Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,844,270 views

1ncarnation

Posts: 542

#1281 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali

mayah:
---
1ncarnation:
tiesittekste et riipuvaisin huume on yllätys yllätys tupakka... 95% jää koukuun..

---


Mä koen, että huume on aine, joka luokitellaan Suomen laissa laittomaksi. Joten tupakasta en lähtis puhumaan huumeena. Jossain muussa asiayhteydessä toki asia voi näinkin olla, mutta ei käsittääkseni tässä threadissa.



tarkoitus oli osoittaa ettei se ole mikään Heroiini esimerkiksi kuten monessa 'propagandas' :D lukee..

Ja se on huume..koska se muuttaa olo tilaa (ei tietenkään dramaattisesti) ja se vaan on laillinen..

ja se on by the way otettu ihan kirjasta joka käsittelee huumeita ja niiden vaikutusta. High Times oli nimi..

tarkoitus oli vaan vähän valaista faktal, jonka kaikki ei tunne... eikä lisätä kahvi tai tupakka keskusteluun

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

[Nuclear]

Posts: 5,855

#1282 • • [Nuclear] el aprendiz

ALIEN:
enhän mä susta puhunutkaan ku sua ei luokitella normaaliksi ihmiseks...


:D

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

tweety

Posts: 138

#1283 • • tweety tsirptsirp
Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia mitä elämällään tekee...ei oo mitään vastaan mut ei kyl aina puolestakaan.

--
Räyh,sanoi koira kun kissan näki

Gilgamint.com

Posts: 2,258

#1284 • • Gilgamint.com Making questions
Aikuinen tehköön miten parhaaksi näkee... jos haluaa elämänsä heittää kaivoon niin mikäs siinä...
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1285 • • Aziz Combat Fighter
Kylläpäs te ootte rohkeita ku ryntäätte keskusteluun lukematta ainuttakaan sivua sanomaan jotain typerää ^__^
-P

Posts: 4,972

#1286 • • -P

Ana:
Kylläpäs te ootte rohkeita ku ryntäätte keskusteluun lukematta ainuttakaan sivua sanomaan jotain typerää ^__^



[iso]this is t3h INTTERNAT![/iso]

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1287 • • Aziz Combat Fighter

salaisinko?:
---
Ana:
Kylläpäs te ootte rohkeita ku ryntäätte keskusteluun lukematta ainuttakaan sivua sanomaan jotain typerää ^__^

---


[iso]this is t3h INTTERNAT![/iso]



internet.gif

^^^^^^ This is not getting enough love
phanatic

Posts: 1,123

#1288 • • phanatic

Elvirith:
No sittenhän pitäisi käyttää ainakin puolet verotuloista alkoholinvieroitukseen, alkais olemaan sen verran paha ongelma..



Vieroitukseen ei kyllä paljoa rahaa käytetä, mutta Suomessa arvioidaan olevan n. 500 000 alkoholin suurkuluttajaa (eli käytännössä alkoholistia, kuluttavat yli 24 annosta viikossa, naiset yli 16). Eli alkoholin käyttäjistä uskomattoman suurella osalla ei pysy homma hanskassa. Ja terveydellisiä haittoja tulee jo paljon noita määriä pienemmillä annoksilla. Joku lääkäri sanoi joskus jossain, että periaatteessa ei pitäisi nauttia yli 8 annosta viikossa eikä yli 2 annosta kerralla.
hallucinogen

Posts: 8,190

#1289 • • hallucinogen Edain

phanatic:
mutta Suomessa arvioidaan olevan n. 500 000 alkoholin suurkuluttajaa (eli käytännössä alkoholistia, kuluttavat yli 24 annosta viikossa, naiset yli 16).


Johan tollanen määrä menee melkeen perjantaina *nauru* Joskus joku hoitaja selittäny mulle sais juoda maks 6 annosta illassa kun pitää hauskaa mut jos ajattelee et alkaa joskus illalla viiden aikaan ottamaan sitä olutta niin aika hiljaseen tahtiin pitäs juoda ne kuus jos neljäänkin asti olis jossain ja autolla vois lähteä varmaan kotiinkin *nauru*

--
pikku-*possu*

Piglet

Posts: 92

#1290 • • Piglet WaS?
Nipsuissa musiikin kuulee ns. kirkkaammin ja syvemmin. Kyllä ainakin itte pystyy keskittyyn siihen musaan niissä fiilareissa. Mut toki sitä rupee haahuileenkin ja nauttiin vaan niin helvetisti olostaan. Moni on varmaan samaa mieltä??
*pihkassa*

--
Lelina

lillikutti

Posts: 249

#1292 • • lillikutti hyppivä jyvä
[iso]mä vedän ihan mitä vaan!!111[/iso]

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-

keisha

Posts: 1,394

#1293 • • keisha bullet with butterfly wings
linkki

"EU-raportti: Kannabiksen käyttö yleistyy

Huumekuolemat, hiv-tartunnat ja heroiinin käyttö ovat vähenemässä. Suurimmassa osassa Eurooppaa huumeiden käyttäjillä on myös entistä paremmat mahdollisuudet päästä hoitoon, käy ilmi EU:n huumeviraston vuosittaisesta raportista.
Uutena huolena on sen sijaan kannabiksen runsaan ja säännöllisen käytön yleistyminen etenkin nuorten miesten keskuudessa.
Nuorten kannabiksen käyttö näyttää lisääntyneen erityisesti Suomessa, Ruotsissa, Norjassa sekä Hollannissa.

EU:n huumeviraston johtaja Georges Estievenart epäilee myös, että osa myönteisestäkin kehityksestä voi jäädä lyhytaikaiseksi. Huume-epidemioita pelätään erityisesti joissakin uusissa EU-maissa.

STT"

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Claquesous

Posts: 3,206

#1294 • • Claquesous viidettä kolonnaa


Ana-5000:

Mulla on bensaa suonissa.



*nuotti*Hänellä on bensaa on suonissaan....tiukka käännös vasempaan....*nuotti* Vittu mä en muista sanoi!

Tuli mieleen Rauli "Badding" Somerjoen biisi.

--
32. of December

[Nuclear]

Posts: 5,855

#1295 • • [Nuclear] el aprendiz

mikkihiiri:
*nuotti*Hänellä on bensaa on suonissaan....tiukka käännös vasempaan....*nuotti* [...]


"...ja sataa oikeaan..." lallalalalalla. *nuotti*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

flygirl

Posts: 21

#1296 • • flygirl
Itse olen huumehelvetin käynyt läpi. Ja vielä todella nuorena. Mutta se kasvatti elämässä, se antoi uusia näkemyksiä asioista ja se muutti minut ihmisenä täysin. Nyt olen jo kokonaan kuntoutunut ja elän taas normaalia elämää välillä alkoholia (vain alkoholia) nauttien. En häpeä vuosien huumeidenkäyttöäni, vaan haluan olla esimerkkinä muille nuorille. Mahdottomasta tuli mahdollista, ja nyt saan tarpeeksi kiksejä elämään ihan vain elämän pienistä asioista. Olen onneksi pysynyt terveenä ja minulla on todella rakkaat ystävät ja läheinen suhde vanhempiini. Se riittää minulle. Bileissä en ole paljon viime aikoina käynyt johtuen liiasta himosta saada kemikaalia elimistööni, mutta kuten aiemmin sanoin, se vaihe elämästäni on takana ja nyt näette uuden Hennan tanssimassa muiden kanssa. Älkää välittäkö minusta kun olen humalassa, saatan olla hieman rasittava but that`s who I am. Mutta mutta, kaikki rakkaat bilehileet: Aktia salissa ja Halluissa nähdään!!!
vaavu

Posts: 1,324

#1297 • • vaavu vara-vana

jUSSi:
Kuten kilobittikin totesi, minua häiritsee kanssa ihan ideologisella tasolla ihmisen, jolla on normaali aivokemia, substanssien käyttö. Kohtuukäyttö ei vielä täytä "pakenemisen" merkkejä, mutta ilman kohtuukäyttöäkin pitäisi pystyä olemaan onnellinen.



Mikä siis ideologisella tasolla tuossa häiritsee? Se, että kohtuukäyttäjä käyttää siksi, koska ei pysty olemaan muuten onnellinen? Onko se jonkinlainen ideologinen ongelma, jos normaalilla aivokemialla varustettu kohtuukäyttäjä pystyy olemaan onnellinen myös ilman, mutta käyttää silti?

Miksi kohtuukäyttö tai huumeiden käyttö ylipäätään jotenkin implikoisi sitä, että ihminen ei kykene olemaan onnellinen ilman päihteitä? Kovin usein huumeiden käyttö nähdään jonkinlaisena "aidon" onnellisuuden korvikkeena, jota käytetään siksi, että muutakaan onnellisuutta ei ole saatavissa.

Itse en menisi esimerkiksi väittämään, että kaikki alkoholia juovat nauttivat sitä siksi, että eivät pysty muuten olemaan onnellisia. Jos sinä juot muutaman kaljan saunajuomana, tarkoittaako se automaattisesti sitä, että ne kaljat ovat onnellisuuden korvike, ja ilman niitä et olisi onnellinen?
jUSSi

Posts: 1,377

#1298 • • jUSSi äkäinen vanhus

vaavu:
---
jUSSi:
Kuten kilobittikin totesi, minua häiritsee kanssa ihan ideologisella tasolla ihmisen, jolla on normaali aivokemia, substanssien käyttö. Kohtuukäyttö ei vielä täytä "pakenemisen" merkkejä, mutta ilman kohtuukäyttöäkin pitäisi pystyä olemaan onnellinen.
---


Mikä siis ideologisella tasolla tuossa häiritsee? Se, että kohtuukäyttäjä käyttää siksi, koska ei pysty olemaan muuten onnellinen? Onko se jonkinlainen ideologinen ongelma, jos normaalilla aivokemialla varustettu kohtuukäyttäjä pystyy olemaan onnellinen myös ilman, mutta käyttää silti?

Miksi kohtuukäyttö tai huumeiden käyttö ylipäätään jotenkin implikoisi sitä, että ihminen ei kykene olemaan onnellinen ilman päihteitä? Kovin usein huumeiden käyttö nähdään jonkinlaisena "aidon" onnellisuuden korvikkeena, jota käytetään siksi, että muutakaan onnellisuutta ei ole saatavissa.

Itse en menisi esimerkiksi väittämään, että kaikki alkoholia juovat nauttivat sitä siksi, että eivät pysty muuten olemaan onnellisia. Jos sinä juot muutaman kaljan saunajuomana, tarkoittaako se automaattisesti sitä, että ne kaljat ovat onnellisuuden korvike, ja ilman niitä et olisi onnellinen?



Ah, tämä on oma ongelmani. Minä ymmärrän rationaaliset perusteet huumeiden käytölle, mutta jostain selittämättömästä syystä, en pidä sitä "oikeana". Miksi ajattelin näin, voi johtua ihan yhteiskunnan tuomitsevasta asenteesta huumeisiin tai sitten omista kokemuksista ja myönnän, että pidän alkoholin käyttöä tunnetasolla jotenkin hyväksyttävämpänä kuin huumeiden, vaikka molempien substanssiryhmien perusvaikutus ja käyttötarkoitus ovat samanlaiset.

Sana "onnellinen" olisi varmaan pitänyt laittaa hipsuihin, sillä näin sen merkitys on turhan laaja. Parempaa sanaa en vain keksinyt.

Jos huumaavien aineiden käyttö on itselähtöistä eikä vahingoita muita, olisi se minusta sallittava (l. laillistaa). Ja ei, en haluaisi lähteä taistelemaan siitä, mitä tarkoittaa "muiden vahingoittaminen", sillä se ei ole yksinkertainen asia.
Zantsu

Posts: 32

#1299 • • Zantsu

ALIEN:
---
tweety:
Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia mitä elämällään tekee...
---


ja mihin se voi johtaa kun nistillä loppuu rahat eikä millään ole väliä? ei taida olla enää oma asia siinä vaiheessa. se on nähty.



Mun(kaan) mielestä ei voi ihan puhua itse kunkin omasta asiasta; huumeita käyttäessään tukee kuitenkin jollain tavoin järjestäytynyttä rikollisuutta, mistä on sitten vaikutuksia aika laajalti.

Miettikää seuraavan kerran nipsujen voimalla tampatessanne sitä 12-kesäistä vanhemmiltaan ryöstettyä tyttöä jota diilerinne parittaa *uuh*
sapeli

Posts: 11,768

#1300 • • sapeli jokukukamikä?
Kuka vielä muistaa tän kesäkuun Trinityn ja sen huumetarkastushässäkän mikä siitä nousi? Tänään tuli viimein oikeusasiamieheltä kirje jossa selvitettiin tilannetta - ilmeisesti "vain" 10 ihmistä otettiin henkilötarkastukseen, vaikka mulle ainakin tuli vaikutelma paljon useammasta ihmisestä. Mielenkiintoista on myös että meikäläinen (*enkeli*) oli kymmenen epäilyttävimmän joukossa ihan vain sen vuoksi että ramppasin noin 6 kertaa illan aikana trancepuolelta kavereiden luo pääareenalle ja takaisin...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.