Zet4, 14.9.2006 01:20:
1.) Etkö itse pidä siis itseäsi suvaitsemattomana?
2.) Miksi pitäis olla streittari jos päihteidenkäyttö ei aiheuta ongelmia? Se että diggailee lapsestaan ei pelkästään riitä imo syyksi, kyllähän se ongelmakin pitäis jostain kaivaa esille ennen tommosia päätöksiä
3.) Repeskö joku muukin kun luki tämän? Epärealismihan se rox. Lause on varsinkin huvittava, koska muutamaa postausta myöhemmin Vampyrella kertoo seuraavaa: Jos joku haluaa kotonaan kasvatella kukkaa ja poltella, niin siitä vaan.
Et siis ole niitä jotka sanoo, mutta sanotpahan kuitenki?
4.) Minä olin ollut siinä uskossa että tämä on KESKUSTELUfoorumi, mielipiteen julkituominen yksipuolisesti on samalla asteella, kuin kasiluokkalainen joka käy piirtämässä protestiksi tussilla pillunkuvan rehtorin oveen.
1.) En. Se, että mä en henk koht tykkää katsella sitä, että jotkut on ihan kamapäissään, ei tarkota sitä, että menisin niille ihmisille sanomaan, että ''Vittu sä oot ihan perseestä etkä yhtä arvokas ihminen ku muut.'' On mulla ollut frendejä, jotka pössyttelevät pilveä ja vetelevät ties mitä nappeja naamaan, mutta enpä ole heitäkään pitänyt yhtään vähemmän arvokkaina ihmisinä. Sen olen kyllä sanonut ääneen, että en tykkää huumeiden vetelystä enkä siitä, miten se niihin frendeihin vaikuttaa. Mä en vaan tykkää siitä, että huumeet näkyy pileissä, mutta sillehän asialle ei mitään voi, ja tästähän asiasta voidaan olla montaa mieltä. Monen mielestä on varmaan nasta juttu, mun mielestä ei.
2.) Mä olen edelleenkin sitä mieltä, että huumeet ei todellakaan kuulu perhe-elämään, eikä myöskään alkoholin läträys. Se on mun todella VAHVA mielipiteeni, joka perustuu hyvin pitkälti siihen, että siinä vaiheessa kun niinkin tärkeä ja arvokas asia kuin lapsi putkahtaa tähän maailmaan, mä ainakin aion antaa kaikkeni sille lapselle sen sijaan, että kelaisin vaan millon saan vedettyy seuraavan kerran kamaa tai viinaa. Mun mielipide on, että toi päätös ei oikeesti tarvi muuta kuin ihmiselämän arvostamista ja vastuun kantamisen taitamista. Siinä vaiheessa, jos ei ole valmis luopumaan kamasta ja viinan läträyksestä, ei ole valmis vanhemmuuteen. Se on mun mielipiteeni.
3.) Repesin itsekkin, kun luin ton, koska olit just poiminut noi hommat jotka ns. kumoaa toisensa, ja vitun tyhmältä todellakin kuulosti, myönnän.
Mä kuitenkin tarkotin sillä ''En ole niitä ihmisiä, jotka sanoo, että jokainen tehköön mitä haluaa, vaikka asia niin onkin'', että en oo semmonen ''ihan sama, jokaisen oma asia'' -tyyppisesti asennoituva ihminen, jolla ei oikeastaan ole mielipidettä huumeista, vaan mulla nimenomaan on vahva negatiivinen mielipide huumeista. Myönnän, että kirjoitin hieman sekavasti, varsinkin jos noita mun tekstejä vertailee keskenään, mutta se pointti mitä osittain hiukka epäselvästi koitin ilmasta on se, että jos joku haluaa vaikka sitä kukkaa kasvatella niin kasvatelkoot, mutta mun henkilökohtainen asenne ja mielipide huumeita kohtaan on siltikin se tosi jyrkkä HUUMEET ON PERSEESTÄ, eikä sellainen ''ihan sama'' -tyyppinen hälläväliä-ratkaisu. Minä siis puhun omasta mielipiteestäni ja omasta asenteestani huumeita kohtaan, ja se on todellakin hyvinkin kielteinen. En siis itse halua tästä johtuen kamaa vedellä.
4.) Sulla on oikeus tohon mielipiteeseesi, että mun tapani ilmaista mielipiteitä ei kuulu tänne. Mä olen kuitenkin eri mieltä, ja siksi koin, että mulla on yhtä suuri oikeus ilmaista täällä vahvoja mielipiteitäni, kuin muillakin on oikeus ilmaista perusteluitaan huumeiden puolesta tai mitä lie. Musta anniharha kirjotti hyvin siitä, että on hyvä osata erottaa tunnepohjaiset mielipiteet ja tiukasti faktoilla perustellut mielipiteet toisistaan, ja samoin niomic kirjotti hyvin siitä, että jos joku uskoo Jeesukseen, ei sitäkään voida faktoilla kumota, ja sit on vaan hyvä jättää jeesustelijat omaan arvoonsa. Joten, kun varmasti monen mielestä olen huumeiden suhteen jeesustelija, joka ei pysty faktoilla perustelemaan mielipidettään, niin antakaa mun sit vaan olla jeesustelija ja naurakaa päälle. Se ei mua haittaa, koska mun mielipiteeni todellakin perustuu vahvasti tunteisiin ja elämässäni kokemiin asioihin. Tosin nämä elämässäni kokemat asiat yhdessä huumeista lukemieni ja opiskelemieni faktojen kanssa muodostaa mulle sen verran vahvan tietoperustan kamasta, että mun on aika helvetin helppo sanoa iso EI huumeille.
Ja niin, mä myönnän itekkin, että ainahan voisi keskustella tosi järkevästi ei ei-niin-provosoivasti asiasta kuin asiasta, mutta mua ei aina huvita moinen, ja siksipä käytän tällä kertaa mielelläni tätä kasiluokkalaistasoista mielipiteen ilmaisua: HUUMEET ON PERSEESTÄ. Tosin, mä vaan yksinkertasesti olen tota mieltä, joten miksipä asiaa menisin hienostelemaan sen kummemmin.
JA PILLUNKUVIA REHTORIEN OVIIN STNA!!!1