaikutus tapahtuu massojen kautta niin kuinka yksilöllä on silloin mahdollista vaikuttaa? Jokaisen yksilön pitäisi silloin pystyä manipuloimaan massoja ja tällöin ei olisi enää massoja manipuloitavaksi :)

Hjuumeista me ollaan pHazen kanssa tapeltu joskus kunnollakin ja sanotaan nyt näin, että en ajattele enää samalla tavalla :)

[muokattu 16.1.2003 10:09]
Avatar
#309 • • yana Guest
jUSSi:

pHaze:Hieman ristiriitainen postaus? Jos sanot, että todellinen vaikutus tapahtuu massojen kautta niin kuinka yksilöllä on silloin mahdollista vaikuttaa? Jokaisen yksilön pitäisi silloin pystyä manipuloimaan massoja ja tällöin ei olisi enää massoja manipuloitavaksi :)



jäbä nussii nyt pilkkua niin ettei ehdi vetää henkeä välillä. etköhän sä pointin kuitenkin tajunnu

[muokattu 16.1.2003 10:30]
jUSSi

Posts: 1,377

#310 • • jUSSi äkäinen vanhus
yana4000:


jäbä nussii nyt pilkkua niin ettei ehdi vetää henkeä välillä.



*inhale*
.
.
.
*exhale*

*repeat 20 times*

*plur*

[muokattu 16.1.2003 10:31]
Avatar
#311 • • yana Guest
howdy:

Laki on mikä on ei sitä jaksa pohtia.



onneksi tosin jotkut jaksavat, ja niitä jopa muutetaan jatkuvasti.

[muokattu 16.1.2003 10:32]
Galore

Posts: 131

#312 • • Galore
Onko huumeet (ja varsinkin kovat sellaiset) niin "kova" juttu, että on sitten seuraavana päivänä kiva niistää verta?!*täh*

Pari tuttuu on kokenu tän jotenkin kantapään kautta ja vihdoin ne on tajuumassa...

Joku puhui siitä, että onko huumeista tulossa "välttämättömyys" bilettämisen ohessa. Toistaiseks mun silmissä vain Pussy on sellanen kokkari-mesta. Toivottavasti täst ei tuu enemmän mainstreamii. Huumeiden käyttäjät pysykööt omissa (koti)bileissä!

--
¨kotahi¨

dexine

Posts: 64

#313 • • dexine
Galore:

Onko huumeet (ja varsinkin kovat sellaiset) niin "kova" juttu, että on sitten seuraavana päivänä kiva niistää verta?!*täh*



Pari tuttuu on kokenu tän jotenkin kantapään kautta ja vihdoin ne on tajuumassa...

Joku puhui siitä, että onko huumeista tulossa "välttämättömyys" bilettämisen ohessa. Toistaiseks mun silmissä vain Pussy on sellanen kokkari-mesta.

> Pussy "kokkari-mesta"? Oman kokemukseni perusteella Pussyssa huumeiden käyttö taitaa nykyään olla hyvinkin vähäistä, verrattuna pussyn aamukemu aikoihin ja lukemattomiin muihin kemuihin.

Toivottavasti täst ei tuu enemmän mainstreamii. Huumeiden käyttäjät pysykööt omissa (koti)bileissä!



> Mitenköhän huumeiden käyttäjät ovat juuri sinun bilettämistäsi häirinneet? Huumeet ovat aikojen alusta kuuluneet osana Rave -kultturia, ja tuskin tulevat sieltä koskaan häviämään.


Huvittavinta tässä huumekeskustelussa on mielestäni ollut "huumeet on perseestä" -mielipiteitä esittäneiden ihmisten käsitykset huumeiden käytöstä. Yleisin mielikuva näyttää olevan 20kg painavasta luurangosta ruisku käsivarressa, eikä suinkaan hyvin voivasta ihmisestä joka käyttää huumeita samalla tavalla kuin "teppo tavallinen" alkoholia.

Toinen huomio jonka olen tehnyt on, että huumeita vastustavat ihmiset eivät juurikaan miellä alkoholia huumeeksi, päinvastoin.

Itse lähes laajan kirjon erilaisia päihteitä kokeiltuani / käytettyäni voin omalta kohdaltani kertoa, että millään aineella en ole itseäni alkoholia pahempaan kuntoon saattanut.

Toki yliannostuksen riskit ovat kovemmissa päihteissä suuremmat kuin esimerkiksi alkoholissa, mutta ne jotka päihteitä käyttävät "säännöllisesti", yleensä tietätävät mitä tekevät.

Yliannostus yleensä johtuu aineen laadun vaihtelusta, joka olisi helppo korjata esimerkiksi valtion valvomalla valmistuksella ja myynnillä kuten jo aiemmissa posteissa on todettu.

<:/flame>

--
\"Computer games don\'t affect kids; I mean if Pac-Man affected us as
kids, we\'d all be running around in darkened rooms, munching magic
pills and listening to repetitive electronic music.\"
-

Riku

Posts: 3,187

#314 • • Riku The Little Prince
jUSSi:

yana4000:
jäbä nussii nyt pilkkua niin ettei ehdi vetää henkeä välillä.

*inhale*
[/i]


Vai pitääkö mun nyt tosiaan selittää toi rautalangasta vääntäen? Mitään ristiriitaista siinä ei ole jos sen tajuaa.

Lisäys: Ehkä mä nyt sit selitän joutuessani ;) Yksilö voi vaikuttaa massoihin asioissa muokkaamalla mielipiteitä, levittämällä tietoa jne. Jolloin yksilöistä koostuvan massan käytöstä saadaan muokattua. Joka johtaa paljon tehokkaampaan tulokseen kuin se, että yksilö vain tyytyy muokkaamaan omaa käytöstään. Se, että massa koostuu yksilöistä, ei kai poista sitä mahdollisuutta että siihen pystyy vaikuttamaan? TJEU: propagandan ja median vaikutus kautta aikojen.

Toivottavasti tuo nyt on tarpeeksi selkeästi ilmaistu, krapulainen pääni on nyt vähän jumissa ;)

[muokattu 16.1.2003 18:38]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

jUSSi

Posts: 1,377

#315 • • jUSSi äkäinen vanhus
pHaze:

Lisäys: Ehkä mä nyt sit selitän joutuessani ;) Yksilö voi vaikuttaa massoihin asioissa muokkaamalla mielipiteitä, levittämällä tietoa jne. Jolloin yksilöistä koostuvan massan käytöstä saadaan muokattua. Joka johtaa paljon tehokkaampaan tulokseen kuin se, että yksilö vain tyytyy muokkaamaan omaa käytöstään. Se, että massa koostuu yksilöistä, ei kai poista sitä mahdollisuutta että siihen pystyy vaikuttamaan? TJEU: propagandan ja median vaikutus kautta aikojen.

Toivottavasti tuo nyt on tarpeeksi selkeästi ilmaistu, krapulainen pääni on nyt vähän jumissa ;)

[muokattu 16.1.2003 18:38]



on toki selkeää ja meni se perille jo ekalla kerralla. Eihän tässä maailmassa mikään muuttuisi jos yksilö ei voisi vaikuttaa :)

On vähän jäänyt tuo niuhotusvaihde silmään. Kenties liikaa on tullut kuilun, Taediumin ja muiden älyvapaiden kanssa peistä väännettyä. Täytyy varmaan suurentaa kritiikkisiivilän aukkoja *igor*

[muokattu 16.1.2003 18:43]
Riku

Posts: 3,187

#316 • • Riku The Little Prince
Galore:

Onko huumeet (ja varsinkin kovat sellaiset) niin "kova" juttu, että on sitten seuraavana päivänä kiva niistää verta?!*täh*

Pari tuttuu on kokenu tän jotenkin kantapään kautta ja vihdoin ne on tajuumassa...

Joku puhui siitä, että onko huumeista tulossa "välttämättömyys" bilettämisen ohessa. Toistaiseks mun silmissä vain Pussy on sellanen kokkari-mesta. Toivottavasti täst ei tuu enemmän mainstreamii. Huumeiden käyttäjät pysykööt omissa (koti)bileissä!


Anteeksi nyt jo etukäteen, tämä kuulostaa varmasti loukkaavalta, mutta tämä on hyvä esimerkki demimäisestä kirjoituksesta ;)

Mutta asiaan. Tässä taas huomaa miten runsas tietopohja ihmisillä on näistä asioista ennenkuin niistä ruvetaan kirjoittamaan kaikkitietävään sävyyn. Verenniistäminen on aika pirun harvinaista tietääkseni, ja aika pirun harvoja _huumeita_ (taas tuo erittäin typerä ja harhaanjohtava sana) edes otetaan nenän kautta että tuollaista tapahtuisi.

Jokaisen aineen, on se laillinen tai laiton, huume tai ei, nauttimisessa on riskinsä, ja olisi toki suotavaa että kaikki tiedostavat nämä ja tietävät mihin koskevat kun koskevat. Valitettavasti nykymallin yhteiskunnassa näin ei usein ole, koska tietoa ei jaeta kovin avoimesti ja yleisesti. Sehän olisi yllyttämistä ;P

Ja vain Pussy on kokkarimesta? En nyt tiedä huutaako suoraa kurkkua vai pidellä päätäni ja itkeä. Jos nyt puhuit kokoajan vain kokaiinista, niin se sopisi sitten sanoa erikseen, mutta en suoraan sanottuna usko että sinulla kamalasti on tietoa mitä, misäs ja miten paljon porukka vetää missäkin bileissä. Tiettyjen aineiden käyttö näkyy eri tavoilla uloskinpäin, mutta yleisesti jolleivat ihmiset ole vetäneet suurinta osaa aineista kohtuullisen suuria määriä, niin on mahdotonta sanoa mitä kukakin on vetänyt, vai onko. Olen aika monen suusta kuullut näitä "vittu toi jätkä on sekasin, mitähän se on vetäny"-läppiä kun kyseinen ihminen on ollut vain erittäin humalassa, ja vastaavasti kuullut monien pitävän amfetamiinia kiskonutta tyyppiä täysin selväksi. Vaikka sinulla olisi runsaastikin kokemuspohjaa ja tietoa aiheesta, niin aika harvoin voit kovin varmoja arvioita tehdä.

Suomeksi: Tutustutaan taas siihen asiaan ennenkuin ruvetaan laukomaan "Suuria Totuuksia" aiheesta, josta ei loppujen lopuksi tiedetä mitään muuta kuin "pari mun frendii ainaskii..."

Lisäys: Ja mikäköhän tekee bileistä yhtään sen enempää "sun omistuksessa olevia" että voit käskeä huumeidenkäyttäjiä pysymään kotonaan tai poissa "sun bileistä"? Wakey wakey, kuten tuossa jo todettiin, niin koko teknokulttuuri syntyi pitkälti huumeiden ansiosta aikanaan, ja niitä vedetään jokaikisissä bileissä nykyään, samoin kuin melkein missä tahansa raflassakin. Edelleen ihmettelen että miksi asian pitäisi sinua häiritä?

[muokattu 16.1.2003 18:55]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#317 • • -Loyal- Guest
Nii! Et turpa kiinni ja kolat pöytään!*nauraa*
Avatar
#320 • • Jukka1 Guest
Minulle on henkilökohtaisesti ihan sama että millä tavalla kukin haluaa bilettää ja saako siitä eniten irti selvinpäin vai kuoseissa, mutta siinä vaiheessa kun ihmiset tulevat bileisiin vain kuosaamaan niin ollaan väärillä raiteilla. Ja jos pitää pörriä rännittää niin pitäs se nyt tajuta tehdä jossain muualla kun siellä bileissä.*klubitus*