Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,844,285 views

Avatar
#2641 • • Muussika Guest

satumetsä, 12.9.2006 01:44:

Eli jokaisella on oikeus myös hyväksyä huumeet ja tykätä niistä koska kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen? Eli jokaisella on oikeus myös jorata piripäissään bileissä, koska niiden mielipide on se että sitä on kiva vetää? Ne pirityypit tietää sun lisäksi tasan tarkkaan mitä mieltä ne huumeista on.

Joillain ihmisillä nyt on asiat pahasti pielessä. Jotkut ihmiset turvautuu pulloon tai piikkiin, yleensä hekin tietävät järjellä sen olevan huono asia.
Kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Mutta joo.. noin periaatteessa olen kyllä kanssasi samaa mieltä ja ymmärrän pointin *hymy*




THÄNK GOD kaikki ihmiset ei ole sitä mieltä, että kamaa on kiva vetää, koska tää yhteiskunta ois vielä enemmän tuhoon tuomittu siinä vaiheessa. Kyllähän piripäistä sun muista näkee, että sitä kamaa on heidän mielestään kiva vetää, eikä ne yleensä sitä piilottele. Mä kyllä bileissä piilottelen sitä, että en tykkää katella piripäitä siellä, mutta tässä ajattelin mielipiteistäni kirjoitella yleisellä tasolla.

Mä kyllä olen lyhkäsen elämäni aikana joutunut näkemään niin omassa elämässäni kuin duunissakin, että kaikilla ihmisillä ei todellakaan ole asiat kunnossa, vaan pahasti pielessä. Ei ole mullakaan elämä aina helppoa ollut. Mä en kuitenkaan koe ajattelevani mustavalkoisesti sanoessani, että piikkiin tai pulloon tarrautuminen on irrottautumista vastuun kantamisesta omasta elämästään ja itsestään. Jokaisen oma päätöshän se on loppupeleissä, ja mä en harrasta pään silittelyä. Kukaan ei voi pelastaa meitä omalta itseltämme, jos emme sitä itse halua ja ota edes ensimmäistä askelta.

Lähti vähän sivuteille nyt, mutta lähinnä tuli hinku ilmasta mielipiteeni, joka vaan yksinkertasesti on se, että huumeet on pepusta. *dissaa*
Juhgu

Posts: 7,921

#2642 • • Juhgu Virnistelijä

Vampyrella, 12.9.2006 01:20:
Aivoissa on ihan helvetisti kapasiteettia luoda ihmisille hyviä fiiliksiä ihan ilman mitään myrkkyjä, joten miksi pitäisi turvautua keinotekoisiin keinoihin, jotka voivat vieläpä koitua hengenmenoksi? Moni on varmasti sitä mieltä, että tuon lauseen kirjoittamisen jälkeen olen tekopyhä, koska vastustan huumeita, mutta käytän alkoholia silloin tällöin. Molemmistahan tulee keinotekosta hyvänolon tunnetta (jos ei nyt mietitä varjopuolia).

Mä voin silti tiivistää mun mielipiteen kamasta tähän lauseeseen:

VITTUUN SE KOKO PERKELEEN PASKA.


Entä jos käyttää hjuimausaineita samalla tavalla kuin sinä käytät alkoholia - silloin tällöin? (Tai harvemmin ja vastuullisemmin kuin sinä käytät viinaa?) Onko silloinkin periaate: viina-ok, huumeet-VITTUUN SE KOKO PERKELEEN PASKA? Ja jos, niin miksi?


Mulla on varmaan monen mielestä aika basic tarina siihen, et miksi en voi sietää kamaa, enkä kaipaa ystäväpiiriini sen käyttäjiä: Mä, kuten moni muukin, on nähnyt, mitä se ihmiselle tekee pahimmassa tapauksessa.


Miksi sitten siedät alkoholia, ja ystäväpiirissäsi sen käyttäjiä, vaikka varmasti olet nähnyt mitä se ihmiselle tekee pahimmassa tapauksessa?



Ei kaikki käytä aineita samalla tavalla kuin ne pahimmat öyskääjät tai ongelmatapaukset joita olet nähnyt. Eihän kaikki vedä viinaakaan samalla tavalla kuin se puistonpenkillä istuva kuselta ja oksennukselta haiseva setä.

Nyt varmaan ajattelet, että puolustelen huumeidenkäyttäjiä, mutta en pidä niistä piribodareista, lakkaöyskääjistä tai muista semmoisista extremeurheilijoista sen enempää kuin sinäkään. Koen vain, että ongelmat ovat ko. ihmisten eikä niinkään heidän vetämiensä kemikaalien aiheuttamia.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#2643 • • Muussika Guest

Juhgu, 12.9.2006 03:29:

Entä jos käyttää hjuimausaineita samalla tavalla kuin sinä käytät alkoholia - silloin tällöin? (Tai harvemmin ja vastuullisemmin kuin sinä käytät viinaa?) Onko silloinkin periaate: viina-ok, huumeet-VITTUUN SE KOKO PERKELEEN PASKA? Ja jos, niin miksi?

Miksi sitten siedät alkoholia, ja ystäväpiirissäsi sen käyttäjiä, vaikka varmasti olet nähnyt mitä se ihmiselle tekee pahimmassa tapauksessa?

Ei kaikki käytä aineita samalla tavalla kuin ne pahimmat öyskääjät tai ongelmatapaukset joita olet nähnyt. Eihän kaikki vedä viinaakaan samalla tavalla kuin se puistonpenkillä istuva kuselta ja oksennukselta haiseva setä.

Nyt varmaan ajattelet, että puolustelen huumeidenkäyttäjiä, mutta en pidä niistä piribodareista, lakkaöyskääjistä tai muista semmoisista extremeurheilijoista sen enempää kuin sinäkään. Koen vain, että ongelmat ovat ko. ihmisten eikä niinkään heidän vetämiensä kemikaalien aiheuttamia.



Arvasinpas, että tämä mun kirjotus aiheuttaa säpinää. *nauru* Mulla nimittäin onpi niin vahva EI asenne huumeita kohtaan.

Kun ostan kaupasta siideripullon, tiedän tasan tarkkaan mitä se sisältää, miten se minuun vaikuttaa ja missä menee vastuullisen ja järkevän käytön raja. Jos puolestaan hankkisin itselleni nappia, viivaa, piikkiä tai muuta kamaa, niin en koskaan voisi mennä takuuseen siitä, että miten kyseinen aine oikeasti sisältää, miten se minuun vaikuttaa tai jäänkö ylipäänsä henkiin. Onko siis olemassa vastuullista kamankäyttöä? Joillekkin ihmisille pelkkä pilven poltto voi aiheuttaa psykoosin.

En onneksi ole nähnyt omin silmin, mitä viinan käyttö pahimmassa tapauksessa voi ihmiselle aiheuttaa. Onneksi yksikään läheiseni ei ole joutunut teholle tai kuollut viinan vuoksi. Sekin tosin olisi mahdollista, jos överiksi pistäisi. En todellakaan pidä hyvänä juttuna sitä, että kiskotaan jotain 80-volttista napaan niin että paukkuu ja sit kaadutaan maahan tömps. Kyllä viinallakin voi hengen saada kaikkoamaan kehosta. Kuitenkin, jos vetäsee ns. kohtuulliset viinaöverit, mikä tarkoittaa pienempää tahi isompaa krapulaa, niin siitä selviää krapuloimalla krapulansa pois. Alkoholin käyttöä voi itse rajoittaa siten, että juo laimeampaa tavaraa, esim. pidättäytyy bisse- siiderilinjalla, jolloin huomaa humaltumisensa ja osaa lopettaa ajoissa. Kun taas vetäsee kamaa, ei voi koskaan tietää satavarmasti, että mitä tulee tapahtumaan, vetäsi sitten pienemmän tahi isomman satsin.

Ystävä- / tuttavapiirissäni ei ole koskaan ollut ihmisiä, joille alkoholin käyttö olisi muodostunut tärkeimmäksi asiaksi elämässä (sellaisiakin valitettavasti varmasti löytyy), vaikka olisivatkin sitä silloin tällöin juoneet, enemmänkin kuin vain pari pulloa. Olen puolestani huomannut, että kaman käyttö on muodostunut joillekin asiaksi, joka on lopulta mennyt mm. läheisten ihmisten edelle. Niin, kaikille ei ehkä käy näin, mutta edelleenkin mielipiteeni on huumeita kohtaan jyrkkä EI ja HUUMEET PERSEESEEN, ärsyttää se sitten kuinka montaa tahansa. Tähän mielipiteeseen vaikuttaa hyvinkin pitkälti mun omakohtaiset elämänkokemukseni, ja olen kyllä hiton tyytyväinen, että olen koko elämäni sanonut kamalle ei. Painottaisin vielä, että en missään vaiheessa ole sanonut, että pelkkä kama aiheuttaisi ongelmat: Jotkut vetävät kamaa (tai viinaa) juuri siksi, että heillä on muita ongelmia ja etsivät hetkellistä helpotusta pahaan oloon. Jotkut puolestaan haluavat tunnekokemuksia, joita eivät koe voivansa saavuttaa muiden keinojen avuin, äärikokemuksia. Itsekin myönnän silloin tällöin juovani bisseä siksi, että se rentouttaa, ja siitä saa hyvää fiilistä. Tiedän kuitenkin, missä kulkee järkevän käytön raja sekä sen, miten alkoholi minuun vaikuttaa. En ikinä voisi sanoa samaa, jos vetäisin kamaa.
RiD

Posts: 2,817

#2644 • • Edited RiD Nukemi

Vampyrella, 12.9.2006 03:57:
---
Juhgu, 12.9.2006 03:29:

-plip-

---

-plop-

Itsekin myönnän silloin tällöin juovani bisseä siksi, että se rentouttaa, ja siitä saa hyvää fiilistä. Tiedän kuitenkin, missä kulkee järkevän käytön raja sekä sen, miten alkoholi minuun vaikuttaa. En ikinä voisi sanoa samaa, jos vetäisin kamaa.



Mäki vedän aina kilon herskaa siksi, että se rentouttaa, ja siitä saa hyvää fiilistä. Tiedän kuitenkin, missä kulkee järkevän käytön raja sekä sen, miten herska minuun vaikuttaa. En ikinä voisi sanoa samaa, jos vetäisin bissee.


Eniveis, jos huumeita esm tuotettaisiin ihan "virallisilla merkeillä", ja niissä olisi jatkuva laadunvalvonta joka olisi yhtä tiukkaa kun esm hartwallilla. Olisi esm karhu nipsuja, karjala piriä ja lapinkulta lakkaa, niin muuttuisko toi mielipide sen mukaan jos tietäisit varmasti mitä saat? :D

edit: oli vaan pakko kysyä kun jotenkin huvitti noi perustelut *piis*

--
*super* *possu*

oooo

Posts: 1,249

#2645 • • oooo

Vampyrella, 12.9.2006 03:57:


Kun ostan kaupasta siideripullon, tiedän tasan tarkkaan mitä se sisältää, miten se minuun vaikuttaa ja missä menee vastuullisen ja järkevän käytön raja. Jos puolestaan hankkisin itselleni nappia, viivaa, piikkiä tai muuta kamaa, niin en koskaan voisi mennä takuuseen siitä, että miten kyseinen aine oikeasti sisältää, miten se minuun vaikuttaa tai jäänkö ylipäänsä henkiin. Onko siis olemassa vastuullista kamankäyttöä? Joillekkin ihmisille pelkkä pilven poltto voi aiheuttaa psykoosin.



Eikös subutexin vetäjätkin tiedä yleensä mitä se tabu sisältää? Ja eikös kukan kasvattajat tiedä mitä se kukka tasan tarkkaan on?
Alkoholi vaikuttaa myöskin ihmisiin eri tavalla, et voi mennä siitäkään takuuseen miten se siideri eri ihmisiin vaikuttaa sen enempää kun et voi mennä takuuseen huumeidenkaan vaikutuksesta. Joillekkin ihmisille pelkkä alkoholin käyttö voi aiheuttaa psykoosin. Joillekkin ihmisille ei tarvita mitään aineita aiheuttamaan psykoosin.

Vampyrella, 12.9.2006 03:57:

Alkoholin käyttöä voi itse rajoittaa siten, että juo laimeampaa tavaraa, esim. pidättäytyy bisse- siiderilinjalla, jolloin huomaa humaltumisensa ja osaa lopettaa ajoissa. Kun taas vetäsee kamaa, ei voi koskaan tietää satavarmasti, että mitä tulee tapahtumaan, vetäsi sitten pienemmän tahiisomman satsin.



Eikös huumeiden käyttöä voi rajoittaa niinkun viinan? Jos pysyttelee laimeassa kukkalinjassa eikä siirry herskaan? Jos silloin huomaa kuinka menee pilveen ja osaa lopettaa ajoissa. Mistä tiedät mitä tulee tapahtumaan kun juot alkoholia? Varsinkin isommalla satsilla viinaa..
Kaikki ei pysty rajoittamaan sitä alkoholin käyttöä. Alkoholismi.

Vampyrella, 12.9.2006 03:57:

Itsekin myönnän silloin tällöin juovani bisseä siksi, että se rentouttaa, ja siitä saa hyvää fiilistä. Tiedän kuitenkin, missä kulkee järkevän käytön raja sekä sen, miten alkoholi minuun vaikuttaa.



Entäs jos toiset valitsee eri päihteen ku bissen siihen että voi rentoutua? Ja jos ne tietää järkevän käytön rajan sekä sen, miten päihde niihin vaikuttaa.


Vampyrella, 12.9.2006 03:57:

En ikinä voisi sanoa samaa, jos vetäisin kamaa.



Vannomatta paras silloin kun ei ole kokemusta.
tbo

Posts: 935

#2646 • • tbo budhisattva

Vampyrella, 12.9.2006 03:57:
-

Kun ostan kaupasta siideripullon, tiedän tasan tarkkaan mitä se sisältää, miten se minuun vaikuttaa ja missä menee vastuullisen ja järkevän käytön raja. Jos puolestaan hankkisin itselleni nappia, viivaa, piikkiä tai muuta kamaa, niin en koskaan voisi mennä takuuseen siitä, että miten kyseinen aine oikeasti sisältää, miten se minuun vaikuttaa tai jäänkö ylipäänsä henkiin. Onko siis olemassa vastuullista kamankäyttöä? Joillekkin ihmisille pelkkä pilven poltto voi aiheuttaa psykoosin.



Ihminen joka kasvattaa itse omat ganjansa tai ostaa sen vain tutuilta kasvattajilta, tietää tasan tarkkaan mitä se sisältää, ja useimmiten miten se häneen vaikuttaa ja missä menee vastuullisen ja järkevän käytön raja (sama pätee niihin siiderinostajiinkin, nekään ei voi sanoa mitään absoluuttista totuutta omasta viinanjuonnistaan). Tässä mielessä siis, kyllä, on olemassa vastuullista kamankäyttöä. Itse asiassa, tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana on tullu todistettua _enemmän_ vastuullista kamankäyttöä kuin vastuullista viinanjuontia, tai vastuutonta kumpaakaan (joita kaikkia on siis nähty).

Ja joo, joillekkin pelkkä pilven poltto voi _laukaista_piilevän_psykoosin_ (harvemmin siis _aiheuttaa_ sitä), mut piilevä psykoosi voikin laueta, ööh, suhteen päättymisestä, koiran auton alle jäämisestä, äidin kuolemasta, kuukauden dokaamisesta tai mistä tahansa tarpeeksi järkyttävästä asiasta.


Itsekin myönnän silloin tällöin juovani bisseä siksi, että se rentouttaa, ja siitä saa hyvää fiilistä. Tiedän kuitenkin, missä kulkee järkevän käytön raja sekä sen, miten alkoholi minuun vaikuttaa. En ikinä voisi sanoa samaa, jos vetäisin kamaa.



Sulla on vähän paha tapa niputtaa kaikki laittomat päihteet yhden sateenvarjon alle pahoiksi hUUUmeiksi, mut se nyt on ihan tavallinen virhe. Vastaisuuden varalle, tiedä että pilvellä ja herskalla on eroa, kuten myös pirillä ja psykedeeleillä. Muttamutta, usko tai älä, maailmasta löytyy kahmalokaupalla ihmisiä jotka kykenevät käyttämään esim. pilveä tai psykedeelejä ihan samalla tavalla kuin sinä alkoholia. Se että sä et voisi sanoa missä järkevän käytön raja menee tai miten se suhun vaikuttaisi jos käyttäisit kamaa, kertoo enemmän susta itsestäs kuin kamasta.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Avatar
#2647 • • Muussika Guest
Mä tiesin tasan tarkkaan, että kun kirjotan tänne omasta mielipiteestäni, niin siihen vastataan juuri noin. Te, jotka vedätte herskaa sun muuta, sen kun vedätte, mä puhuin nyt OMASTA mielipiteestäni ja siitä, miten MÄ asiat koen ja näen. Ja kyllä, sen verran hyvin itseni tunnen, että tiedän kyllä tasan tarkkaan miten siideripullo muhun vaikuttaa. Satumetsä, en siis ole alkoholisti, just to let u know, too. Ja en tietenkään puhunut kuin itsestäni, että Satumetsä taisi nyt hiukan lipsua aiheesta: kukapa nyt voisi ennustaa koko maailman ihmisten puolesta, miten mikäkin kuhunkin ihmiseen vaikuttaa. Sen verran kuitenkin osaan sanoa, että tasan tarkkaan on turvallisempi vaihtoehto ostaa kaupasta sidu, kuin ottaa bileissä joltain tyypiltä nappia huuleen. Maalaisjärki on ihan jeez.

Mä tiedän, että tämmöinen keskustelu ei johda mihinkään, koska aina tulee olemaan ihmisiä, joiden mielestä kama on okei ja parempi homma kuin alkoholi, ja aina tulee olemaan myös niitä, jotka vastustaa kamaa. Mä olen yksi noista edellämainituista, ja eikös tän topiikin pointti ollut kertoa omista mielipiteistä ja ajatuksista. Teillä jokaisella on oikeus mielipiteeseenne, voitte ihan rauhassa kasvatella ja käytellä mitä haluatte. Mä en kuitenkaan henk koht IKINÄ aio koskea mihinkään kamaan, koska edelleenkin mun mielipide on tämä sama: Huumeet SUCK ÄÄÄÄSSS big time, enkä niitä tarvi enkä halua elämääni. Mua ei myöskään kauheesti naurata kun kelaan niitä lapsia, joiden vanhemmat vetää kamaa ''mut ei niillä mitään ongelmaa ole.'' Niin, muuten vaan on lapset otettu huostaan. Onneks kaikki tässä maailmassa ei pidä kamanvetoa ihan ok juttuna, saattas olla aika onnettomia lapsia, perheitä ja ihmisiä vielä enemmän kuin nyt.


Eli, se ken kamaa pitää jees juttuna niin pitäkööt, mä dissaan ihan täysillä.

*dissaa*
tbo

Posts: 935

#2648 • • tbo budhisattva

Vampyrella, 12.9.2006 21:33:
Mä tiesin tasan tarkkaan, että kun kirjotan tänne omasta mielipiteestäni, niin siihen vastataan juuri noin. Te, jotka vedätte herskaa sun muuta, sen kun vedätte, mä puhuin nyt OMASTA mielipiteestäni ja siitä, miten MÄ asiat koen ja näen.



Turha itkee jos muiden mielipiteet ei satukkaan yksiin omien kanssa. Tiesit tasan tarkkaan mihin ketjuun postaat, ja tiesit myös yhtä tarkkaan miten paljon siitä on saatu aikaiseksi keskustelua. Et sinä, kuten ei kukaan muukaan meistä, saa tässä keskustelussa sitä kuuluisaa viimeistä sanaa.

Ja noin ihan muuten vaan, ne jätkät jotka vetää herskaa hengaa yleensä aika vähän Klubbarissa, niillä tuppaa olemaan ihan omat kuviot.


Eli, se ken kamaa pitää jees juttuna niin pitäkööt, mä dissaan ihan täysillä.

*dissaa*



Dissaa rauhassa, ei kukaan sua ole estämässä. Siihen kannattaa kuitenkin varautua että pelkkään tunteeseen pohjautuvat argumentit saatetaan korjata johonkin hieman konkreettisempaan todistusaineistoon vedoten.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

oooo

Posts: 1,249

#2649 • • oooo

Vampyrella, 12.9.2006 21:33:

Satumetsä, en siis ole alkoholisti, just to let u know, too. Ja en tietenkään puhunut kuin itsestäni, että Satumetsä taisi nyt hiukan lipsua aiheesta: kukapa nyt voisi ennustaa koko maailman ihmisten puolesta, miten mikäkin kuhunkin ihmiseen vaikuttaa. Sen verran kuitenkin osaan sanoa, että tasan tarkkaan on turvallisempi vaihtoehto ostaa kaupasta sidu, kuin ottaa bileissä joltain tyypiltä nappia huuleen. Maalaisjärki on ihan jeez.



Kyllä olen ihan aiheessa pysynyt, eli huumeissa. Se että sulle vastataan jotain ei tosiaan tarkoita automaattisesti että me kaikki puolustamme huumeita.

Maalaisjärki on vampyrella ihan jeez
Avatar
#2650 • • Muussika Guest

tbo, 12.9.2006 22:47:


Turha itkee jos muiden mielipiteet ei satukkaan yksiin omien kanssa. Tiesit tasan tarkkaan mihin ketjuun postaat, ja tiesit myös yhtä tarkkaan miten paljon siitä on saatu aikaiseksi keskustelua. Et sinä, kuten ei kukaan muukaan meistä, saa tässä keskustelussa sitä kuuluisaa viimeistä sanaa.

Ja noin ihan muuten vaan, ne jätkät jotka vetää herskaa hengaa yleensä aika vähän Klubbarissa, niillä tuppaa olemaan ihan omat kuviot.

Dissaa rauhassa, ei kukaan sua ole estämässä. Siihen kannattaa kuitenkin varautua että pelkkään tunteeseen pohjautuvat argumentit saatetaan korjata johonkin hieman konkreettisempaan todistusaineistoon vedoten.




Nou hätä, en itke täällä. *nauru* Enkä myöskään ole mielestäni täällä ilmaissut asiaani niin, että haluisin viimeisen sanan. Jos yhtään luit kirjoittamaani, niin mielestäni juurikin sanoin, että ''Mä tiesin tasan tarkkaan, että kun kirjotan tänne omasta mielipiteestäni, niin siihen vastataan juuri noin'', eikös? Nimenomaan painotin, että halusin ilmaista oman mielipiteeni, ja sen teinkin, ja samoin ilmaisin, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. *joo* Musta tuntuu, että se en ole nyt minä joka itken. :) Mähän vaan yksinkertasesti sanoin, että HUUMEET ON PERSEESTÄ, ja sanon noin edelleenkin, ja ihan sama mulle miten paljon se kamaa vetäviä tai ei-vetäviä huvittaa tai vihastuttaa. Se vaan on mun mielipide, joka todellakin perustuu vahvaan tunnekokemukseen, ja onneksi perustuukin vain siihen, näin mä ajattelen. Ja jos joku oikeasti täällä kiehuu tai vetelee herneitä nenään jostain netin kirjotuspalstasta, ni voin kertoo, et se en ainakaan ole minä. Ihmisil on erilaisia ajatuksia ja mielipiteitä, mä kerroin omani. En mä edes yritä pyrkiä vakuuttelemaan muita siitä, että vain mun mielipiteet ois oikeita, tosin ette tekään mua quotanneet ole millään tavoin vaikuttaneet mun mielipiteeseeni. Se on ja pysyy, samoin myös teidän mielipiteenne, I'm sure. Että toi ''itkeminen'' ei nyt ehkä ihan kuvaa mun meisinkejä, sori vuan.

Ja sen verran vielä, että mun ei tarvi kokeilla kamaa todetakseni, etten sitä halua käyttää. Eiväthän kaikki totaalikieltäytyjät tai sivaritkaan ensin kokeile inttiä, vaan heillä on omat syynsä, miksi eivät inttiin halua. Aika vitun hyvä homma sinänsä, että kaikkien ei tarvi kokeilla kamaa ja vasta sitten osata sanoa, että ei nappaa. Niitäkin nimittäin on ihan tarpeeksi, jotka ovat jääneet sille tielleen. Vaikka maailmassa olisi kuinka paljon ihmisiä, joilla kamankäyttö on hallussa jne., niin siihen liittyvät riskit ovat semmoset, että ei todellakaan nappaa. En myöskään tarvitse mitään kamaa, mun elämässä on paljon muutakin. Mikään keinotekoinen aine ei voi vetää vertoja niille asioille, jotka tuottaa mulle iloa ja hyvää fiilistä mun elämässä. Ei alkoholi, ei mikään.

Ja eiköhän kaikki tiedetä, että herskaläppää täällä klubbarissa aika paljon heitellään, vaik se ei se yleisin bilehuume olekaan. Että tuskinpa RiDkään vetelee kiloa herskaa. *nauru*

Että jeahjeah! Jos tällä nyt jotain on saanu kuiteski saavutetuksi, ni ehkäpä tästä lähtien kaikki piripäät kiertää mut kaukaa ja säästyvät ite mun legendaarisilta moraalisaarnoilta, jotka varmasti vituttaa niitä yhtä paljon ku mua niiden pirivonkaamiset. *nauru*
RiD

Posts: 2,817

#2651 • • Edited RiD Nukemi

Vampyrella, 12.9.2006 23:13:
---
tbo, 12.9.2006 22:47:


*flip*
---

*tsädääm*


Ja eiköhän kaikki tiedetä, että herskaläppää täällä klubbarissa aika paljon heitellään, vaik se ei se yleisin bilehuume olekaan. Että tuskinpa RiDkään vetelee kiloa herskaa. *nauru*



Mä oon päässy yli jo herskasta, siirryin kovempii aineisii ja nykyää rännitän wc-ankkaa.

Mutta niin itse aiheeseen. Vaikka itse vähän naureskelinkin sun mielipide on vitun jees ja pidän siitä, en todellakaan katso paheksuvaks streittareit tän asian suhteen. Enkä todellakaan oo sitä mieltä että kaikki huumeet on ihan *super* *plur*. Ja sekin on mun mielestä vitun tyhmää että kun 2 eri kantaista ihmistä väittelee esm. tälläisestä asiasta, kun osapuoli sanoo "kokeile eka tuu vasta sitten kertomaan" jos esm. osapuoli 2 on jo päättänyt jättävänsä kokeilematta.

Tuosta lasten huostaanottamisesta huumeiden takia kuitenkin vielä parit rivit:
Kehtaan väittää että enemmän heitteille/ilman tavittavaa koulutusta/tapoja/esikuvia jää nykypäivänä lapsia alkoholin kuin huumeiden takia. Alkoholi vain ei ole laitonta joten tälläisissä tapauksissa alkoholistivanhempia ei välttämättä vielä polteta paalussa heti seuraavassa aamunkoitossa alkoholistapauksen ilmentyessä. Mutta huom, ennenkun joku vääntää tästä taas jotain OMG VITUN NARKKARIHALAAJA -läppää, sanon kuitenkin että huumeet eivät kuulu perhe elämään, eikä myöskään alkoholi.

--
*super* *possu*

Avatar
#2652 • • Muussika Guest

RiD, 12.9.2006 23:54:


Tuosta lasten huostaanottamisesta huumeiden takia kuitenkin vielä parit rivit:
Kehtaan väittää että enemmän heitteille/ilman tavittavaa koulutusta/tapoja/esikuvia jää nykypäivänä lapsia alkoholin kuin huumeiden takia. Alkoholi vain ei ole laitonta joten tälläisissä tapauksissa alkoholistivanhempia ei välttämättä vielä polteta paalussa heti seuraavassa aamunkoitossa alkoholistapauksen ilmentyessä. Mutta huom, ennenkun joku vääntää tästä taas jotain OMG VITUN NARKKARIHALAAJA -läppää, sanon kuitenkin että huumeet eivät kuulu perhe elämään, eikä myöskään alkoholi.




Sä puhut täysin asiaa. *joo* Ihan vitusti on alkoholistivanhempia, ja alkoholismi ON liian yleinen ja paha sairaus, ja vähintäänkin yhtä pihalla ovat alkoholistit kuin narkkaritkin. Korostaisin itsekin tuota vikaa lausettasi: huumeet eivät kuulu perhe elämään, eikä myöskään alkoholi.
Juhgu

Posts: 7,921

#2653 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Vampyrella, 12.9.2006 21:33:
Eli, se ken kamaa pitää jees juttuna niin pitäkööt, mä dissaan ihan täysillä.

*dissaa*



Mun mielestä sa vaan otat suht pienen mittakaavan asian (henkilökohtaisia tunnepohjaisia kokemuksia, mitä ne nyt sitten ikinä kohdallasi ovatkaan), ja sen perusteella teet ihan äärilaitaan menevän rankan yleistyksen hyvin suuresta ja monimutkaisesta asiasta (huumeet).

Ajattelumalli on vähän sama kun nykyisin pari rättipäiden terroristijärjestöä alkaa riehumaan, ja jengi sen johdosta kelaa että "Mua pelottaa kun ne Islaminuskoiset on kaikki sellasia vitun tärähtäneitä raivopäitä." (niitä on siis maailmassa sellaiset 900-1500 miljoonaa eikä niistä ihan kaikki ole sekaisin).


Luulen että aika usein näissä "huumeongelmissa" ihmiset itse ovat se paha juttu, ja piri tms. työkalu ongelmien aiheuttamiseen. Jos piri otetaan niiltä hankalilta tyypeiltä pois, niin kyllä ne hyvin varmasti keksivät jonkun toisen keinon aiheuttaa harmia itselleen tai muille. Kun nyt kerran jo aloin käyttämään äärimmäisen kehnoja vertauksia, niin: jos joku ampuu toisen, niin ei se ole sen pyssyn vika - vaikkakin saattaa olla ihan fiksua ettei aseita ole kaikille joka paikassa saatavilla.

Ja sä vielä niputat kaikki huumeet yhteen kategoriaan (luokitus: PASKAT HUUMEET). Niissäkin on aika suuria eroja. Suurempia eroja kuin siiderillä ja viinapullolla.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

RiD

Posts: 2,817

#2654 • • Edited RiD Nukemi

Juhgu, 13.9.2006 00:18:
---
Vampyrella, 12.9.2006 21:33:
Eli, se ken kamaa pitää jees juttuna niin pitäkööt, mä dissaan ihan täysillä.

*dissaa*
---
Kun nyt kerran jo aloin käyttämään äärimmäisen kehnoja vertauksia, niin: jos joku ampuu toisen, niin ei se ole sen pyssyn vika - vaikkakin saattaa olla ihan fiksua ettei aseita ole kaikille joka paikassa saatavilla.




Guns don't kill people, Steven Seagal does.

http://www.heaven-earth.com/images/seagal.GIF

edit. on syntiä kirjottaa hänen nimensä pienellä :((

--
*super* *possu*

Avatar
#2655 • • Muussika Guest

Juhgu, 13.9.2006 00:18:

Mun mielestä sa vaan otat suht pienen mittakaavan asian (henkilökohtaisia tunnepohjaisia kokemuksia, mitä ne nyt sitten ikinä kohdallasi ovatkaan), ja sen perusteella teet ihan äärilaitaan menevän rankan yleistyksen hyvin suuresta ja monimutkaisesta asiasta (huumeet).




Juhgu, aika totta, koska kyseessä on mun henk koht tunnepohjainen mielipide, omaa kokemusta kun ei ole, onneksi. Vierestä olen vain joutunut katsomaan, tosin onneksi sillekin tein lopun. Todellisuudessa tiedän kyllä esim. kannabiksen ja herskan eron erittäin hyvin, mutta mä olen päättänyt pysyä erossa kaikista huumeista, kannabis mukaanluettuna, vaikka se useiden mielestä ei olekaan yhtä vahingollinen aine kuin alkoholi.

Näin ollen mä todellakin tiivistän mielipiteeni siten, että HUUMEET ON PERSEESTÄ, koska tässä ei nyt olla mistään faktoista kiistelemässä, enkä mä muutenkaan ole sinänsä pyrkinyt oikein kiistelemällä kiistelemään kenenkään kanssa. Kunhan vaan tein sen, mitä teki miäli, eli sanoin harvinaisen suoraan mun mielipiteeni. Ja totta vitussa siihen liittyy tunnelatausta, eikös sen nyt tästä kirosanojen määrästä huomaa. *nauru* Joidenkin on vaikee hyväksyä sitä, että joillain voi olla vahvoja mielipiteitä asioista, joita ei itse ole kokeillut, mutta näin on närhen kikkelit!

*piis*
Avatar
#2656 • • Muussika Guest

RiD, 13.9.2006 00:24:

Guns don't kill people, Steven Seagal does.

edit. on syntiä kirjottaa hänen nimensä pienellä :((



LOLLOT eiku LOLLERS *lmao*
*Stardust*

Posts: 202

#2657 • • *Stardust*
Mieleni teki quotailla taas useampaa tekstiä kunnes tajusin että näistä on jo keskusteltu tuhanteen kertaan tälläkin threadilla. Alkoholi vs. huumeet. Molemmat ovat tavallaan paha asia, mutta molemmat eivät ole yksiselitteisesti VITUN PERSEESTÄ. Ehkäpä joku voisi väitellä asian tiimoilta tohtoriksi. Itselläni ei ole vahvoja tunneperäisiä mielipiteitä asian tiimoilta, mutta sappeni kiehuu kun alkoholismi niputetaan sairaudeksi. Millainen sairaus vaatii sairastajaltaan valinnan jatkaa sairastamista kerrasta toiseen? Alkoholisti (sekä heroinisti, nikotinisti, kofeinisti..the list goes on) tekee valinnan joka ikinen kerta tarttuessaan pulloon, piikkiin, savukkeeseen, kahvikuppiin, avaa telkkarin katsoakseen Big Brotheria, ja näin ollen jatkaa kierrettään. Kuinkakohan moni syöpäpotilas ajattelee joka aamu herättyään "Tänään ajattelin jatkaa sairastamista, en oikeastaan halua parantua"? Riippuvuus ajaa ihmisen jatkamaan päihteiden käyttöä, ja joidenkin aineiden kohdalla vieroitusoireet ovat oikeasti uhka terveydelle, mutta lopulta kyse on valinnasta.

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

Sallakat

Posts: 2,220

#2658 • • Sallakat jungle, baby !

WooShaa, 13.9.2006 11:56:
Alkoholisti (sekä heroinisti, nikotinisti, kofeinisti..the list goes on) tekee valinnan joka ikinen kerta tarttuessaan pulloon, piikkiin, savukkeeseen, kahvikuppiin, avaa telkkarin katsoakseen Big Brotheria, ja näin ollen jatkaa kierrettään. Kuinkakohan moni syöpäpotilas ajattelee joka aamu herättyään "Tänään ajattelin jatkaa sairastamista, en oikeastaan halua parantua"? Riippuvuus ajaa ihmisen jatkamaan päihteiden käyttöä, ja joidenkin aineiden kohdalla vieroitusoireet ovat oikeasti uhka terveydelle, mutta lopulta kyse on valinnasta.



ei helvetti...
Individual

Posts: 10,942

#2659 • • Edited Individual HYPNO!

WooShaa, 13.9.2006 11:56:
Itselläni ei ole vahvoja tunneperäisiä mielipiteitä asian tiimoilta, mutta sappeni kiehuu kun alkoholismi niputetaan sairaudeksi. Millainen sairaus vaatii sairastajaltaan valinnan jatkaa sairastamista kerrasta toiseen?


Riippuvuus. Mikä siinä on niin vaikeata käsittää? Pitääkö kaikkien sairauksien olla jotain syksyn flunssa-aalloista napattuja lentsuja tms, joissa podet sen nuhan pois ja sillä selvä?

WooShaa, 13.9.2006 11:56:
Alkoholisti (sekä heroinisti, nikotinisti, kofeinisti..the list goes on) tekee valinnan joka ikinen kerta tarttuessaan pulloon, piikkiin, savukkeeseen, kahvikuppiin, avaa telkkarin katsoakseen Big Brotheria, ja näin ollen jatkaa kierrettään.


Eli heroiinirefloissa riutuva yksilö tekee mielestäsi valinnan tarttuessaan piikkiin joka kerta, valinnan, joka voisi olla yhtä lailla olla tarttumatta siihen piikkiin, eli molemmat vaihtoehdotko ovat mielestäsi tälle henkilölle yhtä helppoja ja jos näin on, niin luulet sinä jumalauta, ettei se heroinisti olisi tarttumatta siihen piikkiin? Toki siinä olet oikeassa, että jokainen ihminen on tehnyt sen valinnan alussa nautintoaineittensa suhteen, mutta ei se ole mikään peruste sille, kuka saa syyttää ihan itseään ja kuka ei. Käsittääkseni huonoista elintavoista johtuvat sydän- ja verisuonitaudit ovat suurin tappaja yhteiskunnassamme. Valinta on olla koskematta siihen läskisoossiin ja suolapurkkiin.

WooShaa, 13.9.2006 11:56:
Kuinkakohan moni syöpäpotilas ajattelee joka aamu herättyään "Tänään ajattelin jatkaa sairastamista, en oikeastaan halua parantua"?


Mykistävää tekstiä! Kuinka moni narkomaani ajattelee aamulla, että vittu, kun on hienoa tämä elämä, vastaus ei kukaan. Mutta kun pointti onkin siinä, että tietyssä vaiheessa päihderiippuvuutta ei enää ne vaihtoehdot olekaan niin helppoja. että sen aineen käyttämisen voisi noin vain sormia napsauttamalla lopettaa.

WooShaa, 13.9.2006 11:56:
Riippuvuus ajaa ihmisen jatkamaan päihteiden käyttöä,


Aivan oikein.

WooShaa, 13.9.2006 11:56:
ja joidenkin aineiden kohdalla vieroitusoireet ovat oikeasti uhka terveydelle, mutta lopulta kyse on valinnasta.


Voisitko sinä nyt hieman valottaa minulle tätä mystistä "valintaa". Onko se tuo esilletuomani valinta alun alkaenkin olla koskematta päihteisiin vai onko se valinta sitä, että jokainen voi valita olla tai olla olematta alkoholisti, narkomaani, kun siihen aineeseen on riippuvainen?
Avatar
#2660 • • Muussika Guest

WooShaa, 13.9.2006 11:56:
Itselläni ei ole vahvoja tunneperäisiä mielipiteitä asian tiimoilta, mutta sappeni kiehuu kun alkoholismi niputetaan sairaudeksi. Millainen sairaus vaatii sairastajaltaan valinnan jatkaa sairastamista kerrasta toiseen? Alkoholisti (sekä heroinisti, nikotinisti, kofeinisti..the list goes on) tekee valinnan joka ikinen kerta tarttuessaan pulloon, piikkiin, savukkeeseen, kahvikuppiin, avaa telkkarin katsoakseen Big Brotheria, ja näin ollen jatkaa kierrettään. Kuinkakohan moni syöpäpotilas ajattelee joka aamu herättyään "Tänään ajattelin jatkaa sairastamista, en oikeastaan halua parantua"? Riippuvuus ajaa ihmisen jatkamaan päihteiden käyttöä, ja joidenkin aineiden kohdalla vieroitusoireet ovat oikeasti uhka terveydelle, mutta lopulta kyse on valinnasta.



Asiaa. *joo* Mä käytin tota ''sairaus'' -sanaa huomaamattani, koska olen sitä tottunut käyttämään. Aiemmin tuolla kuitenkin kirjoitin (jos satuit huomaamaan), että jokainen tekee omat valintansa kun tarttuu pulloon tai piikkiin. Lisäksi kirjoitin, että itse en harrasta pään silittelyä, koska ketään ei voi pelastaa omalta itseltään, jos ei ole itse valmis ottamaan ekaa askelta. Okei, viinasta ja kamasta ei ehkä ole niin helppo päästä irti, mutta jos todella haluaa päästä niistä eroon, se on mahdollista - mun yksi rakas ystäväni on hyvä esimerkki.

Ja siinäkin olet aivan oikeassa, että tää topikki on ehkä yksi turhimmista, koska aina tulee olemaan ihan helvetinmoinen ''känäily'' huumeita vastustavien ja huumeita ihan ok asiana pitävien kesken. Mä en tosin aatellut muuta kun sanoo mielipiteeni täällä huvikseni ja katsoa, mitä tapahtuu - ja osasinki ennakoida jokaisen jutun, jota mulle sanottiin. *nauru* Ja lisäksi tulee aina olemaan niitä, jotka ei tule ymmärtämään esim. mun pointissani sitä, että vastustan huumeita mutta en alkoholin kohtuullista käyttöä. Mä en kuitenkaan koe, että mun tarvii tota sen kummemmin selitellä. Mä yksinkertasesti en halua vetää kamaa, mutta suon kyllä itselleni alkoholin nautiskelun silloin tällöin sillä meiningillä, että omilla jaloilla baariin mennään ja omilla jaloilla sieltä myös pois tullaan. Jokaisen oma valinta mitä tekee, ja tää on mun valintani. Joidenkin tuntuu vaan olevan sitä vaikea ymmärtää. Tää tekstin loppuosa onpi suunnattu esim. sulle, Vprobe, en jaxanu quottailla erikseen.

Niin, ja mulla vaan sattuu olemaan vilpitön yökötys-viha-reaktio kamaa kohtaan, ja sen tottavie halusin ilmasta mahdollisimman suoraan. En tykkää harrastella hienostelua. Jos sitä on jonkun vaikea sulatella, niin not my problem.

*piis*