Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,841,559 views

Mark

Posts: 7,311

#2681 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Vprobe, 14.9.2006 08:53:
On muuten helvetin typerää politiikkaa taasen että lakka on laillista, mutta jos keität sen hivenen turvallisempaan muotoon - eli gammaksi - niin syyllistyt huumausainerikokseen. Sit nää lakkapäät vetää sen sellasenaan ja pahimmassa tapauksessa öyskäävät, mikä ei käsittääkseni ole kauhean harvinaista kun kyseessä on kuitenkin lakka.
Mikään ei ärsytä niin paljon kun bileissä jossain vessan lattialla öyskäävä lakkapää joka naama sinisenä kysyy sulta "otatsä huikkaa??? ei se haittaa jos oot juonu, kyl sä silti millin voit heittää!". Tommosissa tilanteissa tekis mieli oikeesti unohtaa koko pasifismi... lakkapäät *dissaa*



Niin, ei kait lakkaa nyt ihan lailliseksikaan voi mennä sanomaan, ainakaan sen hallussapito ei käsittääkseni suurissa määrissä ole todellakaan laillista, salakuljetuksesta tai myynnistä puhumattakaan. Mut paskaa se on, odottelen mielenkiinnolla et koskahan mahtaa jengi herätä.. sit ku klubeil on ~100 ihmist ku kaik litkuhuorat on flipanneet tai delanneet? *justjoo*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

peepe

Posts: 904

#2682 • • peepe

Epailija, 13.9.2006 17:43:
---
Individual, 13.9.2006 15:22:
Riippuvuus.
---


Riippuvuus riippuvuutena ja sairaus sairautena, mmmkay? Vai kuinka moni meistä on sairastunut:

-Tupakointiin (nikotisimi)
-Kahvitteluun (kofeinismi)
-Seksiin (organismi, eiku seksismi)
-Tietokonepeleihin (wowismi)
-Kaveruuteen (sosia(a)lismi)

?



"Nykykäsityksen mukaan toiset ovat alttiimpia riippuvuuksille, mutta kenestä tahansa voi tulla alkoholisti; päivittäinen käyttö on suurin altistava tekijä. Alkoholismialttiuteen vaikuttavat myös perintötekijät. "

ja

"Taipumus alkoholismiin on geneettistä. Alkoholismi kehittyy vain, jos dopamiiniaineenvaihdunnan seurauksena henkilö saa ylisuuren dopamiinistimulaation etanolista, ja tällöin alkoholin euforisoiva vaikutus on ylivoimakas: seurauksena on välitön halu saada lisää alkoholia. Alkoholistin voi erottaa suurkuluttajasta siinä, että alkoholistin neurobiologia ja mielihyväkeskukseen hyvin voimakkaasti, ja alkoholistilla ikäänkuin "putki jää päälle" siinä missä suurkuluttaja lopettaa. Samasta syystä kun alkoholiaddiktio on kerran päässyt kehittymään, sitä on lähes mahdotonta parantaa, ja taipumus alkoholismiin ja addiktioihin säilyy yhä voimakkaana. Tästä syystä monissa suvuissa on paljon alkoholisteja, kun taas joissakin heitä ei ole lainkaan."
peepe

Posts: 904

#2683 • • peepe

m_a, 14.9.2006 10:59:
Mistä kummasta tämä geneettinen taipumus on saatu selville? Voisiko joku tarkentaa. Toimiviin aivoihin ei käsittääkseni päästä käsiksi muutenkuin lämpö- ja sähkömittarein. Itse olen saanut sen käsityksen että mitä enemmän ihmisen aivoja tutkitaan, sitä vähemmän niistä tunnutaan tietävän. Aivot ovat ts. liian monimuotoiset nykyiselle tutkimukselle.
Ympäristötekijät vielä ymmärrän,
kyllähän me apinan jatkeina matkitaan äiteeltä ja isiltä vaikka mitä!



No kuule en ole niin perehtynyt alkoholismin tutkimukseen, mutta itse kyllä uskon että noilla tutkimustuloksilla on perää. Sun tarvii kysyy joltain vähän viisaammalta sitä, että kuinka se geneettinen taipumus on saatu selville. Seuraavanlainen poiminta löytyi Yle Teeman sivulta:

"Alkoholismin monet taustat

Aika ajoin ilmestyy vääriä profeettoja julistamaan keksineensä, mistä alkoholismi johtuu. Tosiasiassa alkoholismin syistä tiedetään valitettavan vähän. Sinnikäs tutkimus on kuitenkin tuottanut palasia, joista alkaa rakentua tunnistettava kuvio. Alkoholismin on pitkään tiedetty esiintyvän suvuittain. Tämä innosti Robert Cloningerin ruotsalais-yhdysvaltalaisen työryhmän tutkimaan tukholmalaisia adoptoituja lapsia. Tutkimuksen perusteella alkoholismia näytti olevan kahta tyyppiä: aikuisiässä alkavaa, ympäristötekijöiden vaikutuksesta kehittyvää ykköstyyppiä ja nuorena alkavaa, suvuittain esiintyvää kakkostyyppiä. Ykköstyyppi oli vaikeusasteeltaan joko lievää tai perin hankalaa, kakkostyyppi yleensä keskivaikeaa. Jälkimmäinen tulos herätti kummastusta, ja tutkimuksen monimutkaista metodiakin kritisoitiin. Työryhmä on vastannut tähän arvosteluun äskettäin toistamalla tutkimuksen uudessa aineistossa. Tyypit erottuivat siinäkin toisistaan. Uudet tulokset vahvistavat sitä käsitystä, että ykköstyypin alkoholisoitumisen taustalla on sekä perimä että epäedullinen kasvuympäristö. Kakkostyypin alkoholismin tausta on vahvemmin perinnöllinen."
xl8r

Posts: 2,227

#2684 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

m_a, 14.9.2006 10:59:


Mistä kummasta tämä geneettinen taipumus on saatu selville? Voisiko joku tarkentaa. Toimiviin aivoihin ei käsittääkseni päästä käsiksi muutenkuin lämpö- ja sähkömittarein. Itse olen saanut sen käsityksen että mitä enemmän ihmisen aivoja tutkitaan, sitä vähemmän niistä tunnutaan tietävän.



Yleensä tämmöisten geneettisten taipumusten löytyminen perustuu vertailuryhmiin.

Otetaan otos ihmisiä jotka ovat taipuvaisia alkoholismiin. Vastaavasti otetaan otos raivoraittiita ihmisiä. Heidän geenipoolejaan verrataan ja jos alkoholisteilla havaitaan jokin yhdistävä geeni/mutaatio geenissä jota raittiilla ihmisillä ei ole, hyvä kandidaatti alkoholismia aiheuttavalle geenille on löytynyt. Toki tästä on pitkä matka vielä sitten asian varmistumiseen, ja yleensä asiaa varmennetaankin laajemmilla otoksilla, eläinkokeilla (esim. muutetaan jokin eläimen perimää siten että sille saadaan kyseinen geeni, jonka jälkeen sen alkoholistisia ominaisuuksia testataan) ja muilla vastaavilla.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

rewind

Posts: 129

#2685 • • rewind

xl8r, 14.9.2006 01:31:
Sen jälkeen kun kaman vetäminen bileissä alkoi vähentyä ja alkoholin juominen yleistyä, bileistä alko pikkuhiljaa tulla turhan baarimaisia. Meinaan siis sitä yleistä herutus/tyrkytys meininkiä...

Muistelen itse haikeudella aikaa, jolloin bileissä katteltiin kaikeinmoisia känniääliöitä pahalla. Tiedän, oli se ehkä hieman ylimielistä arvostella toisia kemiallisessa pöllyssä, mut mitä sitten? Ihmiset käyttäyty ainaikin mun mielestä paremmin ja yleinen fiilis oli paljon korkeammalla. Nykyään mua vituttaa oikein olan takaa se, että kaiken maailman känniääliöt tulee kaateleen koneen päälle tuoppejaan ja törmäileen laitteisiin, repimään piuhoja irti, etc. Rehellisesti voin sanoa, että ennen tuota "baariintumista" tätä ei tapahtunut ollenkaan.



Muutamaan vuoteen en ole enää bileissä käynyt, ja jos on meno mennyt tuollaiseksi niin eipä tarvitse enää käydäkään. Surullista.

Mitä aiheeseen tulee, niin itselläni ei ole mitään esim pilvenpolttajia vastaan. Aineiden korkeat hinnat vaan lisäävät rikollisuutta, mutta jos kamat olisi esim Alkossa järkevästi hinnoiteltuna ja laimennettuna niin varmasti auttaisi asiaa.

Tuli tässä myös mieleen että eikös Al-Qaida ollut Afganistanissa suurin Eurooppaan kulkeutuvan amfetamiinin tuottaja? Nyt kun ne on pommitettu sieltä paremmille viljelmille, niin luulisi että kaman tulo olisi sieltä tyrehtynyt. Vaan kun ei. Jenkitkö siellä jatkaa toimintaa ja kerää rahat talteen vai mitä helv?
whitespace

Posts: 100

#2686 • • whitespace

rewind, 14.9.2006 12:38:

Tuli tässä myös mieleen että eikös Al-Qaida ollut Afganistanissa suurin Eurooppaan kulkeutuvan amfetamiinin tuottaja? Nyt kun ne on pommitettu sieltä paremmille viljelmille, niin luulisi että kaman tulo olisi sieltä tyrehtynyt. Vaan kun ei. Jenkitkö siellä jatkaa toimintaa ja kerää rahat talteen vai mitä helv?



Al-Qaida ei ole edes mikään varsinainen liike, vaan edemmänkin ideologia, ja tätä porukkaa löytyy joka mantereelta. AFAIK Suomessa myytävä amfetamiini valmistetaan lähinnä Venäjällä.

Afganistanista puhuttaessa tarkoitit varmaan Talebania... Joka siis kielsi Afganistanissa oopiumunikon viljelemisen. Tai AK-47 puhuu. Jotenkin kummassa, kun jenkit olivat lähdössä kurmottamaan Talebaneja, tämä uutisointi kääntyikin päinvastaiseksi, ja HS:kin kirjoitteli onnesta soikeana kuinka Eurooppalaisetkin lohikäärmeenjahtaajat joutuisivat kärvistelemään kun ei tule enää Taleban-pollea...

... Ja kuinkas sitten kävikään? Taleban pistettiin ahtaalle, muut sotalordit, pyssyporukat ja huumetehtailijat alkoivat esiintyä jenkkien kavereina ja terrorismin vastustajina, ja hepon hinta romahti länsimarkkinoilla.


Sanovat Kazakhstanissa kasvavan 180,000 hehtaria hamppua luonnonvaraisena.
Bileet Baikonuriin? Kait sieltä joku tyhjä rakettihangaari löytyisi?
whitespace

Posts: 100

#2687 • • whitespace

m_a, 14.9.2006 10:59:

Voisiko joku tarkentaa. Toimiviin aivoihin ei käsittääkseni päästä käsiksi muutenkuin lämpö- ja sähkömittarein.



Googlaapa vaikka MRI (Magnetic Resonance Imaging). Toimivia aivoja saadaan nykyisin tongittua aivan järjettömän tarkasti - ongelma on lähinnä tunnistaa mitä mikäkin nippeli tekee.

Off-topic: Noin vuosi sitten löysivät mm. pelineuronit (mirror neurons), mitkä jäljittelevät lajitovereiden reaktioita. Eli jos kaveriin sattuu, peilineuronit simuloivat samaa kivun tunnetta itsellesi. Eli siis empatialle on biologinen perusta. On kiva olla kone, kivempaa kun dokumentaatio pelaa!
Avatar
#2688 • • Muussika Guest

Zet4, 14.9.2006 01:20:


1.) Etkö itse pidä siis itseäsi suvaitsemattomana?

2.) Miksi pitäis olla streittari jos päihteidenkäyttö ei aiheuta ongelmia? Se että diggailee lapsestaan ei pelkästään riitä imo syyksi, kyllähän se ongelmakin pitäis jostain kaivaa esille ennen tommosia päätöksiä

3.) Repeskö joku muukin kun luki tämän? Epärealismihan se rox. Lause on varsinkin huvittava, koska muutamaa postausta myöhemmin Vampyrella kertoo seuraavaa: Jos joku haluaa kotonaan kasvatella kukkaa ja poltella, niin siitä vaan.

Et siis ole niitä jotka sanoo, mutta sanotpahan kuitenki?

4.) Minä olin ollut siinä uskossa että tämä on KESKUSTELUfoorumi, mielipiteen julkituominen yksipuolisesti on samalla asteella, kuin kasiluokkalainen joka käy piirtämässä protestiksi tussilla pillunkuvan rehtorin oveen.




1.) En. Se, että mä en henk koht tykkää katsella sitä, että jotkut on ihan kamapäissään, ei tarkota sitä, että menisin niille ihmisille sanomaan, että ''Vittu sä oot ihan perseestä etkä yhtä arvokas ihminen ku muut.'' On mulla ollut frendejä, jotka pössyttelevät pilveä ja vetelevät ties mitä nappeja naamaan, mutta enpä ole heitäkään pitänyt yhtään vähemmän arvokkaina ihmisinä. Sen olen kyllä sanonut ääneen, että en tykkää huumeiden vetelystä enkä siitä, miten se niihin frendeihin vaikuttaa. Mä en vaan tykkää siitä, että huumeet näkyy pileissä, mutta sillehän asialle ei mitään voi, ja tästähän asiasta voidaan olla montaa mieltä. Monen mielestä on varmaan nasta juttu, mun mielestä ei.

2.) Mä olen edelleenkin sitä mieltä, että huumeet ei todellakaan kuulu perhe-elämään, eikä myöskään alkoholin läträys. Se on mun todella VAHVA mielipiteeni, joka perustuu hyvin pitkälti siihen, että siinä vaiheessa kun niinkin tärkeä ja arvokas asia kuin lapsi putkahtaa tähän maailmaan, mä ainakin aion antaa kaikkeni sille lapselle sen sijaan, että kelaisin vaan millon saan vedettyy seuraavan kerran kamaa tai viinaa. Mun mielipide on, että toi päätös ei oikeesti tarvi muuta kuin ihmiselämän arvostamista ja vastuun kantamisen taitamista. Siinä vaiheessa, jos ei ole valmis luopumaan kamasta ja viinan läträyksestä, ei ole valmis vanhemmuuteen. Se on mun mielipiteeni.

3.) Repesin itsekkin, kun luin ton, koska olit just poiminut noi hommat jotka ns. kumoaa toisensa, ja vitun tyhmältä todellakin kuulosti, myönnän. *nauru* Mä kuitenkin tarkotin sillä ''En ole niitä ihmisiä, jotka sanoo, että jokainen tehköön mitä haluaa, vaikka asia niin onkin'', että en oo semmonen ''ihan sama, jokaisen oma asia'' -tyyppisesti asennoituva ihminen, jolla ei oikeastaan ole mielipidettä huumeista, vaan mulla nimenomaan on vahva negatiivinen mielipide huumeista. Myönnän, että kirjoitin hieman sekavasti, varsinkin jos noita mun tekstejä vertailee keskenään, mutta se pointti mitä osittain hiukka epäselvästi koitin ilmasta on se, että jos joku haluaa vaikka sitä kukkaa kasvatella niin kasvatelkoot, mutta mun henkilökohtainen asenne ja mielipide huumeita kohtaan on siltikin se tosi jyrkkä HUUMEET ON PERSEESTÄ, eikä sellainen ''ihan sama'' -tyyppinen hälläväliä-ratkaisu. Minä siis puhun omasta mielipiteestäni ja omasta asenteestani huumeita kohtaan, ja se on todellakin hyvinkin kielteinen. En siis itse halua tästä johtuen kamaa vedellä.

4.) Sulla on oikeus tohon mielipiteeseesi, että mun tapani ilmaista mielipiteitä ei kuulu tänne. Mä olen kuitenkin eri mieltä, ja siksi koin, että mulla on yhtä suuri oikeus ilmaista täällä vahvoja mielipiteitäni, kuin muillakin on oikeus ilmaista perusteluitaan huumeiden puolesta tai mitä lie. Musta anniharha kirjotti hyvin siitä, että on hyvä osata erottaa tunnepohjaiset mielipiteet ja tiukasti faktoilla perustellut mielipiteet toisistaan, ja samoin niomic kirjotti hyvin siitä, että jos joku uskoo Jeesukseen, ei sitäkään voida faktoilla kumota, ja sit on vaan hyvä jättää jeesustelijat omaan arvoonsa. Joten, kun varmasti monen mielestä olen huumeiden suhteen jeesustelija, joka ei pysty faktoilla perustelemaan mielipidettään, niin antakaa mun sit vaan olla jeesustelija ja naurakaa päälle. Se ei mua haittaa, koska mun mielipiteeni todellakin perustuu vahvasti tunteisiin ja elämässäni kokemiin asioihin. Tosin nämä elämässäni kokemat asiat yhdessä huumeista lukemieni ja opiskelemieni faktojen kanssa muodostaa mulle sen verran vahvan tietoperustan kamasta, että mun on aika helvetin helppo sanoa iso EI huumeille.

Ja niin, mä myönnän itekkin, että ainahan voisi keskustella tosi järkevästi ei ei-niin-provosoivasti asiasta kuin asiasta, mutta mua ei aina huvita moinen, ja siksipä käytän tällä kertaa mielelläni tätä kasiluokkalaistasoista mielipiteen ilmaisua: HUUMEET ON PERSEESTÄ. Tosin, mä vaan yksinkertasesti olen tota mieltä, joten miksipä asiaa menisin hienostelemaan sen kummemmin.

JA PILLUNKUVIA REHTORIEN OVIIN STNA!!!1 *nauru*
xl8r

Posts: 2,227

#2689 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

rewind, 14.9.2006 12:38:
Tuli tässä myös mieleen että eikös Al-Qaida ollut Afganistanissa suurin Eurooppaan kulkeutuvan amfetamiinin tuottaja? Nyt kun ne on pommitettu sieltä paremmille viljelmille, niin luulisi että kaman tulo olisi sieltä tyrehtynyt. Vaan kun ei. Jenkitkö siellä jatkaa toimintaa ja kerää rahat talteen vai mitä helv?



Niin, tuo amfetamiinihan tuli jo tuossa käsitetyäkin, siis että tulee venäjältä. Mitä taas kannabikseen tulee, afganistanilainen hasis on yleisestikkin hyvinkin tunnettua.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Avatar
#2690 • • Muussika Guest

xl8r, 14.9.2006 01:31:
Sen jälkeen kun kaman vetäminen bileissä alkoi vähentyä ja alkoholin juominen yleistyä, bileistä alko pikkuhiljaa tulla turhan baarimaisia. Meinaan siis sitä yleistä herutus/tyrkytys meininkiä...

Muistelen itse haikeudella aikaa, jolloin bileissä katteltiin kaikeinmoisia känniääliöitä pahalla. Tiedän, oli se ehkä hieman ylimielistä arvostella toisia kemiallisessa pöllyssä, mut mitä sitten? Ihmiset käyttäyty ainaikin mun mielestä paremmin ja yleinen fiilis oli paljon korkeammalla. Nykyään mua vituttaa oikein olan takaa se, että kaiken maailman känniääliöt tulee kaateleen koneen päälle tuoppejaan ja törmäileen laitteisiin, repimään piuhoja irti, etc. Rehellisesti voin sanoa, että ennen tuota "baariintumista" tätä ei tapahtunut ollenkaan.

Bileistä on muutenkin menny sielu tuon "baariintumis"-ilmiön myötä. Huvittavaa sinänsä kattoo, kun anniskelualueella istuu enemmän väkee kun tanssilattialla on. Ja samalla tämä ilmiö on myös vienyt mielestäni tuota "teknofilosofiaa" mukanaan. Tanssimusiikista on tullu monelle vaan kulutustavaraa ja tosissaan asialleen omistautuneita bilettäjiä (jotka osaa nauttia muutenkin bilettämisestä kuin pelkästään bongailemalla biisejä ja teknisisä juttuja) on tosi vaikee löytää enää...

Sori, oon vähän pahalla tuulella...



Itse en ole bileissä kauan käynyt, mutta sellaiset jotka ovat kerinneet käymään, ovat sanoneet täysin samaa tosta alkoholin käytöstä - se on lisääntynyt ja samalla vienyt mukanaan sitä bilefiilistä, joka on ennen ollut. Mulle bileet ei ole se paikka, jossa vedetään pää täyteen, vaan paikka, jossa nautitaan musasta ja tanssimisesta. Vähän olisi vaikea tanssia jos ei pysyisi tolpillansa. Eipä sekään bileiden yleisfiilistä kohota, jos jengi laattailee nurkissa ja kaatelee tuoppeja ihmisten tai soittokamojen päälle. Eikä sekään, että jotkut limaset äijjät nostelee mimmien minareita. Enihau, vaik mäkin täällä olen marmaillut siitä, miten kemiallisissa pöllyissä oleminen bileissä ei oo ainaskaan mulle The Juttu, ja kuinka mua risoo pirivonkaamiset ym., niin kyllä mä yhä osaan nauttia siitä musasta ja tanssimisesta ko viimosta päevää, myrtsääminen ois vihoviimonen juttu.

*piis*
xl8r

Posts: 2,227

#2691 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

VampyrellaItse en ole bileissä kauan käynyt, mutta sellaiset jotka ovat kerinneet käymään, ovat sanoneet täysin samaa tosta alkoholin käytöstä - se on lisääntynyt ja samalla vienyt mukanaan sitä bilefiilistä, joka on ennen ollut. Mulle bileet ei ole se paikka, jossa vedetään pää täyteen, vaan paikka, jossa nautitaan musasta ja tanssimisesta. Vähän olisi vaikea tanssia jos ei pysyisi tolpillansa. Eipä sekään bileiden yleisfiilistä kohota, jos jengi laattailee nurkissa ja kaatelee tuoppeja ihmisten tai soittokamojen päälle. Eikä sekään, että jotkut limaset äijjät nostelee mimmien minareita. Enihau, vaik mäkin täällä olen marmaillut siitä, miten kemiallisissa pöllyissä oleminen bileissä ei oo ainaskaan mulle The Juttu, ja kuinka mua risoo pirivonkaamiset ym., niin kyllä mä yhä osaan nauttia siitä musasta ja tanssimisesta ko viimosta päevää, myrtsääminen ois vihoviimonen juttu.

*piis*



Eipä tuota överikuosimeininkiä ennenkään kovin hyvällä aina katottu. Ja avainsana onkin "liikaa". Alkoholin nauttiminenkin on minusta ihan sallittavaa ja jopa suositeltavaa :P kun se tehdään asiallisesti ja kohtuuden nimissä. Ei kamankaan vetäminen (niin kuin viinan juominenkaan) saa mielestäni olla itse tarkoitus bileissä käymiseen, vaan lisä joka tuo lisäpotkua iltaan.

Itsellenikin oli bileet ennen se paikka missä tulin nauttimaan musiikista ja tanssimisesta, nykyään tanssiminen on vaan vaihtunut videotouhuiluun (vaikka välillä livahdankin salaa tanssilattialle :P).

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

whitespace

Posts: 100

#2692 • • whitespace

xl8r, 14.9.2006 14:50:

Niin, tuo amfetamiinihan tuli jo tuossa käsitetyäkin, siis että tulee venäjältä. Mitä taas kannabikseen tulee, afganistanilainen hasis on yleisestikkin hyvinkin tunnettua.



*sigh* oli. Nostalgiaa ja mustaa muovailuvahaa.
tjm

Posts: 30

#2693 • • tjm

interkosmos, 14.9.2006 12:50:
---
rewind, 14.9.2006 12:38:

Tuli tässä myös mieleen että eikös Al-Qaida ollut Afganistanissa suurin Eurooppaan kulkeutuvan amfetamiinin tuottaja? Nyt kun ne on pommitettu sieltä paremmille viljelmille, niin luulisi että kaman tulo olisi sieltä tyrehtynyt. Vaan kun ei. Jenkitkö siellä jatkaa toimintaa ja kerää rahat talteen vai mitä helv?

---


Al-Qaida ei ole edes mikään varsinainen liike, vaan edemmänkin ideologia, ja tätä porukkaa löytyy joka mantereelta. AFAIK Suomessa myytävä amfetamiini valmistetaan lähinnä Venäjällä.



Nyt tässä on vähän liikaa väärää tietoa. Afganistanista ei kyllä ole mitään amfetamiinia tullut yhtään minnekään, heroiinia kylläkin.

Suomeen tulee amfetamiinia lähinnä Virosta ja hasista lähinnä Marokosta. Toki poikkeuksia löytyy, mutta useinmiten ko. aineet tulevat näistä maista.
Claquesous

Posts: 3,206

#2694 • • Claquesous viidettä kolonnaa

rewind, 14.9.2006 12:38:
Nyt kun ne on pommitettu sieltä paremmille viljelmille, niin luulisi että kaman tulo olisi sieltä tyrehtynyt. Vaan kun ei. Jenkitkö siellä jatkaa toimintaa ja kerää rahat talteen vai mitä helv?



Afganistanissa unikkoja viljelee ne samat miehet kuin ennen vuoden 2001 Koalition hyökkäystä ja Taleban-hallinnon romahtamista. Ei niitä huumeparoneita olla saatu mihinkään hätistettyä, kun taitaa heillä olla läheiset suhteet Karzain hallintoon (varmaan myös Nato:kin joukkoihin...)Viljelmätkin voivat paremmin kuin koskaan. Taisi olla niin vielä, että vuoden 2006 sato on paras ikinä.

--
32. of December

tbo

Posts: 935

#2695 • • Edited tbo budhisattva

rewind, 14.9.2006 12:38:


Tuli tässä myös mieleen että eikös Al-Qaida ollut Afganistanissa suurin Eurooppaan kulkeutuvan amfetamiinin tuottaja? Nyt kun ne on pommitettu sieltä paremmille viljelmille, niin luulisi että kaman tulo olisi sieltä tyrehtynyt. Vaan kun ei. Jenkitkö siellä jatkaa toimintaa ja kerää rahat talteen vai mitä helv?



Afganistan tuottaa 90% maailman oopiumista, mikä taas jalostetaan heroiiiniksi. Ja joo, lupaan hypätä jopa tuplavoltin jos CIAlla ei ole mitään tekemistä Afganistanin heroiinikaupan kanssa - onhan se nähty tuhannen monta kertaa: CIAlla ja sen edeltäjillä on ollu sormensa pelissä kaikissa katuhuumeissa toisen maailmansodan jälkeen. Psykedeelejä testattiin 50-luvulla totuusseerumin löytämiseksi, jonka jälkeen ne "vahingossa" päätyikin hippien ruokavalioksi muutamaan vuotta myöhemmin, 1970-luvulla Vietnamin sodan aikana CIA roudasi halpaa heroiinia Kultaisesta Kolmiosta (Laos, Burma, Kamputsea) rauhoittaakseen mustat getot, 80-luvulla kun heroiini oli mennyt muodista niin se korvattiin kokaiinilla jota hoidettiin Nicaraguasta ja joka jalostettiin paikan päällä crackiksi...ysärin aikana sattuneista operaatioista ei pahemmin ole vielä julkisuuteen vuotanut tietoja, paitti et yhdessä vaiheessa lähestulkoon 100% Eurooppaan tulevasta heroiinista tuotiin entisen Jugoslavian kautta, joka oli kuin olikin täynnä amerikkalaisia sotilaita ja agentteja sodan jälkeen. Ja nyt kun sota huumeita vastaan on korvattu sodalla terrorismia vastaan voidaan noita bisneksiä hoidella yhä suuremman hämäysoperaation suojissa - ketään ei kiinnosta maailman heroiinibisnes kun on koko ajan kiire luopua omista oikeuksistaan että muka saataisiin joitain random rättipäitä kiinni jostain tekastusta terrori-iskusta...

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

xl8r

Posts: 2,227

#2696 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

tjm, 14.9.2006 16:47:
Suomeen tulee amfetamiinia lähinnä Virosta ja hasista lähinnä Marokosta. Toki poikkeuksia löytyy, mutta useinmiten ko. aineet tulevat näistä maista.



Korjaus asiaan, amfetamiini tulee kyllä Viron kautta, mutta pääasiassa on valmistettu Venäjällä. Venäjä taitaa muutenkin olla maailman suurin amfetamiinin tuottaja. Mut tää ny on ihan turhaa nippelitietoa jolla ei oo mitään merkitystä, eiks nii ;)

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

*Stardust*

Posts: 202

#2697 • • *Stardust*

tbo, 14.9.2006 17:27:

ketään ei kiinnosta maailman heroiinibisnes kun on koko ajan kiire luopua omista oikeuksistaan että muka saataisiin joitain random rättipäitä kiinni jostain tekastusta terrori-iskusta...



Puhumattakaan siitä, että saadaan pidettyä vankilat sopivan täynnä kun mainitsemasi mustien naapurustojen nuoret jo lapsena koukutetaan crackiin. Huumeissa pyörii jo nyt enemmän rahaa maailmanlaajuisesti kuin aseteollisuudessa, joten ajatus siitä ettei maailman suurvalloilla (kuten USA, Kiina) olisi näppejään pelissä on sama kuin väittäisi ettei SK aio avata enää yhtään uuta ravintolaa. Ikinä. Rahat eivät vain näy valtioiden vuosittaisissa budjeteissa. Se siitä salaliittoteorisoinnista *piis*

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

tbo

Posts: 935

#2698 • • tbo budhisattva

xl8r, 14.9.2006 18:25:
---
tjm, 14.9.2006 16:47:
Suomeen tulee amfetamiinia lähinnä Virosta ja hasista lähinnä Marokosta. Toki poikkeuksia löytyy, mutta useinmiten ko. aineet tulevat näistä maista.

---


Korjaus asiaan, amfetamiini tulee kyllä Viron kautta, mutta pääasiassa on valmistettu Venäjällä. Venäjä taitaa muutenkin olla maailman suurin amfetamiinin tuottaja. Mut tää ny on ihan turhaa nippelitietoa jolla ei oo mitään merkitystä, eiks nii ;)



Venäläinen amfetamiini on sitten monasti sitä ihtiään, sitä kun tehdään sitä siellä sellaisia määriä että turha kuvitella mitään ug-kemistiä keittelemässä sitä kylpyammeessaan. Ent-puna-armeija piti hulppeita varastoja marssipulveria (kuten Suomenkin armeija pitää, muttei ihan ehkä niin hulppeita kuin itärajan takana), ja samoista labroista sitä nykyäänkin jaelllaan eteenpäin. Tosin, tänne se päätyy niin monen välikäden kautta että ihan sama meneekö apteekkin ja ostaa rahoillaa suoraan glukoosia.

Huhut kertovat myös pienistä eristä kotimaista kemiantuotantoa: MDMAta on ilmeisesti valmistettu Suomessa joskus, ja muutama vuos sitten muistan nähneeni jonkun jutun jossa poliisi olisi houkutellut jonkun kemianopiskelijan keittelemään kasan amfetamiinia. Tyyppi narautettiin parin kilon satsista, mutta muistaakseni poliisi oli se joka loppuviimeksi sanktioita sai. Tästä en kuitenkaan enempää muista, ja kun kerran ollaan ihan muistin varassa niin ei siitä sitten sen enempää.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

tbo

Posts: 935

#2699 • • tbo budhisattva

interkosmos, 14.9.2006 16:25:
---
xl8r, 14.9.2006 14:50:

Niin, tuo amfetamiinihan tuli jo tuossa käsitetyäkin, siis että tulee venäjältä. Mitä taas kannabikseen tulee, afganistanilainen hasis on yleisestikkin hyvinkin tunnettua.

---


*sigh* oli. Nostalgiaa ja mustaa muovailuvahaa.



No, eipäs nyt ihan niinkään. Harvinaista herkkua se toki on, eikä sitä ainakaan Suomesta saa, mut kyllä sitä Euroopasta löytää. Satunnaisesti tosin sieltäkin, mutta kun parin viime vuoden aikana siellä Afganistanissa on kasvatettu sitä unikkoa ennätysmääriä, niin miksei sitä hamppuakin. Mut joo, Marokon tuotantolukemat on viimeisen 20 vuoden aikana kasvanu niin järjettömän isoiks et alkaa olla ihansama vaikka missä tahansa perinteisissä hasistuotantomaissa (Pakistan, Afganistan, Libanon etc) tuotettais millasia satoja tahansa, koska Eurooppaan tuodaan niin paljon marokkolaista hasaa että se yksinkertaisesti monopoloi markkinat. Luin jostain jonku tiedonjyväsen jonka mukaan Marokon tuotanto ylitti joskus ysärillä muiden yhteenlasketun tuotannon monikertaisesti. Tarkistan tän kuitenkin joskus, katotaan kuin paljon enemmän ne oikeesti tuotti.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

whitespace

Posts: 100

#2700 • • whitespace

tbo, 14.9.2006 19:05:

koska Eurooppaan tuodaan niin paljon marokkolaista hasaa että se yksinkertaisesti monopoloi markkinat.



... ja jatketaan tätä vielä sulatetulla muovilla, moottoriöljyllä tms. matskulla. *hmph* Peeällää, nej tack!